Transports un loģistika

Par Autoostas padomes priekšsēdētāju ieceļ B. Brigmani

Ieva Mārtiņa [email protected], 13.05.2005

Jaunākais izdevums

"Rīgas starptautiskās autoostas" padomes sēde 13.maijā par padomes priekšsēdētāju nolēma ievēlēt Baibu Brigmani, bet par viņas vietnieku kļuvis Gaidis Bērziņš, sacīts Autoostas informācijā Rīgas Fondu biržai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas attīstības koncepcijas metu konkursā par uzvarētāju neatzīst nevienu piedāvājumu, vienlaikus gan tika piešķirtas piecas veicināšanas balvas 1300 eiro apmērā.

Kā skaidro žūrijas komisijas priekšsēdētāja un Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, patlaban realizēt tādā veidā, kādā ir iesniegti projekti, nevar nevienu. Visi iesniegtie pieteikumi pārkāpjot nolikuma prasību, kas paredzēja, ka autoostas rekonstrukcijas laikā tā tomēr var turpināt darbu. Tāpat esot jāgaida normatīvās izmaiņas likumdošanā, kas ierobežos autoostu darbību nākotnē. Satiksmes ministrija vēloties saņemt pēc iespējas lētāku pakalpojumu. Vienlaikus autoostas vadītāja atzina, ka katrā darbā bijis kas labs un interesants, tāpēc arī piešķirts tik daudz vecināšanas prēmiju. Tāpat viņa atzina, ka rekonstrukcijai ir būtiski ierobežojumi, jo teritorija ir maza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vāc parakstus pret Rēzeknes autoostas nodošanu privātam apsaimniekotājam

Vēsma Lēvalde, 23.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rēzeknes autobusu parks sākusi vākt novada iedzīvotāju parakstus, protestējot pret autoostas nodošanu privātam nekustamo īpašumu apsaimniekotājam.

Šādā veidā uzņēmums mēģina pievērst sabiedrības uzmanību problēmai un aicina Rēzeknes domi apzināties varbūtējās sekas nākotnē. Pirmajā dienā savākti jau vairāk nekā 300 Rēzeknes novada iedzīvotāju paraksti. Iedzīvotāju parakstus plānots iesniegt Rēzeknes domei un arī Satiksmes ministrijai.

«Mūs kā lielāko reģionālo vietējo pasažieru pārvadātāju Rēzeknē uztrauc, ka autoostas operatora funkcijas Rēzeknes dome plāno uzticēt nekustamo īpašumu attīstītājam, kas nav no nozares un tādējādi nesaprot sarežģīto nozares situāciju, un arī neslēpj, ka nākotnē varētu palielināt autoostas sniegto pakalpojumu izcenojumus. Līdz ar to jebkuru apstākļu pasliktināšanās pasažieru pārvadātājiem, ņemot vērā jau tā bēdīgo situāciju valsts dotāciju jomā, viennozīmīgi atstās negatīvu ietekmi uz pasažieru pārvadājumiem novadā kopumā un apdraudēs reisus. Tāpēc ceram, ka Rēzeknes dome ieklausīsies pasažieru pārvadātāju viedoklī un ņems vērā Rēzeknes novada iedzīvotāju intereses,» skaidro a/s Rēzeknes Autobusu parks valdes priekšsēdētāja Svetlana Smule. Saskaņā ar likumdošanu autoostas operatoram ir tiesības brīvi noteikt pakalpojuma tarifu, iekļaujot jau tajā ar autoostu uzturēšanu saistītās izmaksas. Tas nozīmē, ka pēc tam, kad ar Marno J saistītajam uzņēmumam SIA Rēzeknes autoosta būs izsniegta operatora licence, Rēzeknes domei un valstij nebūs instrumentu, kā ierobežot autoostas operatora pakalpojumu cenrādi, norāda S.Smule. Līdz šā gada vidum Rēzeknes autoostas pakalpojumu izmaksas bija zem vidējām Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārvadātājiem par autoostām būs jāmaksā mazāk

, 22.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk visās Latvijas autoostās nodrošinās vienādu pakalpojumu klāstu, bet no pārvadātājiem prasīs mazāku samaksu par autoostas pakalpojumu izmantošanu.

To paredz 22. oktobrī Ministru kabineta sēdē pieņemtais noteikumu projekts. Turpmāk autoostas vairs neiedalīs pilna apjoma un nepilna apjoma pakalpojumu autoostās, jo atšķirības starp to veidiem ir ļoti nelielas, līdz ar to nav būtisku atšķirību šādu autoostu uzturēšanas izmaksās.

Turpmāk visas autoostas nodrošinās šādus pakalpojumus: peronu izmantošana un informācijas izvietošana par autobusu atiešanas laikiem; informācijas sniegšana par sabiedriskā transporta kustības sarakstiem, braukšanas biļešu cenām, vietu skaitu un komforta līmeni autobusā, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību; braukšanas biļešu iegādes iespējas; atrastās nozaudētās bagāžas reģistrēšana un glabāšana; autobusa stāvvietas nodrošināšana pirms un pēc reisa, kā arī starp tiem, ja autoostas tehniskās iespējas to atļauj; iespēja izmantot sanitāro mezglu, nodrošinot vietu bērnu pabarošanai un aprūpei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Likvidēs autoostu monopolu

Egons Mudulis, 27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada autopārvadātāji drīkstēs atteikties no autoostas pakalpojumu izmantošanas, lēma Ministru kabinets.

Turpmāk pasažieru apmaiņu apdzīvotās vietās reģionālos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos nebūs jāveic tikai autoostā – to varēs veikt arī pieturvietās ārpus autoostas, kaut arī apdzīvotā vietā ir izveidota autoosta, paredz valdības apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos. Pieturvietas ārpus autoostas noteiks pasūtītājs, saskaņojot ar attiecīgo pašvaldību.

Tas radīs priekšnosacījumus autoostu darbībai konkurences apstākļos, veicot klientu (pārvadātāju, pasažieru) piesaistīšanas pasākumus, piedāvājot klientiem plašāku un pievilcīgāku pakalpojumu klāstu par objektīvākām un pieejamākām cenām, norāda Satiksmes ministrija (SM).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra vidus Rīgas starptautiskā autoosta slēgs taksometriem pieeju laukumam pie galvenās ieejas autoostā, aģentūrai LETA pastāstīja AS «Rīgas starptautiskā autoosta» valdes loceklis Jānis Briedītis.

Viņš norādīja, ka tāds ir valdes lēmums, kas pieņemts pēc tam, kad oktobra vidū spēkā stājās Administratīvās apgabaltiesas lēmums par pagaidu noregulējumu, ar kuru autoostas vadībai bija uzdots divu mēnešu laikā sākt ievērot vienlīdzības principu attiecībā uz visu taksometru kompāniju iespēju lietot laukumu pie autoostas ieejas. Ņemot vērā, ka tiesas lēmums spēkā stājās 16.oktobrī, liegums iebraukt autoostas laukumā pie ieejas stāsies spēkā 16.decembrī.

Briedītis skaidroja, ka par šādu lēmumu uzņēmuma valde izšķīrusies, izvērtējot pie galvenās ieejas esošā laukuma iespējas. Saprotot, ka laukuma platība ir maza, uzņēmuma vadība izlēma, ka ievērot tiesas noteikto vienlīdzības principu autoostā attiecībā uz visiem taksometriem būtu iespējams vien tad, ja šajā laukumā netiktu ielaists neviens taksometrs, jo pretējā gadījumā pie autoostas ieejas izveidosies haoss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bauskas autoosta «rada nepārvaramus zaudējumus»

Dienas Bizness, 17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā pasažieru pārvadātāja SIA «Aiva auto» nevēlas iebraukt Bauskas autoostas teritorijā. Autoostas infrastruktūras izmantošana uzņēmējam rada nepārvaramus zaudējumus, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Uzņēmuma vadītājs Agris Lazdiņš paskaidrojis, ka maksājumi par Bauskas autoostas izmantošanu ir ļoti lieli, turklāt šogad janvārī tie atkal ir paaugstinājušies: «Pērn mēnesī man bija jāmaksā ap 600 eiro, šogad par janvāri atnāca rēķins par aptuveni 800 eiro. Dienā no autoostas veicu deviņus reisus, Bauskā autoostā iekāpj un izkāpj kādi četri pieci cilvēki. Daudzi izmanto pieturvietas citviet Bauskā. Uzskatu, ka maksa par autoostas izmantošanu ir pārāk augsta, tādēļ arī meklēju citus risinājumus.»

A. Lazdiņš vienojies ar Zemgales plānošanas reģionu par iespēju maršruta galapunktam pilsētā izmantot viesnīcas «ABC Hotel Bauska» laukumu. Viesnīcas administrācija atsūtījusi vēstuli, kurā neiebilst pret «Aiva auto» autobusu iebraukšanu laukumā. Lai ieceri īstenotu, pārvadātājam vēl jāsaņem Bauskas pašvaldības akcepts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piecu septiņu gadu laikā rekonstruēs Rīgas autoostu

Egons Mudulis, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinās starptautisku metu konkursu; būvniecību plāno pabeigt piecos septiņos gados; biļešu cenas neiespaidos.

Šī ir pēdējā iespēja, un ja autoostas rekonstrukcija netiks veikta, tad uzņēmumam ir jāmaina darbības veids, sarunā ar Dienas Biznesu saka a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Autoosta ir tehniski un tehnoloģiski novecojusi, tai ir kapacitātes problēmas, jārisina arī dažādi drošības (vides, pretterorisma) aspekti, kā arī jāceļ pasažieru apkalpošanas kvalitāte. Kaut arī būtiski samazinājies iekšzemes reisu skaits, starptautisko reisu skaits ir pieaudzis, autobusi kļuvuši lielāki, un platformai, kur piebrauc un atiet autobusi, nepieciešama nostiprināšana. Pirms 2000. gada veikta blakus esošā kanāla padziļināšana, bet krastmala šajā vietā nostiprināta netika. Līdz ar to erozija atstāj lielāku negatīvo ietekmi. Viņa gan mierina, ka regulāri tiekot veikts t.s. uzraudzības monitorings. RSA objektiem veikta atkārtota tehniskā ekspertīze, ir izstrādāti varianti, kā platformu nostiprināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas autoosta iecerējusi blakus savai ēkai būvēt viesnīcu

LETA, 05.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskā autoosta iecerējusi blakus savai ēkai būvēt viesnīcu, pastāstīja autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Viņa teica, ka noticis metu konkurss par Rīgas starptautiskās autoostas tālāko attīstību, jo tai ir 56 gadi, un visi loģistikas principi, kuri autoostā tika iestrādāti tajā laikā, šodien ir jau mainījušies. Pašreiz ir noslēgts līgums ar arhitektu uzņēmumu "Outofbox" par autoostas tālāko attīstību.

Gromule uzsvēra, ka tajā būtiska ir arī biznesa komponente. "Ņemot vērā, ka līdz ar dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi un jauno starppilsētu autobusu satiksmes konkursu vēl ir ļoti daudz neskaidrību, piemēram, par to, kā tiks organizēta satiksme pilsētā, mums ir svarīgi attīstīt arī papildu biznesa veidus. Tādēļ blakus autoostas ēkai esam iecerējuši izbūvēt viesnīcu," teica Gromule, skaidrojot, ka viesnīca potenciāli atrastos blakus autoostas ēkai Prāgas ielas pusē, kur pašreiz atrodas piebraukšanas vieta vieglajām automašīnām. Daļēji viesnīca varētu atrasties arī tagadējā autoostas ēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Reirs rosina Putniņam un Razānei izmaksāt 80% no gada algas, ja viņi atkāpsies no amata līdz 1.augustam

LETA, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padomes priekšsēdētājs Pēters Putniņš un viņa vietniece Gunta Razāne atkāpsies no amatiem līdz šā gada 1.augustam, viņiem plānots izmaksāt vienreizēju kompensāciju 80% apmērā no viņa gada mēnešalgas.

Tas norādīts finanšu ministra Jāņa Reira (JV) iesniegtajā priekšlikumā grozījumiem FKTK likumā trešajam lasījumam, kurus izskata Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija.

Komisijas deputāti gan trešdien šo priekšlikumu vēl neizskatīja un turpinās to darīt nākamajā komisijas sēdē ceturtdien, 6.jūnijā.

Reira priekšlikums paredz, ka «Ministru kabinets līdz 2019.gada 1.oktobrim izvirza apstiprināšanai Saeimā priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentus. Līdzšinējais Saeimas ieceltais priekšsēdētājs un priekšsēdētāja vietnieks turpina pildīt savus amata pienākumus līdz jauna priekšsēdētāja un padomes locekļu apstiprināšanai vai līdz laikam, ja Saeima ir atbrīvojusi viņu no amata».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LAPRA: Rēzeknes autoostas pārvaldībā pieļautās kļūdas var nākties apmaksāt no iedzīvotāju kabatas

Gunta Kursiša, 13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) lēmums izsniegt Rēzeknes autoostas operatora licenci ar nekustamo īpašumu attīstītāju SIA Marno J saistītam uzņēmumam ir liela kļūda, par ko var nākties maksāt nodokļu maksātājiem, pauda Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA).

Db.lv jau ziņoja, ka Rēzeknes dome vēlas uzticēt autoostas operatora funkcijas ar nekustamo īpašumu attīstītāja SIA Marno J saistītam uzņēmumam SIA Rēzeknes autoosta.

«Lai gan vēl joprojām turpinās pārrunas starp pārvadātājiem un autoostas pakalpojumu sniedzēju, uzreiz pēc licences izsniegšanas pasažieru pārvadātāji no jaunā autoostas operatora bija saņēmuši priekšlikumu par autoostas pakalpojumu tarifu pieaugumu,» stāstīja LAPRA pārstāvji.

«Mūs nepārliecina pašvaldības un ministrijas sniegtās atbildes par to, kāpēc autoostas pakalpojumu sniegšanai tiek

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē – Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritorija, kas iepriekš bija atvēlēta Rail Baltica būvdarbiem, nodota autoostas lietošanā un atsākta autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

Šis ir būtisks brīdis Rail Baltica izbūvē, jo sabiedrība var izmantot kaut nelielo, bet pirmo no daudzajiem jaunuzbūvētās infrastruktūras pilsētvides uzlabojumiem un mazinās neērtības, kas izbūves laikā bija autoostas lietotājiem.

“Līdz ar Rail Baltica izbūvi Latvijā estakādes ieņems būtisku vietu mūsu pilsētvidē, veidojot kvalitatīvas, estētiski pievilcīgas zemestakādes teritorijas, kuras tiek izmantotas dažādu transporta veidu pasažieru, pilsētas viesu un rīdzinieku ērtībām,” uzsver Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Tā būs gan autoostas teritorijā, kur norokot uzbērumu, tiks savienotas divas Rīgas daļas, gan Centrālās stacijas zonā zemestakādē plānots Pierīgas autobusu galapunkts un citi pakalpojumi. Savukārt lidostas teritorijā Rail Baltica stacija būs uz estakādēm, ielas līmenī nodrošinot piekļūstamību un papildu mobilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Prezidents izsludina FKTK darbu būtiski ietekmējošos grozījumus likumā

LETA, 28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidetnts Raimonds Vējonis izsludinājis grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) likumā, kas paredz, ka FKTK padomē darbosies trīs cilvēki līdzšinējo piecu vietā, kā arī paredz kompensāciju padomes līdzšinējam vadītājam un viņa vietniekam par atkāpšanos no amata līdz 1.augustam.

Parlaments šos grozījumus pieņēma 13.jūnijā.

Tie paredz, ja padomes priekšsēdētājs Pēters Putniņš un viņa vietniece Gunta Razāne atkāpsies no amatiem līdz šā gada 1.augustam, viņiem izmaksās vienreizēju kompensāciju 80% apmērā no gada mēnešalgas. Kompensāciju izmaksātu no FKTK budžeta.

Vienlaikus likumā paredzēts, ka Ministru kabinets līdz šā gada 1.oktobrim izvirza apstiprināšanai Saeimā FKTK padomes priekšsēdētāja amata pretendentu.

Gadījumā, ja Saeima no amata atbrīvos līdzšinējo FKTK padomes priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, tā uz laiku līdz jaunu vadītāju apstiprināšanai pēc finanšu ministra un Latvijas Bankas padomes kopīga priekšlikuma no pārējo FKTK padomes locekļu vai FKTK darbinieku vidus ieceļ priekšsēdētāju vai padomes locekli, lai nodrošinātu FKTK darbības nepārtrauktību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Saeima atbalsta kompensāciju izmaksāšanu Putniņam un Razānei par atkāpšanos no amata līdz 1.augustam

LETA, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padomes priekšsēdētājs Pēters Putniņš un viņa vietniece Gunta Razāne atkāpsies no amatiem līdz šā gada 1.augustam, viņiem izmaksās vienreizēju kompensāciju 80% apmērā no gada mēnešalgas, - paredz šodien Saeimā galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi FKTK likumā.

Tāpat ar likuma grozījumiem paredzēts, ka turpmāk FKTK padomē darbosies trīs cilvēki līdzšinējo piecu vietā.

Deputātu atbalstītais priekšlikums paredz: ja ir saņemts līdzšinējā priekšsēdētāja vai priekšsēdētāja vietnieka iesniegums par atkāpšanos no amata un Saeima atbrīvo attiecīgās personas no amata līdz 2019.gada 1.augustam, tad līdzšinējam priekšsēdētājam un priekšsēdētāja vietniekam, beidzot pildīt amata pienākumus, izmaksā vienreizēju kompensāciju 80% apmērā no viņa gada mēnešalgas. Kompensāciju izmaksā no FKTK budžeta.

Likumā paredzēts, ka Ministru kabinets līdz šā gada 1.oktobrim izvirza apstiprināšanai Saeimā FKTK padomes priekšsēdētāja amata pretendentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja izsludinājusi iepirkumu, lai piesaistītu personāla atlases kompāniju Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētāja atlases nodrošināšanai.

Iepirkuma ietvaros iecerēts, ka personāla atlases kompānija izraudzīsies FKTK padomes priekšsēdētāja amata pretendentus, tostarp veiks tirgus izpēti, pretendentu piesaisti un novērtēs vadības kompetences.

Valsts kanceleja piedāvājumus gaidīs līdz šā gada 25.jūnijam.

FKTK priekšsēdētāja amata pretendentu atbilstību vakantajam iestādes vadītāja amatam izvērtēs komisija Valsts kancelejas direktora vadībā, Valsts kancelejai nodrošinot atlases komisijas sekretariāta funkcijas. Atlases procesā ar padomdevēja tiesībām tiks iesaistīti arī nevalstiskā sektora pārstāvji.

Lai nodrošinātu atbilstošu pretendentu dalību atlasē, FKTK priekšsēdētāja amata atlases veikšanai tiks pieaicināti neatkarīgi personālvadības speciālisti, kuriem ir gan teorētiskā, gan praktiskā sagatavotība, gan praktiskā pieredze augstākā līmeņa vadītāju atlasē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas starptautiskā autoosta vēlas privatizēt 1.3 ha lielo teritoriju Rīgas centrā, uz kuras tā atrodas, bet pret to iebilst uzņēmuma lielākais īpašnieks SIA Rīgas satiksme.

Zemesgabalam Prāgas ielā 1 ir "stratēģiski svarīga nozīme pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūrā. Ņemot vērā Sabiedriskā transporta likuma regulējumu un nepieciešamību pārstrukturizēt un optimizēt pilsētas nozīmes maršrutus, padarīt pieejamāku sabiedrisko transportu iedzīvotājiem, t.sk., pārsēšanos uz citiem sabiedriskā transporta veidiem un maršrutiem, saskaņojot arī kustības grafikus, Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme uzskata, ka zemesgabals Prāgas ielā 1 būtu piemērots iepriekš minētajiem mērķiem, tādēļ tā nodošana privatizācijai nebūtu atbalstāma. Uzskatām, ka šis zemesgabals būtu izmantojams pilsētas sabiedriskā transporta vajadzībām, tādējādi savienojot pilsētas nozīmes maršrutu tīklu ar reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklu." Šādu viedokli, iebilstot privatizācijai, pauž Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens. Rīgas satiksmei pieder 49.99 % akciju Rīgas starptautiskajā autoostā, kas ir privatizācijas ierosinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbos Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā šonedēļ tiks sākta autoostas nojumes nojaukšana, bet februārī tiks sākta dzelzceļa uzbēruma norakšana, otrdien būvlaukuma atklāšanā sacīja būvnieka "BeReRix" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Posmā no Prāgas ielas līdz Daugavai dzelzceļa uzbērums pilnībā tiks norakts līdz 2026.gadam, kad dzelzceļa sliedes atradīsies uz estakādes, bet zem tās atradīsies paplašinātā autoostas teritorija un publiskā telpa.

"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems sacīja, ka, īstenojot "Rail Baltica" projektu, Rīgā tiks savienotas divas pilsētas daļas - Vecrīga un Maskavas forštate. Turklāt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija tiks modernizēta un pilsētā uzlabosies pieejamība sabiedriskajam transportam.

Tāpat uzlabosies gājēju un velosipēdistu satiksmes savienojamība posmā no jaunā tilta pār Daugavu līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai, teica Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecās Valmieras autoostas veidols ir atpazīstams arī rekonstruētajā ēkā, taču ar vairākiem uzlabojumiem, ar šādu apgalvojumu Valmieras rekonstruētās autoostas atklāšanas pasākumā klātesošos uzrunāja SIA VTU Valmiera valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš.

Autoostas veidola pamata ideja ir saglabāta iepriekšējā, taču klāt nākusi nojume, izbūvēts otrais stāvs ar komercplatībām, kā arī pasažieru un darbinieku ērtībām uzlabotas uzgaidāmās telpas pirmajā stāvā, norādīja Spurdziņš.

Kā, uzrunājot klātesošos, sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, ir zīmīgi, ka autoostas atklāšana notiek tieši oktobrī, jo pirms 56 gadiem tieši šajā mēnesī ekspluatācijā nodota iepriekšējā autoostas ēka. Īpaši pozitīvi viņš vērtēja jaunās autoostas elementus kā pasažieru, tā arī darbinieku ērtībām, iekārtojot īpašu atpūtas telpu, tāpat padomāts par pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Konfliktā ap Rēzeknes autoostu iesaistās asociācija

Vēsma Lēvalde, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) aicina Rēzeknes domi noteikt kaut vai pagaidu risinājumu konfliktā starp pasažieru pārvadātājiem un privāto autoostas apsaimniekotāju.

Asociācija aicina Rēzeknes domi sakārtot šo jautājumu, atrodot visām pusēm – reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātājiem, novada iedzīvotājiem, pašvaldībai un valstij kopumā - pieņemamu risinājumu. Iespējams, tas var būt pagaidu risinājums, nosakot citu pieturu pilsētā kā maršruta galapunktu, piemēram, Rēzeknes dzelzceļa staciju, kas jau līdz šim ar domes atļauju neformāli pilda autoostas funkcijas atsevišķos maršrutos, norāda asociācija. Nav pieņemami, ka pilsētā ir autoosta, bet nav licencēta autoostas operatora, kas nozīmē, ka jau vairākus mēnešus Rēzeknē nav autoostas un netiek atbilstoši organizēta reģionālo pasažieru pārvadājumu satiksme, teikts LARPA izplatītajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rēzeknes autoostai par dominējoša stāvokļa izmantošanu piemērots sods

Žanete Hāka, 13.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu par naudas soda un tiesisko pienākumu uzlikšanu SIA Rēzeknes autoosta, kas ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli un pārvadātājiem pieprasījusi pārmērīgu maksu par iebraukšanu Rēzeknes autoostā, informē KP.

Par konkurences tiesību pārkāpumu KP piemēroja SIA Rēzeknes autoosta naudas sodu 4026,53 eiroapmērā.

KP pārkāpuma lietu pret SIA Rēzeknes autoosta uzsāka pēc SIA Norma-A saņemtā iesnieguma. Pasažieru pārvadātājs norādīja uz SIA Rēzeknes autoosta noteikto maksu par iebraukšanu autoostas teritorijā, kas ir lielāka nekā citām autoostām tuvējā reģionā, tādējādi rosinot aizdomas par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas pazīmēm.

Lietas izpētes laikā KP secināja, ka SIA Rēzeknes autoosta, 2013. gada vasarā kļūstot par autoostas nomnieku, bez objektīva un skaidra pamatojuma iekļāvusi dažādas izmaksas pārvadātāju iebraukšanas maksas aprēķinā, tādējādi nepamatoti paaugstinot 2014. un 2015. gada maksu par iebraukšanu autoostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KP uzliek 13 666 latu sodu Rīgas starptautiskai autoostai

Katrīna Iļjinska, Db, 22.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi sodīt a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) 13 666.73 latu apmērā par ļaunprātīga dominējošā stāvokļa izmantošanu, nosakot netaisnīgus tarifus regulārajiem pasažieru pārvadātājiem starptautiskajos un iekšzemes maršrutos. Šis pārkāpums autoostas darbībās konstatēts atkārtoti, liecina KP informācija.

RSA kā atsevišķu pakalpojumu pasažieru pārvadātājiem piedāvā biļešu tirdzniecību autoostas kasēs. Par biļešu tirdzniecību RSA saņem komisijas maksu 10 % apmērā no pārdoto biļešu vērtības. Lai arī šī pakalpojuma izmantošana nav obligāta un pārvadātāji paši var tirgot savas biļetes, tarifus par autoostas infrastruktūras izmantošanu RSA noteikusi vadoties no tā, kur tiek tirgotas attiecīgā pasažieru pārvadātāja biļetes. KP atzinusi, ka tarifs pārvadātājiem, kuru braukšanas biļetes netiek tirgotas RSA kasēs, ir nesamērīgi augsts – līdz pat 9 reizēm augstāks nekā tiem pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA kasēs.

Pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA, tiek piemērota pazemināta maksa par autoostas infrastruktūras izmantošanu, bet šādas rīcības rezultātā radušies zaudējumi tiek kompensēti, piemērojot augstāku maksu pārējiem pārvadātājiem, kuri tādējādi netieši maksā par pakalpojumu, kuru nemaz neaizmanto – biļešu tirdzniecību RSA kasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts cer ietaupīt pusotru miljonu latu uz autoostu rēķina

Egons Mudulis, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu monopola likvidēšana un klasificēšana samazinās pasažieru pārvadātāju izdevumus par aptuveni 1,5 milj. Ls, norāda Satiksmes ministrijas (SM) sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns.

Turpmāk pasažieri apdzīvotās vietās reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos varēs iekāpt un izkāpt ne tikai autoostā (AO), bet arī pieturvietās ārpus autoostas, ja vien pašvaldība piekritīs tās ierādīt. Rezultātā par 300 tūkstošiem Ls samazinātos nepieciešamie līdzekļi pārvadātāju zaudējumu kompensēšanai, kuri rodas, maksājot par iebraukšanu AO. Tas tādēļ, ka līdz ar iespējamo konkurenci arī pašām autoostām var nākties samazināt iebraukšanas maksu.

Regulāro maršrutu pasažieru pārvadātāji par iebraukšanu 35 Latvijas autoostās gadā kopā samaksā līdz trīs milj. Ls, norāda A. Lubāns. Valsts dotāciju veidā kompensē pārvadātājiem radušos zaudējumus, tādējādi šķērssubsīdiju veidā nauda nonāk AO, kuru cenas mēdz būt uzskrūvētas, norāda nozares eksperti. Taču problēmas ir ne tikai ar nepamatoti augstajām cenām, bet arī ar to, ka autoostas, kurās pārvadātāji spiesti iebraukt, neatrodas tiešā, loģiskā maršruta vidū, norāda ATD valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīdu rezultātā var pieaugt iebraukšanas maksa Rēzeknes autoostā, kas gulsies uz iedzīvotāju pleciem.

Rēzeknes autoostas operatora maiņa var novest pie iebraukšanas maksas palielināšanas, kas nozīmēs valsts izdevumu pieaugumu dotāciju veidā vai arī biļešu cenu celšanos, brīdina pasažieru pārvadājumu uzņēmumu pārstāvji. No vienas puses, Satiksmes ministrijā (SM) uzsver, ka spiedīgajos budžeta apstākļos par dotāciju palielināšanu nevar būt ne runas. No otras puses, gan valsts, gan pašvaldības pārstāvji atzīst, ka autoostu operatoriem ir iespējas pašreizēja normatīvo aktu ietvaros celt cenas par pārvadātājiem sniegtajiem pakalpojumiem.

Šobrīd Rēzeknē ir izveidojusies situācija, ka tagadējais autoostas līdzīpašnieks SIA Marno J (pamatdarbība – nekustamo īpašumu attīstīšana) ir lauzis līgumu ar līdzšinējo autoostas operatoru un pasažieru pārvadātāju a/s Rēzeknes autobusu parks (RAP), un vēlas, lai ar to (Marno) saistītais uzņēmums SIA Rēzeknes autoosta (RAO) kļūtu par autoostas operatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Konkurences padome Liepājas autobusu parkam piemēro 129,4 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS Liepājas autobusu parks, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli, diskriminējusi citus pasažieru pārvadātājus un kavējusi efektīvāku uzņēmumu iespējas saņemt valsts pasūtījumu.

Tādējādi AS Liepājas autobusu parks piemērots naudas sods 129,4 tūkstošu eiro apmērā, informē KP.

AS Liepājas autobusu parks nodarbojas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem un vienlaikus arī pārvalda Liepājas autoostu. Tā kā autoostas infrastruktūras pakalpojumi daudzos maršrutos neizbēgami ir jāizmanto arī citiem pasažieru pārvadātājiem, AS Liepājas autobusu parks ļaunprātīgi izmantoja situāciju, saviem konkurentiem par autoostas pakalpojumiem pieprasot ievērojami augstāku samaksu, uzsver KP.

Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka, nosakot maksu citiem pasažieru pārvadātājiem par autoostas izmantošanu, Liepājas autoosta tajā bija iekļāvusi nesamērīgi augstu savas peļņas procentu, kamēr AS Liepājas autobusu parks maksa bija noteikta pašizmaksas līmenī. Noteiktā laika periodā AS Liepājas autobusu parks maksa par autoostas pakalpojumiem netika paredzēta vispār, bet autoosta šīs izmaksas sedza, iekasējot paaugstinātu maksu no citiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas darbība ir atjaunota, tāpēc reģionālo maršrutu reisi atkal tiek uzsākti un noslēgti autoostas teritorijā, portālu DB informēja valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepriekš tika ziņots, ka visi Rīgas starptautiskās autoostas apmeklētāji tika evakuēti un autoostas teritorijā netika ielaisti autobusi, pasažieri no autobusiem tika izlaisti ārpus šīs teritorijas. Kā iemesls tika minēts nesprāguša kara laika lādiņa atrašana.

Pasažieriem, kuri autoostas evakuācijas dēļ nokavējuši savu reisu, autoostas kasēs būs iespēja atgūt naudu par iegādāto biļeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Padome kā uzņēmuma dzinējspēks: vajadzīgs efektivitātes novērtējums

Viesturs Lieģis, "Amrop" partneris, 06.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pasaulē tapa pirmās akciju sabiedrības ar daudzu akcionāru iesaisti, aktuāls ir bijis un būs jautājums par daudzveidīgu un atšķirīgu interešu sabalansēšanu.

Uzņēmuma īpašnieku intereses, darbinieku un klientu intereses, lielu, stratēģiski nozīmīgi organizāciju gadījumā – arī valsts intereses un citas. Saglabāt uzņēmumu ilgtermiņa attīstību šo dažādo interešu sadursmēs, ir viens no būtiskākajiem uzņēmumu un institūciju padomju uzdevumiem. Aktualizējoties padomju izveidei, nozīmīgs kļūst jautājums par to, kā novērtēt padomes darba efektivitāti? Ar kādām metodēm var "atšifrēt" padomes ieguldījumu un devumu uzņēmumam?

Daudzveidīgs skats bagātina attīstību

Strādājot Baltijas valstu un Ukrainas tirgos, uzņēmumu pārvaldībā var vērot līdzīgas tendences. Pēdējos gados par aktualitāti ir kļuvusi padomju veidošana, – ir pagājuši tie laiki, kad lielu valsts uzņēmumu padomes faktiski bija kādu politisko vai korporatīvo interešu apkalpojošs instruments. Šodien tās pilda uzņēmumiem un institūcijām ļoti vērtīgu lomu – rūpējas par ilgtermiņa attīstību. Saglabājot neatkarīgu, profesionālu un daudzveidīgu skatu uz konkrētās nozares un ekonomikas attīstību kopumā, padomes ir kā pieredzējušu ārstu konsīlijs. Tās izvērtē situāciju no dažādām pusēm, iesaka labākos rīcības modeļus, kā arī var apturēt kādas nevēlamas, uzņēmumu apdraudošas izpausmes. Laikā, kad uzņēmuma vadības komanda ir ieslīgusi krīzes pārvarēšanā, klientu bāzes paplašināšanā, kādu citu akūtu ikdienas izaicinājumu risināšanā, ir vajadzīgs kāds, kurš patur prātā lielo bildi.

Komentāri

Pievienot komentāru