Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO - Pieņem ekspluatācijā jauno tramvaja līniju Liepājā

Vēsma Lēvalde, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Liepājā šodien, 29.maijā, ekspluatācijā pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā Ezerkrasts.

Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas ekspluatāciju, ziņo pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, lai arī no inženiertehniskā viedokļa tā ir ļoti sarežģīta būve.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo būvvalde.

Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.

Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.

M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori. M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.

Visā jaunās līnijas trasē ir izmantota skaņu izolējoša tehnoloģija – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.

Db.lv rakstīja, ka ERAF projekta Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā ietver jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; esošo tramvaja sliežu ceļ renovāciju, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.

2012. gada 19. martā tika noslēgts līgums ar SIA Skonto būve par būvdarbu veikšanu. 2012. gada 7. maijā tika uzsākti būvdarbi objektā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniekus un Liepājas viesus šodien turpināja priecēt Kultūras tramvajs.

Kultūras tramvaja pasažierus šoreiz izklaidēja mīmi no Liepājas cirka studijas Beztemata, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Šogad Liepājā atkal kursē Kultūras tramvajs. Visu vasaru īpaši noformēts tramvajs, kursējot ierastajā maršrutā, ik ceturtdienu laikā no plkst.13 līdz 14 kļūst par vietu, kur notiek kultūras aktivitātes.

Projektu Kultūras tramvajs realizē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas Sabiedriskais transports sadarbībā ar SIA Liepājas Tramvajs, Liepājas Kultūras pārvaldi un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Retro tramvajs šogad būtiski mainījis savu vizuālo izskatu - tramvaja vagoniņu ielās varēs atpazīt un pilsētvidē tas izcelsies ar sarkanu un dzeltenu krāsojumu. Šādas tramvaja pamatkrāsas izvēlētas tuvu oriģinālam - pirmajiem elektriskajiem tramvajiem, kas vairāk nekā pirms 100 gadiem kursēja Rīgā, informēja pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Rīgas ielās Retro tramvajs atsāks kursēt no 1.maija, katru sestdienu, svētdienu un arī svētku dienās, dodot iespēju arī šī gada vasarā ikvienam galvaspilsētas iedzīvotājam un tās viesiem izbaudīt braucienus ar tramvaja vagoniņu, kurš būvēts un sagatavots pēc sena elektriskā tramvaja modeļa parauga.

Retro tramvajs kursēs maršrutā Ausekļa iela - Mežaparks, apstājoties visās maršrutā paredzētajās pieturvietās. Brauciena laikā pasažieriem būs iespēja izbaudīt braucienu vēsturiskā sabiedriskā transporta līdzeklī, kā arī vienlaikus apskatīt skaistākās vietas Rīgā, piemēram, Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri, no kura paveras brīnišķīgs skats uz Operu, Brīvības pieminekli, Vecrīgu, Basteja kalnu, Nacionālo teātri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 234 miljonus, sāk kursēt pasaulē augstākais gaisa tramvajs

Gunta Kursiša, 02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latīņamerikā, starp Bolīvijas galvaspilsētu Lapasu (La Paz) un blakus esošo pilsētu Elalto (El Alto), atklāts pasaulē augstākais gaisa tramvajs, vēsta Euronews.

Gaisa vagoniņi pārvadās pasažierus līdz par četru tūkstošu metru augstumā virs jūras līmeņa.

Gaisa tramvaju ražošanu Bolīvijai par 234 miljoniem ASV dolāru uzņēmās Austrijas kompānija Dopplemayr. Ceļojums starp divām pilsētām ilgs desmit minūtēs. Salīdzinājumam, izmantojot automašīnu, ceļš no Lapasas uz Elalto ilgst vairāk nekā pusstundu.

Jaunās gaisa tramvaja līnijas garums ir gandrīz desmit kilometri. Līnija sadalīta divos posmos, pirmais ir aptuveni 2,6 kilometrus garš, bet otrs – aptuveni 7,3 kilometrus garš. Otrs posms tiks nodots ekspluatācijā līdz gada beigām. Tramvajs darbosies 17 stundas diennaktī. Tiek paredzēts, ka vienā stundā gaisa vagoniņi pārvadās līdz 18 tūkstošiem cilvēku. Biļete maksā trīs boliviano jeb 0,43 ASV dolārus (aptuveni 32 eirocentus).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijā «uzkāries» ar pasažieriem pilns gaisa tramvajs

Gunta Kursiša, 18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas glābšanas dienesti palīdzējuši 76 pasažieriem tikt laukā no gaisa vagoniņa, kas ceturtdien bija iestrēdzis valstī vecākajā gaisa tramvaju līnijā Vupertāles pilsētā, vēsta The Local.

Vupertāle atrodas Vācijas rietumos, kalnainā apvidū, tādēļ tajā iespējams pārvietoties ar gaisa tramvaju. Gaisa vagoniņu satiksme ir arī viens no pilsētas zīmoliem. Ceturtdienas vakarā no trošu dzelzceļa līnijas nogāzās transporta sistēmas metāla daļas, pa kurām tika pievadīta elektrība. Metāla sloksnes nokritušas uz automašīnām, kas atradās uz autoceļa zem gaisa tramvaja līnijas, bet gaisa vagoniņš iestrēdzis. Autovadītāji netika ievainoti, un arī vagoniņā esošos cilvēkus ugunsdzēsēji esot atbrīvojuši bez nopietnām traumām. Aculiecinieki stāsta, ka gaisa tramvaja vagonā esot izcēlusies panika, vairāki esot paģībuši, raksta Rheinische Post.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas Tramvaja zaudējumi auguši vairāk nekā trīs reizes

Žanete Hāka, 22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas Tramvajs pērn gadā strādājis ar 10,89% lielāku apgrozījumu nekā 2012.gadā, liecina uzņēmuma publicētie finanšu dati Lursoft.

Dati liecina, ka aizvadītajā gadā SIA Liepājas Tramvajs apgrozījis 1,277 miljonus eiro, savukārt tā zaudējumi palielinājušies vairāk nekā trīs reizes, pieaugot līdz 0,19 miljoniem eiro.

2013.gadā SIA Liepājas Tramvajs turpinājis darbus pie jaunās tramvaja līnijas izbūves un esošo sliežu posmu rekonstrukcijas un, kā norādīts iesniegtajā pārskatā, arī turpmākajos gados uzņēmums plāno veikt jaunus sliežu ceļu rekonstrukcijas darbus, kuriem jau izstrādāti tehniskie projekti un kuru būvniecības sākums paredzēts 2014.gada vasarā.

Laika periodā līdz 2023.gadam SIA Liepājas Tramvajs paredzējis veikt jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, kā arī būvēt jaunu tramvaja depo un iegādāties jaunus tramvaja vagonus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pirmais tramvajs ir piegādāts, bet, pirms tas sāk kursēt, tas jāsagatavo un jāveic testa braucieni. Paredzēts, ka pirmais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās.

Pārējos 19 tramvajus piegādās līdz šī gada beigām.

Pērn Rīgas satiksme ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation noslēdza 62,5 miljonu eiro līgumu, kas paredz 20 zemās grīdas tramvaju piegādi - 15 triju sekciju tramvajiem un pieciem četru sekciju tramvajiem. Visiem tramvajiem jābūt piegādātiem 2017.gada laikā.

Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, videonovērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA, 14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka, 07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa Liepājas jaunbūvēto tramvaja līniju naktī uz 3.maiju pirmo reizi izbraucis tramvajs testa braucienā.

Naktī testēti jaunie kontakttīkli, dienā plānots pārbaudīt, kā darbojas elektriskās pārmijas. Liepājas tramvaja specifika ir tā, ka tramvaja vagoniem ir trīs veida pantogrāfi (elektriskās strāvas novadītāji). Naktī pārbaudīts viens no veidiem, testa braucienu plānoti arī abu pārējo veidu pantogrāfiem, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks.

Pirmajā testa braucienā, neskatoties uz vēlo nakts stundu, piedalījās būvniecībā iesaistīto uzņēmumu pārstāvji, projekta vadītāji un Liepājas tramvaja darbinieki.

Db.lv rakstīja, ka jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 milj. Ls. Būvdarbi sākās 2012. gada maijā. Jauno tramvaja līniju plānots nodot ekspluatācijā līdz šā gada 1. jūnijam, kad būs labiekārtota jaunbūvētās līnijas apkārtne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde, 27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziesmu un deju svētkos kursēs speciāli noformēts «Dziesmusvētku tramvajs», kura misija ir rosināt cilvēkus uz svētkiem doties, izmantojot sabiedrisko transportu vai velosipēdus.

Tramvajs tapis sadarbībā ar iniciatīvu «Pārvietojies gudri», un tas kursēs 11. maršrutā.

Tāpat akcijā Dziesmu un deju svētku laikā izmantot sabiedrisko transportu piedalās arī sabiedrībā pazīstamas personības, piemēram Jaunā Rīgas teātra aktrises Regīna Razuma un Jana Čivžele, kora «Maska» vadītājs Jānis Ozols un kora «Kamēr» vadītājs Jānis Liepiņš.

Jau rakstīts, ka 6. un 7. jūlijā XXV Vispārējo latviešu dziesmu un XV Deju svētku Noslēguma koncerta un tā publisko ģenerālmēģinājumu laikā Mežaparkā pirmo reizi būs iespēja novietot velosipēdus apsargātā maksas. velonovietnē. Sadarbībā ar iniciatīvu «Pārvietojies gudri» Mežaparka Zaļā teātra teritorijā tiks izveidota novietne 2000 velosipēdiem. Viena velotransporta novietošanas maksa būs viens lats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā tramvaja līnijas renovācijas darbi Brīvības ielā sāksies nākamajā nedēļā, aģentūrai BNS pastāstīja pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.

Viņa informēja, ka otrdien parakstīts līgums ar būvuzņēmumu A.C.B. par tramvaja līnijas renovāciju Brīvības ielā posmā līdz Dzelzceļnieku ielai. Līguma kopējā summa ir 2,521 miljons eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Darbus plānots pabeigt pusgada laikā.

«Šis ir vēl viens solis mūsdienīgas un efektīvas sabiedriskā transporta sistēmas infrastruktūras izveidē Liepājā. Tramvaja līnijas modernizācijā esam ielikuši ļoti stabilu pamatu – Ezerkrasta posma izbūvi. Pamazām virzāmies tālāk un mainām sliedes visā līnijas garumā, simboliski, ka tā ir Brīvības iela,» sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Drošas braukšanas skolas jauno vadītāju Jāni Vanku

Lelde Petrāne, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Drošas braukšanas skola vadītājs Jānis Vanks. «Uzņēmumu ir radījuši entuziasti, kam patīk strādāt gan ar auto, gan cilvēkiem. Bieži iesaistāmies un arī paši īstenojam satiksmes drošībai veltītus sociālos projektus,» par savu darbavietu stāsta J. Vanks.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viss, kas saistīts ar automašīnām un braukšanu, ir mana sirds lieta. Šajā nozarē vēl ir daudz darāmā. Jāstrādā, lai valstī mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos cietušo skaitu. Tas ir izaicinājums, un man patīk izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien pēcpusdienā no sliedēm bija nobraucis 6. maršruta zemās grīdas tramvajs, apstiprināja SIA Rīgas satiksme.

Tādējādi uz laiku bija apturēta tramvaju satiksme, taču tagad tā atkal atjaunota. Pagaidām Rīgas satiksme pārstāvji db.lv atturējās minēt iemeslus, kādēļ tramvajs nobraucis no sliedēm – tos analizēs speciālisti, un, iespējams, sīkāka informācija varētu tikt sniegta otrdien vai trešdien.

Jāpiebilst, ka otrdien, 28. maijā, plkst.14 tiks atjaunota 6.tramvaja kustība posmā no 45.vidusskolas līdz Juglai, tādējādi 6.tramvaja maršruts kursēs pilnā maršrutā: Ausekļa iela - Jugla.

Ņemot vērā, ka 6.maršruts ir noslogotākā tramvaja līnija pilsētā, satiksme pa rekonstruēto posmu tiek atklāta jau tagad, līdzko tehniski iespējams veikt drošu tramvaja pārvietošanos pa rekonstruēto sliežu ceļu. Posma labiekārtošanas darbus pilnībā pabeigs līdz šī gada septembrim, skaidro Rīgas satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājā par 3,78 miljoniem eiro renovēs divus tramvaja līniju posmus

Žanete Hāka, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Konkursā tika saņemti trīs piedāvājumi.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts konkurss par tramvaju līnijas renovāciju Liepājā

Gunta Kursiša, 14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu par tramvaja līnijas posmu renovāciju Liepājā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā «Ezerkrasts». Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir nodevusi ekspluatācijā un atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā. Cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, informē uzņēmums.

Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi sešiem zemās grīdas tramvajiem.

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD.

Citā līnijā ir uzstādītas speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī biroja un sadzīves telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Rīgas vagonbūves rūpnīcā izstrādās jaunu vilcienu un zemās grīdas tramvaju

Māris Ķirsons, 03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) sāksies jauna ēra – tuvāko gadu laikā tiks izstrādāts un tirgū piedāvāts piepilsētas pasažieru vilciens, kā arī zemās grīdas tramvajs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes loceklis Eduards Boze. Viņa vadītais uzņēmums izsolē no likvidējamās a/s Latvijas krājbanka par 4,5 milj. eiro iegādājās ne tikai šajā bankā ieķīlātās a/s RVR 100% akcijas, bet arī prasījuma tiesības vairāk nekā 13,7 milj. eiro apmērā. Jaunais īpašnieks iecerējis RVR izveidot mašīnbūves un metālapstrādes klasteri, cenšoties reanimēt ne tikai pasažieru vilcienu ražošanu, bet arī to projektēšanu. Pašlaik svarīgākais būs ar metālapstrādes pasūtījumiem nodrošināt darbu vairākiem RVR iecirkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Tallinas jaunajiem tramvajiem doti sieviešu vārdi

BNS, 05.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas galvaspilsētas Tallinas 20 jaunajiem tramvajiem tiks doti sieviešu vārdi, ziņo laikraksts Postimees.

Konkursu par to, kādus vārdus dot tramvajiem, bija izsludinājis Tallinas pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmums Tallinna Linnatranspordi.

Tika saņemti vairāk nekā tūkstoš priekšlikumu, un tika izvēlēti tie vārdi, kuri minēti visbiežāk.

19 tramvajiem tiks doti vārdi Аnnа, Аnnikа, Elīze, Ērika, Jānika, Kadri, Karmena, Katarīna, Koidula, Lidija, Linda, Marija, Monika, Mārika, Paula, Тēle, Тīna, Тrīne un Vīvika.

Par to, kāds būs divdesmitā jaunā tramvaja vārds, tiks izlemts, kad šis tramvajs tiks saņemts.

Šomēnes Tallinas tramvaju parks tiek daļēji nomainīts ar jauniem tramvajiem, kurus būvējusi Spānijas firma CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme ir sākusi meklēt, kur aizņemties līdzekļus, lai spētu nodrošināt teju 30 milj. eiro līdzfinansējumu tramvaju līnijas izveidei Skanstes ielā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

DB jau vairākkārt ziņojis, ka, piesaistot ES naudu, Rīgā plānots izveidot jaunu tramvaja maršrutu Skanstes rajonā. Šī projekta izmaksas tiek lēstas 97,4 milj. eiro apmērā, no kurām Kohēzijas fonda finansējums būtu 70 milj. eiro. Iepriekš par projekta virzību DB rakstīja šā gada februārī, kad SIA Rīgas satiksme norādīja, ka tiek gatavota nepieciešamā dokumentācija un meklēts izdevīgākais finansējuma modelis. Uz jautājumu, kur uzņēmums gūs trūkstošos teju 30 milj. eiro projekta realizācijai, tika pieļauta iespēja, ka nepieciešamos līdzekļus tas, iespējams, varētu aizņemties.

Tagad interesējoties, cik tālu SIA Rīgas satiksme ir tikusi ar projektu, uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis DB norādīja, ka nekā būtiski jauna šobrīd nav. Pats projekta pieteikums jāiesniedz līdz šā gada 17. oktobrim, tikmēr SIA Rīgas satiksme joprojām gatavo dokumentāciju. Par nelielu soli uz priekšu gan uzskatāms pašvaldības uzņēmuma izsludinātais konkurss par aizdevuma piešķiršanu investīciju projektu finansēšanai, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vietnē. Ar iepirkumiem SIA Rīgas satiksme vēlas atrast finansētāju, ar ko sadarboties ilgākā laika periodā – līguma darbības laiks ir norādīts 180 mēnešus jeb 15 gadus ilgs, liecina IUB vietnē pieejamā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru