Vissmagākā situācija pasažieru pārvadājumu ziņā patlaban ir Zemgales plānošanas reģionā, kur budžets samazināts par aptuveni 30% - lai segtu šo finansējuma iztrūkumu reisu skaits šajā reģionā jāsamazina par aptuveni 50%.
Tā Latvijas Televīzijas raidījumā 900 sekundes norādīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.
«Šur tur ir runa par maršruta slēgšanu, bet lielākoties tā ir reisu samazināšana,» saka Salkazanovs.
«Tā ir situācija, kas atkārtojas katru gadu, un kopējā konsolidācija trīs gadu laikā ir 28 miljoni latu. Dažādi pasākumi tika veikti jau līdz šim, tagad bija paredzēts, ka piecu miljonu konsolidācija ir vesela rinda pasākumu, kas ir Pašvaldību savienības un Ministru kabineta vienošanās-domstarpību protokolā. Šie pasākumi neskāra tieši maršruta tīklu un no šiem pasākumiem ir realizēts tikai viens – tarifu pacelšana par 5 līdz 8 %. Visi pārējie pasākumi palikuši uz papīra, tādēļ arī nenoliedzami veidojas situācija, kad jāķeras pie maršruta tīkla. Tas nozīmē, ka vesela rinda reisu tiek slēgti. Tāpēc arī šodien šī akcija ar melno lenti ir vairāk saistīta ar to, ka šis, iespējams, ir pēdējais reiss, kurā pasažieris brauc ar šo autobusu,» sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents, piebilstot gan, ka notikušajās sarunās ar Ministru kabinetu kaut kas ir atrisināts – «tā nav, ka nebūtu nekādas kustības».
Salkazanovs norādīja, ka Latvijā ir tikai daži reisi, kas strādā ar peļņu, bet lielākā dala pasažieru pārvadājumu pastāv, pateicoties dotācijai.
Asociācijas prezidents norādīja, ka 20. jūnijā pasažieru pārvadātāji sasauks preses konferenci, kurā informēs par tālāko rīcību. Līdz tam pārvadātājiem ir jāizanalizē Ministru prezidenta atbilde uz atklāto vēstuli, kā arī jāizanalizē šodienas sēdes rezultāti.
Pastāv iespēja, ka pasažieru pārvadātāji šogad jūlijā rīkos streiku.