Transports un loģistika

Online-biļetēm nepieredzēts pieprasījums.

Aivars Mackevics [email protected], 07.05.2002

Jaunākais izdevums

Vācu dzelzceļa sabiedrība Deutsche Bahn (DB) ieviesa jaunu pakalpojumu vācu dzelzceļa kartes īpašniekiem (Bahn-Card), proti, elektronisko biļešu izdruku ar kompjūteri mājas apstākļos. Pieprasījums ir tik negaidīti liels, ka ir apgrūtināta informācijas un rezervēšanas sistēmu darbība uz DB servera. Elektronisko biļešu izdruka saistās ar pāris nosacījumiem: 1) ceļojumam ir jābūt garākam par 101 km; 2) jābūt piereģistrētām abām kartēm: Bahn-Card un kredītkartei; 3) uz kompjūtera jābūt instalētai Acrobat Reader programai. www.bahn.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar CV-Online Latvia vadītāju Aivi Brodiņu

Lelde Petrāne, 25.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš. CV-Online ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas Latvijā kopš 1999.gada, pārstāvot karjeras portālu cv.lv. CV-Online ietilpst Alma Career tīkla sastāvā, kuru pārvalda Somijas mediju koncerns Alma Media un globālais interneta personāla atlases līderis Monster Worldwide.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Personāla atlase ir ļoti interesanta un aizraujoša joma, kas ļauj ne tikai ieskatīties jebkurā biznesa nozarē un uzņēmumā, bet arī iepazīt daudzu dažādu profesiju pārstāvjus. Arī interneta vide nepārtraukti piedāvā jaunas iespējas un izaicinājumus strauji augošajā tehnoloģiju laikmetā, kas neļauj iestāties rutīnai. Biznesa joma ir augoša un ar lielu potenciālu, jo darba devēji jaunus darbiniekus meklēs vienmēr, tāpat kā darba ņēmēji – sev vēlamo darba vietu. Līdz ar to, vadīt lielāko digitālo personāla atlases uzņēmumu Latvijā ir liels gandarījums un vienlaikus izaicinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gadu Storent sāka ar digitālo pakalpojumu attīstīšanu, un līdz ar vispārējām tirgus pārmaiņām, online nomas platformas ieviešanas procesi tika paātrināti divtik, un tas veicināja attālināto pakalpojumu aktīvāku izmantošanu. Izstrādes laikā uzņēmums apguvis, piemēram, mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās integrēšanu biznesa risinājumā, kā arī klientu digitālas autentifikācijas ieviešanu.

Vadītājiem jārīkojas ātri un apdomīgi, jo rīt nekas nebūs pa vecam

“Mēs esam pirmie nozarē ar pilnu digitālu tehnikas nomas ciklu – no līguma slēgšanas līdz tehnikas saņemšanai norādītajā adresē. Turpinām pārliecinoši fokusēties uz uzņēmuma digitālo attīstību un pozīciju stiprināšanu Latvijā, radot arvien jaunus un inovatīvus risinājumus būvtehnikas nomas segmentā. Esam gandarīti, ka mūsu attīstība vērsta ilgtspējības virzienā, un tā ir neatņemama daļa no mūsu biznesa,” uzsver Storent Latvija vadītājs Guntis Grīnbergs.

Online pilna cikla tehnikas nomas platformā nomas cena un transporta izmaksas tiek aprēķinātas automātiski atkarībā no nomas termiņa un piegādes attāluma, tādēļ klientam nav nepieciešams zvanīt un kaut ko vēl noskaidrot. Tā dod iespēju visu izdarīt attālināti, sākot ar līguma noslēgšanu līdz tehnikas piegādei objektā un pēc tam nogādāšanai atpakaļ nomas punktā. Visa nepieciešamā dokumentācija tiek parakstīta digitāli ar Smart ID, tāpēc nav nepieciešams apmeklēt nomas punktu, kas ir būtiski Covid-19 uzliesmojuma apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta personāla atlases uzņēmuma SIA "CV-Online Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 7,211 miljoni eiro, kas ir par 35,2% vairāk nekā 2021.gadā, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 79,9% un bija 1,93 miljoni eiro, liecina informācija Lursoft.

Apgrozījuma pieaugums ir saistīts ar ekonomikas izaugsmi pagājušā gada pirmajā pusgadā un zemajiem bezdarba rādītājiem, kas kopā sekmēja pieprasījumu pēc darbaspēka un attiecīgi pēc "CV-Online Latvia" piedāvātajiem pakalpojumiem.

Vienlaikus 2022.gada otrajā pusgadā uzņēmumu negatīvi ietekmēja Krievijas sāktā karadarbība Ukrainā un ar to saistītā situācijas pasliktināšanās ekonomikā. "CV-Online Latvia" pērn mēreni palielināja izdevumus visās jomās.

Vadības ziņojumā norādīts, ka 2022.gadā "CV-Online Latvia" turpināja investēt jaunās tehnoloģijās, uzlabojot un modernizējot pārvaldītās interneta vietnes. Turpinājās darbs pie pakalpojumu attīstības, darba procesu uzlabošanas un darbinieku prasmju pilnveidošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos - par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē VSIA Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes. Elektroniski pārdotajām viena brauciena biļetēm, kas maksā vismaz 2,10 eiro, tiks piemērota atlaide 10% apmērā. Savukārt e-biļetēm, kas maksā mazāk par 2,10 eiro, atlaide saglabāsies 5% apmērā.

Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem, savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Pasažieriem arī turpmāk būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, maksājot par braucienu lētāk - braucienam autobusos tā nodrošina atlaidi 10%, 15%, 20% apmērā, bet vilcienā atlaidi var saņemt līdz pat 46% apmērā. Iedzīvotāji, kuri abonementa biļeti būs iegādājušies pirms 15. janvāra, varēs to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dziesmu un deju svētku biļetes nav saņēmuši teju 500 cilvēki

LETA, 06.03.2018

Dziesmu un deju svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča (no kreisās) un Biļešu paradīzes direktors Ēriks Naļivaiko.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

XXVI Vispārējo Dziesmu un XVI deju svētku biļetes pēc iegādes savā īpašumā nav saņēmuši 486 cilvēki, taču SIA «Biļešu paradīze» līdzīpašnieks un vadītājs Ēriks Naļivaiko sola, ka tās citu pircēju rokās nav nonākušas.

Naļivaiko preses konferencē skaidroja, ka 3.martā svētku biļešu tirdzniecības procesā «Biļešu paradīze» nav saņēmusi bankas apstiprinājumus par kopskaitā 486 pirkumiem. Tajā pašā laikā Naļivaiko solīja, ka šo klientu pirkumi nav nokļuvuši citu cilvēku rokās, un pēc «juridisko lietu sakārtošanas» šie cilvēki tiks pie savām biļetēm.

Svētku sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Vasiļjeva aģentūrai LETA norādīja, ka pašlaik pārdotas 87 034 biļetes jeb 92% no kopējā biļešu skaita, sastādot aptuveni 2 096 292 eiro ieņēmumus. Pašlaik tirdzniecībā palikušas biļetes tikai uz diviem no kopskaitā 19 Dziesmu un deju svētku maksas pasākumiem - svētku sadziedāšanos un vokālsimfonisko koncertu «Arēnā Rīga».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lita Beiris: Lepojos, ka varu noturēt festivālu, neuzliekot ļoti augstas cenas biļetēm

Rūta Kesnere, 05.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nevaru tīri cilvēciski prasīt milzīgu naudu par biļetēm.

Tā intervijā DB uzsver Starptautiskā Baltijas baleta festivāla direktore Lita Beiris. Šogad festivāls notiks jau 23. reizi.

Fragments no intervijas, kas publicēta 5. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Cik izmaksā Baleta festivāls, kādas ir organizatoriskās izmaksas?

Aptuveni 120 tūkst. eiro. Pirms 23 gadiem, kad sāku organizēt pirmo festivālu, valsts un pašvaldības finansējuma tikpat kā nebija. Pašlaik Valsts kultūrkapitāla fonda un Rīgas domes finansējums kopā veido 50% no kopējām festivāla izmaksām. Pārējie ir privātie atbalstītāji. Mums ir ilggadēji atbalstītāji, piemēram, Rīgas brīvosta un Latvijas dzelzceļš. Esam sākuši sadarboties arī ar LNK Group. Strādājam kopā arī Rietumu bankas Labdarības fondu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par labāko darba devēju pērn Latvijā atzīta AS Latvenergo, šodien pavēstīja interneta personāla atlases kompānija CV-Online Latvia.

CV-Online Latvia veiktā pētījumā kopumā dažādās nozarēs kā labākie darba devēji nosaukti - Latvijas Mobilais telefons (LMT), Swedbank, Statoil Fuel&Retail Latvia (Statoil), airBaltic un arī Latvenergo.

LMT atzīts par labāko darba devēju informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju jomā, finanšu jomā visaugstāk novērtēta Swedbank, tirdzniecībā laurus plūcis Statoil, transporta un loģistikas jomā triumfējis airBaltic, savukārt Latvenergo novērtēts kā labākais darba devējs ražošanas sektorā.

Jau ziņots, ka interneta personāla atlases kompānija CV-Online Latvia šodien publiskos labākos darba devējus, informē kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģijām arvien vairāk attīstoties un ienākot mūsu dzīvē, aizvien populārāk paliek mācīties tiešsaistes jeb online kursos. Tie ir ērti, lēti, viegli pieejami un pielāgojami ikviena dzīves ritmam, tomēr vai tie dod tādu pašu rezultātu kādu sniedz tradicionālie mācību veidi? Rīgas Biznesa skolas (RBS) Angļu valodas centrs piedāvā apskatīt tiešsaistes un klātienes mācību pozitīvās un negatīvās iezīmes, apgūstot.

Tiešsaistes jeb online kursi

Mācības online vidē ir ļoti ērtas un viegli pielāgojamas ikdienas ritmam. Jūs pats variet izvēlēties kurā laikā un kurā vietā pieslēgties. Tas nozīmē, ka pat ja dodaties ilgākos izbraucienos, jums nav jāiekavē vielas apgūšana. Turklāt, salīdzinot ar tradicionālajām mācībām, tās lielākoties būs krietni lētākas. Jāmin arī ka online kursos ir vieglāk pielāgojams apgūšanas temps un tiek piedāvāts ļoti plašs un dažāds apgūšanas veidu klāsts.

Kamēr pie negatīvajiem aspektiem jāmin tas, ka pirms kursu uzsākšanas netiek noteikts precīzi patieso zināšanu līmenis, kas nozīmē, ka jūs variet mācīties kursos, kuri neatbilst jūsu vajadzībām. Tāpat, ja apskata valodas apgūšanu, tad nav iespējams iegūt tik individuālu un precīzu atgriezenisko saiti no pasniedzējiem par jūsu leksiku, izrunu, valodas stilu un gramatiku. Kā pēdējo ir jāmin to, ka, lai gan online kursi ir viegli un ērti pieejami, tas, ka viņi nav noteiktos laikos, bieži vien nozīmē, ka mācības notiek neregulāri, kas ietekmē apgūtās vielas nostiprināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tirdzniecībā atkal nonāks pieprasītākās Dziesmu svētku biļetes; īpaši rūpēsies par liepājniekiem

, 17.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministre Helēna Demakova šodien, 17.martā, tikusies ar Dziesmu svētku biroja vadītāju Romānu Vanagu, lai pārrunātu sagatavošanos Dziesmu un deju svētkiem. Būšot iespējams nodrošināt līdz 8000 papildu biļešu pārdošanu uz atklāšanas un noslēguma koncertiem.

Ņemot vērā cilvēku milzīgo interesi par Dziesmu un deju svētku koncertu biļetēm, kultūras ministre uzdevusi Dziesmu svētku biroja vadītājam nodrošināt papildu biļešu pārdošanu uz svētku koncertiem, liecina sniegtā informācija medijiem.

H. Demakova uzskata, ka ir jāsamazina ielūgumu skaits uz koncertiem, jāizvērtē iespējas tehniski nodrošināt papildu sēdvietas, šim nolūkam veicot izmaiņas svētku scenogrāfijā un tehniskajā organizācijā.

Dziesmu svētku biroja vadītājs R. Vanags informējis ministri, ka, veicot izmaiņas svētku scenogrāfijā un izvietojot papildu vietas, būs iespējams nodrošināt līdz 8000 papildu biļešu pārdošanu uz atklāšanas un noslēguma koncertiem. Pēc šā brīža aplēsēm maijā tirdzniecībā varētu laist 4000 biļešu uz svētku atklāšanas un 4000 biļešu uz svētku noslēguma koncertu. Tāpat Dziesmu svētku biroja vadītājs informējis, ka šobrīd tiek plānota papildu tribīņu izvietošana Daugavas stadionā, tādejādi iegūstot vēl 1000 skatītāju vietas katrā deju lieluzveduma koncertā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eifeļa torņa darbinieki trešdienas pēcpusdienā slēdza ievērojamo Parīzes tūrisma atrakciju, protestējot pret jaunu torņa apmeklēšanas politiku, kas, viņuprāt, rada briesmīgas tūristu rindas.

