Dienas Bizness

  • 28 piektdiena,
    aprīlis

    Gundega, Terēze

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL

Ekonomika

Pasažieru autopārvadātāji: ceļot akcīzi augstāk par budžetā ieplānoto vajadzēs kompensācijas

Pasažieru autopārvadātāji ir ieinteresēti, lai akcīzes nodoklis dīzeļdegvielai būtu tāds kāds ir ieplānots šā gada valsts budžetā — 195 eiro par 1000 l, nevis augstāks, pretējā gadījumā ir jārod papildu dotācijas pārvadātājiem valsts budžetā, secina aptaujātie pasažieru autopārvadātāji. Viņi arī cer, ka ES atļaus Latvijai, atmaksājot daļu no samaksātā paaugstinātā akcīzes nodokļa, kompensēt degvielas cenu kāpumu, lai nebūtu jāceļ biļešu cenas, kas it īpaši sāpīgi ir laukos, kur ir ļoti zema iedzīvotāju pirktspēja. Kā vēl vienu iespēju pasažieru autopārvadātāja SIA Aips direktors Uldis Kolužs min samazinātas pievienotās vērtības nodokļa likmes ieviešanu pasažieru pārvadājumiem. Viņaprāt 2004. gads pasažieru autopārvadātājiem būs smags, jo degvielas izdevumu īpatsvars uzņēmumu pašizmaksā ir trešā daļa. «Valdība sākotnēji solīja akcīzes nodokli dīzeļdegvielai palielināt līdz 0.13 Ls/l, tagad jau runā par 0.148 Ls/l, tāpēc nav skaidrs, kāda būs patiesā akcīzes likme,» norāda SIA Gulbenes autobuss rīkotājdirektors Juris Lapsa. Viņš atzīst, ka, Latvijai ceļot akcīzes nodokli straujāk nekā ieplānots šā gada valsts budžetā, situācija autopārvadātājiem kļūst ļoti nepatīkama — jo šo izdevumu segšanai būs nepieciešami resursi, kuru pašam uzņēmumam neesot. Tāpēc J. Lapsa pieļauj situāciju, ka bez papildu dotācijām uzņēmums būs spiests slēgt visus maršrutus kuri ir nerentabli, nemaz nedomājot par autobusu parka atjaunošanu.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu...

Reklāma