Transports un loģistika

No Jelgavas uz Rīgu, Bausku un Dobeli brauks jauni vietējā ražojuma autobusi

Lelde Petrāne, 12.07.2012

Jaunākais izdevums

Šonedēļ Jelgavas autobusu parks (JAP) saņems trīs Jelgavā ražotus Ambassador tipa zemās grīdas autobusus, kas īpaši pielāgoti pasažieriem ar kustību traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ziņo portāls zz.lv.

Līdz mēneša beigām parku papildinās vēl divi, bet augustā - pieci sabiedriskā transporta līdzekļi. Kopumā Jelgavas autobusu parka rīcībā būs jau 25 Ambassador tipa autobusi, bet tuvākajā nākotnē arī pārējos uzņēmuma lielos autobusus varētu aizstāt ar Jelgavā ražotajiem.

Pieci pirmie no desmit jaunajiem autobusiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus, ļaujot pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiem ērti nokļūt ārpus pilsētas. Jau nākamnedēļ jaunie autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai, sāks apkalpot Rīgas virzienu un drīzumā nodrošinās braucienus uz Bausku, Dobeli un citos virzienos.

«Autobusu ražotājs AMO Plant nodrošina ne tikai jauna sabiedriskā transporta līdzekļa ražošanu, bet arī tā tehnisko apkalpošanu un remontu, piedāvājot konkurentspējīgas cenas gan remontam, gan rezerves daļām. Tas JAP ļauj samazināt izmaksas, kas autobusus no rūpnīcas AMO Plant plāno nomāt septiņus gadus, par autobusu mēnesī maksājot apmēram 3000 eiro,» informē pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvalde.

Pašvaldība atgādina, ka JAP bija pirmais uzņēmums Latvijā, kas 2010.gada septembrī pasažieru pārvadājumos sāka izmantot Jelgavā ražotos autobusus. Pašlaik vairāk nekā puse no ekspluatācijā esošajiem 38 lielajiem autobusiem ir ražoti Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par spīti sodiem, uzlabojumi pārvadājumos uz Bausku, Jūrmalu un Ogri nebūtiski

Gunta Kursiša, 04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Autotransporta direkcija (ATD) uzlikusi naudas sodus pasažieru pārvadātājiem, problēmas un nekārtības pasažieru pārvadājumos maršrutos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu vēl aizvien pastāv, Db.lv skaidroja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Jau ziņots, ka Bauskas iedzīvotāji šovasar sūdzējās par to, ka pasažieru pārvadātāja Sabiedriskais autobuss šoferi turpina pasažieriem neizsniegt biļetes, pēc kā uzņēmuma vadība solīja uzstādīt autobusos videonovērošanas kameras. Tikmēr Db.lv pārliecinājās, ka vidējās ietilpības autobusi šajā maršrutā nereti ir pārpildīti.

«Vairākkārt esam runājuši ar uzņēmuma vadītājiem – Sabiedriskais autobuss, kas apkalpo pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga – Bauska, un Liepājas autobusu parku, kas apkalpo maršrutus Rīga-Jūrmala un Rīga-Ogre, un esam gan norādījuši uz trūkumiem, gan lūguši uzlabot situāciju, un beigās esam uzlikuši uzņēmumiem arī maksāt sodus, diemžēl būtisks uzlabojums maršrutos no Rīgas uz Bausku, Ogri, Jūrmalu nav panākts,» atzīst ATD vadītājs, paužot cerību, ka uzņēmuma Sabiedriskais autobuss par Bauskas maršrutu atbildīgā menedžera maiņa nesīs pozitīvas pārmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Jelgavas autobusu parks ar teju miljona investīcijām kļūs par jaunāko autoparku Latvijā

Gunta Kursiša, 21.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu parks tiks papildināta ar sešiem jauniem zemās grīdas autobusiem, kas kursēs pilsētas maršrutos. Autobusus paredzēts piegādāt septembrī, un Jelgavas vadība lepojas, ka tādējādi uzņēmuma autoparks kļūs par jaunāko Latvijā.

Par to liecina SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) noslēgtais 980 tūkst. Ls vērtais iepirkumu konkurss par piecu līdz desmit jaunu pilsētas autobusu nomu, garantijas apkalpošanu un remontu.

«Mums tagad būs jaunākais autoparks Latvijā ar vidējo autobusa vecumu divi gadi,» portālam zz.lv stāsta JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Viņš skaidro, ka līdz šā mērķa īstenošanai bijuši nepieciešami desmit gadi.

Paredzēts, ka Ambassador autobusus piegādās a/s Ferrus, kas nodarbojas ar daudzfunkcionālas lauksaimniecības, komunālās traktortehnikas un citas tehnikas un tās aprīkojuma tirdzniecību. A/s Ferrus piedāvājums tika izvēlēts, jo atbilda galvenajam konkursa uzvarētāja kritērijam – zemākajai cenai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jelgavas pilsētas dome palielina braukšanas maksu autobusos, šķirojot pilsētniekus un viesus

LETA, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pilsētas domes deputātu vairākums šodien nolēma palielināt braukšanas maksu pilsētas autobusos, jelgavniekiem to palielinot no 70 centiem līdz 85 centiem, bet tiem, kam nav Jelgavas pilsētas iedzīvotāja kartes, maksa augs no 70 centiem līdz vienam eiro, aģentūra LETA uzzināja domes sēdē.

Saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, un atsaucoties uz 2009.gada 26.augustā starp Jelgavas pilsētas domi un pašvaldības kapitālsabiedrību SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto Koncesijas līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos, dome šodien nolēma noteikt jaunu sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu (braukšanas maksu) Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Amoplant autobusi Jelgavā

Gunta Kursiša, 03.01.2014

Rūpnīcas pamatakmens ielikts 2004. gadā, bet uzņēmums AmoPlant reģistrēts 2005. gadā. Pašlaik AmoPlant ir saražojusi 44 autobusus Jelgavas autobusu parkam, četri autobusi saražoti Jūrmalai, bet desmit Citea zīmola autobusi sagatavoti pēc pasūtījuma.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu ražotājs AmoPlant, kurš atzīst, ka šeit ražotie autobusi kvalitātes ziņā pielīdzināmi vismaz Mercedez-Benz, cerības pašlaik saista ar Мосгортранс iepirkumu Maskavas pilsētas autobusu parka paplašināšanai. Tikmēr Db.lv piedāvā ielūkoties, kā uz montāžas līnijas, kas sastāv no 15 posmiem, tiek ražoti autobusi.

AmoPlant ražo četru modeļu autobusus – AmoPlant Ambassador SB 180, AmoPlant Ambassador SB 200, VDL Citea 120 un VDL Citea LLE 120, taču laikā, kad ražotnē viesojās Db.lv, tika ražoti četri Ambassador SB 200 modeļa autobusi, kuru pabeigšana plānota gada sākumā.

Montāžas procesu AmoPlant ražotnē Jelgavā skatiet galerijā augstāk!

Pašlaik AmoPlant ir apgādājis Jelgavu ar 44 un Jūrmalu ar četriem autobusiem. Tāpat ražotnē samontēti desmit VDL Citea zīmola autobusi pēc VDL pasūtījuma.

AmoPlant Ambassador pilnībā komplektēta autobusa cena ir 210 tūkstoši eiro. Lai arī cena ir augstāka nekā dažu citu ražotāju autobusiem, AmoPlant pārstāvji norāda, ka šiem autobusiem ir salīdzinoši mazs svars, kas ļauj mazināt dīzeļdegvielas patēriņu par 16 – 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apstrīd konkursu par pasažieru pārvadājumu sniegšanu no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu

Nozare.lv, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu neviens pieteikums šobrīd vēl nav iesniegts, taču Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegtas trīs sūdzības, informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Kā skaidro ATD, pieredze rāda, ka vairumā gadījumu pretendenti pieteikumus iesniedz pēdējā dienā.

Patlaban IUB esot iesniegtas trīs sūdzības, un tās esot saistītas ar jautājumiem, kas skar nolikumā izvirzītās kvalitātes prasības (autobusu vecums), piedāvāto autobusu iegādes termiņus un pretendentu vērtēšanas kritērijus.

Kā liecina informācija IUB mājaslapā, sūdzības ir iesnieguši SIA AIPS, AS Liepājas autobusu parks un SIA Sabiedriskais autobuss.

Jau iepriekš AIPS vadītājs Uldis Kolužs biznesa portālam Nozare.lv skaidroja, ka konkurss par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu kārtējo reizi nav pārdomāts un labs, jo nenodrošina visiem uzņēmumiem vienādu iespēju konkurēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lietā par veikala Depo būvniecību Jelgavā zemes īpašnieks prasa noraidīt visu tiesas sastāvu

LETA, 21.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Auras centrs», kas uz sev piederoša zemesgabala Jelgavā vēlas izbūvēt lielveikalu «Depo», Administratīvajā rajona tiesā iesniegusi noraidījumu visam tiesas sastāvam, jo šaubās par tā objektivitāti, izskatot jelgavnieku pieteikumus ar lūgumu atcelt Jelgavas domes lēmumus, ar kuriem atstāta spēkā lielveikala «Depo» būvēšanai izsniegtā būvatļauja, liecina tiesai iesniegtais dokuments.

Savā iesniegumā tiesai «Auras centra» pārstāvis Henrihs Damroze norāda, ka pēc pirmās un pašlaik vienīgās tiesas sēdes Administratīvās rajona tiesas Jelgavas tiesu namā viņš konstatējis, ka daudzi lietas dokumenti ir aplīmēti ar piezīmju lapiņām, kas rakstītas vienā rokrakstā ilgāku laiku pirms tiesas sēdes. Damroze pārliecināts, ka piezīmju lapiņas ar komentāriem rakstījis kāds tiesas darbinieks, visdrīzāk, referējošais tiesnesis, un «šie komentāri var ietekmēt šādas tiesvedības rezultātu vai nepārprotami kaitēt procesa taisnīgumam».

Tāpat pieteikumā zemesgabala īpašnieku pārstāvis norāda, ka tiesas sastāva tiesneši ir ilglaicīgi pilsētas iedzīvotāji, viņiem Jelgavā un apkārtnē pieder īpašumi, turklāt pēc tiesas attieksmes pirmajā tiesas sēdē «Auras centrs» secinājis, ka jelgavnieki, kas nevēlas pieļaut «Depo» būvniecību Lielupes krastā, atrodas īpašā statusā. Tāpat būvniekiem ir bažas, vai tiesa, izskatot lietu, neietekmēsies no Jelgavas iedzīvotāju interesēm, protestiem un bailēm no iedzīvotāju un mediju kritikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uz Jelgavas tirgus kapitāldaļām pieteicies vēl viens investors

LETA, 02.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iespējamo investoru pieteikšanās termiņa pagarināšanas līdz 1.septembrim Jelgavas pašvaldībā saņemts vēl viens pieteikums SIA Jelgavas tirgus kapitāldaļu iegūšanai, aģentūru LETA informēja pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītājas vietniece Egita Veinberga.

Līdz ar to pamatkapitāla palielināšanas notikumos noteiktajā termiņā ir iesniegti divi pieteikumi SIA "Jelgavas tirgus" kapitāla daļu iegūšanai.

Pašlaik notiek pieteikumu izvērtēšana, un 6.septembrī ir paredzēta SIA"Jelgavas tirgus ārkārtas dalībnieku sapulce, kurā tiks lemts par kapitālsabiedrības jaunā dalībnieka apstiprināšanu.

Kā ziņots, SIA Jelgavas tirgus ārkārtas dalībnieku sapulcē nolemts līdz 1.septembrim pagarināt pieteikšanās termiņu SIA Jelgavas tirgus" kapitāldaļu iegūšanai.

Iepriekš notika pašvaldības kapitālsabiedrības Jelgavas tirgus ārkārtas dalībnieku sapulce, kurā izskatīts iesniegums par pieteikšanās termiņa pagarināšanu SIA Jelgavas tirgus kapitāldaļu iegūšanai, aģentūra LETA iepriekš uzzināja Jelgavas pašvaldībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 12.novembrī, 53.autobusu maršrutā savā pirmajā reisā devās pirmie divi jaunie Solaris autobusi, informē Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Patlaban Rīgas satiksme jau ir saņēmusi 18 jaunus Solaris autobusus.

V. Zaķis atgādina, ka 2013.gadā noslēdzās autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko izvirzītajām prasībām tika atzīts Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro, atmaksas periods ir 10 gadi. Pirmie 35 autobusi tiks saņemti līdz šī gada beigām, bet pārējie nākamo četru gadu laikā.

60 no jaunajiem autobusiem būs 12 metrus gari, 115 - 18 metrus gari. Visi autobusi būs ar zemajām grīdām. Kalpošanas laiks paredzēts 12 gadi ar nobraukumu līdz 70 000 km gadā, garantija divi gadi vai 150 000 km noskrējiens, tiem būs izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma u.tml. Autobusu papildaprīkojums paredz arī iekšējos LCD monitorus informācijas pārraidīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pasažierus uz Baltijas pilsētām bez maksas vedīs Liepājas autobusu parks

Gunta Kursiša, 21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks un a/s Air Baltic Corporation noslēdzis sadarbības līgumu, kas paredz nodrošināt autobusu pārvadājumu pakalpojumus airBaltic pasažieriem, kuri lido uz un no starptautiskās lidostas Rīga.

Autobusi savienos lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.

Līgums noslēgts no šī gada 1. marta līdz šī gada 31. decembrim, un tā plānotais apgrozījums ir 400 tūkstoši eiro.

Liepājas autobusu parka pārstāvji informējuši, ka uzņēmums šim mērķim ir iegādājies vienu 2013. gada izlaiduma Mercedes-Benz Tourismo autobusu par 216 tūkstošiem eiro.

Db.lv jau ziņoja, ka airBaltic no šā gada 1. marta sāks pasažieru pārvadājumus ar autobusu, lai savienotu Rīgu ar reģionu pilsētām Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. airBaltic pasažieriem šis pakalpojums būs bezmaksas. Autobusi savienos lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā un septembrī starppilsētu maršrutos ceļā devušies trīs SIA VTU Valmiera jauniegādātie SOR markas autobusi, bet Valmieras pilsētas reisos nokalpojušo tehniku aizstājuši divi Mercedes-Benz markas transportlīdzekļi, informē uzņēmumā.

Viens SORC10,5 un divi SORC9,5 attiecīgi desmit ar pusi metrus un deviņus ar pusi metrus garie transportlīdzekļi ražoti Čehijā, 2014.gadā reģistrēti Igaunijā, kur arī pirmo reizi uzņēmuši pasažierus. Tāpēc jauniegādātie autobusi ir SIA VTU Valmiera neierastā dizainā – zili, Igaunijas nacionālajā krāsā.

Lielākajā autobusā ir 43 sēdvietas un 30 stāvvietas, abos pārējos katrā 37 sēdvietas un 26 stāvvietas. Ar šiem lietotajiem transportlīdzekļiem pasažierus pārvadā lauku maršrutos, kā arī starppilsētas reisos virzienos uz Salacgrīvu un Madonu.

Autobusos ir Eiro 5 dzinējs, kas ir videi draudzīgāks, salīdzinot ar agrāk ražotiem modeļiem. Šī marka izvēlēta, jo autobusi ir piemēroti zemes ceļiem, arī degviela tērēta ekonomiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie Polijā ražotie Solaris autobusi Liepājā nonāks aprīļa beigās, pakāpeniski nomainot 17 gadus vecos un bieži lūstošos autobusus, kas pasažieru pārvadājums veica līdz šim, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Plānots, ka pirmie jaunie autobusi Liepājas pilsētas maršrutu tīklā varētu uzsākt kursēt jau tuvāko nedēļu laikā, bet pilnībā autobusus Liepājas ielās plānots nomainīt tiklīdz pārvadātājs AS Liepājas autobusu parks tos saņems no ražotāja.

No 14. līdz 16. aprīlim AS Liepājas autobusu parks pārstāvji dosies uz Solaris rūpnīcu Polijā, lai piedalītos apmācībās par jaunajiem autobusiem un jau drīz pēc tam pirmos autobusus vestu uz Liepāju.

Pavisam Liepājas pilsētas vajadzībām tiks saražoti 43 jauni, moderni zemās grīdas Solaris autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā. Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās, kas atvieglos iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos būs uzstādīta rampa invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Salaspils un Ogres virzienā tiks norīkoti papildu autobusi un izveidoti papildreisi

Žanete Hāka, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz izmaiņām vilcienu kustības sarakstos laika posmā no 7. līdz 18.decembrim, Autotransporta direkcija Salaspils un Ogres virzienā norīkos papildu autobusus jau esošajos reisos un izveidos papildu reisus, informē direkcijas pārstāvji.

Pasažieru pārvadājumi minētajā kārtībā tiks nodrošināti katru darbadienas rītu un vakaru.

Maršrutā Salaspils–Rīga tiks izveidoti četri papildreisi – trīs no rīta un viens vakarā. Autobuss no Salaspils stacijas virzienā uz Rīgu izbrauks plkst.6.50, 7.10 un 7.20. Savukārt no pieturvietas Turgeņeva iela Rīgā virzienā uz Salaspili plkst.17.35 kursēs divi autobusi – viens brauks saskaņā ar ierasto maršruta shēmu, bet otrs – pa Lomonosova ielu, Salaspils ielu un gar Šķirotavas, Daugmales un Jāņavārtu stacijām.

Maršrutā Ogre–Rīga tiks izveidoti divi papildreisi un nodrošināti papildu autobusi divos esošajos reisos. Laika posmā no 7. līdz 18.decembrim katru darbadienu plkst.7.10 no Ogres autoostas virzienā uz Rīgu un plkst.17.25 no Rīgas virzienā uz Ogri pasažieru pārvadājumus nodrošinās divi autobusi. Minētajā maršrutā tiks izveidoti arī divi papildreisi – autobuss no Ogres autoostas izbrauks plkst.7.25, bet no Rīgas virzienā uz Ogri – plkst.17.45. Tas brauks cauri Ogres pilsētai un gar Jaunogres staciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Starp «Silikona līdzenumu», «Maizes fabriku» un «Tūrisma meku» Jelgavas novadā izvēlas «Drošu māju»

Db.lv; Leta, 02.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notika Jelgavas novada attīstības stratēģijas 2012.-2032.gadam publiskās apspriešanas sanāksme, kurā starp piedāvātajām vīzijām, ieskaitot lidlaukus un atomelektrostacijas, dota priekšroka modelim «Drošā māja».

DB jau vēstīja, ka iedzīvotājiem apspriešanai tika piedāvāts dokuments, kurš sarakstīts amizantā valodā, vadoties pēc prāta vētrās saklausītiem dokmugraudiem. Tas ietvēra četrus nākotnes modeļus - «Silikona līdzenums» (acīmredzot vēloties radīt alūziju ar Silīcija ieleju (Silicon Valley) ASV), «Maizes fabrika», «Drošā māja» un «Tūrisma meka».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada sākumā rūpnīca Amo Plant plāno papildus uzsākt sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusu ražošanu.

Uzņēmums norāda, ka VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija. VDL Citea autobusi auto izstādē Hannoverē ieguvuši titulu Gada Autobuss 2011. Autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā.

Kā Db.lv pastāstīja Amo Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs, pašlaik nav plānots ražot autobusu hibrīdversiju. Tomēr, ja būs pieprasījums, uzņēmums apsvēršot arī hibrīda versijas izgatavošanu. I. Graurs arī norādīja, ka pašlaik Latvijā neesot vēl nepieciešamās infrastruktūras.

Amo Plant ārējo sakaru direktors stāstīja, ka patlaban neesot vēl veikti aprēķini cik daudz vajadzēs papildus investēt Citea autobusu ražošanā, tomēr norādīja, ka tas būs «mazliet».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada laikā saņemti un patlaban jau Rīgas ielās nonākuši “Rīgas satiksme” 88 jaunākās paaudzes “Solaris Urbino 18” autobusi, kuru iegādei finansējumu piešķīra banka Citadele. Darījuma kopējā summa ir vairāk nekā 31 miljons eiro.

88 autobusi ir 18 metrus gari un aprīkoti ar zemajām grīdām. Katrā autobusā ir 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. Iegādātie autobusi nodrošinās to, ka uzņēmuma autobusu parka vidējais vecums no aptuveni 14 gadiem tiks samazināts uz aptuveni 9,5 gadiem. Jau šobrīd visi autobusi ir nodoti ekspluatācijā un nodrošina maršrutu izpildi Rīgas ielās.

“Pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta parka atjaunošana. Šobrīd pasažieru pārvadājumos iesaistīti vairāk nekā 400 autobusu un daļa no tiem ir nokalpojuši vismaz divus mūžus. “Rīgas satiksmes” ritošā sastāva atjaunošanas plāni paredz transportlīdzekļu pakāpenisku nomaiņu pret jauniem, kuri atbilst vides prasībām un šī brīža izpratnei par kvalitatīvu pakalpojumu. Šo transportlīdzekļu piegāde mums ir nozīmīga, jo tie nodrošina komfortablāku pārvietošanos, samazinot trokšņu līmeni un vibrāciju salonā. Tāpat jaunie autobusi pasažieru un arī vadītāju ērtībām ir aprīkoti ar izbīdāmu platformu un klimata kontroles iekārtu, tādējādi nodrošinot komfortu braucienu laikā kā vasarā, tā arī ziemā. Autoparka atjaunošana arī palīdzēs samazināt autobusu ekspluatācijas izdevumus un kaitīgo izmešu daudzumu apkārtējā vidē,” komentē “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar Rail Baltica nepietiks, lai risinātu visas Eiropas savienojamības problēmas

Mihals Lemans, “FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs, 15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam Eiropu padarīt klimatneitrālu, tomēr šobrīd nav plāna, kā atbalstīt tālsatiksmes autobusus pārejā uz oglekļneitrāliem risinājumiem. Šķiet, ka pastāv kopēja ilūzija par to, ka elektriskie vilcieni atrisinās visas ar tālsatiksmes transportu un klimata mērķu sasniegšanu saistītās problēmas.

Kamēr Eiropas un valstu iekšējie līdzekļi tiek ieguldīti dzelzceļa savienojuma izveidē un attīstībā, tālsatiksmes autobusi ir aizmirsti. Nākotnes tālsatiksmes transporta risinājumu pamatā nav tikai pārvietošanās ar vilcieniem, bet gan dažādu transporta veidu mijiedarbība. Pat Vācijā, kur ir ļoti blīvs dzelzceļa tīkls, autobusi ir ārkārtīgi svarīgi.

Pirmkārt, ir daudz lokāciju, kur vilcieni nekad nebrauks dažādu iemeslu dēļ, piemēram, sliežu ceļu būvniecība prasa laiku un ne vienmēr gūst pozitīvu atbalstu sabiedrībā, jo cilvēki nevēlas, lai dzelzceļš būtu blakus viņu pagalmam. “Rail Baltica” ir viens no piemēriem - mēs strādājam pie jauna vilciena maršruta attīstības, tomēr neesam spējuši panākt pietiekami lielu progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1. oktobri, Norvik Banka, Jelgavas iedzīvotājiem dod iespēju saņemt Jelgavas pilsētnieku karti. Projekts tiek realizēts sadarbībā ar Jelgavas pilsētas domi, piedāvājot risinājumu, kas atvieglo ikdienas dzīvi un padara to ērtāku, izmantojot pilsētas piedāvātās iespējas.

Jelgavas pilsētnieka karte ietver vairākas priekšrocības, kas būtiskas pilsētas iedzīvotājiem: karte sniedz iespēju ne tikai apmaksāt braucienus sabiedriskajā transportā vai skolēniem – pusdienas skolā, vienlaikus saņemot pilsētas domes piešķirtos atvieglojumus, bet arī, norēķināties par pirkumiem gan veikalos, gan internetā, jo Norvik Bankas piedāvāt karte vienlaikus ir arī «MasterCard» norēķinu karte.

«Esam ļoti gandarīti par uzsākto sadarbību ar Jelgavas pilsētas domi, kā rezultātā, Norvik Banka var piedāvāt Jelgavas iedzīvotajiem – pašiem savas pilsētas norēķinu karti. Esam pārliecināti, ka šī inovācija, kas jau šobrīd raisījusi lielu interesi un atsaucību pilsētas iedzīvotāju vidū, būs noderīga ikvienam jelgavniekam, iegūstot tādas priekšrocības kā iespēju apmaksāt braucienus sabiedriskajā transportā, izmantojot Jelgavas domes piešķirtos atvieglojumus, skolēniem apmaksāt pusdienas skolā kā arī iespēju norēķināties ar karti par pirkumiem gan veikalos, gan internetā. Un, kā apliecina Norvik Bankas veiktais pētījums, liels skaits Jelgavas iedzīvotāju uzskata sevi par pilsētas patriotiem, tāpēc es ticu, ka pilsētnieka karte kalpos kā vēl viens piederības apliecinājums savai pilsētai,» norāda Norvik Bankas Latvijas biznesa vadītāja Laura Poča – Rozenblūma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemgales rajona tiesa pasludinājusi augļu un dārzeņu tirdzniecības kompāniju SIA "Jelgavas augļi" par maksātnespējīgu, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.

Par kompānijas maksātnespējas procesa administratoru iecelts Kalvis Vanags.

Kreditoru prasījumi pret parādnieku iesniedzami administratoram līdz 2021.gada 16.martam.

Maksātnespējas process "Jelgavas augļi" pasludināts pirmdien, 15.februārī.

LETA jau ziņoja, ka pērn Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) nopietnu higiēnas prasību pārkāpumu dēļ septembra vidū apturēja "Jelgavas augļu" dārzeņu apstrādes ceha darbību. Uzņēmums piegādāja produktus arī SIA "Baltic Restaurants Latvia", kas ir ēdinātājās vairākās izglītības iestādēs, tostarp Siguldā, kuras apkaimē dažādas zarnu infekcijas slimības septembrī konstatētas 46 iedzīvotājiem, tostarp 39 bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunās mēnešbiļetes lietošanai visiem Jelgavas skolēniem jākļūst par SEB bankas klientiem

LETA, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1.septembra Jelgavā tiks ieviesta jauna parauga skolēna apliecība, kas vienlaikus būs maksājumu karte un pildīs autobusa mēnešbiļetes funkcijas. Lai to izmantotu, skolēniem jākļūst par AS SEB banka klientiem, aģentūrai LETA apliecināja SIA Jelgavas Autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

Saskaņā ar ieceri, kuru Jelgavas pilsētas dome atbalstījusi 26.aprīļa sēdē, lai jaunā parauga apliecība funkcionētu arī kā maksājumu karte un mēnešbiļete, būs jānoslēdz līgums ar banku, un šī karte būs saistīta ar konkrētu kontu.

JAP veiktajā cenu aptaujā SEB banka bijis vienīgais pretendents, kas bija gatavs ieviest šo sistēmu, norādīja Salkazanovs un pauda cerību, ka jau drīz arī citas bankas ieviesīs šo tehnoloģiju.

Tā ir tā sauktā bezkontakta maksājumu tehnoloģija, kad norēķini ar karti notiek, pieskaroties autobusos uzstādītam sensoram, pat neievadot PIN kodu. Mēs būsim pirmie Baltijas valstīs, kas tādu ieviesīs, un, kā kļuva skaidrs mūsu aptaujā, daudzi vēl nebija gatavi šādu sistēmu ieviest un apkalpot, skaidroja Salkazanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

No 600 darba devējiem Bauskā un novadā 90% - mikrouzņēmumi

Dienas Bizness, 16.01.2013

Pārtikas konservu ražotājs SIA Kronis atrodas Bauskas pievārtē, Mēmeles upes krastā.

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskā patlaban nav vērienīgu ražotņu, nozīmīgākie uzņēmumi izvietojušies novadā, nodrošinot darba vietas arī pilsētas iedzīvotājiem. Palīdz arī Rīgas tuvums, jo Bausku no galvaspilsētas šķir vien nepilni 70 kilometri, raksta laikraksts Diena.

Kā norāda laikraksts, autobusi, kas rītos dodas uz Rīgu un vakaros atgriežas Bauskā, par pasažieru trūkumu nevarot sūdzēties. Arī automašīnu straume, kas ik dienu plūst pa Rīgas-Bauskas ceļu, esot iespaidīga.

«Rīga Bausku baro,» norādījuši vietējie iedzīvotāji un piebilduši, ka «nabagi mēs te neesam».

Vairāki automašīnu desmiti un lielais cilvēku daudzums ar apjomīgiem iepirkumu maisiem rokās pie Bauskas centrālā lielveikala uzskatāmi parādot, ka baušķeniekiem ar pirktspēju viss kārtībā un bailes izdot naudu viņus arī nevajājot.

Tikmēr ieceres attīstīt vērienīgu ražošanu pilsētā un tās pievārtē pagaidām neesot vainagojušās panākumiem, atzīmē Diena. No aptuveni 600 darba devējiem Bauskā un novadā 90% esot mikrouzņēmumi ar darbinieku skaitu līdz 10 strādājošajiem. Savukārt mazāk par pusi - tikai 43% - darba devēju atrodas pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās.

Tā ceturtdien Autoceļu padomes sēdē sacīja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Autoceļu padome šo plānu atbalstīja un tas jau drīzumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Lazdovskis informēja, ka attīstības plānu iecerēts īstenot trīs posmos - no 2020.gada līdz 2030.gadam, no 2030.gada līdz 2035.gadam un no 2035.gada līdz 2045.gadam. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

Pirmajā plāna īstenošanas posmā līdz 2030.gadam lielākā uzmanība tiks pievērsta Rīgas apvedceļa pārbūvei, kā arī autoceļu pārbūvei virzienā no Rīgas uz Jūrmalu, Siguldu, Jelgavu un posmam Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Pirmajā posmā plānots pārbūvēt 178,9 kilometrus autoceļu un tam nepieciešams finansējums 984,6 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotie autobusi Amo Plant jaunu autobusu tirgū Latvijā ieņem līderpozīcijas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Amo Plant tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko Mercedes-Benz spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies Volkswagen ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.

Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad - 49.

Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39% - no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

A/s Spodrība direktore: labi vadītāji jāpārvilina no cita uzņēmuma

Dienas Bizness, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Atrast pamatdarba, kam nav nepieciešamas īpašas profesionālās darba iemaņas, darītājus nav problēmu. Tiešām ir tā, ka cilvēki rindā stāv. Savukārt, kas attiecas uz dažāda līmeņa vadību, tad darbinieku atrašana ir problemātisks jautājums,» intervijā laikrakstam Diena sacījusi a/s Spodrība direktore Baiba Megre - Ansviesule.

«Pagājušajā gadā ļoti ilgi meklējām mārketinga un pārdošanas vadītāju, arī labu finanšu vadītāju atrast grūti,» viņa atklājusi.

«Laba līmeņa vadītāju Latvijā vispār ir maz, esošie parasti jau darbu atraduši un strādā, turklāt situāciju sarežģī tas, ka atrodamies Dobelē. Ne jau ikviens profesionāls vadības līmeņa speciālists ir gatavs braukt katru rītu no Rīgas uz Dobeli, katru vakaru - no Dobeles atkal uz Rīgu. Daudz cilvēku no Dobeles brauc uz Rīgu, un tas liekas normāli, bet, ja brauc no Rīgas uz Dobeli, tad tas šķiet savdabīgi,» skaidrojusi a/s Spodrība direktore.

Uz jautājumu, vai vadītāju trūkums ir izglītības sistēmas vaina, viņa atbildējusi: «Daļēji tiešām redzami izglītības sistēmas trūkumi. Latvijas augstākās izglītības sistēmai ir tāda tendence, ka cilvēki netiek sagatavoti par labiem vadītājiem, kas spētu uzņemties atbildību, domāt stratēģiski, pieņemt tālredzīgus lēmumus un sistemātiski strādāt, bet tiek sagatavoti tikai par labiem izpildītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru