Jaunākais izdevums

Šī gada 14. aprīlī automašīnu ražotāji Nissan Motor un Chrysler paziņoja, ka viens otram ražos atsevišķus automašīnu modeļus. Sākot ar 2010. gadu Chrysler ražos pikapus priekš Nissan, savukārt Nissan ražos kompaktklases automašīnas priekš Chrysler, ziņo BusinessWeek.

Šis darījums uzreiz iezīmē abu ražotāju vājības. Nissan ražotais pikaps Titan ir bijis zaudētājs jau kopš tā parādīšanās tirgū 2003. gadā, kamēr Chrysler ražotās kompaktklases automašīnas stipri atpaliek no Japānas ražotāju automašīnām, piemēram, Honda Civic un Toyota Corola, raksta BusinessWeek.

BusinessWeek norāda arī uz vēl vienu iezīmi. Pašlaik 80% Chrysler pieder kādai ASV investīciju kompānijai, kura mūžīgi nevēlēsies paturēt Chrysler daļas. Tajā pašā laikā Renault-Nissan vadītājs Karlos Gosns (Carlos Ghosn) vairākas reizes ir izteicies, ka vēlas iegūt kādu Ziemeļamerikas partneri.

Tas viss liecina, ka nākotnē, iespējams, varētu izveidoties kompānija Renault-Nissan-Chrysler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņdesmito gadu beigās krīze autoražotājā Nissan Motor sasniedza savu kulmināciju. Bez rūgtām zālēm neiztika, taču tās ātri vien mirstošo uzņēmumu atgrieza dzīvē.

1999. gadā, kad notika Renault un Nissan apvienošanās, japāņu autobūvētājs bija visai nožēlojamā stāvoklī, vēsta dp.ru. Nissan tirgus daļa nepārtraukti samazinājās jau 27 gadus pēc kārtas, parādi tuvojās 20 miljardiem eiro. Uzņēmuma vadības sistēmā un dokumentācijā valdīja haoss, visi pretkrīzes pasākumi aprobežojās ar taupīšanu uz kancelejas preču un apkopēju rēķina.

K. Gons paziņoja, ka trīs gados Nissan ir jāizved no krīzes un nekavējoties slēdza piecas autoražotāja rūpnīcas Japānā, kā arī atlaida 14% no darbiniekiem – pārsvarā no administrācijas. K. Gons izlēma pārdot uzņēmuma rezerves daļu ražošanas nozari, paziņoja, ka jāpārtrauc lielākās daļas tābrīža Nissan modeļu ražošana, kā arī Nissan iekšienē tika atcelta Japānai tradicionālā sistēma – darba līguma slēgšana uz mūžu un karjeras izaugsme atkarībā no uzņēmumā nostrādātā laika. Tas izraisīja šoku – daļa darbinieku izdarīja pašnāvības, pār Japānu pāršalca protestu vilnis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo nedēļu notikumi ap amerikāņu trešo lielāko autoražotāju Chrysler, ne tikai Ziemeļamerikā, bet arī Eiropā, tostarp Latvijā, daudziem ir uzdevusi virkni nopietnu jautājumu.

Balstoties uz Chrysler pārstāvju sniegto informāciju, atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Kas notiks ar Chrysler LLC tuvākajā laikā ?

Pašlaik tiek veikta kompānijas restrukturizācija, kuras mērķis ir izveidot ilgtermiņa stratēģijas un attīstības plānu, kas iekļauj arī alianses izveidošanu ar Fiat Group. Chrysler LLC saņema no ASV valdības 4 miljardus USD atbalstu jaunās kompānijas ikdienas darbību veikšanai un ilgtermiņa stratēģijas izveidošanai, attīstības plāna un darbības uzsākšanai.

Kā restrukturizācija ietekmēs Eiropas operācijas?

Restrukturizācija nav saistīta un neietekmēs ne tikai Chrysler International Cooperation (Eiropas tirgus), bet arī citus lielus tirgus kā pārstāvniecības Meksikā, Kanādā un citur pasaulē, jo šīs kompānijas nav restrukturizācijas procesa sastāvdaļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešajam lielākajam pēc pārdošanas apjomiem autoražotājam ASV - Chrysler – krīze, un tam nepieciešmas valsts atbalsts, paziņojis uzņēmuma ģenerāldirektors Roberts Nardelli.

Par to ziņo Vedomosti.

Būs īpaši grūti pārvarēt šo bezprecedenta apjomu kritumu bez valsts finansiālā atbalsta, teicis uzņēmuma ģenerāldirektors.

Ja valdība piešķirs līdzekļus krīzes pārvarēšanai, kompānija gatava tai nodot akciju paketi. Turklāt tiešo investīciju fonds Cerberus Capital Management, kuram pieder Chrysler, par labu valstij atteiksies no peļņas, ko tam varētu ienest uzņēmuma pārdošana nākotnē, kad tā tiks izvesta no krīzes. Tādējādi valdības palīdzība nebūs tiešo investīciju fonda atbalsts. Cerberus 2007. gadā par 7.4 miljardiem ASV dolāru no DaimlerChrysler iegādājās 80.1% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka augstie Chrysler pārdošanas rezultāti Brazīlījā kompensēs vājos Fiat SpA tirgus rādītājus Eiropā, un abi autoražotāji arvien vairāk tuvinās to apvienošanai, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Paredzams, ka Fiat un Chrysler vadītājs Serdžio Marčione tuvākajā laikā iepazīstinās ar vienotu vadības struktūru 25 abu autoražotāju vadītājiem tādos reģionos kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika, Eiropa un Āzija. Šāda rīcība nobruģēs ceļu pilnīgai Chrysler un Fiat apvienošanai, uzskata anlītiķi.

Šobrīd Fiat pieder 53,2% no Chrysler. Izmaiņas automašīnu ražotāja īpašniekos notikušas pagājušajā nedēļā, kad uzņēmums nopirka ASV un Kanādas daļas.

S. Maričone Fiat ir padarījis par vienu no Eiropas veiksmes stāstiem, raksta medijs. Šobrīd, ņemot par palīgu Chrysler, Fiat vadītājs plāno padarīt itāļu automašīnu ražotāju par «pasaules līmeņa spēlētāju».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu

Aldis Zelmenis, 16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik robustā Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu, tādējādi atvadoties no sava «džipiskā» šarma.

Lai kā arī Nissan mārketologi censtos propagandēt, ka X-Trail dizains ir atšķirīgs no krosovera Qashqai, taču pat bērnam ir skaidrs, ka jaunais X-Trail pārvilcis strīpu pagātnei un vairs nesekos iepriekšējā modeļa dizaina vadlīnijām. Turpmāk kantainā un robustā visurgājēja tēls tiks nomainīts pret maigākām un plūstošākām virsbūves līnijām, pārmantojot pilsētas kros­overa Qashqai vizuālos pamatelementus un zemapziņā apņemoties turpmāk vairāk pārvietoties pa gludiem ceļiem, nevis meklēt piedzīvojumus, vizinoties pa lauku ceļiem vai meža stigām.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Izmēru ziņā jaunais X-Trail ir par 17 mm garāks (4643 mm) nekā iepriekšējās paaudzes modelis, un tam ir par 76 mm garāka riteņu bāze. Turklāt jaunais modelis ir par 30 mm platāks un 5 mm zemāks nekā iepriekšējais X-Trail, bet virsbūves vēdera attālums līdz ceļa virsmai ir saglabāts 21 centimetru augsts. Virsbūves izmēru, jo īpaši auto kopējā garuma un riteņu bāzes palielināšana tiešā veidā kalpos tam, lai salonā pasažieri justos ievērojami komfortablāk nekā parastajā Qashqai, turklāt aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis X-Trail ir ievērojami platāks, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu padarītu maksimāli ērtu. Ne jau velti jaunajam X-Trail ir deleģēts pārņemt Nissan Qashqai +2 funkcijas. Līdz ar to salonā ir iespēja uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai X-Trail nomināli varētu saukties par septiņvietīgu auto. Tas gan drīzāk ir ķeksīša pēc, jo plānajos papildkrēsliņos labākajā gadījumā varēs iestūķēt pirmsskolas vecuma bērnus, bet visiem pārējiem tas varētu būt moku sols, kur izciest grēkus. Vadoties pēc autobūves šā brīža modes, jaunais X-Trail ir kļuvis par 90 kg vieglāks. Lai panāktu vieglāku, bet tajā pašā laikā izturīgāku čaulu, 49% X-Trail virsbūves konstrukcijas veido īpaši izturīgs tērauds. Pašmasas samazināšanai palīdzējusi moderno kompozītmateriālu izmantošana. Piemēram, bagāžnieka durvis ir izgatavotas no plastmasas, nevis tērauda, bet priekšējā un aizmugurējā bufera konstrukcijā ir optimizēts materiāla biezums. Neapšaubāmi aiz jaunā X-Trail ādas slēpjas daudz visādu pasīvās un aktīvās drošības, kā arī komforta labumu, ko daudzi jau paspējuši iepazīt jaunajā Nissan Qashqai. Pagaidām svarīgākais jautājums, vai jaunais X-Trail iepatiksies pašmāju pircējiem. To noteiks jaunā modeļa cena, ko Nissan reģionālais importētājs vēl neatklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Hyundai markas pārstāvis Skandi Motors ir noslēdzis sadarbības līgumu ar reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe, lai no 2010. gada Latvijā pārstāvētu arī Nissan zīmola intereses.

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē pastāstīja, ka šobrīd tiek kārtotas pēdējās formalitātes, lai jau nākamā gada sākumā Nissan klienti varētu izmantot servisa pakalpojumus, savukārt no janvāra vidus Lielirbes ielas autosalonā līdzās Mitsubishi un Hyundai markas automobiļiem tiks izveidota speciāla Nissan automobiļu tirdzniecības zona. A. Liljē atzina, ka jaunā pārstāvja primārais uzdevums būs nodrošināt Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, kā arī Nissan modeļiem nepieciešamās rezerves daļas. Nissan Nordic Europe Baltijas reģiona vadītājs Margus Miks (Margus Mikk) izteica gandarījumu par noslēgto sadarbības līgumu, uzsverot, ka Nissan markai šobrīd ir vitāli nepieciešams uzticams partneris, un Skandi Motors tāds esot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Nissan šā gada Tokijas autošovā plāno demonstrēt trīs elektroauto konceptus – Nissan Pivo 3, Esflow un Townpod.

Nissan Pivo 3 ir jau trešais modelis Pivo sērijā. Tā būs ļoti kompakta automašīna, tās garums ir 10 pēdas (aptuveni trīs metri), tai ir trīs sēdvietas un automašīna ir aprīkota ar sānu kamerām, kas atvieglos transportlīdzekļa novietošanu stāvvietā, vēsta Motor Authority.

Savukārt Nissan Esflow debitēja jau 2011. gada martā notikušajā Ženēvas Autošovā. Šis elektroautomobilis ir paredzēts galvenokārt kā sporta automašīna. Paredzēts, ka Nissan Esflow spēs nobraukt 240 kilometrus ar vienu akumulatora uzlādes reizi.

Nissan Townpod konceptautomašīna paredzēta galvenokārt uzņēmējiem. Automašīnas salons aprīkots ar diviem ekrāniem – viens kalpo kā instrumentu panelis, kurā redzma informācija par automobiļa ātrumu, akumulatora uzlādes līmeni un satelītnavigācijas dati. Otrs skārienjūtigs ekrāns ļauj kontrolēt navigācijas un audio sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan automašīnu atsaukumā, par kuru tika paziņots pagājušajā nedēļā, ietilpst arī transportlīdzekļi Latvijā, to portālam db.lv apstiprināja Nissan Nordic Europe OY mārketinga menedžeris Henrijs Daums (Henri Daum).

«Jā, ierobežots skaits transportlīdzekļu Latvijā ir iekļauti šajā kampaņā. Mēs nosūtīsim pilnu VIN kodu sarakstu Latvijas automašīnu reģistrācijas iestādei, un viņi sniegs mums galīgo skarto automašīnu skaitu,» sacīja H. Daums, atbildot uz jautājumu, vai Nissan automašīnu atsaukums attiecas arī uz Latviju. Šāda procedūra esot nepieciešama, lai pārliecinātos, ka kampaņā ir iekļauti visi skartie transportlīdzekļi.

Pēc tam Nissan Nordic Europe OY sagatavošot vēstules klientiem, un Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcija Nissan importētāja vārdā šīs vēstules izsūtīšot klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Nissan Pulsar piecdurvju hečbeka izlaišanu japāņu ražotājs cer aizķerties automobiļu klasē, kuru savulaik bija spiests pamest

Iepriekš Nissan krāsas C segmentā pārstāvēja Nissan Sunny, bet līdz 2006. gadam Nissan Almera modeļi. Tieši konkurences un vājo pārdošanas apjomu dēļ Nissan Almera bija spiests izstāties no šīs klases, taču, Nissan Qashqai un Nissan Juke veiksmes spārnots ir gatavs ar jaunu spēku tajā atgriezties. Drosmīgs lēmums, jo šajā segmentā cīņa par pircēju labvēlību ir īpaši nežēlīga, un katra jaunpienācēja ienākšana tirgū no daudzgalvainā konkurentu pulka netiek uzņemta ar ovācijām. Kompaktklases klubiņa vecbiedri, vai tie būtu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra vai Škoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308 – ikviens no nosauktajiem un vēl nenosauktajiem ir gatavs zaļknābim Pulsar kārtīgi sadot pa degunu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tirdzniecības kāpums ļauj Chrysler palielināt peļņas apjomus

Dienas Bizness, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Chrysler gada trešo ceturksni noslēdzis ar peļņu 464 miljonu dolāru apmērā. Gada griezumā Chrysler peļņas pieaugums bijis 22% apmērā.

Minētajā laika posmā Chrysler strādājis ar apgrozījumu 17,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bijis pieaugums 13,5% apmērā.

Gada trešajā ceturksnī Chrysler izdevies pārdot 603 tūkstošus automašīnu, kas gada griezumā bijis pieaugums 8% apmērā. Tirdzniecības apjomu kāpumu kompānijai izdevies panākt galvenokārt pateicoties lielākiem pārdošanas apmēriem Ziemeļamerikā.

«Chrysler sekmīgais darbs demonstrē mūsu apņemšanos radīt augstu novērtētas automašīnas mūsu klientiem,» finanšu rezultātus komentējis Chrysler un Fiat izpilddirektors Sergio Marčione (Sergio Marchionne). Chrysler plānot debitēt ar Jeep Cherokee KL, kas būs jauns kompānijas mēģinājums nostiprināt pozīcijas SUV klases automašīnu tirgū ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš novembra pie oficiālā Chrysler, Jeep un Dodge pārstāvja Latvijā SIA TC Motors, par atsevišķu piemaksu, augstākminētajiem amerikāņu zīmoliem var saņemt 8 gadu garantiju.

Astoņu gadu garantiju var iegādāties Chrysler, Jeep, Dodge automašīnām, kuras nav vecākas par 5 gadiem un kuru nobraukums nepārsniedz 125 000 km. Bez tam, obligāts nosacījums garantijas iegūšanai, lai ražotājrūpnīca automašīnu būtu izgatavojusi un sertificējusi pārdošanai un ekspluatācijai Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tokijas automašīnu šovā Ceatec 2012 prezentēta Nissan elektriskā automašīna, kas var noparkoties automātiski, raksta BBC.

Prezentētā Nissan NSC-2015 ir tikai prototips, tomēr automašīnas nosaukums liek domāt, ka Nissan plāno to piedāvāt pārdošanā 2015 gadā. NSC-2015 ir pārveidota Nissan Leaf modeļa versija.

Jaunā automašīna aprīkota ar sensoriem, kamerām, datoriem un 4G komunikācijas tehnoloģiju, lai nodrošinātu tās pārvietošanos.

Demonstrācijas laikā Tokijā automašīna autopilota režīmā pārvietojās ar ātrumu pieci km/h pa taisnu trajektoriju un atpakaļ, kā arī spēja apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tāpat tika prezentēta NSC-2015 spēja atpazīt ceļa zīmes, kas krāsotas uz brauktuves, automašīna varēja arī apstāties krustojumā. Nissan pārstāvis prezentēja arī iespēju automašīnu vadīt ar telefona palīdzību, atrodoties ārpus braucamrīka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotāja Nissan jaunākās paaudzes mazās klases Nissan Micra modeli ieraudzīsim 2010. gada Ženēvas autoizstādē, bet šobrīd masu medijiem ir nodotas pirmās modeļa skices.

Nākamā gada martā ir paredzēts, ka Micra nonāks tirdzniecībā visā pasaulē. Vispirms tā būšot Taizeme, bet pēcāk arī pārējās 150 pasaules valstis saņemšot piecdurvju Nissan Micra modeli.

Pats galvenais, ka spriežot pēc pirmajām modeļa skicēm Micra atvadīsies no ekstravagantās ārienes, tā vietā priekšroku dodot tradicionālajām virsbūves formām pie kā ir pieraduši mazās klases automašīnu pircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai un Mitsubishi dīleris Skandi Motors Liepāja oficiāli kļuvis par Nissan zīmola pārstāvi Kurzemē.

Novembra sākumā Skandi Motors Liepāja ir oficiāli pilntiesīgs veikt jaunu Nissan automašīnu tirdzniecību, Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

«Tikai gada sākumā ieguvām tiesības pārstāvēt Nissan zīmolu Skandi Motors autocentrā Rīgā, Lielirbes ielā, un ir patiess prieks, ka tik īsā laika periodā esam paplašinājuši savu darbību un piepildījuši savu mērķi būt tuvāk esošajiem un arī potenciāliem Nissan klientiem Kurzemē, Nissan zīmolu apkalpojot arī Liepājā. Uzskatu, ka nākotnē mūsu primārais uzdevums ir nodrošināt arī Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, ātras un precīzas diagnostikas iespējas, ražotāja prasībām atbilstošus remontdarbu veikšanas procesu, kurā tiek izmantots piemērots aprīkojums, instrumenti un Nissan oriģinālās rezerves daļas. Neizpaliek arī jaunu Nissan automašīnu pārdošana,» saka Skandi Motors valdes loceklis A.Liljē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka, 25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler, viens no lielākajiem ASV auto koncerniem, iegūstot no valdības 4 miljardus dolāru, mēģina veidot tādu restrukturizācijas plānu, kas apmierinātu amerikāņu administrāciju, citādi naudu nāksies atdot un bankrotēt. Viens no variantiem ir dažu aktīvu pārdošana, tajā skaitā Jeep zīmola, ziņo newsru.com.

Pircēji varētu būt Renault - Nissan, kam ar Chrysler jau notiek pārrunas. Darījumā piedaloties arī liela ASV auto detaļu ražošanas kompānija Magna, kas ir ieinteresēta iegūt Belvederas pilsētā esošo rūpnīcu, kur ražo Dodge Caliber, Jeep Compass un Jeep Patriot.

Eksperti uzskata, ka krīzes laikā Renault - Nissan iegādāsies Jeep par izdevīgu cenu un nostiprinās savas pozīcijas bezceļa auto klasē, kas uzrāda labu pārdošanas dinamiku.

Chrysler zaudējumi pagājušajā gadā bija vairāk nekā 600 miljonu dolāru, kas neliecina par īpaši lielām izredzēm izdzīvot. Pēc ekspertu domām- aktīvu pārdošana ir pareizs lēmums un arī pats Jeep no darījuma būs ieguvējs- kļūstot par sastāvdaļu lielākai un drošākai kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan audzē tirgus daļu

Jānis Rancāns, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Nissan biznesa gada pirmo ceturksni noslēgusi ar pamatražošanas peļņu 120,7 miljardu jenu (1,17 miljardu eiro) apmērā, informē kompānija.

Kopumā pasaulē aizvadītajā ceturksnī Nissan pārdvusi 1,2 miljonus automobiļu, kas ir 14,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Kompānijas globālā tirgus daļa palielinājusies par 0,4%, sasniedzot 5,9%.

Nissan norāda, ka nākamajos šā finanšu gada ceturkšņos jauno produktu laišanas klajā tempu un apjomu plānots palielināt, atjaunojot Nissan, Infiniti un Venucia zīmolu populārāko automobiļu modeļu klāstus. Tāpat Nissan ieplānojusi palielināt sava zīmola atpazīstamību, atklājot multivides reklāmas kampaņu.

«Par spīti izaicinošajiem makroekonomiskajiem apstākļiem, Nissan šī finanšu gada pirmajā ceturksnī ir sasniedzis cienījamus rezultātus,» sacīja Nissan prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai garantētu Nissan īpašniekiem nepieciešamos servisa pakalpojumus Nissan reģionālais pārstāvis Nissan Nordic Europe ir noslēdzis sadarbības līgumu ar SIA SV Autohof, kura specializācija ir virsbūves remonts un krāsošanas darbi.

Ņemot vērā Nissan Nordic Europe lēmumu pārtraukt sadarbību ar finanšu grūtības nonākušo SIA Motorcentrs (iepriekš oficiālais Nissan pārstāvis) bija nepieciešamība atrast jaunu un uzticamu servisa parteri, lai nodrošinātu atbalstu Nissan pārstāvim Norde auto, teikts Nissan Nordic Europe paziņojumā. Jau 13 gadus strādājošais SV Autohof līdz šim ir nodarbojies ar dažādu marku mazlietotu vieglo automobiļu tirdzniecību, remontu, virsbūves darbu veikšanu un krāsošanu.

Tagad Nissan īpašnieki pēc ražotāja noteiktajiem apkalpošanas standartiem atbilstošas apkopes saņemšanai, garantijas remontiem var vērsties SV Autohof, kā arī lai iegādātos oriģinālās rezerves daļas un papildus aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā Nissan rūpnīcā Sanderlendā izgatavoja trešo daļu no viesiem jaunajiem automobiļiem Apvienotajā Karalistē (AK), un tā atzīta par AK lielāko auto ražotni jau 12. gadu pēc kārtas. Rūpnīcā ražo visu laiku populārāko Nissan modeli Eiropā - Nissan Qashqai, un rudenī tur sāksies arī jaunākā Nissan krosovera Nissan Juke ražošana.

Pagājušā gada dati, ko publicējusi Automobiļu ražotāju un tirgotāju savienība (Society of Motor Manufacturers and Traders), parāda, ka Sanderlendā saražotie 338 150 auto ir vairāk nekā trešā daļa no 999 460 pasažieru automobiļiem, kas izgatavoti AK. Rūpnīcā visvairāk izgatavotais automobilis ir Qashqai – saražoti gandrīz 200 000 auto. Abi pārējie rūpnīcā ražotie modeļi - Micra un Note – arī ir bijuši ļoti veiksmīgi gadā, kuru nomāca ekonomiskā krīze. Abu automobiļu ražošana tika pastiprināta, lai apmierinātu papildu pieprasījumu, kas radās Eiropas auto kompensāciju shēmu ieviešanas rezultātā, ieskaitot iniciatīvu, kas joprojām ir spēkā AK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Nissan Motor Co., Ltd. paziņoja 2008. finanšu gada, kas beidzas 2009. gada 31. martā, trešā ceturkšņa, kā arī tā pirmo deviņu mēnešu finanšu rezultātus.

Nissan zaudējumi 2008. finanšu gada trešajā ceturksnī bija 0,55 miljardi eiro.

Tos ir ir veicinājusi kritiskā pasaules ekonomikas stāvokļa pasliktināšanās 2008. kalendārā gada otrajā pusē, tai skaitā spēcīgā Japānas jenas kursa negatīvā ietekme, straujš pircēju uzticības kritums visos lielākajos tirgos un produktu klāsta pasliktināšanās.

Daži galvenie rādītāji 2008. gadā no aprīļa līdz decembrim:

- neto peļņa pēc nodokļiem samazinājās par 87,5 % līdz 0,29 miljardiem eiro;

- neto ieņēmumi samazinājās par 14,7 % līdz 44,25 miljardiem eiro;

- peļņa pirms nodokļiem samazinājās par 84,0 % līdz 0,61 miljardam eiro;

- operatīvā rentabilitāte samazinājās līdz 1,4 %;

Komentāri

Pievienot komentāru