Jaunākais izdevums

Drošas Braukšanas Skola (DBS) uzskata, ka ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi. Ievērojot pareizu, situācijai adekvātu, braukšanas ātrumu, lietojot pilnu ekipējumu un laicīgi izvairoties no bīstamām situācijām, motobraucēji var no traumām pasargāt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

«Prognozējam, ka šovasar cilvēki aktīvāk izmantos motociklus un motorollerus, tādēļ ne tikai satiksmes dalībniekiem uz diviem riteņiem, bet arī autovadītājiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Mūsu novērojumi liecina, ka sezonas sākumā situācija uz ceļiem ir ļoti saspringta un bieži rodas bīstamas situācijas. Mazāk pieredzējuši motobraucēji diemžēl izdara arī liktenīgas kļūdas, tādēļ šogad īpašu uzmanību veltīsim motobraucēju apmācībai. Lai uzlabotu situāciju uz Latvijas ceļiem šogad drošas motobraukšanas kursam piedāvāsim trīs reizes zemāku cenu,» iemācīties braukt droši aicina DBS apmācību direktors Andris Pļavenieks.

Motociklista apģērbs – braucot ar motociklu ļoti svarīgs ir motociklista apģērbs, kombinezons vai dalītais apģērbs ar visiem nepieciešamiem aizsargiem, it īpaši aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama, pretējā gadījumā, pat pie vismazākā kritiena var gūt nopietnus kaitējumus veselībai, uzsver Pļavenieks.

Pareizs braukšanas ātrums – vadot motociklu pilsētā, kā arī ārpus tās, jāizvēlas situācijai un ceļa segumam atbilstošs ātrums. Pilsētā liela uzmanība jāpievērš visām izbrauktuvēm no pagalmiem, degvielas uzpildes stacijām, stāvvietām u.c., jo katra šāda izbrauktuve motociklistam jāuzskata par «krustojumu». Jāatceras, ka autovadītājs nevar motociklistu pamanīt, ja gar ielas malām ir novietotas citas automašīnas, tāpēc ātrumu nepieciešams samazināt laikus. Motociklistam vienmēr jāatceras, ka strauji palielinot un samazinot ātrumu, jāpārliecinās, vai autovadītājs un citi satiksmes dalībnieki to redz.

Bremzēšana - bremzējot jāatceras vairāki pamatprincipi: Pirmkārt, gan bremzējot, gan braucot pagriezienā motociklistam jāņem vērā ceļa segums (kontrolaku vāki, baltie ceļa apzīmējumi, izbirušās smiltis, bedres, iebrauktās riepu pēdas asfaltā, eļļas plankumi utt.). Bremzēšanu var veikt, kad motocikls ir vertikālā stāvoklī un brauc taisni, lai izvairītos no riteņu izslīdēšanas, tāpēc tuvojoties vietai, kur būs nepieciešams bremzēt, jārīkojas savlaicīgi un pārliecināti. Uzsākot bremzēšanu, rokām jābūt taisnām un motocikla smaguma centru pakāpeniski jāpārnes uz priekšējo riteni, lai priekšējais amortizators būtu nospiests līdz galam. Bremzēšanas sviru šajā laikā spiež pakāpeniski un notur izspiestu līdz bremzēšanas beigām. Nav pieļaujama vairākkārtēja un strauja bremzēšanas sviras nospiešana, jo var sekot priekšējā riteņa nobloķēšana, izslīdēšana un ... kritiens. Svarīgi ir samazināt ātrumu pirms izvairīšanas no šķēršļa, apbraucot šķērsli bremzēt ir bīstami.

Visbiežāk motociklu satiksmes negadījumi notiek pieredzes trūkuma dēļ, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas novērtēšana. Motociklu nepamana vai nepaspēj pamanīt. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls bieži saistīti ar izrādīšanos, kas nepieredzējušam motociklistam liek rīkoties muļķīgi. Motocikli ir atšķirīgi, tāpēc pirms braukšanas nepieciešams iepazīties ar motociklu ar kuru grasāties braukt. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties un dot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz plūsmas ātrumu. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Patrenējiet savas motovadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids kā neapdraudēt sevi un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA polises mototransportam šogad visaktīvāk varētu iegādāties pirms Lieldienām

Gunta Kursiša, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji mēdz jokot, ka pirmie pavasara vēstneši ir nevis gājputni, kas atgriežas no siltajām zemēm, bet gan motociklisti, kas katra gada marta sākumā sāk aktīvāk iegādāties apdrošināšanas polises, stāsta Seesam Insurance Latvijas filiāles pārstāve Dace Raciborska, savukārt uzņēmuma sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas risku parakstītājs Pēteris Lečmanis norāda, ka šogad OCTA pirkšanas «bums» mototransportam sagaidāms pirms Lieldienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Motociklu avārijas: BTA apkopojusi lielāko apdrošināšanas atlīdzību TOP 3

Lelde Petrāne, 18.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA Insurance Company SE (BTA), apkopojot pēdējo trīs gadu KASKO apdrošināšanas atlīdzību statistiku par negadījumiem, kuros cietuši motociklu vadītāji vai radīti bojājumi motocikliem, secinājusi, ka visbiežāk – 25 % no visiem pieteikumiem – negadījumos iekļuvuši Honda markas motociklu vadītāji. Līdzvērtīgā skaitā – 17 % no visiem pieteiktajiem negadījumiem – cietuši Kawasaki un Yamaha markas motociklu vadītāji. Visbiežāk motociklisti cietuši ceļu satiksmes negadījumos Rīgā, Rīgas reģionā un Kurzemē.

Saskaņā ar biedrības Auto Asociācija sniegto informāciju šī gada pirmajā pusgadā motociklu pirmreizējo reģistrāciju skaits ir sasniedzis 384 vienības, kas ir par 14 % vairāk nekā 2013. gada pirmajā pusgadā, kad tika reģistrēti 336 motocikli. Populārākie reģistrētie motociklu zīmoli šogad bijuši BMW, Harley Davidson un Honda.

Analizējot informāciju par pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši motociklisti vai radīti bojājumi motociklam, BTA secinājusi, ka visbiežāk – 67 % no visiem motociklu KASKO atlīdzību pieteikumiem – negadījumi notikuši, motociklam saskrienoties ar automašīnu. 13 % gadījumu motociklam radīti bojājumi, uzbraucot stāvošam transportlīdzeklim, 7 % gadījumu, iebraucot bedrē un 3 % gadījumu, apgāžoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karstajās vasaras dienās īpaši daudz darba ir Rīgas pašvaldības policijas (RPP) Drošības uz ūdens un civilās aizsardzības pārvaldes darbiniekiem, kuri vienlaikus uzrauga, lai viss būtu kārtībā Rīgas peldvietās, kā arī patrulē ar laivām Rīgas akvatorijā, informē RPP.

Pagaidām šovasar nav konstatēts daudz pārkāpumu, taču karstajās dienās gan Ķīšezerā, gan Daugavā parādās arvien vairāk atpūtnieku, tādēļ patrulēt nepieciešams biežāk. Vislielākās problēmas sagādā tieši vienas dienas atpūtnieki, kuri ar laivu vai kuteri izbrauc vien reizi vai divas reizes gadā.

Viens no biežākajiem pārkāpumiem ir nepietiekams glābšanas vestu skaits, tāpat bieži gadās, ka vecāki savus bērnus nav ieģērbuši glābšanas vestēs, lai gan likums nosaka, ka bērniem līdz 12 gadu vecumam veste kuģošanas laikā jānēsā obligāti. Mēdz būt arī atpūtnieki bez kuģošanas līdzekļa tiesībām, taču šādu pārkāpēju skaits pēdējos gados ir sarucis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīz tiks atklāta motosezona, taču liela daļa autobraucēju ar bažām gaida Brīvo vanagu uzlidojumu galvenokārt nekorektas motociklistu braukšanas kultūras dēļ.

Latvijas Motoklubu asociācijas valdes loceklis, motociklu būvētājs un braukšanas instruktors Uģis Spēlmanis atzīst, ka pēdējā laikā tā ir krietni vien uzlabojusies. Turklāt statistikas dati liecina, ka pērn no 148 bojā gājušajiem ceļu satiksmes dalībniekiem tikai trīs ir bijuši motociklisti, kas atspēko sabiedrības aizspriedumus. Motobraukšana ir dzīvesveids, taču arvien vairāk cilvēki motociklu uzskata par transporta līdzekli, tā nav tikai spēļmantiņa, kas domāta izklaidēm, teic U. Spēlmanis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8.marta laikrakstā Dienas Bizness:

Kurā vecumā pirmo reizi uzkāpāt uz motocikla? Kā sākās jūsu aizraušanās ar šo spēkratu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Motociklisti protestē pret bedrēm un valdības vienaldzību

Lelde Petrāne, 01.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību katastrofālajai situācijai uz autoceļiem un valdības nevērībai pret finansējumu šai nozarei, otrdien, 1. oktobrī, Latvijas motociklistu klubi rīkos parādes braucienu, pavadot finanšu ministru Andri Vilku un viņa ceļu nozarei tukšo budžeta portfeli uz Saeimu.

Šodien, 1. oktobrī, saskaņā ar likumu finanšu ministrs iesniegs sagatavoto nākamā gada budžeta projektu Saeimā, un tas tiks darīts, simboliski nododot budžeta portfeli Saeimas priekšsēdētājai. Motociklisti pie Finanšu ministrijas ēkas Smilšu ielā 1 sāk pulcēties jau no rīta, lai plkst. 16.00 sagaidītu A.Vilku un pavadītu viņu ceļā uz Saeimu.

«Ikviens motociklists šajā vasarā ir mērojis tūkstošiem un desmitiem tūkstošu kilometru pa Latvijas ceļiem un labi zina, ka tiem nekavējoties nepieciešami būtiski uzlabojumi. Tā nav taisnība, ka Latvijā ir slikts asfalts – ir ceļi, kas nav remontēti gadus divdesmit - trīsdesmit. Nav jābrīnās, ka tie ir bedraini, jābrīnās, ka uz tiem vispār vēl ir asfalts. Mēs kā pieredzējuši braucēji arī pa šādiem ceļiem kaut kā izbrauksim, bet, vai pa tiem izbrauks arī ātrā palīdzība, ir liels jautājums. Tāpēc prasīsim izbeigt atrunāties ar naudas trūkumu visam, kas nav airBaltic vai Liepājas Metalurgs, un ķerties pie brūkošo ceļu remonta,» skaidro Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents Aivars Freimanis, plašāk pazīstams kā rokeris Frīdis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Motociklisti piedāvā transportlīdzekļa nodokli iekļaut degvielas cenā

Elīna Jēkabsone, speciāli Db, 01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas motociklisti piedāvā nodokļu reformu, pēc viņu domām transporta nodoklim vajadzētu tikt iekļautam degvielas cenā, nevis aprēķinātam pamatojoties uz transportlīdzekļa svaru un tipu. Finanšu ministrijas amatpersonas ir piekritušas šo priekšlikumu izskatīt, ziņo Telegraf.

Pagājušās nedēļas nogalē Latvijas Motokluba asociācijas (MCA) biedri organizēja atvērta tipa diskusiju, kurā tika apspriesta transportlīdzekļu nodokļu tālākā attīstība. Diskusijā piedalījās Latvijas Valsts ceļi priekšsēdētājs Ivars Paže, CSDD vadītājs Andris Lukstiņš un Finanšu ministrijas pārstāvji, kuri centās motociklistiem izskaidrot valdības nostāju. Tomēr motociklisti situācijas risināšanai piedāvāja citu priekšlikumu– transporta nodokli iekļaut degvielas cenā.

MCA vadītājs un Vēja Brāļu līderis Aivars Freimanis atzina, ka piedāvātā ideja ir pavisam vienkārša –jo vairāk brauc, jo vairāk jāmaksā, līdz ar to patērējot vairāk degvielas tiek maksāti lielāki nodokļi. A.Freimanis informēja, ka lielākajā daļā Eiropas valstu pastāv šāda sistēma, līdz ar to arī ārvalstu viesi, kas ieradīsies Latvijā un izmantos Latvijas ceļus, maksās nodokli. Viņš arī piebilda, ja līdz aprīlim valdība šo ierosinājumu nesadzirdēs, pavasarī tiks rīkots protests, pēc A.Freimaņa vārdiem «tad troksnis būs liels».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 26.aprīlī notiks motosezonas atklāšanas svētki un tradicionālā motociklistu parāde, informē pasākuma rīkotāji.

«Pagājušajā gadā motosezonā pulcējās ap 5000 motociklu un arī šogad sagaidām lielu motobraucēju atsaucību. Pasākums, kuram starts tiek dots pie t/c Mols, jau kļuvis par tradīciju, kas moto entuziastu aprindās tiek gaidīts ar ilgu un rūpīgu gatavošanos,» pauž Motoklubu asociācijas pārstāvis Arnis Blodons.

Svētdien jau no plkst.10 pie t/c Mols sāksies motobraucēju pulcēšanās, treniņbraucieni un gatavošanās lielajam parādes braucienam. Pulksten 13 motociklisti dosies sezonas atklāšanas parādē, izbraucot no t/c Mols un dodoties pa Salu tiltu, Mūkusalas ielu, Raņķa dambi, Vanšu tiltu un caur Pils laukumu nonākot 11. novembra krastmalā. Tur ar plašu izklaides un kultūras programmu līdz pulksten 18 turpināsies sezonas atklāšanas svētki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par četru ziediņu – jūrmalas dedestiņu – sabraukšanu ar motociklu dabas lieguma teritorijā kādam ventspilniekam draud 12 tūkstošu latu naudas sods un pieci gadi aiz restēm.

To šodien vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Kāpu izbraukāšanas lietu Ventspils tiesa sāka skatīt vakar, informē laikraksts. Tiesas priekšā stājies 28 gadus vecs ventspilnieks, kaut arī kāpu izbraukāšanā ar motocikliem piedalījās pieci cilvēki.

Pārkāpums Ventspils novada piekrastē, dabas lieguma Ovīši teritorijā notika pagājušā gada septembrī. Valsts vides inspektors Raits Čakstiņš tiesā liecināja – inspektori jau augusta beigās no tuvējā ciema iedzīvotājiem saņēma signālus, ka dabas lieguma teritorijā izbraukā kāpas. Pārbaudot saņemto informāciju, inspektori drīz vien konstatēja, ka četru motociklu grupējums braukā pa priekškāpas virspusi, proti, nevis pa liedagu, bet pa augu segu, izpostot augsni un ekosistēmu. Tajā reizē nevienu noķert neizdevās, taču noskaidrots, ka trīs līdz piecu motociklu grupējums ir no Ventspils un viņi šeit braukājot regulāri. Kārtējā teritorijas apsekošana 6. septembra pēcpusdienā vainagojās panākumiem – vides aizstāvji konstatēja, ka dabas lieguma teritorijā pa kāpu brauc pieci motocikli. Uz inspektora norādi apstāties motociklisti nereaģēja un devās Ventspils virzienā. Vēlāk pēc pēdām izsekots, ka viņi pa kāpu aizbraukuši līdz pat Ventspilij – vairāk nekā 20 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 28. aprīlī, tika oficiāli atklāta Latvijas motobraucēju sezona, jau tradicionālajā braucienā cauri Rīgai devās aptuveni četri tūkstoši motociklistu.

Motociklisti pārstāvēja ne tikai Latviju, bet arī kaimiņvalstis, piemēram, Lietuvu un Igauniju.

«Šī diena mums ir jauna gada sākšanās, tādēļ viens otru apsveicam Jaunajā gadā,» aģentūrai LETA sacīja Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents Aivars Freimanis.

Db.lv jau rakstīja, ka no aprīļa sākuma darbu uz Latvijas ceļiem sākuši motopolicisti. Motopolicisti strādā tāpat kā ekipāžas un var veikt tās pašas darbības un pārbaudes – apturēt vadītājus, strādāt ar alkohola testiem, rokas radariem utt. Motopolicisti lielākoties strādā pa pāriem, divi motopolicisti veido vienu posteni.Pavisam kopā Valsts policijai ir 38 motocikli. Motopolicistu darbības sezona ilgst no 2. aprīļa līdz 1. oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas, kas notiek Latvijā ar fotoradaru uzstādīšanu, ir parodija. Acīmredzot tā domā asprāši, kuri uz šosejas Rīga - Liepāja novietojuši vecu ledusskapi.

Par to ziņoja LTV Panorāma.

Objekts atrodas netālu no Bikstiem, un no attāluma ir līdzīgs stacionārajam fotoradaram. Uz durvīm uzkrāsota brīdinājuma zīme, kādu parasti novieto uz ceļa, lai informētu autovadītājus, ka priekšā ir radars.

Ar smalku ironiju arī atgādināts, ka radarus uzstāda privāta firma. Lai ledusskapi neaiznestu prom, tas ar govs ķēdi pieķēdēts pie ceļa apmales. Pamanot balto kasti, mašīnas un motociklisti steigšus samazina ātrumu un brauc pavisam rāmi, bet, ieraugot, kas patiesībā tas ir, neviens vien šoferis nosmejas par šo izdomu un humora izjūtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Divus mēnešus ieputinātā automašīnā izdzīvojušais: es nemaz negribēju, lai mani izglābj

Gunta Kursiša, 22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrs, kurš pagājušajā ziemā divus mēnešus bez ūdens un ēdiena automašīnā izdzīvoja divus mēnešus, gadu pēc viņa «izglābšanas» pavēstījis, ka patiesībā tas bijis lieliski pavadīts laiks un ka viņš nemaz nav vēlējies, lai viņu kāds atrod un izglābj, vēsta thelocal.se.

Gadu pēc 45 gadus vecā vīrieša atrašanas ieputinātā automašīnā netālu no Ūmeo pilsētas Zviedrijas Ziemeļaustrumos viņš piekritis intervijai. Jau rakstīts, ka vīrietis ieputināts automašīnā atradies divus mēnešus – no decembra līdz februārim, un viņu automašīnā, kas apstājusies uz meža ceļa, atraduši sniega motociklu vadītāji.

«Es gribēju pārziemot kā lācis,» norādīja vīrietis. Viņa piedzīvojums esot sācies 2011. gada rudenī, kad, vēloties pārmaiņas dzīvē, viņš esot pārcēlies uz Zviedrijas ziemeļdaļas pilsētu Ūmeo. Tomēr vīrietim nav izdevies nedz atrast mājvietu, nedz darbu. Tuvojoties Ziemassvētkiem, viņš nolēma tos svinēt, pavadot laiku mežā. «Es gribēju rast mieru,» Zviedrijas laikrakstam stāstīja vīrietis.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Latvija cietusi daudzos karos – to var just, braucot pa mūsu autoceļiem

Dienas Bizness, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sašutuma pilni stāsti par ceļu stāvokli Latvijā jau ir dzirdēti neskaitāmas reizes, un par to, ka mūsu ceļi drīz atgādinās dekorācijas filmām par karu, var pārliecināties katrs, kurš kaut reizi pa tiem ir meģinājis pārvietoties kādā motorizētā transporta līdzeklī. Taču nupat savu negatīvo attieksmi pret situāciju šajā jomā ir pauduši arī motobraucēji, un to var saprast.

Paši motociklisti lielāko nepatiku gan pauž par faktu, ka ir kauns no citu valstu motobraucējiem, kuri atbraukuši līdz Latvijai, jo citās Eiropas valstīs tādu ceļu traģiku, kāda ir pie mums, sameklēt grūti. Taču šajā kontekstā būtu jārunā par kādu daudz skaudrāku problēmu, kas ir būtiskāka nekā sarkšana ārzemju draugu priekšā. Redz, iebraucot palielākā asfalta bedrē ar automašīnu, nereti ir jārēķinās, piemēram, ar nolauztu riteni un pamatīgi pabojātu auto ritošo daļu kopumā. Savukārt, iebraucot nelielā bedrē ar motociklu, bieži vien jārēķinās ar pamatīgiem miesas bojājumiem un pat letālām sekām. Ir asprāši, kas apgalvo, ka no bedrēm, vadot jebkuru transporta līdzekli, vajag izvairīties – tā jau ir, taču daudzviet ceļa seguma bojājums ir visā brauktuves platumā un no tā izvairīties principā nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miris Ugo Čavess; Venecuēlā faktiski izsludināts karastāvoklis

Dienas Bizness, 06.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien 58 gadu vecumā miris Venecuēlas prezidents Ugo Čavess, kurš pēdējos gandrīz divus gadus cīnījās ar vēzi. Čavezs valsti vadīja 14 gadus. Venecuēlā izsludinātas 7 dienu ilgas sēras. Ielās jau sākuši pulcēties Čavesa atbalstītāji.

Venecuēlas aizsardzības ministrs Diego Molero norāda, ka valsts militārie spēki ir «gatavībā rīkoties, lai nodrošinātu visu venecuēliešu drošību».

Pēc paziņojuma par līdera nāvi Karakasas centrā tika slēgti veikali un restorāni, Venecuēlieši strauji devās mājās, daži pat skriešus.

Pagaidām gan vienīgais zināmais politiskās vardarbības incidents noticis pie Augstākās tiesas, kur vairāki maskās un ķiverēs tērpti motociklisti, no kuriem dažiem bijuši ieroči, uzbrukuši aptuveni 40 studentiem, kas jau ilgāk nekā nedēļu protestēja, aicinot valdību atklāt vairāk par Ugo Čavesa veselības stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diena.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielināšanas iniciatoriem, lasot dzelteno presi, ir radies iespaids, ka motocikls ir ekskluzīva lieta, tad, pēc šādas loģikas, ar ikgadējo nodevu būtu jāapliek arī velosipēdi, sniega dēļi vai slēpes, norāda Latvijas Motoklubu asociācija.

Asociācija, kurā apvienojušies 23 motoklubi, būtu gatava transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielinājumam, bet ne 16 reizes augstākai nodevai.

To liecina Latvijas Motoklubu asociācijas vēstule Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, kura šodien galīgajam lasījumam gatavo izmaiņas transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likumā – tās paredz nodevu motocikliem palielināt no 3 Ls līdz 50 Ls gadā.

Latvijas Motoklubu asociācija norāda, ka Lietuvā, Igaunijā un Polijā šādas nodevas vispār nav, bet Zviedrijā tās apmērs ir 21 Ls. Tādēļ motociklu īpašnieki uzskata, ka taisnīgs nodevas apmērs būtu aptuveni 6 Ls, jo motociklisti ceļu infrastruktūru izmanto vidēji sešus mēnešus gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Leiškalns: Ja tiešām gribat kādu patiesi resnu mūli, ko piekaut, dodieties visi pie manis

, 29.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Rīgā plānoti vairāki protesti. Rīt Vecrīgā bruģi svilinās neapmierinātie motociklisti, otrdien – piketēs arodbiedrības un gājienu uz Saeimu no valdības rīkos studenti. Internetā atrodamie uzsaukumi un komentāri liecina, ka piedalīsies arī citi.

TV3 raidījums Nekā personīga apkopojis dažus interneta vidē rakstītos komentārus, kas liecina, ka protesti var beigties arī ar nemieriem:

Piekrītu: Ir jāiet ielās un beidzot jāgāž noladētā valdība(...) Nāvi Latvju tautas iznīdējiem. Tam visam jādara gals.

Ddd: ne jau vienu dienu notiks mītiņš, tūlīt sabrauksim ar traktoriem un smago tehniku un liksim vaļā mēnesi no vietas SAIMAS DEBĪLIĶI GAIDIET MŪS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fakts: tauta gatava izšķaidīt purnu valdošo zagļu roklaižām

WWW: Nekas , nekas , gan jau pienāks tā dieniņa kad pašķaidīsim tos trekno bekonu purnus, nepalīdzēs ne alfa ne cita h***.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sēlpils pagasta zemnieku saimniecības Bitāni pamatnodarbe ir aitkopība, taču saimnieks Egīls Rušiņš savā īpašumā nupat sarīkojis amatieru treniņsacensības motokrosā, kas pulcēja vairāk nekā 30 braucēju piecās klasēs, tostarp motociklistus no Pļaviņu novada, vēsta reģionālais medijs Staburags.

Bitānu īpašnieks Egīls Rušiņš stāstījis, ka iecere sarīkot viņa īpašumā motokrosu radusies draugam Mārim Lūķim, kurš viesojoties pamanīja sacensībām piemēroto dabisko reljefu: «Divu nedēļu laikā kopā ar vēl diviem palīgiem — Justu Jurgeviču un Juri Jakovļevu — sacensības noorganizējām. Iebraucām un izmēģinājām trasi, pielabojām nepilnības. Te ir vidēji ātra trase, ar pakalniem un lejām, šur tur pa kādam negaidītam līkumam. Azartiskākajiem braucējiem ir, kur ieskrieties, un asāku izjūtu cienītājiem trasē ir arī tramplīni.»

Motokrosā piedalīties bija aicināti visi brauktgribētāji, arī tādi, kuri spēj kaut vai noturēties uz motocikla, bez vecuma ierobežojuma, pieteikusies bija arī viena ekipāža ar blakusvāģi. «Sacensībās pats nepiedalījos, trasi izbraucu, izmēģināju. Lauki jau ir noganīti, un nekāds ļaunums pēc sacensībām tiem nav nodarīts, ja nu vienīgi līkumos mazliet izdangāts. Pēc sacensībām vīri ierosināja šādas sacensības organizēt arī nākamgad. Iespējams, šis ir sākums jaunai tradīcijai, jo brauktgribētāju netrūkst,» Staburagam stāstījis E. Rušiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No LVC CPP daļas saņēmu divu transporta uzskaites punktu (A1 – Vitrupe, A3 – Inciems) vienas dienas (piektdiena, 2013. gada 13. septembris) pilnus datus amatiera apstrādei piemērotā (exel tabula) formātā. Pafiltrēju, pašķiroju un atradu šo to, kas iepriekš zīmēto mūsu ātruma ieraduma ainu ļauj precizēt, dažās detaļās, iespējams, skatīt optimistiskāk,» tā Latvijas Avīzē publicētā rakstā skaidro Atis Jansons.

«Pirmkārt – publiski pieejamajās (lceli.lv) tabulās redzamo vidējo ātrumu, ar kuru tiekam baidīti, neapšaubāmi krietni paaugstina relatīvi neliela «ekstrēmistu» grupa. Arī motociklisti, kurus no šādas tabuliņas tomēr iespējams «izvilkt». Starptautiskajā Tallinas šosejā šie gan nav līderi (dienas rekords tikai 132 km/h pret ātrākā auto 158 km/h), bet klusajā Valmieras trasē gan aizņem visu goda pjedestālu ar skaitļiem virs 150. Automobilistu šajā grupā maz. Bet katrs tāds vidējo skaitli paaugstina ievērojami,» viņš skaidro rakstā.

Otrkārt – pavisam nepārprotami iezīmējoties vieglo auto vadītāju lielākās daļas vēlme tomēr atrasties kādu gabaliņu virs limita. «Šoreiz 85 procentu akceptēto līmeni varu aprēķināt pavisam precīzi. Un tas ir 108 km/h Valmieras un 104 km/h Tallinas trasē,» secinājis A. Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Motociklisti protestēs, jo nemierā arī ar 24 latu nodevu

, 30.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Motoklubu asociācija (MCA) iestājas pret voluntāru aprēķina metodi, plānoto 50 latu gada nodevu par motociklu izlīdzinot uz 24 latiem.

Aprēķins – nostādīsim motociklistus pret pārējiem transporta lietotājiem nav pieņemams. Valdība nesamazina nodevas, bet tikai manipulē ar skaitļiem, apmierinot vienas grupas prasības, teikts asociācijas paziņojumā.

MCA pieprasa atbildīgajām valsts institūcijām paskaidrot, kā tiek veidots transporta nodokļa aprēķins, ja pieļaujama manipulēšana ar skaitļiem. Pirmdien, 23. novembrī motociklu īpašnieki saņem draudus par 100 latu nodevu. Otrdien, 24. novembrī valdība to samazina uz 50 latiem. Trešdien, 25. novembrī premjers apgalvo, ka aprēķinos nevaldot haoss, bet piektdien, 27. novembrī Saeima pieņem lēmumu par 24 latu nodevu moto transportam. Prasām skaidrojumu šādiem aprēķiniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā '2014 tika atklāta Dienas Biznesa lasītāju visvairāk mīlētā auto marka. Par tādu mūsu lasītāji atzinuši BMW.

Atgādinām, ka Dienas Biznesa organizētā lasītāju aptauja norisinājās no 17. marta līdz 4. aprīlim. Kopumā nobalsot varēja par 37 auto zīmoliem ar sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter starpniecību.

Uzvarētājs pie sava titula tika ļoti sīvā cīņā, tuvākos sekotājus apsteidzot ar pavisam niecīgu balsu pārsvaru. Par lielo konkurenci liecina arī fakts, ka otrās vietas pjedestāla pakāpienu ar pilnīgi vienādu balsu skaitu dala veseli trīs auto zīmoli, un tikai nieka pussolīti no viņiem atpaliek trešās vietas biznesa auto zīmols.

Jāpiebilst, ka iecienītāko biznesa auto TOP reizē ir gan likumsakarīgs, gan arī sagādā ne vienu vien pārsteigumu, piedevām mazliet negaidīti rezultāti būs vērojami pat pirmajā trijniekā. Tāpat izbrīna, ka ārpus TOP 10 šogad palicis dažs spēcīgs un labi pazīstams zīmols, kas mūsu platuma grādos tradicionāli tiek asociēts tieši kā biznesa klases auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Motociklisti, kas iebilst pret ikgadējās transportlīdzekļa nodevas palielināšanu saviem braucamajiem, satiksmes ministram Kasparam Gerhardam uzdāvinājuši 1983. gadā ražotu motociklu Minsk MMVZ-3.112.

Pie Saeimas, kur notika protesta akcija, motociklu neizdevās ministram nodot, tādēļ tas atgādāts uz ministriju. Motocikls novietots ministra kabineta priekštelpā, Db stāstīja ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas Ilze Eida. Lai tam būtu vieta, no telpas iznests skapis. Motocikla tehniskajos dokumentos norādīts, ka tas ir «gandrīz braucošs».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada motosezonas atklāšanas svētku ietvaros pie t/c Mols atklāta speciālā stāvvieta motocikliem. Lai arī Latvijā ir ap 10 000 aktīvo motobraucēju, īpašas stāvvietas motocikliem ir retums.

«Uz t/c Mols lielais vairums apmeklētāju brauc ar auto vai motociklu. Mūsu novērojumi sakrīt ar kopējām tendencēm – motobraucēju kļūst arvien vairāk,» stāsta t/c Mols menedžere Lelde Gangnuse – Bērziņa.

Savukārt, Latvijas Motoklubu asociācijas sekretārs, MC Hermejs valdes biedrs Arnis Blodons atzīst: «Vienmēr ir patīkami, ja tevi uzrunā vai uzaicina personīgi – kā šajā gadījumā: «Hei, motociklisti, jums tagad ir sava stāvvieta!».»

T/c Mols motociklu stāvvieta izvietota iepretī ieejas durvīm, un tā paredzēta 6 spēkratiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papes dabas parka aizdedzināšanā, visticamāk, vainojami tūristi

Dienas Bizness, 21.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gruzdošās vietas Papes dabas parkā vēl aizvien turpina dzēst Latvijas valsts mežu darbinieki. Pagājušās sestdienas pievakarē liesmas sāka plosīt priežu pamežu. Uguns ierobežota jau tās pašas dienas vakarā, bet vietas pieskatīšana jāturpina. Vietvietām vēl dūmo, bet mežiniekiem kremt cēlonis – nevērīgi tūristi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Ugunsgrēka vietu ierobežo jūra un Papes dabas parka meža ceļš, kurš iezīmēts daudzos tūrisma ceļvežos. Ugunsgrēkā izdegusi aptuveni 10 hektāru liela meža platība septiņus kilometrus no Jūrmalciema. Ugunsgrēks sācies blakus pieminētajam ceļam, un liesmas pa vējam traukušās kāpās jūras virzienā. Visticamāk, nenodzēsts izsmēķis vai dzirkstele no izpūtēja, tomēr pierādītas informācijas nav, norāda Kursas Laiks. Tikai laimīga sagadīšanās ļāvusi ierobežot uguni.

Vēja virzienam kaut mazliet mainoties, nelaime varējusi izvērsties par katastrofu, kuras sekas nebūtu mazākas kā nesen notikušajā ugunsgrēkā Kuršu kāpās Lietuvā, kur cietuši simtiem hektāru kāpu meža, atklājis Latvijas valsts mežu Nīcas iecirkņa pārzinis Kārlis Altītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Motoklubu asociācija: ceļi tiek remontēti pa lēto, jūs to visu naudu nodzerat?

NOZARE.LV, 10.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Motoklubu asociācija pagaidām līdz Saeimas vēlēšanām protesta akcijas pret valdības nespēju sakārtot Latvijas ceļus nerīkos, norādīja asociācijas sekretārs Arnis Blodons.

Viņš skaidroja, ka vienlaikus motociklisti atbalstīs tos politiskos spēkus, kuri būs parakstījuši Latvijas Motoklubu asociācijas un citu organizāciju partijām nosūtīto vēstuli ar aicinājumu parakstīt vienošanos par Autoceļu fonda darbības atjaunošanu.

Pēc vēlēšanām asociācija savas aktivitātes atsākšot un prasīšot atbildību pie varas esošajiem, skaidroja Blodons.

Viņš izteica neizpratni par to, ka pēdējā laikā ceļi tiekot remontēti pa lēto - uz piķa tiekot uzklāta grants, kas rada bīstamu situāciju uz ceļa, īpaši motociklistiem, kuriem iespēja nogāzties uz šādas virsmas esot ievērojama.

Komentāri

Pievienot komentāru