Liepājā šodien, 29.maijā, ekspluatācijā pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā Ezerkrasts.

Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas ekspluatāciju, ziņo pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, lai arī no inženiertehniskā viedokļa tā ir ļoti sarežģīta būve.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo būvvalde.

Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.

Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.

M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori. M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.

Visā jaunās līnijas trasē ir izmantota skaņu izolējoša tehnoloģija – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.

Db.lv rakstīja, ka ERAF projekta Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā ietver jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; esošo tramvaja sliežu ceļ renovāciju, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.
2012. gada 19. martā tika noslēgts līgums ar SIA Skonto būve par būvdarbu veikšanu. 2012. gada 7. maijā tika uzsākti būvdarbi objektā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra