Transports un loģistika

Par pārkāpumiem aptur trīs taksometru uzņēmumu licenču darbību

Lelde Petrāne, 01.11.2012

Jaunākais izdevums

Šodien stājas spēkā Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas šā gada 25. septembra lēmums par trīs taksometru uzņēmumu licenču un licenču kartīšu darbības apturēšanu saistībā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegto informāciju par konstatētajiem pārkāpumiem to darbībā.

Uz trīs mēnešiem apturēta KS Transporta grupa Rīgas Taxi, SIA Elite Taxi un SIA Ormanis Taxi darbība. Tādējādi uzņēmumi šajā laika posmā nav tiesīgi veikt pārvadājumus ar vieglajiem taksometriem.

Kā ziņots, 25. septembrī komisija uzklausīja sešu taksometru firmu pārstāvju skaidrojumus par VID konstatētajiem pārkāpumiem to darbībā. Komisija nolēma dot mēnesi laika, lai minētās firmas sakārtotu savu uzņēmējdarbību un novērstu atklātos pārkāpumus. Tomēr šajā laika posmā komisija no VID nav saņēmusi informāciju par pārkāpumu novēršanu un nodokļa parāda nomaksu.

VID norāda, ka minētie uzņēmumi nepilnīgi uzskaita ieņēmumus, nodarbina darbiniekus bez darba līgumiem, nepilnīgi uzskaita nostrādāto darba laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Stacijas laukuma stāvvietā izveidojies konflikts starp taksometru firmām

NOZARE.LV, 26.04.2013

SIA "Limuzīnu centrs" taksometri un AS "Rīgas taksometru parks" jeb "Red Cab" taksometri pilsētvides un tirdzniecības centru attīstītājam "Linstow Center Management" piederošajā stāvvietā Stacijas laukumā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt Stacijas laukuma taksometru stāvvietā izveidojies konflikts starp taksometru pārvadātāju uzņēmumiem.

Taksometru stāvvietas zeme pieder pilsētvides un tirdzniecības centru attīstītājam Linstow Center Management, un uz nomas līguma pamata šo stāvvietu izmanto AS Rīgas taksometru parks jeb Red Cab taksometri. Šonakt stāvvietā iekļuvuši citu uzņēmumu taksometri, kuri izvietojušies pie ietves, līdz ar to Red Cab taksometriem nākas veidot paralēlu otro rindu.

Rīgas taksometru parka komercdirektore Anita Pakalniece apstiprināja, ka šāda nelikumīga iekļūšana stāvvietā naktī ir notikusi, un piebilda, ka par situācijas risinājumu patlaban domājot stāvvietas īpašnieki Linstow Center Management.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga ziņojusi policijai par nelicencētu taksometru darbību tās teritorijā

LETA, 17.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta «Rīga» ziņojusi Valsts policijai par taksometriem, kuri bez speciālās licences kartītes tomēr mēģina sniegt pasažieru pārvadājumu pakalpojumus lidostas teritorijā, sacīja AS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» pārstāve Laura Karnīte.

Viņa teica, ka autostāvvietā pie lidostas drīkst iebraukt jebkurš, bet veidot rindu pie atlidošanas termināla atļauts tikai tiem taksometriem, kuri ir saņēmuši speciālās licences. Taču pašreiz otru rindu starptautisko autobusu pieturā sākuši veidot arī taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās atļaujas.

Lidosta ir vērsusies policijā, informējot, ka taksometri, kuriem nav izsniegtas speciālās licences, veido rindu lidostas teritorijā, mēģinot piesaistīt klientus, sacīja Karnīte, piebilstot, ka policijai ir jāizvērtē, vai šie taksometri lidostas stāvvietā drīkst atrasties un, vai tie drīkst sniegt pakalpojumus.

Jau ziņots, ka no svētdienas, 15.septembra, lidostas «Rīga» teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas apdrošinātājiem ievērojami augstāks OCTA izdevumu rādītājs nekā Eiropā

Žanete Hāka, 18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurence apdrošināšanas tirgū un salīdzinoši zemais patērētāju zināšanu līmenis par apdrošināšanas produktiem ir tikai daļa no argumentiem, kādēļ Latvijā strādājošo apdrošinātāju obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas izmaksu rādītājs ir augstāks, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm.

