Jaunākais izdevums

Prezentēts uzņēmuma O Yachts uzbūvētais luksusa klases katamarāns. O Yachts investīciju apmērs ekskluzīvu katamarānu būvniecības attīstīšanai Latvijā šobrīd sasniedz līdz 1 miljonam eiro. Divu nākamo gadu laikā uzņēmums O Yachts plāno piesaistīt papildu finansējumu, uzbūvēt 3-5 augstas klases katamarānus, kā arī nostiprināt savas pozīcijas luksusa katamarānu segmentā visā pasaulē.

O Yachts katamarāni Latvijā tiek būvēti, sadarbojoties Francijas investoriem, uzņēmējai Aivai Vīksnai un Latvijas jahtu būvētājiem.

O Yachts īpašnieks un vadītājs Daniels Levī (Daniel Levy) skaidro: «Pirms diviem gadiem, meklējot katamarānu un jahtu būvniecībai piemērotāko vietu, tika izvērtētas biznesa attīstības iespējas vairākās valstīs. Patīkams pārsteigums bija tas, ka Latvijā ir ne tikai senas burāšanas un jahtu būvniecības tradīcijas, bet arī tehniskās iespējas, kompetents un kvalificēts darbaspēks, kā arī konkurētspējīgas cenas. Arī Latvijas ģeogrāfiskais izvietojums un Eiropas Savienības dalībvalsts statuss bija pozitīvs kritērijs biznesa izveidei tieši šeit.»

Savukārt, O Yachts finanšu direktore Aiva Vīksna, norādīja: «Katamarānu un jahtu būve ir laikietilpīgs process - viena katamarāna būvniecība var aizņemt 6-18 mēnešus atkarībā no izvēlētās individualizācijas pakāpes un tehniskajiem risinājumiem. Mūsu mērķis dažu nākamo gadu laikā ir uzbūvēt 3-5 ekskluzīvus 14 m un 21 m garus katamarānus, bet tuvāko piecu gadu laikā saņemt pasūtījumus arī 30 m jeb 100 pēdu garu katamarānu būvniecībai.»

Viena katamarāna cena atkarībā no izmēra un aprīkojuma ir aptuveni 0,5 līdz 2 miljoni eiro.

Daniels Levī iepriekš strādājis IT konsultāciju uzņēmumos un attīstījis nekustamā īpašuma biznesa projektus Francijas dienvidos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Uzņēmums O Yachts dibināts 2012. gadā, tas nodarbojas ar ekskluzīvu katamarānu būvniecību kuģubūvētavā Engurē, orientējoties uz starptautisko tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Engurē tapis ekskluzīvs katamarāns, kas ceļos uz Franciju

Laura Mazbērziņa, 27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Engurē, «O Yachts» ražotnē ūdenī ielaists uzņēmuma vēsturē līdz šim lielākais 18,5 metrus garais luksusa katamarāns «Class 6».

Katamarāns «Class 6» ir izvirzīts nominācijai «MultiHull of the Year». Tā dizaina konceptu izstrādāja «O Yachts» inženieru komanda kopā ar dizaineru Klifordu Denu (Clifford Denn) un 3D dizaineru, automašīnu konstruktoru Andreju Trofimčuku (Andrei Trofimchouk), bet no skicēm realitātē to palīdzējis pārcelt inženieris un arhitekts Dags Šiklers (Doug Schickler).

«Būvējot «Class 6», mēs ņēmām vērā klienta individuālās vēlmes un vienlaikus rūpējāmies par darba kvalitāti, kas ietverta modernos tehniskajos un dizaina risinājumos. «Class 6» papildina «O Yachts» katamarānu klāstu, tādējādi apliecinot mūsu gatavību arvien izaicinošākiem un prasīgākiem projektiem,» secina Aiva Vīksna, «O Yachts» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Engures ostā uzņēmums SIA “O Yachts” ir uzbūvējis savu ceturto 14m garo “4 Klases” katamarānu “AONYX”, vēsta Tukuma novada pašvaldība.

Ar pārtraukumu uzņēmums SIA “O Yachts” strādā jau 6 gadus, kuru laikā ir uzbūvēti četri “4 Klases” (14m) katamarāni un divi “6 Klases” (līdz 20m), kuri 2021. gadā ir nominēti par labākajiem multi-korpusu klasē līdz 60 pēdām Eiropā un pasaulē.

Jaunais katamarāns veiksmīgi tiek gatavots ceļam uz Karību jūru un uzņēmums gatavojas būvēt nākamo “4 klases” katamarānu.

Kā top? SIA O-yachts katamarāni  

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «O- Yachts», vērojot, kā tiek...

Engures ostas pārvaldnieks Jānis Megnis uzskata, ka Engures ostai ir pamats lepoties ar šādu ražotni ostā, kas ir unikāla ne tikai Latvijas bet arī Baltijas mērogā.

Saskaņā ar Latvijas transporta un ostu attīstības vadlīnijām, kā viena no mazo ostu prioritātēm ir definēta ražošana, kuras neatņemama sastāvdaļa ir zvejniecība un jūras transports. Šajā segmentā Engures osta izceļ zivju apstrādes uzņēmumu SIA “Unda”, jau minēto SIA “O Yachts”, kā arī ar 2020. gadā dibināto kuģu būves uzņēmumu SIA "Invessel”. SIA “Invessel” šobrīd būvē zvejas kuģi Norvēgijai, kurš tiks nolaists ūdenī šā gada beigās vai nākošā gada sākumā un tieši no Engures ostas varēs doties zvejot Ziemeļu un Norvēģu jūrās.

Šogad Engures ostas pārvalde Igaunijas-Latvijas Pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020.gadam projekta “Austrumbaltijas jahtu ostu tīkla pilnveidošana un popularizēšana, EST-LAT177” ietvaros plāno uzstādīt degvielas uzpildes staciju jahtām un papildus jahtu piestātņu pontonus. Engures ostas pārvaldei šim projektam pieejamais budžets ir 100 000 eiro, t.sk. ERAF līdzfinansējums 85 000 eiro un Valsts budžeta līdzfinansējums 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu ūdens tūrisma iespējas Liepājā aktīvajā tūrisma sezonā, uzņēmums "Water Sledge" liepājniekam un pilsētas viesiem piedāvā iespējas uz kuģīša katamarāna baudīt ekskursijas Tirdzniecības kanālā, ostas akvatorijas teritorijā un Liepājas ezerā trīs dažādos regulāros maršruta izbraucienos.

Tāpat uzņēmums piedāvā iespēju doties individuālos izbraucienos, lai nosvinētu svētkus vai pabūtu kopā ar draugiem un ģimeni. Jaunie ūdenstransporta līdzekļi savus viesus ikdienu sagaida Liepājas Jahtu ostā.

"Šāda veida kuģītis katamarāns šobrīd ir pieejams tikai Liepājā, un tas veidots, lai uz klāja vienlīdz komfortabli var nokļūt arī cilvēki ratiņkrēslos. Ik dienu Jahtu ostas teritorijā viesus gaida jaunie un ērti aprīkotie katamarāni, kura sienas un jumta konstrukcijas ir ērti noņemamas, pielāgojoties viesu vēlmēm un laikapstākļiem," ar jauno pakalpojumu iepazīstina "Water Sledge" pārstāvis Vilnis Brikmanis.

"Water Sledge" komandā aktīvi strādā trīs liepājnieki, kuri kuģīšiem katamarāniem devuši vārdus "My Story" un "Trip History".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā pirmais uzbūvētais luksusa klases O Yachts katamarāns: Sākuma punkts ir dizains

Didzis Meļķis, 18.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmais uzbūvētais luksusa klases O Yachts katamarāns dodas uz Francijas dienvidiem izbraukumam pa Vidusjūru, un septembrī tas tiks prezentēts kompānijas potenciālajiem klientiem Kannās.

Francijas investors un kompānijas O Yachts partneris Daniels Levī izklāsta, kāpēc šim visai internacionālajam biznesa projektam par īstenošanas vietu izraudzīta Latvija. Viņš priecājas, ka Kannās O Yachts tiks pieteikta zem Latvijas karoga.

Cik noprotu, pirms par savas kompānijas mājvietu izvēlējāties Latviju, esat izvērtējis kādas desmit zemes. Tad kāpēc Latvija?

Vispār es izvērtēju 12 valstis. Mums ar partneriem ir biznesa plāns, kas ietver dažādus kritērijus – darbiniekus ar nepieciešamajām prasmēm, mārketinga stratēģiju utt. Protams, bija jāatrod arī valsts, kurā tas viss var tikt īstenots.

Es mūsu kompānijā biju atbildīgs tieši par katamarānu ražotnes vietas izvēli un, vērtējot tās 12 valstis, patiesībā apbraukāju visu pasauli. Tas prasīja trīs gadus. Citās valstīs nereti darbaspēks bija pārāk dārgs. Nākas dzīvot mūsdienu realitātē, visai piesātinātā pasaulē, un tev ir jābūt konkurētspējīgam, tomēr tas nenozīmē, ka lētam. Tā, piemēram, ap Melno jūru ir ļoti lēts darbaspēks, bet diemžēl tas nav izglītots. Šādai ražotnei vajag zināmu sabiedrības izglītotības līmeni, kas nodrošina piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Engurē bāzētais luksusa katamarānu ražotājs O Yachts ir izstrādājis Class 5 katamarāna dizaina un tehnisko koncepciju, kas tiks prezentēta Kannu Jahtu izstādē šī gada septembrī, savukārt ražošana tiks uzsākta oktobrī, lai katamarānu varētu nolaist ūdenī jau 2016. gada sezonā, informē uzņēmumā.

Jaunais modelis ir balstīts uz Laurent Bourgnon radīto trīs korpusu koncepciju, kurā vidējais korpuss jeb čaula nesaskaras ar jūras virsmu, un Clifford Denn dizainu. Katamarāna masts ir novietots aizmugurējā daļā, nodrošinot vairāk izmantojamas vietas kabīnē, labāku pārredzamību no kokpita un stabilāku kustību.

Class 5 ir 17 metru garš un 13,5 tonnas smags katamarāns, kas ar pasažieriem un kravu var sasniegt 17,5 tonnu svaru.

«Class 5 ir radīts garākiem jūras ceļojumiem pāriem vai ģimenēm, jo kuģa vadīšana ir iespējam arī bez atsevišķa kapteiņa piesaistes,» skaidro O Yachts pārstāve, uzņēmēja Aiva Vīksna. Katamarāna aptuvenās izmaksās plānotas viena miljona eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viking Line no aprīļa starp Tallinu un Helsinkiem norīkos katamarānu Viking Faster

LETA, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas prāmju operatorkompānija Viking Line aprīlī reisos starp Tallinu un Helsinkiem norīkos jaunu katamarānu Viking Faster (FSTR).

Katamarāns starp Tallinu un Helsinkiem kursēs no 10.aprīļa līdz 22.oktobrim, un brauciena ilgums ar to būs viena stunda un 45 minūtes.

Viking Line jaunu kuģi šajā maršrutā norīko, reaģējot uz lielo pieprasījumu, kompānija informēja biržu, norādot, ka kuģis var pārvadāt 850 pasažieru un 120 automašīnu.

«Dažiem cilvēkiem patīk pavadīt laiku uz kuģa, bet citi vēlas pēc iespējas ātrāk nonākt galamērķī. Tādēļ mēs nolēmām iznomāt kuģi, ar kuru veikt ekspresbraucienus. Šogad mēs vēlamies sākt arī papildu reisus no pavasara līdz rudenim. Ir tik liels pieprasījums, un mēs nevēlamies, lai kāds paliktu krastā,» norādīja Viking Line pārdošanas un mārketinga vadītājs Kajs Takolanders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījumam pēc individuālo konstrukciju jahtām ir tendence sarukt līdz ar sērijveida jūras kuģu būvniecības uzplaukumu, kura piedāvā plašāku produktu klāstu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Tomēr vienmēr būs kāds trakais, kuram nederēs nekas no tirgū pieejamā jahtu klāsta. Tas ir līdzīgi kā auto būvē – daļu cilvēku interesē nevis sērijveida auto, bet replikas,» atzīst SIA 2K Composites valdes priekšsēdētājs Kārlis Kalvišs.

«Šajā biznesā darbojos 21 gadus, kuru laikā daudz ko esmu piedzīvojis. Esmu strādājis ar dažādiem partneriem un pat piedzīvojis sava uzņēmuma bankrotu, kad Engurē, piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu naudu, ar partneriem izveidojām cienījamu katamarānu rūpnīcu, kas darbojās no 2006. līdz 2009. gadam, bet tad, iestājoties krīzei, nespējām pārdot saražotās jahtas, līdz ar to zaudējām visu – uzņēmumu, kuģus un savus ieguldījumus,» atminas K. Kalvišs, kurš patlaban turpina jahtu būvēšanu attīstīt rūpnīcā Bolderājā, Rīgā. Savas karjeras laikā viņa vadībā ir uzbūvēta 21 stiklaplasta katamarānu konstrukcijas jahta, Latvijā ir palikuši tikai trīs katamarāni, pārējie aizceļojuši uz dažādām pasaules valstīm – Franciju, Nīderlandi, Vāciju, Norvēģiju, Somiju u.c. Trīs K. Kalvišs būvētie kuģi ir apceļojuši pasauli.

Komentāri

Pievienot komentāru