Piekļuve 324 metrus augstajam tornim, kuru pērn apmeklēja vairāk nekā seši miljoni cilvēku, bija bloķēta no plkst.16 (plkst.17 pēc Latvijas laika).

Personāls jau iepriekš plānoja ceturtdien streikot.

Eifeļa torņa administrācija paziņoja, ka personāls slēdzis piekļuvi pēc tam, kad trešdienas pēcpusdienā izjuka sarunas ar arodbiedrībām. Apmeklētāji tomēr netika evakuēti, un tūristiem, kas jau atradās tornī, tika atļauts pabeigt apmeklējumu.

Personāls ir neapmierināts ar jūlijā pieņemtu lēmumu sākt rezervēt pusi no Eifeļa torņa biļetēm tiem, kas biļeti nopērk iepriekš internetā un izvēlas noteiktu laiku savam apmeklējumam. Iepriekš šādiem apmeklētājiem rezervēja tikai 20% biļešu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Rīgas teātrī (JRT) ir vērojama liela interese par Aivara Hermaņa režisētās izrādes Brodskis/Barišņikovs biļetēm, novēroja aģentūra LETA.

Kā informēja JRT pārstāve Daiga Bināne, internetā, kur bijusi pieejama puse no visām biļetēm, tās izpirktas 10 līdz 15 minūšu laikā. «Kāda no tām, iespējams, nopirkta vēlāk, ja cilvēkam nebija iespējams pabeigt maksājumu,» stāstīja Bināne.

JRT foajē no rīta bija vērojama rinda, kurā stāvēja aptuveni simts cilvēku. Rindas galā stāvošie uz JRT kasi bija atnākuši, jo biļetes internetā vairs nav bijušas pieejamas. Citus iedvesmojuši vairāki jaunieši, kuri pie teātra durvīm pavadījuši nakti teltī, lai būtu pārliecināti, ka viņi iegūs biļetes uz izrādi.

«Cilvēki mūsdienās biežāk stāv rindā pēc jaunā iPhone. Tam jāmainās,» ilgo stāvēšanu rindā motivēja jaunieši. Viņi piebilda, ka tie cilvēki, kas tagad stāv rindā, iespējams, biļetes nedabūs, bet pašiem tās viņiem jau bija rokā. JRT pārstāve norādīja, ka kasē biļetes vēl ir. Viņasprāt, tās varētu pietikt visiem rindā stāvošajiem interesentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mudinātu pasažierus aktīvāk izmantot iespēju vilcienu biļetes iegādāties elektroniski, visām vilcienu biļetēm, kuras tiks iegādātas internetā un mobilajās lietotnēs, sākot no 20. augusta tiks piemērota 5% atlaide, informē AS «Pasažieru vilciens».

5% atlaide tiks piemērota visām vilcienu biļetēm, kuras šobrīd ir nopērkamas elektroniski – biļetei braucienam vienā virzienā, bagāžas biļetei, kā arī tām biļetēm, kurām jau tiek piemērotas citas atlaides, tai skaitā 3+ Ģimenes biļetei ar 50% vai 90% atlaidi, biļetei turp un atpakaļ un bagāžas biļetei turp un atpakaļ.

Balstoties uz AS «Pasažieru vilciens» ierosinājumu, Sabiedriskā transporta padome 20.06.2019. pieņēma lēmumu, ar kuru tika atbalstīta šādas jaunas lojalitātes programmas (elektronisko biļešu iegādei) ieviešana un atlaides 5 % apmērā piemērošana visām internetā un mobilajās lietotnēs pārdotajām AS «Pasažieru vilciens» elektroniskajām biļetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

30% no Ķīnas «online» rezervējumiem saņem tukšus rēķinus

Aivars Mackevics [email protected], 06.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cendant TDS pēdējais tirgus pārskats parāda, ka 30% no viesnīcu online rezervējumiem Ķīnā netiek pilnīgi aizpildīti, kas saistīts ar nepilnīgi aizpildītu informāciju par kredītkartēm. Rezervējot viesnīcu online, klientam rezervējuma laikā ir jāmaksā par to ar kredītkarti. Kad klients viesnīcā tomēr nepaliek, maksa tiek atrēķināta no kredītkartes kā maksa par rezervējuma atcelšanu. Pārskatā arī tiek atklāts, ka Ķīnas online ceļojumu piedāvātāji pārspīlē online rezervējumu sistēmas nozīmību, kas klāj tikai 20% no valsts tūrisma industrijas. Galvenais faktors, kas negatīvi ietekmē online rezervējumus, ir komisiju maksas samazinājums, ko servisa piegādātāji saņem no lidsabiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

https://www.youtube.com/embed/c15gfzLlTRM

Pakalpojuma sniedzējs: Nordea Bank AB Latvijas filiāle

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pērn populārākie darba devēji bijuši Latvenergo, LMT un airBaltic

Gunta Kursiša, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu apkopojumu par populārkajiem darba devējiem pērnajā gadā veikušas trīs kompānijas Latvijā – CV-Online, WorkingDay un CV Market. Jau vēstīts, ka saskaņā ar CV-Online datiem par iekārotāko darba devēju pērn atzīta lidsabiedrība airBaltic, bet personāla atlases uzņēmuma WorkingDay pētījums liecina, ka pērn populārākais uzņēmums darba meklētāju vidū ir bijis Latvijas Mobilais telefons (LMT), bet CV Market, balstoties uz 2011. gadā veiktās aptaujas datiem par iekārotāko darba devēju, atzinusi a/s Latvenergo.

CV Market dati liecina, ka otrs iekārotākais darba dēvējs ir bijis SIA LMT, trešajā vietā – a/s Swedbank, ceturtajā – SIA Rimi Latvia, bet piektajā – a/s Latvijas gāze. Sarakstu turpina SIA Latvija Statoil, a/s SEB banka, Rīgas Dome, a/s Latvijas Valsts meži un a/s Laima.

Jau vēstīts, ka WorkingDay pieprasītāko darba devēju saraksta otrajā vietā ierindojās Latvenergo, trešajā – Lattelecom, ceturtajā – Swedbank, bet piektajā – Statoil Latvia. Šogad no pirmā visvairāk iekāroto darba devēju desmitnieka izkritusi Starptautiskā lidosta Rīga un Aldaris, un arī iepriekšējā gada līderis – airBaltic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Labi privātskolotāji - peles klikšķa attālumā

Lelde Petrāne, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Interese ir milzīga," teic uzņēmējas Viktorija Jačmenkina-Radčenko un Olga Terentjeva, kuru uzņēmums "Online Teachers" nodrošina privātstundas tiešsaistē ar zīmolu "Multi Box". "Mazāk saslimšanu, vairāk brīva laika hobijiem, individuāla pieeja un attālumam nav nozīmes," viņas uzskaita sava sniegtā pakalpojuma plusus.

Platforma darbojas no 2020. gada 14. janvāra. "Ir sajūta, ka daudzi vēl apdomā, "iztausta" jauno pakalpojumu. Mūsu klienti ir vecāki, kuri sākumā meklē privātskolotājus saviem bērniem, bet pēc tam sev," stāsta uzņēmējas. Apmācāmie esot vecumā no 5 līdz pat pāri 65 gadiem.

Šobrīd komandā strādā deviņi skolotāji un tuvākajā laikā pievienosies vēl viens skolotājs. Tiešsaistē iespējams apgūt: latviešu valodu, angļu valodu, matemātiku un krievu valodu, bet jau drīzumā tiks piedāvāta arī franču valoda un vācu valoda. Pieprasītākās patlaban ir angļu valodas privātstundas.

Platforma pieejama trīs valodās – latviešu, krievu un angļu valodā. Galvenais izaicinājums, uzsākot šo biznesu, bijis izveidot tāda tehniskā līmeņa platformu, kurā visas funkcijas perfekti strādā un tā klientam būtu viegli lietojama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz finanšu problēmām, nacionālajai aviokompānijai airBaltic pagājušajā gadā izdevies saglabāt populārākā darba devēja statusu.

Otrs populārākais darba devējs, darba meklētāju skatījumā, pagājušajā gadā bijusi SIA Sanitex Baltic Distribution, bet trešajā vietā - AS Rietumu banka, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online veiktais pētījums.

Pirmajam trijniekam seko SIA Bolderaja Ltd, SIA Smartlynx Airlines, SIA NP Foods, SIA Lattelecom, SIA Maxima Latvija, SIA Depo DIY, AS DNB banka.

CV-Online analizējis gada laikā publicēto izsludināto vakanču vidējo skatījumu skaitu starp tiem darba devējiem, kas gada laikā publicējuši vismaz desmit vakanču sludinājumus un atrodas starp 100 lielākajiem uzņēmumiem Latvijā pēc apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiska loma sportistu un sporta komandu atbalstīšanā ir azartspēļu uzņēmumiem. Kā zināms, pēc likumdošanas izmaiņām ātrajiem kredītiem “skābeklis ir piegriezts”. Tāpēc tagad sportā liels devums ir tieši azartspēļu biznesa pārstāvjiem. Lai arī kādi zemūdens akmeņi neslēptos zem vārda “azartspēles”, šeit domājot atkarību un no tās izrietošās sekas, sportisti noteikti ir pateicīgi par devumu viņu attīstībā un atbalstā.

Svarīgi piebilst, ka likumdošana Latvijā neatļauj azartspēļu uzņēmumiem izvietot reklāmas - “Azartspēļu reklāma ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām”. Tāpēc jāmeklē citi veidi, kā sasniegt potenciālo auditoriju. Ar sportistu palīdzību tas izdodas. Publicitātes noklājums skaidrs, ka ir liels. Bet, vai atdeve arī? Iespējams, ka šie uzņēmumi nemaz to nedarītu, ja ieguvuma nebūtu.

Latvijas tirgū jaunākais online sporta likmju un kazino uzņēmums Pafbet, kura saknes meklējamas Somijas Ālandu salās, jau no paša sākuma steidza atbalstīt Latvijas sportistus un komandas. Tā ir jaudīga iespēja ātri gūt atpazīstamību. Viņu paspārnē ir pasaulslavenā tenisiste Aļona Ostapenko, rallijkrosa braucējs Reinis Nitišs, pludmales volejbola pāris Mārtiņš Pļaviņš / Edgars Točs, Latvijas ātrākā sieviete Sindija Bukša, motokrosists Kaspars Stupelis, trīssoļlecējs Elvijs Misāns. Dibinātas arī sadarbības, kuru ietvaros Pafbet izcelts vēl vērienīgāk. Sporta laukumi O-Sands uzsākot sadarbību ar Pafbet mainīja nosaukumu un kļuva par Pafbet / O-Sands. Sadarbība noslēgta arī ar Latvijas hokeja līgu, kuras mājas lapas domēna nosaukumā parādās Pafbet vārds. Var spriest, ka sadarbība ir cieša un abām pusēm apmierinoša. Vēl viena spilgta un pavisam jauna sadarbība ir atbalsts Latvijas - Igaunijas basketbola līgai, kas ieguvusi nosaukumu Pafbet Latvijas - Igaunijas līga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meža nozares produkcijas eksporta ieņēmumi šā gada pirmajā pusgadā sasnieguši teju 2,2 miljardus eiro, kas ir par 36,6% vairāk nekā analogā laikā 2021. gadā, un šis apjoms ir lielāks nekā visā 2016. gadā kopā; šādas situācijas iemesls – baiļu cena.

Zemkopības ministrijas apkopotā informācija pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem rāda, ka 2022. gada I pusgadā ir novērots nepieredzēts eksporta ienākumu pieaugums, kaut arī faktiskais eksporta apjoms (m3 vai tonnās) ir mazāks vai aptuveni tāds pats, salīdzinot ar 2021. gada I pusgadu. Ienākumi no zāģmateriālu eksporta pieauguši par 33,9%, kaut arī to piegādes daudzums ir par 1,1% mazāks. Savukārt apaļkoksnes eksporta apjoms ir pieaudzis par 1,9%, bet ienākumi no eksporta pieauguši par 59,6%. Būtībā ienākumu pieauguma pamatā ir ažiotāža un tā brīža neziņa par attiecīgo produktu pieejamību perspektīvā.

Neredzēta aina

„Patiešām tas ir nepieredzēts ienākumu pieaugums, kam pamatā ir bailes, proti, ārvalstu zāģmateriālu un plātņu materiālu pircēji pēc Krievijas invāzijas Ukrainā nobijās par iespējamu šo produktu nepieejamību un deficītu, tāpēc bija gatavi maksāt ļoti augstu – tā dēvēto riska cenu tikai tāpēc, lai viņiem šādi produkti būtu,” situāciju skaidro Latvijas Kokrūpniecības federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss. Viņš norāda, ka brīdī, kad ir redzami šā gada pirmā pusgada eksporta ieņēmumi, iepriekš minētā situācija jau ir pagātne. „Zāģmateriālu cenas pēc neticamu augstuma rekordu sasniegšanas pašlaik ir nokāpušas pagrabā. Tie ir sava veida amerikāņu kalniņi – te augšā, te lejā, turklāt salīdzinoši īsā laikā,” skaidro K. Klauss. Viņš nenoliedz, ka situācijā, kad zāģmateriālu cenas lielākajos to noieta ārvalstu tirgos ir sarukušas, jāsamazinās būtu arī zāģbaļķu iepirkuma cenām, taču tās joprojām augstā līmenī uztur malkas kosmiskās cenas, kuras turpina karsēt dabasgāzes deficīts un tās neadekvātās cenas Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānija flyLAL piedāvā lidojumus uz vairākām Eiropas pilsētām par cenu no 145 LTL (30 LVL), taču potenciālie ceļotāji ir pārskaitušies, uzzinot, ka šādas cenas nemaz neesot pieejamas. Tajā pašā laikā Lietuvas patērētāju tiesību aizsardzības birojs ir uzsācis izmeklēšanu saistībā aviokompānijas komerciālajām darbībām, ziņo Lietuvas laikraksts Verslo Zinios.

flyLAL savās reklāmās publicē tikai daļu no informācijas, kas būtu jāzina patērētājam. Taču, kas ir pats dīvainākais – aviokompānija ir pārkāpusi likumu par negodīgu konkurenci,” situāciju Lietuvas biznesa laikrakstam Verslo Zinios komentē Lietuvas patērētāju tiesību aizsardzības biroja vadītājs Feliksas Petrauskas.

Kopš šā gada 4. februāra ir iespējams rezervēt biļetes uz Lietuvas aviokompānijas flyLAL reisiem no Rīgas uz vairākiem galapunktiem. Sākotnēji aviokompānija solīja biļešu cenas, sākot no 19 Ls. Taču ieejot flyLAL mājaslapā, parādās piedāvājums, kur biļešu cenas jau ir, sākot no 20 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ierobežotas tiesības saukt pie atbildības dziesmu svētku biļešu pārpircējus

LETA, 05.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Normatīvie akti atļauj privātpersonām pārdot sev piederošas XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI Deju svētku pasākumu biļetes, taču likums aizliedz to darīt nolūkā gūt peļņu, nereģistrējot komercdarbību, informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID), piebilstot, ka VID nevar sākt pārbaudes un sodīt kādu par nodokļu nemaksāšanu no neatļautas komercdarbības.

Latvijas normatīvajos aktos nav noteikts tiešs aizliegums privātpersonai nodot, dāvināt vai pārdot sev piederošu kultūras vai sporta pasākuma ieejas biļeti bez atlīdzības vai par samaksu, kas kompensē personas izdevumus, kas radušies šīs biļetes iegādei.

Situācijā, kad fiziskā persona ir iegādājusies pasākuma ieejas biļeti un kādu sev zināmu apsvērumu dēļ nevar vai nevēlās vairs apmeklēt pasākumu, tad normatīvie akti neliedz šo biļeti nodot citai personai.

Likums «Par iedzīvotāju ienākuma nodokli» šādā situācijā nosaka, ka ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliek ienākumus no personīgā īpašuma atsavināšanas. Tādējādi personas ienākums nav apliekams ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ja persona ir iegādājusies pasākuma ieejas biļeti bez mērķa to pārdot tālāk un gūt peļņu, skaidroja VID.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 1. februārī kompānija Microsoft izteica oficiālu piedāvājumu kompānijai Yahoo! par tās pārpirkšanu, maksājot 31 USD par vienu Yahoo! akciju, kas ir par 62% vairāk nekā Yahoo! akciju cena bija biržas slēgšanas brīdī ceturtdien, 31. janvārī, ziņo Information Week.

Pēc Microsoft piedāvājuma Yahoo! akciju cena palielinājās par 53% līdz 29,13 USD.

Microsoft grib iegādāties Yahoo!, lai palielinātu konkurenci kompāniju Google.

Microsoft oficiālā vēstule Yahoo! valdei:

"January 31, 2008

Board of Directors Yahoo! Inc. 701 First Avenue Sunnyvale, CA 94089 Attention: Roy Bostock, Chairman Attention: Jerry Yang, Chief Executive Officer

Dear Members of the Board:

I am writing on behalf of the Board of Directors of Microsoft to make a proposal for a business combination of Microsoft and Yahoo!. Under our proposal, Microsoft would acquire all of the outstanding shares of Yahoo! common stock for per share consideration of $31 based on Microsoft's closing share price on January 31, 2008, payable in the form of $31 in cash or 0.9509 of a share of Microsoft common stock. Microsoft would provide each Yahoo! shareholder with the ability to choose whether to receive the consideration in cash or Microsoft common stock, subject to pro-ration so that in the aggregate one-half of the Yahoo! common shares will be exchanged for shares of Microsoft common stock and one-half of the Yahoo! common shares will be converted into the right to receive cash. Our proposal is not subject to any financing condition.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūroperators «TUI» kooperējas ar avīzi «Bild»

Aivars Mackevics [email protected], 09.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas palielināt savu ceļojumu pārdošanu ar Vācijas lielākā dienas laikraksta “Bild” starpniecību. Tūrisma koncerns TUI tagad ir kļuvis par interneta portāla Bild.T-Online jaunizveidotās ceļojumu sadaļas piedāvātāju. Interneta portāla lapu Bild katru dienu apmeklē vairāk kā 53 miljoni viesu un šī gada pirmajā ceturksnī ir kļuvis par vislabāk izmantoto online piedāvātāju Vācijā. TUI cer, ka ar šo kooperāciju sasniegs lielāku apgrozījumu un spēs vairāk piesaistīt jaunus klientus. Pirms trīs gadiem Vācijā aizsākās ceļojumu pārdošana ar interneta starpniecību, taču cerētais apgrozījums ir palicis krietni aiz svītras nekā bija prognozēts. Piemēram, pagājušajā gadā TUI ceļojumu koncerns Vācijā caur TUI mājas lapu Tui.de pārdeva ceļojumus 35 miljonu eiro apmērā, kas ir par 1% mazāk nekā viss kopējais pārdoto TUI ceļojumu apgrozījums Vācijā. Kā atzīmē TUI, tad pēdējā laikā pieaug interese internetā pēc ceļojumiem, kas varētu būt izraisīta ar cilvēku pastiprināto interesi par lēto lidsabiedrību piedāvājumiem. TUI ar savu galveno konkurentu Thomas Cook ir piedalījušies T-Online projektā, izveidojot kopīgu interneta ceļojuma portālu T-Online-Travel, taču tas nav nesis gaidītos rezultātus. Aprīlī apmeklētākās ceļojuma interneta lapas ir Deutsche Bahn (3,1 miljons apmeklētāju), Lufthansa (1,1 miljons), L’Tur (1,1 miljons) un Opodo (0,9 miljoni). Avots: Handelsblatt.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV «online» ceļojumu aģentūras turpina paplašināties

Aivars Mackevics [email protected], 26.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien pamanāmāki kļūst ASV online ceļojumu aģentūru paplašināšanās centieni starptautiskajos, īpaši Eiropas tirgos. Uzņēmuma Eyefortravel.com pārstāvji atzīst, ka nesenais uzņēmumu pārņemšanas vilnis parāda, ka Eiropa ir galvenā online ceļojumu tirgus dalībnieku izplešanās zona. Uzņēmumu pārņemšana Eiropā ir daļa no ilgtermiņa izaugsmes stratēģijas, jo kopējais Eiropas ceļojumu tirgus ir lielāks par ASV tirgu, turklāt tajā darbojas salīdzinoši mazāk spēlētāju. Ziņu aģentūra Reuters informē, ka eiropiešiem ir atšķirīgi atvaļinājumu paradumi nekā amerikāņiem, jo eiropieši atpūšas vairāk, viņiem ir garāki atvaļinājumu laiki, tas savukārt paver jaunas iespējas ceļojumu uzņēmumiem. Arī uzņēmums Expendia norāda, ka tā galvenie veiksmes faktori ir iesaistīšanās korporatīvo ceļojumu tirgū un paplašināšanās starptautiskā līmenī. Viena no ASV online ceļojumu aģentūru galvenajām tendencēm ir vēlme kļūt par “vienas pieturas aģentūrām”, piedāvājot klientiem gan informāciju par galamērķiem, gan arī visu nepieciešamo rezervāciju veikšanu. Pēc Reuters datiem 77% no online ceļojumu aģentūru tirgus kontrolē galvenie tirgus līderi Orbit un Expedia.

Komentāri

Pievienot komentāru