Kā liecina Eiropas apdrošinātāju asociācijas dati, vidējais OCTA izdevumu rādītājs nedaudz pārsniedz 20%, savukārt Latvijā strādājošo kompāniju izdevumu rādītājs svārstās ap 40%. Apdrošinātāji skaidro, ka izdevumu rādītājs ir tik augsts, jo Latvijā tirgus pagaidām nav tik attīstīts, lai tirgotu pakalpojumus tikai elektroniski, tādēļ nepieciešams investēt pārdošanas kanālos - gan filiāļu izveidē, gan aģentu algošanā.

Runājot par OCTA administratīvo izdevumu ietekmes faktoriem Latvijā un Eiropā, ir jāatzīmē vairāki faktori - apdrošināšanas tirgus lielums, izmantotais pārdošanas modelis, jo, piemēram, tādi pārdošanas kanāli kā internets vai telefons, kas ir iecienīti vairākās Eiropas valstīs, paredz mazākas izmaksas nekā filiāļu un aģentu kanāls, norāda AAS Balta tehniskais direktors Juris Kipļuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētā izstrādāti jauni noteikumi vieglo taksometru pārvadājumiem; nozarē šaubas par to efektu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par iebraukšanu Vecrīgā taksometru uzņēmumiem būs jāšķiras no simboliskas summas speciālās atļaujas saņemšanai. To paredz Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu departamenta izstrādātie saistošie noteikumi par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā. Noteikumu projektu bez iebildumiem, virzīšanai tālāk izskatīšanai Rīgas domes sēdē, apstiprināja Satiksmes un transporta lietu komitejas locekļi. Viņi visi atbalstīja to, ka ir nepieciešams noteikt samaksu taksometriem par iebraukšanu Vecrīgas teritorijā. Noteikumu projekts paredz arī citas izmaiņas un plānots, ka jaunie noteikumi varētu stāties spēkā jau ar šī gada 1. decembri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas mobilā platforma Taxify ar pieciem taksometriem no 15. maija būs pieejama arī Daugavpilī.

Lēmums ir saistīts ar uzņēmuma plāniem turpināt straujo attīstību, un piedāvāt mobilās platformas pakalpojumus ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos.

Sākumā aplikācijā būs pieejami pieci licencēti taksometri, kas darbosies Daugavpils teritorijā: trīs Renault Scenic un divi Renault Megane markas auto. Visi pieci taksometri ir aprīkoti ar bērnu sēdeklīšiem. «Šobrīd gribam pārliecināties par pieprasījumu un potenciālo klientu interesi par Taxify tehnoloģiju un risinājumu. Vadoties no pasažieru un pilsētas iedzīvotāju aktivitātes, ja reakcija būs pozitīva - un mēs ceram, ka tā arī būs - tad jau tuvākā mēneša laikā palielināsim aplikācijā pieejamo taksometru skaitu,» uzsver Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Taxify pakalpojuma izcenojums par iekāpšanu būs 1.19 eiro, cena par kilometru 0.49 eiro/km, gaidīšana 0.07 eiro minūtē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80% taksometru firmu pašlaik darbojas pelēkajā zonā, sarunā ar DB uzsver Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis

Fragments no intervijas

Vai 2016. gada valsts budžets ir ēnu ekonomiku veicinošs vai apkarojošs?

Budžets ir ēnu ekonomiku apkarojošs. Pats budžets gan atspoguļo tikai ieņēmumu un izdevumu sarakstu. Jautājums ir par budžetu pavadošo likumprojektu paketi, kurā, nenoliedzami, ir ēnu ekonomikas apkarošanas elementi. Finanšu ministrija ir nospraudusi sev mērķi vismaz par 1% gadā samazināt ēnu ekonomiku. Tas ir gan reālistiski, gan ambiciozi. Mēs ēnu ekonomikas apjoma ziņā par 6% atpaliekam no tām valstīm, ar kurām gribētu līdzināties.

Kuras iniciatīvas nākamā gada budžetā ietekmēs ēnu ekonomikas apkarošanu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Taksometru parks jauniegādātos taksometrus aprīkojis ar gāzes iekārtām

Elīna Pankovsk, 10.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecākais taksometru uzņēmums galvaspilsētā a/s Rīgas Taksometru parks (RTP) iegādājies 30 jaunas automašīnas, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām. RTP Tehniskais direktors Kaspars Muižnieks norāda, ka vienas Ford S-MAX automašīnas cena, kas pielāgota uzņēmuma prasībām, cena ir 19 tūkst. Ls.

Jāmin, ka pērn, paplašinot autoparku, uzņēmums iegādājās 50 jaunas automašīnas. K. Muižnieks arī norādīja, ka vecās automašīnas iecerēts pārdot. Viena no senākajām ir 2007. gadā iegādāta Ford automašīna, kuras nobraukums ir vairāk nekā 600 tūkst. kilometru. Runājot par gāzes izmantošanu, viņš arī piebilst, kamēr nemainīsies akcīzes nodokļa cena gāzei, ekonomija būs jūtama. Ietaupījums varētu būt aptuveni 10%.

Arī citi taksometru uzņēmumi izmanto automašīnas, kuras ir aprīkotas ar gāzes iekārtām. Piemēram, BalticTAXI autoparkā šobrīd ir 168 taksometri, un līdz gada beigām autoparka mašīnu skaitu plānots palielināt līdz 190 taksometriem. Visas automašīnas, neskaitot mikroautobusus un taksometru Ford Mustang, ir aprīkotas un brauc ar gāzi, norāda Baltic Taxi valdes loceklis Jānis Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaka SIA Gavi Store īpašniece Alīna Gržibovska: Irānā esmu bijusi divas reizes. Pēdējo reizi pagājušā gada oktobrī, kad tur mēnesi ciemojos pie draugiem. Daudziem par šo valsti ir aizspriedumi, tādēļ to bieži vien neizvēlas kā atvaļinājuma galamērķi. Šā iemesla dēļ Irānā tūristu ir ļoti maz, un tas ir labi – viņi nav sabojāti un ārvalstu tūristus neuztver kā iespēju nopelnīt. Irāņi pret iebraucējiem izturas kā pret viesiem, kurus godā, un no sirds rūpējas par viņu labsajūtu.

Ierodoties Irānā, jāpieņem šīs valsts ģērbšanās likumi, sievietēm obligāti jāvalkā hidžabs (galvas lakats) un nedrīkst būt atkailinātas citas ķermeņa daļas (kājas, rokas). Irānietes pārsvarā valkā legingus un tunikas ar garām rokām. Kopumā viņas izskatās ļoti estētiski, gaumīgi un sievišķīgi. Ja, iebraucot Irānā, ārvalstu sieviete nav nodrošinājusies ar lakatu, tad policija izsniedz tā dēvēto tūristu paketi, kurā ir lakats un melnas zeķes gadījumam, ja tūristei ir pārlieku īsi svārki. Sods par ģērbšanās noteikumu pārkāpšanu tūristēm nedraud. Policija uzrauga vietējās sievietes, kurām par noteikumu neievērošanu jāmaksā sods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA, 27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltic Taxi pārtrauc darbību Valmierā

Dienas Bizness, 16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic Taxi no šī gada 20. maija pārtrauc pakalpojumu sniegšana Valmierā. Uzņēmums norāda, ka šāds solis sperts, lai koncentrētos darbībai Rīgā un Jūrmalā.

«Darbības pārtraukšanai Valmierā pamatā ir uzņēmuma straujā un dinamiskā izaugsme, kā rezultātā ir nepieciešama jaunu investoru piesaiste un līdzšinējās darbības prioritāšu pārvērtēšana, nodarbinot visas automašīnas Rīgā un Jūrmalā,» norāda Baltic Taxi directors: Ingus Kļaviņš.

Baltic Taxi savus spēkus Valmierā sāka izmēģināt 2011. gada nogalē. Uzņēmumā uzskata, ka Baltic Taxi ienākšana Valmierā ļāva sarosīties arī konkurentiem: «Lepojamies, ka līdz ar Baltic Taxi ienākšanu Valmieras taksometru tirgū, paaugstinājās arī konkurentu sniedzamo pakalpojumu kvalitāte, taksometri kļuva tīrāki, paši šoferi palika pieklājīgāki un estētiskāk ģērbti. Esam patiesi priecīgi par to, ka mums ir izdevies paaugstināt Valmieras taksometru pakalpojumu standartus un ceram, ka tie tādi arī saglabāsies.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

RTP investējis aptuveni 60 000 eiro automašīnās cilvēku ratiņkrēslos pārvadāšanai

NOZARE.LV, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas Taksometru parks (RTP) investējis aptuveni 60 000 eiro jaunos taksometros - divos Ford Tourneo Custom minibusos, kuri ir speciāli aprīkoti, lai varētu pārvadāt cilvēku ratiņkrēslā, portālu Nozare.lv informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Viņš skaidroja, ka apvienības Apeirons pārstāvji jaunās mašīnas ir notestējuši, un patlaban varot teikt, ka projekts ir realizēts veiksmīgi. Tas arī šodien tika demonstrēts taksometru prezentācijā Ford autosalonā. Jaunās mašīnas ļaušot cilvēkiem ratiņkrēslā ātri un droši pārvietoties no punkta A uz punktu B. Muižnieks uzsvēra, ka šis nav specializēts transports, bet gan pielāgots transportlīdzeklis, kas ļaus operatīvi - divās stundās - nodrošināt pakalpojumu.

Pakalpojumam nebūs noteikta papildu maksa. Turklāt vadītāji tikšot papildu apmācīti. Šis gan esot tikai sākums, jo kompānija plānojot turpmāk iegādāties vēl vairākas šādi aprīkotas mašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - Taxify apņemas ievērot RD noteikumus un informē par cenām Jaungada naktī

Lelde Petrāne, 29.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome panākusi vienošanos ar uzņēmuma Taxify dibinātāju Martinu Villigu par to, ka šajā Jaungada naktī uzņēmums nepaaugstinās tarifu 4-7 reizes, kā tas bija iecerējis iepriekš. Tas būtu pretrunā ar spēkā esošajiem noteikumiem, atzinis Taxify pārstāvis, informē dome.

«No savas puses varu piebilst, ka personīgi piekrītu Taxify piedāvājuma loģikai. Ir uzņēmēji, kas uzskata, ka, piemēram, Jaungada naktī ir vērts vienreizēji pacelt tarifus, lai nodrošinātu atbilstošu pieprasījumu un ļautu vadītājiem gūt papildu peļņu. Tādām tiesībām viņiem ir jābūt. Un tāpēc Rīgas dome ir gatava meklēt juridiskus risinājumus un mainīt esošos noteikumus,» informē Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Uzņēmums informē, ka pēc kopīgām sarunām ar Rīgas domi nolemts Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemērot visiem braucieniem augstāko maksimāli pieļaujamo tarifu, vienlaikus nepārsniedzot pilsētas saistošajos noteikumos noteikto tarifu slieksni. Tarifs visiem braucieniem šajā periodā būs 2.13 eiro par iekāpšanu, 0.71 eiro par kilometru un 0.14 eiro par minūti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sāk taksometru kompānijas Avoiss maksātnespējas procesu

Gunta Kursiša, 22.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasludināts maksātnespējas process taksometru kompānijai SIA Avoiss, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Par SIA Avoiss administratoru iecelts Normuds Šlitke, kam tagad ir tiesības pārstāvēt kapitālsabiedrību atsevišķi. Kompānija turpina savu darbību, tomēr patlaban visas uzņēmuma darbības tiek saskaņotas ar iecelto administratoru.

Ieraksts par taksometru kompānijas maksātnespējas procesa pasludināšanu veikts 18. jūnijā.

Uzņēmums reģistrēts 2001. gadā, un tā juridiskā adrese ir Brīvības gatvē 223a. Informācija uzņēmuma mājas lapā liecina, ka taksometru kompānija savu darbību uzsāka 2006. gada vasarā, un šogad kompānijas taksometru parku veidoja 88 taksometri, tostarp desmit pasažieru mikroautobusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas problēmas ar transportu saistītās jomās atšķiras , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tā kā starptautiskajiem autopārvadātājiem nākas strādāt ar bankām, jāmaina ritošais sastāvs, lai spētu saglabāt vietu tirgū, nevar teikt, ka šajā jomā būtu masveidīgas problēmas, DB norādīja asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš. Turklāt komersantus, ja labi grib, var pārbaudīt ne tikai naudas aizdevēji, bet arī institūcijas, izsniedzot atļaujas vai TIR karnetes. Tāpat iespējams pārbaudīt darba un atpūtas režīma ievērošanu. Tādējādi starptautiskie pārvadājumi, viņaprāt, nav tas sektors, kur varētu runāt par 30–40% ēnu ekonomiku kā citās jomās. Pavisam cita aina ir pasažieru pārvadājumos, kur nule kā pieņemti grozījumi Autopārvadājumu likumā, bet līdz gada vidum MK jāpieņem noteikumi par iekšzemes pasažieru neregulārajiem pārvadājumiem, kas ļautu policijai skaidrāk identificēt komersantus, kas neregulāro pārvadājumu aizsegā nosmeļ pasažierus regulārajiem pārvadātājiem. Jautājums, protams, ir, vai normatīvajiem aktiem sekos reāla kontrole, saka Latvijas Autopārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks, cerot, ka policija šai problēmai pievērsīsies aktīvāk. Nākamā akūtā problēma, kas tiks risināta, būs taksometru pārvadājumi, un jau vakar Satiksmes ministrijā notikusi iesaistīto pušu sanāksme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VID nav īstas skaidrības par maksājuma iekasēšanas kārtību; par janvāri neviens maksāt negrasās

Kaut arī jau ar 1. janvāri stājušies spēkā normatīvo aktu grozījumi, kas paredz, ka pārvadātājs veic obligāto iemaksu avansu 130 eiro kalendāra mēnesī par katru vieglo taksometru, ar kuru tiek veikti pārvadājumi, īpaši šim mērķim paredzētajā kontā, iesaistītajām pusēm arvien ir neatbildēti jautājumi, ko tas īsti nozīmē, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc jaunās kārtības obligāto iemaksu avanss tiks iekasēts par katru mēnesi pirms licences kartītes izsniegšanas, proti, ja nebūs samaksāts avanss, netiks izsniegta licences kartīte un nevarēs veikt pārvadājumus. Citiem vārdiem sakot, pašvaldība drīkst izsniegt licences kartītes tikai tiem taksometriem, par ko veikts avansa maksājums. Pašvaldībai arī dati par licences kartītes derīguma termiņu vai anulēšanu jāievada Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturētajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Pēc Dienas Biznesa uzrunāto pašvaldību un komersantu teiktā, nekādi avanasa maksājumi līdz šim vēl nav veikti. Kaut arī pa mēnešiem ieņēmumu prognozes no taksometru avansa maksājumiem neesot, gada griezumā plānots iekasēt četrus milj. eiro, DB norādīja Finanšu ministrijā (FM).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vēlas atstāt nospiedumu dronu industrijā

Anda Asere, 26.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezpilotu lidaparātu ražotāja SIA Atlas Aerospace mērķē uz ASV tirgu.

«Es vēlos darīt lielas lietas un izveidot lielisku kompāniju. Es nevēlos kādu kopēt, es gribu, lai kopē mūs. Es vēlos, lai Atlas Aerospace būtu kā kvalitātes latiņa, lai visi runātu par mums. Kad runā par pasažieru lidmašīnām, visi piemin Boeing, lai gan pasaulē ir arī citas kompānijas. Taču tieši viņi pirms 60 gadiem izgatavoja Boeing 727, un tas mainīja visu industriju. Mēs vēlamies atstāt līdzīga mēroga nospiedumu. Nedomāju, ka dronam jābūt kā lidmašīnai vai helikopteram, kur vajadzīgs būt pilotam, lai to vadītu. Vadībai jābūt tikpat vienkāršai kā telefona lietošanai,» uzskata Ivans Tolčinskijs (Ivan Tolchinsky), SIA Atlas Aerospace līdzdibinātājs. Viņš domā, ka nākotnē bezpilota lidaparāti piegādās medikamentus un ēdienu, vēl tālākā nākotnē būs lidojošie taksometri: «Vienkārši ir jāatrod niša, kur sākumā bezpilota lidaparāti ir visvajadzīgākie. Kad nozarei izdosies atrast jomu, kur tie palīdz ietaupīt naudu, tas kļūs interesanti.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ir sagatavoti saistošie noteikumi, kas regulēs taksometru licencēšanas kārtību, paredzot ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam nosakot gada nodevu 300 eiro apmērā.

Noteikumi Par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā noteiks kārtību, kādā Rīgas pilsētas pašvaldībā izsniedz speciālās atļaujas jeb licences un licences kartītes pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem Rīgas administratīvajā teritorijā, un prasības, kas jāizpilda, lai saņemtu speciālo licenci un licences kartīti.

Tāpat tie regulēs prasības, kas jāpilda licences darbības laikā, un kārtību, kādā izsniedz un anulē speciālo atļauju vieglo taksometru iebraukšanai īpaša režīma zonā - Vecrīgā, un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu Vecrīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Gaisa piesārņojuma dēļ Oslo aizliegtas automašīnas ar dīzeļdzinējiem

LETA, 17.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīnoties pret gaisa piesārņojumu, Norvēģijas galvaspilsētā otrdien aizliegtas automašīnas ar dīzeļdzinējiem.

Šī ir pirmā reize, kad Oslo ieviests šāds aizliegums. Izņēmums ir taksometri, gadījumi, kad cilvēks jānogādā slimnīcā vai pie ārsta vai jāpaspēj uz prāmi.

Oslo amatpersonas pagājušā gadā pieņēma jaunus noteikumus, kas paredz šāda aizlieguma īstenošanu, ja vairākas dienas pieturas augsts gaisa piesārņojums.

Aizliegums ir spēkā no plkst.6 līdz plkst.22 un, domājams, netiks atcelts arī trešdien, kad meteorologi prognozē laikapstākļu uzlabošanos.

Gaisa piesārņojums apgrūtina dzīvi galvenokārt gados veciem cilvēkiem un cilvēkiem, kas cieš no astmas.

Gaisa piesārņojumu izraisījusi temperatūras inversija - gaisa temperatūras paaugstināšanās atmosfēras augstākos slāņos, kā rezultātā aukstais piesārņotais gaiss tiek nosprostots tuvu pie zemes virsmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnās vasaras, kad Autotransporta direkcijā (ATD) izveidots Taksometru vadītāju reģistrs, tajā reģistrējušies teju 6000 šoferu, bet mašīnas reģistrētas 30 reizes mazāk, apgalvo ATD

«Licenču kartīšu skaits, kas komersantiem tiek izsniegtas uz katru vieglo automobili, ir aptuveni 30 reizes mazāks nekā reģistrēto autovadītāju skaits. Tas norāda uz nepieciešamību pastiprināt kontroles pasākumus. Jau no 1. septembra visām tīmekļa vietnēm, ar kuru starpniecību var izsaukt pārvadājumu pakalpojumu, būs jābūt reģistrētām vienotā reģistrā,» Dienas Biznesu informēja ATD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Dienas Bizness jau iepriekš rakstījis, ka ne visas vieglās automašīnas, kas pārvadā pasažierus, mūsu valstī ir uzskatāmas par taksometriem. Īstos taksometrus no citiem pasažieru pārvadātājiem iespējams atšķirt pēc numuriem. Taksometriem numuri ir dzelteni, bet pasažieru pārvadātājiem balti. Reāli pasažierim tas neko neizsaka, jo visi viņu ir gatavi aizvest līdz galamērķim par kaut kādu samaksu. Atšķirības ir izveidojušās birokrātiskajās cīņās par nodevu ieņēmumiem, precīzāk – pašvaldībām arī no kaut kā jādzīvo. Proti, vēsturiskajiem taksometriem licences izsniedz plānošanas reģioni un republikas nozīmes pilsētas. Taksometrus, kas ir taksometri ne tikai pēc savas eksistences jēgas, bet arī pēc likuma burta, stingrāk pieskata. Piemēram, uz taksometriem noteikti ir jābūt pazīšanās zīmēm, gaismas kontrolsignāliem, jābūt īpašai taksometra numurzīmei, kas ir dzeltena. Arī licencēšana ir skarbāka – ir jāsaņem licence uzņēmumam un licence mašīnai katrā plānošanas reģionā vai republikas nozīmes pilsētā, kurā tiek veikti pārvadājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā reģistrēta jauna taksometru firma

Gunta Kursiša, 26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Rīgā reģistrēta jauna kompānija, kuras nosaukums liecina, ka tās darbība būs saistīta ar taksometru pakalpojumu sniegšanu, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

SIA Rīgas privātie taksometri reģistrēta 23. oktobrī, un tās juridiskā adrese ir Lielvārdes ielā 107-61, Rīgā, savukārt firmas pamatkapitāls ir 30 lati.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājas amatā iecelta Baiba Grinberga, savukārt uzņēmuma valdes locekļa amata pienākumus pildīs Aleksandrs Sannikovs, liecina informācija Lursoft. Db.lv neizdevās sazināties ar uzņēmuma pārstāvjiem.

Pašlaik Rīgā reģistrētas vairāk nekā 30 kompānijas, kuru darbības veids ietver arī taksometra pakalpojumu sniegšanu, liecina informācija portālā 1188.lv.

Jau rakstīts, ka pēdējo mēnešu laikā Rīgas dome konstatējusi pārkāpumus sešās taksometru kompānijās, tomēr septembra beigās šiem uzņēmumiem tika dots laiks šo pārkāpumu novēršanai. Ja tas netiks izdarīts, tad no pirmā novembra to darbība tiks apturēta uz trim mēnešiem. Pašvaldība atklāja, ka KS Transporta grupa Rīgas Taxi, SIA Elite Taxi, SIA Apvienība Taxi, SIA TAXI, SIA Ormanis Taxi un SIA STO nepilnīgi uzskaita ieņēmumus, nodarbina darbiniekus bez darba līgumiem, nepilnīgi uzskaita nostrādāto darba laiku un to darbinieku algas ir zemākas nekā vidēji nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi uzsācis darbību Daugavpilī, informē uzņēmumā.

Iekāpšana automašīnā, pirmie 2 kilometri ceļā un 6 brauciena minūtes nemaksā vairāk kā 2 eiro, savukārt, turpmākais brauciens — ne vairāk kā 0,41 eiro par kilometru un 0,05 eiro par minūti.

Yandex.Taxi izmanto pašu izstrādātus tehnoloģiskos risinājumus: kartes, maršrutēšanu, navigāciju, viedo pasūtījumu sadales sistēmu. Yandex.Taxi EMEA & CIS direktors Arams Sargasjans norāda, ka šāda pieeja palīdz samazināt to laiku, kamēr taksometri pārvietojas bez pasažieriem vai atrodas dīkstāvē, tādējādi — pasūtījumu kļūst vairāk, vadītāju ieņēmumi — lielāki, bet braucieni — lētāki.

Jau automašīnas pasūtīšanas brīdī servisa lietotājs redz precīzu maksu par gaidāmo braucienu. Gadījumā, ja vadītājam nācies novirzīties no maršruta, piemēram, ceļa remontdarbu dēļ, braucienam noslēdzoties maksa nemainīsies. Norēķināties par braucienu var gan skaidrā naudā, gan lietotnē, izmantojot maksājumu karti — summa tiks iekasēta automātiski.

Komentāri

Pievienot komentāru