Lai arī Autotransporta direkcija (ATD) uzlikusi naudas sodus pasažieru pārvadātājiem, problēmas un nekārtības pasažieru pārvadājumos maršrutos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu vēl aizvien pastāv, Db.lv skaidroja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Jau ziņots, ka Bauskas iedzīvotāji šovasar sūdzējās par to, ka pasažieru pārvadātāja Sabiedriskais autobuss šoferi turpina pasažieriem neizsniegt biļetes, pēc kā uzņēmuma vadība solīja uzstādīt autobusos videonovērošanas kameras. Tikmēr Db.lv pārliecinājās, ka vidējās ietilpības autobusi šajā maršrutā nereti ir pārpildīti.

«Vairākkārt esam runājuši ar uzņēmuma vadītājiem – Sabiedriskais autobuss, kas apkalpo pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga – Bauska, un Liepājas autobusu parku, kas apkalpo maršrutus Rīga-Jūrmala un Rīga-Ogre, un esam gan norādījuši uz trūkumiem, gan lūguši uzlabot situāciju, un beigās esam uzlikuši uzņēmumiem arī maksāt sodus, diemžēl būtisks uzlabojums maršrutos no Rīgas uz Bausku, Ogri, Jūrmalu nav panākts,» atzīst ATD vadītājs, paužot cerību, ka uzņēmuma Sabiedriskais autobuss par Bauskas maršrutu atbildīgā menedžera maiņa nesīs pozitīvas pārmaiņas.

«Jautājumā par biļešu neizsniegšanu pasažieriem, vēlētos arī vērsties pie Bauskas publikas. Situāciju varētu palīdzēt risināt, rakstot konkrētu iesniegumu par konkrēto laiku un vietu, maršrutu, lai var konstatēt, kurā datumā, kurā reisā un kurš vadītājs biļeti nav izsniedzis. Vispārīga informācija dod fona informāciju par problēmu, bet nedod iespēju sodīt vainīgos,» norāda N. Narvaišs.

Jautāts par to, ka nereti noslogotajā maršrutā uz Bausku bieži vien vidējās ietilpības autobusos cilvēkiem jāstāv kājās, bet dažkārt netiek izsniegtas biļetes, N. Narvaišs norāda, ka problēmas pārvadājumos uz Bausku ir jāsaista ar lotu sistēmu, kuras ietvaros maršruti noteiktos reģionos apvienoti paketēs, un uz kuriem pārvadājumu tiesības var iegūt konkursa rezultātā.

Viņš atgādina, ka kopš 2008. gada lotē, kuras ietvaros tiek veikti pārvadājumi no Rīgas uz Bausku, norit tiesvedība. «Tā kā šajā lotē rit tiesvedībā un tiesa vēl nav pateikusi, vai ir jāslēdz līgums ar tiem, kas 2008. gadā tika atzīti par uzvarētājiem, vai arī jāslēdz jauns līgums, pašlaik ATD nevar slēgt koncesijas līgumus jeb līgumus uz ilgāku laika posmu,» norāda N. Narvaišs, skaidrojot, ka ATD vienalga jānodrošina pārvadājumi minētājos maršrutos, savukārt tiesvedības dēļ līgumi ar pārvadātājiem nav ilgāki par diviem gadiem.

«Attiecīgi mēs nevaram prasīt pārvadātājam uz šādu divu gadu termiņu augstus kritērijus, un skaidrs, ka uz šādu neilgu laika posmu pārvadātājs nepirks jaunus, lielākus autobusus, kas varētu risināt pārslogotības problēmu minētajos maršrutos,» stāsta ATD vadītājs.

Valstij izdevīgāka ir lētākā cena, kas nereti nāk līdzi ar kvalitātes kritumu, atzīst N. Narvaišs. Tajā pašā laikā viņš norāda, ka pašlaik virzienos uz Bausku, Jūrmalu un Ogri ir noteikti kritēriji. «Mēs nepieļāvām situāciju, ka autobusi ir vecāki, tāpat esam noteikuši, ka autobusiem ir jābūt aprīkotiem ar ventilācijas sistēmām. Kontrole strādā un visvairāk uzmana tieši šos trīs maršrutus,» norāda N. Narvaišs.

Tiek plānots, ka uzlabojumi varētu būt gaidāmi nākamgad, kad par pārvadājumiem iepriekš minētajos maršrutos varētu izsludināt «lielo» konkursu, kura pasažieru pārvadāšanas pakalpojuma sniegšanas līgums varētu tikt slēgts līdz 2020. gadam – līdz tādam pašam laika posmam, kā ar pārējiem starppilsētu pārvadātājiem Latvijā. «Tad varētu noteikt lielākas kvalitātes prasības, un pārvadātājs būtu ieinteresēts uzlabot situāciju,» norāda N. Narvaišs.

Jau iepriekš ziņots, ka Bauskas iedzīvotāji šovasar sūdzējās par to, ka pasažieru pārvadātāja Sabiedriskais autobuss šoferi turpina pasažieriem neizsniegt biļetes, pēc kā uzņēmuma vadība solīja uzstādīt autobusos videonovērošanas kameras. Tikmēr Db.lv pārliecinājās, ka vidējās ietilpības autobusi nereti ir pārpildīti.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra