A/s Latvenergo vēlas atjaunot novecojušo transporta parku un iepirkt 99 vieglās automašīnas no tirgotāja, kas zaudējis dīlera licenci, šodien raksta Dienas Bizness. A/s Latvenergo paziņojusi, ka iepirkums veikts atbilstoši normatīvajiem aktiem un rezultāts atbilst saimnieciskā izdevīguma kritērijiem, turklāt nešaubās, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam. 

Runa ir par SIA Auto Īle un Herbst, ar kuru, kā DB jau rakstīja, Volkswagen importētājs Moller Baltic Import SE ir lauzis dīlera līgumu, savu rīcību pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no SIA Auto Īle un Herbst puses, tostarp nelegālu automašīnu reeksportu lielos apmēros. 

Neņemot vērā līguma laušanu, Latvenergo nešaubās par to, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam, norāda a/s Latvenergo Transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns. Viņš skaidro: «Iepirkuma procedūra tika izsludināta septembrī un lēmums par uzvarētāju tika pieņemts janvārī, pirms izskanēja ziņa par tirgotāja līguma pārtraukšanu. Ņemot vērā šo apstākli, a/s Latvenergo pieprasīja situācijas skaidrojumu no abiem komersantiem. SIA Auto Īle un Herbst sniedza apstiprinājumam par tiesībām slēgt līgumu par automašīnu piegādi un apkalpošanu garantijas laikā un Moller Baltic Import SE norādīja, ka SIA Auto Īle un Herbst ir tiesīgs slēgt līgumu par jauno automašīnu piegādi līdz šī gada 26. martam un Moller Baltic Import SE garantē transporta līdzekļu piegādi uz SIA Auto Īle un Herbst piedāvātiem nosacījumiem.»

Jautājums par Auto Īle un Herbst un Moller Baltic Import SE līguma laušanu nav viennozīmīgs, Auto Īle un Herbst valdes loceklis un īpašnieks Māris Īle uzskata, ka tirdzniecības līgumu uzteikums ir nepamatots un tādēļ spēkā neesošs, jo Moller Baltic Import SE šādā veidā, iespējams, cer atbrīvoties no nevēlama konkurenta. DB jau rakstīja, ka norvēģu Moller Group nule kā ir pārņēmusi Kittner grupai iepriekš piederošos SIA Motors Latvia (Rīgā) un SIA Venta Motors (Ventspilī), tādējādi norvēģiem, iespējams, vajag nogludināt ceļu saviem jaunajiem dīleriem.

Papildu šim aspektam citi a/s Latvenergo rīkotā automašīnu iepirkuma konkursa pretendenti šī konkursa rezultātus ir pārsūdzējuši, uzskatot, ka Latvenergo nav izvēlējies saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Atbilstoša sūdzība tika iesniegta Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), bet biroja lēmums bija pozitīvs Latvenergo izvēlētajam kandidātam. 

«Kandidātu izvērtējums notika, nosakot katras specifikācijas transporta līdzekļu atbilstību nolikumā noteiktajiem kritērijiem – piedāvāto transporta līdzekļu izvērtējamā cena, kas iekļauj ekspluatācijas izmaksas, apkopes, regulāros un plānotos remontdarbus, kā arī aprēķināto enerģijas patēriņu transporta līdzekļa ekspluatācijas laikā (pamatojoties uz degvielas patēriņu piedāvātajam modelim) līdz 200 tūkst. km nobraukumam, tehnisko parametru kopējo vērtējumu (ieskaitot oglekļa dioksīda (CO2) emisiju apjomu), garantijas apkalpošanas nosacījumus un kvalitātes statistikas vērtējumu,» skaidro Latvenergo.

Tomēr situācija līdz ar sūdzību iesniegšanu IUB vēl nav atrisinājusies. «Mūsuprāt ir nepiedodami, ka a/s Latvenergo kā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, laikā, kad tiek paaugstināti elektroenerģijas tarifi, kas skar visus Latvijas iedzīvotājus, rīkojas tik nesaimnieciski. Ja Latvenergo izvēlētos slēgt trīs piegādes līgumus ar uzvarētājiem katrā atsevišķā grupā (SIA Auto Īle un Herbst, SIA Auto Blitz un a/s Wess), tad minētā iepirkuma apjoms būtu 2,15 miljoni latu, kas ir par vairāk nekā 62 tūkstošiem latu mazāks nekā tad, ja Latvenergo izvēlas slēgt līgumu tikai un vienīgi ar SIA Auto Īle un Herbst,» DB sacīja Opel automašīnu tirgotāja Auto Blitz valdes priekšsēdētājs Ģirts Zemītis. Latvenergo pārstāvji nesaimniecisku rīcību šajā iepirkumā noliedz.

«Sarunu procedūras nolikums neparedz, ka sarunu procedūras rezultātā pasūtītājs slēgs vairākus līgumus, proti, par katru specifikāciju atsevišķi, līdz ar to minētie iesniedzēja iebildumi ir noraidāmi kā nepamatoti,» teikts IUB Iepirkumu izskatīšanas komisijas lēmumā.

Iepirkuma rezultātā  a/s Latvenergo  plāno atjaunot nolietoto un novecojušo transporta parku. Divu gadu laikā pakāpeniski tiks nomainītas līdz 90 automašīnām visos Latvijas reģionos. Par nomaiņas kritērijiem ir izvēlēti transporta līdzekļa tehniskais stāvoklis, nobraukums un tā vecums.

53% no šobrīd nomaiņai paredzētā transporta ir 9 – 15 gadus veci, savukārt 70% transporta līdzekļu nobraukums ir no 250 tūkst. līdz pat 389 tūkst. km. Kopumā a/s Latvenergo autoparkā ir aptuveni 2500 transporta līdzekļu un speciālās tehnikas vienību. Nolietotie un saimnieciskajā darbībā neizmantojamie līdzekļi tradicionāli tiek realizēti publiskās izsolēs, par to rīkošanu var uzzināt preses sludinājumos un a/sLatvenergo mājas lapas sludinājumos ar auto specifikācijas aprakstu.

 

 

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra