Dienas Bizness

  • 28 piektdiena,
    aprīlis

    Gundega, Terēze

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8442

    USD: 1.0881

Ekonomika

Pasažieru autopārvadātāji prasa 3 milj. latu subsīdijas

Lai nebūtu strauji jāpalielina autobusu biļešu cenas, pasažieru autopārvadājumiem nepieciešamas papildu dotācijas 3 milj. Ls apmērā, aprēķinājuši pārvadātāji. Latvijas pasažieru autopārvadātāju asociācijas (LPAA) prezidents Juris Bukums stāsta, ka katrs santīms pie degvielas cenas Latvijas pasažieru pārvadātājiem gadā izmaksā 400 tūkst. Ls, bet degvielas cena pieaugusi par 20 santīmiem, un šī starpība pārvadātājiem nekā netiek kompensēta. Db jau rakstīja (30.03.2005.): ja netiks rasta iespēja piešķirt papildu dotācijas pasažieru autopārvadājumiem, straujais degvielas cenu pieaugums varētu piespiest pasažieru autopārvadātājus palielināt biļešu cenas par 8 līdz 15 %. Satiksmes ministrija (SM) aprēķinājusi, ka pasažieru autopārvadātājiem nepieciešamas subsīdijas 950 tūkst. Ls līdz 1.6 milj. Ls apmērā. SM pasažieru pārvadājumu departamenta direktors Adrians Ļubļins skaidroja, ka, veicot aprēķinus, vērā ņemts tikai degvielas cenu pieaugums, turpretī pasažieru pārvadātāji savos aprēķinos ņēmuši vērā arī rezerves daļu cenu pieaugumu un citus faktorus. LPAA un SM pārstāvji tuvākajā laikā plānojuši tikties, lai vienotos par nepieciešamo subsīdiju lielumu, ko iesniegt valdībai kopā ar valsts budžeta grozījumiem. Pasažieru autopārvadātāji, reaģējot uz degvielas un rezerves daļu cenu pieaugumu, biļešu cenas vidēji par 7 % paaugstināja jau pērn jūnijā (Db 07.06.2004.).

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds  18

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu...

Reklāma