Jaunākais izdevums

No 1.februāra autonoma addCar rental reklāmu pārklājusi mašīnu korpusus, kā arī piestiprinšjusi pie mašīnas jumta reklāmstendu, Db.lv informēja uzņēmums. Tas tiekot darīts, lai klientiem piedāvātu iznomāt mašīnu par iespējami viszemāko nomas cenu.

addCar rental komercklientiem reklāmai piedāvā visu mašīnas korpusu, kā arī uz mašīnas jumta novietojamu reklāmas stendu. Pirmais klients, kas šāda veida reklāmu izmantojis, ir aviokompānija airBaltic.

addCar rental piedāvā šo reklāmas iespēju tikai uz saviem mazākajiem nomas mašīnu modeļiem – Renault Clio. Tas ļaujot piedāvāt šo mašīnu nomu par 25 Eiro dienā, ieskaitot nodokļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veļas mazgājamā mašīna ilgāk kalpotu, un drēbes pēc mazgāšanas būtu tīras un svaigas, veļas mašīnu nepieciešams kopt un pareizi tīrīt. Gluži tāpat kā citu lielo un mazo sadzīves tehniku ik pa laikam tīram vai mazgājam, arī veļas mašīna jātīra, neskatoties uz to, ka tajā regulāri tiek izmantoti tīrīšanas līdzekļi.

Ja veļas mašīna kalpojusi jau ilgāku laiku, ar laiku kļūs labi pamanāmas netīras, brūnas vai pelēkas nogulsnes gumijotajās blīvēs un veļas mašīnas filtrā.

Taču notīrīt tikai šīs redzamās detaļas nebūs efektīvi, jo tik pat daudz un vēl vairāk nogulšņu un netīrumu uzkrājas veļas mašīnas iekšējās detaļās, kuras nav saredzamas, un tās iztīrīt ar rokām nav iespējams.

Tāpēc svarīgi savu veļas mašīnu pareizi kopt un ik pa laikam iztīrīt jau no tās iegādes brīža, lai mazinātu netīrumu uzkrāšanos, kā arī pēc iespējas novērstu kaļķaina vai dzelžaina ūdens izraisīto bojājumu riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Forbes Auto apkopojis sarakstu ar spēcīgākajām automašīnām pasaulē.

Top 10 ir sastādīts, mašīnas svaru izdalot ar mašīnas zirgspēkiem - iegūstot, cik mārciņas ir uz vienu zirgspēku. Kā zināms, mašīnas, kurām ir vismazākais svars uz vienu zirgspēku, pēc fizikas likumiem ir visdinamiskākās.

Forbes Auto TOP 10

Koenigsegg CCX

Mārciņas uz vienu zirgspēku - 3,22;

Mašīnas cena - 930 000 USD;

Zirgspēki - 806;

Mašīnas svars - 2 601 mārciņas

No nulles līdz 60 mp/h (97 km/h) - 3,2 sekundēs

Maksimālais ātrums - 258 mp/h (412 km/h).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien (25. septembrī) apjomīgā pasākumā Latvijas Dzelzceļa Muzejā tika pasniegtas balvas badad.lv apmeklētāju izvēlētajām sliktākajām reklāmām.

Par sliktāko reklāmu TV kategorjā balsošanā tika atzīta Urinal lidostas peidzīvojumu epopeja, kurai balvu piešķirt bija aicināts Kārlis Seržants.

Sliktākā drukātā reklāma - SPA laimīgais pārītis! Balvu piešķira drukātā vārda meistars Māris Zanders.

Sliktākā vides reklāma - BREX čipsi. Šo balvu piešķira Latvijas vides pazinējs Ingmārs Līdaka.

Sliktākais risinājums internetam - Dizains un Reklāmkonstrukcijas. Balvu ar lepnumu piešķira un publiku ar īpašu performanci priecēja kompānijas DARTZ vadītājs Leonards Jankolovičs. Par to īpaša pateicība un prieks, jo DATRZ bija viena no visvairāk diskutētajām reklāmām badad.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontroles revīzijas ieteikumi attiecībā uz derīgo izrakteņu uzskaiti un to ieguves maksas apmēriem būs parlamentāriešu dienaskārtībā, savukārt secinājumi par nesamērīgi zemajiem ieņēmumiem no purvu iznomāšanas kūdras ieguvei pārsteigusi biznesu.

Tāds ir Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdes rezultāts, izskatot Valsts kontroles revīzijas ziņojumu "Kā Zemkopības ministrija pārvalda valstij piederošu īpašumu - derīgos izrakteņus?". Savukārt Latvijas kūdras ražotāju asociācija skarbi kritizēja ziņojumā ietvertos secinājums un salīdzinājumus.

Neesošās stratēģijas trūkums

Vienlaikus visas puses bija vienisprātis par to, ka ir vajadzīga kūdras nozares attīstības stratēģija, kuras joprojām nav. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs bija izbrīnīts, kādēļ tik nozīmīgam derīgajam izraktenim, kāds ir kūdra, līdz šim Latvijā nav izstrādāta stratēģija. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija rīkosies, lai šāda stratēģija būtu. Vienlaikus jāatgādina, ka 13.10.2016.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VK rekomendācija armijā saprasta kā pavēle, uzsākot reiderismam līdzīgas darbības pret uzņēmēju

Jānis Goldbergs, 18.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“...lai Aizsardzības ministrijai jebkurā brīdī būtu operatīvi pieejama informācija, kas varētu kalpot par pamatu iespējai atgūt nomas objektu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resora vajadzībām, izbeidzot nomas līgumus bez būtiskiem papildu izdevumiem no valsts budžeta”.

Tā skan Valsts kontroles revīzijas ziņojuma Vai īpašumu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resors pārvaldījis valsts interesēs? būtiskākā rekomendācija Aizsardzības ministrijai un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

SIA Arsan, kas noslēdzis neapdzīvoto telpu nomas līgumu uz 40 gadiem ar NBS pirms vairāk nekā 20 gadiem, lielākā ķeza ir, ka VK rekomendācija armijā ir uztverta kā nepārprotama pavēle. Uzņēmuma valdes loceklis Endo Lapsa pēc ilgstošas komunikācijas ar Aizsardzības ministriju un NBS sapratis, ka jāvēršas pie civilām amatpersonām pēc taisnības, un uzrakstījis vēstuli premjeram un aizsardzības ministram ar situācijas skaidrojumu, tomēr atbildi turpat divu mēnešu laikā tā arī nav saņēmis. Tikmēr objektā notiek kaut kas, ko var pielīdzināt reiderismam uzņēmējdarbības vidē ar to atšķirību, ka šajā gadījumā to realizē NBS un Aizsardzības ministrija. Dienas Bizness lūdza Endo Lapsu skaidrot situāciju īsāk un tiešāk, nekā tas darīts četru A4 formāta lapaspušu garajā vēstulē premjeram, kuru gan pilnā apmērā pievienojam intervijas noslēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2009. gada sākumu nekustamā īpašuma nozares eksperti konstatējuši aktivitāti komerctelpu nomas tirgū, tomēr diemžēl netiek runāts par aktivitāti kā tirgus augšupeju šī jēdziena tradicionālā izpratnē, ar pieprasījuma un darījumu apjoma pieaugumu, un sekojošu nomas cenu kāpumu, — norāda SIA Immostate komerctelpu speciālistes Agnese Groševa.

Komerctelpu nomas segments pēdējā laikā būtiski cietis no ekonomiskās lejupslīdes ietekmes. Nomas maksas komerctelpu nomas segmentā šī gada 1. ceturksnī samazinājušās pat līdz 25%. Ņemot vērā to, ka cenu samazinājums notika arī 2008. gada laikā, kopējais samazinājums kopš 2007. gada vasaras sasniedz 50 %. Tomēr nomas cenu samazinājums nav vienīgais ietekmes faktors.

Pēdējā laikā šādu darījumu trūkumu galvenokārt ietekmē pasaules finanšu krīze, kā rezultātā vairums fondu ir vienkārši slēgti un privātā kapitāla turētāji ir ļoti piesardzīgi vērtējot ieguldījumu iespējas. Turklāt Latvijas komerctelpu nomas tirgus kopumā arvien attālinās no vispārpieņemtajiem standartiem un pieaug spriedze iznomātāju un nomnieku attiecībās, — akcentē A. Groševa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Normas, kas no 2018.gada 1.janvāra samazina piespiedu nomas maksas apmēru, neatbilst Satversmei

LETA, 12.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa atzinusi grozījumus likumos «Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju» un «Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās» par neatbilstošiem Satversmes normām un tie zaudēs spēku 2019.gada 1.maijā.

Spriedums ir galīgs un nav pārsūdzams un stājas spēkā ar tā pasludināšanas brīdi.

Apstrīdēto likuma normu spēka zaudēšanas termiņš 2019.gada 1.maijā noteikts tādēļ, lai likumdevējam dotu laiku atrast citu risinājumu piespiedu zemes nomas maksai, kas būtu taisnīgs gan pret zemes īpašniekiem, gan daudzdzīvokļu namu īpašniekiem.

Satversmes tiesā pēc septiņu fizisko personu pieteikumiem tika ierosinātas sešas lietas par apstrīdēto likuma normu atbilstību Satversmei. Pieteikumos bija ietverti identiski prasījumi un to juridiskais pamatojums bija balstīts uz līdzīgiem argumentiem. Lai veicinātu lietu vispusīgu un ātru iztiesāšanu, Satversmes tiesa nolēma tās apvienot vienā lietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Piedāvājums plašs «uz papīra»

Ingrīda Drazdovska, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī daudzas biroju ēkas ir pustukšas, veikali «neapdzīvoti» un to skatlogi tumši, meklējot telpas biznesam, var izrādīties, ka atrast sev ko piemērotu, nemaz nebūs tik vienkārši.

Kāda ir pašreizējā situācija komercplatību tirgū, ar ko jārēķinās, meklējot telpas, Saldo skaidroja SIA Immostate komercplatību speciāliste Agnese Groševa.

Dažādu kompāniju tirgus apskatos aktivitāte tirdzniecības, biroju, noliktavu telpu tirgū tiek raksturota visai atšķirīgi. Vieni ir optimistiskāki un piesauc potenciālo nomnieku interesi, citi ir pesimistiskāki un akcentē brīvo telpu lielo īpatsvaru. Kā jūs raksturotu tirgu?

Immostate sevi pieskaita pie piesardzīgiem optimistiem. Jūtams, ka pēc sasaluma, kas tirgū iestājās 2008. gada beigās, aktivitāte ir atgriezusies. Nomnieku rotācija, mainība ir liela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas Tehniskā monitoringa asociācija TUV (Technical Monitoring Association) veikusi pētījumu, lai noskaidrotu, kura ir vislabākā lietotā mašīna 2008. gadā, ziņo NEWSru.

TUV veikusi vairāk nekā 7 miljonus pārbaudes 194 dažādu marku automašīnām. Pēc šīm pārbaudēm eksperti tās ir novērtējuši pēc 160 kritērijiem. Tādā veidā tika izvēlētas mašīnas ar vismazāko skaitu defektu un šis saraksts tika publicēts TUV Report.

Mašīnas sākumā tika iedalītas piecās grupās - mašīnas, kuru vecums ir 2-3 gadi, mašīnas, kuru vecums ir 4-5 gadi, mašīnas, kuru vecums ir 6-7 gadi, mašīnas, kuru vecums ir 8-9 gadi un mašīnas, kuru vecums ir 10-11 gadi. Visās grupās starp līderiem pārsvarā tika ierindotas Japānas un Vācijas mašīnas.

Labākās mašīnas, kuru vecums ir no 2 līdz 3 gadiem:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zem lupas: Ministrijas ēka par pārlieku augstu cenu

Guna Gleizde, Db, 08.12.2008

Pēc diviem gadiem Veselības ministrija un tās padotībā esošās institūcijas mājos padomju laikā celtajā kādreizējās rūpnīcas VEF administrācijas ēkā Ūnijas ielā 16b

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrija un tai padotās iestādes pēc diviem gadiem plāno pārvākties uz jaunajām telpām, kuru nomas maksa paredzēta ievērojami augstāka nekā šobrīd vidēji tirgū.

Veselības ministrija (VM), Veselības inspekcija, Zāļu cenu valsts aģentūra, Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra, Medicīnas profesionālās izglītības centrs, Zāļu valsts aģentūra, Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra, Sporta medicīnas valsts aģentūra un Latvijas medicīnas bibliotēka šobrīd atrodas deviņās dažādās vietās Rīgā. Pamatojot to ar līdzekļu taupīšanu un ērtumu, pēc diviem gadiem visas šīs iestādes strādās vienā ēkā ārpus centra - kādreizējās fabrikas VEF teritorijā. Lai gan šie nodomi ir apsveicami, tomēr cenu, par kādu plānots nomāt ministrijas un tās iestāžu telpas, nekustamo īpašumu nozares eksperti vērtē kā pārlieku augstu un šī brīža tirgus situācijai neatbilstošu. Jaunās veselības nozares iestāžu ēkas, kas atradīsies Ūnijas ielā 16b, telpu kopējā platība būs vairāk nekā 26 tūkst. kvadrātmetru, bet nomas maksa noteikta 16 eiro/m2 mēnesī, lai gan vēl šovasar VM valdību informēja, ka biroju ēku nomas maksa ir vidēji 11 eiro/m2 mēnesī. Pēc Db aprēķiniem gadā valstij par šo telpu nomu nāksies maksāt 3.6 milj. Ls. Nomas līgums tiks slēgts uz 25 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veids, kā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pārvalda nekustamo īpašumu un nodrošina ar to valsts iestādes, Valsts kontrolei (VK) liek šaubīties, vai valsts intereses tiek vērtētas augstāk par valsts kapitālsabiedrības interesēm.

Latvijā Finanšu ministrija (FM) ir atbildīga par valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas politikas izstrādi. Tās dibinātā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" ir atpazīstamākais, bet ne vienīgais valsts nekustamā īpašuma pārvaldītājs valstī, informē VK.

Valsts kontrole veiktajā revīzijā konstatēja būtiskus trūkumus gan politikas veidošanā, gan arī īpašumu pārvaldīšanā. 2006.gadā pieņemtās Valsts nekustamā īpašuma vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepcijas īstenošana noslēgusies jau 2020.gadā, bet no iecerētā sasniegta tikai daļa.

Valstij pieder liels skaits nekustamo īpašumu ar visdažādāko pielietojumu, un vienlaikus nekustamais īpašums ir viens no pamata resursiem, kas nepieciešams valsts institūciju funkciju veikšanai. Valsts kontroles veiktās revīzijas fokusā šoreiz bija VNĪ pārvaldīšanā esošie birojiem paredzētie valsts un VNĪ nekustamie īpašumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot situāciju un gada laikā nespējot nodrošināt pozitīvus savas darbības rādītājus, "Centrālo Gastro Tirgu" pārstāvošā SIA "International SV" savās finansiālās grūtībās vaino AS "Rīgas Centrāltirgus" (RCT) vadību un augsto nomas maksu, uzskata RCT.

Izvērtējot publiskā telpā pausto informāciju, RCT secina, ka SIA "International SV" apzināti ir noklusējusi atsevišķus faktus. Tirgus vadības ieskatā SIA "International SV", izmantojot Covid-19 izraisīto situāciju, pauž nepatiesu informāciju par tai piemēroto neatbilstošu nomas maksu, apzināti neminot, ka nomas maksai, kas tika noteikta 2018.gadā, kad tika noslēgts sadarbības līgums, nav nekāda sakara ar šī brīža situāciju.

Db.lv jau vēstīja, ka ilgstoši nepildītu finansiālo saistību dēļ RCT nolēmusi lauzt nomas līgumu ar Centrālais Gastro Tirgus īpašnieku SIA "International SV", kas savukārt sola šo lēmumu pārsūdzēt tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administratīvās ēkas Talejas ielā 1 telpu nomas maksai, apsaimniekošanas maksai un apdrošināšanai turpmākajos 27 gados katru gadu būs nepieciešami 8 923 436 eiro gadā. Savukārt VID plānotie izdevumi komunālo pakalpojumu maksas segšanai 2016.gadam un turpmākajiem gadiem ir 1 368 579 eiro gadā, šodien nolēma valdība.

Valdība nolēma, ka ilgtermiņa saistību apmērs VID administratīvās ēkas Talejas ielā 1 telpu nomas maksas izdevumu segšanai VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) 2016.gadā un turpmākajos 27 gados ik gadu ir 7 645 355 eiro, bet 2044.gadā 2 548 452 eiro apmērā.

Saskaņā ar apakšnomas līguma nosacījumiem telpu Talejas ielā 1 apsaimniekošanas maksa nedrīkst pārsniegt 2,19 eiro par kvadrātmetru (bez PVN) mēnesī. Ņemot vērā, ka VID iznomāta mazāka platība, nekā sākotnēji tika plānots, nepieciešamais finansējums telpu Talejas ielā 1 apsaimniekošanas izdevumu segšanai 2016.gadā un turpmāk ir 1 258 897 eiro gadā un nekustamā īpašuma apdrošināšanas izdevumu segšanai 19 184 eiro (kopā 1 278 081 eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viskaitinošākās - higiēnas un pulveru reklāmas

, 19.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājus visvairāk kaitina reklāma, kurā tiek piedāvātas higiēnas preces un visdažādākie veļas pulveri, un no šīm reklāmām lielākā daļa cilvēku cenšas izvairīties, liecina Latvijas patērētāju pētījums.

Daudzi cilvēki par neciešamām atzīst arī medikamentu, automašīnu un tirdzniecības vietu reklāmas, taču higiēnas preces ir izteikts līderis - 53% iedzīvotāju to piedāvāšana plašsaziņas līdzekļos šķiet ārkārtīgi kaitinoša.

Pie šādiem secinājumiem nonākusi mediju aģentūra Creative Media Services, pēc kuras pasūtījuma tieši pirms ikgadējā starptautiskā reklāmas festivāla Golden Hammer tika veikts Latvijas reklāmas tirgus un patērētāju attieksmes pētījums.

Patērētāju attieksmes pētījums arī atklājis, ka visvairāk kaitinošās reklāmas vienlaikus ir arī tās, kuras cilvēki vislabāk atceras. Ja cilvēkiem būtu jānosauc reklāma, kas pirmā ienāk prātā, 37% nosauktu kādu no biežāk reklamētajiem veļas pulveriem, bet 29% minētu kādu higiēnas preču marku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no jūnija līdz augustam salīdzinājumā ar šā gada pavasara mēnešiem komerctelpu nomas maksas atkarībā no segmenta sarukušas par 5 –20%.

Komercplatību nomas piedāvājums Rīgā vasaras sezonā salīdzinājumā ar laika posmu pirms gada ir palielinājies par 71%, liecina īres un nomas operatora Rent In Riga apkopotie dati.

Pavasarī šis rādītājs sasniedza 121%. Ņemot vērā atvaļinājumu sezonu, piedāvājums vasarā attiecībā pret pavasari ir nedaudz sarucis – par 6%. Ekonomiskās situācijas pasliktināšanos apliecina arī noslēgto komerctelpu nomas darījumu samazināšanās. Vasarā salīdzinājumā ar pavasari darījumu skaits sarucis par 12%, bet salīdzinājumā ar pagājušā gada vasaru – par 31%. Darījumu apjoma samazināšanās aizsākās jau pavasara mēnešos, kad attiecībā pret ziemu šis statistikas rādītājs saruka par 4%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlīmes tiek izmantotas ne vien kā reklāmas suvenīri, ar tām var aplīmēt visdažādākās virsmas, piešķirot kādam ikdienišķam priekšmetam neparastu izskatu

«Kad apnīk – noplēs un atgūsti veco izskatu vai uzlīmē jaunu. Ar uzlīmēm var mainīt dizainu, tēlu, interjeru,» saka Dita Cīrule, SIA Stick with us līdzīpašniece. Viņas biznesa partnere Nadīna Dudare piebilst, ka materiāli attīstās un šodien var aplīmēt teju jebko – kaut vai mājas fasādi. Uzņēmuma pamatbizness ir uzlīmes un dizaina pakalpojumi. Viņas pašas veic arī skatlogu, automašīnu utt. aplīmēšanu. «Koncentrējamies uz aplīmēšanu un uzlīmju dizainu,» teic Dita.

Dita un Nadīna kopā studēja interjera dizainu Latvijas Universitātē. Pēc tam katra strādāja citā reklāmas kompānijā, līdz atkal satikās vienā darbavietā. «Sapratām, ka abas labi sastrādājamies un aizdomājāmies, kāpēc gan nepamēģināt sākt pašām ko savu,» stāsta Dita. Nadīna piebilst, ka abām bijusi vēlme pārbaudīt savus spēkus un izmēģināt roku savā biznesā. «Man vienmēr jau no studiju sākuma gribējies darīt ko savu, un beidzot pienāca tā diena, kad abas to vēlējāmies,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislielākais cenu kritums 2008. gadā ir bijis tirdzniecības platībām, kurās nomas maksa samazinājusies līdz pat 50%. Dotajā brīdī tirdzniecības telpu izvēle Rīgā ir liela – pat uz centrālajām pilsētas ielām, kur iepriekš bija vērojams telpu deficīts. Šāda telpu izvēle vislabākajās vietās jau pāris gadus nav bijusi novērojama, norāda nekustamo īpašumu kompānija Balsts.

Nomas maksa uz centrālajām Rīgas ielām, kurās iepriekš bija visaugstākās nomas maksas, šobrīd ir maksimums līdz 40 eiro kvadrātmetrā. "Daļa veikalu, kuri telpas šajās vietās sāka nomāt pagājušajā gadā par 60 – 80 eiro kvadrātmetrā, ir beiguši savu darbību un izvākušies no telpām tieši augsto nomas maksu dēļ", apgalvo Balsts Komercnodaļas vadītājs Kristaps Jankovskis.

Komerctelpu tirgus šobrīd kopumā ir kritiska posma priekšā, jo ir sācies ziemas apkures periods, kas tukšo telpu īpašniekiem liks ļoti nopietni izvērtēt nomas maksas apmēru un savas iespējas piepildīt šīs telpas ar nomniekiem.

Biroju segmentā lielākā daļa darījumu notiek telpu maiņas rezultātā, kad uzņēmumi mēģina optimizēt izmaksas, apvienojot filiāles vai pārvācoties uz mazākām telpām. Lielākā daļa potenciālo nomnieku šobrīd ir gatavi maksāt no 8 – 10 eiro/m². Piedāvājums ir liels un iznomātāji ir gatavi piekāpties dažādām nomnieku prasībām. Cenu kritums biroju segmentā šogad ir sasniedzis 30-35%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veikalu telpas kļūst lētākas

Ingrīda Drazdovska, 67084452, 21.05.2008

Rīgas centrā ir iezīmējusies Skaitļi jauna tendence – šopavasar sākusi samazināties veikalu nomas maksa, tiesa, tas nav attiecināms uz vispopulārākajām vietām. Pašlaik 70 – 100 eiro/m2 ir gatavi maksāt tikai ekskluzīvo zīmolu apģērbu tirgotāji. tā Dina Lukjanska, Latio komercdaļas vadītāja.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā iezīmējusies jauna tendence - sāk samazināties veikalu nomas maksa, tiesa, tas nav attiecināms uz populārākajām vietām.

Vēl šā gada sākumā Db (29.02.) ziņoja, ka populārākajā tirdzniecības kvartālā Rīgas centrā slēgti aptuveni 20 veikali. Visbiežāk nomnieku minētais iemesls - prasītā augstā noma.

Arī par ceturtdaļu lētāk

Pēc Ober Haus Real Estate datiem, pagājušajā gadā visvairāk palielinājusies nomas maksa K. Barona, Tērbatas un arī Vaļņu ielas sākumā, procentuāli mazāks pieaugums bijis mikrorajonos un centrā aiz A.Čaka ielas un K. Valdemāra ielas virzienā prom no centra. Pieaugums tika norādīts 30-50 %. Tomēr kopš šā gada sākuma vērojams biroju un tirdzniecības platību piedāvājuma pieaugums. Kombinācijā ar mazumtirdzniecības apjomu samazināšanos tas vieš korekcijas komerctelpu nomas cenās, - pauda īres un nomas operatora Rent In Riga speciālists Jānis Lipša. Pēc šīs kompānijas datiem tirdzniecības platību piedāvājums esot palielinājies par 40 %, bet cenas kritušās par 25 %. Rent In Riga datus ieguvusi, analizējot informāciju gan par noslēgtajiem darījumiem, gan publiskajā telpā esošajiem komercplatību nomas piedāvājumiem. Tā kā tuvākajos mēnešos nekas neliecina par ekonomiskās situācijas uzlabošanos un cilvēku pirktspējas pieaugumu, cenas varētu turēties pašreizējā līmenī. Turpmāka cenu samazināšanās netiek prognozēta, jo cenu līmenis sāk līdzsvaroties ar nomnieku maksātspējas līmeni, - tā J. Lipša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa uzņēmēju nogaidīšanas un vērošanas politikas vietā ķērušies pie savas darbības pārskatīšanas un efektivitātes paaugstināšanas pasākumiem, ņemot vērā apgrozījuma samazināšanos un līdz ar to savas maksātspējas risku.

„Ekonomika, kas iepriekšējos gados lielā mērā balstījās uz nekustamā īpašuma tirgus izaugsmi, šobrīd piedzīvo strauju izaugsmes tempu bremzēšanos. Rezultātā praktiski visos tautsaimniecības segmentos notiek izmaksu reducēšana, arī darbinieku skaita samazināšana, darba algu iesaldēšana, iesāktu attīstības projektu apturēšana. Tas atstāj iespaidu ne tikai uz dzīvokļu cenām, bet arī uz komercobjektu nomas cenām. Nomnieki nav gatavi maksāt pagājušā gada cenas, un telpu īpašniekiem nākas piekāpties šīs dienas situācijai. Iepriekšējos gados bijusī nekustamā īpašuma tirgus straujā izaugsme ir veicinājusi tautsaimniecības nesabalansētu attīstību, piesaistot šīm nozarēm būtiskus resursus. Situācijas maiņu noteiks strukturālo reformu ātrums tautsaimniecībā. Tāpēc nekustamā īpašuma tirgus lejupslīde sagaidāma arī nākamos mēnešos,” uzsver Māris Grīnbergs, Latio tirgus analītiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Biroju telpu piedāvājums sarūk, bet nākotnē gaidāms papildinājums

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan biroju telpu piedāvājums turpina sarukt, ekonomiskā aktivitāte un Latvijas attīstības perspektīvas eirozonas ietveros tuvākajos gados nekustamo īpašumu attīstītājiem nedos pamatojumu jaunu biroju ēku būvniecībai, uzskata Arco Real Estate komercnodaļas vadītājs Guntis Kanenbergs.

Kā liecina kompānijas biroju telpu nomas tirgus pārskats par 3. cetruksni, šobrīd biroju telpu nomas tirgum Rīgā tiek piedāvātas A un B klases nomas platības vairāk nekā 500 tūkstošu m² apmērā 65 biroju centros. A klases ēkās atrodas ap 20% iznomājamu un brīvu biroja platību. Tā kā vairums no A klases ēkām tiek izmantotas komercbanku vajadzībām, iespējas nomāt šīs klases biroja telpas ir limitētas, tādēļ nomniekiem kā alternatīva tiek piedāvātas B klases biroju telpas ar augstu tehnisko nodrošinājumu. Pretstatā A klases biroju telpām šādam piedāvājumam ir mazāk veiksmīgs ēku novietojums.

G. Kanenbergs norāda, ka Rīgā vairāki A klases biroju kvartāli ir tapšanas stadijā, tādēļ sagaidāms tieši šīs klases komerctelpu piedāvājuma pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izsolē atrod Jūrmalas pludmales gabalu nomniekus

Žanete Hāka, 27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas domes izsludinātajā pludmales nogabalu nomas tiesību izsolē piedāvātas 25 nogabalu nomas tiesības.

Nomas tiesības izsolītas atpūtas iespēju nodrošināšanai un kafejnīcu izvietošanai uz pieciem gadiem, informē domes pārstāvji.

Pretendenti, kas nosolījuši augstāko nomas maksu, tiks aicināti noslēgt pludmales nogabalu nomas līgumus. Nomas līgumi tiks noslēgti pēc tam, kad pretendents, kas nosolījis augstāko nomas maksu, veiks nomas maksas samaksu par 2015.gadu.

Kopumā 27 pludmales nogabalu izsolei pieteicās 67 pretendenti, nomas tiesības uz 25 pludmales nogabaliem no Lielupes līdz Kauguriem izsolītas 14 uzņēmējiem. Pludmales nogabalu nomas tiesību kopējā sākumcena bija 23,42 tūkstoši eiro, kopējā augstākā nosolītā summa 143 tūkstoši eiro, kas ir kopējā nomas tiesību cena vienam gadam par visiem nogabaliem. Četri uzņēmēji nomās pa diviem nogabaliem, viens uzņēmējs – septiņus nogabalus. Seši potenciālie nomnieki ir Jūrmalā reģistrēti uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

60% uzticas reklāmai avīzēs

Lelde Petrāne, 30.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen veiktais pētījums par uzticamākajiem reklāmas kanāliem pasaulē liecina - 83% respondentu sešdesmit pasaules valstīs par uzticamāko avotu, kur iegūt informāciju par produktiem un pakalpojumiem, uzskata draugus un ģimeni. Otrajā vietā ar 70% īpatsvaru ir zīmolu mājas lapas un citi kontrolētie kanāli tiešsaistē, savukārt 66% patērētāju uzticas internetā publicētajām citu lietotāju atsauksmēm.

Neraugoties uz interneta mediju pieaugumu, uzticamību nav zaudējuši arī tradicionālie reklāmas kanāli – TV, žurnāli un avīzes. Proti, 63% globālo respondentu atzina, ka viņi uzticas reklāmai televīzijā, 60% - reklāmai avīzēs un 58% - žurnālos. 48% respondentu pasaulē uzsver, ka uzticas video reklāmām tiešsaistē, 47% - reklāmām, kas parādās dažādos meklētājos un 46% - reklāmām sociālajos tīklos. 42% uzticas banneru reklāmām, 43% - mobilajām reklāmām, 36% - reklāmām īsziņās.

Viena no daudziem reklāmdevējiem pievilcīgākajām un, kā izrādās, arī labvēlīgākajām sabiedrības grupām ir tā dēvētā digitālā jeb Millenium paaudze – 21 līdz 34 gadus veci patērētāji, kas lielā mērā izauguši digitālajā laikmetā. Raugoties uz pētījumā iekļautajiem 19 reklāmas kanāliem un veidiem, šī sabiedrības grupa demonstrēja visaugstāko uzticēšanās īpatsvaru 18 reklāmas kategorijās, tai skaitā draugu ieteikumiem (85%), zīmolu mājas lapām (75%), patērētāju atsauksmēm internetā (70%), reklāmai TV (67%), reklāmai avīzēs un žurnālos (62%) u.tml. Digitālo un mobilo reklāmu kā uzticamu avotu minēja vairāk nekā puse – 53% respondentu, kamēr 51% ieklausās reklāmās sociālajos tīklos un 47% - tiešsaistes banneros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izlīdzas ar nomātiem traukiem

Anda Asere
, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku nomas tirgus arvien pieaug, jo lielu pasākumu rīkošanā šis ārpakalpojums tiek izmantots bieži

Ja restorāniem lielu pasākumu apkalpošanai nepietiek ar saviem traukiem, tos nomā no uzņēmumiem, kas piedāvā šādu pakalpojumu. «Noma ir ļoti pieprasīts pakalpojums,» norāda Ilze Poikāne, Gemosa nomas vadītāja. Arī Arkolat HoReCa nodaļas vadītājs Dzintars Liepiņš atzīst, ka pieprasījums pēc trauku nomas ir labs.

«Mēs to esam piedāvājuši teju kopš uzņēmuma dibināšanas, bet pirms diviem gadiem izpētījām tirgus situāciju un nopietnāk pievērsāmies nomai. Rezultātā katru gadu nomas biznesa apgrozījums pieaug par 30%,» saka Dz. Liepiņš. Viņš norāda, ka šajā biznesa segmentā uzņēmuma lielākie konkurenti ir Gemoss un Astro. Vēl ir vairāki mazāki uzņēmumi, kā arī tādas nomas, kas nomā traukus no Arkolat.

Komentāri

Pievienot komentāru