Kopējie kravu apjomi dzelzceļā septembrī pieaug; ogļu par 17,4% mazāk , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijas dzelzceļš (LDz) šā gada septembrī kopumā pārvadājis par 8,1% vairāk kravu nekā pērn šajā rudens mēnesī, kopumā veidojot 4,08 milj. t, liecina LDz dati. Labo rādītāju pamatā bijis naftas un naftas produktu apjomu ievērojams pieaugums par 51,6% – līdz 1,56 milj. t. Kāpums 5% apmērā līdz 3,21 milj. t vērojams arī caur pie- ostas stacijām apkalpoto kravu griezumā.
Ogles ierobežo
Taču pārvadāto akmeņogļu apjomu samazinājums par 17,4% – līdz 1,16 milj. t nu arī statistiski apstiprina tranzīta nozares spēlētāju un ekspertu iepriekš paustās bažas par šīs kravu grupas gaidāmo straujo samazinājumu. DB jau rakstījis, ka pēc bijušā LDz vadītāja Uģa Magoņa aresta komersanti bija neziņā par šī lēmuma iespējamām sekām, pārmetot Satiksmes ministrijai operatīvu nekomunicēšanu ar Krievijas kolēģiem un dzelzceļu. Lai kādi arī būtu faktiskie iemesli – sliežu remonti, kaimiņvalsts uzstādījums savas izcelsmes kravas nosūtīt caur savām ostām, lai Krievijā paliktu pēc iespējas vairāk līdzekļu visas loģistikas ķēdes garumā –, septembra dati parāda, ka Latvijas tranzīta jomas spēlētājus gaida saspringts laiks.
Jau vēstīts, ka pēc tikšanās ar Krievijas transporta ministru Maksimu Sokolovu satiksmes ministrs Anrijs Matīss aģentūrai LETA norādīja, ka no Krievijas puses nav nekādu ierobežojumu attiecībā uz akmeņogļu transportu caur Latviju un medijos izskanējusī informācija ir nepamatota. Pat ja arī Krievija nav pieņēmusi nekādu publisku lēmumu šajā ziņā, DB aptaujāto uzņēmēju teiktais mēneša garumā par pārvadājumos notiekošo liecināja par pretējo. Proti, par to, ka kaimiņvalsts dzelzceļš manipulē ar t. s. nosūtāmo kravu pamatplāniem un papildplāniem, tā ka komersanti dzīvo pastāvīgā neziņā, vai ostu termināļos Latvijā saņems iecerētos kravu apjomus.
Visu rakstu Pārvadā mazāk ogļu lasiet 7. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.