Dienas Bizness

  • 9 piektdiena,
    decembris

    Tabita, Sarmīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8500

    USD: 1.0762

Ražošana

papildināta - Lidosta Rīga no airBaltic jau pieprasa 3,4 miljonus latu  6

VAS Starptautiskā lidosta Rīga 11.augustā Rīgas apgabaltiesā iesniegs prasības papildinājumu par parāda 3,4 milj. Ls apmērā piedziņu no nacionālās lidsabiedrības airBaltic.

Kopš 19.jūlija, kad starptautiskā lidosta Rīga vērsās tiesā par parāda piedziņu no airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljoniem latu, airBaltic neesot veikusi nevienu maksājumu lidostai, tādēļ parāds šobrīd pieaudzis līdz 3,4 miljoniem latu, DB informēja lidostas Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Santa Auguste.

Saistītie raksti

airBaltic parādsaistības par dažāda veida saimnieciskajiem līgumiem pret lidostu Rīga veidojušās no 2009. gada beigām.

airBaltic vadītājs Bertolds Fliks, komentējot situāciju norāda: «Mums nav un nebūs pieņemams, ka starptautiskā lidosta Rīga klaji diskriminē airBaltic. Mēs atbalstām vienlīdzīgas konkurences nosacījumus lidostā visām aviokompānijām. Kopš pagājušā gada novembra starptautiskā lidosta Rīga ir vairākkārt palielinājusi maksu airBaltic, lai nosegtu zaudējumus, ko rada līgums ar Ryanair. Ir absurdi, ka Latvijas valstij daļēji piederošs uzņēmums maksā divreiz vairāk nekā kāda īru kompānija. Par šo diskriminējošo situāciju mums ir bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču risinājumu nav izdevies rast. airBaltic šajā sakarā jau ir vērsusies Konkurences padomē, kā arī iesniegusi pieteikumu tiesā, kurā faktisko zaudējumu apmērs sastāda  7 miljoni LVL.»

B. Fliks arī uzsver, ka airBaltic mērķis nav panākt, lai Ryanair maksā vairāk. «Mēs esam gatavi jebkurā brīdī ar starptautisko lidostu Rīga noslēgt līgumu ar tādiem pašiem privileģētiem nosacījumiem, kādi piešķirti lidsabiedrībai Ryanair,» tā viņš.

Lidosta lūdz tiesu arī noteikt prasības nodrošinājuma līdzekli, apķīlājot tos maksājumus, kuri pienākas airBaltic no trešajām personām, naudas līdzekļus kredītiestādēs un citās finanšu institūcijās.

Prasības iesniegšana tiesā esot nepatīkams un ārkārtas solis, lai aizstāvētu uzņēmuma un valsts intereses. Sarunas par parādsaistību dzēšanu esot bijis ļoti sarežģīts process un jebkādas vienošanās no airBaltic puses tiekot pārkāptas.

Savukārt lidostas Rīga mērķis esot nodrošināt visiem sadarbības partneriem vienādus konkurences apstākļus un nepieļaut ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu.

Iepriekš airBaltic pārstāvis Jānis Vanags norādīja, ka paziņojums par to, ka airBaltic ir parādā, esot lidostas atbildes reakcija uz airBaltic sūdzību Konkurences padomei, lai izdarītu publisku spiedienu.

«Lai gan airBaltic ir gājis ļoti labi, un ir sasniegta gan rekordpeļņa, gan rekordliels pasažieru skaits, ir nepieļaujami, ka Rīgas lidosta liek airBaltic maksāt divreiz nekā īru aviokompānijai. Tāpēc mēs esam sagatavojuši Konkurences padomei iesniegumu par 6 milj. Ls piedziņu no Rīgas lidostas, taču pieļaujam, ka līdz tiesas dienai šī summa var sasniegt arī 8 milj. Ls,» uzsvēra J.Vanags.

«Mēs negribam spekulēt par lidostas Rīgas izteikumiem sakarā ar iespējamo airBaltic parādu un no tā iespējamām darbībām» iepriekš norādīja lidsabiedrības pārstāvis Jānis Vanags.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma