Transports un loģistika

Pasažieru lidmašīna noslīd no skrejceļa

Aivars Mackevics [email protected], 06.06.2006

Jaunākais izdevums

Indonēzijas pasažieru lidmašīna, kas pārvadājusi 17 cilvēkus nolaižoties noslīdējusi no skrejceļa. Negadījums noticis pirmdienas rītā (5.jūnijā) ap pulksten 10:00. Bandas salā. Gandrīz ikviens uz lidmašīnas klāja esošais ieguvis ievainojumus, tomēr neviens no tiem nav dzīvīgai bīstams. Lidsabiedrības Merpati Airlines vadītā lidmašīna, ar trīs apkalpes locekļiem un 14 pasažieriem, noslīdējusi no skrejceļa slikto laika apstākļu dēļ. Lietus dēļ skrejceļš bija kļuvis slapjš un slidens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Sākta Viļņas lidostas skrejceļa vērienīgā rekonstrukcija

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu pēdējo 20 gadu laikā vērienīgāko skrejceļa rekonstrukciju, no 14. jūlija līdz 17. augustam, uz 35 dienām pilnībā tiek slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta, informē rekonstrukcijas veicēja - būvniecības uzņēmuma A.C.B. pārstāvji.

Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs rekonstruētais skrejceļš 150 tūkst. m2 platībā, no jauna izbūvējot četras asfaltbetona kārtas, tā infrastruktūras pilnveide, lidjoslas seguma pastiprināšana un jaunākas klases gaismu sistēmas uzstādīšana. Līdz ar šo rekonstrukciju Viļņas lidosta būtiski uzlabos lidojumu drošību īpaši nelabvēlīgos laikapstākļos un savu konkurētspēju reģionā.

Kompānijā skaidro, ka skrejceļa rekonstrukcijas laikā tiks atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra – izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžas sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tiks uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tiks pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tiks izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošina labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti. Pārējie Viļņas lidostas rekonstrukcijas darbi noritēs no 18. augusta pusnakts līdz rudenim, un tie neietekmēs Viļņas lidostas darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" pabeigta skrejceļa rekonstrukcija, tajā ieguldot kopumā septiņus miljonus eiro, informē lidostā.

Tostarp par 4,5 miljoniem eiro, ieguldot lidostas līdzekļus, atjaunota daļa skrejceļa, bet, piesaistot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus, par 2,5 miljoniem eiro izbūvēts otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš un rekonstruēta daļa skrejceļa.

Lidlauka infrastruktūras asfalta segums nomainīts 5,7 kilometru garumā, tostarp skrejceļa sānu drošības joslām piecu kilometru garumā un vairāk nekā septiņu metru platumā, kā arī atsevišķam 660 metru posmam visā skrejceļa platumā. Būvdarbos ietilpa arī drenāžas sistēmas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kā arī skrejceļa uguņu sistēmas atjaunošana, horizontālā marķējuma uzklāšana un teritorijas apzaļumošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav izdevies atrast nevienu cilvēku no Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas

LETA, 05.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz pirmdienas rītam glābējiem nav izdevies atrast nevienu cilvēku no lidmašīnas, kas svētdienas vakarā avarēja Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra vadītājs Pēteris Subbota.

Meklēšanas darbi noritējuši visu nakti, taču jūrā pamanīts tikai viens lidmašīnas atlūzas gabals un plankums ar pastiprinātu gružu koncentrāciju, kas varētu būt saistīts ar notikušo negadījumu.

Subbota stāstīja, ka, saskaņā ar glābēju rīcībā esošo informāciju, lidmašīnā bijuši četri cilvēki, bet sakari ar lidaparātu pazuduši jau ilgu laiku pirms avārijas.

Meteoroloģiskie laika apstākļi meklēšanas darbiem patlaban esot diezgan labvēlīgi. Drīzumā virs avārijas vietas pacelsies Valsts robežsardzes helikopters, bet pēc tam tiks lemts par to, kā īstenot tālākos meklēšanas darbus, pastāstīja Subbota, piebilstot, ka cer uz dienasgaismas palīdzību meklēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Sāksies cīņa par miljoniem latu vērtajiem lidostas Rīga rekonstrukcijas līgumiem

LETA, 09.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcija, kuras realizācija tiks uzsākta jau nākamgad un kurai paredzēts tērēt kopumā teju 67 miljonus latu, ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem.

Infrastruktūras attīstības projekts tiks sākts nākamgad, kad nokusīs sniegs, bet jau iepriekš tiks izsludināti konkursi par darbu veikšanu. Projektu plānots pabeigt 2013.gadā, kad arī ir jāpārsertificē lidostas skrejceļš.

VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2.perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3.perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.

Projekta gaitā tiks nostiprinātas drošības skrejceļa lidjoslas, kas nozīmē, ka, ja arī lidmašīna noskrien no skrejceļa, tā neiestrēgs zālē, jo pamats zem zāles būs izveidots gandrīz identisks skrejceļa pamatam. Šie darbi izmaksās 5,2 miljonus latu. Precīzas nolaišanās un tuvošanās gaismu sistēmas izbūve izmaksās 6,2 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas izmeklētāji: Smartlynx lidmašīnai ārkārtas nolaišanās brīdī bija apstājušies abi dzinēji

LETA, 14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica ārkārtas nolaišanos Tallinas lidostā, par mata tiesu izglābusies no katastrofas, jo nolaišanās brīdī tai bija apstājušies abi dzinēji, secināts izmeklēšanā.

«SmartLynx Airlines» pārstāve Ilva Priedniece aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija ir informēta par OJK ziņojumu, kas apraksta notikumu gaitu incidenta laikā. Ziņojumā paustā informācija ir korekta.

Priedniece arī atzīmēja, ka incidentā iesaistīto lidmašīnu patlaban pēta tehniskie eksperti, lai aplēstu radušos bojājumus. Atkarībā no gūtajiem rezultātiem tiks lemts, vai un kādas ir iespējas lidmašīnu atgriezt «SmartLynx» flotē. Tāpat lidaparāta ražotājs veiks savu izpēti, lai noskaidrotu lidmašīnas tehnisko problēmu cēloņus, kas izraisīja ārkārtas nosēšanos, «tomēr paredzams, ka šis process nebūs ātrs,» prognozēja «SmartLynx Airlines» pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā starptautisko lidostu Rīga izmantojuši par 27% pasažieru vairāk nekā pērn maijā, liecina lidostas sniegtā informācija. Šā gada pirmajos piecos mēnešos visvairāk, 134 305 pasažieri jeb 12,7% no kopējā pasažieru apjoma, lidojuši uz Londonu, savukārt Īrijas galvaspilsētu Dublinu par galamērķi bija izvēlējušies 83 294 pasažieri jeb 8%.

Aizvadītajā mēnesī lidostu Rīga izmantojuši 272 095 pasažieri. Kopumā šā gada piecos mēnešos lidostu Rīga izmantojuši 1 110 403 pasažieru, kas ir par 23,4% vairāk nekā 2006. gada pirmajos piecos mēnešos.

Šā gada pirmajos piecos mēnešos visvairāk, 134 305 pasažieri jeb 12,7% no kopējā pasažieru apjoma, lidojuši uz Londonu, savukārt Īrijas galvaspilsētu Dublinu par galamērķi bija izvēlējušies 83 294 pasažieri jeb 8%.

Līdzīgi rādītāji ir tuvākajām sekotājām Stokholmai, Berlīnei, Kopenhāgenai un Frankfurtei, kas pārvadājušas no 69 118 līdz 59 824 pasažieriem, pārsniedzot 5% no kopējā pārvadāto pasažieru skaita šā gada pirmajos piecos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties skrejceļa rekonstrukcijai, kas sāksies jūlija vidū, Viļņas lidosta informē par pagaidu izmaiņām lidmašīnu vadībā.

Divas nedēļas, no 3.jūlija līdz 14. jūlijam, lidostā tiks deaktivizēta ILS (lidmašīnu nolaišanās sistēma), un tās vietā tiks izmantota cita navigācijas sistēma, VOR/DME. Tas nozīmē, ka nelabvēlīgu laika apstākļu gadījumā lidmašīnas var tikt novirzītas uz citām tuvākajām lidostām, kā arī var būt spiestas pacelties no citas lidostas.

«Mēs apzināmies un atvainojamies pa sagādātajām neērtībām, taču lūdzam izturēties ar sapratni, jo notiekošais saistīts ar pasažieru drošību,» uzsver Lietuvas starptautisko lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai lidostu tīkla galvenais izpilddirektors Donāts Voveris [Donatas Voveris]. Viņš arī atzīmē – visi pasažieri lidmašīnas novirzīšanas gadījumā tiks nogādāti galamērķī, piemēram, organizējot bezmaksas autobusu uz Viļņu, ja lidmašīna būs nolaidusies Kauņā. Līdzīgi pasažieri tiks nogādāti citā lidostā, ja sliktu laika apstākļu dēļ ienākošā lidmašīna būs nosēdusies citur. Gala lēmumu par pacelšanos vai nolaišanos konkrētā lidostā vienmēr pieņem lidmašīnas apkalpe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai saglabātu starptautiskās lidostas statusu, Rīgas lidostai jāmodernizējas līdz 2013. gadam, termināļa projekts paliek zem jautājuma zīmes.

«95 miljoni eiro lidostas Rīga infrastruktūras attīstības projektos jāiegulda jebkurā gadījumā, pretējā gadījumā lidosta 2013. gadā vairs nevarēs iziet sertifikāciju un zaudēs starptautiskās lidostas statusu,» to Dienas Biznesa un LETLAW rīkotajās uzņēmēju brokastīs sacīja starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. Viņš norādīja, ka maksimālais pasažieru skaits, kas varētu lidot no Latvijas, ir seši miljoni, savukārt 2015. gadā, kad Latvija būtu Eiropas Savienības prezidējošā valsts, caur Rīgas lidostu varētu tikt pārvadāti 7,5 milj. pasažieru.

«Prognozes par vairāk nekā 20 miljoniem pasažieru ir stipri pārspīlētas, jo arī pārējās Baltijas valstu lidostas savu daļu pasažieru atvelk. Pašlaik Rīgas lidosta apkalpo 55% no kopējās aviopasažieru plūsmas Baltijā,» norāda A. Luhse, piebilstot, ka 2032. gadā pasažieru skaits varētu sasniegt 14 milj.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostu Rīga pārbūvēs par 79 miljoniem eiro

Vēsma Lēvalde, 24.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumā par būvdarbu veikšanu VAS Starptautiskā lidosta Rīga uzvarējusi piegādātāju apvienība FCC, Hochtief un ACB, kuru līgumcena ir 79,49 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Uzvarētājs noteikts slēgtā sarunu procedūrā, nepublicējot dalības uzaicinājumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija. Uzvarētājs noteikts, izvērtējot četru pretendentu saimniecisko izdevīgumu. Rekonstrukcijau līdzfinansē ES Kohēzijas fonds - Kohēzijas fonda projekta Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība aktivitātes Lidostas infrastruktūras attīstība ietvaros.

DB rakstīja, ka Eiropas Komisija Kohēzijas fonda projektu par lidostas infrastruktūras attīstību apstiprināja pērnā gada jūlijā. Jau vēstīts, ka lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas darbi ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem. VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2. perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3. perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar 2019. gada deviņiem mēnešiem Covid-19 ietekmē samazinājušies pasažieru pārvadājumi visos transporta veidos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Pasažieru skaita samazināšanos visos transporta veidos noteica Covid-19 pandēmija un ar to saistītie pārvietošanās ierobežojumi.

2020. gada deviņos mēnešos ar sauszemes pasažieru transportu pārvadāja 117,1 milj. pasažieru, par 34,5 % mazāk nekā 2019. gada deviņos mēnešos.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 10,2 milj. pasažieru, par 28,1 % mazāk. Pasažieru pārvadājumi iekšzemē samazinājās par 27,5 %, bet starptautiskajos pārvadājumos – par 82 %.

Ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāja 66,9 milj. pasažieru, kas ir par 35,9 % mazāk nekā gadu iepriekš. Iekšzemes maršrutos pasažieru skaits samazinājās par 35,9 %, bet starptautiskajos maršrutos – par 35,8 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stambulas lidostā trešdien nolaišanās laikā no skrejceļa noskrējusi un aizdegusies pasažieru lidmašīna, kā rezultātā trīs cilvēki gājuši bojā un 179 ievainoti, vēstīja ziņu aģentūra "Anadolu", citējot Turcijas veselības ministra Fahretina Kodžas teikto.

Lidmašīna slīdēja 50 līdz 60 metrus šosejas virzienā, pēc tam 30 līdz 40 metrus krita grāvī un apstājās kādā laukā, paziņoja Stambulas gubernators Ali Jerlikaja.

Gubernators arī pavēstīja žurnālistiem, ka ievainotie nogādāti 18 slimnīcās un ka vairums no viņiem guvuši vieglus ievainojumus un "jūtas labi, izņemot vienu, divus cilvēkus".

Televīzijā pārraidītajos attēlos redzams, ka Turcijas zemo cenu aviokompānijas "Pegasus" lidmašīnas "Boeing 737" priekšgals ir pilnībā sadragāts un ka sašķēlusies arī lidaparāta aste.

Turcijas transporta ministra Mehmeta Čahita Turhana sniegtā informācija liecināja, ka lidmašīnā kopumā atradušies 177 cilvēki. Jerlikaja precizēja, ka lidmašīnā bija 183 cilvēki - 177 pasažieri, tai skaitā divi zīdaiņi, kā arī četri stjuarti un divi piloti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sākusies sūdzību iesniegšana par lidostas Rīga daudzmiljonu iepirkumu konkursu

Gunta Kursiša, 10.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu uzņēmums, kas iepriekš izsniedza Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) sūdzību par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, Kauno Tiltai nav mierā arī ar Starptautiskās lidostas Rīga izsludināto daudzmiljonu konkursu par būvdarbu veikšanu lidostas infrstruktūras attīstību. Tāpat sūdzību iesniegusi arī pašmāju personu apvienība CFB SIA Binders un SIA Arčers, liecina informācija IUB.

Kā jau ziņots, lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcijas darbus plānots uzsākt jau šogad, un tiem kopumā paredzēts tērēt gandrīz 67 miljonus latu. Projektu paredzēts pabeigt nākamgad, kad ir arī jāpārsertificē lidostas skrejceļš.

Informācija IUB liecina, ka patlaban vēl nav noslēgts neviens no izsludinātajiem ieprikumu konkursiem saistībā ar lidostas infrastruktūras attīstību.

Ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu izsludinātais konkurss «Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība: būvdarbu veikšana» tika izsludināts pērnā gada decembra beigās, un šā gada 3. februārī par to sūdzību iesniedza Latvijas uzņēmums a/s A.C.B., kas vēlāk sūdzību atsauca. Šā gada 8. februārī Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga veica grozījumus izsludinātajā konkursā, tomēr jau aprīļa sākumā sūdzību par konkursu iesniedza CFB SIA Binders un SIA Arčers, un tajā pašā dienā arī a/s Kauno Tiltai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostas Rīga infrastruktūras būvuzraudzību par 1,4 milj. eiro veiks Pro Via

Gunta Kursiša, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga noslēgusi iepirkumu konkursu par tās infrasturktūras attīstības projekta būvuzraudzību. Noskaidrojies, ka to par 1,4 milj. eiro jeb aptuveni 980 tūkst. Ls veiks Latvijas uzņēmums Pro Via.

SIA Pro Via reģistrēta 1997. gadā un Būvkomersantu reģistrā ierakstīta 2006. gadā. Kompānijas galveni darbības virzieni ir autoceļu, ielu, laukumu, lidlauku un ar tiem saistīto inženierkomunikāciju būvprojektu izstrāde sadarbībā ar inženieru birojiem vai atsevišķiem komunikāciju speciālistiem, autoceļu un tiltu būvprojektu ekspertīze, būvdarbu uzraudzība, konsultācijas ar transportbūvju infrastruktūru saistītos jautājumos.

Līdz šim uzņēmums izstrādājis SIA Container Forward Service teritorijas tehnisko projektu Kundziņsalā, veicis vairāku autoceļu un tiltu, piemēram, autoceļa Rīnūži, A10 posma Priedaine – Sloka u.c., rekonstrukcijas projektu un tehniski ekonomisko ziņojumu sagatavošanu. Pašlaik uzņēmums uzrauga Brīvības un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecību Rīgā, A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža ceļa posma Nirza-Ploski būvniecību, Vidzemes, Zemgales, Kurzemes un Latgales reģiona meža autoceļu būvniecību u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Indonēzijā iegāzusies jūrā pasažieru lidmašīna ar 189 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA/AP/CANBERRA TIMES, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijā pirmdien iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 189 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas amatpersonas.

Zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.

Īsi pirms lidmašīna zaudējusi sakarus ar kontroltorni un nogāzusies, tās pilots lūdzis atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

«Lion Air» paziņojusi, ka avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un aviokompānija to saņēmusi šogad augustā

«Mūsu pilots strādāja atbilstoši procedūrai, un, kad viņš pamanīja problēmu, viņš lūdza atļauju atgriezties bāzē, bet mēs zinām, kā tas beidzās,» sacījis «Lion Air» vadītājs Evards Siraits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidosta Rīga pakāpeniski atsāk darbu

Db.lv, LETA, 04.12.2021

Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss, "airBaltic" valdes loceklis Pauls Cālītis, VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs un lidostas "Rīga" Lidlauka vadības departamenta direktore Dzintra Jātniece piedalās preses konferencē par aviācijas negadījumu lidostā "Rīga", kur stipras snigšanas laikā no manevrēšanas ceļa nobraukusi "airBaltic" lidmašīna.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga", kur piektdien sniegputeņa dēļ tika slēgts skrejceļš, sestdien no plkst.6 pakāpeniski atsākusi drošu skrejceļa darbu, informēja lidostā.

Kā liecina informācija lidostas mājaslapā, pirmā lidmašīna no Rīgas devās plkst.6.30, kas bija lidsabiedrības "airBaltic" reiss uz Dubaju. Savukārt pirmā lidmašīna, kas sestdienas rītā lidostā Rīgā nosēdās plkst.6.56, bija "airBaltic" reiss no Tallinas.

Atbilstoši lidostas mājaslapā pieejamajai informācijai sestdienas rītā sākusies iekāpšana vairākos reisos, tiesa gan virknei lidmašīnu paredzamā izlidošana kavēsies.

Naktī uz sestdienu lidostas dienesti strādāja, lai atjaunotu drošu gaisa kuģu pacelšanos, nolaišanos un apkalpošanu lidlaukā, tai skaitā, veicot skrejceļa un peronu tīrīšanu un sniega izvešanu.

Lidojumi gan atsākti pakāpeniski, tāpēc visas dienas garumā iespējama lidojumu kavēšanās. Pasažieri joprojām tiek aicināti sazināties ar savām aviokompānijām, lai noskaidrotu precīzāku informāciju par lidojumiem. Informācija par lidojumiem tiek regulāri atjaunota arī lidostas mājaslapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga termināļa paplašināšana izmaksās 17,336 miljonus latu, kas īpaši neatšķirsies no 2007.gadā plānotajām. Taču paplašināšanās projekta pirmā kārta neatrisinās bagāžas zonas, reģistrācijas un drošības kontroles problēmas, tādēļ plānots arī esošā lidostas termināļa paplašināšanas nākamais attīstības posms.

Plānots, ka celtniecības darbi kopumā izmaksās 14,043 miljonus latu, tostarp vispārējie būvdarbi - 8,154 miljonus latu, iekšējie tīkli, sistēmas - 3,61 miljonu latu, ārējie tīkli un sistēmas - 1,156 miljonus latu. Pēc lidostas aprēķiniem, lifti izmaksās 194 tūkstošus latu, pasažieru tilti - 750 tūkstošus latu un labiekārtošana - 179 tūkstošus latu.

Par to ceturtdien žurnālistiem pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Būvuzraudzībai plānots atvēlēt 1% no celtniecības kopējām izmaksām jeb 140,4 tūkstošus latu. Kopumā 125,7 tūkstoši latu paredzēti autoruzraudzībai un 18 tūkstoši latu būvprojekta ekspertīzei. Bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) lidostas pasažieru termināļa paplašināšanās izmaksās 14,327 miljonus latu un ar 22% PVN - 17,336 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga aizvadītajā gadā strādājusi ar 16 257 000 latu apgrozījumu, kas ir par 21% vairāk salīdzinot ar 2005. gadu, liecina 2006. gada darbības pārskats, Db.lv informēja VAS Starptautiskā lidosta Rīga sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Mārtiņš Langrāts.

2006. gadā lidostas Rīga peļņa sasniedza 961 tūkst. latu, kas ir 4,7 reizes vairāk nekā 2005. gadā, kad lidosta nopelnīja 202 tūkst. latu.

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters: "Aizvadītajā gadā esam stabili nostiprinājušies lielākās Baltijas reģiona lidostas statusā, sekmīgi īstenojuši strauju tiešās gaisa satiksmes pieaugumu un ievērojamu neaviācijas pakalpojumu ieņēmumu pieaugumu. Apkalpoto pasažieru pieaugums par 33% un pozitīvie finanšu rādītāji liecina, ka lidostas īstenotā atlaižu politika, kas tika ieviesta 2004. gada nogalē ir pareizais ceļš lidostas attīstībai."

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sākts kriminālprocess par pagājušā piektdienā notikušo lidmašīnas negadījumu Rīgas lidostā

LETA, 20.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) sākusi kriminālprocesu par pagājušā piektdienā notikušo negadījumu ar Vim Airlines lidmašīnu starptautiskajā lidostā Rīga, aģentūra LETA noskaidroja VP.

VP preses pārstāve Ilze Jurēvica aģentūrai LETA teica, ka kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma panta par gaisa transporta kustības drošības vai ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu vai par tehniski bojāta gaisa transportlīdzekļa apzinātu laišanu ekspluatācijā. Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu līdz trim gadiem, piespiedu darbu, vai naudas sodu.

Kriminālprocess sākts par faktu un aizdomās turēto šobrīd nav.

Policija kriminālprocesa izmeklēšanā sadarbosies ar satiksmes ministra pārraudzībā esošo Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroju.

Savukārt Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs aģentūra LETA norādīja, ka birojam patlaban nav informācijas, kas ļautu apstiprināt incidenta patiesos cēloņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas Šeremetjevas lidostā svētdien avārijas nolaišanās laikā aizdegusies iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna ar 78 cilvēkiem, un no viņiem gājis bojā 41 cilvēks, liecina Krievijas Izmeklēšanas komitejas sniegtā informācija.

«Aviolainerī (..) atradās 78 cilvēki, ieskaitot apkalpes locekļus. Pēc precizētiem datiem, kas pašlaik ir izmeklēšanas rīcībā, no viņiem palikuši dzīvi 37 cilvēki,» sacīja Izmeklēšanas komitejas preses sekretāre Svetlana Petrenko.

Vairāki cilvēki ievainoti.

Pēc Šeremetjevas lidostas sniegtās informācijas, Krievijas nacionālās aviokompānijas «Aeroflot» lidmašīna «Sukhoi Superjet 100» ar 73 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem pacēlusies no Šeremetjevas lidostas, lai dotos uz Murmansku, taču apkalpe ziņojusi par tehnisku problēmu un nolēmusi atgriezties. Lidmašīna veikusi «cieto» nolaišanos uz skrejceļa.

Pēc informēta avota teiktā, lidmašīnai radušās tehniskas problēmas, tāpēc piloti nolēmuši atgriezties lidostā, taču nolaišanās laikā aviolainera šasija un priekšgals atsitušies pret skrejceļu un lidmašīna aizdegusies, jo degvielas tvertnes bijušas pilnas. Turklāt bija pazuduši radiosakari ar dispečeriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens 2005.gadā darbojies ar peļņu

Vēsma Lēvalde [email protected], 24.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S „Pasažieru vilciens” 2005.gadu noslēdza ar 374 000 latu lielu peļņu, kas ieguldīta uzņēmuma tālākā attīstībā – ritošā sastāva atjaunošanas un modernizācijas programmās. 2005.gada ietvaros uzņēmums ar vilcieniem Latvijas teritorijā pārvadājis 25,5 miljonus pasažieru, kas ir par 8,76% vairāk nekā 2004. gadā. 2005.gadā katru dienu A/S „Pasažieru vilciens” ir nodrošinājis pakalpojumus 65 tūkstošiem elektrovilcienu klientu un 8-9 tūkstošiem dīzeļvilcienu klientu. Vidēji dzelzceļu kā pārvietošanās līdzekli valsts teritorijā ir izmantojuši 6% no kopējā pasažieru skaita. Šis rādītājs atbilst vidējam Eiropas Savienības rādītājam, kas ir 6-10%. „Analizējot tendences pasažieru pārvadājumu jomā pa dzelzceļu, secinām, ka šis pārvietošanās veids kļūst arvien populārāks iedzīvotāju vidū. Par to liecina ne vien pieaugošais pasažieru skaits gadā, bet arī vidējais attālums, ko pasažieri nobrauc. Pasažieru nobrauktais attālums pa dzelzceļu kilometros ir palielinājies par 10,6%, pērn sasniedzot 786 miljonus pasažieru kilometru. Uzskatām, ka pārvadāto pasažieru skaita un pasažieru apgrozības rādītāju pieaugums ir izskaidrojams ar to, ka 2005. gadā dzelzceļa pasažieru pārvadājumos saglabājām nemainīgu braukšanas maksu, salīdzinot ar autobusu pasažieru pārvadājumiem,” 2005.gada rezultātus skaidro Linda Baltiņa, A/S „Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāja. Dzelzceļa priekšrocības spilgti izceļas, salīdzinot transporta veidus nevis tieši, bet ievērojot transporta ārējās izmaksas – kaitējumu dabai un sabiedrībai. No ārējām izmaksām 92% gulstas uz autotransportu, savukārt, uz dzelzceļu tikai 4%. A/S „Pasažieru vilciens” 2005. gadā nodarbināja vidēji 1 175 darbinieku, no tiem Tehniskajā departamentā (mašīnistu brigādes un citi tehniskie darbinieki) 24 % darbinieku, Pasažieru apkalpošanas departamentā (kasieri, konduktori kontrolieri, darba rīkotāji) 58% darbinieku, Administrācijas 7% darbinieku. 2005. gadā Finanšu ministrijas Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) Vadības komiteja apstiprināja ERAF nacionālo programmu "Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu attīstība 2005.-2013. gadam.", kas paredz līdz 2008. gada modernizēt elektrovilcienu vagonus. ERAF piešķirtais finansējums (7,73 milj. Ls) un uzņēmuma līdzfinansējums (6,02 milj. Ls) elektrovilcienu modernizācijai ļauj piedāvāt pasažierim kvalitatīvāku pakalpojumu – braucienu ērtākā vilcienā. A/s «Pasažieru vilciens» izveidota 2001. gadā, no VAS «Latvijas dzelzceļš» nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma galvenais darbības virziens ir iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumi. A/s „Pasažieru vilciens” ilgtermiņa darbības pamatiezīme – „Uz pasažieru vajadzībām vērsts, efektīvs uzņēmums, kurš nodrošina kvalitatīvus iekšzemes pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.” A/s „Pasažieru vilciens” 2005. gads bija piektais darbības gads, kurš pagaidām bijis finansiāli veiksmīgākais, jo savā pastāvēšanas vēsturē pirmo gadu uzņēmums strādājis ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slēdz lidostas Rīga skrejceļu

, 10.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 10.aprīlī no pulksten 15.20 līdz 17.00 tiek slēgts VAS Starptautiskā lidosta Rīga skrejceļš, lai veiktu papildus skrejceļa marķēšanu, kas skrejceļa modernizācijas laikā arī nelabvēlīgos laika apstākļos gaisa kuģiem dos iespēju veikt nosēšanos un pacelšanos gan no ziemeļu, gan dienvidu virziena. Šobrīd gaisa kuģi pacelšanos un nolaišanos var veikt tikai no ziemeļu virziena, liecina sniegtā informācija medijiem.

Lidosta atvainojas visiem pasažieriem par sagādātajām neērtībām un lūdz izturēties ar sapratni, kas drīzumā ļaus baudīt paplašinātā skrejceļa priekšrocības.

Saskaņā ar lidostas skrejceļa rekonstrukcijas darbu grafiku skrejceļa marķēšanas darbi bija jāveic ārpus lidojumiem brīvajā laikā – naktī, taču slikto laika apstākļu dēļ, lidosta bija spiesta tos pārcelt uz tuvāko iespējamo laiku. Šāds lidostas atbildīgo dienestu lēmums ir pieņemts, pamatojoties uz nelabvēlīgo laika prognozi un, lai maksimāli samazinātu iespējamo lidojumu kavēšanās risku un gaisa kuģi varētu veikt nosēšanās un pacelšanās operācijas gan dienvidu, gan ziemeļu virzienā.

Marķēšanas darbi plānoto lidojumu grafiku būtiski neietekmēs un tas pilnībā atjaunosies šovakar.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidosta Rīga rekonstruēs skrejceļu un tā infrastruktūru par teju 70 miljoniem

Līva Melbārzde, 10.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas skrejceļa rekonstrukcija izmaksās 66,9 miljonus latu, no kuriem 41 miljonu paredzēts piesaistīt no Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Lai veiktu skrejceļa un tā infrastruktūras rekonstrukcijas darbus, starptautiskā lidosta Rīga noslēgusi projektēšanas darbu līgumu par tehniskā projekta izstrādi. Lidosta plāno veikt skrejceļa seguma atjaunošanu un lidjoslas nostiprināšanu, skrejceļa gaismu sistēmas uzlabošanu atbilstoši starptautisko normatīvu prasībām, papildus manevrēšanas ceļu izbūvi un perona rekonstrukciju.

Tāpat arī plānots izbūvēt pret-apledošanas apstrādes platformas, rekonstruēt lietus ūdens un apakšzemes meliorācijas sistēmu, izbūvēt apkalpojošā transporta mazgāšanas angāru un atkritumu savākšanas angāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidosta Rīga stabils Baltijas līderis

, 04.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos VAS Starptautiskā lidostaRīga apkalpojusi par 82,3 % vairāk pasažieru nekā Tallinas un par 84,3% pasažieru vairāk nekā Viļņas lidosta, Db.lv informēja VAS Starptautiskā lidosta Rīga sabiedrisko attiecību vadītāja Santa Auguste.

Līdz oktobrim apkalpoto pasažieru skaita starpība starp lidostas Rīga un Tallinas un Viļņas lidostām kopā ir 215 tūkstotis 582 simti pasažieru. Tādējādi lidosta Rīga ir pārliecinošs līderis Baltijas valstu lidostu vidū pēc apkalpoto pasažieru skaita.

Gada pirmajos trīs ceturkšņos Tallinas lidosta apkalpojusi par 10,5%, bet Viļņas lidosta par 14% pasažieru vairāk nekā pērn analogā laika periodā. Lidostā Rīga pasažieru skaita pieaugums pirmajos deviņos mēnešos ir par 26,5% lielāks, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem.

Septembrī lidostu Rīga izmantojuši par 29,2% (gandrīz par 30%) pasažieru vairāk, nekā pagājušā gada septembrī. Tallinas lidostas pasažieru pieaugums septembrī, salīdzinot ar septembri pērn, ir palielinājies par 15,3%, bet Viļņas lidostas pieaugums kļuvis lielāks par 17,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru