Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nākamgad septembrī saņems pirmās Bombardier C Series lidmašīnas, šodien lidmašīnas prezentācijas pasākumā informēja Bombardier pārstāvis Robs Devārs.

Kopumā Bombardier no nākamā gada septembra gada laikā piegādās 13 lidmašīnas, bet tālākā nākotnē airBaltic plānojis savā flotē iekļaut 29 Bombardier lidmašīnas.

Tas gan būs atkarīgs no investīciju piesaistes airBaltic un pašu kapitāla sakārtošanas. Maksimāli izdevīgi šīs lidmašīnas esot iegādāties savā īpašumā un iekļaut lidsabiedrības bilancē. Tas ļaus piedāvāt pasažieriem lētas cenas.

Ja darījums ar Bombardier ir noslēgts, tad iepirkums par piecu reģionālo lidmašīnu iegādi vēl ir atvērts, skaidroja lidsabiedrības pārstāvji. airBaltic vadītājs Martins Gauss norādīja, ka, lai arī Krievijas lidmašīnas Sukhoi ir ekonomiski izdevīgas, joprojām lēmums par šo piecu lidmašīnu iegādi nav pieņemts un joprojām tiek izvērtēti arī citi piedāvājumi.

Kā varēja saprast no airBaltic pārstāvju teiktā, jaunas Bombardier lidmašīnas izdevīgi iegādāties būs iespējams tikai tad, ja Saeima akceptēs finanšu investora piesaisti un attiecīgi 80 miljonu eiro valsts aizdevumu. Tikai šādā gadījumā pašu kapitāls kļūst pozitīvs un ir iespējams vērsties pie bankām pēc aizdevuma. Pastāv gan arī otrs variants - Bombardier lidmašīnas iznomāt, taču šis esot krietni dārgāks variants, turklāt airBaltic zaudē tos izdevīgos nosacījumus, pēc kuriem patlaban ir iespējams iegādāties Bomardier lidmašīnas. Par konkrētiem soda procentiem, kas Bomrdier būtu jāmaksā par novēlotu lidmašīnu piegādi, lidsabiedrībā nerunā, taču norāda, ka patlaban nosacījumi esot ļoti izdevīgi, ja ne paši izdevīgākie.

Prezentācijas pasākumā Bombardier pārstāvis Devārs norādīja, ka ir priecīgs būt pirmajā vizītē Rīgā dienā, kas ir īpaši svarīga CSeries lidmašīnu programmai. Šīs lidmašīnas esot daudz ekonomiskākas, ērtākas un videi draudzīgākas, kas būšot ieguvums airBaltic pasažieriem. Īpaši tika uzsvērta degvielas ekonomija un lidmašīnas samazinātais svars, jo pielietoti jauni materiāli tās būvē. Viņš arī norādīja, ka ir pabeigti jaunā lidmašīnas modeļa testa lidojumi un kopumā nolidots ap 100 000 kilometru. airBaltic tagad varot atvērt jaunu nodaļu ar pilnīgi jaunām lidmašīnām. Pirmās, kas izmantos šīs sērijas lidmašīnas, būšot gan Swiss. Aicināts salīdzināt Cseries lidmašīnas ar Sukhoi lidmašīnām, Devārs bija diplomātisks, norādot, ka šīs nav vienas kategorijas lidmašīnas, jo Sukhoi ietilpst mazāku lidmašīnu kategorijā. Vienlaikus viņš norādīja uz Bomardier lidmašīnu priekšrocībām.

Gauss savukārt skaidroja, ka Bombardier lidmašīnas ir airBaltic nākotne, un šīs ir labākās lidmašīnas tirgū šajā segmentā. Viņš izteica cerību, ka beidzot tiks saprasts, ka šis ir pareizais lēmums pirkt Bombardier lidmašīnas. Gauss arī norādīja, ka ar šīm lidmašīnām tiks veikti lidojumi uz Eiropu, arī Tallinu un Viļņu, taču var tikt veikti arī tālāki lidojumi.

Kā ziņots, CSeries lidmašīnu izstrāde ir aizkavējusies par vairākiem gadiem un ievērojami pārsniegusi paredzētos izdevumus.

2012.gada 20.decembrī Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar Bombardier par desmit CSeries 300 lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā Farnboro Starptautiskajā aviācijas izstādē airBaltic izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Sākotnēji bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas šī gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.

Šomēnes Bombardier paziņoja, ka airBaltic būšot pirmais aviopārvadātājs pasaulē, kas 2016.gada otrajā pusē saņems un sāks pārvadājumus ar "CS300" sērijas lidmašīnām. Bombardier Commercial Aircraft prezidents Freds Kromers Dubaijas aviācijas šova laikā informējis, ka lidmašīnu izstrāde norit labi - gandrīz pilnībā pabeigti lidojumu testi.

Savukārt airBaltic izpilddirektors Martins Gauss uzsvēra, ka Bombardier CS300 lidmašīnas ir neatņemama airBaltic attīstības stratēģijas un flotes nomaiņas plāna sastāvdaļa.

Pērn airBaltic strādāja ar 254,18 miljonu eiro apgrozījumu un 10,67 miljonu eiro peļņu, liecina Firmas.lv informācija.

Pašlaik airBaltic galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

 

papildināta visa ziņa

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra