Citas ziņas

Par e-talonu joprojām daudz neskaidrību

Atis Rozentāls, Db, 20.01.2009

Jaunākais izdevums

Kaut arī SIA Rīgas satiksme joprojām apliecina gatavību ieviest elektronisko norēķinu sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā no 1. marta, joprojām netiek sniegtas pietiekami skaidras atbildes, kā tas notiks.

Rīgas domes satiksmes un transporta lietu komiteja šim jautājumam veltīja stundu, uzklausot Rīgas satiksmes un tās meitas uzņēmuma SIA Rīgas karte pārstāvjus, taču deputāti palika neapmierināti ar dzirdēto un izteica ierosinājumus sistēmas uzlabošanai.

Jau ziņots, ka jaunās sistēmas ieviešana izmaksās 14 miljonus eiro, bet to koordinēs SIA Rīgas karte, kuras pamatkapitālā Rīgas satiksme ieguldījusi 1.3 miljonus latu. SIA Rīgas satiksme elektroniskās biļešu sistēmas ieviešanas koordinācijas grupas vadītājs Edgars Kreits pavēstīja, ka iedzīvotājiem, kam pienākas atlaides, izsniegtas 227 tūkst. anketas, bet uz 10. janvāri atpakaļ saņemtas 150 tūkst. anketas, kas garantē karšu izgatavošanu līdz 1. martam. Tiem, kas izvēlēsies pirkt neindividualizētas kartes, tiks iekārtoti 4 klientu centri, uzstādīti 46 biļešu pārdošanas automāti, no tiem puse pieturvietās un puse lielveikalos. Bez tam tirdzniecības vietās uzstādīs 300 biļešu pārdošanas terminālus. Tomēr diskusijas gaitā atklājās, ka elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanas gaitā var rasties sarežģījumi, īpaši iedzīvotājiem.

No 1. marta, iekāpjot sabiedriskajā transportā, reģistrēt braucienu jaunajā sistēmā ar jauno karti vajadzēs arī tiem iedzīvotājiem, kas drīkst braukt bez maksas – pensionāriem, kas vecāki par 75 gadiem, 1. – 4. klašu skolēniem u.c kategorijām. Ja cilvēks nebūs ar karti reģistrējies, viņu drīkstēs sodīt, kaut arī pasažieris drīkst braukt bez maksas. Pēc partijas Jaunais laiks ierosinājuma komiteja atbalstīja noteikumu punktu, kas trīs mēnešus ļauj nesodīt šīs iedzīvotāju kategorijas, kamēr viņi pierod pie jaunās kārtības. Tika skaidrots, ka šī reģistrēšanās nepieciešama, lai veiktu braucēju uzskaiti un pēc reālajiem datiem varētu piešķirt Rīgas satiksmei dotāciju.

Līdz šim ar viena maršruta mēnešbiļeti drīkstēja braukt citā maršrutā tajā posmā, kas abiem maršrutiem dublējas, piemēram, ar 11. maršruta tramvaja kartiņu braukt 6. tramvajā no Radio ielas līdz Bērnu pasaulei. Jaunā sistēma šo iespēju liegs, jo nevarēšot to atrisināt tehniski un arī kontrolieri nespēšot izkontrolēt. Deputāts Jānis Zaržeckis gan brīnījās, kāpēc tramvajā vajadzīga GPS sistēma, ja kontrolieris var vienkārši paskatīties pa logu, kā tas notiek līdz šim. Pēc ilgstošām debatēm komiteja uzdeva Rīgas satiksmei izstrādāt priekšlikumus šīs problēmas novēršanai.

Deputāti arī kritizēja Rīgas satiksmes nesteidzību, izstrādājot biļeti konkrētam laika periodam, piemēram, vienai vai trim stundām, jo tāda esot solīta jau pirms diviem gadiem. Taču nav veikti pētījumi, cik šādi biļetei vajadzētu maksāt, lai Rīgas satiksme neciestu zaudējumus. Tāpat neapmierinoša ir situācija, ka karti varēs papildināt internetā, taču tādā gadījumā to lietot varēs tikai nākamajā dienā, jo Wi-Fi sistēma, karšu lasītājiem atjaunojot informāciju, darbosies tikai depo teritorijā. Karti papildināt varēs tikai konkrētam braucienu skaitam vai mēnesim, tajā nevarēs ieskaitīt jebkuru summu.

Deputātu jautājumi liecināja, par sistēmas ieviešanu šobrīd ir ļoti daudz neskaidrību. Rīgas karte gan mārketinga pasākumiem iztērējusi 300 tūkstošus latu un sola šo izskaidrošanu vēl turpināt. Rīgas satiksmes preses sekretāre Iluta Bērziņa Db solīja, ka katrs klients, kas pasūtījis personalizēto viedkarti, reizē ar to saņems arī instrukciju, kā jārīkojas tālāk. Februāra sākumā tiek solīta preses konference, kurā tikšot izskaidrots, kādā veidā jaunā sistēma katrai iedzīvotāju kategorijai stāsies spēkā. I.Bērziņa arī atzina, ka kontrolieriem, kas pieraduši sodīt bezbiļetniekus, būšot «liels izaicinājums» izskaidrot jaunās sistēmas darbību iedzīvotājiem, kuri to nebūs izpratuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secinot, ka jaunā e-talonu sistēma tomēr izrādījusies neefektīva, Rīgas satiksme nolēmusi atgriezties pie iepriekšējās, kompostieru sistēmas. Iegādāto e-talonu tehnoloģiju plānots pārdot.

Jau šī gada jūnija otrajā pusē paredzēta pakāpeniska e-talonu tehnoloģiju nomaiņa ar kompostieriem.

Atgriežoties pie kompostieru sistēmas, tiks radītas aptuveni 300 jaunu darbavietu, jo atkal nepieciešami būs biļešu tirgotāji sabiedriskajā transportā, kuri arī dos ieguldījumu Latvijas ekonomikas attīstībā, maksājot nu jau augstākus nodokļus nekā iepriekš – pirms šī štata vieta uzņēmumā tika likvidēta.

Jāpiemin, ka līdzšinējais Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens izteicis vēlēšanos ieņemt jaunizveidotā kompostieru departamenta vadītāja amatu

Lai gan dažiem tas varētu šķist solis atpakaļ, tas tā nav. Atgriežoties pie kompostieriem, pirmkārt, jau tiek atgūta daļa zaudēto darbavietu, turklāt šī sistēma, kas Rīgas sabiedriskajā transportā darbojusies visilgāk, ir sava veida vēstures zīmogs, kas varētu galvaspilsētā piesaistīt tūristus, uzskata eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens pakāpeniski gatavs ieviest Rīgas Satiksmes norēķinu sistēmu ar e-taloniem, papildu izmaksas šis projekts Pasažieru vilcienam neradīšot.

Par to šodien žurnālistus informēja VAS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs. Jau pašlaik Rīgas vilciena stacijās var nopirkt e-talonu braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā. Paredzēts, ka no maija to varēs arī izmantot braukšanai vilcienos Rīgas robežās, nopirkto e-talonu validējot vai nu stacijā vai pie konduktora. Pakāpeniski e-talonu sistēma tikšot ieviesta braukšanai visā Latvijā. E-talona ieviešana vilcienos nebūšot dārga un izmaksās «dažus desmitus tūkstošu latu», taču faktiski Pasažieru vilcienam neko, jo par e-talonu tirgošanu Pasažieru vilciens no Rīgas Satiksmes saņems starpniecības procentus, kas ieviešanas izmaksas nosegšot, skaidroja A. Židkovs. Perspektīvā paredzēts pāriet uz automatizētu e-talonu tirgošanu automātos un e-talonu automatizētu validāciju vilcienu vagonos, atsakoties no dzelzceļa staciju kasieriem, skaidroja pasažieru vilciens pasažieru departamenta vadītājs Ivars Zaļais. Jautāts, kas notiks ar vilcienu biļešu automātiem, ja tādas ziemas dēļ kā šī stacijās nebūs elektrība, I. Zaļais norādīja, ka visām stacijām ir elektrības ģeneratori, savukārt katram konduktoram izsniegs divus akumulatorus, līdz ar to ar e-talonu iegādi un validāciju pat «bezelektrības» gadījumā problēmu nebūšot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Karte: ar e-talonu nākotnē varēs braukt pasažieru vilcienos un iepirkties kioskos

Nozare.lv, 08.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar SIA Rīgas satiksme (RS) elektroniskām biļetēm jeb e-taloniem nākotnē varēs apmaksāt braucienus AS Pasažieru vilciens (PV) vilcienos pa visu Latviju un pastāvīgos (zilos) talonus izmantot kā elektroniskus makus, lai veiktu nelielus pirkumus veikalos un kioskos, kas atrodas dzelzceļa staciju un RS maršrutu pieturu tuvumā, norāda SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs.

«Vēl viena lietojumprogramma, kuru ceram ieviest, ir «maks vilcienā». Kas tas ir? Tas ir zilais, atjaunojamais e-talons, kuru varēs e-talonu pārdošanas vietās «uzpildīt» ar naudu un izmantot maziem pirkumiem, kā to patlaban dara Honkongā un Singapūrā. Ar to varēs nopirkt kādu laikrakstu vai sīku preci. Taču vilcienā ar šo talonu varēs pirkt biļetes braucieniem ārpus e-talona zonas, paziņojot konduktoram, ka vēlas maksāt ar talonā atrodamo kredītu,» intervijā portālam Nozare.lv skaidroja Morizurs.

Intervijas laikā Morizurs demonstrēja nelielu portatīvu termināli, ar kuru PV darbinieki varēs pārbaudīt, vai pasažiera e-talons ir reģistrēts braucienam, iekasēt sodu un izrakstīt kvīti, ja tas nav noticis, kā arī pārdot vienreizēja brauciena biļetes, kā to patlaban dara RS sabiedriskā transporta līdzekļos. Vēlāk ar termināli, izmantojot elektronisko «maku», varēs arī nopirkt biļetes braucieniem ārpus zonas, kurā ir derīgi e-taloni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens un Rīgas karte panāk mierizlīgumu; e-talonu var ieviest pāris mēnešu laikā.

Jau šodien vai rīt varētu tikt parakstīts mierizlīgums starp uzņēmumiem VAS Pasažieru vilciens (PV) un e-talonu ieviesēju Rīgā SIA Rīgas karte (RK), DB norādīja RK mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs. Viņš gan atzina, ka procesa virzība paātrinājusies līdz ar prasības iesniegšanu pret PV tiesā. To, ka PV ir gatavs mierizlīgumam ar pašvaldības uzņēmumu SIA Rīgas satiksme (RS) un vēlas atgriezties pie e-talona projekta, DB apstiprināja arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Viņš gan atzina, ka vienošanās varētu tik panākta tuvākajās dienās, taču norādīja, ka tas varētu notikt arī nākamnedēļ. DB jau rakstījis, ka 2010. gada rudenī Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva Pasažieru vilcienam slēgt 1,2 milj. Ls vērto līgumu ar Rīgas satiksmi un Rīgas karti par Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļautu vilcienos Rīgas teritorijā lietot e-talonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Mikriņos pirkt biļeti būs izdevīgāk nekā Rīgas satiksmes transportā

Dienas Bizness, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti jaunajos mikroautobusos, kas jau no maija pārņems pirmos trīs minibusu maršrutus, būs lētāk, nekā pie vadītāja autobusā, trolejbusā vai tramvajā. Proti, cena par biļeti, neatkarīgi no tā, vai tā tiek pirkta pie busiņa vadītāja vai citās biļešu tirdzniecības vietās, būs 50 santīmi, to DB apstiprināja SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Papildināts viss teksts.

Jānorāda, ka šobrīd, iegādājoties e-talonu, piemēram, 20 braucieniem, viena brauciena izmaksas būs 45 santīmi. Savukārt, nopērkot e-talonu 50 braucieniem, viena brauciena cena ir 44 santīmi.

Jāmin, ka pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme pilnībā pārņems SIA DMK apkalpotos minibusu maršrutus 200., 224. un 267., kas attiecīgi brauc Vecmilgrāvja, Mangaļsalas un Sarkandaugavs virzienos. Minibusa maršrutiem būs jauns kustības saraksts darba dienām un brīvdienām.

Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme un pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme noslēgtais līgums uz pieciem gadiem paredz nodrošināt pasažieru pārvadājumus 35 maršrutos Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme sabiedriskā transporta galapunktos un klientu apkalpošanas centros uzsākusi nepersonalizēto viedkaršu jeb tā saucamo zilo e-talonu tirdzniecību.

Lai kļūtu par nepersonalizētā e-talona lietotāju, jāiemaksā 2 latu garantijas maksājums, kuru iespējams atgūt, atdodot e-talonu. Plastikāta viedkarte būs derīga piecus gadus. Nepersonalizētajā e-talonā var glabāt gan mēneša biļetes, gan atsevišķu braucienu biļetes, tai skaitā vienam braucienam, norādīja SIA Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Pirmajā nedēļā, kopš par sabiedrisko transportu var norēķināties, iegādājoties dzelteno e-talonu noteiktam braucienu skaitam vai laika periodam, pārdoti vairāk nekā 28 tūkstoši viedbiļešu. „Tikai 2.5 % iedzīvotāju, lietojot viedbiļeti, saskārās ar neatbilstībām, no tiem lielākā daļa pirmajā dienā. Iedzīvotāji, kuri veic braucienu reģistrāciju ar personalizēto e-talonu, nav saskārušies ar neatbilstībām,” apgalvoja I.Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban e-talonus joprojām nevar iegādāties daļā no SIA Plus punkts kioskiem, un arī Preses serviss vēl nav atjaunojis piegādes uz tiem, portāls db.lv uzzināja uzņēmumos.

E-talonu ieviesēja Rīgā SIA Rīgas karte mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs pastāstīja, ka e-talonu tirdzniecība ir apturēta 70% Plus Punkts kiosku. E-talonu pārdošanas termināli tiks pieslēgti brīdī, kad Plus Punkts būs pilnībā nokārtojis savas parādsaistības, kas mērāmas aptuveni 100 tūkstošu latu apmērā.

Arī SIA Preses serviss pārstāvji norādīja, ka pagaidām samaksa nav saņemta, taču kompānijas pārstāvji cer, ka drīzumā maksājumus saņems un varēs atsākt piegādes.

Db.lv jau ziņoja, ka par SIA Plus Punkts 100% daļu īpašnieku ir kļuvis SIA Plus Punkts Holding Ltd, kuru kontrolē Dānijas investori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009.gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro gadā, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro, informēja SIA «Rīgas karte» pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka e-talona sistēma Rīgā izmaksājusi gandrīz par 600 000 eiro lētāk nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.

Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veidojot aptuveni 6% no «Rīgas satiksmes» izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% «Rīgas satiksmes» izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai deviņi centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta - 1,426 eiro.

«Pēdējā laikā vairākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla «Ir» publikācijā «Naudas pumpis» kopā ir sajauktas summas latos (2009.-2013.gads) un eiro (2014.-2017.gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija,» pauda «Rīgas kartes» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme izskata iespēju piesaistīt ekspertus sadarbības līguma ar Rīgas karti izvērtēšanai

LETA, 08.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valde izsvērs iespēju piesaistīt ekspertus, kas izvērtētu sadarbības līgumu ar «Rīgas karti», lai gan konkrēts lēmums šajā jautājumā vēl nav pieņemts, pastāstīja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

Viņa uzsvēra, ka šis jautājums ir viens no daudzajiem valdes darba kārtībā, taču vienlaikus atgādināja, ka jaunā valde vēl nestrādā pat nedēļu. «Lēmumi par sadarbību ar »Rīgas karti«, »Rīgas mikroautobusu satiksmi« un citiem jautājumiem, ir laikietilpīgi un nedrīkst būt sasteigti. Ir virkne steidzamu lietu, kas jārisina. Valdes locekļi visus šos jautājumus pēta un mēģina virzīt uz priekšu,» skaidroja Bartaševiča. Tikmēr partijas «Latvijas attīstībai» (LA) Rīgas domes frakcija nolēmusi pieprasīt Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S) nekavējoties grozīt līgumu ar «Rīgas karti», lai e-talonu sistēma vairs neradītu zaudējumus, pastāstīja frakcijas pārstāve Ieva Graudiņa-Šutko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Latvijai neizdosies samazināt izdevumus un saņemt starptautisko aizdevumu, jau rudenī valstī var nākties ieviest talonu sistēmu, paziņoja Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvics vizītes laikā Liepājā.

«Latvija ir krustcelēs. Vai nu valdība samazina izdevumus un saņem starptautisko aizdevumu, vai arī izvēlas ceļu, kad gada otrajā pusē mūs sagaida jau talona sistēma, jo valsts nespēj no valsts budžeta izmaksāt nepieciešamos maksājumus,» sacīja Latvijas Bankas prezidents, lūgts raksturot pašreizējo ekonomisko situāciju Latvijā.

«Ar talonu sistēmu var saprast gan talonus burtiskā nozīmē, kad daļai cilvēku pret taloniem izsniedz preces, gan arī kā talonu/obligāciju, pat aizejot līdz surogātnaudai,» Db skaidroja LB preses sekretārs Mārtiņš Grāvītis. Tomēr tie esot tikai teorētiski scenāriji, kas nenozīmē, ka kāda konkrēta darba grupa jau izstrādā talonu ieviešanas sistēmu Latvijā. Katrā ziņā, tā noteikti nebūšot Latvijas Banka, kas ar to nodarbosies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visdažādāko neskaidrību un šķietami sīku, tomēr kaitinošu starpgadījumu virkne ir rīdzinieku ikdiena kopš lēmuma ieviest Rīdzinieka kartes un noteikt atšķirīgu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā rīdziniekiem un pārējiem Latvijas iedzīvotājiem, raksta Diena.

Jezga ar diferencētajām biļešu cenām sākās pēc Rīgas mēra Nila Ušakova pirmā paziņojuma pagājušā gada 24. septembrī, kam sekoja domes lēmums. Ap pašu Rīdzinieka karšu statusu vēl aizvien valda neskaidrība, jo Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sniegusi noraidošu atzinumu par Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, un tie joprojām nav stājušies spēkā.

Viena no problēmām, kuras noskaidrošana Dienas žurnālistam prasīja ilgāku laiku, ir – cik ilgi būs derīgas biļetes, kuras patlaban, izmantojot atlaidi, pērk visi pasažieri neatkarīgi no deklarēšanās vietas. Sākotnēji Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis pieļāva, ka tad, ja pats tarifs netiks mainīts (tas arī šobrīd oficiāli ir 1,20 eiro, tikai netiek piemērots), biļetēm derīguma termiņš būs viens gads. Kad laikraksts šo jautājumu uzdeva Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājam Vadimam Baraņikam, arī viņš sākumā nevarēja atbildēt, tomēr pēcāk noskaidroja, ka «noteiktais pārejas periods ir vienu mēnesi pēc mobilitātes programmas beigām», tātad visu martu vēl varēs braukt par 60 centiem, pat ja nerīdziniekiem stāsies spēkā 1,20 eiro tarifs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens paraksta izlīgumu par e-talonu sistēmas ieviešanu

Egons Mudulis, 14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV), RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA Rīgas karte (RK) ir vienojušās par izlīgumu, ka turpinās pildīt noslēgto līgumu par e-talona sistēmas ieviešanu vilcienos Rīgas robežās.

Izlīgums paredz, ka 2010. gada oktobrī noslēgtais līgums par elektroniskās biļešu sistēmas aprīkojuma uzstādīšanu un ar to saistītiem pakalpojumiem tiek atjaunots un puses aktīvi uzsāk darbu pie sistēmas tehniskās ieviešanas darbiem.

Par to, ka šāds mierizlīgums «tuvākajā laikā» varētu tikt parakstīts, DB rakstīja jau 18. aprīlī. RK mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs tobrīd atzina, ka procesa virzība paātrinājusies līdz ar prasības iesniegšanu pret PV tiesā, lai atgūtu gan ieguldītos līdzekļus 700 tūkst. Ls apmērā, gan negūto peļņu. Jāatgādina, ka 2010. gada rudenī Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva PV slēgt 1,2 milj. Ls vērto līgumu ar RS un RK par Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļautu vilcienos Rīgas teritorijā lietot e-talonu. Taču 2011. gada augustā PV, ko vadīja Nils Freivalds, līgumu lauza. RS uzskatīja, ka līgums joprojām ir spēkā, jo tā laušanai paredzēta speciāla procedūra. Savukārt PV ilgstoši analizēja, vai līgums ir spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojums presei

2015. gada 17.februārī

Šā gada 12.februārī AS «Pasažieru vilciens» (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns medijiem paziņojis, ka PV gatavojas biļešu tirdzniecības revolūcijai, ieviešot zonu sistēmu. Projekta plānotais ieguldījums lēšams nepilna miljona eiro apmērā. SIA «Rīgas karte» (RK) atzīmē, ka šādu sistēmu būtu iespējams ieviest nekavējoties un bez papildus ieguldījumiem, izmantojot jau iepriekš PV vilcienos lietoto RK aprīkojumu.

RK atzīmē, ka zonu sistēma nav nekas jauns – citu valstu praksē sistēmu, kad pasažieris pārvietojas starp attālumiem dažādās zonās, sauc par uz nobrauktā attāluma balstītu sistēmu jeb OD (origin-destination), aprēķinot tarifu pēc nobraukto kilometru skaita. Šobrīd RK ir atvērta, sadarbojoties ar PV, turpināt līdzšinējo projektu, un uzsākt zonu sistēmas lietošanu nekavējoties, kas neprasītu papildus ieguldījumus jaunas aparatūras un programmnodrošinājuma iegādē, kā arī cilvēkresursu piesaistē. RK atzīmē, ka tās rīcībā esošais aprīkojums un programmnodrošinājums jau šobrīd pilnībā atbalsta esošo PV tarifu sistēmu vai plānoto jauno tarifu zonas sistēmu, līdz ar to jaunas sistēmas ieviešana no PV puses nav nedz nepieciešama, nedz ekonomiski izdevīga ne klientam, ne pārvadātajam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspusējais līgums starp SIA Rīgas karte (RK), SIA Rīgas satiksme (RS) un AS Pasažieru vilciens (PV) no PV puses lauzts šķietami iracionālu, iespējams, politisku iemeslu dēļ un par tā neizpildīšanu RK varētu prasīt vismaz miljona latu kompensāciju, informē RK valdes priekšsēdētājs Ēriks Morizurs.

Morizurs izteica neizpratni par PV rīcību, jo, viņaprāt, paša PV veikts pētījums «apstiprināja, ka pat sliktākajā gadījumā līguma izpilde nenestu zaudējumus». Morizurs gan piebilda, ka tas attiecas uz visu līgumā paredzēto projektu īstenošanu, tostarp PV biļešu tirdzniecību braucieniem pa visu Latviju, izmantojot RK elektroniskās sistēmas, kā arī elektroniskā maka funkcijas pievienošanu e-talonam, lai ar to varētu iepirkties kioskos un veikalos RS transporta pieturu un PV staciju apkaimē.

Morizurs, kurš strādājis Latvijā vairākus gadus, arī teica, ka nevarot iedomāties, kādiem politiskajiem spēkiem ārkārtas Saeimas vēlēšanu priekšvakarā šāds solis varētu nākt par labu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preses vairumtirdzniecības un piegādes uzņēmums SIA Preses serviss pārtraucis preses izdevumu piegādes SIA Plus punkts tirdzniecības vietām, stāstīja SIA Preses serviss pārstāve Inga Samoviča.

Viņa norāda, ka Plus punkts atkārtoti nav norēķinājies par tam piegādātajiem preses izdevumiem un kopējā parāda summa patlaban sasniedz jau gandrīz 100 tūkst. latu.

«Tāpēc Preses serviss jau no piektdienas, 6. septembra, ir pārtraucis preses izdevumu piegādes Plus punkta tirdzniecības vietām un patlaban notiek jau iepriekš piegādāto preses izdevumu izņemšana no tirdzniecības,» atzīmē I. Samoviča.

Viņa arī uzsver, ka fakts, ka uzņēmuma Plus punkts vadība nav izrādījusi interesi vienoties par parāda atmaksu, kā arī samērā biežās šī uzņēmuma vadības maiņas rada bažas, ka uzņēmums drīzumā varētu izbeigt savu pastāvēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Rīgas domes amatpersonas lepojās, ka beidzot kaut daļēji atrisināta tualešu problēma, jo uzstādītas desmit jaunas tualetes. Prieki bija īsi - aprīlī ekspluatācijā nodotās desmit tualetes izrādījušās iekārojamas vandaļiem, un šobrīd praktiski neviena no tām nestrādā, sabojātas to naudas kastes, vēsta laikraksts Diena.

Lai risinātu situāciju, Mājokļu un vides departaments piedāvājot trīs risinājumus - ļaut izmantot tualetes bez maksas, ieviest e-talonu vai norēķinu sistēmu ar mobilo sakaru palīdzību, noskaidrojis laikraksts.

Pagājušajā nedēļā domes Mājokļu un vides komiteja lēmumu par risinājumu vēl neesot pieņēmusi, uzdodot atbildīgajām amatpersonām veikt aprēķinus par visu triju variantu izmaksām un ziņot nākamajā komitejas sēdē. No aprīļa līdz oktobrim desmit tualetēs ar divām kabīnēm un divās, kur kabīņu skaits ir lielāks, - RTU pagalmā un Radio ielā - kopā iekasēti vairāk nekā 10 500 latu, apmeklējumu skaitu lēš ap 41 tūkstoti. Tomēr notikušas arī deviņas zādzības no tualešu naudas kastēm, par kurām ierosinātas krimināllietas. No 19. augusta līdz 25. septembrim bijis noslēgts līgums ar apsardzes firmu, un šajā laikā zādzības nav notikušas. Kolīdz līgums beidzies, zagļi atkal uzdarbojušies. Tā kā tualetes regulāri tiek bojātas un šobrīd bezmaz visas ir padarītas nederīgas (22. oktobrī darbojās tikai viena), ir secināts, ka tā vairs nevar turpināties, raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš oktobra, kad tika slēgta tirdzniecība Plus punkts kioskos, konkurentu Narvesen tirdzniecības rādītāji nav būtiski mainījušies, audzis vien pārdotais e-talonu skaits, Db.lv informē Narvesen Baltija Personāla un komunikāciju departamenta direktors Andis Aleksandrovs.

E-talonu tidzniecības rādītāji kopš oktobra ir auguši par 10%.

«Kopumā šī situācija neatstāj nozīmīgu ietekmi uz Narvesen tirdzniecības vietu apgrozījumu, jo Latvijā ir labi attīstīts mazumtirdzniecības tirgus ar daudzām alternatīvām iepirkšanās vietām,» norāda A. Aleksandrovs.

Jau rakstīts, ka šā gada 15. oktobrī Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) apturējusi SIA Plus punkts maksājumu pakalpojumu sniegšanu.

Septembrī Plus punkta veikalos atkal tika apturēta e-talonu tirdzniecība, kā arī preses izdevumu piegādes, jo uzņēmums atkārtoti nav nokārtojis finansiālās saistības pret pakalpojumu sniedzējiem. Kopējā parādsaistību summa, ko Plus punkts ir parādā uzņēmumiem Preses serviss un Rīgas kartes, varētu būt mērāma ap 200 tūkst. latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskā norēķinu sistēma jeb e—talons Rīgas sabiedriskajā transportā tiks ieviesta pakāpeniski, un pilnībā pāreja uz to beigsies 1. maijā.

Pretēji iepriekš apgalvotajam, 1. martā vēl nebūs pieejamas personalizētās un nepersonalizētās viedkartes un viedbiļetes, jo sistēmu sāks ieviest no vienreizējiem braukšanas taloniem, ko var par 50 santīmiem iegādāties pie transportlīdzekļu vadītāja.

Jau ziņots, ka Rīgā no 1. marta sākas pāreja uz jaunu norēķinu sistēmu, iimg src="http://www.db.lv/gfx/movico1.png" / img src="http://www.db.lv/gfx/fotoico1.png" / E-talonu pilnībā ieviesīs no 1. maijaeviešot viedbiļetes konkrētam braucienu skaitam un viedkartes, ko katru mēnesi varēs papildināt un kas darbosies kā līdzšinējās mēnešbiļetes ar fiksētu summu. SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens norādīja, ka no 1. aprīļa varēs lietot viedbiļetes jeb dzeltenās biļetes zināmam braucienu skaitam, bet visām iedzīvotāju kategorijām viedkartes ieviesīs līdz 1. maijam. No 1. aprīļa sistēma darbosies arī autobusos, kuros vairs nebūs konduktoru. Jau drīzumā tiek solīts uzstādīt jauno e—talonu tirdzniecības automātus, kādi Rīgā būs 46, bet jaunās biļetes nopirkt un viedkartes papildināt varēs arī preses kioskos un veikalos, kur transporta talonus pārdeva līdz šim. Studentiem un skolēniem, kas līdz šim drūzmējās pie kasēm, piemēram, Prāgas ielā, vairs nebūs vajadzīgas izglītības iestāžu izsniegtās izziņas, un kartes varēs papildināt ikvienā tirdzniecības vietā, bet no 1. maija arī internetā. SIA Rīgas satiksme meitas uzņēmuma SIA Rīgas karte valdes loceklis Aleksandrs Brandavs jauno sistēmu nosauca par brīnišķīgu un apgalvoja, ka e-talonu validēšana sabiedriskajā transportā nebūšot apgrūtināta pat sastrēgumstundās, turklāt vairākas Rīgas satiksmes amatpersonas mierināja, ka ļoti pārpildītā transportlīdzeklī kontrole iespraukties necentīšoties. Toties, kontrolei iekāpjot, biļešu reģistrēšanas iekārtas tiks bloķētas, un pēdējā brīdī apmaksāt braucienu nebūs iespējams. Pasažieru ērtībai viedkartes nolasīt varēs, tās neizņemot no maka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Staigā pa pieturu un meklē vecos talonus. Pēc tam aiznes mājās, logā saules gaismā izbalina un lieto atkal,» šādu ieteikumu reģionālais laikraksts Kursas Laiks noklausījies kādā sabiedriskā transporta pieturā Liepājā.

«Jau vairākus gadus tā vien braucu,» laikrakstam pastāstījusi kāda liepājniece, kura izmanto talonu balināšanas metodi. Kontrolieri ne reizes viņas talonus nav atpazinuši kā vairākkārt lietotus.

Pēc dzirdētā redakcija nolēmusi izmēģināt, kā šāda metode darbojas. Izlietotie taloni tika ar skoču pielipināti redakcijā pie loga. Pēc nedēļas redakcijas kolektīvs secināja, ka viens no taloniem vizuāli līdzinās jaunam talonam. Gaidot eksperimenta rezultātu, laikraksts pamanījis vēl dažos liepājnieku logos rindiņā salīmētus talonus un secinājis, ka tie tiek «žāvēti», lai atgrieztos apritē.

Pašvaldības aģentūras Liepājas sabiedriskais transports (LST) direktors Gints Lūsis laikrakstam apliecinājis, ka par talonu tintes kompostrējuma balināšanas metodi gan viņš, gan kontroles dienestā ir informēti. Taču, viņaprāt, uzņēmums ir pietiekami nodrošinājies pret talonu balinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot jauno norēķinu sistēmu jeb e-talonu sabiedriskajā transportā, SIA Rīgas satiksme publiski nodemonstrēja iespēju izgatavot personalizētu e-talonu pāris minūtēs, taču šāda ekstra pieejama tikai dažiem deputātiem reklāmas nolūkos.

Rīgas domes deputāti Andrejs Požarnovs un Imants Rākins (abi TB/LNNK) kļuva par Rīgas sabiedriskā transporta norēķinu sistēmas jeb e-talona reklāmas sejām, jo tieši viņiem žurnālistu klātbūtnē izgatavoja personalizētos e-talonus. Īpaši organizētā pasākumā, reklamējot jaunā klientu centra atvēršanu Rīgas starptautiskajā autoostā, Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam A.Požarnovam un SIA Rīgas satiksme (RS) padomes priekšsēdētājam I.Rākinam pāris minūšu laikā izgatavoja jaunos personalizētos e-talonus. Deputātus uz vietas nofotografēja, pieņēma viņu aizpildītās anketas un turpat uz vietas izgatavoja plastikāta viedkartes. Taču visiem iedzīvotājiem serviss šādā ātrumā nebūs pieejams — aizpildīt anketu un nofotografēties ir iespējams, bet karti izgatavos divu nedēļu laikā un sūtīs pa pastu. Tūkstošiem iedzīvotāju jauno talonu gaida kopš rudens, jo tos gatavojot Francijā. Jau vēstīts, ka e-talona ieviešana izmaksā 14 miljonus latu, bet uzturēšana – 5.5 milj. Ls gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Spīķeros atvērts jauns Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrs

Lelde Petrāne, 19.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sācis jauns Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrs, kas atrodas Rīgā, Spīķeru ielā 1.

Lēmums par vēl viena klientu apkalpošanas centra atvēršanu Spīķeros pieņemts, jo nemitīgi paplašinās e talona lietošanas iespējas. Tāpat septembrī un oktobrī ir liels klientu pieplūdums, un līdzšinējie klientu apkalpošanas centri ir ļoti noslogoti, informē uzņēmums.

Jaunā klientu apkalpošanas centra atrašanās vieta izvēlēta netālu no noslogotākajām sabiedriskā transporta pieturvietām, kur ir liela pasažieru plūsma. Tāpat līdzās atrodas centrālā dzelzceļa stacija, kurā ikdienas ir liels iedzīvotāju skaits, kuri izmanto pārsēšanās iespējas Rīgas satiksmes apkalpotajos sabiedriskā transporta maršrutos. Līdz šim Rīgas centrā bija tikai viens klientu apkalpošanas centrs Autoostā, kurā tiek apkalpoti vidēji 50% no visiem klientiem, kuriem ir nepieciešams risināt jautājumus, kas saistīti ar e talonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 9.jūlija, visās e talona tirdzniecības vietās pakāpeniski būs iespējams iegādāties e talonu ar jaunu dizainu – uz fotogrāfijas redzama Rīgas Doma baznīca un salūts.

Jaunā dizaina e talonu kopējā tirāža ir četri miljoni.

Dzeltenajam e talonam dizains tiek mainīts divas reizes gadā. Vienreiz uz tā tiek izvietota fotogrāfija ar kādu no Rīgas skatiem – 2010. gadā bija fotogrāfija ar klasisko Rīgas panorāmu, savukārt 2011. gadā bija fotogrāfija ar Melngalvja namu. Otro reizi uz e talona izvieto bērna zīmējumu – 2010. gadā uz e talona izvietoja Vinetas Siliņas zīmēto zemās grīdas tramvaju, bet 2011. gadā Kristofera Krūmiņa zīmēto tramvaju.

Lai arī dzeltenais e talons ieguvis jaunu dizainu, nav mainījušās tā funkcijas – e talonu iespējams papildināt ar biļetēm noteiktam braucienu skaitam, laika biļetēm un grupu biļetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raidījuma Nekā personīga rīcībā nonākusi informācija, ka starptautiskie aizdevēji vēlas panākt, lai Latvijā pievienotās vērtības nodoklis tiktu paaugstināts no 21% uz 23% un, ieviešot nodokli par dzīvojamo platību, to jāpiemēro visam īpašumam nevis tikai luksus mitekļiem. Valdība arī lemšot par pensiju samazināšanu.

«Šonedēļ, kad atbrauca starptautiskie aizdevēji, viņi ieraudzīja, ka budžets joprojām nav samazināts un tā deficīts ir nevis 7%, bet 11.5%. Neoficiāli, bet droši avoti apliecina, ka piektdien pēc tikšanās ar valdības vadītāju Pasaules bankas un Valūtas fonda eksperti devušies uz Rīgas pili, viņi informējuši valsts prezidentu par neapmierinošo valdības darbu. Pēc šī signāla radies pamatots satraukums, ka aizdevēji turpmākās sarunas pārtrauks un Latviju pametīs vienu ar savām problēmām,» informēja raidījums Nekā personīga.

Par kritisko situāciju zinājis arī Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs, tāpēc viņš licis lietā šoka terapiju, paziņojot, ka rudenī Latvijai nāksies izdot surogātnaudu - talonus. Nekā personīga viņš apstiprinājis, ka viņa mērķis bijis iekustināt valdības darbu. Latvijas Banka būšot pirmā iestāde, kas iestāsies pret šādu talonu vai citu naudas aizstājēju izdošanu. Taču, kā norāda Nekā personīga, ministru izteikumi valdībā liecinot, ka viņi vēl joprojām neapzinoties situācijas smagumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban SIA Plus punkts veic pārrunas ar SIA Preses serviss un preses piegāde tiks atjaunota tuvākajā laikā, norādīts Plus Punkta paziņojumā.

«Līguma izpildes laikā periodiski rodas dažādas domstarpības, kuras puses parasti atrisināja līgumā paredzētajā strīdu izskatīšanas kārtībā. Arī šobrīd ir dažādi skatījumi uz vairākiem komercdarbības jautājumiem, kā tas dažreiz notiek starp partneriem,» norāda Plus Punkts pārstāve Svetlana Kiseļova.

«Mūs pārsteidz, ka šoreiz, lai risinātu iekšējas viedokļu atšķirības, Preses serviss nolēmis izmantot masu mediju starpniecību, apejot līgumā noteiktu strīdu izskatīšanas kārtību un neievērojot komercinformācijas konfidencialitātes principu, tajā pašā laikā noraidot visus mēģinājumus atrisināt nesaskaņu līguma noteikumu ietvaros,» norāda Plus Punkta pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runas par talonu ieviešanu ir runas par slēpta veida lata devalvāciju. Šādu uzskatu intervijā Latvijas Radio paudis ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

«Valdība nekādus talonus ieviest neplāno, un šādām runām patlaban nav vietas,» sacīja V. Dombrovskis. «Šo paziņojumu motivācija man nav skaidra. Ko ar šo domā Latvijas Bankas prezidents, jājautā pašam Latvijas Bankas prezidentam,» tā premjers.

I. Rimšēvičs agrāk norādījis, ka, lai apmierinātu starptautisko aizdevēju prasības par 7% budžeta deficītu Latvijā, jūnijā valdībai būs jāsamazina izdevumi uzreiz par miljardu latu. Viņš arī esot norādījis, ka pie pašreiz izstrādātajiem budžeta grozījumiem, deficīts var sasniegt 11 % no IKP.

Ar starptautiskajiem aizdevējiem patlaban joprojām saskaņots ir 5% budžeta deficīts, taču valdība ir sagatavojusi grozījumus budžetā, kas paredz deficītu 7% apmērā no iekšzemes kopprodukta (IKP). «Par to mēs risinām sarunas jau labu laiku. Ir pozitīvas indikācijas, taču gala lēmums būs tad, kad budžets tiks pieņemts,» tā V. Dombrovskis norādīja intervijā LNT raidījumam 900 sekundes.

Komentāri

Pievienot komentāru