2012. gadā airBaltic plāno 45 517 lidojumus, kas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā.

13.septembrī Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic atcēla 14 lidojumus, savukārt 2012.gadā airBaltic no starptautiskās lidostas Rīga izpildīs par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā 2011.gadā. Tādus datus sniedzis airBaltic prezidents Bertolts Fliks, piebilstot, ka reisu samazinājums ir tieši saistīts ar lēmuma par airBaltic pamatkapitālu novilcināšanu.

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) sekretārs Anrijs Matīss Latvijas Radio šorīt norādīja, ka SM neapmierina saņemtie skaidrojumi, jo B. Fliks SM vēstulē rakstījis, ka reisi atcelti nepietiekamā noslogojuma dēļ, kā arī saistībā ar to, ka uz minētajiem galamērķiem ir vairāki airBaltic reisi dienā, ko SM sauc par neapmierinošiem argumentiem un sagaida no uzņēmuma vadības konstruktīvu rīcību problēmas risināšanā tuvākās nedēļas laikā. DB jau rakstīja, ka no neoficiāliem, bet drošiem avotiem zināms, ka patiesais airBaltic reisu atcelšanas iemesls ir aviokompānijas problēmas norēķināties par degvielu.

«Politiķi nekādā gadījumā nevar jaukties aviokompānijas operatīvajā darbībā Pat Ministru prezidentam trūkst zināšanas un nav šādu tiesību. Savukārt ekonomikas ministra Kampara izteikumi un ažiotāža ap kompāniju šogad samazināja rezervācijas par 80 000. Tas ir apmēram tikpat daudz, cik 700 pilni lidojumi,» tā B. Fliks, solot politiķu jaukšanos airBaltic operatīvā darbībā nepieļaut.

Valdība vakar pēc vairāku stundu debatēm tā arī nepieņēma lēmumu, kā rīkoties ar problēmās nonākušo nacionālo lidsabiedrību airBaltic, lēmuma pieņemšanu atliekot uz nākamās nedēļas 20.septembra sēdi, pēc 11.Saeimas ārkārtas vēlēšanām. Tikmēr B. Fliks pārmet politiķiem vilcināšanos jau kopš šā gada marta. «Histēriski pārspīlētā reakcijas no ierēdņu un politiķu puses liecina, ka lēmuma nepieņēmēji patiesībā sāk bažīties, ka viņu bezdarbība jau sāk iespaidot lidsabiedrības operatīvo darbību. Tas liecina par dziļu neizpratni par avioindustriju, tās funkcionēšanas mehānismu un drošības garantēšanas procedūrām,» uzsver airBaltic prezidents.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra