Aprēķinot maksu par braucienu ar taksometru, no nākamā gada 1.februāra vienlaikus tiks izmantots gan attāluma, gan laika tarifs. Satiksmes ministrija gan cer, ka taksometru pārvadājumu tirgus nepieļaus cenu celšanos.
Tā norāda, ka, summējoties abiem parametriem, braukšanas maksa taksometros teorētiski palielinātos.
Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā galvenokārt tiek izmantots vienkāršais tarifs, kas nozīmē, ka taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts noteikts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, ceļā tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķina tikai ceļā pavadīto laiku, nobraukto attālumu neņemot vērā. Līdz ar to čekā neparādās reālais kilometru nobraukumus.
Jaunā braukšanas maksas aprēķina kārtība ir saskaņota ar taksometru nozares pārstāvjiem. Saskaņā ar VID informāciju, uz doto brīdi Latvijā ir reģistrēti 2,39 tūkst. taksometru skaitītāji.
Līdz šim gadījumos, ja tehnisku bojājumu dēļ vadītājs bija spiests pārtraukt pasažiera pārvadājumu ar taksometru, pasažierim bija jāmaksā par nobraukto attālumu, izņemot taksometra nolīgšanas maksu.
Taču turpmāk šādos gadījumos pasažierim būs jāmaksā gan par nobraukto attālumu, gan ceļā pavadīto laiku, gan arī taksometra nolīgšanu, kas saistīts ar vienotā aprēķina režīma ieviešanas rezultātā mainītajām skaitītāju tehniskajām iespējām.
No nākamā gada 1.janvāra visos taksometros būs jāizsniedz arī kases čeks, tāpēc nepieciešams veikt arī citus precizējumus spēkā esošajos noteikumos.
Čeku nodrošināšana, skaitītāja pārprogrammēšana un uzrakstu nomainīšana taksometru kompānijām izmāksāšot aptuveni 35 Ls uz vienu mašīnu.