Transports un loģistika

Palielina Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas budžetu

Egons Mudulis, 20.09.2011

Jaunākais izdevums

Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas budžets palielināts par teju trīs tūkstošiem Ls un šogad būs 392,7 tūkstoši Ls, lēmis Ministru kabinets.

Iecerēts arī palielināt plānoto budžeta pieprasījumu 2012. un 2013. gadam no 332 tūkstošiem Ls līdz 375,9 tūkstošiem Ls, no kuriem darbinieku atlīdzībai paredzēti 291,5 tūkstoši Ls, bet precēm un pakalpojumiem 74,4 tūkstoši Ls.

Finansējuma pieaugums saistīts ar Dzelzceļa likumā noteikto prasību veikt pārrēķinu no plānotā dzelzceļa infrastruktūras finansējuma apjoma par 2010. gadu uz faktisko finansējuma apjomu par 2010. gadu, kā arī plānojamā dzelzceļa infrastruktūras finansējuma apjoma prognozes nākamajam 2012. gadam, norāda Satiksmes ministrija.

Tikmēr 2010. gada līdzekļu atlikums 57,7 tūkstošu Ls apmērā ir novirzīts 2011. gada precizētajos izdevumos. Ar šiem līdzekļiem paredzēts palielināt kapitālos izdevumus – vilces līdzekļu vadītāju (mašīnistu) eksaminācijas sistēmas un dzelzceļa speciālistu atestācijas sistēmas modernizācijai, kā arī palielināt kārtējo izdevumu sadaļu – pakalpojumi, lai nodrošinātu tekošo izdevumu apmaksu un nodrošinātu ekspertu dalību Eiropas Komisijas un Eiropas dzelzceļa aģentūras darba grupās.

Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kuras mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu minēto jomu regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saņemtas trīs būvatļaujas Rail Baltica Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projekta īstenošanai

Zane Atlāce - Bistere, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts Dzelzceļa tehniskā inspekcija Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesējam Latvijā - uzņēmumam Eiropas Dzelzceļa līnijas izsniegusi trīs būvatļaujas Rail Baltica Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projekta īstenošanai, informē Attīstības un sadarbības departamenta sabiedrisko attiecību vadītāja Rita Voronkova.

Saņemtas būvatļaujas Rīgas Centrālās Pasažieru stacijas ēkas un pasažieru platformu pārbūvei, ēkai piegulošās teritorijas pārbūvei un labiekārtošanai; jauna dzelzceļa tilta izbūvei Rail Baltica 1435mm platuma sliežu ceļiem (posmā no Maskavas ielas līdz Jelgavas ielai); kā arī esošās VAS Latvijas dzelzceļš dzelzceļa infrastruktūras pārbūvei 1520 mm platuma sliežu ceļiem un Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūvei 1435 mm platuma sliežu ceļiem posmā no Jelgavas ielas līdz Lāčplēša ielai.

Būvatļauju saņemšana nozīmē, ka var uzsākt projektēšanu un būvniecību, bet līdz tam ir izdarāmi vēl vairāki mājasdarbi.

Projektēšanas uzdevuma izstrāde ir nākamais solis, lai 2018.gada sākumā varētu izsludināt starptautiskā publiskā iepirkuma 2.kārtu, dodot kandidātiem ar atbilstošajām kompetencēm uzdevumu: iesniegt piedāvājumus projektēšanas un būvdarbu veikšanai, komentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Agnis Driksna. Kā jau ziņots, 2020.gadā plānots uzsākt būvdarbus, līdz tam - veikt projektēšanas darbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

VK: Nepastāv šķēršļi reorganizēt vai likvidēt vairākas mazās valsts institūcijas

LETA, 08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepastāv šķēršļu reorganizēt vai likvidēt vairākas mazās valsts institūcijas, izvērtējot 17 ļoti mazu un mazu valsts pārvaldes iestāžu darbību, secinājusi Valsts kontrole.

Pēc Valsts kancelejas lūguma Valsts kontrole šī gada pirmajā pusē veica izvērtējumu par 17 ļoti mazo un mazo valsts pārvaldes iestāžu darbību, vērtējot vai to līdzšinējā darbībā ņemti vērā labas pārvaldības principi, vai to reorganizācijai nav juridisku šķēršļu.

Valsts kontrole vērtēja tādas iestādes kā Latvijas Institūts, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija, Latvijas Sporta muzejs, Studiju un zinātnes administrācija, Latvijas zinātnes padome, Latviešu valodas aģentūra, Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, Nacionālais kino centrs, Kultūras informācijas sistēmu centrs, Latvijas Nacionālais kultūras centrs, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, Valsts dzelzceļa administrācija, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Juridiskās palīdzības administrācija, Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija, Latvijas vides aizsardzības fonda administrācija un Vides pārraudzības valsts birojs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Sākta vēsturiskās Vaivaru pieturas punkta ēkas pārvešana

Žanete Hāka, 25.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 25.aprīlī uzsākta vēsturiskās Vaivaru pieturas punkta ēkas pārvešana un uzstādīšana dzelzceļa nodalījuma joslā, Vaivaros, Skautu ielas malā, blakus atjaunotajai gājēju pārejai, informē VAS Latvijas dzelzceļš.

Uz jauno vietu, kas atrodas pārsimts metrus no ēkas līdzšinējās atrašanās vietas, pārvests un uz jaunajiem pamatiem uzlikts ēkas karkass, kas atjaunots, izpuvušās koka detaļas aizstājot ar jaunām. Turpmākā pusotra mēneša laikā ēkai tiks ielikta grīda, logi, kā arī uzlikts skārda jumts, kāds šai ēkai bijis vēsturiski.

Saskaņā ar Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijā (VKPAI) apstiprināto projektu, ēka, kas padomju laikā piedzīvoja pārbūvi, šobrīd tiek atjaunota tās sākotnējā, vēsturiskajā izskatā.

Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja restauratore Līga Līce norāda, ka uzņēmuma LVS Building meistari ir maksimāli saglabājuši vecās detaļas – dēļus, apšuvuma karnīzes. Maksimāli saglabāti arī vecie nojumes statņi un jumta kopnes. Protams, atsevišķas lietas – koka logu rāmji un durvis – izgatavoti no jauna, jo vecie bija iztrupējuši un vairs nebija izmantojami, taču ēka ir korekti atjaunota un varēs kalpot ilgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc desmit gadu plānošanas Achema grupā (AG) ietilpstošā Transachema ir gatava pati veikt kravu pārvadājumus, izmantojot Lietuvas dzelzceļa (Lietuvos Geležinkeliai, LtDz) infrastruktūru, vēsta biznesa portāls Vz.lt. Tā būšot pirmā privātā kompānija kaimiņvalstī, kas varētu atņemt zināmu tirgus daļu LtDz, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums grib sākt ar AG ietilpstošo kompāniju kravām, vedot tās uz KLASCO termināli Klaipēdā, sacīja Transachema rīkotājdirektore Gražina Urbutiene. Plānots pārvadāt ap diviem miljoniem tonnu Achema produkcijas, kas veidotu 3–4% no LtDz apkalpoto kravu apjoma. Transachema pieder teju 1000 dažādu veidu vagonu. To, ka pagaidām šis vēl ir tikai plāns, DB norādīja gan pašā uzņēmumā, gan Lietuvas Valsts Dzelzceļa inspekcijā, kur sacīja, ka uzņēmumam jāatjauno attiecīgās licences darbība.

AG loģistikas vadītāja Simona Vilke DB informēja, pašlaik Tranchema neplāno piedāvāt kravu pārvadāšanas pakalpojumus cietim uzņēmumiem, un apkalpos tikai AG ietilpstošo kompāniju kravas. Atsaucoties uz Lietuvas Valsts Dzelzceļa inspekcijas datiem viņa informē, ka Lietuvā kravu pārvadāšanas licences ir 34 uzņēmumiem, bet līdz šim kravas pārvadā tikai valsts dzelzceļa kompānija. Tomēr AG rīcībā esošā informācija liecina, ka dokumentus licences saņemšanai kravu pārvadāšanai Lietuvā iesnieguši arī divi Polijas uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ministrija prasa 746,3 tūkstošus latu savām iestādēm

Egons Mudulis, 02.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nakamājā gadā Satiksmes ministrijas (SM) padotībā esošai iestādei – Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja – budžets plānots 305,2 tūkst. Ls apjomā, bet Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcijai 441,1 tūkst. Ls, liecina Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie Ministru kabineta rīkojuma projekti.

Nākamgad Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (TNGIIB) plāno 181,2 tūkst. Ls tērēt atlīdzībai, 113,9 tūkst. Ls precēm un pakalpojumiem, bet 10 tūkst. Ls kapitālajiem izdevumiem. Savukārt šogad precizētais Biroja budžets paredz 409,8 tūkst. Ls izdevumus.

Šā gada jūlijā TNGIIB direktora Ivara Alfrēda Gaveikas alga bijusi 914 Ls, nedaudz vairāk – 991,65 Ls saņēmis Aviācijas nelaimes gadījumu un izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs, savukārt vecākā referente saņēmumsi zemāko atalgojumu biroja amatpersonu starpā – 465,95 Ls.

TNGIIB galvenais mērķis ir izmeklēt aviācijas nelaimes gadījumus un incidentus, smagas dzelzceļa avārijas, kā arī sākot ar 2011.gada 1.jūniju jūras negadījumus un incidentus, noskaidrot un analizēt to cēloņus, lai uzlabotu gaisa satiksmes, dzelzceļa un jūras transporta kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektēšanā saņemtas visas būvatļaujas

Db.lv, 12.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam Salaspils Intermodālajam loģistikas centram (SILC), kuram Rail Baltica projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, izsniegtas visas būvatļaujas un Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā saskaņots būvprojekts minimālajā sastāvā.

”Lai Rail Baltica projekta infrastruktūra izpildītu TEN-T pamattīkla funkcionālās prasības, papildus starptautiskajai un reģionālajai pasažieru satiksmei plānota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, nodrošinot ērtu kravu pārkraušanu starp dažādiem transporta veidiem. Tādējādi Rail Baltica ekonomiskais koridors veidotu tūlītējus ieņēmumus un sniegtu ieguldījumu tautsaimniecībā. Tāpat svarīgs aspekts, ka pašreizējie ģeopolitiskie apstākļi liek nodrošināt Latvijas un Baltijas savienojamību ar Rietumeiropu, drošu un ātru kravu plūsmu ziemeļu-dienvidu virzienā,” skaidro Rail Baltica ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Dzelzceļa likumu grozījumu iebildumu jūgā

Egons Mudulis, 05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicina likumprojektu pārstrādāt, rakstīt jaunu likumu, kā arī norāda uz korupcijas un privatizācijas riskiem

Tik dažādi ir ministriju, iestāžu, nozares spēlētāju un ekspertu viedokļi par Dienas Biznesa jau iepriekš aprakstītajiem Satiksmes ministrijas (SM) virzītajiem grozījumiem Dzelzceļa likumā, kas tiek veikti, lai pārņemtu ES Direktīvas 2012/34/ES prasības. Cita starpā Direktīva prasa nodrošināt nediskriminējošu attieksmi piekļuves un cenu ziņā t. s. apkalpes vietās (piemēram, kravas termināļi; šķirotavas un vilcienu sastāvu komplektēšanas iekārtas; stāvēšanas ceļi; apkopes iekārtas; ostu iekārtas, kas saistītas ar dzelzceļa darbību; degvielas uzpildes iekārtas).

Otrdien darba grupas sanāksmē iesaistītās puses izskatījušas 19 no 36 priekšlikumiem, dažus pieņemot, dažus noraidot, norāda SM Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš. Pēc viņa teiktā, līdz šim nekādu lielu pavērsienu attiecībā uz ministrijas piedāvāto likuma grozījumu variantu neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Strīdus par Dzelzceļa likuma grozījumiem pārceļ uz Saeimu

Egons Mudulis, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz Ekonomikas ministrijas iebildumiem, Ministru kabinets atbalstīja Satiksmes ministrijas sagatavoto Dzelzceļa likuma grozījumu virzīšanu uz Saeimu. Valdības sēdes protokollēmumā gan tiks fiksēts sēdē klāt neesošās ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas īpašais viedoklis. Līdz ar to diskusijas par to, kam uzticēt visas regulatīvās funkcijas dzelzceļa nozarē - Valsts dzelceļa administrācijai vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai -, kā arī citiem būtiskiem jautājumiem pārcelsies uz parlamentu.

DB jau rakstījis, ka iepriekš divas nedēļas pēc kārtas Ministru kabinets atlika Dzelzceļa likuma grozījumu skatīšanu, kad Ekonomikas ministria mainīja savu viedokli, un pretēji iepriekšējam saskaņojumam izteica vairākas iebildes. No vienas puses, EM atzīst, ka iecerētie Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas funkciju pārņēmēji (Valsts dzelzceļa administrācija, VDzA), valsts SIA Autotransporta direkcija un Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) «formāli izpilda» attiecīgās direktīvas prasības par regulatīvās iestādes neatkarību. No otras puses, EM pauž viedokli, ka «tomēr ir pamats uzskatīt, ka regulatīvās iestādes funkcijas būtu uzticamas pilnībā neatkarīgai (institucionāli un funkcionāli) iestādei». Tā kā Regulatoram esot uzkrāta bagātīga pieredze, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzraudzību regulējamās nozarēs, tad EM ieskatā «būtu risināms jautājums» par attiecīgu VDzA un direktīvā noteikto papildu regulatīvo funkciju nodošanu Regulatoram. Savukārt gadījumā, ja valdība šādu EM priekšlikumu neatbalstītu, «aktualizējams un risināms ir jautājums par turpmāku pietiekamu finanšu resursu nodrošināšanu» Regulatoram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SM un LDz: Būs nepieciešamas strukturālas pārmaiņas koncernā LDz

LETA, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Eiropas direktīvas ieviešanas kontekstā būs nepieciešamas strukturālas pārmaiņas koncernā Latvijas Dzelzceļš (LDz), taču šobrīd, kamēr nav pieņemti grozījumi likumā, nav arī nekādu konkrētu lēmumu, aģentūrai LETA norādīja VAS Latvijas Dzelzceļš un Satiksmes ministrijā (SM), atbildot uz jautājumu, kā tiks pārdalītas LDz Cargo funkcijas reorganizācijas rezultātā.

SM un LDz uzsver, ka nākamajā gadā Latvijai būs jāievieš Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas un patlaban tiekot gatavota direktīvai atbilstoša nacionāla normatīvā bāze - grozījumi Dzelzceļa likumā. Sagaidāms, ka direktīvas ieviešanas kontekstā arī būšot nepieciešamas plānotās pārmaiņas.

LDz un SM skaidro, ka patlaban nozares lielākais izaicinājums ir spēt pielāgoties mainīgiem kravu apjomiem un nodrošināt atbilstību direktīvas prasībām.

Direktīva 2012/34/ES, uz kuras ieviešanu atsaucas ministrija un LDz, paredz izveidot vienotu Eiropas dzelzceļa telpu. Piemēram, direktīva paplašina dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtiskās funkcijas, kuras šobrīd ietver lēmuma pieņemšanu par dzelzceļa infrastruktūras maksu, dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un konkrēta pārvadātāja vilciena nozīmēšanu, papildinot tās ar lēmuma pieņemšanu par maksas iekasēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dzelzceļa likuma grozījumu pirmie upuri

Egons Mudulis, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākas cīņa par tarifu noteikšanu; izmaiņas var ietekmēt citu nozaru maksājumus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tā arī nenonākot līdz skatīšanai valdībā, Satiksmes ministrijas (SM) virzītie Dzelzceļa likuma grozījumi izraisījuši politiķu reakciju, kas tikai apstiprina DB visa gada garumā daudzkārt rakstīto par gaidāmo šķēpu laušanu šajā jomā. Pēc ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas lūguma koalīcijas padome pirms nedēļas jautājuma skatīšanu valdībā uz nedēļu atlika. Centrālais jautājums ir par to, kas izstrādās dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanas metodiku un kādi būs šīs metodikas pamatprincipi.

Solīts makā nekrīt

Vēl 23. septembrī Ekonomikas ministrija (EM) informēja SM, ka iepazinusies ar likumprojektu un atbalsta «tā tālāko virzību bez priekšlikumiem un iebildumiem». Nu izrādījies, ka ekonomikas ministrei radušies vairāki papildu jautājumi. Šāds politiķu lēmums pirmdienas pēcpusdienā ministriju darbiniekiem bija visai negaidīts, un par politiskajām aizkulisēm viņi neko nezināja. «Kolēģi departamentos diemžēl nav informēti par šī likumprojekta izskatīšanas atlikšanas iemesliem. Ministrija ir saskaņojusi šos grozījumus,» DB norādīja EM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dana Reizniece-Ozola nobremzē Dzelzceļa likuma grozījumus; nozarei bažas par papildu finansiālo slogu

Jau otro nedēļu pēc kārtas Ministru kabinets atlicis Satiksmes ministrijas (SM) virzīto Dzelzceļa likuma grozījumu skatīšanu. Lēmumu neiekļaut šo nozarei būtisko jautājumu valdības sēdas darba kārtībā pieņēma koalīcijas partiju sadarbības padome. Šoreiz tas tika darīts pēc SM lūguma, jo Ekonomikas ministrija (EM) likumprojektu nebija saskaņojusi. DB jau rakstīja, ka EM mainīja savu viedokli, un iepriekš jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt lūdza ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola.

Kaut arī EM likuma grozījumus bija pilnībā saskaņojusi, tā pašlaik to tālāku virzību vairs neatbalsta. No vienas puses, EM atzīst, ka iecerētie Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (Regulators) funkciju pārņēmēji (Valsts dzelzceļa administrācija (VDzA), valsts SIA Autotransporta direkcija un Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) «formāli izpilda» attiecīgās direktīvas prasības par regulatīvās iestādes neatkarību. No otras puses, EM pauž viedokli, ka «tomēr ir pamats uzskatīt, ka regulatīvās iestādes funkcijas būtu uzticamas pilnībā neatkarīgai (institucionāli un funkcionāli) iestādei».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centralizēta Latvijas ritošā sastāva sertifikācija izdevīga vecajām dalībvalstīm.

Ja pērn būtu spēkā šobrīd apspriežamās t.s. 4. dzelzceļa paketes nosacījumi, proti, nevis Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija (Latvija), bet Eiropas Dzelzceļu aģentūra (EDA) izsniegtu atļaujas ritošā sastāva laišanai tirgū, tad Latvijas dzelzceļa ritošā sastāva īpašniekiem kopumā nāktos šķirties aptuveni no 13,84 miljoniem eiro.

Tas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas projekta par dzelzceļu sistēmas savstarpējo izmantojamību Eiropas Savienībā. Latvijas pārvadātāji norāda uz Deutsche Bahn ieinteresētību direktīvas pieņemšanā, jo Vācijas un citu veco ES dalībvalstu dzelzceļu ritošā sastāva sertifikācijas izmaksas samazinātos uz jauno dalībvalstu pārvadātāju iemaksu rēķina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākti sagatavošanās darbi Brasas tilta demontāžai Duntes ielas pusē, pārvada vienas puses demontāža aizņems apmēram trīs mēnešus.

Demontāžu plānots sākt nākamnedēļ, kuras laikā paredzēta trīs П veida siju un starp tām uzstādīto plātņu novākšana, kā arī ietves bloku demontāža.

Minēto darbu vietā saglabāsies esošā transportlīdzekļu satiksmes organizācija, transporta plūsmu novirzot pār pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi pie Brasas pārvada. Tramvaju satiksme tiks organizēta pa pārceltajiem sliežu ceļiem saglabājamajā pārvada daļā, un maksimālais tramvaju kustības ātrums demontāžas darbu laikā un pēc to pabeigšanas būs 20 km/h. Nepārtraukti tiek veikta pārvada drošības un dinamisko svārstību novērtēšana. Gadījumā, ja demontāžas laikā tiks konstatētas bīstamas svārstības, iespējama pārvada operatīva slēgšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz demontēs Imantas stacijas ēku

Dienas Bizness, 29.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tiks uzsākti Imantas dzelzceļa stacijas ēkas Rīgā demontāžas darbi. Šādu lēmumu Latvijas dzelzceļš (LDz) pieņēmis, jo ēkas tehniskais nolietojums pārsniedz normatīvos pieļaujamo robežu ēkas drošai lietošanai.

Vecā Imantas stacijas ēka uzbūvēta tuvu sliežu ceļiem, kas neatbilst mūsdienu dzelzceļa drošības standartiem. Ēkas nolietojums un sliktais tehniskais stāvoklis, kā arī pārāk tuvā atrašanās pie sliežu ceļiem rada bīstamību dzelzceļa satiksmei šajā posmā, tāpēc pieņemts lēmums ēku demontēt, informē LDz.

Arī uzņēmums SIA Bultis, kas veica ēkas tehnisko apsekošanu, savā atzinumā norāda, ka ēkas tehniskais nolietojums veido 90% un tāpēc ieteicams ēku demontēt.

Pret ēkas demontāžu neiebilst arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija, kas norāda, ka stacijas ēka nav iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā Satiksmes ministrijai (SM) steidzami jārisina vairāki jautājumi, piemēram, Latvijas nacionālās lidsabiedrības a/s Air Baltic Corporation (airBaltic) tupmākā attīstība, jārod finansējums koridora Rail Baltica otrā posma - jauno sliežu izbūves projekta - īstenošanai un citi, šodien, tiekoties ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Par to informēja SM pārstāve Elīna Balgalve.

A. Ronis šodien pirmo reizi tikās ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, lai noskaidrotu katras jomas būtiskākās aktualitātes.

«Turpināsim iesākto un strādāsim, lai īstenotu valdības deklarācijas transporta sadaļā izvirzītos mērķus - tie ir reāli un īstenojami,» sacīja A. Ronis. Viena no galvenajām valdības prioritātēm būs labāka valsts aktīvu pārvaldīšana.

Tāpat jāturpina strādāt, lai stiprinātu un attīstītu sadarbību ar kaimiņvalstīm, tostarp Austrumu partneriem, kas veicinās valsts saimniecisko attīstību, uzskata A. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vilcienu naudu cīņa vēl priekšā

Egons Mudulis, 16.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīdī, kad kļuvis skaidrs, ka 19 dīzeļvilcienu vagoni, kas valsts AS Pasažieru vilciens (PV) nepieciešami kā ēst, laikus netiks modernizēti, iesaistītās puses rēķinās ar smagām sarunām par to, kā no situācijas iziet ar pēc iespējas mazākiem zaudējumiem, liecina procesā iesaistīto teiktais, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iepriekš Latvijas Televīzijas raidījums De facto vēstīja, ka PV līdz šī gada beigām nesaņems sešus par 21,98 milj. eiro modernizētos dīzeļvilcienus un projekta izgāšanās var nozīmēt arī 13 milj. eiro ES Kohēzijas fonda līdzekļu zaudēšanu.

PV rēķinās, ka vilcienu modernizācija līgumā paredzētajos termiņos nav iespējama, norāda uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers. Pēc viņa teiktā, PV izskata vairākus scenārijus, kā modernizācijas projektu turpināt, jo uzņēmumam vilcieni ir nepieciešami. Iespējams, ka skaidrība par tālāko procesu tiks gūta jau šīs nedēļas laikā.

Līdz šī gada beigām varētu tikt pabeigts darbs pie pieciem no sešiem vilcieniem, DB norāda RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Sliedes tur, kur ir cilvēki, nevis kauli

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vēl pieejamās Eiropas Savienības fondu naudas palīdzību vajadzētu risināt esošās rīdzinieku problēmas, nevis radīt jaunas

Visiem zināms frazeoloģisms «iet pāri līķiem». Uz Rīgas domes plāniem būvēt tramvaja līniju uz Skansti to var attiecināt ne tikai pārnestā, bet arī tiešā nozīmē. Blakus diskusijai par to, vai tramvaja līnija uz topošo biroju un darījumu centru vispār ir nepieciešama, tiek lauzti šķēpi par sen mirušu rīdzinieku tiesībām dusēt mierā vai viņu pienākumu upurēt savu mieru pilsētas attīstības labā. Mūsu tautas dižgari un citas cienījamas personas, kas atradušas pēdējo atdusas vietu Lielo kapu drupeno pieminekļu pakājē, varbūt pat būtu gatavas ziedot savu pīšļu mieru jauna muzeja labā, bet par tramvaju līnijas nepieciešamību domas varētu dalīties arī mirušo pasaulē. Kamēr pie varas ir dzīvie, bumba ir viņu pusē. Tāpēc vēl pirms vietas atbrīvošanas sliedēm tieši šajā maršrutā gribētu gūt pilnīgu pārliecību par to, vai par naudu, ko iecerēts tērēt tramvajam uz Skansti, varētu uzbūvēt tikai šo vienu, bet varbūt apmierināt visas tramvaja maršrutu pagarināšanas ieceres vai citas pilsētas satiksmes vajadzības. Uz papīra pagaidām ir palikušas tramvaja līnijas gan uz Berģiem, gan Dreiliņiem un Rumbulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Attīstītājs: kas Jūrmalai svarīgāk - Lipmana diktēti nosacījumi vai ekonomiskā attīstība?

NOZARE.LV/LETA, Lelde Petrāne, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Savel, kas iesniedzis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) iesniegumu ar lūgumu izvērtēt iespējamās Jūrmalas domes un uzņēmēja Kirova Lipmana koruptīvās darbības, šodien izplatījis paziņojumu, kurā norāda, ka K. Lipmana šajā sakarā publiski paustā informācija ir nepatiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru