Turpina meklēt labākos risinājumus; ne visi ieinteresētie vēlas ieguldīt savus līdzekļus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tas, kādam būtu jābūt Rail Baltica (RB) dzelzceļa trases savienojumam ar starptautisko lidostu Rīga, nebūt nav vienīgais strīdus objekts topošajā Eiropas platuma (1435 mm) sliežu projektā. Lai tiktu skaidrībā par labāko risinājumu iecerētās Rail Baltica (RB) dzelzceļa līnijas integrācijai Rīgas centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā, palikušas vien trīs nedēļas, liecina iesaistīto pušu teiktais. Tehnisko risinājumu, kam jānodrošina divu dzelzceļa sistēmu, sabiedriskā transporta un individuālās mobilitātes risinājumu savstarpēju integrāciju, par 614,5 tūkst. eiro izstrādā personu apvienība AECOM Rail Baltica Latvia Central Station Joint Venture. Līdz šim skatīti vairāki risinājumi, norāda AECOM Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulis.

Paredzēts, ka lēmums par labāko risinājumu tiks pieņemts 18. decembrī, norāda Satiksmes ministrijas (SM) dzelzceļa departamenta direktors Māris Riekstiņš. Pēc viņa teiktā, faktiski ir trīs galvenie varianti, ko darīt, un, protams, pastāv arī iespēja no tiem novirzīties. Viens – vislētākais – variants ir uzbūvēt RB trasi ar nebūtisku ietekmi uz esošo dzelzceļa sistēmu (paralēli tai), tikai celtniecības laikā skarot tirgus un autoostas teritoriju un izveidojot noeju uz Gogoļa ielas pusi. Otra iespēja ir būvēt RB, nedaudz mainot esošos sliežu ceļus, pie reizes sakārtojot arī esošo peronu saimniecību, daļēji norokot dzelzceļa uzbērumu, tādējādi palielinot publisko teritoriju.

Visu rakstu Par Rail Baltica Rīgas staciju vēl nav vienprātības lasiet 30. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra