Transports un loģistika

Par 218 tūkstošiem uzraudzīs Zasulauka dzelzceļa iecirkņa modernizācijas veikšanu

Gunta Kursiša, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Iecirknī Bolderāja1 – Zasulauks plānotos signalizācijas, telekomunikācijas un elektroapgādes sistēmu modernizācijas darbus paredzēts uzraudzīt par 218,3 tūkstošus Ls, liecina Valsts a/s Latvijas dzelzceļš noslēgtais iepirkumu konkurss.

Nolēdzoties konkursam, par uzraudzības un līguma vadīšanas uzņēmumu izvēlēts Parīzē bāzētais konsorcijs SYSTRA-L4.

Jau rakstīts, ka tāpat Latvijas dzelzceļš noslēdzis līgumus par infrastruktūras izbūvi Daugavas kreisajā krastā – stacijas Bolderāja II būvi, kā arī signalizāciju, telekomunikāciju un apgādes sistēmu modernizāciju posmā Zasulauks – Bolderāja. Ar pilnsabiedrību BMGS S parakstīts līgums par stacijas Bolderāja II astoņu sliežu ceļu izbūvi stacijā, kā arī par ar Krievu salu savienojoša ceļa izbūvi. Kopējās projekta izmaksas būs 28,6 miljoni latu. Otrs līgums šodien noslēgts ar pilnsabiedrību Bombardier Belam par novecojušu signalizāciju, telekomunikāciju un apgādes sistēmu modernizāciju posmā Zasulauks - Bolderāja. Projekta kopējās izmaksas būs 9,5 miljoni Ls. Abus projektus plānots pabeigt 33 mēnešu laikā no to uzsākšanas brīža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa vagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmums AS "VRC Zasulauks" plāno apturēt saimniecisko darbību, teikts pirmdien oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētajā paziņojumā.

Lēmumu par kompānijas saimnieciskās darbības apturēšanu "VRC Zasulauks" īpašnieki pieņēmuši šogad 20.novembrī. Kompānijas lielākā akcionāra AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Agnese Līcīte norādīja, ka lēmums par "VRC Zasulauks" darbības apturēšanu pieņemts, ņemot vērā, ka uzņēmuma galvenais darbības virziens ir tehnisko sastāvu uzturēšana un remonts, taču pēdējā laikā tas vairs nesaņem pietiekami daudz jaunu pasūtījumu, lai saimnieciskā darbība būtu rentabla.

Šāda lēmuma pieņemšana novērsīs papildu zaudējumu rašanos. Uzņēmuma kreditori aicināti iesniegt pieprasījumus mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas. Kompānijas akcionāri ir "Pasažieru vilciens" (51%) un AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (49%), kuru Rīgas apgabaltiesa 2017.gada 14.novembrī atzina par maksātnespējīgu. "VRC Zasulauks" tika izveidots 2003.gada martā uz lokomotīvju depo "Zasulauks" bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VRC Zasulauks peļņa pērn augusi 18 reizes

Gunta Kursiša, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s VRC Zasulauks apgrozījums pērn sasniedzis 7,062 milj.Ls, kas ir par 2,74% vairāk nekā 2011. gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa palielinājusies 18 reizes, pieaugot līdz 1,157 milj. Ls, liecina Lursoft dati.

2012. gadā a/s VRC Zasulauks turpināja veikt dzelzceļa ritošā sastāva remontu un tehnisko apkopi saskaņā ar noslēgto līgumu ar a/s Pasažieru vilciens. Kā norādīts iesniegtajā vadības ziņojumā, pērn uzņēmumam bijuši noslēgti nozīmīgi līgumi par ritošā sastāva remontu, rekonstrukciju un kapitālajiem remontiem.

Pērn uzņēmumā strādāja vidēji 324 darbinieki. A/s VRC Zasulauks valdē darbojas Valters Grīnvalds, Vladimirs Krutjko, Aleksandrs Vasiļjevs un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Greste. Uzņēmums reģistrēts 2003. gadā.

A/s VRC Zasulauks savulaik izveidota, vienojoties valsts a/s Latvijas Dzelzceļš un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca par kopēju sadarbību. Tās mērķis ir attīstīt remonta sabiedrību un palielināt tās apgrozījumu, galvenkārt ar ārējo pasūtījumu palīdzību, izmantojot a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca partnerattiecības. A/s VRC Zasulauks akcionāri ir a/s Pasažieru vilciens un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca. A/s Pasažieru vilciens pasūtījumi vidēji veido 98,03% no uzņēmuma kopējā apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kamēr VRC Zasulauks pelna miljonus, darbinieki uzņēmumu atstāj zemā atalgojuma dēļ

Ieva Mārtiņa, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienam un Rīgas vagonbūves rūpnīcai piederošo a/s VRC Zasulauks, kas pērn audzēja peļņu līdz 1,16 miljoniem latu, darbinieki pamet zemā atalgojuma dēļ. No peļņas 70% izmaksāti dividendēs.

VRC Zasulauks 2012.gada pārskatā minēts, ka pērn uzņēmums izbeidzis darba attiecības ar 56 darbiniekiem, bet darbā pieņemti 42 darbinieki. «Darbinieku īpatsvars, kuri darba attiecības izbeidza zemā atalgojuma dēļ 2012.gadā, salīdzinot ar 2011.gadu, pieauga par 50%,» atzīmēts pārskatā. Kopumā pērn VRC Zasulauka darbinieku skaits samazinājās par 14 cilvēkiem un gada nogalē bija 319 cilvēki. No visiem darbiniekiem lielāko daļu jeb 37% veido darbinieki ar arodizglītību, pa 18% ir darbinieki ar vidējo un augstāko izglītību, bet 17% - ar vidējo speciālo izglītību. VRC Zasulauks nodarbojas ar dzelzeļa ritošā sastāva remontu un tehnisko apkopi, lielākais pasūtītājs ir Pasažieru vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VRC Zasulauks valdi pametis Vasiļjevs

Gunta Kursiša, 11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vagonu remonta centra Zasulauks valdes locekļa amatu pametis Aleksandrs Vasiļjevs, kurš šī amata pienākumus pildīja kopš 2008. gada, liecina informācija Lursoft.

Līdz ar A. Vasiļjeva aiziešanu, a/s VRC Zasulauks valde savu darbu turpina trīs amatpersonu sastāvā – valdes priekšsēdētāja Mārtiņa Grestes un valdes locekļu Valtera Grīnvalda un Vladimira Krutjko.

Uzņēmums dibināts 2003.gada 5.martā uz lokomotīvju depo Zasulauks bāzes.

2012. gadā kompānija apgrozīja 7,06 milj. Ls (10,04 milj. eiro), pēc nodokļu nomaksas gūstot 1,15 milj. Ls (1,6 milj. eiro) peļņu.

Jau vēstīts, ka tiek plānota Zasulauks akciju izsole. Satiksmes ministrs Andrijs Matīss paudis – būtu loģiski, ja VRC Zasulauka akcijas iegādātos Pasažieru vilciens (PV), taču tad šīm akcijām ir jābūt reālai vērtībai. Vairāk nekā 99% klients šim uzņēmumam esot Pasažieru vilciens, līdz ar to ministrs netic, ka vērtība šim uzņēmumam varētu būt tāda, kādu administrators ir piedāvājis. Jautājums esot par cenu, un ministrs neatbalstītu piedāvāto paaugstināto cenu. Pasažieru vilciens vēl izvērtēs iespēju piedalīties atkārtotā a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca piederējušo 49% vagonu remonta centra a/s VRC Zasulauks akciju izsolē. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka šāda iespēja tiks izvērtēta pēc izsoles izsludināšanas, kad būs zināma noteiktā akciju cena un izsoles noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai a/s VRC Zasulauks veiktu jauno vilcienu apkopi, būs jāiegulda līdz 10 miljoniem eiro. To DB atzina uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Vasiļjevs, demonstrējot medijiem VRC iespējas veikt pasažieru vilcienu apkopi.

Jau vēstīts, ka VAS Pasažieru vilciens (PV) vadība, uzskatot, ka ar Spānijas Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. noslēgtais līgums par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu piegādi nav spēkā, piedāvā rīkot jaunu iepirkumu, kurā gan nebūtu iekļauta vilcienu apkalpošana. PV vadība ir pārliecināta, ka šo apkopi varētu veikt PV meitasuzņēmums a/s VRC Zasulauks.

VRC pārstāvis sacīja, ka saskaņā ar līdzšinējā konkursa noteikumiem nebija paredzēts, ka uzturēšanu veiks PV un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) meitaskompānija, bet to organizēs pats piegādātājs.

Jauna vilcienu iepirkuma gadījumā to apkopei nepieciešamo investīciju lielums būs atkarīgs no izgatavotāja prasībām, norāda A. Vasiļjevs. Piemēram, tā sauktā vilcienu mazgāšanas iela var izmaksāt no 0,6 līdz pat 1,2 miljoniem eiro. Ieguldījumi būs jāveic jebkurā gadījumā, jo Latvijā šādu iekārtu nav nevienam tāpēc, ka dažādu ražotāju vagonu konstrukcijas atšķiras, bet visas iekārtas ir specifiskas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija apstiprinājusi samazināto AS Rīgas siltums siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu.

Salīdzinājumā ar pašreiz spēkā esošajiem tarifiem samazinājums būs robežās no 2,2% līdz 4,2% atkarībā no dabasgāzes tirdzniecības cenas. Noteikts, ka apstiprinātie tarifi stāsies spēkā 2013.gada 1.jūlijā.

Apstiprinātie siltumenerģijas apgādes gala tarifi ietver siltumenerģijas ražošanas, pārvades un sadales, kā arī tirdzniecības tarifus. Piemēram, pie pašreizējās dabasgāzes tirdzniecības cenas 210 lati par 1000 normālkubikmetriem gāzes, apstiprinātais siltumenerģijas gala tarifs ar akcīzes nodokļa komponenti ir 41,65 lati par megavatstundu (Ls/MWh), tajā ietilpstošais siltumenerģijas ražošanas tarifs ir 31,81 Ls/MWh, pārvades un sadales tarifs - 8,92 Ls/MWh, bet tirdzniecības tarifs - 0,77 Ls/MWh.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī plānots sākt Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) mantas izsoli pa daļām, ziņoja telekompānija LNT.

RVR, ieķīlājot mantu, no šobrīd likvidējamās a/s Latvijas Krājbanka aizņēmās vairāk nekā 10 miljonus eiro. Oktobrī plānotā Latvijas Krājbankas prasījuma tiesību pret RVR izsole nenotika, jo interesenti nebija iemaksājuši noteikto nodrošinājumu, tādēļ nolemts pa daļām sākt pārdot RVR mantu.

Pirmā izsole paredzēta 17. februārī, kad iecerēts pārdot 49% vagonu remonta centra Zasulauks akciju. Šajā centrā tika remontēti pasažieru vilcieni.

Administratori uzskata, ka Zasulauks nav tieši saistīts ar RVR darbību un šo akciju pārdošana neietekmēs pašu ražošanas uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens velk uz sarunu procedūru ar ražotājiem jaunu vilcienu iegādei; nav izslēgta pašreizējo modernizācija

Līdz ar elektrovilcienu ilgtermiņa nomas iepirkuma procedūras pārtraukšanu jaunā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valde šobrīd cenšas tikt skaidrībā par tālāko rīcību: rīkot jaunu konkursu vai sarunu procedūru, liekot uzsvaru uz jauna ritošā sastāva iegādi. Taču pastāv iespēja vēl ilgu laiku braukt arī ar vecajiem vilcieniem, tos modernizējot, kā jau tiek darīts dīzeļvilcienu gadījumā, pieļauj eksperti.

Vēl braucami

«Tas ir izdarāms,» par iespēju modernizēt esošos elektrovilcienus saka motorvagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmuma VRC Zasulauks (51% akciju pieder PV un 49% – a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR)) tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs. Pēc viņa teiktā, šobrīd PV izmanto 1983./84. g. un 1988./89. g. RVR ražotos vilcienus, kuriem var veikt vai nu t.s. vidējo vai galveno kapitālo remontu. Pirmajā gadījumā ekspluatācijas laiks tiek pagarināts par sešiem, otrajā – par 15 gadiem. Viņš pieļauj, ka esošo vilcienu tālāka ekspluatācija varētu arī nebūt dārgāka par jaunu izmantošanu, ņemot vērā apkalpošanas izmaksas. Tā kā ražotāji cenšoties ar to pelnīt, tad īpaši dārgi izmaksā dažādu bojājumu novēršana. Piemēram, šobrīd kabīnes bojājuma gadījumā pēc sadursmes ar kādu dzīvnieku metāla daļas tiek noņemtas, taisnotas utt., bet ir ārvalstu ražotāji, kas paredz, ka šāda bojājuma gadījumā jāmaina visa kabīne, kam ir pavisam citas izmaksas. Ņemot vērā vilcienu tagadējo aizpildījumu, A. Vasiļjevs pieļauj, ka varētu iztikt arī ar esošā ritošā sastāva modernizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šoziem modernizētos vilcienus nesagaidīsim

Egons Mudulis, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22 miljonu vērtajā dīzeļvilcienu modernizācijas projektā ne viss norit pēc grafika; darbus cer pabeigt līdz 2015. gada beigām, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šā gada februārī uzsāktā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) ritošā sastāva modernizācija nenorit tik raiti, kā sākotnēji cerēts, liecina iesaistīto pušu teiktais. Pēc 21,98 milj. eiro līguma parakstīšanas (31. janvārī) ar uzņēmumu apvienību DMU vilcieni (Latvijas kapitālsabiedrība a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un a/s VRC Zasulauks (VRC, kurā PV pieder 51% akciju, bet RVR 49%)) toreizējais PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis paziņoja, ka jau šā gada beigās tiks saņemts un nodots ekspluatācijā pirmais modernizētais sastāvs, savukārt visu 19 (DR1A sērijas) dīzeļvilcienu modernizāciju plānots pabeigt 2015. gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zasulaukam iesaka atbrīvoties no RVR


Ieva Mārtiņa, Egons Mudulis, Māris Ķirsons
, 31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvirmojusi ideja Pasažieru vilcienam atpirkt no Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) tai piederošos 49% a/s VRC Zasulauks, kas remontē pasažieru vilcienus .

Premjera Valda Dombrovska pārraudzītā Pārresoru koordinācijas centra (PKC) darba grupa rekomendē valstij piederošās a/s Pasažieru vilciens (PV) līdzdalības palielināšanu VRC Zasulauks (VRC) līdz 100%, paredzot nākotnē abus uzņēmumus apvienot, DB uzzināja no sagatavotā ziņojuma, ko 28. maijā Ministru kabinets bija plānojis izskatīt, taču jautājumu no darba kārtības svītroja.

PKC rekomendāciju pamato ar netaisnīgo situāciju, kad PV pats nodrošina pasūtījumu, bet labumu no tā gūst privātais akcionārs – RVR. Nozares atbildīgā Satiksmes ministrija (SM) neatbalsta šādu PKC priekšlikumu, PV šobrīd esot svarīgāki darbi darāmi, bet RVR norāda: jāredz piedāvājums, ko vērtēt. RVR bija iesaistījusies vērienīgajā, bet fiasko cietušajā PV sludinātajā jauno vilcienu iegādes konkursā. Tajā uzvarēja Spānijas kompānija CAF, kura par savu apakšuzņēmēju izvēlējās RVR. Tiek pieļauts, ka tieši šī iemesla dēļ arī tiek meklēta iespēja, kā RVR pilnībā atbīdīt no pasažieru vilcienu jomas, arī no to remontiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas Vagonbūves rūpnīcai piederošo VRC Zasulauks akciju izsolei nepiesakās neviens pretendents

Žanete Hāka, 17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien nenotika Rīgas Vagonbūves rūpnīcai (RVR) piederošo 49% VRC Zasulauks akciju izsole, jo nebija pieteicies neviens pretendents, informē AS Latvijas Krājbanka maksātnespējas administratora KPMG Baltics pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Pēc informācijas paziņošanas par šo izsoli bija interese no vairākiem pretendentiem, tai skaitā Latvijā strādājošajām kompānijām.

Iemesli, kādēļ šīs kompānijas nepieteicās izsolei, var būt dažādi – kādam varbūt neapmierināja izsoles noteikumi, kādam iespējams neapmierināja cena, saka O. Fīrmanis.

Tagad administrators lems, kā rīkoties tālāk ar RVR piederošajām VRC Zasulauks akcijām. Risinājumi var būt vairāki, bet lēmums tiks pieņemts aptuveni viena mēneša laikā. Jebkurā gadījuma bankas administratora KPMG Baltics rīcība ir vērsta uz to, lai, pirmkārt, atgūtu maksimāli daudz līdzekļu, ko RVR ir parādā Latvijas Krājbankai, un, otrkārt, varētu norēķināties ar bankas kreditoriem. RVR izsniegtās kredītlīnijas un aizdevumu līgumu kopējā summa bija aptuveni 13,6 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RVR: Vilcienu iepirkumā atbildība jāuzņemas Pasažieru vilciena bijušajām un esošajai valdei

Nozare.lv, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas mašīnbūves uzņēmuma Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) apakšuzņēmējs AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) uzskata, ka AS Pasažieru vilciens (PV) bijušajām un esošajai valdei jāuzņemas atbildība par vērienīgā vilcienu iepirkuma novilcināšanu, šodien žurnālistiem sacīja RVR līdzīpašnieks Aivars Ločmelis.

Pēc viņa sacītā, atbildība par nekvalitatīva līguma izstrādāšanu jāuzņemas bijušajiem PV vadītājiem Andulim Židkovam un Nilam Freivaldam, kā arī esošajam vadītājam Artim Birkmanim un Satiksmes ministrijai kā PV kapitāldaļu turētājai.

«Tā kā RVR ir apakšuzņēmējs, mums noslēgtā līguma saturs nav zināms. Tomēr, pēc visiem pieejamās informācijas spriežot, līgumā ir vairāki strīdīgi punkti. Piemēram, kāpēc konkursa nolikumā ir apvienoti vilciena ražošanas un apkalpošanas līgumi?» retoriski vaicāja Ločmelis.

Tāpat viņš atzina, ka piegādes un uzturēšanas līgumā paredzēti pienākumi izpildītājam nodrošināt remonta centru. «Šī prasība nav izpildāma, jo remonta centrs nepieder piegādātājam, bet gan VAS Latvijas dzelzceļš (LDz). Tādējādi izpildītājs nevar nodot PV īpašumā to, kas izpildītājam nepieder. Tas ir neloģiski. Neviens šādu līgumu neparakstīs,» uzsvēra RVR līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 5 miljonus,Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca cer mainīt biznesa virzienu

Signe Knipše, 11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu (DLRR) cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni vienlīdzīgās daļās ienes lokomotīvju rezerves daļu ražošana un pakalpojumi. Akciju sabiedrības galvenais noieta tirgus ir Krievija – uz to vērsts aptuveni 80% biznesa. Uzņēmums sadarbojas arī ar citām NVS valstīm – Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu. «Vēlamies diversificēt uzņēmuma darbību – ražot produkciju, kas nav saistīta ar dīzeļlokomotīvēm, sniegt pakalpojumus, kas nav saistīti ar lokomotīvju remontu,» saka a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējusi Satiksmes ministriju (SM) par dīzeļvilcienu modernizācijas procesa būtisku aizkavēšanos. Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā ietilpst AS Rīgas vagonbūves rūpnīca, AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks, nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

«Atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijas procesa uzsākšanai. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šā gada februārī. Ar šo termiņu rēķinājāmies, gan plānojot PV darbu, gan ES līdzfinansējuma izmantojumu. Pašlaik esam ieviesuši vairākus ārkārtas pasākumus, lai situāciju stabilizētu un ar pārējiem vilcieniem spētu nodrošināt nemainīgu esošo vilcienu kursēšanas grafiku. Pilnsabiedrības DMU vilcieni kavēšanās uzņēmumam jau ir sagādājusi papildu izmaksas,» uzsver PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freivalds: Grestem amats jāatstāj un jāatmaksā alga

Egons Mudulis, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc abpusējas vienošanās VRZ Zasulauks darbu pārtraukušais bijušais VAS Pasažieru vilciena (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds neuzskata, ka būtu lielākais kauna traips uzņēmumā.

Pašam Freivaldam, kurš VRC strādāja par konsultantu, līdz galam nav saprotams, kāpēc darbs uzņēmumā bija jāatstāj. Skaidrs, ka fonā ir viņa noslēgtais līgums ar spāņu CAF par jaunu vilcienu iegādi. Taču bijušajam PV vadītājam nav zināms, kas tieši VRC vadībai nav viņa darbā paticis. Iespējams, ka tā ir drīzāk vēlēšanās novērst uzmanību no sevis, tā viņš.

Viņaprāt, daudz lielāku uzmanību nekā viņam kā konsultantam uzmanību vajadzētu pievērst VRC valdes priekšsēdētājam Mārtiņam Grestem. N. Freivalds uzskata, ka M. Greste ir klajā interešu konfliktā, jo, būdams PV valdē, arī pieņēmis lēmumus par PV meitas uzņēmuma VRC finansēm. Līdz ar to viņš divus gadus nedrīkstētu ieņemt vadošus amatus VRC. Freivalds pieļauj, ka Greste nesaņemtu izziņu no KNAB, ka neatrodas interešu konfliktā. Grestem patiesībā būtu amats jāatstāj un jāatmaksā saņemtā alga, tā Freivalds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums pārvēršas par čaulu; RVR piederošo akciju iespējamo cenu puses neatklāj

AS Pasažieru vilciens (PV) no 2015.gada 1. aprīļa pilnībā pārņēmis motorvagonu ritošā sastāva uzturēšanas un remonta funkcijas no a/s VRC Zasulauks (VRCZ), Dienas Biznesam PV viedokli pauž uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Sabīne Ozoliņa. Savukārt VRCZ padomes priekšsēdētājs Modris Jaunups saka, ka pilnīgai uzņēmuma pārņemšanai PV jāatpērk no a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) piederošās VRCZ akcijas. Puses ir vienojušās par konkrētām darbībām, un līdz šim viss norit saskaņā ar šo vienošanos, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts, sīkākus komentārus par iespējamo akciju pārdošanu nesniedzot. Patlaban 51% VRCZ akciju pieder PV, bet 49% – RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ieplānojis veikt infrastruktūras modernizāciju, lai dzelzceļu tīklā varētu nodrošināt pasažieru vilcienu kustības ātrumu līdz 140-160 kilometriem stundā, informē LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Patlaban tikai atsevišķos posmos pasažieru vilcieni var attīstīt ātrumu līdz 120 kilometriem stundā, taču pārsvarā vilcienu kustības ātrums ir mazāks.

Pirmās dzelzceļa līnijas, kurās plānots veikt sliežu ceļu modernizāciju vilcienu kustības ātruma palielināšanai, ir Rīga-Jelgava un Rīga-Aizkraukle.

Šo posmu modernizācija izmaksās 70 miljonus eiro, no tiem 59,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, bet 10,5 miljoni eiro - LDz līdzfinansējums. Šajā iepirkumā pretendenti jau ir iesnieguši savus piedāvājumus un notiek to vērtēšana. Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada decembrim.

Vilcienu kustības ātruma palielināšana ļaus samazināt brauciena ilgumu, piemēram, maršrutos Rīga-Aizkraukle un Rīga-Jelgava par 10 minūtēm. Savukārt maršrutā Rīga-Liepāja vilcienu kustības ātruma palielināšana ļautu samazināt brauciena ilgumu par vienu stundu un 10 minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, LDz ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība “BMGS – FIMA”, savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks “LEONHARD WEISS” OÜ.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šo projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Sākta vēsturiskās Vaivaru pieturas punkta ēkas pārvešana

Žanete Hāka, 25.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 25.aprīlī uzsākta vēsturiskās Vaivaru pieturas punkta ēkas pārvešana un uzstādīšana dzelzceļa nodalījuma joslā, Vaivaros, Skautu ielas malā, blakus atjaunotajai gājēju pārejai, informē VAS Latvijas dzelzceļš.

Uz jauno vietu, kas atrodas pārsimts metrus no ēkas līdzšinējās atrašanās vietas, pārvests un uz jaunajiem pamatiem uzlikts ēkas karkass, kas atjaunots, izpuvušās koka detaļas aizstājot ar jaunām. Turpmākā pusotra mēneša laikā ēkai tiks ielikta grīda, logi, kā arī uzlikts skārda jumts, kāds šai ēkai bijis vēsturiski.

Saskaņā ar Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijā (VKPAI) apstiprināto projektu, ēka, kas padomju laikā piedzīvoja pārbūvi, šobrīd tiek atjaunota tās sākotnējā, vēsturiskajā izskatā.

Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja restauratore Līga Līce norāda, ka uzņēmuma LVS Building meistari ir maksimāli saglabājuši vecās detaļas – dēļus, apšuvuma karnīzes. Maksimāli saglabāti arī vecie nojumes statņi un jumta kopnes. Protams, atsevišķas lietas – koka logu rāmji un durvis – izgatavoti no jauna, jo vecie bija iztrupējuši un vairs nebija izmantojami, taču ēka ir korekti atjaunota un varēs kalpot ilgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumiem būs pieejami 107,3 miljoni eiro ES līdzfinansējuma

Žanete Hāka, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu TEN-T dzelzceļa tīkla infrastruktūru un uzlabotu vilcienu satiksmes vadību, 2014.-2020.gada plānošanas periodā dzelzceļa tīkla infrastruktūras modernizēšanai no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) būs pieejami 107.3 miljoni eiro, informē Satiksmes ministrija.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība prioritārā virziena Ilgtspējīga transporta sistēma 6.2.1.specifiskā atbalsta mērķa Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti 6.2.1.2.pasākuma Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve īstenošanas noteikumi, ko ceturtdien, 25.februārī, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Par tiem vēl lems valdība.

Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir Eiropas transporta tīklā esošas dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide, tai skaitā nozīmīgāko dzelzceļa mezglu pārbūve un atjaunošana, satiksmes pārvaldības sistēmu ieviešana, dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija, signalizācijas sistēmas modernizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostas Rīga pasažieru apkalpošanas kompleksu vēlas projektēt starptautiski arhitektu biroji

Rūta Lapiņa, 11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par starptautiskās lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu pieteikušies pieci pretendenti - starptautiski arhitektu un inženieru biroji un to apvienības. Savukārt par iespēju projektēt šī multimodālā satiksmes mezgla otru daļu - «Rail Baltica» staciju - cīņu turpinās divi konkursa komisijas izvēlēti pretendenti, informē VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» Komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte.

Starptautiskajā konkursā par lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu kopumā pieteikušies pieci pretendenti. Starp tiem ir Lielbritānijas arhitektu birojs «Zaha Hadid Architects», kura dibinātāja un radošā iedvesmotāja ir pērn mūžībā aizgājusī izcilā irāņu arhitekte Zaha Hadida (Zaha Hadid). Viņa radījusi daudzas pasaulslavenas celtnes, un viens no viņas pēdējiem veikumiem ir topošās pasaulē lielākās Pekinas Daksingas starptautiskās lidostas (Beijing Daxing International Airport) pasažieru termināļa projekts.

Pieteikums saņemts arī no konsorcija, ko vada Oslo bāzētais starptautiskais arhitektu birojs «Nordic - Office of Architecture». Šis birojs sadarbībā ar partneriem radījis Stambulas Jaunās lidostas (Istanbul New Airport) dizaina koncepciju, kā arī izstrādājis Bergenas lidostas pasažieru termināla projektu, Oslo lidostas paplašināšanas projektu un citas lidostu attīstības arhitektoniskās koncepcijas. Konsorcijā apvienojušies Norvēģijas, Francijas un Latvijas uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš saņēmis sešus piedāvājumus dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektēšanai

Žanete Hāka, 11.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) izsludinātajā atklātajā konkursā par 22 staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu ir saņemti seši piedāvājumi.

Iepirkuma komisija uzsākusi darbu pie iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, lai noteiktu konkursa uzvarētāju, ar kuru tiks slēgts līgums par būvprojektu izstrādi.

Projekta Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija mērķis ir paaugstināt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu kvalitāti un efektivitāti, kompleksi modernizējot dzelzceļa publisko infrastruktūru, t.sk., izbūvējot paaugstinātās pasažieru platformas, ar pasažieru pārvadājumiem saistīto dzelzceļa infrastruktūru, t.sk. platformas nojumes ar soliņiem un atkritumu urnām, nojumes - paviljonus atsevišķās stacijās, LED apgaismojumu stacijas teritorijā un piekļuves infrastruktūras elementus – gājēju celiņus, velo celiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gadā Rīgas brīvostas pārvalde ostas infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā, tostarp digitālajos risinājumos ieguldījusi teju 5 miljonus eiro.

Investīcijas veiktas esošo objektu pārbūvē un modernizācijā, jaunu objektu realizācijā, kā arī dažādos viedrisinājumos.

“Neskatoties uz dažādiem globālajiem ģeopolitiskajiem izaicinājumiem un nenoteiktību pasaules tirgos, šogad esam spējuši ne vien kāpināt kravu apgrozījumu Rīgas ostā, bet arī ieguldīt Rīgas ostas attīstībā. Investēts gan ostas dzelzceļa infrastruktūras sakārtošanā, kuģošanas kanāla padziļināšanā, gan hidrobūvju pārbūvē un jahtu infrastruktūras pilnveidošanā. Aizvien lielāku finansējumu gadu no gada ieguldām arī digitālo risinājumu testēšanai un ieviešanai, tā automatizējot ostas procesus un samazinot kravu apstrādei nepieciešamo laiku. Investīcijas ostas tehniskajā un digitālajā infrastruktūrā plānojam arī 2023. gadā,” norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru