Dienas Bizness

  • 25 sestdiena,
    februāris

    Alma, Annemarija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8450

    USD: 1.0609

Ražošana

Ostās gandrīz par ceturtdaļu vairāk kravu  1

2012.gada pirmajā ceturksnī kravu apgrozība Latvijas ostās bija 20 milj. t, kas ir par 22,6% vairāk nekā pērn tajā pašā laikā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Šā gada martā tika sasniegts absolūts mēneša kravu apgrozības rekords – 7,2 milj. t.

Šā gada pirmajos trijos mēnešos Latvijas ostās kuģos iekrāva un nosūtīja 17,8 milj. t kravu, kas ir par 19,5% vairāk nekā 2011.gada janvārī–martā. Pastāvot lielam pieprasījumam pasaules tirgos, vairāk kā trešo daļu (38,2%) no nosūtītajām kravām veidoja naftas produkti un nedaudz mazāk – ogles (33,9%).

2012.gada janvārī–martā ostās saņemto un no kuģiem izkrauto kravu apjoms veidoja 2,2 milj. t, kas ir par 54,5% vairāk nekā 2011.gada janvārī–martā. Pateicoties sekmīgai ekonomikas attīstībai pasaulē, vairāk kā vienu piekto daļu (21.9%) no saņemtajām kravām veidoja kravas konteineros, kā arī 17,1% – naftas produkti un mobilās kravas – 15,5%.

Kravu apgrozījums Rīgas ostā gada pirmajos trijos mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pagājušajā gadā pieauga par 23,6% un sasniedza 9,5 milj. t. Kuģos iekrauto kravu apjoms bija 8,4 milj. t, kas ir par 21% vairāk, bet izkrauto – 1,1 milj. t jeb par 47,5% vairāk nekā iepriekšējā gada janvārī–martā.

Ventspils ostā kravu apgrozība bija 8,5 milj. t, kas ir par 19,1% vairāk nekā 2011.gada pirmajā ceturksnī. Nosūtīto kravu apjoms pieauga par 16,8%, veidojot 7,8 milj. t, bet saņemto kravu apjoms palielinājās 1,5 reizes.

Kravu apgrozība Liepājas ostā 2012.gada pirmajā ceturksnī bija 1,7 milj. t, kas ir par 42,9% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī. Nosūtīto kravu apjoms sasniedza 1,3 milj. t, kas ir par 35,4 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Saņemto kravu apjoms pieauga 1,8 reizes

Kravu apgrozība mazajās ostās 2012.gada pirmajā ceturksnī palika ierastajā līmenī – 0,3 milj. t, ar minimālu pieaugumu (0,3%), salīdzinot ar 2011.gada janvāri–martu.

Saistītie raksti

Reklāma