Kanādas ražotājs Bombardier pirmo CS300 sērijas lidmašīnu airBaltic piegādās kā plānots oktobra beigās, šodien preses konferencē apstiprināja Bombardier viceprezidents Robs Devārs.

Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos.

Kopumā šogad airBaltic plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām - kopumā 20. Patlaban Bombardier esot uzsācis sešu CS300 lidmašīnu ražošanu. airBaltic gan norāda, ka visas 20 lidmašīnas tiks ieviestas reisu nodrošināšanā 2019.gadā.

airBaltic piloti jau patlaban Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.

Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.

airBaltic būs pirmā lidsabiedrība pasaulē, kura saņems un sāks lidojumus ar Bombardier CS300 Series lidmašīnām.

Sākotnējais desmit CS300 lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012.gada decembrī. 2014.gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi. Jaunās CS300 lidmašīnas papildinās aviokompānijas flotē patlaban izmantotos 12 Bombardier Q400 lidaparātus.

Aprīlī lidsabiedrība paziņoja, ka airBaltic pasūtījusi vēl septiņas Bombardier CS300 sērijas lidmašīnas, tādejādi palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām. Bombardier informēja, ka līguma par septiņu CS300 lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru (443 miljoni eiro).

Bombardier jūlija sākumā paziņoja, ka Kanādas valdība sertificējusi kompānijas pasažieru lidmašīnu CS300. CS300 ir lielākais Bombardier CSeries modelis, un tajā ir vietas 130 līdz 160 pasažieriem. Šai lidmašīnai būs jākonkurē ar Eiropas lidmašīnu ražotāja Airbus un ASV kompānijas Boeing līdzīga izmēra modeļiem. Bombardier uzsver, ka tās lidmašīnas ir šajā klasē klusākās. Kompānija arī norāda, ka CS300 patērē par 20% mazāk degvielas nekā citas šīs klases lidmašīnas, kā arī par 10% mazāk nekā uzlabotās Airbus un Boeing lidmašīnas.

CS100 lidmašīnu modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā (ES). CS100 jūlija vidū sāka izmantot Šveices nacionālā lidsabiedrība Swiss International Airlines.

CSeries atpaliek no grafika par divarpus gadiem, un tā izmaksas ir 5,4 miljardi ASV dolāru (4,9 miljardi eiro), kas divas reizes pārsniedz sākotnējās aplēses.

Visā pasaulē ir pasūtītas 370 CSeries lidmašīnas. Pasūtītāju vidū ir arī tādas aviokompānijas kā Air Canada, Delta un Korean Airlines.

airBaltic savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošo SIA Aircraft Leasing 1 pieder aptuveni 20%. airBaltic flotē ir 24 lidmašīnas: 12 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen.

papildināta 3.rindkopa

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra