8. martā Ekonomikas ministrija nodevusi starpinstitūciju saskaņošanai Ministru kabineta noteikumu projektu Ministru kabineta noteikumu projektu Trošu ceļu tehniskās uzraudzības kārtība un Grozījums Ministru kabineta 2000.gada 7.novembra noteikumos Nr.384 Noteikumi par bīstamajām iekārtām, Db.lv informēja ministrija.
Ņemot vērā slēpotāju trasēs uzstādīto pacēlāju skaita ievērojamo pieaugumu pēdējo trīs gadu laikā, lai nodrošinātu to drošu lietošanu ir nepieciešama to tehniskā uzraudzība. Šobrīd četrdesmit slēpošanas trasēs ir uzstādīti simtu divdesmit pacēlāji. Pacēlāji pārsvarā ir ievesti no citām Eiropas Savienības valstīm, kur tie bijuši lietošanā.
Ekonomikas ministrija, konsultējoties ar tehniskos ekspertu pārstāvošajām asociācijām, ir izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā paredzēta tehniskās uzraudzības kārtībā cilvēku pārvadāšanai paredzētajiem trošu ceļiem. Paredzēts, ka noteikumi stāsies spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.
Izvērtējot kaimiņvalstu pieredzi, kurās tiek lietoti šādi trošu ceļi, vairumā valstu ir noteikti pienākumi valdītājiem, attiecībā uz trošu ceļu uzturēšanu, to lietošanas laikā. Somijā, Zviedrijā, Francijā, Itālijā, Čehijā, Slovākijā, Lietuvā un Igaunijā valsts nosaka valdītājam kā pienākumu pieaicināt neatkarīgus tehniskos ekspertus tehnisko pārbaužu veikšanai uzstādot trošu ceļu, kā arī pirms sezonas sākuma.
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu Trošu ceļu tehniskās uzraudzības kārtība var iepazīties Ministru kabineta mājas lapā.
Grozījumi MK noteikumos Noteikumi par bīstamajām iekārtām nepieciešami, lai būtu iespējams veikt slēpotāju trasēs uzstādīto cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehnisko uzraudzību. Pirms tam kā bīstamās celšanas iekārtas tika noteikti trošu gaisa piekarceļi ar kabīni (vagonu) pasažieriem, bet saskaņā ar grozījumiem noteikumos šis punkts tiks grozīts un kā bīstamās iekārtas tiks noteiktas visas cilvēku pārvadāšanai paredzētās trošu ceļu iekārtas.