Transports un loģistika

Par nozaudētu bagāžu jāziņo nekavējoties

Aivars Mackevics [email protected], 21.08.2006

Jaunākais izdevums

Tas, kuram lidojuma laikā nozaudēta bagāža, var pieprasīt no atbildīgās lidsabiedrības kompensāciju. Naudas apmērs gan nav atkarīgs no laika, cik ilgi nozaudētais koferis tiek meklēts, bet gan no tajā esošo mantu vērtības. pašniekam ir jāuzskaita bagāžā esošās mantas un to vērtība. Db jau ziņoja, ka pēc Lielbritānijas terorisma trauksmes British Airways lidojumos tika nozaudētas aptuveni 20 000 bagāžas vienību. Īpašniekiem nācās pat vairākas dienas gaidīt, lai saņemtu to atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair samazinājusi maksu par nododamo bagāžu, atgriežot to iepriekšējā līmenī, proti, par bagāžu, kuras svars ir līdz 15 kilogramiem būs jāmaksā 15 eiro, savukārt par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem, būs jāmaksā 25 eiro, ziņo Irish Times.

Nododamo bagāžu cenu izmaiņas stāsies spēkā šā gada 1. septembrī.

Iepriekšējās Ryanair bagāžu cenas bija attiecīgi 20 eiro par bagāžu līdz 15 kilogramiem un 30 eiro par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem. Iepriekš apstiprinātā augstā maksa par bagāžu saglabāsies Ryanair reisos uz Kanāriju salām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.

Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.

A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par sūtījumu nozaudēšanu būs 20 latu kompensācija

, 17.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija izstrādājusi jaunu kārtību, kas paredz tarifa summas atmaksu un 20 latu kompensāciju par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu.

Minētie MK noteikumi jāakceptē valdībā.

Ja persona iesniegs sūdzību atlīdzības saņemšanai par pasta sūtījumu nozaudēšanu vai bojāšanu, pasta komersants veiks pārbaudi un mēneša laikā pieņems lēmumu par atlīdzības piešķiršanu vai motivētu atteikumu to darīt.

Par nozaudētu ierakstītu vēstuļu sūtījumu neatkarīgi no tā satura un svara pasta komersants izmaksātu atlīdzību 20 latu apmērā un iekasēto tarifa summu. Par nozaudētu apdrošinātu pasta sūtījumu komersants izmaksātu atlīdzību pasta sūtījuma apdrošinājuma summas apmērā un iekasēto tarifa summu. Par nozaudētu neapdrošinātu pasta paku plānots, ka komersants izmaksātu atlīdzību, kuras apmēru aprēķinātu, summējot 30 latus par pasta paku un papildus 3 latus par katru kilogramu, un iekasēto tarifa summu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauni noteikumi atlīdzības izmaksai par nozaudētu pasta sūtījumu

Elīna Pankovska, 09.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk par nozaudētu ierakstītu vēstuļu sūtījumu neatkarīgi no tā satura un svara pasta komersants izmaksās atlīdzību 20 latu apmērā un iekasēto tarifa summu.

Savukārt par nozaudētu apdrošinātu pasta sūtījumu tiktu izmaksāta atlīdzība pasta sūtījuma apdrošinājuma summas apmērā, kā arī iekasēto tarifa summu, bet par nozaudētu neapdrošinātu pasta paku komersants izmaksātu atlīdzību, kuras apmēru aprēķinātu, summējot 30 latus par pasta paku un papildus 3 latus par katru kilogramu, un iekasēto tarifa summu.

Ja persona iesniegs sūdzību atlīdzības saņemšanai par pasta sūtījumu nozaudēšanu vai bojāšanu, pasta komersantam būs jāveic pārbaude un mēneša laikā jāpieņem lēmums par atlīdzības piešķiršanu vai motivētu atteikumu to darīt.

Jaunos noteikumus ir izstrādājusi Satiksmes ministrija (SM) un tie 9.martā ir apstiprināti valdības sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Aviopasažieriem problēmas ar bagāžu

Elīna Pankovska, 11.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Normalizējoties aviosatiksmei Eiropas lidostās, pasažieru nedienas ar ceļošanu tomēr vēl nav beigušas. Daļai pasažieru bagāža kavējoties dienām un pat nedēļām ilgi.

Šī iemesla dēļ pēdējo nedēļu laikā esot dubultojies no If klientiem saņemto zvanu skaits. Ja pirms gadu mijas vairākums zvanu bija saistīti ar klientu konsultēšanu par rīcību atcelto avioreisu dēļ un iespējām turpināt ceļu vai atgriezties mājās, tad pašlaik klienti saskaras ar bagāžas kavēšanos un pazaudēšanu, informē If Apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna.

Pašlaik aptuveni 50% If Apdrošināšanā saņemto atlīdzību pieteikumu ir saistīti ar atceltajiem un aizkavētajiem reisiem gada nogalē, kā arī nozaudēto vai aizkavēto bagāžu. Savukārt pārējie ir saistīti ar ārstēšanās izdevumiem, kas klientiem radušies ceļojumu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dažādu pakalpojumu reputācija jeb ar ko jārēķinās biznesa ceļotājiem

Silvestrs Savickis, 08.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti vārdu reputācija lieto brīžos, kad tiek runāts par kādu konkrētu subjektu – personu vai uzņēmumu. Tomēr vārds reputācija ir vietā, ja runājam arī par pakalpojumiem, ko piedāvā vairāki vai pat ļoti daudzi uzņēmumi. Piemēram, ceļojumu apdrošināšanu un pasažieru pārvadājumiem ar aviotransportu.

Šo stāstu rakstu kolēģa, arīDienas biznesa vairāku blogu autora, Ģirta Rūdas iedvesmots. Pirms pāris nedēļām lasīju viņaemuāru par nedienām dodoties darījumu braucienā uz Argentīnu. Viens no Ģirta ieteikumiem bija papildus apdrošināt savu bagāžu. Tad nu stāsts parreālo dzīvi arī tad, ja bagāžu esat papildus apdrošinājis ar kādas riska apdrošināšanas kompānijas ceļojumu apdrošināšanas polises palīdzību. Bonusā vēl arī stāsts par kārtību, kādā aviokompānijas atlīdzina zaudējumus gadījumos, ja bagāža ir fiziski sabojāta.

Darbojošās personas nesaukšu vārdos, jo droši vien viss notikušais ir saskaņā ar priekšrakstiem, likumiem, normatīvajiem aktiem utt. un nekāduattieksmes pretenziju man nav. Būtiskākais ir vērst uzmanību un apzinātieskā būs īstenībā pat ja būsiet sevi papildus apdrošinājis. Ko nozīmē apdrošināšanas polisē redzamais, bet ko, savukārt, saka apdrošināšanas noteikumi, kurus nevienam jau tā īsti rūpīgi līdz galam izlasīt negribas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. maija aviokompānija airBaltic ir paaugstinājusi maksu par nododamo bagāžu. Turpmāk dažos gadījumos maksa par bagāžu, kas netiek ņemta līdzi salonā būs pat divas reizes augstāka.

Ja pasažierim nav Baltic Miles kartes, tad no 1 maija līdzšinējo 15 eiro vietā par bagāžu būs jāmaksā 30 eiro, ja apmaksa tiek veikta internetā. Savukārt, ja maksa par bagāžu tiek veikta lidostā, tad līdzšinējo 20 eiro vietā būs jāšķiras no 30.

Jaunie tarifi:

EUR 20/LVL 14 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim ir Baltic Miles karte un bagāža tiek apmaksāta kopā ar aviobiļeti.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim nav Baltic Miles karte vai ja bagāža tiek pirkta atsevišķi no aviobiļetes.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja bagāžas apmaksa tiek veikta lidostā.

EUR 60/LVL 42 ir maksa par rokas bagāžu pirms iekāpšanas, ja tā pārsniedz atļautos izmērus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka pasažieriem turpmāk neļaus salonā bez maksas ņemt rokas bagāžu, kura sasniegs 10 kilogramus.

Ryanair otro reizi šogad maina bagāžas noteikumus. Gada sākumā aviokompānija paziņoja, ka lidmašīnas salonā varēs ienest tikai vienu somu, kamēr koferi, kuri sasniedz 10 kilogramus, būs jānodod kā reģistrētā bagāža, bez maksas. Bagāžu nodošanai lidsabiedrības darbinieki paņem pie iekāpšanas vārtiem - tā nav jānodod reģistrācijas zonā. Pasažieriem, kuri lidojumu iegādājušies ar Priority Boarding privilēģijām, vēl arvien tiks ļauts bagāžu lidmašīnas kabīnē ienest kā līdz šim - vienu lielo un vienu mazo somu.

Sākot no šā gada 1.novembra Ryanair pasažieri lidmašīnas salonā bez maksas drīkstēs ienest nelielu rokassomu vai mugursomu (42cm x 20cm x 30cm), kuru varēs novietot sev zem sēdekļa. Par lielāku bagāžu, kuras sasniedz 10 kilogramus (55cm x 40cm x 20cm) būs jāmaksā 8 līdz 10 eiro. Priority Boarding klientiem gan nekas nebūs mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avikompānija Wizz Air ieviesusi jaunu kabīnes bagāžas politiku, no šī gada 29. oktobra atceļot samaksu par rokas bagāžu, informē kompānijā.

Kompānijā skaidro, ka pasažieriem būs tiesības ienest kabīnē vienu rokas bagāžu, kas atbilst izmēram 55x40x23cm, bez papildus samaksas.

Aviokompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pašlaik Wizz Air lidmašīnas kabīnē ļauj ņemt līdzi nelielo rokas bagāžu, kuras izmēri nepārsniedz 42x32x25 cm, savukārt lielā rokas bagāža, par atsevišķu samaksu, nedrīkst pārsniegt izmērus 55x45x25 cm.

Aviokompānijas klientiem, kas jau ir iegādājušies biļeti un maksas rokas bagāžu ceļojumam pēc 2017. gada 29. oktobra, izmantojot kādu no Wizz Air platformām, samaksātā summa par bagāžu tiks atgriezta 120% apmērā uz personīgajiem WIZZ kontiem.

No trešdienas avikompānija pasažieriem arī pakalpojumu WIZZ Priority, kas ietver prioritāro iekāpšanu, tāpat pasažieri var ņemt līdzi uz klāja papildus personisko mantu, kuras izmērs nepārsniedz 40x30x18cm un no 29.oktobra tiek garantēta vieta rokas bagāžai lidmašīnas kabīnē (pakalpojums pieejams arī pērkot WIZZ Go, WIZZ Plus un WIZZ Privilege Pass).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā noteiktais slieksnis fizisko personu konta apgrozījumam, pie kura bankām šobrīd ir jāziņo Valsts ieņēmumu dienestam (VID), ir par zemu, ceturtdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» atzina bijusī VID vadītāja Ināra Pētersone.

Viņa norādīja, ka ideja par nepieciešamību bankām informēt VID par fizisko personu kontu apgrozījumu apspriesta jau sen. «Ideja pati par sevi ir ļoti sena - tāda bija jau manā laikā un tā tapa pēc diskusijām ar Lietuvas nodokļu administrāciju, kas gāja līdzīgu ceļu, lai varētu kvalitatīvāk analizēt fizisko personu izdevumu atbilstību ienākumiem,» skaidroja Pētersone.

Viņa arī atzīmēja, ka tajā laikā 15 000 eiro bija savādāk vērtējama summa. «Šobrīd šķiet, ka šie 15 000 eiro ir novēloti. Vajadzēja koriģēt uz augstāku summu - tie varētu būt 40 000 eiro vai 50 000 eiro. Šobrīd 15 000 eiro, kas ir 1000 eiro ar astīti, kas legāli atnāk kaut vai tikai par darba algu, ir nesamērojami,» atzina Pētersone

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair apsver maksas par rokas bagāžu ieviešanu

Lelde Petrāne, 08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ryanair dzīšanās pēc lielākiem ienākumiem un peļņas nerimstas, šobrīd aviokompānija apsver iespēju ieviest maksu par pasažieru rokas bagāžu, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta baltic-ireland.ie.

Lidsabiedrības izpilddirektora vietnieks Maikls Kavlejs apgalvojis, ka maksa par bagāžu tiek apsvērta jau ilgi, piebilstot, ka bezmaksas pakalpojumi parasti netiek novērtēti, un 80% pasažieru nodeva bagāžu, kad tas bija bez maksas saņemams pakalpojums.

Šobrīd bagāžu nodod tikai 35% Ryanair pasažieru.

Rokas bagāža ir viens no pēdējiem pakalpojumiem, ko aviokompānijas piedāvā bez maksas.

Ryanair vadītājs Maikls O'Līrijs iepriekš ir nācis klajā ar vairākiem ekstravagantiem papildus peļņas gūšanas priekšlikumiem, tostarp – ieviest maksu par tualešu izmantošanu lidmašīnā. Šis ierosinājums gan pagaidām nav realizēts, atgādina baltic-ireland.ie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air pavēstījusi, ka iekasēs maksu par rokas bagāžu, airBaltic izplatījusi paziņojumu, ka «airBaltic izvērtēs šo tendenci un analizēs, vai maksa par rokas bagāžu ir nepieciešama».

Db.lv jau rakstīja, ka, sākot no 24. oktobra Wizz Air ieviesīs desmit eiro maksu par rokas bagāžu, kas lielāka par 42 cm x 32 cm x 25 cm. Jaunie noteikumi attieksies uz visiem Wizz Air maršrutiem, izņemot lielāko daļu lidojumu uz un no Ukrainas. Šis Wizz Air solis nav guvis pasažieru atbalstu, 88% respondetu norādot, ka viņi apdomās, vai neizvēlēties lidojumiem citu aviokompāniju, kas šādu maksu neprasa.

Patlaban Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lidojumos rokas bagāža ir bez maksas. «Ja klients šobrīd ir iegādājies biļeti nākamajam gadam un rokas bagāža šajā biļetē ir iekļauta kā bezmaksas pakalpojums, tad tas arī būs bezmaksas pakalpojums, neatkarīgi no turpmākajiem lēmumiem,» teikts lidsabiedrības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic par bagāžu būs jāmaksā atsevišķi

, 27.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic no 2007. gada 5. decembra ieviesīs atsevišķu maksu par bagāžu 3 latu apmērā, Db.lv informēja Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks komentē: „Kopš 2002. gada airBaltic pastāvīgi samazina biļešu cenas. Piemēram, Latvijā pēdējo piecu gadu laikā mūsu vidējās aviobiļešu cenas, ņemot vērā inflācijas rādītāju, ir samazinājušās par 50%. Maksas par bagāžu nodalīšana no aviobiļetes cenas ir lielisks veids, kā ietaupīt vēl vairāk naudas tiem pasažieriem, kuri nododamās bagāžas pārvadāšanas pakalpojumu neizmanto un izvēlas ceļot tikai ar rokas bagāžu. Tā kā īsie nedēļas nogales ceļojumi kļūst arvien populārāki, palielinās arī šādu pasažieru skaits.”

Maksa par bagāžu 3 latu apmērā būs pieejama tiem pasažieriem, kuri aviobiļetes iegādājas mājas lapā http://www.airbaltic.com/public/index.html. Pēdējā brīža maksa lidostās būs 5 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Terorisma draudiLondonā var aizkavēt lidojumus

Dace Preisa, 10.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar šodien pastiprinātajiem drošības pasākumiem visās Lielbritānijas lidostās, easyJet norāda uz iespējamo lidojumu aizkavēšanos un atcelšanu. easyJet aicina visus pasažierus pārbaudīt informāciju par lidojumiem mājas lapā http://www.easyJet.com EasyJet pašreiz pārskata, kuri lidojumi tiks atcelti, un drīzumā publicēs to sarakstu mājas lapā. easyJet padomi pasažieriem: Ja jūsu lidojums ir atcelts, lūdzu nedodaties uz lidostu – jūs varat izmantot interneta mājas lapu, lai pasūtītu vietu citā reisā vai arī pieprasītu biļetes atmaksu. Ja jūsu lidojums tomēr nav atcelts, esiet gatavi apgrūtinājumiem. Iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai tiktu līdz lidostai. Ierodaties lidostā divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika. Šodien pasažieriem nav atļauts salonā ienest rokas bagāžu. Salonā var ienest tikai pašas nepieciešamākās lietas, kas iepakotas caurspīdīgā plastikāta maisiņā. Visu atlikušo bagāžu ir jāreģistrē pirms izlidošanas. Visu pārējo bagāžu jānodod pie reģistrēšanās. Pasažieri un rokas bagāža Sekojošie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas sāk savu lidojumu Lielbritānijas lidostās un uz tiem, kas atrodas Lidostā tranzīta pārlidojumā. Salonā nav atļauts ienest rokas bagāžu. Kabatām jābūt tīrām. Pasažieriem ir atļauts ņemt līdzi salonā tikai vienu (ideālā gadījumā caurspīdīgu) plastikāta maisiņu, kurā .var atrasties šādi priekšmeti: kabatas lieluma naudasmaks ar tā saturu (piemēram, nauda, kredītkartes, identitātes kartes utt.) nevis rokassomiņas; ceļošanai nepieciešamie dokumenti (piemēram, pase un aviobiļete); receptes medikamenti un zāles, kas nepieciešamas lidojumā (piemēram, diabēta komplekts), izņemot šķidruma veidā, ja vien tam nav autentiskuma apstiprinājums; optiskās brilles un saulesbrilles bez briļļu maciņa; kontaktlēcu kastīte, bet ne pudele ar šķidrumu; tiem, kas ceļo ar bērniem, bērnu ēdiens, piens (katras pudeles saturs pavadošajam pasažieriem ir jāpagaršo) un sanitārie priekšmeti, kas nepieciešami lidojumam (autiņbiksītes, salvetes, krēmi un autiņbiksīšu izmešanai paredzētās somas); neatsaiņoti sieviešu higiēnas priekšmeti (piemēram, tamponi, paketes, dvieļi un salvetes); neatsaiņotas salvetes; atslēgas (bet ne ar papildus elektroniskā ierīcēm). Visi pasažieri tiek ļoti rūpīgi pārbaudīti. Visas mantas un apavi tiek caurskatīti ar rentgena stariem, tai skaitā iešanai paredzētie palīglīdzekļi. Drošības pārbaudes punktu var šķērsot tikai lidostas nodrošinātā ratiņkrēslā. easyJet jau iepriekš vēlās pateikties saviem pasažieriem par pacietību un sadarbību līdz pastiprinātie drošības pasākumi Lielbritānijas lidostās tiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air saņēmusi klientu kritiku saistībā ar jauno Embraer lidaparātu, ko kompānija nesen sāka izmantot, ziņo bbn.ee.

Saskaņā ar pasažiera, kurš lidojis no Tallinas uz Kijevu, stāstīto aviokompānija svara ierobežojumu dēļ atstājusi viņa bagāžu Tallinā.

«Mēs izkāpām no lidmašīnas Kijevā un sākām gaidīt savu bagāžu. Bija daudzi pasažieri - ne tikai es, kuri atklāja, ka aviokompānija bagāžu atstājusi Tallinā,» stāstījis pasažieris Endels.

Pēc viņa teiktā, aviokompānija pavēstījusi, ka tā nolēmusi atstāt daļu bagāžas Tallinā, jo lidmašīna bijusi pilna un vedusi degvielu arī atpakaļceļam.

Pasažieris teicis, ka šādas aviokompānijas rīcības dēļ viņš lidostā izšķērdējis visu dienu, ziņojot par trūkstošo bagāžu un to gaidot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic pilnveidojusi uzņēmuma pakalpojumus darbā ar aizkavēto vai bojāto bagāžu, ieviešot tiešsaistes pašapkalpošanās platformu komunikācijai starp pasažieri un lidsabiedrību.

"Neskatoties uz to, ka mēs īpaši rūpīgi attiecamies pret pasažieru bagāžu un vairāk nekā 98% gadījumu tā droši un savlaicīgi sasniedz savu galamērķi, dažreiz bagāža var aizkavēties vai tikt sabojāta. Šādos gadījumos mūsu klientu serviss sniedz profesionālu aprūpi un dara visu nepieciešamo, lai bagāžu atrastu un piegādātu, kā arī atlīdzinātu pasažiera izdevumus," saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Pateicoties jaunajam servisam, pasažieri tagad var izveidot vai pārvaldīt pieteikumus un izsekot savu aizkavēto bagāžu pašapkalpošanās mājaslapā.

"airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts, veicot pārbaudes arī pie iekāpšanas sektora, Db.lv pastāstīja lidsabiedrības korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Biežāku pārbaužu nepieciešamību veicinās airbaltic jaunieviestais papildu pakalpojums – iespēja bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru.

Db.lv jau vēstīja, ka šī pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

A.Briede informē, ka atbilstoši biļešu noteikumiem, airBaltic pārstāvji līdzīgi kā līdz šim var pārbaudīt pasažieru rokas bagāžas izmēru un svaru pirms pasažieru iekāpšanas lidmašīnā. Pasažieru rokas bagāžas atbilstība noteikumiem tiek pārbaudīta, ja pasažieris reģistrējas uz reisu vai nodod bagāžu pie airBaltic pārstāvjiem lidostā. Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu papildu pakalpojumu, ļaujot bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru, informē aviosabiedrībā.

Pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka papildu rokas bagāžas svars ir inovatīvs pakalpojums, kuru nepiedāvā daudzas citas lidsabiedrības. «Mēs regulāri sekojam līdzi pasažieru ceļošanas paradumiem, kas skaidri demonstrē, ka šādam pakalpojums ir pieprasījums. Tas paredzēts tiem pasažieriem, kuriem nepieciešami vairāk nekā astoņi kilogrami rokas bagāžai, taču viņi nevēlas iegādāties reģistrētu bagāžu,» teic M.Gauss.

Lai izvērtētu jauno pakalpojumu, airBaltic datu ievākšanas nolūkos nosvēra vairāk nekā 2 000 pasažieru rokas bagāžu. Atsevišķos maršrutos 15% rokas bagāžu pārsniedza atļauto svaru, skaidri apliecinot, ka daļai pasažieru nepieciešams papildu svars rokas bagāžai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā noteiktais slieksnis, kad maksājumu iestādēm obligāti jāziņo nodokļu administrācijai, Eiropas mērogā ir salīdzinoši zems. Latvijā jāziņo, ja cilvēka konta ienākumi vai izdevumi pārsniedz 15 000 eiro gadā, trešdien, 20.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tādu ainu rāda a/s BDO Latvia pētījums par obligātajiem ziņošanas sliekšņiem ES dalībvalstīs. «Eiropas Padomes direktīva (kas pieprasa obligātu automātisko informācijas apmaiņu nodokļu jomā) nosaka, ka finanšu institūcijām ir jāziņo par pakļautajiem finanšu kontiem tās dalībvalsts kompetentai iestādei, kur lielākais un arī mazākais vērtības konts ir viens miljons eiro, savukārt katra valsts var noteikt savu limitu,» stāsta a/s BDO Latvia partneris Jānis Zelmenis. Viņš norāda, ka ES dalībvalstīs nav novērota vienota pieeja un tādējādi ir valstis, kur šis obligātās ziņošanas slieksnis ir noteikts salīdzinoši zems – Latvija, Lietuva, savukārt Austrijā tas ir 50 000 eiro, Lielbritānijā – 50 000 ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas sagaida Latvijas 100 visbagātākos?

Lato Lapsa, Baltic Screen sadarbībā ar korporatīvo finanšu kompāniju LAIKA STARS, speciāli Db, 08.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gads Latvijas visbagātākajiem cilvēkiem solās būt ļoti veiksmīgs, un izņēmums varētu būt vienīgi tranzīta nozare, kā arī atsevišķi megauzņēmumi, kuros iestājusies neliela stagnācija, - šāds ir rezultāts Baltic Screen un korporatīvo finanšu kompānijas LAIKA STARS veiktajam pētījumam par Latvijas 100 bagātāko cilvēku biznesa izredzēm tuvākā gada laikā.

Tika izvērtēta virkne faktoru, kas ietekmē Latvijas 100 bagātākajiem uzņēmējiem piederošo īpašumu vērtību, un uz veiktās analīzes bāzes tika sagatavots iespējamais attīstības scenārijs - īpašumu vērtības izmaiņas. Uzņēmēju īpašumu vērtību ietekmē vairāki faktori, kuru izpausmes, lai gan līdzīgas pēc būtības, katru biznesu var ietekmēt savādāk.

Jāņem vērā, ka, prognozējot, kā mainīsies Latvijas 100 bagātāko cilvēku ienākumi, lielākoties tika analizēta publiski pieejamā informācija, un līdz ar to biznesa vērtības izmaiņas tika novērtētas oficiāli pieejamajai jeb caurspīdīgajai biznesa daļai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļošana ir viena no daudzajām dzīves baudām – ne velti ir teiciens, ka pasaule ir kā grāmata un, ja neceļojam, mēs no tās izlasām tikai vienu lappusi.

Līdz ar pakāpenisku robežu atvēršanu, atkal pavērusies iespējas sākt "šķirstīt lapas", dodoties iepazīt jaunas vietas ārpus savas valsts. Taču, cenšoties pieskaņot ceļojumu jaunajiem drošības apsvērumiem, var nākties saskarties ar grūtībām, veicot ierastos plānošanas darbus. Šīs piecas mobilās lietotnes palīdzēs ieplānot nākamo ceļojumu ātri un bez lieka uztraukuma.

Ceļojuma plāna pamatā – transports un naktsmājas

Atzīmējot kalendārā sava vasaras piedzīvojuma datumu, jāatceras, ka pirmā un svarīgākā lieta darbu sarakstā ir galamērķa valsts drošības pasākumu izpēte un transportlīdzekļa biļešu iegāde. Ja plāno savā nākamajā ceļojumā doties ar lidmašīnu, lietotne "Sostravel" būs noderīgs rīks, kas gluži, kā pierakstu klade, apvienos visu svarīgāko informāciju par Tavu ceļojumu, tajā skaitā informāciju par lidojumu, lidostā pieejamajiem pakalpojumiem un pat nozaudētu bagāžu. Savukārt tiem, kas priekšroku dod sauszemes pārbraucieniem, talkā nāks lietotne "Trainline", kas ļauj ātri un ērti iegādāties vilciena biļetes visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušās īpašu uzdevumu ministres elektroniskās pārvaldes lietās Inas Gudeles ienākumi pērn bijuši 16.98 tūkst. Ls, liecina viņas Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija.

I.Gudele no ministres amata demisionēja pērnā gada 18.aprīlī. Par 2008. gadā valdībā nostrādāto laiku viņa saņēmusi 7080 Ls. No pagājušā gada septembra līdz šī gada februārim viņa strādāja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra valdē (LVRTC) un par darbu šajā organizācijā viņa saņēmusi 9054 Ls pērn un 3600 Ls šogad.

2008. gadā bijusī ministre saņēmusi arī 273 Ls par darbu Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā. Tāpat viņas ienākumu deklarācijā arī minēta 320 Ls liela kompensācija par nozaudētu bagāžu un 248 Ls vērta apdrošināšanas polise, kuru apmaksājis īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts.

Komentāri

Pievienot komentāru