Transports un loģistika

No Viļņas uzsāk tiešos lidojumus uz Reikjavīku

Gunta Kursiša, 28.06.2012

Jaunākais izdevums

Islandes aviokompānija Iceland Express trešdien sāka piedāvāt tiešos lidojumus maršrutā Reikjavīka – Viļņa.

Lidojumi notiks vienu reizi nedēļā trešdienās sākot no 27. jūnija līdz 29. augustam. Ierašanās Viļņā no Reikjavīkas paredzēta piecos no rīta, bet izlidošana no Viļņas - sešos no rīta. Lidojuma ilgums ir aptuveni četras stundas.

Iceland Express lidojumus veiks Airbus A320 lidmašīna, kurā ir 180 pasažieru sēdvietas.

Līdz ar Islandes lidsabiedrības ienākšanu no Viļņas lidostas pasažieru pārvadājumus veic 20 aviokompānijas.

Biļetes cena jūlija vidū virzienā no Reikjavīkas uz Lietuvas galvaspilsētu ir ap 126 Ls (144 Lielbritānijas mārciņas), bet, lidojot atpakaļ uz Islandi, jāmaksā aptuveni 98 Ls (112 Lielbritānijas mārciņas), liecina informācija aviokompānijas mājas lapā. Biļetes cena augustā svārstās no 79 britu mārciņām līdz 300 Lielbritānijas mārciņām vienā virzienā, novēroja Db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Sākta Viļņas lidostas skrejceļa vērienīgā rekonstrukcija

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu pēdējo 20 gadu laikā vērienīgāko skrejceļa rekonstrukciju, no 14. jūlija līdz 17. augustam, uz 35 dienām pilnībā tiek slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta, informē rekonstrukcijas veicēja - būvniecības uzņēmuma A.C.B. pārstāvji.

Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs rekonstruētais skrejceļš 150 tūkst. m2 platībā, no jauna izbūvējot četras asfaltbetona kārtas, tā infrastruktūras pilnveide, lidjoslas seguma pastiprināšana un jaunākas klases gaismu sistēmas uzstādīšana. Līdz ar šo rekonstrukciju Viļņas lidosta būtiski uzlabos lidojumu drošību īpaši nelabvēlīgos laikapstākļos un savu konkurētspēju reģionā.

Kompānijā skaidro, ka skrejceļa rekonstrukcijas laikā tiks atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra – izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžas sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tiks uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tiks pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tiks izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošina labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti. Pārējie Viļņas lidostas rekonstrukcijas darbi noritēs no 18. augusta pusnakts līdz rudenim, un tie neietekmēs Viļņas lidostas darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas lidostā sāk būvēt jaunu pasažieru izlidošanas termināli

LETA--BNS, 01.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidostā 31.janvārī oficiāli sākta jauna pasažieru izlidošanas termināļa būvniecība, kas ļaus palielināt lidostas apkalpoto pasažieru skaitu un palielināt pakalpojuma kvalitāti, paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Savukārt Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" izpilddirektors Aurims Stikļūns uzsvēra, ka projekts būtiski maina lidostas attīstības stratēģiju.

Viļņas lidostā par 41,5 miljoniem eiro būvēs jaunu pasažieru termināli 

Lietuvas lidosta ir pabeigusi publiskā iepirkuma procedūru jaunā pasažieru izlidošanas termināļa...

Viļņas lidosta ir izaugusi un "jaunais terminālis, kuru mēs visi gaidām, ļaus dubultot tās kapacitāti", ministrs sacīja būvdarbu sākšanas pasākumā.

Jaunais terminālis arī pacels pakalpojuma kvalitāti "pilnīgi citādā līmenī", viņš piebilda.

Ar jauno termināli Viļņas lidosta spēs padarīt efektīvāku visu infrastruktūru, jo īpaši pēc tam, kad Eiropas standarta sliežu platuma ātrvilciena dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" atzars sasniegs lidostu, sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Savukārt lidostas operatorkompānijas vadītājs paziņoja, ka ar jaunā termināļa būvniecību tiek sākta visas Viļņas lidostas modernizēšanas programma.

Modernā termināļa projekts pašos pamatos mainīs lidostas attīstības stratēģiju un ļaus izlabot agrākos paplašināšanas darbos pieļautās kļūdas, teica Stikļūns.

Viļņas lidostas jauno izlidošanas termināli, kura platība būs 14 400 kvadrātmetru, būvē iepirkuma konkursa uzvarētājs "Eikos statyba", ar kuru noslēgts 50,2 miljonu eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, vērts līgums.

Līdz 2024.gada beigām Viļņas lidostas pasažieru termināļu platība tiks palielināta par trešdaļu, tie stundā varēs apkalpot 2400 pasažieru, kas ir vairāk nekā divreiz lielāks skaits nekā pašlaik.

Plānots, ka pasažieri jauno termināli varēs sākt izmantot 2025.gadā.

Viļņas lidostā pērn apkalpoja 3,91 miljonu pasažieru salīdzinājumā ar 1,9 miljoniem 2021.gadā un pieciem miljoniem pasažieru 2019.gadā, kad aviācijas sektoru nebija ietekmējusi Covid-19 pandēmija, liecina operatorkompānijas sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas lidosta šogad plāno apkalpot par 25% vairāk pasažieru

Gunta Kursiša, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskā lidosta nākamajam gadam izstrādājusi ambiciozu plānu – pasažieru pārvadājumus paredzēts palielināt par vienu ceturto daļu, tāpat plānots pievienot septiņus jaunus lidojumu galamērķus, citējot Viļņas lidostas pārstāvi Sandru Šiaulieni (Sandra Šiauliene), vēsta baltic-course.com.

2011. gadā Baltijas lidostu aviācijas izaugsme ir bijusi straujākā Eiropā – kopumā pārvadāto pasažieru skaits pērnā gada 11 mēnešos piecās Baltijas valstu lielākajās lidostās Rīgā, Tallinā, Viļņā, Kauņā un Palangā pieaudzis par 15%. Tas ir krietni vairāk nekā Eiropas lidsotās kopumā, kur pasažieru pārvadājumu apjoms pieaudzis vidēji par 4,5%.

Pasažieru skaits Lietuvas lidostās kopumā minētajā periodā ir pieaudzis par 17%, bet Viļņas starptautiskajā lidostā – par 22%.

«Pasažieru skaits sāka pieaugt pērnā gada aprīlī, un turpinājās visu gadu,» stāstīja Viļņas lidostas pārstāvis Tomass Vaišvila (Tomass Vaišvila). Viņš skaidro pasažieru skaita pieaugumu ar jaunas «zemo cenu» sistēmas ieviešanu, kā arī pasākumu veikšanu lidsotas izmaksu samazināšanā. «Veiktās izmaiņas palīdzēja mums piedāvāt izdevīgus nosacījumus aviokompānijām,» stāsīja T. Vaišvilla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas lidostas joprojām nav nopietnas konkurentes Rīgai, tomēr uz lauriem gulēt nav pamata

Līva Melbārzde, Egons Mudulis, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz vairākiem kopējiem maršrutiem, Lietuvas lidostas joprojām nav nopietnas konkurentes Rīgai, tomēr uz lauriem gulēt nav pamata.

Pasažieru skaits apliecina, ka Rīgas lidosta joprojām ir nozīmīgākā lidosta Baltijā, lai gan 2012. gadā tā piedzīvoja pirmo pasažieru skaita kritumu kopš tūkstošgades mijas – 5,1 milj. pasažieru vietā Rīga apkalpoja vien 4,76 miljonus. Viļņas un Kauņas lidostās pasažieru skaits ir krietni mazāks – attiecīgi 2,2 milj. un 830 tūkst.

Tomēr Viļņas lidostas pasažieru skaits pēdējos sešos gados turpina pastāvīgi pieaugt, lai gan Lietuvas aviācijas tirgu būtiski ietekmēja nacionālās aviokompānijas flyLAL bankrots 2009. gadā. Tāpēc abas Lietuvas lielākās lidostas strādā galvenokārt ar zemo cenu lidsabiedrībām – Ryanair un Wizzair. Viļņas lidosta šogad prognozē 11% pasažieru skaita pieaugumu, savukārt Rīgas lidosta, pēc tās vadītāja Alda Mūrnieka izteikumiem, šogad cer stabilizēties, kas nozīmē aptuveni tādu pašu pasažieru skaitu kā pērn, lielāko uzsvaru liekot uz saviem Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem skrejceļa rekonstrukcijas darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēdējais gads Viļņas lidostā iezīmējas ar rekordlielu pasažieru skaitu

Gunta Kursiša, 09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo 12 mēnešu laikā Viļņas lidosta apkalpojusi lielāko pasažieru skaitu – 2,093 miljonus – tās vēsturē, paziņojusi lidosta.

Kopumā lidostas apkalpoto pasažieru skaits gada griezumā ir pieaudzis par 41,96%, un tiek paredzēts, ka 2012. gads lidostai būs nesis peļņu.

Lielākais pasažieru skaits, ko Viļņas lidosta apkalpojusi, ir zemo cenu aviokompāniju Ryanair un Wizz Air klienti. Katrai no šīm lidsabiedrībām pieder 18% tirgus daļa, savukārt Small Planet Airlines, Lufthansa un airBaltc tirgus daļa sasniegusi 9%, bet Scandinavian Airlines tirgus daļa mērāma 6% apjomā.

Populārākie galamērķi no Viļņas lidostas ir pilsētas Vācijā, Lielbritānijā, Latvijā, Itālijā, Dānijā, Īrijā, Krievijā, Spānijā un Turcijā.

«Sevišķi aktīva izaugsme bija vērojama pagājušā gada aprīlī, un patlaban pasažieru skaita palielināšanās tendence turpinās,» norāda Viļņas lidostas ģenerāldirektors Tomass Vaišvila. Viņš norāda, ka pozitīvos datus nodrošinājusi veiksmīgā «tradicionālo lidsabiedrību» darbība, kā arī pieaugošais pieprasījums pēc zemo cenu aviokompāniju nodrošinātajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties skrejceļa rekonstrukcijai, kas sāksies jūlija vidū, Viļņas lidosta informē par pagaidu izmaiņām lidmašīnu vadībā.

Divas nedēļas, no 3.jūlija līdz 14. jūlijam, lidostā tiks deaktivizēta ILS (lidmašīnu nolaišanās sistēma), un tās vietā tiks izmantota cita navigācijas sistēma, VOR/DME. Tas nozīmē, ka nelabvēlīgu laika apstākļu gadījumā lidmašīnas var tikt novirzītas uz citām tuvākajām lidostām, kā arī var būt spiestas pacelties no citas lidostas.

«Mēs apzināmies un atvainojamies pa sagādātajām neērtībām, taču lūdzam izturēties ar sapratni, jo notiekošais saistīts ar pasažieru drošību,» uzsver Lietuvas starptautisko lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai lidostu tīkla galvenais izpilddirektors Donāts Voveris [Donatas Voveris]. Viņš arī atzīmē – visi pasažieri lidmašīnas novirzīšanas gadījumā tiks nogādāti galamērķī, piemēram, organizējot bezmaksas autobusu uz Viļņu, ja lidmašīna būs nolaidusies Kauņā. Līdzīgi pasažieri tiks nogādāti citā lidostā, ja sliktu laika apstākļu dēļ ienākošā lidmašīna būs nosēdusies citur. Gala lēmumu par pacelšanos vai nolaišanos konkrētā lidostā vienmēr pieņem lidmašīnas apkalpe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valstij piederošais trīs starptautisko lidostu operators "Lietuvos oro uostai" 2025.-2052.gadā pēc pašreizējo projektu pabeigšanas plāno investēt vēl 250 miljonus eiro, lai nākotnē varētu apkalpot 17 miljonus pasažieru gadā.

Pēc pašreizējā Viļņas lidostas izlidošanas termināļa būvniecības projekta pabeigšanas vēl apmēram 180 miljonus eiro paredzēts investēt esošo termināļu rekonstrukcijā un jaunu termināļu būvniecībā. Provizoriskās aplēses liecina, ka Kauņas lidostā varētu investēt vēl ap 50 miljoniem eiro pēc tam, kad būs pabeigta termināļa paplašināšana, kuras darbus plānots sākt drīzumā. Vēl 20 miljonus eiro vajadzētu investēt Palangas lidostā.

Viļņas lidostā par 41,5 miljoniem eiro būvēs jaunu pasažieru termināli 

Lietuvas lidosta ir pabeigusi publiskā iepirkuma procedūru jaunā pasažieru izlidošanas termināļa...

Tādi plāni ir iekļauti otrdien publicētajā "Lietuvos oro uostai" ģenerālplānā, ko izstrādājuši Nīderlandes "Royal HaskoningDHV" grupas kompānijas NACO konsultanti, kas līdzīgu analīzi sagatavojuši par Ženēvas, Helsinku, Frankfurtes, Amsterdamas, Abū Dabī, Bangkokas un citām lidostām.

"Lietuvos oro uostai" vadītājs Simons Barkus paziņoja, ka tikai Viļņas lidostā nākotnē plānots apkalpot līdz 13 miljoniem pasažieru gadā.

Līdz 2027.gadam Viļņas lidostā tiks uzbūvēts jauns ielidošanas terminālis, līdz 2028.gadam tiks atjaunots esošais terminālis, kurā tiks ierīkotas komerciālas telpas, un līdz 2030.gadam zem tā tiks izbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" pazemes stacija, viņš uzskaitīja plānus.

"Šajā projektā mēs aktīvi strādājam ar "Rail Baltica" projektētājiem, un visas šīs izmaiņas un visa lidostas attīstība ir plānota tā, lai nodrošinātu ļoti ērtu "Rail Baltica" savienojumu ar lidostu pazemē, lai cilvēki, kas ierodas lidostā, varētu būtībā nokļūt lidostā tieši no stacijas," otrdien preses konferencē sacīja Bartkus.

Līdz 2040.gadam plānots uzbūvēt vēl divus termināļus, tostarp vienu Šengenas un otru ārpus Šengenas esošo valstu ceļotājiem. Kā teica Bartkus, "Lietuvos oro uostai" plāno finansēt šos projektus no saviem līdzekļiem.

"Plānojot visu lidostas attīstību, mēs ņēmām vērā arī investīciju avotus," viņš norādīja, piebilstot, ka investīciju plānus uzņēmums varētu īstenot pa saviem līdzekļiem.

Jau vēstīts, ka pasažieru skaits trīs Lietuvas starptautiskajās lidostās 2023.gadā salīdzinājumā ar 2022.gadu pieaudzis par 12%, pārsniedzot sešus miljonus.

Savukārt reisu skaits šajā laika posmā palielinājies par 4,5%, pārsniedzot 53 000, tikmēr kravu apjoms sarucis par 5,8% līdz 20 000 tonnu.

"Lietuvos oro uostai" ir Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu operators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta pērn apkalpojusi piecus miljonus pasažieru, kas ir jauns rekords Lietuvas galvaspilsētas lidostā, paziņoja Lietuvas valstij piederošais lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Lidostas vadītājs Daiņus Čuplis sacīja, ka pasažieru skaits lidostā pērn sasniedzis jaunu rekordu un "ir sasniegts mērķis, kas mums ir ļoti nozīmīgs un ļauj turpināt plānot darbību jaunos apmēros".

Viņš norādīja, ka ceturtajā ceturksnī pasažieru plūsma pieauga saistībā ar "Wizz Air" oktobrī sāktajiem reisiem uz Eilatu Izraēlā, kā arī svētku brīvdienu lidojumiem. 2020.gadā Viļņas lidosta plāno vēl aktīvāku pasažieru plūsmu.

Pavasarī no Viļņas tiks piedāvāti reisi uz septiņiem jauniem galamērķiem: "airBaltic" sāks reisus uz Hamburgu, Cīrihi, Gēteborgu, Dubrovniku un Rijeku, savukārt "Wizz Air" sāks reisus uz Zaporožji un Erevānu.

Šogad Viļņas lidosta plāno sākt jaunā izlidošanas termināļa ēkas būvniecību, pirmajā pusgadā gaidāma jaunā VIP termināļa atklāšana, kā arī lidmašīnu perona rekonstrukcija. 2018.gadā Viļņas lidostā apkalpoja 4,9 miljonus pasažieru, bet visās trīs Lietuvas lidostās - 6,3 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas ceļu būvnieks Lietuvā noslēdz 19 miljonus eiro vērtu līgumu

Lelde Petrāne, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ceļu būves uzņēmums A.C.B. šodien Lietuvā parakstījis vienošanos ar Viļņas Starptautisko lidostu par skrejceļa rekonstrukciju, kas tiks uzsākta šā gada martā un norisināsies līdz gada beigām. A.C.B. lielākajā Lietuvas lidostā veiks rekonstrukcijas darbus gandrīz 19 miljonu eiro vērtībā. Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs 4 slāņos izbūvētais lidostas skrejceļš ar asfaltbetona segumu 150 tūkst. m2 platībā un lidjoslas seguma pastiprināšana, jaunākas klases gaismu sistēma.

Rekonstrukcijas darbu laikā Viļņas lidosta tiks pilnībā slēgta uz 35 dienām - no 14. jūlija līdz 18. augustam. Vairums aviosabiedrību lidojumus novirzīs uz Kauņas lidostu.

Pēdējo reizi Viļņas lidostas skrejceļš tika rekonstruēts pirms vairāk nekā 20 gadiem.

A.C.B. Viļņas Starptautiskās lidostas rekonstrukcija piešķirta konkursa rezultātā, uzvarot ar labāko piedāvājumu.

Viļņas lidostā tiks veikta skrejceļa rekonstrukcija, atjaunojot ne tikai tā segumu, bet arī pilnībā pārbūvējot pārējo ar to saistīto infrastruktūru - mainot un atjaunojot saistītās elektroinstalācijas, izbūvējot jaunas gaismu sistēmas, izveidojot jaunas drenāžas un meliorācijas sistēmas ūdens savākšanai un novadīšanai. Turklāt lidjoslas seguma pastiprināšana nodrošinās, lai, piemēram, gadījumos, kad lidmašīna paceļoties novirzās no skrejceļa, netiktu nodarīti būtiski bojājumi infrastruktūrai un tādējādi - arī kavēta lidostas darbība. Vienā virzienā tiks izbūvētas CAT III gaismu sistēmas, kas ļaus būtiski palielināt drošību, nolaižoties lidmašīnām miglas laikā. Skrejceļa abās pusēs tiks modernizēta arī tuvošanās gaismu rekonstrukcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas lidosta otro reizi tās vēsturē apkalpojusi divus miljonus pasažieru

Gunta Kursiša, 27.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskā lidostas apkalpoto pasažieru skaits šīs nedēļas sākumā otro reizi lidostas pastāvēšanas laikā sasniedzis divus miljonus, vēsta Baltic-Course.com.

Pasažieris, kurš iezīmēja lidostā apkalpoto cilvēku skaita otro miljonu, ieradās Viļņas lidostā 26. novembrī, ar Scandinavian Airlines (SAS) ielidojot no Kopenhāgenas.

Šis ir otrais gadījums Viļņas lidostas vēsturē, kad gada laikā tai izdodas apkalpot vairāk nekā divus miljonus pasažieru - iepriekš šāda apkalpoto pasažieru skaita atzīme tika sasniegta 2008. gada 18. decembrī, informē lidostas pārstāve Sandra Šiauliene. Pirmais miljonais pasažieris Viļņas lidostā tika sveikts 2005. gada 1. oktobrī.

Laikā no janvāra līdz oktobrim Viļņas lidostā tika apkalpots par 28,39% vairāk pasažieru, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Viļņas lidostā nakts stundās sākti sagatavošanās darbi skrejceļa rekonstrukcijai

Zane Atlāce-Bistere, 05.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sagatavotos apjomīgajai Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcijai, Latvijas ceļu būves uzņēmums A.C.B. uzsācis sagatavošanas darbus nakts stundās. Tāpēc laikā no plkst. 2.05 līdz 5.05 rītā lidmašīnas Viļņas lidostā netiek pieņemtas, informē uzņēmumā.

No 14. jūlija līdz 18. augustam lidosta tiks slēgta pilnībā, lidmašīnas novirzot uz blakus esošo Kauņas lidostu.

«Pirms lidostas slēgšanas jūlijā un augustā, patlaban veicam sagatavošanās darbus - atsevišķās zonās noņemam lieko sauszemi, veidojam lidostas lidjoslas konstrukcijas, izbūvējam kabeļkanalizācijas u.c. Šis sagatavošanās darbs mums atvieglos apjomīgo skrejceļa rekonstrukciju īsajā laikā», stāsta A.C.B. tehniskā direktora vietnieks Dzintars Blumers.

A.C.B. lielākajā Lietuvas lidostā veic rekonstrukcijas darbus gandrīz 19 miljonu eiro vērtībā. Nozīmīgākos rekonstrukcijas darbus plānots veikt 35 dienas no 14.jūlija līdz 18.augustam, kad plānots pabeigt 70% - 80% no veicamā darba apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Straujāk augošās Eiropas lidostas atrodas ārpus ES; līderes – Stambula un Maskavas lidostas

Gunta Kursiša, 11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Eiropā aviācija attīstās divos dažādos ātrumos – Eiropas Savienības (ES) lidostu vidējais pasažieru skaita pieaugums gada griezumā pirmajā ceturksnī ir 1,7%, savukārt pasažieru pieaugums lidostās, kas atrodas ārpus ES - Krievijā, Turcijā, Norvēģijā un Islandē, ir vidēji 11,5%,» norāda Airports Council International Europe (ACI Europe) direktors Olivers Jankovecs (Olivier Jankovec).

Dati par apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu martā liecina, ka labāk klājas lielajām lidostām. Izņēmums ir Grieķijas, Spānijas un Itālijas lidostas, kur pasažieru skaita pieaugums samazinās. Tāpat samazinās pasažieru skaita kāpums arī reģionālajās lidostās, atspoguļojot pašreizējo ekonomisko situāciju, teikts ACI Europe pētījumā.

ACI Europe pētījumā tika vērtētas 173 Eiropas lidostas. Tās tika iedalītas četrās grupās – lidostas, kuru pasažieru skaits gadā pārsniedz 25 miljonus (1. grupa), tās lidostas, kuru pasažieru skaits gadā ir no desmit līdz 25 milj. (2. grupa), no pieciem līdz desmit miljoniem pasažieru gadā (3. grupa) un mazāk nekā pieci miljoni gadā (4. grupa). Attiecīgi vidējais pasažieu skaita pieaugums pirmajā ceturksnī šajās grupās gada laikā bija 4,2%, 4,2%, 1% un 2,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrībām Ryanair un Wizz Air no nākamā gada Viļņas lidostā tiks atcelti nodevu atvieglojumi, vēsta Vz.lt.

Kā piektdien intervijā LRT radio norādījis Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Arijands Šļups, no gadumijas visām kompānijām Viļņas lidostā būs vienādi noteikumi un vienādas nodevas. Tas attieksies arī uz Ryanair un Wizz Air, ar kurām pirms četriem gadiem, vēloties piesaistīt zemo izmaksu lidsabiedrības, tika parakstīti līgumi, kas paredz atvieglojumus, taču šo līgumu termiņi nākamgad beigsies.

«Viļņā zemo izmaksu lidsabiedrībām vairs nebūs paredzēti īpaši, no pārvadāto pasažieru skaita atkarīgi nodevu nosacījumi, turpretī Kauņā ilgtermiņa kontrakts aviokompānijai Ryanair arī turpmāk nodrošinās visai labvēlīgus darbības nosacījumus,» izdevumam Vz.lt sacījusi uzņēmuma Lietuvos oro uostai Komunikāciju un mārketinga nodaļas vadītāja Indre Baltrušaitiene, skaidrojot, ka Viļņas lidostai nākas vienādot nodevas «ētiskas partnerības un biznesa attiecību vārdā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta 2017.gada vasarā tiks slēgta uz 35 dienām, lai rekonstruētu skrejceļu, ceturtdien vēsta Verslo žinios.

Lēmums apturēt lidostas darbu pašā tūrisma sezonas karstumā jau izraisījis asas diskusijas - kā uzskata daļa uzņēmēju, būtu labāk, ja šie darbi tiktu veikti pa naktīm un vilktos ilgāk, lai tikai nenāktos pārtraukt darbu un pārcelties uz Kauņu.

Izdevums atzīmē, ka šāds risinājums Eiropas galvaspilsētas lidostām nav raksturīgs - remonta dēļ tiek slēgti tikai relatīvi nelieli reģionālie gaisa satiksmes mezgli, piemēram, Polijā atjaunošanas darbu laikā paredzēts slēgt Gdaņskas lidostu.

Kā izteicies uzņēmumu grupas Avia Solutions Group valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis, viņš neatceras gadījumu, kad kādā Eiropas valsts galvaspilsētā pārtrauktu darbu vienīgā lidosta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Rīga atzīta par piekto labāko tūrisma galamērķi

Lelde Petrāne, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga konkursā par Eiropas labāko tūrisma galamērķi 2015.gadā, saņemot 15 627 balsis, ierindojusies augstajā piektajā vietā. Pirmo vietu ar 42 396 balsīm ieņem Francijas pilsēta Bordo, informē Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs.

Balsotāji Rīgu atzinuši kā ļoti skaistu un romantisku pilsētu ar apbrīnojamu arhitektūru, kā arī pilsētu, kurā iespējams relaksēties.

Šis ir pirmais gads, kad Rīga piedalījās e-tūrisma platformas europeanbestdestinations.com konkursā.

TOP 10 pilsētas skatiet raksta galerijā!

Kopumā trīs nedēļu laikā nobalsojuši 244 696 cilvēki, kas ir par 6% vairāk nekā aizvadītajā gadā, balsošanā piedalījušies cilvēki no 113 valstīm.

Par labākā tūrisma galamērķi kopumā sacentās 20 pilsētas: Amsterdama, Atēnas, Barselona, Berlīne, Bordo, Brisele, Insbruka, Lisabona, Ļubļana, Londona, Madride, Milāna, Parīze, Reikjavīka, Rīga, Roma, Stambula, Valleta, Vīne un Zagreba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Straujuma viesojas Islandes uzņēmumā, kura produkcija tiek ražota Latvijā

Dienas Bizness, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidente Laimdota Straujuma vakar, 28.oktobrī, Reikjavīkā, Islandē, tikās ar uzņēmuma North 66 vadību, lai pārrunātu sadarbību ar Latviju. Uzņēmums North 66, kas ražo ziemeļu laikapstākļiem atbilstošus apģērbus jau kopš 1926. gada, ir Islandes populārākais pašmāju zīmols. Tas labi zināms arī starptautiski un North 66 produkcija 95% apmērā tiek ražota Latvijā, nodarbinot 250 darbiniekus Kuldīgā, Aizputē, Saldū, informē Valsts kancelejā.

L.Straujuma izteica gandarījumu par uzņēmuma darbību Latvijā, kā arī interesējās par iespējām izvērst North 66 darbību vēl plašāk citās Latvijas vietās.

Pēc uzņēmuma vadības sacītā, uzņēmums varētu vēl vairāk paplašināt darbību Latvijā, ja būtu kvalificēts darba spēks. Uzņēmums arī domā par apakšuzņēmēju piesaistīšanu produkcijas ražošanai. Pēc uzņēmuma vadības sacītā, North 66 ir ļoti apmierināts ar sadarbību ar Latviju, kā arī līdzšinējo darba kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada pavasarī Salacgrīvā notiekošajā Positivus festivālā uzstāsies Islandes postroka grupa Sigur Ros.

Kopumā Reikjavīkā bāzētā grupa gadu gaitā izdevusi 12 studijas albumus, no kuriem jaunākais ir šā gada pavasarī izdotais Valtari.

2013. gadā Positivus festivāls norisināsies trīs dienas ierasto divu dienu vietā. Sigur Ros uzstāsies sestdien, 20. jūlijā, kā galvenie makslinieki.

Nākamā gada biļetes Positivus festivālam trīs dienām maksās 35 latus bez telts vietas un 39 Ls ar telts vietu. Tāpat pārdošanā būs pieejama «Grupas biļete» un atsevišķa biļete tikai sestdienai un svētdienai, kā arī piektdienai.

Nākamgad festivāls Positivus norisināsies septīto reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" līdz augusta beigām plāno no Rīgas nodrošināt lidojumus uz 49 galamērķiem, pavēstīja lidsabiedrības pārstāve Alise Briede.

Viņa norādīja, ka "airBaltic" pašreiz veic tiešos lidojumus no Rīgas uz dažādiem Eiropas biznesa tranzītmezgliem un turpina atsākt lidojumus uz tādiem populāriem atpūtas galamērķiem kā Dubrovnika, Rijeka un Splita Horvātijā, Barselona Spānijā, Nica Francijā, Larnaka Kiprā, Roma, Katānija un Milāna Itālijā, kā arī citiem. Papildus tam "airBaltic" piedāvā dažādus tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas.

"airBaltic" plāno, ka līdz augusta beigām lidojumus no Rīgas veiks uz 49 galamērķiem, bet no Tallinas un Viļņas uz 10 galamērķiem no katras pilsētas. Briede skaidroja, ka "airBaltic" cieši sadarbojas ar atbildīgajām institūcijām, sekojot līdzi situācijai, kā arī ir elastīga, lai vajadzības gadījumā pielāgotu lidojumu grafiku. Lidsabiedrība aicina pasažierus pirms ceļojuma pārbaudīt ceļojuma noteikumus un lidostu ierobežojumus oficiālajās vietnēs vai vietējās vēstniecībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” ir uzstādījis jau vairāk kā 25 000 gaismekļu Islandes pašvaldībās aptuveni 7,5 miljonu vērtībā, informē uzņēmums.

“Vizulo” nodrošina izdevīgāko risinājumu 10 gadu periodam, kurā ņemts vērā ne vien elektrības patēriņš un īpaša gaismekļu konfigurācijas spēja, piemēram, neapžilbināt satiksmes dalībniekus, bet arī iespēja mākslīgajā apgaismojumā redzēt priekšmetus reālās krāsās, kādas var redzēt saules gaismā.

“Vizulo” valdes loceklis Jānis Zeltiņš skaidro: “Islandē konkursi tiek veidoti, primāri domājot par iedzīvotāju labsajūtu, piemēram, lai ārpus telpām uzstādītais apgaismojums nespīdētu iekšā māju logos, neapžilbinātu gājējus, autobraucējus, velosipēdistus. Tā kā Islandē bieži ir nomācies laiks un piecus mēnešus gadā šajā valstī ir polārā nakts, kvalitatīvs ieluapgaismojums ir jo īpaši svarīgs. Viens no konkursu vērtēšanas kritērijiem ir tas, lai izvēlētās apgaismojuma diodes precīzi atveidotu krāsas (salīdzinot ar dabisko gaismu) it visam ne tikai ārā, bet arī iekštelpās. Tādēļ svarīgs nosacījums ir gaismekļu augstais krāsu atveidošanas indekss (Color Rendering Index – CRI). Tādejādi tiek panākts, ka konkursos var piedalīties tikai uzņēmumi ar gaismekļiem, kuriem ir augstvērtīgas diodes.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Neparastāko viesnīcu TOP 20 – apmešanās vecā lidmašīnā vai kabrioletā

Gunta Kursiša, 25.02.2013

1. Viesnīca Costa Verde Kostarikā izveidota 1965. gada Boeing 727 gaisa kuģī, kas novietots lietus mežā. Numuriņš šajā viesnīcā maksā, sākot no 250 ASV dolāriem (aptuveni 133 Ls).

Foto avots: costaverde.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē netrūkst neparastu un dīvainu naktsmītņu – ceļojot iespējams apmesties gan 1965. gada Boeing 727 lidmašīnā, kas pārveidota par viesnīcu, gan retro furgonos un citās viesnīcām visnotaļ neraksturīgās telpās.

Britu medijs The Guardian apkopojis 20 pasaulē neordinārāko viesnīcu topu.

1. Viesnīca Costa Verde Kostarikā izveidota 1965. gada Boeing 727 gaisa kuģī, kas novietots lietus mežā.

2. Neemrana Fort Palace Indijā, netālu no Deli.

3. V8 Hotel, Boblingenā (Böblingen) Vācijā.

4. Viesnīca Verana Meksikā - naktsmājas ar skatu uz Banderas līci.

5. Hüttenpalast Berlīnē, Vācijā, ir viesnīca, kura piedāvā pārlaist nakti vecos, bet omulīgos furgoniņos.

6. Viesnīca Livingston Lodge atrodas Kentā, savvaļas dzīvnieku parkā (Wild Animal park).

7. Naktsmājas Juvet Norvēģijā, Valldalā (Valldal). Viesnīca atrodas mežā ar skatu uz kalniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Wizz Air Lutonas bāzi papildinās četras Airbus A320 lidmašīnas; nākamgad lidos arī uz Tallinu

Rūta Lapiņa, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība «Wizz Air» paplašināsies Lutonas bāzē, līdz 2018. gada jūnijam pievienojot četras «Airbus A320» lidmašīnas, informē aviokompānija.

Jaunās lidmašīnas ļaus avikompānijai palielināt lidojumu biežumu trīs populārākajos maršrutos. Tāpat iecerēts, ka «Wizz Air» tīkls no Lutonas paplašināsies ar pieciem jauniem maršrutiem, uz Larnacu Kiprā, Tallinu Igaunijā, Lībiju Ukrainā, Bratislavu Slovākijā un Tirānu Albānijā. Tādējādi «Wizz Air» paplašina savu jaudu Lutonā par 15% un 2018. gadā piedāvās lidojumus 46 maršrutos uz 20 valstīm. Avikompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka reisus starp Lutonas lidostu Londonā un Tallinu aviokompānija uzsāks nākamā gada 17. septembrī, izpildot tos katru otro dienu.

Aviokompānija informē, ka jaunās lidmašīnas un papildus maršruti radīs 150 jaunas vietējās darba vietas, palielinot «Wizz Air» darbinieku skaitu Lutonā līdz 180.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Islandes jaunā zemo cenu lidsabiedrība Fly Play Viļņā atvērs atbalsta biroju

LETA--BNS, 29.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Islandes zemo cenu lidsabiedrība "Fly Play" (darbojas ar zīmolu"PLAY") paziņojusi par plāniem Viļņā atvērt administratīvā un tehniskā atbalsta biroju.

Pirms diviem gadiem dibinātās kompānijas informācijas tehnoloģiju, digitālās attīstības, mārketinga, finanšu un klientu apkalpošanas birojā Viļņā tuvāko mēnešu laikā plānots pieņemt 15-20 darbiniekus. Lietuvā darbu jau sācis vietējais izpilddirektors Ķēstutis Jasjulevičs, bet drīzumā sāksies arī citu vakanču aizpildīšana, paziņoja Lietuvas ārvalstu investīciju veicināšanas aģentūra "Investuok Lietuvoje".

"Atsevišķu "PLAY" administratīvo funkciju izvietošana Lietuvā sniegs pieeju plašākam speciālistu lokam. Piemēram, "PLAY" starveida tīkla modelis paredz nepārtraukti darboties pakalpojumu centram, kas atrodas ne tikai Islandē, jo lielākā daļa klientu nerunā islandiešu valodā," paziņojumā citēts lidsabiedrības vadītāja Birgira Jonsona teiktais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Inflācija un ģeopolitika neapturēs lidostas attīstību

Māris Ķirsons, 05.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas atkāpšanās ļauj strauji atjaunot aviopasažieru skaitu un, neraugoties uz lidojumu neesamību uz un no Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas, lidosta Rīga īstenos jaunā pasažieru termināļa būvniecību, kura izmaksās korekcijas varētu ieviest inflācija.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta valsts akciju sabiedrības Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa norāda, ka pašlaik uzmanības centrā ir vairāki būtiski projekti, kuri mainīs lidostu, – biznesa parks, kura mērķis ir palielināt ar aviāciju nesaistītos ienākumus, bet tālākā perspektīvā – Rail Baltica dzelzceļa ienākšana lidostā.

Fragments no intervijas

Kāda ir pašreizējā situācija lidostā?

Notiek strauja atgūšanās no Covid-19 pandēmijas krīzes – vairāk pasažieru, tūristu, vairāk tūrisma galamērķu (pašlaik 91, kas ir tuvu 2019. gada skaitam 100), bet salīdzinoši maz tranzīta pasažieru. Tādu situāciju, kāda bija 2020. gada aprīlī, maijā, kad lidosta Rīga bija slēgta, neatceros, kaut arī aviācijas nozarē strādāju kopš 1987. gada. Protams, lidosta Rīga nebūt nebija vienīgā, kura šajā laikā bija slēgta, jo tādā situācijā bija teju visas Eiropas lidostas, izņemot dažas, kuras darbojās ļoti ierobežotā diapazonā. 2020. gadā apkalpoto pasažieru skaita kritums sasniedza nepieredzētus 70%. Un šis sarukums varēja būt vēl lielāks, ja nebūtu izcili labu rezultātu 2020. gada pirmajos mēnešos līdz Covid-19 pandēmijai. Ceru, ka šādi laiki ir pagātne. Šā gada pirmajā pusgadā apkalpots tikpat pasažieru, cik visā 2020. gadā kopā. 2022. gada maijā apkalpoti 474 000 pasažieru, kas ir pat vairāk nekā 2021. gada pirmajā pusgadā. Skaitļi runā paši par sevi. Pēc pašreizējām prognozēm 2022. gada jūlijā tiks pārspēts arī 2021. gada kopējais apkalpoto pasažieru skaits – 2,35 miljoni.

Komentāri

Pievienot komentāru