Auto

Par Ssangyong īpašniekiem kļūst Ķīnas SAIC Motor

, 14.01.2009

Jaunākais izdevums

Ķīnas lielākais automašīnu ražotājs SAIC Motor iegādājies Dienvidkorejas automašīnu ražotāju Ssangyong, lai pārorientētos no saava pašreizējā statusa, kurā SAIC Motor ir General Motors (GM) un Volkswagen (VW) zemo cenu montētājs, ziņo Bloomberg.

Pateicoties darījumam ar Ssangyong, SAIC Motor cer paplašināt pats savu automašīnu biznesu, jo pašlaik 75% no kompānijas apgrozījuma tiek ģenerēti, būvējot automašīnas GM un VW.

Analītiķi gan uzskata, ka pašreizēji apstākļi globālajā ekonomikā varētu negatīvi itekmēt SAIC Motor plānus attiecībā uz savu automašīnu ražošanas paplašināšanu, un kompānija joprojām koncentrēsies uz sadarbību ar GM un VW.

Tajā pašā laikā Krievijas laikraksts Kommersant ziņo, ka Krievijas automašīnu ražotājs Sollers plāno piedāvāt kompānijai Ssangyong pārdot tiesības uz Rexton II, Kyron un Actyon ražošanu.

Pēc paziņojuma par Ssangyong iegādi SAIC Motor akcijas cena palielinājās par 1.3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnieši skatās uz General Motors

Ritvars Bīders, 21.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas vadošais automašīnu ražotājs SAIC ar interesi skatās uz sava ASV konkurenta General Motors (GM) akciju publisko piedāvājumu, taču tajā pat laikā SAIC atteicies komentēt to, vai kompānija plāno iegādāties daļas ASV automašīnu gigantā, raksta Wall Street Journal.

To, ka SAIC, kas kopā ar GM būvē automašīnas Ķīnā kopš 1990. gadiem, ir ieinteresēta GM akciju piedāvājumā, izdevumam apliecināja kāds neidentificēts informācijas avots.

Sazinoties ar SAIC, kompānija atteikusies apstiprināt vai noliegt šo informāciju.

«SAIC cieši vēro GM akciju publiskā piedāvājuma progresu. Kā GM stratēģiskais partneris SAIC vēlas, lai GM akciju piedāvājums gūtu panākumus,» kompānija norādījusi AFP.

GM publiskais akciju piedāvājums gaidāms šā gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Plāno pārņemt bankrotējušo Ssangyong Motor

Lelde Petrāne, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mahindra&Mahindra, Indijas lielākais SUV ražotājs, parakstījis sākotnēju vienošanos pārņemt lielāko daļu bankrotējušā Dienvidkorejas konkurenta Ssangyong Motor, ziņo BBC.

Sīkāka informācija par Mahindra investīciju netiek atklāta, bet analītiķi lēš, ka 50% akciju varētu maksāt aptuveni 418 miljonus ASV dolāru.

Par Ssangyong, kas arī ražo SUV, esot interesējušies arī citi autoražotāji, tai skaitā Francijas Renault.

Ssangyong paziņojumā norādīts: «Mēs dodam pārņemšanas kandidātam [Mahindra&Mahindra] ekskluzīvas tiesības attiecībā uz sarunām, un neiesaistīsimies jebkādās ar pārņemšanu saistītās aktivitātēs ar trešo pusi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

SsangYong Motor sāga tuvojas noslēgumam

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu SsangYong Motor vēlas iegādāties septiņi pretendenti, atsaucoties uz personu, kas ir iepazinusies ar pretendentiem, ziņo The Financial Times.

Portāls norāda, ka iegādāties finanšu grūtībās nonākušo SsangYong Motor vēlas Francijas autoražotājs Renault sadarbībā ar Japānas kompāniju Nissan Motor, Indijas kompānija Mahindra & Mahindra, vietējā investīciju kompānija Seoul Invest, kāds privātais investīciju fonds un kompānija YoungAn Ha, kurai pieder autobusu ražotne.

Tirgus analītiķi norāda, ka SsangYong Motor cena varētu būt robežās no 300 miljoniem ASV dolāru līdz 500 miljoniem ASV dolāru.

Atgādinām, ka SsangYong 2009. gada sākumā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu un lūdza aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kas varētu notikt Ķīnā pēc Kompartijas politbiroja vadības maiņas?

Jānis Šķupelis, 06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šo ceturtdien sāksies 18. Nacionālais Ķīnas Komunistiskās partijas kongress. Tās laikā notiks Kompartijas vadības maiņa un pašreizējā valsts prezidenta Hu Dziņtao vietā stāsies viceprezidents Sji Dziņpins. Bet ko tad līdz ar Ķīnas vadošo politiķu nomaiņu gaidīt no Ķīnas ekonomikas?

Šobrīd valda pārliecība, ka neviens no Ķīnas jaunajiem līderiem nav izteikts reformators un, ja tiks lemts par kādām pārmaiņām, tad tas, visticamāk, notiks lēni. Līdz ar to gaidīt kādas krasas izmaiņas Ķīnas politiskajā vai ekonomikas politikā diez vai būtu ļoti pamatoti.

Līdzīgi uzskata arī eksperti. «Runājot par to, kādu ietekmi atstās uz Ķīnas un pasaules ekonomiku Ķīnas valsts un Kompartijas līderu maiņa, jāpiemin, ka līdz šim (kopš 1980-tajiem gadiem) politiskas elites izmaiņas Ķīnā nebija saistītas ar tūlītējam izmaiņām ekonomiskajā kursā. Ekonomikas politikas ziņā Ķīnā līdz šim bija nodrošināta pēctecība un konsekvence, bet jebkādas izmaiņas kursā tiek ieviestas pakāpeniski. Visdrīzāk arī šoreiz būs tā. Ķīnas valsts un Komunistiskās partijas līderu maiņa neizraisīs lielas izmaiņas valsts ekonomiskajā politikā īstermiņa perspektīvā. Turklāt Ķīnas politiskās elites maiņa pati par sevi aizņems pietiekami ilgu laiku, un Komunistiskas partijas delegātu sapulce, kas atvērsies Pekinā pēc dažām dienām, ir tikai šī procesa sākums,» skaidro Hipo fondu valdes loceklis Aleksejs Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu SsangYong ar jaunu sparu meties laist tautās jaunus krosoverus, no kuriem pilsētas kompaktais censonis Tivoli ir ne tikai svaigākais, bet arī iekārojamākais izstrādājums

Jāatgādina, ka pirms pašmāju dižķibeles SsangYong zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā, par spīti vienkāršajam un, var pat teikt, neglītajam dizainam. Piemēram, 2007./2008. gadā uz tā brīža vispārējās līksmības un šķietamas pārticības fona arī SsangYoung markas apvidniekiem bija savi pircēji. Prieka mirklis gan bija gaužām īss, jo globālās krīzes ietekmē 2009. gadā SsangYong pats stāvēja uz sabrukuma sliekšņa, un diez kā būtu izvērtusies kompānijas tālākā nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants Mahindra & Mahindra Limited.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta pilsētas auto un akūto vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa, benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, Tivoli ir pareizais pirkums. Vienīgā obligātā prasība, – pircējam jābūt apveltītam ar drosmi pamēģināt kaut ko jaunu. Kas atiecas uz Tivoli dizainu, tas ir kļuvis krietni labāks, nekā bija iepriekšējo gadu SsangYong, piemēram, uz apvidnieka Actyon vai lielā minivena Urodius fona Tivoli ir īsts skaistulis, tomēr Tivoli pilsētiņa Itālijā, no kā aizgūts modeļa nosaukums, gan ir ievērojami skaistāka. No otras puses, Nissan Juke daudzi vēl aizvien uzskata par neglīteni, taču tas nav traucējis tirdzniecības rezultātiem. Pats galvenais, ka tehniski un visādi citādi Tivoli ir tipisks krosoveru saimes produkts, kas apveltīts ar visām vajadzīgām prasmēm un dotumiem, lai sacenstos ar Nissan Juke & Co. Saviem izmēriem tam ir ērts salons četriem pasažieriem. Otrajā rindā varēs bez bailēm ielocīties arī garāka auguma pasažieri, un viņu galvas nedursies griestos. Negaidīti ērti ir priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Arī 423 litru lielais bagāžas nodalījums ir pieskaitāms pie pozitīvajām īpašībām. Vienīgi cietā plastmasa salona apdarē nav augstākā kaluma. Uz stūres rata uzvilktā ekoāda būs tik slidena, lai pēc vecās šoferu modes pirms brauciena nāktos saspļaut saujās, citādi jau pie pirmā pagrieziena Tivoli stūres rats var izšļukt no rokām. Toties var izvēlēties dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu Tivoli virsbūvi var nokrāsot divos toņos. Šajā gadījumā jumts un sānu spoguļu korpusi tiek nokrāsoti citādi, nekā pārejā virsbūve. Ielūkojoties Tivoli cenas lapā, ir skaidrs, ka nekas uz šīs pasaules nav par velti. Bāzes modeļa cena ir 14 290 eiro, kas ir samērīga, bet ne pati zemākā cena starp savas klases brāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmums SsangYong Motors apturējis automašīnu piegādes Krievijas tirgum, šādu lēmumu skaidrojot ar Krievijas rubļa vērtības kritumu, teikts uzņēmuma paziņojumā.

SsangYong automašīnas uz Krieviju netiek piegādātas jau kopš janvāra.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka uzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu Eiropā un Ķīnā, tādējādi kompensējot Krievijas tirgus zaudēšanu.

Pagājušajā gadā SsangYong eksports uz Krieviju samazinājās par 41% - līdz 21 258 automašīnām.

SsangYong ir Dienvidkorejas ceturtais lielākais autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa kopš iepriekšējās finanšu krīzes visai labprātīgi pieņēmusi investīcijas no Ķīnas.

Turklāt, ņemot vērā tās politisko režīmu, lielā daļā gadījumu aiz šīm investīcijām stāv nekas cits kā šīs valsts valdība, liecina Nīderlandes uzņēmuma “Datenna” pētījums.

Tas arī nozīmē, ka faktiski, ar Ķīnas valdību saistītajiem akcionāriem pārņemot Eiropas biznesus, šai valstij ir augoša ietekme pār procesiem Eiropā. Tiek rēķināts, ka kopš 2010. gada bijuši aptuveni 650 ievērojami no Ķīnas nākoši ieguldījumi Eiropā. Aptuveni 40% gadījumu šos ieguldījumus turklāt varot saistīt ar situāciju, kad Ķīnas valdības ietekme pēc šiem darījumiem konkrētajā Eiropas uzņēmumā ir vidēja vai pat ļoti augsta, ieskaitot investīcijas augsti attīstīto tehnoloģiju sektorā, ziņo “Datenna”. Tiek arī izcelts, ka bieži vien Eiropas uzņēmumu pārņemšanas procesos Ķīnas valdības ietekme tiekot rūpīgi maskēta. Parasti tas notiekot ar sarežģītu vairāku īpašumtiesību slāņu un sarežģītu akcionāru struktūru palīdzību. Tāpat šādi darījumi tiekot veikti ar dažādu Ķīnas meitas uzņēmumu Eiropā palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kulta mūziķu Depeche Mode koncertu, kas 25. maijā norisināsies Rīgā, Skonto futbola stadionā, iesildīs viena no šā brīža inovatīvākajām elektroniskās mūzikas grupām – MOTOR.

Koncertaģentūra FBI norāda, ka MOTOR tiek dēvēta par vienu no interesantākajām un enerģiskākajām mūsdienu elektroniskās mūzikas grupām. Drīzumā tiks izdots dueta MOTOR trešais albums Metal Machine, kura pirmais singls sauksies Death Rave. MOTOR pašreiz arī strādā pie mūziķu Acidkids un Kanjē Vesta (Kanye West) dziesmu remiksiem.

MOTOR šovasar pirms Depeche Mode uz skatuves kāps 20 koncertos dažādās Eiropas pilsētās. Abu grupu sadarbība aizsākās, kad Mārtins Gors nosauca MOTOR izveidoto Depeche Mode singla Precious remiksu par labāko, ko viņš jebkad dzirdējis. MOTOR dziesma Yak tika iekļauta iepriekšējās Depeche Mode turnejas pirms šova atskaņoto dziesmu sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

ASV – Ķīnas pamiers turpināsies

Leonīds Aļšanskis, Dr. Math., Renesource Capital Finanšu tirgus vecākais analītiķis, 26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra mēnesis ir kļuvis par intensīvu sarunu mēnesi starp divām vadošajām pasaules ekonomikām par nu jau vairāk nekā divus gadus ilgstošo tirdzniecības karu.

Atgādināsim, ka prezidents Donalds Tramps, kurš stājās amatā pirms diviem gadiem, apsūdzēja Ķīnu «negodīgā» tirdzniecībā ar Amerikas Savienotajām Valstīm un apsolīja pārtraukt šo praksi savas prezidentūras laikā. Laikā, kad Donalds Tramps ieradās Baltajā namā, Amerikas Savienotajās Valstīs bija novērojams ilgstošs, hronisks tirdzniecības deficīts ar Ķīnas Tautas Republiku, 2017.gadā šim rādītājam sasniedzot gandrīz 335 miljardus ASV dolāru (skat. 1. attēlu).

Tajā pašā laikā daļai Ķīnas preču bija izteikta «amerikāņu izcelsme», ko, pateicoties pieejamam lētākam Ķīnas darbaspēkam, sev par labu izmantoja Amerikas kompānijas, novirzot daļēju preču ražošanu ārpus Amerikas Savienotajām Valstīm. Līdztekus tam arī ķīnieši aktīvi sāka pārņemt un aizgūt (dažkārt pat ne pavisam juridiski leģitīmi) progresīvās amerikāņu tehnoloģijas, kas tikai veicināja Donalda Trampa neapmierinātību ar tendenci abu lielvaru ekonomiskajās attiecībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants General Motors (GM), kura valdes priekšsēdētāja ir Mērija T Barra, kopīgi ar Ķīnas partneri SAIC Ķīnā atsauks 3,3 miljonus automobiļu saistībā ar piekares sistēmas problēmām, teikts Ķīnas Tirgus regulēšanas institūcijas paziņojumā. Institūcija norāda, ka GM un SAIC no 20.oktobra Ķīnā atsauks 3 326 725 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem ķīniešu autoražotājiem SAIC plāno tuvākajā laikā atsākt piedāvāt Eiropā MG markas automobiļus. Modeļu izplatīšanai Eiropā plāno izmantot agrāk novārtā pamesto dīleru tīklu.

Britu izcelsmes marka, kura šobrīd pieder Ķīnas lielākajam autogigantam, ir viens no tradīcijām bagātākajiem zīmoliem. Pēc SAIC izplatītās informācijas Eiropas pircējiem tikšot sagatavots speciāls modeļu klāsts, kurš būšot pieejams par ļoti zemām cenām.

Tiesa, pagaidām oficiāli tiek runāts par MG 7 sedanu un universālu, kurš tikšot būvēts uz Rover 75 platformas. Pagaidām nav skaidrības par agrāko slavenību - sporta modeļu MG F un MG TF nākotni. Visticamāk, ka precīzāku informāciju par MG nākotni un ienākšanu Eiropas, tostarp arī Latvijas tirgū uzzināsim šī gada Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Japānā auto pērk mazāk, bet jauno Prius izķer

, 01.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmito mēnesi pēc kārtas maijā bijis vērojams samazinājums jaunu automašīnu tirdzniecībā Japānā, ziņo businessweek.com.

Taču samazinājums bijis mazāks nekā iepriekšējos mēnešos.

Jaunu vieglo automašīnu, kravas automašīnu un autobusu pārdošanas apjomi samazinājušies par 19.4%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 178 503 vienībām.

Aprīlī pārdošanas apjomi samazinājās par 29%, bet martā - par 31.5%.

Vislielākais samazinājums skāris kompāniju Toyota Motor Corp. - tā maijā pārdevusi 80 503 automašīnas, kas ir samazinājums par 24%. Nissan Motor Co. jaunu automašīnu pārdošanas apjomi samazinājušies par 9.1%, bet Honda Motor Co. - pieauguši par 4.5%.

Pārsteigumu Japānā radījis vietējais pieprasījums pēc jaunā Toyota hibrīda Prius - pasūtījumu skaits jau sasniedzis 110 000. Trešās paaudzes Prius Japānā tika laists pārdošanā tikai pirms divām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās

Jānis Rancāns, 13.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota īslaicīgi apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās, sakarā ar to, ka tai ir samazinājušies detaļu piegāžu apjomi no Japānas, vēsta AFP.

Ražošana tiks apturēta rūpnīcās Anglijā, Turcijā, Francijā, Polijā un Velsā. Pārtraukumi ilgs dažas dienas laikaposmā no 21. aprīļa līdz 2. maijam. «Lai gan lielākā daļa mūsu detaļu nāk no Eiropas piegādātājiem, pateicoties notikumiem Japānā, mēs saskaramies ar traucējumiem piegāžu ķēdē,» skaidroja Didjē Leruā (Didier Leroy), kompānijas Toyota izpilddirektors.

Minētās autoražotnes ir – Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) Bērnastonā, Anglijā; Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) Adapazari, Turcijā; Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Onēnā, Francijā. Lēmums skar arī dzinēju ražotnes – Toyota Motor Industries Poland (TMIP) Jelčlaskovicē, Polijā, un TMUK Engine Plant Dīsaidā, Velsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas uzņēmumiem, startējot Ķīnas, tirgū jākooperējas un jāpiedāvā nišas produkti

Žanete Hāka, 03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumiem, kas vēlas startēt Ķīnas tirgū, ir jābūt atvērtiem kooperācijai, jāspēj izstrādāt savs piedāvājums tieši Ķīnas tirgum un jāorientējas uz ekskluzīviem un nišas produktiem. Savukārt, lai spētu piesaistīt Ķīnas investīcijas.

Latvijai jāspēj piedāvāt integrētus projektus un loģistikas risinājumus, kas būtu izdevīgi kravu plūsmas nodrošināšanai starp Ķīnu un Eiropas valstīm, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG un LIAA veiktais pētījums par Latvijas un Ķīnas biznesa partnerības potenciālu (Latvija kā Ķīnas biznesa partneris).

Edgars Voļskis, direktors KPMG konsultāciju pakalpojumu nodaļā Baltijas valstīs un Baltkrievijā: “Ķīna ir ļoti liels tirgus, tāpēc Latvijas uzņēmumiem, kas pārsvarā ir mazi vai vidēji, nav jācenšas startēt uzreiz visas Ķīnas mērogā. Ir jāatrod uzticams sadarbības partneris uz vietas, sava niša, kurā startēt, un jāizveido savs piedāvājums tieši ķīniešu mērķauditorijai. Ķīnas iedzīvotāju labklājība palielinās, un pieaug arī pieprasījums pēc ekskluzīviem izstrādājumiem un luksusa precēm, kā arī eko produktiem. Savukārt mūsu uzņēmējiem ir jāiemācas kooperēties gan loģistikas, gan produkcijas daudzuma nodrošināšanas jomā, lai spētu piedāvāt apjomus, kas apmierinātu Ķīnas mazpilsētas ar vienu līdz trim miljoniem iedzīvotāju.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnai karojot ar koronavīrusa izplatīšanos, arvien skaidrāks kļūst tas, ka notiekošajam būs ietekme uz pasaules ekonomiku. Nekur no notiekošā neizbēgs arī Eiropa, kur tautsaimniecības aktivitāte var kļūt vēl vājāka.

Piemēram, "Bloomberg" apskatījis scenāriju, kad koronavīruss galu galā tiek ierobežots, un jaunie riski nepāraug kāda plašākā haosā. Tad tiek rēķināts - ja Ķīnas ekonomikas izaugsme šā gada pirmajā ceturksnī ir par vienu procentpunktu mazāka nekā pirms tam gaidīts, tad arī kopējais pasaules IKP pieaugums būs par 0,42 procentpunktiem zemāks. Protams, nekur nav teikts, ka Ķīnas IKP izaugsmes tempu kritums nebūs straujāks.

Šobrīd tiek lēsts, ka Ķīnas ekonomikas izaugsme šā gada pirmajā ceturksnī sabremzēsies līdz 4,5% (gada skatījumā; un tas ir vīrusa "savākšanas" scenārijs).

Iepriekšējā ceturksnī Ķīnas IKP pieauga par 6%, kas bija zemākā Ķīnas tautsaimniecības aktivitāte vismaz 30 gados. Ķīnas ekonomika mūsdienās veido aptuveni 17% no visas pasaules tautsaimniecības. Sagaidāms, ka lielākā negatīvā ietekme Ķīnas uzspiešanai pa bremzēm būs uz daudzu Āzijas valstu tautsaimniecībām (Honkongu, Dienvidkoreju, Vjetnamu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un ekonomikas ziņu virsrakstos joprojām dominē Covid-19.

1. Ziemeļi tomēr var piekāpties

Eiropas lielvaras tomēr mēģinājušas sazīmēt kādu kopēju finansiālu risinājumu, ko likt pretī pandēmijas izaicinājumiem. Francijas un Vācijas vadītāji rosinājuši, ka jāveido 500 miljardu eiro vērts kopējs palīdzības fonds, ko izdotu Eiropas Komisija, bet garantētu un atmaksātu – reģiona valstis (izskatās, ka atkarībā no to ekonomiku "svara"). Faktiski tas būtu reģiona kopēja parāda izmēģinājuma variants, kas ir visai krass un ļoti nozīmīgs pavērsiens, ja ņem vērā to, ka kam tādam asi opozīcijā vienmēr stāvējusi Vācija. Tas būtu arī solis reģiona fiskālās savienības virzienā, kuras neesamību daudzi Eiropas ciešākas integrācijas "ticībnieki" bieži min kā vienu no galvenajām problēmām. Tas gan, visticamāk, nozīmētu vēl lielāku varu kādām pārnacionālām institūcijām, kur nacionālu valstu lēmumu loma potenciāli mazinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas bankas veido zombiju kompānijas

Jānis Šķupelis, 21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valdības kontrolētās bankas turpinot lēti finansēt kompānijas, kuru biznesa modelis vairs nav īsti konkurētspējīgs un kuras strādā ar zaudējumiem, veido «zombiju uzņēmumu» paaudzi. Proti, tās ir kompānijas, kuru dzīvotspēja lielā mērā ir atkarīga no valsts banku nepārtrauktas labvēlības - lētā finansējuma. Tāpat Ķīnas eksportējošajām kompānijām nākams rēķināties ar pakāpenisku konkurētspējas priekšrocību mazināšanos, ko nodrošina algu palielināšanās un valsts valūtas - juaņas - vērtības pieaugums (tas gan ir ļoti lēzens).

Kā piemēru Reuters min Ķīnas saules paneļu ražotāja Yingli Green Energy Holding (pasaules 3. lielākais saules paneļu ražotājs), kuras zaudējumi palielinās, akciju cena strauji sarūk, bet vēl nesen kompānija no Ķīnas valdības kontrolētās bankas saņēma lētu kredītu. Turklāt Reuters ziņo, ka šī ir tikai viena no daudzām šādām kompānijām. Šāda situācija raisa bažas, ka laikā, kad notiek Ķīnas ekonomikas bremzēšanās, pavisam reālās problēmās varētu nonākt arī šīs valsts finanšu iestādes. Reuters ziņo, ka daudzas Ķīnas kompānijās ir novērojama ražošanas pārprodukcija, peļņas kritums un tajā pašā laikā – to parāda pieaugums. Pekinas ekonomikas izpētes kompānijas GaveKal-Draganomics aprēķini liecina, ka Ķīnas korporatīvo parādu slogs šogad pieaugs līdz 122% no valsts IKP. Vēl 2011. gadā tie bijuši 108% no IKP (pieaugums straujš – par 14 procentpunktiem).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10

Dienas Bizness, 01.02.2013

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru. Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas ekonomikas izaugsme varbūt arī bremzējas, bet valsts patērētāju ar vidējiem ienākumiem armija kļūst tikai lielāka. Turpinoties šādai tendencei, Ķīnas korporācijām varētu aizsākt jaunu ēru, kurā aizvien svarīgāka loma būs zīmolam, teikts Milward Brown Optimor un WPP Brandz veiktajā pētījumā.

Pētījumā, kurā apkopota informācija par 50 vērtīgākajiem Ķīnas zīmoliem, secināts arī, ka visstraujāko vērtības pieaugumu piedzīvojoši tieši tehnoloģiju zīmoli. Tas skaidrojams ar to, ka Ķīnas patērētāji aizvien vairāk laika, kā arī naudu, tērē internetā un izmantojot mobilās tehnoloģijas.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka aizvien biežāk Ķīnas zīmoli savu klātbūtni nostiprina arī ārvalstīs, kas to vērtību tikai palielina.

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10:

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru.

Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvija gatava sadarboties ar Ķīnu transporta un loģistikas jomā 16+1 valstu sadarbības formātā

Žanete Hāka, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija apņēmusies koordinēt transporta un loģistikas jomu Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1, kā arī 2016. gadā rīkot 16+1 formāta par transporta nozari atbildīgo ministru sanāksmi Rīgā.

Tas minēts Satiksmes ministrijas informatīvajā ziņojumā par Latvijas sadarbību ar Ķīnu transporta un loģistikas jomā 16+1 valstu sadarbības formāta un Jaunā Zīda ceļa iniciatīvas ietvaros, kuru valdība otrdien, 13. oktobrī, pieņēma zināšanai.

Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehija, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Bulgārija, Horvātija, Polija, Maķedonija, Melnkalne, Serbija, Albānija, Bosnija un Hercegovina) dažādās jomās, t.sk. transportā.

Lai Latvija kļūtu par koordinējošo valsti transporta un loģistikas jomā 16+1 sadarbības formātā, būs nepieciešama arī Ķīnas un pārējo sadarbības formātā valstu piekrišana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ssangyong piesaka maksātnespēju

, 09.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no bankrota, Ķīnas īpašumā esošais Dienvidkorejas automašīnu ražotājs Ssangyong, kas smagi cietis no pasaules ekonomiskās krīzes, kas izraisījusi krasu pārdošanas apjomu samazināšanos, iesniedzis tiesā maksātnespējas pieteikumu, ziņo AFP.

Šāds solis sperts divas nedēļas pēc tam, kad bankas Ssangypog atteikušas aizdevumus. Ražotāja īpašnieka Shanghai Automotive Industry valde par pieteikšanos maksātnespējai izlēmuši ārkārtes sēdē, kas notika 8. janvārī.

Kompānija lūgusi aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Tiesa mēneša laikā pieņems lēmumu par to vai kompānija Ssangyong tiks glābta vai likvidēta. Iespējams, ka līdz tam tiesa varētu iesaldēt ražotāja aktīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visvairāk ASV tirgū aprīlī nav veicies Toyota Motor Corp

, 01.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko publiskotie automašīnu pārdošanas dati ASV tirgū aprīlī nav atnesuši cerību par ekonomikas atlabšanu. Par vislielāko automašīnu pārdošanas apjoma kritumu paziņojis Japānas autoražotājs Toyota Motor Corp, ziņo Reuters.

Toyota Motor Corp automašīnu pārdošanas apjoms ASV krities par 42%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ar 38% kritumu tam seko Nissan Motor Co Ltd.

ASV autoražotāja Ford Motor Co automašīnu pārdošanas apjoms pagājušajā mēnesī samazinājies par 32%, General Motors Corp - par 34%, Honda Motor Co - par 25%.

Ford pārdošanas apjoms aprīlī nokrities līdz 134.401 automašīnai no 196.385 automašīnām gadu iepriekš. Ford, kas iepriekš ziņoja par mazākiem nekā gaidīts zaudējumiem pirmajā ceturksnī 1.43 miljardu ASV dolāru apmērā, ir vienīgais ASV autoražotājs, kam nav bijuši nepieciešami ASV valdības palīdzības aizdevumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki kompānijas Ford Motor un tai piederošā ražotāja Volvo jaunākie vieglo un kravas automašīnu modeļi tikuši ikgadējā apdrošināšanas industrijas drošāko automašīnu sarakstā, ziņo Associated Press.

Apdrošinātāju veidotajā drošāko 2009. gada automašīnu sarakstā tikušas kopumā 16 Ford un Volvo automašīnas, kas ir lielākais skaits automašīnu no vienas korporācijas. Ford Motor seko Honda Motor ar 13 automašīnām.

Par visdrošākajām Ford automašīnām atzītas Fusion un Mercury Milan vidējās klases automašīnas, apvidus auto Ford F-150, kā arī automašīnas Edge un Flex.

No Honda Motor vidējās klases automašīnām drošāko sarakstā iekļuva Accord, četrdurvju Civic, kā arī apvidus auto Acura MDX un RDX.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazda no Ford atpērk savas akcijas

, 19.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Mazda Motor iztērējis184 miljonus ASV dolāru, lai no ASV konkurenta Ford Motor atpirktu 7% savu kapitāldaļu, ziņo BBC.

Mazda par akciju atpirkšanu paziņoja dienu pēc Ford paziņojuma par plānu samazināt kontroli Mazda Motor no 33.4% līdz 13%.

Ford Motor pašlaik ļoti nepieciešami finanšu līdzekļi, lai tiktu galā ar finanšu krīzes radītajām sekām - krītošo pieprasījumu pēc jaunām automašīnām.

Mazda Motor akcijas cena biržā pēc paziņojuma samazinājās par 2.1%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā lielā Amerikas Savienoto Valstu autoražotāja, kas vēl nav griezies pēc finansiālas palīdzības pie ASV valdības, Ford Motor zaudējumi šā gada otrajā ceturksnī sasnieguši 638 miljonus ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Tomēr tirgus dalībnieki Ford Motor izredzes izķepuroties no krīzes vērtē cerīgi, jo īpaši tādēļ, ka gadu iepriekš Ford zaudējumi otrajā ceturksnī bija nesalīdzināmi lielāki, proti, 8.7 miljardi USD. Pārējo ASV autoražotāju problēmas (kas tiek vērtētas smagāk nekā Ford Motor) ļāvušas Ford Motor ASV tirgus daļai pieaugt līdz 16.1 %.

Ford Motor pašlaik aktīvi strādā pie tai piederošā Volvo pārdošanas, ziņo uzņēmuma vadība. Kā iespējamie pircēji tiek minētas Ķīniešu kompānijas: Geely Holding Group Co. un Beijing Automotive Industry Holding Co.

Komentāri

Pievienot komentāru
Valūtu kursi

Ķīna var nesteigties ar savas valūtas revalvāciju

Jānis Šķupelis, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos mēnešos aktualizējušās runas, ka Ķīna līdz gada beigām (vai pat ātrāk) varētu palielināt savas valūtas – juaņas vērtību. Patlaban Ķīnas valūtas kurss ir ne tikai ekonomikas, bet arī politikas jautājums, komentē Hipo Fondu analītiķis Aleksejs Marčenko.

Ķīna ir bijusi pirmā no lielajām valstīm, kas veiksmīgi pārvarēja krīzi un sasniegusi pirmskrīzes attīstības tempus. Pagājušajā gadā Ķīnas IKP pieauga par 8,7%, bet šā gada 1. ceturksnī, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, Ķīnas IKP pieaudzis par 11,9%. Ķīnas ekonomikas atlabšana lielā mērā notika pateicoties eksporta apjomu pieaugumam, ko būtiski veicina fakts, ka Ķīnas juaņas kurss ir fiksēts pret dolāru (6,825 juaņas par 1 dolāru).

Pieaugot eksporta apjomiem no Ķīnas, juaņas vērtība nepieaug. Rezultātā Ķīnas iedzīvotāju algas ārvalstu valūtu izteiksmē paliek salīdzinoši zemas, kas neveicina iekšējā patēriņa pieaugumu Ķīnā, uztur preču cenas zemā līmenī salīdzinājumā ar analoģiskām precēm ārzemēs, kā arī ierobežo patēriņa preču importu uz Ķīnu, piezīmē A. Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru