Citas ziņas

Pasaules lielākais degvīna muzejs Rīgā skatāms līdz 7. decembrim

Sandra Dieziņa, Db, 05.12.2008

Jaunākais izdevums

Līdz 7.decembrim Rīgā, Valdemāra ielā 7, Gallery Park Hotel telpās apskatāms pasaules lielākais un eksponātiem bagātākais degvīna muzejs Krievu degvīna Nacionālais muzejs, kura ekspozīcijas atvešanu un izstādīšanu nodrošinājis Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs SIA Jaunalko. Rīga ir pirmā no 12 Eiropas pilsētām, kur būs skatāms unikālais muzejs.

SIA Jaunalko valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters uzsver, ka „šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Latvijā būs būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā.» Muzejs radīts 2006.gadā, kad krievu degvīna vēstures pētnieks Aleksandrs Ņikišins daudzu gadu darba rezultātā bija apkopojis 50 000 unikālu eksponātu vienības, kuras atspoguļo krievu degvīna lietošanas tradīcijas. Ekspozīcijas kopējais starptautiskais novērtējums sasniedzis 10 milj. ASV dolārus un nevienam no eksponātiem nav analoga.

„A.Ņikišins pirms daudziem gadiem sāka pētīt šī krievu nacionālā dzēriena vēsturi un nu jau ir sarakstījis vairāk nekā 20 grāmatas par krievu nacionālo dzērienu degvīnu, kuru starpā ir pasaulē pirmā grāmata par „krievu degvīna karali” Pjotru Smirnovu, vēsturisks pētījums par krievu konjaka karali Nikolaju Šustovu un atgrieza no aizmirstības vairāk nekā 30 pirms revolūcijas krievu degvīna ražotāju dzimtas,” stāsta E.Demiters, papildinot, ka muzeja eksponāti sevī ietver pētījumus par pudelēm, korķiem, etiķetēm un degvīna ražošanas tehnoloģijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dubultdegvīns divkāršam priekam!

, 14.06.2010

«Īstam krievu degvīnam jābūt ar bagātu, skaidri izteiktu dzidru un tīru garšu,» ir pārliecināts degvīna Dvoinaja belaja ražošanas procesa autors Vadims Kasjanovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubultdegvīns Dvoinaja belaja, kas izgatavots, izmantojot jaunu patentētu tehnoloģiju, sāk ieņemt savu vietu Latvijas veikalu plauktos.

Esam liecinieki modernu augstvērtīgu degvīnu ēras aizsākumam, kad to ražošanai tiek izmantotas jaunas zinātniski izstrādātas tehnoloģijas un senas klasiskās receptes. Šādas sinerģijas rezultātā iegūstami augstvērtīgi degvīni, turklāt – to cena nav augsta. Viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu vairumtirgotājiem Latvijā SIA Latalko sākusi plašu sadarbību ar Krievijas valsts īpašumā esošo uzņēmumu Rosspirtprom, kam pieder vairāk nekā 70 alkohola ražotņu kontrolpaketes, kurās tiek saražoti vairāk nekā 40 % spirta un 16 % degvīna un liķieru produkcijas Krievijā. Šīs sadarbības rezultātā Latvijā veikalu plauktos jūnijā parādījušās divas jaunas degvīna markas – Dimka, kas izgatavota pēc klasiskas receptūras ar mūsdienu tehnoloģijām, un Dvoinaja belaja, kas izgatavota, izmantojot īpašo jauno patentēto dubultās sajaukšanas tehnoloģiju. Visi uzņēmuma Rosspirtprom saražotie degvīni atbilst augstiem Krievijas valsts noteiktajiem kvalitātes standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Degvīna muzeju četrās dienās apskata 1500 interesenti

Sandra Dieziņa, Db, 10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Pasaules lielāko un eksponātiem bagātāko degvīna muzeju „Krievu degvīna Nacionālais muzejs”, kuru no 4. līdz 7.decembrim bija iespējams apskatīt Latvijā, 4 dienu ietvaros apmeklējuši vismaz 1500 interesenti no Rīgas, Latvijas pilsētām un kaimiņvalstīm Lietuvas un Igaunijas,” informē SIA Jaunalko Valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters.

„Ņemot vērā, ka ekspozīcija bija pieejama tik neilgu laiku, nebijām gaidījuši tik lielu ieinteresētību par degvīna vēsturi un lietošanas kultūru,” atzīst E.Demiters, papildinot, ka ekspozīcija atspoguļoja degvīna vēsturi, tā lietošanas kultūru un interesantākos aspektus.

Viesus ar ekspozīciju iepazīstināja muzeja veidotājs un direktors Aleksandrs Ņikišins, kurš uzskatāms par vienu no kompetentākajiem cilvēkiem krievu degvīna vēstures jautājumos.

„Ekspozīcijas laikā pie mums viesojās kā individuālie interesenti, tā veseli darba kolektīvi un cilvēku grupas, ģimenes, dažādu tautību cilvēki, kā arī interesenti no Lietuvas, Igaunijas,” skaidro E.Demiters, uzsverot, ka SIA Jaunalko, kā šīs izstādes organizators vēlējās uzsvērt, ka degvīnam ir liela vēsture un daudzi pozitīvie aspekti, kuri padomju laikā tika nonivelēti līdz minimumam, atstājot degvīnam tikai apreibinoša un kaitīga produkta lomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules lielākais degvīna muzejs būs apskatāms Latvijā

Sandra Dieziņa, Db, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais un eksponātiem bagātākais degvīna muzejs Krievu degvīna Nacionālais muzejs būs apskatāms Latvijas iedzīvotājiem un tā ekspozīcijas atvešanu, informē SIA Jaunalko Valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters, piebilstot, ka vairāk nekā gadu ilgo pārrunu rezultātā izdevies panākt vienošanos par to, ka unikālā ekspozīcija pa ceļam uz Franciju, 4 dienas būs apskatāma Latvijā.

Izstāde Latvijas iedzīvotājiem būs apskatāma no šā gada 4. līdz 7.decembrim Valdemāra ielā 7, Gallery Park Hotel telpās.

"Šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Latvijā būs būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā," uzsver E. Demiters.

Krievu degvīna Nacionālais muzejs tika radīts 2006.gadā, kad krievu degvīna vēstures pētnieks Aleksandrs Ņikišins daudzu gadu darba rezultātā bija apkopojis 50 000 unikālu eksponātu vienības, kuras atspoguļo krievu degvīna lietošanas tradīcijas. Ekspozīcijas kopējais starptautiskais novērtējums sasniedzis 10 milj. ASV dolārus un nevienam no eksponātiem nav analoga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Degvīna muzejs no Rīgas dodas uz Talsiem

Vēsma Lēvalde, Db, 02.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu degvīna Nacionālais muzejs pēc ekspozīcijas slēgšanas Rīgā, kur to apskatīja vairāk nekā 1500 interesenti, būs apskatāms Kurzemes pusē – Talsu novada muzejā.

Ekspozīcijas atvešanu un izstādīšanu gan Rīgā, gan Talsos nodrošina Latvijas alkohola ražotājs SIA Jaunalko, informē kompānijas valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters. Viņš norāda, ka interese par vēsturisko un daudzpusīgo dažādus gadu simtus aptverošo ekspozīciju Rīgā bijusi tik liela, ka Jaunalko pieņēmis lēmumu eksponēt arī Kurzemē.

Izstāde visiem interesentiem būs apskatāma Talsu novada muzeja telpās no 5.februāra līdz mēneša beigām.

«Šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Rīgā un Talsos ir būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā,» uzsver E.Demiters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar foto - Latvijas balzams ražos grupas The Queen īpašā izlaiduma degvīnu

Dienas Bizness, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams (LB) pēc īpaša pasūtījuma sācis ražot leģendārās britu grupas Queen singla Killer Queen četrdesmitgadei veltītu degvīnu, kas arī nosaukts slavenā singla vārdā, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

«Šis ir viens no ambiciozākajiem un sarežģītākajiem projektiem LB vēsturē. Vienlaikus tas ir liels gods un atzinība mūsu speciālistu meistarībai un produktu reputācijai, jo paceļ uzņēmumu jaunā līmenī – īpašā, kopzīmolu (affinity brands) jomā, kad vienā kopprojektā sadarbojas vairākas iesaistītās puses, radot jaunu zīmolu ar pievienoto vērtību, augstvērtīgu saturu un unikālu dizainu,» atzīst LB komercdirektors Valters Kaže.

Zīmīgais 1974.gads, kad Killer Queen iekaroja pasauli, simboliski radis atspoguļojumu arī dzēriena receptūrā - ražošanā izmantotais spirts ir septiņas reizes destilēts un degvīnam ir veikta četrkārtēja filtrācija. Jāatzīmē, ka «jāvārdu» dzēriena receptūrai un pudeles dizainam teicis pats Queen ģitārists Braiens Meijs (Brian May), kurš pavasarī koncertēja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO, VIDEO: Brīvdabas muzejā moderno tehnoloģiju nav un nebūs

Ilze Žaime, 22.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernās tehnoloģijas mūsdienās ir sastopamas ik uz soļa un arī muzejos tās ir kļuvušas par veidu, kā piesaistīt apmeklētāju uzmanību, it sevišķi, ja runa ir par bērniem un jauniešiem. Taču Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs (LEBM) ir pret moderno tehnoloģiju ieviešanu, saglabājot muzeju kā vietu, kur no tehnoloģijām var «aizbēgt».

Muzeja galvenais mērķis ir «saglabāt un nodot informāciju tālāk nākamajām paaudzēm. Tāpēc mēs esam ļoti atvērti gan skolēniem, gan arī studējošiem», stāsta muzeja direktores vietniece attīstības jautājumos Kristīne Kūla.

Brīvdabas muzejs ir ģimenēm draudzīga vieta. To apmeklē gan lielas tūristu grupas, gan pašmāju iedzīvotāji, kas vēlas izzināt vēsturi un senču senās paražas. Muzejs īpaši esot iecienīts jaunu ģimeņu ar bērniem vidū, no kurām tieši krievvalodīgie izrāda lielāko interesi. «Viņi nāk iepazīt Latvijas kultūru un ieraudzīt Latvijas laukus, savukārt latvieši šādas mājas jau ir redzējuši savos laukos. Latviešu ģimenes Brīvdabas muzeju uztver ierastāk un vairāk te ciemojas skolas laikā,» stāsta K.Kūla. Speciāli bērniem muzejā ir īpaši noteikumi, kā, piemēram, bērni drīkst iebraukt teritorijā ar riteņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pieaug muzeju popularitāte; pērn pieprasītākais bijis Rundāles pils muzejs

Dienas Bizness, 03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan iedzīvotāju skaits samazinās, Latvijas muzeju apmeklējums gadu no gada ir audzis un šāda tendence saglabājusies arī 2014.gadā, liecina biedrības Culturelab veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju kultūras patēriņu un līdzdalību kultūras aktivitātēs laikā no 2007.līdz 2014.gadam.

Salīdzinot ar 2013.gadu, kopējā muzeju apmeklētība ir pieaugusi par gandrīz 268 tūkstošiem apmeklējumu, 2014.gadā sasniedzot 2 921 616, liecina Kultūras ministrijas Muzeju nodaļas apkopotie dati.

Valsts muzeju grupā, kurā apmeklētājiem tiek piedāvāta 41 ekspozīciju vieta, ir reģistrēti 1 578 518 apmeklējumi, par 93 895 apmeklējumiem pārsniedzot 2013.gada rezultātu. Populārākie valsts muzeji 2014.gadā ir bijuši Rundāles pils muzejs ar 258 301 apmeklējumu, Turaidas muzejrezervāts ar 250 492 apmeklējumiem un Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs ar 182 882 apmeklējumiem.

Interesi par muzeju piedāvājumu 2014.gadā sekmēja vērienīgie izstāžu projekti, kas 2014.gadā tika organizēti Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumu ietvaros. Tomēr visjūtamākais apmeklētības pieaugums bijis Rundāles pilī un Turaidas muzejrezervātā, kuri pārliecinoši darbojas kā starptautiskā tūrisma galamērķis. Ārvalstu tūristi, kas organizētās grupās apmeklē Rundāles pils muzeju, 2014.gadā bija 30%, savukārt Turaidas muzejrezervātā 27% no kopējā apmeklējuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cerot uz tūristu interesi, Latvijas pārtikas rūpnieki sākuši veidot muzejus

Sandra Dieziņa, 16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas vietas tūrisma kartē un labu mārketinga pasākumu saviem produktiem rada uzņēmumi, kas sākuši veidot savus muzejus.

Ir virkne ārvalstu uzņēmumu, kuru iekārtoto muzeju apmeklēšanu dažs labs ēdienu un dzērienu eksperts uzskata par goda lietu, piemēram, Coca-Cola muzejs, Jell-O želejas muzejs, McDonalds hamburgeru muzejs, kukurūzas pārslu Kellog muzejs vai pārtikas ražošanas gigantu Nestle un Kraft Foods muzeji. Cerot uz tūristu interesi, arī Latvijas pārtikas rūpnieki pēdējos gados aktīvi sarosījušies, pierakstot savu uzņēmumu vēsturi un veidojot ekspozīcijas, kas ļauj ielūkoties vēstures līkločos.

Pure Chocolate īpašnieku veidotais Šokolādes muzejs viesus sāka uzņemt šogad. Muzeja otrā kārta tiks atklāta augusta beigās, kad muzejs tiks pappildināts ar vēl septiņām ekspozīciju telpām Pūres muižas senatnīgajā ēkā. Muzejs veidots kā šokolādes kaste ar īpašu stāstu par trifelēm, kas šobrīd ir galvenais Pure Chocolate produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams: ASV organizāciju boikots Krievijas precēm nav mazinājis Stolichnaya ražošanu

Gunta Kursiša, 31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas lesbiešu, geju un biseksuāļu organizāciju (LGBT) aicinājums boikotēt Krievijas preces, kas maldīgi skāris arī degvīna zīmolu Stolichnaya, ko ražo Latvijas balzams, degvīna ražošanas apjomu nav mazinājis, apstiprināja uzņēmuma Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zīmola Stolichnaya® īpašnieki - SPI Group, kas atrodas Luksemburgā, informē, ka degvīna pārdošanas apjomus minētie notikumi nav ietekmējuši.

LGBT sabiedrība ASV un citur pasaulē ir būtiska patērētāju auditorija. Pašlaik notiek aktīvs skaidrojošs darbs, lai novērstu radušos pārpratumu par degvīna Stolichnaya® izcelsmi, norādījuši zīmola īpašnieki.

«Esam pārliecināti, ka zīmola īpašnieks SPI Group ir paskaidrojis sabiedrībai, ka viens no populārākajiem pasaulē degvīniem Stolichnaya netiek ražots Krievijā, bet gan kopš 1948. gada tiek ražots šeit, a/s Latvijas balzams. Degvīns Stolichnaya un SPI Group ir pauduši publisku atbalstu starptautiskai LGBT sabiedrībai cīņā ar Krievijas valdības ieņemto pozīciju pret seksuālajām minoritātēm un to tiesībām, izplatot oficiālu vēstuli no grupas vārda un uzsverot, ka Stolichnaya nekad nav pretnostatījusi sevi LGBT kustībai un ir realizējusi virkni atbalsta kampaņu,» norādīja D. Hasana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atguvusi tiesības uz Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā Latvijas balzams, pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam Spirits International nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek Spirits International pārtraukt Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) jau otro reizi pārtvēruši viltota degvīna kravu – šoreiz atsavinātas 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna, liecina medijiem sniegtā informācija.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot operatīvos pasākumus, VP ENAP darbinieki Rīgā, Krasta ielā aizturēja kādu 1965.gadā dzimušu, agrāk tiesātu vīrieti, kurš ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes, kurās bija 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna.

Šī jau ir otrā reize šā mēneša laikā, kad ENAP darbinieki pārtver viltota degvīna kravu, pirmajā reizē tika atsavinātas 1500 pudeles viltota degvīna un aizturētas divas personas.

Arī šajā gadījumā pret notverto vīrieti uzsākts kriminālprocess. Likumā par šādu noziegumu paredzēts līdz pat astoņus gadus ilgs cietumsods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Motoklubs Vēja brāļu ordenis tūkstošiem eiro investējis degvīna ražošanā, kas sākta pērn septembrī un ar kuru šogad plānots iepazīstināt plašāku publiku, atklāj motokluba prezidents Aivars Freimanis jeb Frīdis.

Kā stāsta A. Freimanis, vēja brāļiem jau kādu laiku ir pašiem savs degvīns VB40, ko ražo pēc kluba biedru izvēlētas receptes tepat Latvijā un ko var iegādāties 0,5 litru tilpumā gan plastmasas, gan stikla pudelē.

Degvīna, kuram savu vārdu piešķīris slavenais motoklubs un kas ir 40% grādu stiprs, ražošana sākta 2013. gadā septembrī, Rīgā, SIA Yellow Stone dzērienu ražošanas rūpnīcā, stāsta viens no degvīna izplatītāja SIA Tris-A īpašniekiem Artūrs Trencis.

Degvīns pagaidām pieejams aptuveni 20 tirdzniecības vietās un bāros. Kā skaidro A. Freimanis, uz lielajiem tirdzniecības tīkliem, kā Maxima vai Rimi, viņi neejot, jo iznākot vairāk finansiāli zaudēt, lai tikai tiktu tur iekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā Krievijā saražots rekordliels degvīna daudzums. Minētajā laika posmā saražots 9,61 miljons dekalitru degvīna, kas ir līdzvērtīgs apjoms rudens mēnešiem, kuros stiprā alkohola patēriņš tradicionāli ir augsts.

Degvīna ražošanas pieaugums saistīts ar akcīzes nodokļa palielināšanu līdz 18%, sākot no šā gada jūlija. Tas licis ražotājiem strādāt ar maksimālo jaudu, lai līdz jūnijam aizpildītu savas noliktavas, vēsta PBK Daily.

Salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, saražotā degvīna apjoms pieaudzis par 47%. Gada pirmajos sešos mēnešos kopumā, Krievijas alkohola ražotāji saražojuši 42,28 miljonus degvīna dekalitru, kas ir par 17,3% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

Pieaugums novērots tik pat kā visās stiprā alkohola kategorijās – piemēram, konjaku ražošana pieaugusi par 80,5%, sasniedzot 4,42 miljonus dekalitru. Savukārt vīna ražotāji jūnijā izgatavojuši 6,83 miljonus dekalitru savas produkcijas, kas gandrīz divas reizes pārsniedz aizvadītā gada rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) atraduši ievērojamu kravu viltota degvīna – 750 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna un 750 pudeles Stolyetoff, informē VP.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot virkni operatīvo pasākumu, 1. septembra rītā VP ENAP darbinieki Carnikavas novadā aizturēja divus vīriešus, kuri ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes ar viltotu degvīnu – 750 pudeles ar it kā Stolichnaya markas degvīnu un 750 pudeles ar viltota Stolyetoff markas degvīna. Visā, pudelēm tilpums bija 0,7 litri, tātad kopējais viltotā degvīna apmērs ir 1050 litri.

Viltotā degvīna izcelsme šobrīd vēl tiek skaidrota, bet ir zināms, ka visticamāk tas bijis paredzēts izvešanai no Latvijas un tālākai realizācijai Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas degvīns Koskenkorva ir drosmīgās, strādīgas un veiksmīgās somu nācijas panākumu spogulis. Dzēriens, kura pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, tiek ražots no Somijas laukos audzētiem miežiem, vistīrākā ledāju ūdens un 250 reizes destilēta spirta. Panākumus un veiksmi simbolizējošais dzēriens ir Skandināvijas populārākais degvīns un, pateicoties tā kvalitātei, kļuvis par vienu no pieprasītākiem Premium degvīniem arī Latvijā!

Alkoholisko dzērienu ražošanas tradīcijas somi izkopuši vairāku gadsimtu garumā – īpaši šīs zinības tika pilnveidotas Somijas rietumu piekrastē Ostrobotnijas apgabala dienviddaļā. Likumsakarīgi Koskenkorva degvīna nosaukumu aizguvusi no Ostrobotnijas ciemata Koskenkorva, kur joprojām atrodas degvīna rūpnīca.

Lai nepieļautu dabas piesārņošanu, uzņēmums ap Rajamaki rūpnīcu iegādājies un apsaimnieko 1300 hektāru aizsargājamās dabas teritorijas.

Izmanto tikai augstvērtīgus miežus

Koskenkorva degvīnu sāka ražot 1953. gadā, un receptē galvenais akcents tika likts uz dabiskām izejvielām. Arī mūsdienās, lai pagatavotu tikai vienu puslitra pudeli, tiek izmantoti aptuveni 18 200 augstākās kvalitātes miežu graudu. Somu miežu šķirne Botnia ir viena no galvenajām augstvērtīgā degvīna sastāvdaļām, un Koskenkorva ražotāji lepojas, ka šī šķirne šogad iekļauta Vispasaules sēklu glabātuvē (Svalbard Global Seed Vault). Tā atrodas uz Špicbergenas salas Norvēģijā un tiek dēvēta par mūsdienu Noasa šķirstu. Glabātuve uzbūvēta 1300 kilometrus no Ziemeļpola, 130 metru augstumā virs jūras līmeņa un ieiet kalnā 120metru dziļumā. Tās galvenais uzdevums ir saglabāt augstvērtīgākās augu sēklas, kas varētu iznīkt dažādu dabas kataklizmu vai karu rezultātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

LB: pēc Prodexpo perspektīvā vairāki jauni līgumi

Sandra Dieziņa, 18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību lielākajā Austrumeiropā pārtikas izstādē Prodexpo 2013 a/s Latvijas balzams (LB) speciālisti vērtē kā veiksmīgu, jo interese par Latvijā ražotajiem dzērieniem bijusi liela.

«Dalība Prodexpo 2013 Maskavā ir viennozīmīgi attaisnojusi mūsu mērķus – tas ir bijis ļoti produktīvs laiks jaunu partneru iegūšanai, kuri izstādē pārstāvēja ģeogrāfiski ļoti plašu reģionu no Somijas līdz pat Mongolijai. Plānojam, ka tuvākā pusgada laikā noslēgsim vairākus jaunus sadarbības līgumus un paplašināsim mūsu eksporta tirgu ģeogrāfiju un partneru loku,» vērtē LB Eksporta direktors Justs Dzedons. Potenciālie sadarbības partneri īpaši interesējušies par Rīgas Melno balzamu, Riga Black Vodka, Moka un Grand Cavalier Exclusive brendiju.

Liela interese bijusi par jaunāko LB ražojumu – degvīnu Riga Black Vodka. «Lai arī braukt uz Krieviju ar savu degvīnu varētu likties diezgan drosmīgs solis, tas ir noteikti attaisnojies, jo jau strādājam pie vairāku konkrētu eksporta piedāvājumu sagatavošanas šim produktam. Līdz ar Krievijā noteiktās minimālas degvīna cenas pieaugumu, importētie degvīni kļūst konkurētspējīgāki šajā tirgū, tādēļ Krievija noteikti būs nākamais Riga Black Vodka eksporta tirgus pēc Lielbritānijas,» stāsta LB Zīmolu direktors Valters Kaže. Kā potenciālos šī degvīna eksporta tirgus NVS valstu telpā viņš saredz arī Baltkrieviju, Kazahstānu, Moldovu. Uz Krieviju pērn tika eksportēti 17% no LB dzērieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Okupācijas muzeja pārstāvji: Rekonstrukcijas apturēšanas gadījumā muzejs varētu beigt pastāvēt

LETA, 21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Okupācijas muzeja rekonstrukcijas projekta - Nākotnes nama - apturēšanas gadījumā muzejs piecu gadu laikā varētu «izčākstēt», nespējot veikt savu darbu, preses konferencē uzsvēra Okupācijas muzeja biedrības valdes priekšsēdis Valters Nollendorfs.

Reaģējot uz 20 Latvijas arhitektu iesniegto vēstuli, kurā izklāstīti iebildumi pret Nākotnes nama būvniecību, muzeja biedrības pārstāvji uzsver, ka, apturot projektu, tiktu pazaudēts ne tikai jau ieguldītais darbs un līdzekļi, bet arī padarīta neefektīva muzeja darbība, kas jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir nozīmīga Latvijas un ārvalstu sabiedrības informēšanai par vēstures notikumiem.

Okupācijas muzejs ir privāta institūcija. Tikai viena ceturtā daļa no tā finansējuma ir valsts līdzekļi. Pārējo nodrošina ziedojumi, kuru apmērs ir atkarīgs gan no apmeklētāju skaita, gan ārzemju latviešu ziedotāju uzticības, stāstīja Nollendorfs. Viņš uzsvēra, ka pagaidu atrašanās vietā, Raiņa bulvārī, muzeju apmeklē tikai viena trešā daļa no tā skaita, ko muzejs piedzīvoja, atrodoties Strēlnieku laukumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmuma Dd studio izveidotais Jaunavas torņa muzejs Azerbaidžānā ir nominēts balvai Eiropas Gada muzejs 2015.

Balvu Eiropas Gada muzejs 2015 piešķir Eiropas Muzeju forums, kas tiek organizēts Eiropas Padomes paspārnē. Katru gadu īpaša ekspertu žūrija izvērtē pieteikumus, no kuriem labākie tiek atlasīti otrajai kārtai. Šoreiz gada balvai žūrija nominējusi 42 jaunus muzejus no 21 valstīm. Nominēto muzeju vidū ir, piemēram, Nīderlandes nacionālais mākslas muzejs Rijksmuseum Amsterdamā, Eiropas un Vidusjūras civilizācijas muzejs Marseļā un leģendārajam kuģim veltītais Titānika muzejs Belfāstā.

Balvu pasniegšanas ceremonija notiks Eiropas Muzeju foruma ikgadējās sanāksmes laikā, kas šogad notiks Glāzgovā no 13. līdz 16. maijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā tūrisma akcijā Dižā Baltijas apceļošana šogad tūristu apsakatei piedāvāti arī desmit objekti Latvijā.

Šogad Latviju projektā pārstāvēs Piena muzejs Kuldīgas rajonā, Siguldas piedzīvojumu parks, Cēsu pilsmuižas komplekss, Vecgulbenes muiža, Ventspils Amatu māja, Bauskas pils ar atjaunoto pils daļu un ekspozīciju, Ziemassvētku kauju muzejs, Maizes muzejs, keramiķa Pētera Gailuma muzejs un Jūmalas pilsētas muzejs ar ekspozīciju „Rīgas Jūrmalas Ķemeru kūrortu vēsture 18. - 20. gadsimts", Db informēja viens no projekta dalībniekiem - Piena muzejs.

Akciju jau trešo gadu rīko Tūrisma attīstības valsts aģentūras sadarbībā ar Igaunijas un Lietuvas valsts tūrisma organizācijām. Šī projekta ietvaros no maija līdz oktobrim Baltijas valstu iedzīvotāji ir aicināti apmeklēt 30 apskates objektus visās trīs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā populārākā pils - Turaida

Vēsma Lēvalde, Db, 12.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Piļu un muižu asociācija ir apkopojusi informāciju par apmeklētāju skaitu pazīstamākajās pilīs un muižās 2008. gadā. Līderis ir Turaidas muzejrezervāts ar vairāk nekā 245 tūkstošiem apmeklētāju.

Sarakstā iekļauti Latvijas Piļu un muižu asociācijas biedri. 11 pilīs un muižās apmeklētāju skaits pārsniedz 10 tūkstošus, tādēļ saraksts nodēvēts par TOP 11.

Piļu un muižu asociācijas biedru vidū pirmajā vietā ierindojusies Turaidas pils ar 245 225 apmeklētājiem, tai seko Cēsu pils komplekss ar 71 680 apmeklētājiem. Trešā apmeklētākā pils ir Livonijas ordeņa pils, kurā atrodas Ventspils muzejs – to 2008. gadā apmeklējuši 41 439 interesenti.

Piļu un muižu TOP 11

1. Turaidas muzejrezervāts 245 225

2. Cēsu Pils komplekss 71 680

3. Livonijas ordeņa pils - Ventspils muzejs 41 439

4. Bīriņu pils 29 730

5. Doles muiža - Daugavas muzejs 29 500

6. Kokneses pilsdrupas 18 310

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas Okupācijas muzejs strādājis ar 250 000 eiro lieliem zaudējumiem un, iespējams, pēc desmit gadiem tam var draudēt bankrots, ja netiks veikti vairāki uzlabojumi tā darbībā un vairāk piedomāts par racionālu līdzekļu piesaisti un to izmantošanu, laikrakstam «Latvijas Avīze» atzina bijušais muzeja direktors Gunārs Nāgels.

Viņš stāstīja, ka muzejs nav tāds, kāds bija pirms 25 gadiem, kad daži entuziasti sametās kopā. Muzejs tagad ir vidēja lieluma uzņēmums ar 60 darbiniekiem un vismaz miljons eiro apgrozījumu gadā. Tāpat tas ir atkarīgs no ziedojumiem un valsts atbalsta.

«Ir jauki nodoties «gara lidojumiem», taču esmu ļoti labi redzējis, kā uzņēmumi, kas mēģina paplašināties bez racionāla pamata, gluži vienkārši bankrotē. Kad parādu skaitļus, ka muzejam, iespējams, pēc gadiem desmit draud bankrots, tad nevienu tas neinteresē, jo ideja ir: darām, darām, gan jau nauda būs. Vai tā ir atbildība?» jautā Nāgels.

Vienlaikus viņš atzīst, ka muzejam šobrīd ir lielas līdzekļu rezerves, jo pēdējā laikā nākuši vairāki lieli testamentāri novēlējumi no Austrālijas, taču kārtējo ziedojumu apjoms pēdējos gados nav liels.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizdomās par nelikumīgu alkohola realizēšanu aizturēti divi vīrieši

, 10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas policijas pārvaldes (EPP) darbinieki aizdomās par alkoholisko dzērienu bez LR akcīzes nodokļu markām realizāciju un glabāšanu aizturēja divus vīriešus. Atsavināti vairāk nekā divi tūkstoši litru dažādu marku alkoholisko dzērienu.

Decembra sākumā, Rīgā Valsts policijas (VP) Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes (GKrPP) EPP darbinieki operatīvo pasākumu laikā par alkoholisko dzērienu bez LR akcīzes nodokļu markām realizāciju aizturēja 1970. gadā dzimušu vīrieti un 1979. gadā dzimušu vīrieti.

Automašīnā, ar kuru viens no aizturētajiem pārvadāja alkoholiskos dzērienus, kas paredzēti realizēšanai, tika atrastas un atsavinātas 72 pudeles degvīna Šustovs, 24 pudeles degvīna Ladoga Belomorkanal, 24 pudeles degvīna Stolnaja Osobaja, 5 pudeles degvīna Russkij Standart, 2 pudeles Tullamore Dew, 1 pudele viskija Jameson un 2 pudeles viskija Jack Daniels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI Grupa paziņojusi par degvīna zīmola Kremlevskaja pārdošanu kompānijai Classic International Group.

SPI Grupas pieņemtais lēmums ir daļa no grupas globālās stratēģijas, kas paredz fokusēšanos uz vienu premiālo degvīna zīmolu Stolichnaya. Šīs stratēģijas īstenošana tika uzsākta 2008.gadā, kad SPI Grupa pieņēma lēmumu izbeigt sadarbību ar zīmola Stolichnaya globālo izplatītāju Pernod Ricard, un pati pārņēma zīmola starptautisko vadību.

Pavisam nesen SPI Grupa pieņēma lēmumu par savas kompānijas – importētāja dibināšanu ASV, lai nostiprinātu savu kontroli pār zīmolu Stolichnaya. Šī gada sākumā Ņujorkā tika dibināts SPI Grupas uzņēmums, kas oficiāli ar 2014.gada 1.janvāri pārņems zīmola Stolichnaya pārvaldību tā lielākajā tirgū – Amerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru