Jaunākais izdevums

Eiropas Komisija šodien, 28.novembrī, pieņēmusi sesto reizi atjaunināto sarakstu ar aviosabiedrībām, kurām aizliegts darboties Eiropas Savienībā. Jaunais saraksts aizstāj iepriekšējo, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Ar šo atjauninājumu Komisija atceļ aizliegumu attiecībā uz Surinamas aviosabiedrību Blue Wing Airlines, kā arī aviosabiedrībai Pakistan International Airlines (PIA) noteiktos darbības ierobežojumus.

Par transportu atbildīgais Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro norādīja: „Pēdējās pārskatīšanas rezultāti apliecina to, ka ar ātru un adekvātu korektīvu rīcību, kuras mērķis ir panākt atbilstību drošības standartiem, aviosabiedrības var drīz vien tikt atkal svītrotas no šā saraksta. Tie parāda arī to, ka saraksts arvien lielākā mērā kalpo kā preventīvs nevis kā soda pasākums, un tā mērķis ir garantēt aviācijas lidojumu drošību. Mums nu jau ir daudz piemēru tam, kā Kopiena sadarbībā ar trešām valstīm un aviosabiedrībām ir veiksmīgi novērsusi potenciālos draudus drošībai, pirms vēl ir bijusi spiesta veikt tik krasus pasākumus kā darbības ierobežojumu noteikšana."

Saskaņā ar Kopienas melno sarakstu patlaban veikt darbību Eiropas Savienībā ir pilnībā aizliegts 8 atsevišķām aviosabiedrībām un visām Ekvatoriālās Gvinejas, Indonēzijas, Kirgizstānas, Libērijas, Sjerraleones, Svazilendas un Kongo Demokrātiskās Republikas aviosabiedrībām (izņemot vienu aviosabiedrību). Trīs aviosabiedrību gadījumā darbības ierobežojumi attiecas uz konkrētiem lidaparātiem.

Tomēr visām minētajām un no saraksta svītrotajām aviosabiedrībām Kopienas lidostās turpinās piemērot pirmslidojuma/pēclidojuma pārbaudes, lai nodrošinātu, ka tās konsekventi ievēro attiecīgos drošības standartus.

Sīkāka informācija par melno sarakstu pieejama:

http://ec.europa.eu/transport/air_portal/safety/black_list_en.htm

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas 100 visvairāk nopelnījušie uzņēmēji

Kristīne Jančevska, Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db, 18.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts vispelnošākais gads Latvijas uzņēmējdarbības mūslaiku vēsturē: ja pirms gada desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, tad tagad šī summa palielinājusies līdz 100 miljoniem latu.

To, ka gada laikā veiksmīgāko uzņēmēju gūtā peļņa ir būtiski palielinājusies, uzskatāmi parāda arī cits rādītājs: vēl pirms gada uzņēmējs, kuram piederošajām kompāniju kapitāldaļām atbilda 610 tūkstošu latu liela peļņas daļa, iekļuva lielākās peļņas guvēju pirmajā septiņdesmitpiecniekā (pirms diviem gadiem slieksnis bija tikai 410 tūkstoši latu). Tagad ar šādu peļņas rādītāju nav iespējams iekļūt pat pirmajā simtniekā – 610 tūkstoši latu dod tikai 129. vietu jaunajā, pēc Lursoft datiem sastādītajā Latvijas 100 visvairāk nopelnījušo uzņēmēju sarakstā.

Reizē ar peļņas rādītāju paaugstināšanos notikusi arī būtiska vispelnošāko nozaru maiņa: pirmajā desmitniekā tranzītuzņēmēji savas pozīcijas acīmredzami atdevuši nekustamo īpašumu jomas pārstāvjiem. Līdz ar to pelnošāko uzņēmēju pirmajā desmitniekā vairs nav atrodami «Ventspils grupējuma» savstarpējos konfliktos iesaistītais Oļegs Stepanovs un kādreizējais Ventspils naftas prezidents Igors Skoks, kā arī ar Ventspils mēra Aivara Lemberga uzņēmumu kapitāldaļām apdāvinātie bērni – Līga un Anrijs Lembergi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Olainē īstenota bīstamo ķīmisko atkritumu izgāztuves sanācija

Žanete Hāka, 01.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) noslēdzot četrus mēnešus ilgos Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves vēsturiskā piesārņojuma attīrīšanas darbus, informē VVD.

1. oktobris ir projektā Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts 1.kārta paredzēto vēsturiskā piesārņojuma attīrīšanas darbu gala termiņš. VVD informē, bīstamais piesārņojums Olaines novadā ir likvidēts, tāpat novērsti draudi turpmākai piesārņojošo vielu emisijai gruntsūdeņos. Turpmāk Olaines novada iedzīvotāji var justies droši par apkārtējās vides stāvokli.

«Vides attīrīšanas darbi ir paveikti vēl vienā no vispiesārņotākajām Latvijas teritorijām. Tas noticis ļoti īsā laikā un ar augstu kvalitāti, pielietojot jaunākos vides inženiertehniskos risinājumus. Līdz ar šī projekta noslēgumu vēsturiski piesārņoto vietu skaits valstī sarūk un mēs varam iedvesmoties nākotnes izaicinājumiem pēdējā sarežģītā vides sanācijas projekta īstenošanai Inčukalnā. Tāpat Olaines projekts ir apliecinājums tam, ka valstī ir patiešām spējīgi, gudri un augsti kvalificēti uzņēmumi, kuri ar valsts un Eiropas Savienības piešķirtajiem līdzekļiem saimnieko atbildīgi un ir uzticami partneri sarežģītu vides problēmu likvidēšanā,» gandarījumu par veiksmīgi īstenoto projektu pauž VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nosaka prasības bīstamo kravu gaisa pārvadājumiem

, 26.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu pārvadāšanas ar gaisa transportu prasību vienveidīgu izpildi visā Latvijā, ir izstrādāts jauns Ministru kabineta noteikumu projekts, informēja Satiksmes ministrija.

Satiksmes ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība otrdien, 26. februārī tika atbalstīts valdības sēdē.

Projekts ne vien nosaka prasības bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa transportu, bet arī paredz kārtību, kādā tiek piešķirta atļauja bīstamo kravu pārvadājumiem, norāda veidu, kā tiek īstenota valsts uzraudzība pār to, kā gaisa kuģu ekspluatanti un to pilnvarotie pārstāvji savā darbībā ievēro uz tiem attiecināmās Eiropas Savienības regulu, Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18. pielikuma un tehnisko instrukciju prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteiks prasības bīstamo kravu gaisa pārvadājumiem

, 04.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu pārvadāšanas ar gaisa transportu prasību vienveidīgu izpildi visā Latvijā, ir izstrādāts jauns Ministru kabineta noteikumu projekts, informēja Satiksmes ministrija.

Satiksmes ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība, pirmdien, 3. decembrī tika izskatīts Ministru kabineta komitejas sēdē.

Projekts nosaka prasības bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa transportu. Noteikumos paredzēta kārtība, kādā tiek piešķirta atļauja bīstamo kravu pārvadājumiem, norādīts veids, kā tiek īstenota valsts uzraudzība pār to, kā gaisa kuģu ekspluatanti un to pilnvarotie pārstāvji savā darbībā ievēro uz tiem attiecināmās Eiropas Savienības regulu, Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18. pielikuma un tehnisko instrukciju prasības, uzskaitīti piemērojamie nosacījumi un ierobežojumi bīstamo izstrādājumu un kravu pārvadājumiem, noteikti gaisa kuģa ekspluatantu pienākumi, darbinieku apmācības prasības, pasažieru informēšanas prasības, kā arī atrunāta bīstamo izstrādājumu nedeklarētas pārvadāšanas gadījumu izmeklēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labākās mazcenu aviokompānijas; Eiropas sarakstā tiek arī airBaltic

Gunta Kursiša, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot zemo cenu lidsabiedrības visā pasaulē un reģionos, Skytrax World Airline Awards TOP 10 Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju sarakstā piekto vietu ieņem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Savukārt par pasaulē labāko zemo cenu aviokompāniju atzīta Malaizijas budžeta aviokompānija AirAsia, bet Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav iekļuvusi nedz pasaulē, nedz Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju saraksta pirmajā desmitniekā.

airBaltic Eiropā labāko zemo cenu aviosabiedrību sarakstā ierindojas piektajā vietā, apsteidzot tādas lidsabiedrības kā flyBe un Wizz Air. Par labākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā atzīta Norwegian (1. vieta), easyJet (2. vieta), Germanwings (3. vieta), NIKI (4. vieta), airBaltic (5. vieta), Wizz Air (6. vieta), WOW Air (7. vieta), Pegasus Airlines (8. vieta), flyBe (9. vieta) un Onur Air (10. vieta).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo un citu specifisko atkritumu savākšanu, bet ne pārstrādi, jo tas nebūtu ekonomiski un tehniski pamatoti, pirmdien ziņo laikraksts Dienas Bizness.

Atkritumu apsaimniekošanas likums nosaka, ka par bīstamajiem atkritumiem uzskatāmi tādi atkritumi, kuriem piemīt viena vai vairākas īpašības, kuras padara tos bīstamus. Atkritumu bīstamības īpašības ir noteiktas Ministru kabineta noteikumos par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus. Latvijā ir iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo atkritumu savākšanu. Tomēr, ņemot vērā Latvijas tautsaimniecības apmērus, nav iespējams nodrošināt visu veidu bīstamo atkritumu pārstrādi, jo nav ekonomiski un tehniski pamatoti izveidot pārstrādes iespējas visu veidu bīstamajiem atkritumiem, norāda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas ( VARAM) pārstāve Laura Jansone. Viņa skaidro, ka tāpēc daļa bīstamo atkritumu tiek izvesta pārstrādei uz citām Eiropas Savienības (ES) un trešajām valstīm. Lielākā izvesto bīstamo atkritumu plūsma ir svina akumulatori. Tāpat VARAM norāda, ka ES struktūrfondu apguves ietvaros atkritumu apsaimniekošanas komersantiem atklāta konkursa ietvaros būs pieejams līdzfinansējums no ES struktūrfondiem atkritumu pārstrādes infrastruktūras attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Attīrītajā Olaines bīstamo ķīmisko atkritumu izgāztuvē stāda vītolus

Dienas Bizness, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bīstamais piesārņojums Olaines novadā ir likvidēts un novērsti arī draudi turpmākai piesārņojošo vielu iekļūšanai gruntsūdeņos. Attīrītajā teritorijā amatpersonas, uzņēmēji un vides aizsardzības organizāciju pārstāvji šodien kopīgi iestādīja piecus baltos vītolus un iesēja zāli, kā arī pārrunāja turpmāko objekta uzraudzību, informē Valsts Vides dienestā (VVD).

Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves vēsturiskā piesārņojuma attīrīšanas darbu noslēguma pasākumā piedalījās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs (VARAM) Kaspars Gerhards, VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova un darbu veicēji – SIA VentEko valdes loceklis Mareks Bažovskis un SIA Geo Consultants valdes priekšsēdētājs Jānis Ābeltiņš.

Darbs pie teritorijas attīrīšanas, kuru līdzfinansēja Eiropas Savienība, ilga no šā gada maija līdz 1. oktobrim. Šajā laikā tika attīrīta teritorija 29 450 kvadrātmetru platībā, likvidēts piesārņojuma avots un novērsta kaitīgo vielu nokļūšana gruntsūdeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bīstamu kravu pārvadājumi pa iekšējiem ūdensceļiem

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta plenārsesijā

Strasbūrā 2007. gada 5. septembrī

Eiropas Parlaments pirmajā lasījumā izskatīja Eiropas Komisijas sagatavoto priekšlikumu par bīstamu kravu pārvadāšanu Eiropas Savienībā — šādi pārvadājumi veido 8 % no visa ES iekšzemes kravu transporta. Galvenās izmaiņas salīdzinājumā ar pašreizējo kārtību: ES regulējums attieksies ne vien uz autoceļiem un dzelzceļu, bet arī iekšējiem ūdens ceļiem, kur kopīgu Eiropas Savienības noteikumu agrāk nebija.

Jaunā direktīva atvieglos noteikumu piemērošanu, apvienojot četras pašreizējās direktīvas un divus lēmumus.

Eiropas Parlaments likumprojektā ierosina veikt grozījumu, kas paredz, ka dalībvalstis var savā teritorijā noteikt īpašas prasības vietējo un starptautisko bīstamo kravu pārvadājumiem ar transportlīdzekļiem, kurus jaunā direktīva neskar. Grozījums tādas pašas dalībvalstu tiesības paredz noteiktu maršrutu un noteiktu transporta veidu izmantošanā, kā arī bīstamu kravu pārvadājumiem ar pasažieru vilcieniem. Pieņemti arī daži tehniska rakstura grozījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

2007. gadā visvairāk nopelnījušie 100 Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 10.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā Latvijas uzņēmēji vēl ir guvuši pēdējo lielo peļņu, kura pārtrumpojusi par gadu iepriekš sasniegtos rekordus, - tā rāda pagājušā gada beigās Lursoft un Baltic Screen apkopotie Latvijas uzņēmumu 2007. gada peļņas rādītāji.

Pārskats par pēdējiem trim gadiem rāda, ka visveiksmīgākais Latvijas uzņēmējiem ir bijis tieši 2007. gads, kas visdrīzāk var pretendēt uz vistreknākā gada nosaukumu: 2005. gadā desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, 2006. gadā šī summa bija palielinājusies līdz 100 miljoniem latu, savukārt 2007. gadā, kā rāda nule apkopotie dati, tā pieaugusi vēl par gandrīz desmit miljoniem latu.

Arī lielāko 2007. gada pelnītāju sarakstā pirmās četras vietas ieņem baņķieri – nu jau bijušie Parex bankas akcionāri Valērijs Kargins un Viktors Krasovickis (kuri peļņas gūšanas laikā vēl bija kredītiestādes īpašnieki, līdz ar ko iekļauti šajā sarakstā) un Aizkraukles bankas īpašnieki Oļegs Fiļs un Ernests Bernis, turklāt saraksta pirmajā desmitniekā ir vēl divi banku akcionāri – Rietumu bankas līdzīpašnieki Leonīds Esterkins un Arkādijs Suharenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts lielāko zemes platību īpašnieki - fiziskās un juridiskās personas

Ja gadu iepriekš gandrīz piektā daļa Latvijas lielāko privāto zemes īpašnieku – fizisko personu pēdējā gada laikā bija šķīrušies no ievērojamas daļas savu zemes platību, tad aizvadītajā gadā šajā ziņā valdījis sastingums.

Kā rāda jau tradicionālā ikgadējā informācija par Latvijas, Rīgas, Jūrmalas un Rīgas rajona lielāko un vērtīgāko zemes platību īpašniekiem, ko Baltic Screen apkopojis, balstoties uz Valsts zemes dienesta atlasītajiem datiem, jaunpienācēji zemes megaīpašnieku vidū ir uz pirkstiem skaitāmi, savukārt būtiskākās pārmaiņas saistītas ar kadastrālo vērtību maiņu un zemes nonākšanu no fizisko personu īpašuma šīm pašām personām piederošu kompāniju rokās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jelgavā sanētās bijušās ķīmisko atkritumu izgāztuves vietā varētu tapt atrakcijas

LETA, 12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties sanācijas projektam, Jelgavā agrākās šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves Kosmoss teritorija jāuztur vēl piecus gadus, bet tās novērošana turpināsies 30 gadus.

Ķīmisko atkritumu izgāztuves sanācijas projekta noslēguma pasākumā Valsts vides dienesta (VVD) ģenerāldirektore Inga Koļegova pauda, ka, sākot darbu jaunajā VVD vadītājas amatā, šā projekta noslēgums ir ļoti patīkams notikums.

Viņa pauda prieku, ka Jelgava vairs nebūs starp valstī piesārņotākajām vietām. Viņa īpaši pateicās VVD Administratīvā departamenta direktoram Didzim Lībietim, kā arī novēlēja nākotnē lietderīgi izmantot bijušās izgāztuves uzbēruma teritoriju, protams, ievērojot atbilstošos ierobežojumus.

Pēc pasākuma Koļegova aģentūrai LETA pastāstīja, ka ķīmiskie atkritumi joprojām atrodas zem uzbēruma un ir svarīgi nesabojāt kārtas, aiz kurām atkritumi apglabāti, tāpēc saistībā ar šā projekta nosacījumiem turpmākos piecus gadus šajā teritorijā, kuru speciāli turpinās novērot, neko citu nedrīkstot darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apstrīd 3,89 miljonus eiro vērto Olaines bīstamo atkritumu izgāztuves konkursu

Žanete Hāka, 25.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) saņēmis SIA VentEko sūdzību, kurā uzņēmums apstrīd Valsts vides dienesta izsludinātā konkursa par Olaines bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas darbu projekta izstrādi rezultātus, liecina informācija IUB mājaslapā.

Pagaidām nav zināms, kad SIA VentEko sūdzība tiks izskatīta.

Konkursā tika saņemti divi piedāvājumi, un uzvarējis AS BAO, kas projektu izstrādāt par 3,89 miljoniem eiro.

Kā liecina IUB informācija, konkursa nosacījumos vairākkārt veikti grozījumi, un sākotnēji prognozētā līgumcena bija 6,74 miljoni eiro.

Db.lv jau pērnā gada nogalē rakstīja, ka līdz 2015. gadam bija iecerēts attīrīt vienu no Latvijas vispiesārņotākajām vietām - Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves teritoriju, no kuras pašlaik gruntsūdeņos nonāk toksiskas vielas. Tam bija paredzēts tērēt 5,9 miljonus latu, taču pagaidām nekas neliecina, ka šis projekts varētu noteiktajā laikā tikt īstenots, vēstīja laikraksts Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Metarex sola aizvākt 178 tonnas bīstamo atkritumu no nelegālās izgāztuves Ozolnieku novadā

LETA, 11.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Metarex sola aizvākt 178 tonnas bīstamo atkritumu no nelegālās izgāztuves Ozolnieku novada Stigmās, aģentūrai LETA sacīja Valsts vides dienesta (VVD) sabiedrisko attiecību speciāliste Maruta Bukleviča.

Viņa skaidroja, ka uzņēmums VVD iesniedzis pasākumu plānu bīstamo atkritumu izvākšanai no teritorijas. Šobrīd teritorijā ir veikta telpu norobežošana un noslēgšana, lai ierobežotu nepiederošu personu piekļuvi, kā arī uzstādītas brīdinājuma zīmes. Tāpat komersants līdz 1.septembrim objektā plāno ierīkot signalizāciju.

Uzņēmums bīstamo atkritumu aizvākšanā plāno iesaistīt SIA RV Eko, kam būs jāveic atkritumu inventarizācija, sapakošana, noliktavu sakārtošana, analīžu veikšana atkritumu bīstamības noteikšanai un iespējamo pārstrādes veidu noteikšana.

Komersants dienestam atzinis, ka ir zinājis par dažāda veida atkritumu atrašanos īpašumā, bet viņa rīcībā nav bijusi informācija par to bīstamību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bīstamo iekārtu apkalpotājiem jābūt apmācītiem darba drošībā, taču darba devējs var izvēlēties apmācības formu

Mārtiņš Freimanis, LDDK īstenotā ESF projekta «Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos» darba aizsardzības konsultants, 20.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā normatīvie akti nosaka apmācības kārtību darba aizsardzības jomā, tomēr apmācības kārtība personālam, kas veic darbu ar dažādām bīstamajām iekārtām, nav stingri reglamentēta - neskatoties uz to, ka šīs iekārtas var radīt paaugstinātu bīstamību apkalpojošajam personālam, kā arī to tuvumā strādājošajiem uzņēmuma darbiniekiem. Līdz ar to, konsultējot darba devējus, pēdējā laikā saskaros ar to, ka viņiem bieži nav īsti skaidrs - kādas apmācības un kādā formā jāveic, lai darba process atbilstu likumdošanas prasībām, būtu darba vide būtu droša un iespējamie riski novērsti.

Likums «Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību» nosaka, ka bīstamās iekārtas apkalpojošais personāls ir tās pārvaldītāja norīkotas, apmācītas personas, kuru rīcība tieši ietekmē bīstamās iekārtas darbību vai tehnoloģiskā procesa norisi. Likuma 14. pantā noteikts, ka bīstamo iekārtu valdītājam ir pienākums nodrošināt bīstamo iekārtu apkalpojošā personāla apmācību un instruktāžas, kas paredzētas normatīvajos aktos par darba aizsardzību. Apmācības gaitā jāņem vērā bīstamās iekārtas veids, sarežģītības un bīstamības pakāpe, kā arī darbinieka izglītība un iepriekšējā darba pieredze.

Likumā bija iekļauta atsevišķa nodaļa, kurā bija noteikta vispārējā kārtība, kādā apmāca un atestē personas, kuras veic darbus ar bīstamajām iekārtām, tomēr tā no aktuālās redakcijas izslēgta, līdz ar to darba devējiem dodot lielāku rīcības brīvību apmācību organizēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zebrenes pagasts jūtas vinnējis no bīstamo atkritumu poligona

, 06.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Eiropas Savienības naudu uzceltais pirmais un vienīgais Latvijas bīstamo atkritumu poligons Zebrenes pagastam nesis bonusā vismaz 2 milj. Ls

Pēc Eiropas Savienības prasībām tapušais un Kohēzijas fonda finansētais, vairāk nekā 8 milj. eiro vērtais Zebrenes bīstamo atkritumu poligons, svinīgi nodots ekspluatācijā, pielicis punktu apmēram 10 gadu garai šī poligona tapšanas vēsturei. Nerunājot par valstisko labumu, jo līdz šim bīstamie atkritumi tikuši glabāti pagaidu noliktavās, ieguvējs jūtas arī pats Zebrenes pagasts. Sākumā zebrenieši bijuši kategoriski pret poligonu, bet gan pagasta padomes deputāti ņēmuši lietu savās rokās, savākts nepieciešamais 60% iedzīvotāju atbalsts, lai varētu piedalīties konkursā.

«Mēs apsvērām, kas mums par poligona ierīkošanu būs un rezultāts neizpalika — kā kompensācija mums tika pilnībā sakārtota ūdenssaimniecība, kanalizācija, modernizēta siltumapgāde, noasfaltētas vairākas ielas, ierīkoti gājēju celiņi un apgaismota galvenā iela. Līdz ar to jūtamies vinnējuši vismaz par 2 miljoniem latu,» Db stāstīja Zebrenes pagasta padomes priekšsēdētājs Valdis Andiņš. Viņš piebilda, tā kā poligons tapis pēc visām mūsdienīgām Eiropas Savienības prasībām, tas ir drošs un nekādā veidā neapdraud ne vidi, ne tuvīnos iedzīvotājus. Vienīgais, ko V. Andiņš nožēlojot, ka pēc teritoriālās reformas, kad Zebrenes pagasts pievienots Dobeles novadam, diemžēl visi nodokļi, tai skaitā dabas resursa nodokļi, kas pašvaldībai būtu ienesusi 10 latus par katru bīstamo atkritumu tonnu, tagad nonāks Dobeles novada kopējā kasē, no kā Zebrene visticamāk neko nesaņemšot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk pārvadāt bīstamās kravas Latvijas teritorijā, neievērojot Eiropas valstu nolīguma (ADR) prasības, ar ātrgaitas lauksaimniecības tehniku varēs tikai tad, ja pārvadāšanas laikā tās braukšanas ātrums nepārsniedz 40 km/h.

Līdz šim nekādi īpaši ātruma ierobežojumi uz bīstamo kravu pāravdāšanu, neievērojot ARD prasības, neattiecās. Jaunos ierobežojumus bīstamo kravu pārvadājumiem ar ātrgaitas traktortehniku paredz grozījumi Ministru kabineta noteikumos par bīstamo kravu pārvadājumu noteikumiem. Grozījumi noteikumos izstrādāti, lai ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas normas par bīstamo kravu iekšzemes pārvadājumiem.

Noteikumu projekts paredz to, ka Eiropas Savienības dalībvalstīs, neievērojot striktās Eiropas valstu nolīguma prasības, bīstamās kravas varēs pārvadāt lauksaimniecības un mežizstrādes traktoru un transporta līdzekļi, kas pārvietojas pa sliedēm vai pārvietojamu mehānismu, ar nosacījumu, ka bīstamo kravu pārvadāšanas laikā šo transportlīdzekļu ātrums nedrīkst pārsniegt 40 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācijas biznesa žurnāls: airBaltic desmitā lielākā zemo cenu lidsabiedrība Eiropā

Gunta Kursiša, 11.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas biznesa žurnāls Wirtschaftwoche ierindojis Latvijas aviokompāniju airBaltic desmit lielāko Eiropas lidsabiedrību TOP 10, kas lidojumus piedāvā par zemām cenām, Latvijas nacionālo lidsabiedrību ierindojot desmitajā vietā.

Biznesa žurnāls atzīmē, ka airBaltic ar aptveni deviņiem simtiem lidojumu nedēļā nedaudz atpaliek no vācu GermanWings, kas ierindojusies lielāko Eiropas zemo cenu aviokompāniju saraksta devītajā vietā.

Astotajā vietā šajā sarakstā atrodas aviokompānija Wizz, septītajā vietā – Vueling. Žurnāla mājas lapā nav pieejama informācja par to, kura aviosabiedrība atrodas sestajā vietā. Par piekto lielāko lidsabiedrību minētajā kategorijā atzīta Aer Lingus, par ceturto – Norwegian Shuttle, saraksta trešo vietu dala Skandināvu Flybe un Vācijas Air Berlin, par otru lielāko aviokompāniju atzīta Easyjet, bet pirmo vietu aizņem īru Ryanair.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompāniju pārvadājumi jau iekarojuši 30–40% no Eiropas tirgus; tās audzē muskuļus arī Baltijā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Analizējot aviokompāniju tirgus daļu datus starptautiskajā lidostā Rīga, pēdējos piecos gados ir novērojama nepārprotama tendence – zemo cenu aviokompānijas strauji audzē savu īpatsvaru, turpretī Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic apkalpoto pasažieru skaits pēdējos piecos gados ir sarucis par 20%. Kā liecina DB aptaujāto ekspertu sacītais, zemo cenu aviokompāniju uzvaras gājiens nav specifisks Latvijas fenomens. «To īpatsvars Eiropas tirgū jau ir sasniedzis 30–40%. Šī ekspansija ir grūti apturama, jo sevišķi tik mazos mājastirgos, kāda ir Baltija. Ir novērojama arī zemo cenu aviokompāniju tuvināšanās ar starpkontinentālo lidojumu veicējiem, piemēram, ar Lufthansa. Līdz ar to pārskatāmā laikā droši vien piedzīvosim zemo cenu aviokompāniju un starpkontinentālo aviokompāniju maršrutu tīklu saplūšanu,» DB saka aviācijas eksperts Ginters Solingers. To uzsver arī neatkarīgais starptautiskās lidostas Rīga padomes loceklis Tālis Linkaits, norādot, ka zemo cenu aviokompānijas arī vērienīgi paplašina savas flotes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeimas 20.septembra sēdē iekļautie likumprojekti (ANOTĀCIJAS)

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 17.septembrī, Saeimas Prezidijs nolēma iekļaut 20.septembra Saeimas sēdes darba kārtībā nodošanai izskatīšanai komisijās šādus iesniegtos likumprojektus:

" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"" (Nr.439/Lp9). Likumprojekts paredz paplašināt dokumentu loku, uz kuru pamata ēkas (būves) ierakstāmas zemesgrāmatās uz valsts un pašvaldību vārda. Vienlaikus tiek precizēta likumā lietotā terminoloģija atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumam.

" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"" (Nr.440/Lp9). Likumprojekts, reorganizējot Reliģisko lietu pārvaldi, paredz daļu tās funkciju nodot Uzņēmumu reģistram, līdz ar to Uzņēmumu reģistram nododot 4 štata vietas. Tiek arī paredzēts, ka reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru ved Uzņēmumu reģistrs saskaņā ar likumu "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru", Reliģisko organizāciju likumu un citiem normatīvajiem aktiem. Nododot daļu Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas Uzņēmumu reģistram, tiks uzlabota un vienkāršota reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešana, vienlaikus atrisinot šobrīd pastāvošās problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop» ir uzsācis petīciju, kuras mērķis ir mainīt esošo likumdošanu un neļaut vairs iepriekš plānotiem streikiem būt par kompensācijas atteikuma iemeslu

Aviopasažieri ir aicināti izteikt viedokli un parakstīties interneta platformā «Avaaz» (https://ej.uz/qis9), paužot savu nostāju pret pastāvošo likumdošanu.

Pagaidām petīciju parakstījuši nedaudz vairāk nekā 370 cilvēki. «Šobrīd esam secinājuši, ka cilvēki nelabprāt uzticas globālām petīcījam, tādēļ esam procesā, lai petīciju izveidotu katrā valstī lokāli. Šobrīd mūsu mērķis ir līdz šī gada decembrim savākt 100 tūkstošus parakstu,» saka Marjus Stonkus (Marius Stonkus), «Skycop» izpilddirektors.

Lietuvas jaunuzņēmums «Skycop» cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kuri vīlušies aviolīnijās, atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu skycop.com. «Skycop» pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā. Precīzs skaits, cik ceļotājiem uzņēmums ir palīdzējis, netiek atklāts, bet «Skycop» strādā ar pieprasījumiem no 173 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija, Lietuva un Igaunija iecerējušas veidot kopīgu aviokompāniju uz jau esošās airBaltic bāzes, par šādu ieceri vienojušies visu trīs valstu satiksmes ministri.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks Db informēja, ka airBaltic ir gatavi iesaistīties turpmākās pārrunās. Ar palielinātu kapitāla bāzi airBaltic varētu attīstīties vēl straujāk nekā līdz šim un paplašināt darbību Baltijas valstīs.

Viņš norāda, ka nodoms veidot kopīgu Baltijas valstu aviokompāniju pastāvēja jau pirms piecpadsmit gadiem, tādēļ airBaltic tika dots nosaukums, kas atspoguļotu lidsabiedrības darbību visā Baltijas reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru