Citas ziņas

Noteiks slēpošanas trošu ceļu uzraudzības kārtību

, 08.03.2007

Jaunākais izdevums

8. martā Ekonomikas ministrija nodevusi starpinstitūciju saskaņošanai Ministru kabineta noteikumu projektu Ministru kabineta noteikumu projektu Trošu ceļu tehniskās uzraudzības kārtība un Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 7.novembra noteikumos Nr.384 Noteikumi par bīstamajām iekārtām, Db.lv informēja ministrija.

Ņemot vērā slēpotāju trasēs uzstādīto pacēlāju skaita ievērojamo pieaugumu pēdējo trīs gadu laikā, lai nodrošinātu to drošu lietošanu ir nepieciešama to tehniskā uzraudzība. Šobrīd četrdesmit slēpošanas trasēs ir uzstādīti simtu divdesmit pacēlāji. Pacēlāji pārsvarā ir ievesti no citām Eiropas Savienības valstīm, kur tie bijuši lietošanā.

Ekonomikas ministrija, konsultējoties ar tehniskos ekspertu pārstāvošajām asociācijām, ir izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā paredzēta tehniskās uzraudzības kārtībā cilvēku pārvadāšanai paredzētajiem trošu ceļiem. Paredzēts, ka noteikumi stāsies spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.

Izvērtējot kaimiņvalstu pieredzi, kurās tiek lietoti šādi trošu ceļi, vairumā valstu ir noteikti pienākumi valdītājiem, attiecībā uz trošu ceļu uzturēšanu, to lietošanas laikā. Somijā, Zviedrijā, Francijā, Itālijā, Čehijā, Slovākijā, Lietuvā un Igaunijā valsts nosaka valdītājam kā pienākumu pieaicināt neatkarīgus tehniskos ekspertus tehnisko pārbaužu veikšanai uzstādot trošu ceļu, kā arī pirms sezonas sākuma.

Ar Ministru kabineta noteikumu projektu Trošu ceļu tehniskās uzraudzības kārtība var iepazīties Ministru kabineta mājas lapā.

Grozījumi MK noteikumos Noteikumi par bīstamajām iekārtām nepieciešami, lai būtu iespējams veikt slēpotāju trasēs uzstādīto cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehnisko uzraudzību. Pirms tam kā bīstamās celšanas iekārtas tika noteikti trošu gaisa piekarceļi ar kabīni (vagonu) pasažieriem, bet saskaņā ar grozījumiem noteikumos šis punkts tiks grozīts un kā bīstamās iekārtas tiks noteiktas visas cilvēku pārvadāšanai paredzētās trošu ceļu iekārtas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MK nosaka slēpotāju trasēs uzstādīto cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehnisko uzraudzības kārtību

, 14.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 14.augustā, Ministru kabineta sēdē akceptēja Ekonomikas ministrijas sagatavotos MK noteikumu projektus "Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 7.novembra noteikumos Nr.384 "Noteikumi par bīstamajām iekārtām"" un "Trošu ceļu iekārtu tehniskās uzraudzības kārtība".

Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 7.novembra noteikumos Nr.384 "Noteikumi par bīstamajām iekārtām" nepieciešami, lai būtu iespējams veikt slēpotāju trasēs uzstādīto cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehnisko uzraudzību. Lai nodrošinātu visu cilvēku pārvadāšanai izmantojamo trošu ceļu iekārtu drošu, cilvēka dzīvībai, veselībai un videi nekaitīgu lietošanu, noteikumu projektā aizstātas trošu gaisa piekarceļu ar kabīni (vagonu) pasažieriem iekārtas ar cilvēku pārvadāšanai izmantojamām trošu ceļu iekārtām.

Ņemot vērā slēpotāju trasēs uzstādīto pacēlāju skaita pieaugumu pēdējos gados, lai nodrošinātu to atbilstošu tehnisko uzraudzību, paralēli šim MK noteikumu projektam Ekonomikas ministrija ir izstrādājusi arī Ministru kabineta noteikumu projektu "Trošu ceļu iekārtu tehniskās uzraudzības kārtība".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valdība pirmdien nolēmusi atļaut darboties slēpošanas centriem, taču, ņemot vērā joprojām spēkā esošos pārvietošanās ierobežojumus, uz tiem vismaz pagaidām varēs doties tikai attiecīgās pašvaldības iedzīvotāji.

Šāds lēmums pieņemts, balstoties uz Ārkārtējo situāciju komisijas ieteikumu. Šonedēļ, konsultējoties ar ekspertiem, paredzēts lemt arī par to, vai un kad atļaut daļēji atsākt darbu nepārtikas preču veikaliem, ja tiem ir atsevišķa ieeja no āra, un skaistumkopšanas saloniem; iecerēts, ka līdz februāra beigām skolās varētu atgriezties sākumskolas klašu skolēni, drīzumā varētu tikt pārskatīti arī stingrie ierobežojumi, kas kopš decembra vidus liedz bez īpašas nepieciešamības atstāt savas pašvaldības teritoriju.

Āra slēpošanas centri varēs sākt darboties jau otrdien, bet slēgtais ziemas sporta komplekss "Snow arena" Druskininkos apmeklētājus uzņemt vēl nedrīkstēs. Slēpošanas centru apmeklējumam būs iepriekš jāpiesakās, un biļetes varēs iegādāties tikai elektroniski, turklāt inventāra noma un citi ar slēpošanas trašu darbību tieši nesaistīti pakalpojumi joprojām nebūs atļauti. Pieļaujamās apmeklētāju plūsmas tiks aprēķinātas tā, lai, rēķinot uz vienu pacēlāju, slēpošanas centrā vienlaikus neatrastos vairāk par 30 apmeklētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pieredzes stāsts: Bijušais riteņbraucējs Pēteris Janevics strādā par slēpošanas instruktoru Jaunzēlandē

Lelde Petrāne, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēteris Janevics, kurš kā profesionāls sportists vairākas sezonas aizvadīja riteņbraukšanas komandā DPA cycling team, šobrīd strādā par slēpošanas instruktoru vienā no lielākajiem Jaunzēlandes slēpošanas kūrortiem.

«Jaunzēlandē uz katru instruktora vietu ir ļoti liels konkurss. Atrast slēpošanas instruktora darbu latvietim Jaunzēlandē ir grūti, jo neviens nesaista Latviju ar ziemu un kalnu slēpošanu,» viņš stāsta biznesa portālam db.lv.

Oktobra sākumā P. Janevics atgriezīsies Latvijā, lai pabeigtu pēdējo gadu universitātē, kā arī turpinās strādāt par slēpošanas instruktoru Žagarkalnā. «Noteikti vēlētos uz vēl vienu sezonu atgriezties Jaunzēlandē, jo tik daudz vēl nav apskatīts un piedzīvots. Mīlu šo valsti. Strādāt par slēpošanas instruktoru, tas ir lieliskākais veids, kā apceļot pasauli, tāpēc mans mērķis ir pavadīt sezonu Japānā, Kanādā un Čīlē. Šis nav naudas darbs, tāpēc nevēlos doties uz Eiropas Alpiem, jo ir daudz citu interesantāku kalnu un valstu, kurās kādu laiku dzīvot un uzturēties, lai gan Eiropas Alpi ir vieta, kur slēpošanas instruktors tiešām spēj nopelnīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijā kaļ plānu par lielāko slēpošanas bāzi Baltijā

Laura Mazbērziņa, 03.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Netālu esošie slēpošanas un atpūtas parki Žagarkalns un Ozolkalns aktīvi strādā pie apvienošanās plāna.

«Esam izstrādājuši plānu, lai drīzumā Žagarkalns ar Ozolkalnu varētu apvienoties. Starp kalniem ir mežs, kurš ietilpst Gaujas nacionālajā parkā, tāpēc nopietni tiek strādāts pie dažādām formalitātēm, lai Dabas Aizsardzības pārvalde piekristu realizēt ideju. Ja mūsu projekts tiks apstiprināts, mums kopā būs lielākā slēpošanas bāze Baltijā. Tas ne tikai kalniem dos spēcīgu ekonomisku grūdienu, bet arī pašām Cēsīm,» uzskata slēpošanas trases Žagarkalns īpašnieks Juris Žagars.

«Līdz ar kalnu apvienošanos, es piepildīšu savu sapni paplašināt Žagarkalna bāzi, piesaistīt vairāk cilvēku. Tā kā starp kalniem ir aptuveni 500 metri, jaunās trases garums arī būs aptuveni 420, 450 metri un augstuma starpība 80 metri. Ceru, ka komunikācija ar Gaujas nacionālo parku turpināsies pozitīvi, jo sabiedrības ieguvums būs ievērojami lielāks nekā zaudējumi dabai. Mēs plānojam kopumā ieguldīt no 100 līdz 150 tūkstošiem eiro gan savus līdzekļus, gan ceram piesaistīt ES fonda atbalstu,» komentē J. Žagars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aizvadītas ziemas vairākas slēpošanas bāzes plāno pārdot savu biznesu, raksta laikraksts Dienas bizness.

Brokeru kompānija Orient Baltic piedāvā iegādāties slēpošanas bāzi Daugavpilī par 190 000 LVL. Piedāvājumā ir uzņēmumam piederoša 2 ha zeme, papildus tam uzņēmums nomā zemi 5.6 ha no VAS Latvijas Valsts meži. Teritorijā ir slēpošanas inventāra pieņemšanas punkts un kafejnīca un vairākas slēpošanas, snovborda un iesācēju slēpošanas trases ar moderniem pacēlājiem, kā arī distanču trasi.

Biznesa konsultāciju kompānijas Laika stars vadošais konsultants Jānis Pinnis norāda, ka šobrīd par šādu summu pārdot slēpošanas bāzi nav iespējams. "Reālā cena šim kompleksam ir uz pusi mazāka, taču arī par šādu summu šobrīd pārdot būs sarežģīti, jo pārdošanas tirgus nav aktīvs un it īpaši tūrisma jomā. Spriežot pēc šīs ziemas, slēpošanas bizness Latvijā šogad nes zaudējumus. Vairāki uzņēmēji mēģina pārdot biznesu, taču pagaidām pircēju nav un diez vai būs. Vislabāk ir nogaidīt līdz ziemai un paskatīties, kāda būs ziema, vai arī mēģināt pārorientēties uz vasaras atpūtu," iesaka finanšu eksperts Jānis Pinnis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv apkopojis informāciju par slēpošanas iespējām Latvijā.

Tā kā beidzot līdz Latvijai ir atnācis sals, vairākas slēpošanas trases ir sākušas pūst sniegu uz kalniem, liecina slēpošanas trašu sniegtā informācija portālam Db.lv. Tikai jautājums, vai uzpūstā sniega daudzums būs pietiekams, lai jau šonedēļ brauktu slēpot.

Atpūtas komplekss Milzkalns nolēmis nedēļas nogalē atklāt vienu trasi slēpotājiem.

Žagarkalns darbojās jau šodien, bet ir izmantoti tikai 50% no tā kapacitātes. Jau no ceturtdienas tiks atvērtas abas slēpošanas bāzes, Žagarkalns nomas, kafejnīcas un arī sporta preču veikals. Iespējams, ka sestdien un svētdien būs atvērts arī Bērnu kalns un daļa snovbordparka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) izvērtējusi divu slēpošanas un atpūtas parku sadarbības vienošanos par vienotu noteikumu piemērošanu savstarpēji neatkarīgos slēpošanas un snovborda parkos un atļāvusi slēgt minēto vienošanos, liecina KP publiskotā informācija.

KP neatklāja uzņēmumus, kas vienošanos slēguši.

Kā informē KP, 2023.gada nogalē padome saņēma lūgumu sniegt konsultāciju par divu savstarpēji konkurējošu slēpošanas un atpūtas parku sadarbības vienošanos, kas ļautu klientiem izmantot to pakalpojumus uz vienotiem noteikumiem. Pēc tikšanās ar iesaistītajām pusēm, KP sniedza uzņēmumiem skaidrojumu par to, kāda rīcība no konkurences tiesību viedokļa ir pieļaujama un kāda rīcība ir aizliegta uzņēmumu plānotajās darbībās.

Iepazīstoties ar plānotās sadarbības noteikumiem, KP secināja, ka vienotu noteikumu izstrāde diviem patstāvīgiem slēpošanas un atpūtas parkiem ir vērtējama kā kopīga pakalpojuma pārdošana, kas tirgus dalībniekiem ir atļauta, ja to kopējā tirgus daļa kalnu slēpošanas pakalpojumu tirgū Latvijā nepārsniedz 15% un tā nesatur karteļa jeb konkurējošu uzņēmumu aizliegtu vienošanos, piemēram, par cenu noteikšanu, klientu vai tirgus sadali un citām darbībām, kas ierobežo konkurenci par sliktu patērētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Grib būvēt trošu ceļu uz Āfrikā augstāko virsotni Kilimandžāro

Lelde Petrāne, 08.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tanzānija vēlas palielināt tūristu skaitu, ierīkojot trošu ceļu uz Āfrikā augstāko virsotni Kilimandžāro. Saistībā ar šo projektu patlaban norisinās pārrunas ar potenciālajiem sadarbības partneriem, ziņo Reuters.

Ik gadu uz Kilimandžāro dodas aptuveni 50 tūkstoši tūristu. Trošu ceļš šo skaitu varētu palielināt par 50 procentiem, nodrošinot piekļuvi kalnam tiem, kas nespēj vai nevēlas tajā kāpt.

Šobrīd valsts veic priekšizpēti par iespējamiem maršrutiem.

Interesi sadarboties šī projekta īstenošanā izteikušas divas kompānijas - viena no Ķīnas, otra - no rietumiem.

Tanzānija norāda, ka iecerētais projekts nav nekas unikāls - trošu ceļi ir gan Zviedrijā un Itālijā, gan Himalajos.

Trošu ceļa iespējamais garums pagaidām nav zināms, turklāt vēl jāizvērtē tā ietekme uz vidi.

Nesēji un pavadoņi gan iebilst pret šo projektu, jo baidās, ka tas samazinās kalnā kāpēju skaitu un līdz ar to atņems darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu nozare vairs nerullē

Katrīna Iļjinska, Vēsma Lēvalde, Db, 16.01.2009

Plānotais finansējuma samazinājums draud ar bankrotiem ceļu nozarē, krietnu bezdarbnieku skaitu un sabrukušiem ceļiem, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

FOTO: RITVARS SKUJA, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļu iepirkumu skaits šogad sarucis līdz 17 iepirkumiem par 99.65 milj. Ls. Pirms budžeta apstiprināšanas bija plānoti 86 iepirkumi par 145.21 milj. Ls.

No tā var secināt, ka plānoto iepirkumu pakete sarukusi par 69 iepirkumiem. Tāpat jaunais iepirkumu plāns liecina, ka iepriekš nebija plānoti, bet tagad nākuši klāt 9 iepirkumi, kuri iecerēti Eiropas Reģionālā Attīstības fonda (ERAF) līdzekļu apguvei. Līdz ar to 100 % no valsts budžeta šogad tiks finansēti tikai 8 iepirkumi, kuru kopējā summa paredzēta 37.41 milj. Ls. Un vēl 62.24 milj. Ls vērtībā paredzēti ERAF līdzfinansētie projekti, no kuriem 85 % finansē tieši ERAF, bet no valsts budžeta jāsedz 15 %. Jāpiebilst, ka minētās summās iekļauta ne tikai pati būvniecība, bet arī zemju iegūšana, projektu vadība, būvuzraudzība u.c., līdz ar to pašai būvniecībai naudas būs vēl mazāk. Acīm redzami, ka iepirkumu skaita samazinājuma sekas būs valsts autoceļu stāvokļa pasliktināšanās un sabrukšana, jo ceļu kvalitāte jau tagad ir ļoti slikta. Pašreizējos apstākļos situāciju ceļu būvē varētu raksturot kā visai nervozu, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. «Esam informēti par apmēram 25 % finansējuma samazinājumu nozarē, bet, apzinoties, ka kuru katru dienu var pienākt vēl sliktākas ziņas, šī nervozitāte arī izpaužas,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Trošu tramvaja izveidei atrasts investors

, 27.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lido pats neveidos trošu tramvaju, bet ir atradis investoru, kas gatavs ieguldīt šī projekta realizēšanā.

«Ir investors, kas gatavs uztaisīt tramvaju, radot jaunas darbavietas,» tā šorīt intervijā LNT raidījumam 900 sekundes sacīja Lido īpašnieks Gunārs Ķirsons.

Uzņēmējs gan neatklāja, kurš ir potenciālais investors. Līdz šim arī nav skaidrs, cik lielas izmaksas būtu jāiegulda projekta realizācijā.

Kā galveno iemeslu trošu tramvaja izveidei uzņēmējs saredz iespēju mazināt lielos sastrēgumus, kas veidojas Krasta ielā. Tāpat viņš uzsver iespēju mazināt automašīnu radīto gaisa piesārņojumu, jo līdz ar projekta realizēšanu pilsētā varot būt mazāk svina.

Db jau vairākkārt vēstījis par Lido īpašnieka iecerēm veidot trošu tramvaju, kas kursētu no tirdzniecības centra Dole līdz Centrāltirgum. Ķirsons iepriekš pauda pārliecību, ka uzņēmēji varētu piekrist veidot kopuzņēmumu gan trošu ceļa projektēšanai un izbūvei, gan jaunās līnijas apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu no gada, slēpošanas trašu īpašnieki cer uz veiksmīgiem laikapstākļiem un sniegotu ziemu. Šī sezona tiek vērtēta kā mainīga, tomēr veiksmīgāka kā iepriekšējā.

«Slēpot gribētāju šogad ir vairāk, bet grūti teikt, vai tas saistīts ar labākiem laikapstākļiem, vai to, ka cilvēki kļuvuši ekonomiski aktīvāki,» saka atpūtas kompleksa Milzkalns biroja vadītāja Ieva Rasa. Viņa norāda, ka uzlabojoties ekonomiskajai situācijai, cilvēki ir gatavi tērēt vairāk naudas atpūtai.

Slēpošanas un atpūtas trases Ozolkalns valdes loceklis Ģirts Kaļķis uzskata, ka Baltijas valstu kontekstā Latvijas slēpošanas bāzes ir konkurētspējīgas. «To pierāda tas, ka daudzi lietuvieši brauc slēpot uz Latviju, savukārt igauņi atzīst, ka mēs esam lētāki un ar labāku servisu.»

«Visiem patīk braukt atpūsties, kad spīd saule, nav pārāk daudz mīnusu, nav vējš, nav apmācies un nav lietus. Tādas dienas Latvijā mums ir diezgan maz,» stāsta I. Rasa, norādot, ka Latvijai ar Alpu valstīm sacensties nav iespējams, tomēr Baltijā konkurēt var.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalnu slēpošanas sporta bāzēm Covid-19 noteiktie ierobežojumi radījuši papildus izdevumus, taču klientu pieprasījums šoziem ir liels, un sezona varētu rezultēties ar peļņu, atzina aptaujāto slēpošanas trašu pārstāvji.

Kā norādīja Baldones novada atpūtas kompleksa "Riekstukalns" vadītājs Ervīns Kišuro, lieli izdevumi ir bijuši arī sniega ražošanai, taču, ja sezona martā vēl turpināsies, tad tā varētu būt finansiāli veiksmīga.

Arī Cēsu novada atpūtas kompleksa "Žagarkalns" direktors Māris Zvīnis atzīst, ka darbs ārkārtējā situācijā prasījis papildu līdzekļu, taču kopumā sezona vērtējama kā finansiāli veiksmīga, jo ziema šogad ir labvēlīga nozarei.

Engures novada atpūtas kompleksa "Milzkalns" direktors Viesturs Ošinieks atzīst, ka šīs sezonas finansiālais rezultāts varētu būt pozitīvs, un peļņa varētu segt daļu no pagājušās sezonas zaudējumiem, neskatoties uz ārkārtējās situācijas radītajām papildu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas atpūtas kompleksi vēl cer uz aukstumu tuvākajās nedēļās, pastāstīja ziemas atpūtas kompleksu pārstāvji.

Talsu novada atpūtas kompleksa "Kamparkalns" vadītājs Viesturs Ošenieks atklāja, ka patlaban atpūtas kompleksam sokas labi un tas turpina darbu citās atpūtas kompleksa jomās. Viņš atzina, ka darbs saistībā ar slēpošanas kalnu nav sācies, netiek pūsts mākslīgais sniegs, līdz ar to zaudējumi netikšot ciesti.

Ošenieks atzina, ka šosezon šī ir pirmā reize, kad kalnu slēpošanas sezona janvāra beigās vēl nav sākta. Taču ir bijuši gadi, kad slēpošanas sezona ir bijusi "īsa un kodolīga". "Pagaidām cerību nezaudējam, tāpēc skatāmies laikapstākļu prognozes un gaidām aukstumu," viņš norādīja..

Vienlaikus "Kamparkalna" pārstāvis piebilda, ka šī sezona neietekmēs spēju darboties nākamajās ziemas sezonās un būt gataviem pilnvērtīgi sākt darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK vadītājs piedalīsies pirmajā ECB Uzraudzības valdes sēdē

Žanete Hāka, 29.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 30. janvārī, notiks Eiropas Centrālās bankas vienotā uzraudzības mehānisma pirmā Uzraudzības valdes sēde, kurā pārrunās priekšlikumus Vienotās uzraudzības ietvaram, ko plānots nodot publiskajai apspriešanai februāra sākumā.

Uzraudzības valdē (Supervisory Board) Latvijas banku uzraudzības iestādi pārstāvēs Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētājs Kristaps Zakulis, informē FKTK.

Uzraudzības valde ir izveidota, lai plānotu un īstenotu ECB uzraudzības pienākumus, veiktu sagatavošanās darbus vienotā uzraudzības mehānisma veiksmīgai uzsākšanai, kā arī pilnībā sagatavotu lēmumu projektus, kas tiks nodoti ECB Padomei apstiprināšanai. ECB Padomei būs tiesības šos lēmumprojektus apstiprināt bez grozījumiem vai noraidīt (beziebildumu procedūra), tādējādi nostiprinot Uzraudzības valdes lomu.

Uzraudzības valde sastāv no Uzraudzības valdes priekšsēdētāja, priekšsēdētāja vietnieka, četriem ECB pārstāvjiem, kā arī no katras iesaistītās valsts banku uzraudzības iestādes pārstāvja. Valstīs, kur centrālajai bankai nav banku uzraudzības funkcijas, piemēram, Latvijā, ECB Uzraudzības valdē var pieaicināt centrālās bankas pārstāvi. Latvijas Bankas izvirzītā pārstāve ir tās padomes locekle Zoja Razmusa, kuras kompetencē būs kopējās finanšu sistēmas stabilitātes jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Rosina jaunas ECB pilnvaras banku uzraudzībai; pārraus «aplamo saiti starp valstīm un to bankām»

Lelde Petrāne, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien iesniegtie priekšlikumi vienotam eiro zonas banku uzraudzības mehānismam ir svarīgs solis ekonomiskās un monetārās savienības stiprināšanā. Jaunajā vienotajā mehānismā galīgā atbildība par noteiktiem uzraudzības pienākumiem, kas saistīti ar visu eiro zonas banku finansiālo stabilitāti, tiks uzticēta Eiropas Centrālajai bankai (ECB), informē Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Valstu uzraudzības iestādēm arī turpmāk būs svarīga loma ikdienas uzraudzības darbā un ECB lēmumu sagatavošanā un īstenošanā. Komisija šodien arī ierosina Eiropas Banku iestādei (EBI) izstrādāt vienotu uzraudzības rokasgrāmatu nolūkā saglabāt vienotā tirgus integritāti un nodrošināt banku uzraudzības saskaņotību visās 27 ES dalībvalstīs.

Komisija aicina Padomi un Eiropas Parlamentu līdz 2012. gada beigām pieņemt šodien iesniegtos priekšlikumus kopā ar pārējiem trim integrētas banku savienības komponentiem, proti, vienotu noteikumu kopumu, kas attiecas uz kapitāla prasībām, harmonizētām noguldījumu aizsardzības shēmām un vienotu Eiropas sanācijas un noregulējuma sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķirsons rosina izveidot trošu tramvaju Rīgā

, 23.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krasta ielas uzņēmēji varētu izveidot kopuzņēmumu trošu tramvaja līnijas izveidei no Maskavas ielas līdz centrāltirgum.

Idejas autors, SIA Lido īpašnieks Gunārs Ķirsons ir pārliecināts, ka uzņēmēji piekritīs izveidot kopuzņēmumu gan trošu ceļa projektēšanai un izbūvei, gan jaunās līnijas apkalpošanai.

Iespējamā trase varētu sākties Maskavas ielā aiz tirdzniecības centra Dole, kur plānots uzbūvēt Latgales priekšpilsētas multifunkcionālo kultūras centru un stāvparku. Tieši šī stāvparka izbūve varētu būt stimuls piedāvāt alternatīvu tramvajam – slēpošanas vagoniņiem līdzīgu trošu tramvaju līnijas izveidi. Šādas līnijas ekspluatācija būs lētāka par tramvaju, jo vagoniņiem nav vadītāja. G.Ķirsons atturējās prognozēt, cik projekts varētu izmaksāt, taču pauda pārliecību, ka uzņēmēji būtu gatavi iesaistīties šajā projektā, kam nebūtu vajadzīgs pašvaldības līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņdesmito gadu beigās pametis Latviju, uzņēmējs un piedzīvojumu meklētājs Raimonds Dombrovskis nepievienosies tiem, kas šobrīd pamet valsti, jo ir pārliecināts - viņi bēg.

«Es arī aizbēgu, ko varu pārmest viņiem. Tas gan bija vairāk politisku apsvērumu dēļ. Tagad daudzi bēg nesakārtotības dēļ, kas gulstas uz viņu pašu atbildību, jo nav ievēlējuši pareizo valdību, nav izaudzinājuši sevi vai savus bērnus. Man bija bijība pret izglītību - kā var nepabeigt vidusskolu, jo tad es būšu dumjš un ar mani nerēķināsies, ka es neko nevarēšu izdarīt. Šobrīd izglītība vairs nav vērtība. Skatos, ir vēl studenti, kas brauc no laukiem, ved kartupeļus un nedēļām tos ēd, eļļā ceptus. Viņi būs tie, no kuriem kaut kas izaugs, viņiem nākotnē ir iespēja radīt lielas lietas, jo lielas lietas nevar izdarīt ātri un bez pūlēm. Bils Geitss teiktu to pašu - viņš savu impēriju neuzcepa divos gados, bija vajadzīga vīzija daudziem gadiem,» tā uzskata Raimonds Dombrovskis, kurš kopj savu dzīves sapni - distanču slēpošanas trasi Jaunpiebalgā, sapņo par slēpošanas maratonu, rīko ekspedīcijas uz Aļasku pie baltajiem lāčiem, dodas trakos braucienos pa kalnu upēm Kanādā un Amerikā un nodarbojas ar mazliet noslēpumainu loģistikas biznesu. Raimonds gan oponē, ka bizness nav noslēpumains, bet sarežģīts un nogurdinošs, tādēļ par to negribas izplūst detaļās, taču «par to maksā...un kā teicu - patīk».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēpošanas trases šogad varētu būt atvērtas līdz pat Lieldienām, informē Latvijas Slēpošanas trašu asociācijas valdes priekšsēdētājs Juris Žagars.

«Mūsu pieredzē šis ir pirmais gadījums, kad pat martā vēl iespējams pieražot sniegu, jo tuvojošais aukstums un ziemas atgriešanās marta otrajā pusē patiešām ir reta parādība,» viņš saka.

Asociācijā norāda, ka par spīti vēlam sākumam šogad ziema ir bijusi intensīvākā un aukstākā pēdējo piecu gadu laikā, turklāt ilgtermiņa prognozes liecina, ka ziemīgie laikapstākļi pēc nelielā pārtraukuma šogad varētu saglabāties neierasti ilgi - līdz pat marta beigām. To savā labā ir izmantojušas arī slēpošanas trases, saražojot sniega rezerves vairāk nekā jebkuru gadu un nodrošinot ilgāku slēpošanas trašu darbību.

Gan «Riekstukalnā», gan «Milzkalnā» sniega rezerves pašlaik esot pietiekamas, arī Siguldas trases ir nodrošinājušās ar sniegu garai sezonai, tas pats arī Cēsu trasēs - «Žagarkalnā» un «Ozolkalnā». «Žagarkalnā» uzkrāti pat 15 000 kubikmetru sniega, ko zem speciāla materiāla iespējams saglabāt visu vasaru, līdz pat nākošās slēpošanas sezonas sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kalnu slēpošanas skolu pārveido par valsts aģentūru

, 27.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reorganizācijas rezultātā Specializētā kalnu slēpošanas skola tiks pārveidota par valsts aģentūru Kalnu slēpošanas sporta centrs, taču tās uzdevumi paliks nemainīgi, informēja Izglītības un zinātnes ministrija.

Viens no tās galvenajiem uzdevumiem būs gatavot Latvijas Nacionālās izlases dalībniekus startiem Olimpiskajās spēlēs, pasaules un Eiropas čempionātos un citās starptautiskajās sacensībās kalnu slēpošanas sportā.

Ministru kabineta (MK) 2004.gada 5.marta rīkojums Nr.147 paredz, ka visas Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) padotībā esošās sporta skolas jāpārveido par valsts aģentūrām. IZM trīs gadu laikā šo uzdevumu būs veiksmīgi izpildījusi, un Specializētā kalnu slēpošanas skola ir viena no pēdējām, kura reorganizācijas rezultātā kļūs par valsts aģentūru. Šodien MK apstiprināja rīkojuma projektu Specializētās kalnu slēpošanas skolas reorganizācija un valsts aģentūras Kalnu slēpošanas sporta centrs izveidošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 11. janvārī sākusi darbu Rīgas Fondu biržas izveidotā neatkarīgā Biedru un emitentu uzraudzības komiteja (Uzraudzības komiteja), kurai birža ir deleģējusi daļu no regulētā tirgus uzraudzības funkcijām. Par Uzraudzības komitejas priekšsēdētāju tās pirmajā sēdē ievēlēts Viktors Gustsons.

Līdz šim lēmumus par emitentiem un biedriem piemērojamām sankcijām, ja tie pārkāpuši biržas noteikumus, pieņēma vienīgi Rīgas Fondu biržas valde. Tagad nozīmīgākos uzraudzības lēmumus biržas vārdā būs tiesīga pieņemt Uzraudzības komiteja, kuru veidos ar biržu nesaistīti eksperti, biznesa portālu Db.lv informēja Rīgas Fondu biržas komunikāciju departamenta vadītājs Āris Dreimanis..

Daļēja uzraudzības funkciju deleģēšana neatkarīgai institūcijai ļaušot biržai izvairīties no interešu konflikta, kas tai varētu rasties, vienlaicīgi pildot gan tirgus organizatora, gan uzrauga lomas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju 40% vīriešu Latvijā ir gatavi uzsākt darbu ceļu būvē vai apsver iespēju pievērsties šai nozarei, Db.lv informēja Satiksmes ministrija.

Uz jautājumu "Vai Jūs būtu gatavs strādāt ceļu būves profesijās?" apstiprinoši atbildējuši 6% vīriešu un 4% sieviešu, bet to par iespējamu atzinuši 33% vīriešu un 6% sieviešu. Gatavību strādāt ceļu būvē visbiežāk pauduši ārpus pilsētām dzīvojošie respondenti, liecina Satiksmes ministrijas un VAS Latvijas Valsts ceļi rīkotās ceļu būves profesiju popularizēšanas kampaņas laikā veiktās aptaujas dati.

Trešdaļa aptaujāto vīriešu uzskata, ka ceļu būvē nodarbināto vidējā darba alga uz rokas ir robežās no 600 līdz 800 latiem. Kā norādījis biedrības Latvijas Ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs, "priekšstats ir visai pareizs. Biedrības uzņēmumos strādājošo vidējā darba alga ir virs 600 latiem." Nozarē strādājošie lēš, ka pēdējos gados ceļu būves uzņēmumu darbinieku alga pieaug vidēji par 30 % gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēpošanas trašu pieprasījums patlaban ir aptuveni vairākas reizes lielāks nekā piedāvājums, pauda aptaujāto trašu pārstāvji.

Kā stāstīja Amatas novada slēpošanas un atpūtas parka "Ozolkalns" valdes locekle Līga Rokpelne, patlaban "Ozolkalns" pieprasījums ir aptuveni trīs reizes lielāks, nekā piedāvājums. Pēc Rokpelnes domām, ceļošanas ierobežojumi uz ārvalstīm ir sekmējuši interesi par vietējām atpūtas iespējām. "Kopumā mums iet ļoti labi, bet ierobežojumu dēļ nevaram apkalpot visus apmeklētājus," sacīja Rokpelne.

"Ozolkalns" valdes locekle minēja, ka pašreiz rezervācijas kalna apmeklējumam tiek aizpildītas ļoti ātri, piemēram, atvērtās rezervācijas brīvdienām tika aizpildītas 15 minūšu laikā. Tāpat aizpildītas ir visas rezervācijas darba dienām, kas līdz šim nav pieredzēts.

Komentāri

Pievienot komentāru