Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Par airBaltic pasažieri sūdzas maz

Saistībā ar Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic atceltajiem reisiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz šim saņēmis tikai vienu oficiālu sūdzību, Db.lv apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Tomēr centrs ir saņēmis cilvēku zvanus, kuri interesējas par savām tiesībām un iespējām šādā situācijā. Saistībā ar reisu atcelšanu par aviopasažieru tiesībām PTAC kopā sniedzis astoņas konsultācijas telefoniski. Patērētāji interesējušie par savām tiesībām, kā arī par iespējām atgūt naudu par apmaksātajām biļetēm un saņemt kompensāciju.

Db.lv jau rakstīja, ka situācijās, kad lidsabiedrība laicīgi nepaziņo par reisu atcelšanu un nav bijuši nekādi ārkārtas notikumi, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija un naudas atgriešana par biļeti.

Ar kompensācijas pieprasījumu vispirms jāvēršas lidsabiedrībā, taču gadījumos, ja aviokompānija to neizmaksā, pasažieri  Latvijā var vērsties PTAC.

Kā Db.lv skaidroja I. Žunde tad PTAC pieprasa lidsabiedrībai skaidrojumu par notikušo un atkarībā no tā var aviokompānijai uzlikt saistošu lēmumu par pienākumu izmaksāt kompensāciju.

Laika posmā no šī gada janvāra līdz septembrim, PTAC saņēmis 94 iesniegumus par dažādu aviokompāniju sniegtajiem pakalpojumiem, informē centrs. Šogad no saņemtajām sūdzībām 12 gadījumos situācija atrisināta par labu patērētājam, pieņemts viens saistošs lēmums, 49 sniegts skaidrojums, informācija, 16 sūdzības pārsūtītas pēc piekritības citai institūcijai, 2 gadījumos atteikts skatīt sūdzību, 12 sūdzības atrodas izskatīšanas stadijā.

Par atceltiem reisiem un neizmaksātām kompensācijām PTAC saņēmis 43 sūdzības.

Jau vēstīts, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic pirmdien un otrdien atcēla vairākus reisus. Lidsabiedrība reisu atcelšanas iemeslus neskaidroja, vien atvainojās pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

Satiksmes Ministrija norādījusi, ka šādu airBaltic rīcību ir iespējams kvalificēt kā apzinātu kaitniecību, arī lidsabiedrības sadarbības partneri, piemēram, tūrisma aģentūra Latvia Tours ir pauduši savu neapmierinātību par to, ka lidsabiedrība pati nesniedz informāciju.

Pēc airBaltic reisu atcelšanas, Igaunijas Patērētāju aizsardzības pārvalde ieteikusi valsts iedzīvotājiem turpmāk neiegādāties Latvijas lidsabiedrības aviobiļetes.

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma