Dienas Bizness

  • 4 svētdiena,
    decembris

    Baiba, Barbara, Barba

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Pārskata aviosabiedrību melno sarakstu

Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā.

Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērojams ar to, ka:

1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā,

2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu,

3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un

4) divas valstis - Krievija un Bulgārija - par vairākām savu valstu aviosabiedrībām pieņēmušas autonomus pasākumus.

"Šis ir pirmais gadījums, kad pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības. Tas liecina, ka mūsu saraksts uzskatāms ne tikai par būtisku aizsardzību pret nedrošiem operatoriem, bet arī ir iedarbīgs un efektīvs stimuls novērst trūkumus tiem gaisa satiksmes uzņēmumiem, kas neievēro starptautiskos drošības standartus," teica Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro (Jacques Barrot), kas atbild par transportu.

Komisijas pieņemtie lēmumi pamatojas uz Gaisa satiksmes drošības komitejas ekspertu vienprātīgu atzinumu, un īsumā tie ir šādi:

- Divas aviosabiedrības - Phuket Air (Taizeme) un DAS Air Cargo / Dairo Air Services (Uganda/Kenija) - tagad no Kopienas saraksta svītrotas. Tās Komisijai iesniegušas pietiekamas liecības par to, ka ir novērsušas nopietnos trūkumus drošības jomā, kuru dēļ lidojumi Eiropā tām tika aizliegti.

- No saraksta svītrotas 49 tajā kādreiz iekļautās aviosabiedrības, kas beigušas darbību. Tas noticis tāpēc, ka attiecīgās valstis atsaukušas (vai nav pagarinājušas) tām izsniegtos sertifikātus, vai arī šīs aviosabiedrības pašas nolēmušas izbeigt darbību. Divas šādas aviosabiedrības ir no Kazahstānas, sešas no Kongo Demokrātiskās Republikas, viena no Libērijas Republikas, trīsdesmit trīs no Ekvatoriālās Gvinejas un septiņas no Kirgizstānas Republikas.

- Nosakot pilnīgu aizliegumu, Kopienas sarakstā no jauna iekļautas desmit aviosabiedrības, no kurām attiecīgi 4 dibinātas Kirgizstānas Republikā, 1 ir no Ekvatoriālās Gvinejas, un 5 - no Kongo Demokrātiskās Republikas.

- Pakistan International Airlines (PIA) noteikti darbības ierobežojumi, saskaņā ar kuriem šai aviosabiedrībai Kopienā atļauts izmantot tikai tai piederošās Boeing 777 lidmašīnas. - Līdzšinējo Air West (Sudāna) darbības ierobežojumu vietā šai aviosabiedrībai noteikts tās pilnīgs aizliegums, jo jauni trūkumi tika konstatēti pat tās vienīgajai lidmašīnai, kuru līdz šim bija atļauts izmantot Kopienā.

- Komisija ņēmusi vērā Bulgārijas lēmumu uz laiku aizliegt piecām savas valsts aviosabiedrībām (Air Sofia, Bright Aviation Services, Heli Air Services, Skorpion Air un Vega Airlines) darbību visās citās ES dalībvalstīs, kā arī Īslandē, Norvēģijā un Šveicē. Šis lēmums būs spēkā tikmēr, kamēr netiks paveikti attiecīgi pasākumi trūkumu novēršanai, kuru ieviešanu jau pēc dažām nedēļām Komisija pārbaudīs kopīgi ar Bulgārijas iestādēm.

- Pēc konsultācijām ar Komisiju Krievija 2007. gada 12. februārī pieņēmusi lēmumu aizliegt veikt atsevišķus lidojumus un čārterreisus uz Kopienu deviņām tās aviosabiedrībām - Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon Zitotrans, Centre Avia, Gazpromavia, Lukoil, Russian Sky (Russkoe Nebo) un Utair. Tomēr izņēmuma gadījumos, veicot stingras drošības pārbaudes, atsevišķi lidojumi varētu tikt atļauti.

Visbeidzot, Komisija un dalībvalstu aviācijas drošības eksperti ir apsprieduši arī pārējo aviosabiedrību, kā arī dažu civilās aviācijas iestāžu situāciju drošības jomā. Šo apspriežu rezultāti neliecina par nepieciešamību nekavējoties veikt kādas izmaiņas šajā sarakstā.

Komentāri

Reklāma