Transports un loģistika

Pastiprinās kuģošanas līdzekļu uzraudzību iekšējos ūdeņos

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Valsts sekretāru sanāksmē šodien, 14. februārī, izsludināti Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kuri paredz noteikt atbildību par ūdens satiksmes pārkāpumiem, informēja Iekšlietu ministrija.

Pēdējo gadu laikā tieši Latvijas iekšējos ūdeņos strauji ir palielinājusies satiksmes intensitāte. Lai paaugstinātu ūdens satiksmes dalībnieku drošību, Iekšlietu ministrija savas kompetences ietvaros ir izstrādājusi likumprojektu ar kuru paredz jaunu papildsoda veidu - aizliegumu uz noteiktu laiku iegūt kuģošanas līdzekļu vadīšanas tiesības un jaunu normu - iespēju atņemt personai tai piešķirtās speciālās tiesības kā kuģošanas līdzekļu vadīšanas tiesības. Noteikta arī šī papildsoda un minētās normas izpildes kārtība.

Tāpat grozījumi paredz palielināt piemērojamos naudas sodus. Par noteiktās kārtības neievērošanu pēc ūdens satiksmes negadījuma varēs uzlikt naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no 200 līdz 300 latiem, bet par nepakļaušanos amatpersonas prasībai apturēt kuģošanas līdzekli varēs uzlikt naudas sodu no 300 līdz 400 latiem.

Vienlaikus likumprojekts paredz noteikt, ka personai par transportlīdzekļa vai kuģošanas līdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē uz izdarītā pārkāpuma sankcijā noteikto termiņu varēs atņemt gan transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, gan kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības.

Tāpat likumprojekts paredz papildināt Valsts policijas kompetenci ar tiesībām izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas par kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumu pārkāpšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zalāns aptur noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā

, 05.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns izdevis rīkojumu, ar kuru apturēta Rīgas pilsētas domes 2008. gada 27. maija saistošo noteikumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā darbība.

Iepriekš ministrs aicināja Rīgas domi atcelt saistošos noteikumus, bet Rīgas pilsētas dome nav sniegusi oficiālu atbildi un nav arī izrādījusi vēlēšanos pārskatīt saistošos noteikumus pēc Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) atzinuma saņemšanas.

RAPLM ir izvērtējusi saistošos noteikumus, konstatējot, ka to normas neatbilst augstāka juridiska spēka tiesību normām. Izvērtējot normatīvo regulējumu, ministrija norāda, ka domei nav tiesiska pamata regulēt kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, izdodot saistošos noteikumus.

Visu kuģošanas līdzekļu satiksmes kārtību Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un iekšējo ūdeņu īpašnieka vai valdītāja pienākumus, kā arī ūdens satiksmes un drošības noteikumus iekšējos ūdeņos nosaka Ministru kabineta noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas domei nav tiesību regulēt kuģošanu kanālā

Atis Rozentāls, 03.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) secinājusi, ka Rīgas domei (RD) nav tiesiska pamata regulēt kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, līdz ar to RD tiek aicināta atcelt šā gada 27.maijā izdotos saistošos noteikumus.

RAPLM, iepazīstoties ar domes saistošajiem noteikumiem Par kuģošanas līdzekļu satiksmi Pilsētas kanālā, tiem pavadošo dokumentāciju un pievienotajiem materiāliem, ir atteikusi noteikumu reģistrāciju, informē reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministra Edgara Zalāna preses sekretāre Dace Kārkliņa.

Saskaņā ar likumu Par pašvaldībām, dome izdot saistošus noteikumus, paredzot administratīvo atbildību par to pārkāpšanu saistībā ar publiskā lietošanā esošo mežu un ūdeņu, kā arī par pagasta, novada vai pilsētas īpaši aizsargājamo dabas un kultūras objektu aizsardzību un uzturēšanu. Taču RD saistošie noteikumi būtībā regulē kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, kā arī paredz prasības, kādām jāatbilst kuģošanas līdzekļa gabarītiem, lai tas drīkstētu pārvietoties pilsētas kanālā, atzīmēts RAPLM valsts sekretāres Laimdotas Straujumas vēstulē Rīgas domei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Murdiem atcels liegumus

, 21.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai saglabātu un racionāli izmantotu zivju resursus, noteikumos par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos ir paredzēts atcelt zvejas lieguma laikus zvejai ar zivju murdiem piekrastē, saglabājot konkrētu zivju sugu liegumu periodus.

To paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi valdības noteikumos «Noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos», un noteikumos «Noteikumi par rūpniecisko zveju iekšējos ūdeņos».

Tāpat grozījumu projekts paredz atļaut akmeņplekstu piezveju 10 % apmērā teritoriālajos ūdeņos aiz piekrastes ūdeņiem, kā arī atļaut lašu un taimiņu zveju lieguma laikā no 1.oktobra līdz 15.novembrim piekrastes ūdeņu posmā no Vecāķiem līdz Vaivariem, kur uzturas mākslīgi audzēto Daugavas lašu populācija, kuru ieguvi nav īpaši nepieciešams ierobežot ne zvejā, ne makšķerēšanā, tā kā Daugavas baseinā tiem nav pieejamas nārsta iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas jūras līča austrumu piekrastē pilnībā apgūts reņģu nozvejas limits

Laura Mazbērziņa, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā sezonā, pateicoties labvēlīgiem zvejas apstākļiem, Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos bijusi ļoti laba reņģu zveja ar stāvvadiem, tādēļ šīs sugas nozvejas 2018. gada limits jau ir pilnībā apgūts līča Austrumu ģeogrāfiskajā rajonā (Limbažu un Salacgrīvas novadu administratīvo teritoriju piekraste), informē Zemkopības ministrija.

Šī iemesla dēļ šajos ūdeņos šogad ir nācies apturēt tālāko stāvvadu zveju. Tajā pašā laikā citos Rīgas jūras līča piekrastes rajonos zvejnieki turpina aktīvi zvejot reņģes ar stāvvadiem un, iespējams, pavisam drīz tiks apgūts arī tiem noteiktais nozvejas limits.

2018. gadā zvejai Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos tika noteiktas 2341 tonnas reņģu zvejas iespējas, no kurām 487 tonnas reņģu zvejas iespējas tika iedalītas Austrumu ģeogrāfiskajam rajonam - Limbažu un Salacgrīvas novadam. Kopējā Rīgas jūras līča reņģes nozvejas kvota 2018. gadā, salīdzinot ar 2017. gadu, Latvijai bija par 7% mazāka, kas arī papildus veicināja ātrāku reņģei iedalītā nozvejas apjoma piekrastes ūdeņos apgūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atbalstīs iekšējo ūdeņu zvejas attīstību

, 06.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbalsta pretendents varēs būt gan komersants, gan pašvaldība. Publiskā finansējuma apjoms komersantam paredzēts 60% apjomā no projekta attiecināmajām izmaksām, savukārt pašvaldībai - 90% apjomā. Plānošanas perioda laikā komersantam kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniegs 20 000 latu, bet pašvaldībai 40 000 latu. Atbalsta pasākums tiks finansēts no Eiropas Zivsaimniecības fonda, paredzot Latvijas valsts līdzfinansējumu.

Valdība pirmdien, 6. oktobrī apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos Ministru kabineta (MK) noteikumus Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam Zveja iekšējos ūdeņos.

Noteikumi ir nepieciešami, lai noteiktu kārtību, kādā tiks piešķirts valsts un Eiropas Savienības (ES) atbalsts zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007. - 2013. gadam pasākumam Zveja iekšējos ūdeņos. Šā pasākuma mērķis ir veicināt iekšējo ūdeņu zvejas attīstību un konkurētspēju, veicot ieguldījumus zvejas infrastruktūras sakārtošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kuģošanas virziens Rīgas kanālā netiks noteikts

Atis Rozentāls, Db, 12.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome izstrādājusi jaunu redakciju kuģošanas noteikumiem Rīgas kanālā, jo iepriekšējos apturēja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns.

No jaunās noteikumu redakcijas tiks svītrots punkts par kuģošanas virzienu, jo tā nolēma domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti. Jaunā noteikumu redakcija atšķiras no iepriekšējās ar nosaukumu un dažiem redakcionāliem labojumiem, kā arī pamatīgāku likumisko pamatojumu. Noteikumu nosaukums tagad ir Par Pilsētas kanāla aizsardzību un kuģošanas ierobežojumiem Pilsētas kanālā. Šo noteikumu mērķis ir nodrošināt Pilsētas kanāla aizsardzību no kuģošanas līdzekļu radītās krastu izskalošanas un piesārņojuma, kā arī uzlabot kuģošanas drošību. Projekts paredz, ka Pilsētas kanālā atļauta pārvietošanās ar mazizmēra kuģošanas līdzekļiem un ūdens velosipēdiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienesta (VVD) Liepājas reģionālās vides pārvaldes (RVP) jūras zvejas kontroles valsts vides inspektori februārī konstatēja nelegālas zvejniecības aktivizēšanos Baltijas jūras piekrastē – kopš mēneša sākuma izcelti jau 7 zivju tīkli. To kopējais garums - ap 300 metri, informē VVD.

Lai arī piekrastē novērojama ledus un vižņu klātbūtne, zivju tīkli tiek izlikti pie paša krasta, visdrīzāk, lai nozvejotu taimiņus, kas atgriežas jūrā. Inspektoriem pat nebija vajadzīga laiva, lai izceltu atklātos tīklus. Tīklos esošās zivis tika palaistas jūrā.

Inspektoriem arvien biežāk nākas saskarties ar gadījumiem, kad rūpnieciskās zvejas legālie veicēji, neievēro zvejas tīklu izvietošanas un marķēšanas prasības.

VVD vērš uzmanību uz to, ka noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos nosaka: no 1.decembra līdz 31.martam tīklus un tīklu jedas, āķu jedas, lucīšu murdus un lucīšu murdu jedas aizliegts izvietot tuvāk par 100 metriem no krasta, izņemot salaku specializēto zveju ar reņģu (salaku) tīkliem. Zvejniekiem aizliegts arī izmantot noenkurojamos un peldošos zvejas rīkus bez marķējuma vai ar marķējumu, kas neatbilst šo noteikumu 14.punkta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Somu līcī pie Igaunijas veidojas kuģu, kas gaida ieiešanu Krievijas ūdeņos, sastrēgums

LETA--BNS, 01.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu līcī starp Igaunijas Kesmu pussalu un Somijas ostu Porvo izveidojies kuģu, kas gaida ieiešanu Krievijas teritoriālajos ūdeņos, sastrēgums, vēsta laikraksts "Postimees".

Svētdienas pēcpusdienā laikraksta reportieris, nelielā lidmašīnā lidojot virs līča, saskaitījis 21 kuģi, kas noenkurojies nedeklarētā enkurvietā Igaunijas ekonomiskās zonas ūdeņos. Sestdien, kā liecina vietnes "Marinetraffic" dati, šajā apkaimē ieiešanu Krievijas ūdeņos gaidīja 24 kuģi.

Apmēram puse no kuģiem, kas atrodas ap 20 kilometru attālumā no Igaunijas krastiem, ir tankkuģi, bet otra puse - beramkravu kuģi. Tankkuģiem virs ūdens ir redzama izliektā priekšgala daļa, kas liecina, ka tie ir tukši un uz Krieviju dodas pēc kravas.

Pirmo reizi kuģu enkurošanās jūrā starp Kesmu un Porvo bija vērojama 2019.gadā, kad Krievija ieviesa noteikumus, ka kuģim pēc ieiešanas Krievijas ūdeņos uzreiz jādodas uz ostu, neizmetot enkuru nekur citur, tomēr nereti Ust-Lugas ostā ir kuģu rindas, tādēļ kapteiņiem ir jāgaida savas iespēja ārpus Krievijas teritoriālajiem ūdeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Rosina uzlabot regulējumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos

Lelde Petrāne, 02.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pieaugošo dažādu kuģošanas līdzekļu kustību Latvijas iekšējos ūdeņos, Satiksmes ministrija (SM) rosina uzlabot regulējumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos.

Regulējums attieksies uz kuģošanas līdzekļiem, kas kuģos iekšējos ūdeņos (ūdeņi no jūras krasta līnijas uz sauszemes pusi (upes, ezeri) un ostu akvatorijas).

Tiek precizētas prasības attiecībā par kuģošanas līdzekļa navigācijas ugunīm, zīmēm un skaņas signāliem, prasības kuģošanas līdzekļa vadītājam, aktualizēts to dokumentu uzskaitījums, kuriem ir jāatrodas kuģošanas līdzeklī un kuri jāuzrāda pēc kontroles dienestu pieprasījuma, kā arī tiek noteikts jauns ātrumu ierobežojošs rajons.

To paredz SM izstrādātais Noteikumu projekts par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, ko ceturtdien, 2.jūlijā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rosina uzlabot regulējumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos

Dienas Bizness, 02.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pieaugošo dažādu kuģošanas līdzekļu kustību Latvijas iekšējos ūdeņos, Satiksmes ministrija (SM) rosina uzlabot regulējumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, informē SM pārstāve Ilze Svikliņa.

Regulējums attieksies uz kuģošanas līdzekļiem, kas kuģos iekšējos ūdeņos (ūdeņi no jūras krasta līnijas uz sauszemes pusi (upes, ezeri) un ostu akvatorijas).

Tiek precizētas prasības attiecībā par kuģošanas līdzekļa navigācijas ugunīm, zīmēm un skaņas signāliem, prasības kuģošanas līdzekļa vadītājam, aktualizēts to dokumentu uzskaitījums, kuriem ir jāatrodas kuģošanas līdzeklī un kuri jāuzrāda pēc kontroles dienestu pieprasījuma, kā arī tiek noteikts jauns ātrumu ierobežojošs rajons.

To paredz SM izstrādātais Noteikumu projekts par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos, ko ceturtdien, 2.jūlijā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas kanāla slēgšana tūrisma sezonā negatīvi ietekmēs kuģīšu īpašnieku reputāciju

LETA, 17.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kanāla slēgšana dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvdarbu laikā negatīvi ietekmēs atpūtas un tūrisma kuģīšu īpašnieku finansiālos rādītājus un reputāciju, pauda aptaujātie pakalpojumu sniedzēji.

Rīgas pasažieru kuģa apvienības (RPKA) valdes loceklis un SIA "Jaunā Vecrīga" valdes loceklis Jānis Uvarovs skaidroja, ka paziņojums no Rīgas domes par kuģošanas satiksmes slēgšanu pilsētas kanālā no ietekas pie Centrāltirgus līdz 13.janvāra ielas pārvadam saņemts īsti pirms sezonas sākuma, proti, šogad 2.martā, kad lielākā daļa uzņēmumu jau bija sagatavojušies sākt izbraucienus.

Uvarovs norādīja, ka apvienība vērsās Rīgas domē ar vēstuli, kurā tika minēts, ka organizācijas biedri neatbalsta kanāla slēgšanu, bet ir gatvi sarunām par to, kā šo situāciju varētu atrisināt, ieviešot dažādus ierobežojumus, līdzīgi kā tika darīts, kad tika nojaukta tirdzniecības centra "Titāniks" ēka, un kanāla satiksme tika sadalīta un kontrolēta ar bojām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas prasību izpildei Latvijas karoga kuģus uzraudzīs stingrāk

, 04.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izpildītu Eiropas Savienības prasības, Latvijā stingrāk tiks uzraudzīti starptautiski kuģojošie Latvijas karoga kuģi.

Līdz 2012. gadam visām Eiropas Savienības dalībvalstīm ir jābūt iekļautām Parīzes Saprašanās memoranda par ostas valsts kontroli Baltajā sarakstā, norāda Satiksmes ministrija.

Īpaša uzmanība esot jāpievērš tiem kuģiem, kuri nepilda starptautisko konvenciju un Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma prasības. Tāpēc otrdien, 4. augustā, valdība apstiprināja Ministru kabineta noteikumu projektu «Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu». Šie noteikumi attieksies uz visiem Latvijā reģistrētajiem kuģiem.

Kuģu karoga valsts uzraudzību Latvijā veic VAS Latvijas jūras administrācija (LJA) Kuģošanas drošības inspekcija. Iecerēts, ka turpmāk, ja pēc ostas valsts kontroles inspekcijas vai karogvalsts pārbaudes tiks konstatēti būtiski trūkumi, kas var ietekmēt kuģa vai cilvēku drošību, vai radīt vides piesārņojumu, kā arī gadījumos, kad kuģa apkalpe vai kuģa īpašnieks nav ziņojis par avāriju, vai vidi apdraudošu bojājumu, kā arī citās līdzīgās situācijās, inspekcija noteiks pastiprinātu apskašu režīmu un papildu prasības attiecībā pret kuģi un kuģošanas sabiedrību, kas to pārvalda. Pastiprinātais režīms varētu būt spēkā divus gadus. Pēc tam, ja kuģa un kuģošanas sabiedrības darbība atbildīs normatīvo aktu prasībām, tas tiks atcelts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas jūras līča piekrastē apturēta reņģu zveja

Žanete Hāka, 13.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada reņģu nozvejas kvota stāvvadu zvejā Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos Dienvidu ģeogrāfiskā rajonā ir pilnībā izmantota, tāpēc pieņemts lēmums apturēt reņģu zveju ar stāvvadiem 2016. gadā šajā rajonā, informē Zemkopības ministrija.

Jau vairākus gadus pēc kārtas pilnībā tiek apgūts Rīgas jūras līča Dienvidu ģeogrāfiskajam rajonam noteiktais stāvvadu reņģu nozvejas limits. 2016. gadā zvejai Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos tika noteikti 2705 tonnas reņģu zvejas iespējas, no kurām 949 tonnas reņģu zvejas iespējas tika noteiktas Dienvidu ģeogrāfiskajam rajonam – Saulkrastu novadam, Carnikavas novadam, Rīgas pilsētai un Jūrmalas pilsētai.

Arī šogad piekrastes zvejnieki turpina veiksmīgi zvejot reņģes ar stāvvadiem un apgūt tiem noteiktos nozvejas limitus. Saskaņā ar jaunāko informāciju, kas saņemta no Valsts vides dienesta, reņģu nozveja Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos Dienvidu ģeogrāfiskajā rajonā 2016. gada 7. jūnijā sasniedza 945 tonnas. Tādejādi tika konstatēts, ka zvejai Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos Dienvidu ģeogrāfiskajā rajonā noteiktās 949 tonnas reņģu zvejas iespējas ir gandrīz pilnībā izmantotas. Ņemot vērā stāvvadu zvejas aktivitāti, reņģu zveja Rīgas jūras līča piekrastē Dienvidu ģeogrāfiskajā rajonā ir pārtraucama, lai noteiktais nozvejas apjoms netiktu pārsniegts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Gandrīz izpildītas kvotas dēļ apturēta reņģu zveja Rīgas jūras līča Dienvidu rajona piekrastes ūdeņos

LETA, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz izpildītas kvotas dēļ apturēta reņģu zveja Rīgas jūras līča Dienvidu rajona piekrastes ūdeņos, aģentūru LETA informēja Zemkopības ministrijā (ZM).

ZM šogad zvejai Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos noteica 3131 tonnas reņģu zvejas iespējas, no kurām 809 tonnas reņģu zvejas iespējas tika noteiktas Dienvidu ģeogrāfiskajam rajonam Saulkrastu novadam, Carnikavas novadam, Rīgas pilsētai, Jūrmalas pilsētai.

Saskaņā ar ministrijas rīcībā esošo informāciju, kas iegūta Latvijas zivsaimniecības integrētajā kontroles un informācijas sistēmā un operatīvo informāciju, kas saņemta no Valsts vides dienesta, reņģu nozveja Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos Dienvidu ģeogrāfiskajā rajonā šī gada 6.jūlijā sasniedza 790 tonnas.

Tādējādi ministrija konstatē, ka zvejai Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos Dienvidu ģeogrāfiskajā rajonā noteiktās 809 tonnas reņģu zvejas iespējas ir gandrīz pilnībā izmantotas. Tāpēc, ņemot vērā stāvvadu zvejas aktivitāti, ministrija secina, ka šīs sugas zveja Rīgas jūras līča piekrastē ir pārtraucama, lai noteiktais nozvejas apjoms netiktu pārsniegts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Telekom Baltija, kas plašāk pazīstams ar zīmolu Triatel, sācis piedāvāt unikālu pakalpojumu Latvijas telekomunikāciju tirgū – mobilo internetu ūdenstransporta līdzekļu īpašniekiem, kas pārvietojas pa Rīgas jūras līci un citiem valsts teritoriālajiem ūdeņiem.

„Jau jūnijā veicām pirmos bezvadu interneta testus Rīgas jūras līcī, kā arī Baltijas jūrā. Kopumā rezultāti vērtējami kā ļoti labi,” norāda Triatel valdes priekšsēdētājs Raimonds Peļņa. „To pierāda fakts, ka aizvien vairāk un vairāk jahtu un citu ūdenstransporta līdzekļu īpašnieki sāk izmantot mūsu pakalpojumus. Turklāt pieprasījums pēc šī pakalpojuma liecina, ka Latvijas ūdenstransporta līdzekļu īpašniekiem jau labu laiku bija nepieciešama alternatīvu esošajiem sakariem uz ūdens.”

No šīs vasaras Triatel internets pieejams ne tikai uz sauszemes, bet darbojas arī visā Rīgas jūras līcī, kā arī līdz pat 40 kilometru attālumā no krasta līnijas. Šis pakalpojums ir piemērots kuģošanas vajadzībām gan mazo, gan lielo ūdenstransporta līdzekļu īpašniekiem. Līdz šim kuģošanai izmantoja dārgāko satelītinternetu, tāpēc Triatel nolēma izveidot alternatīvu datu pārraidi navigācijas un citām kuģošanas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 29. jūlija Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sāks izsniegt Atpūtas kuģu vadītāju apliecību līdzšinējās Mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecības vietā.

Ar to drīkstēs vadīt motorjahtas, kuterus un motorlaivas, kuru garums ir no 2,5 līdz 24 metriem, kā arī ūdensmotociklus. Iepriekš ar Mazizmēra kuģošanas vadītāja apliecību varēja vadīt ūdens transportlīdzekļus, kuru garums nepārsniedza 12 metrus.

Lai iegūtu jaunā parauga vadītāja apliecību, tāpat kā iepriekš būs jādodas uz CSDD un jānokārto teorētiskais eksāmens, kurā turpmāk būs jāatbild uz 20 jautājumiem. Eksāmena kārtošanai paredzētais laiks ir 20 minūtes, un tajā drīkst pieļaut ne vairāk kā divas kļūdas. Atkārtoto eksāmenu drīkstēs kārtot jau nākamajā darba dienā. Bez eksāmenu kārtošanas atpūtas kuģa vadītāja apliecība varēs iegūt personas, kurām ir buru jahtas vai kuģa vadītāja kvalifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apsver ierobežot kuģošanas līdzekļu kustības ātrumu iekšējos ūdeņos

, 16.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek plānots uzstādīt navigācijas zīmes un ierobežot kustības ātrumu iekšējos ūdeņos ar redzamības ierobežojumiem, lielu satiksmes intensitāti vai vietās, kur notikuši vairāki negadījumi.

Navigācijas zīmes noteiks ātruma ierobežojumus Lielupē, Buļļupē, Ķīšezerā, Juglas kanālā un kanalā starp Lielo un Mazo Baltezeru. Šeit kuģošanas līdzekļu kustības ātrums nedrīkstēs pārsniegt 18 km/h. Valsts iekšējo ūdeņu satiksmes drošības paaugstināšanai atsevišķos rajonos paredzēts noteikt kuģošanas līdzekļu kustības ātruma ierobežojumus.

Šī ir pirmā reize, kad VAS Latvijas Jūras administrācija, sadarbojoties ar VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija, ir definējusi konkrētas iekšējo ūdeņu vietas, kurās satiksme ir bīstama, līdz ar to ir nepieciešamas navigācijas zīmes ātruma ierobežošanai un papildu apgaismojums. Lai noteikumu projekts statos spēkā, tam jāgūst valdības atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk par kuģošanas līdzekļa vadīšanas noteikumu pārkāpumiem administratīvi sodīt varēs arī ūdensmotociklu vadītājus.

Šādu iespēju paredz Saeimas Juridiskās komisijas pirms trešā lasījuma atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK).

Grozījumi nosaka, ka ūdensmotocikli turpmāk tiks uzskatīti par sportam un atpūtai paredzētiem kuģošanas līdzekļiem. Līdz ar to arī ūdensmotocikla vadītājiem varēs piemērot naudas sodu par braukšanu dzērumā, peldvietās, braukšanu bez glābšanas vestēm, kā arī par citiem kuģošanas līdzekļu vadīšanas noteikumu pārkāpumiem.

Plānots, ka grozījumi APK Saeimā galīgajā lasījumā tiks skatīti ceturtdien, 30.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmei neatbilst regulējums, kas obligātā iepirkumā biogāzes elektrostacijām nosaka konkrētas prasības enerģijas ražošanas lietderībai un lietderīgai siltumenerģijas izmantošanai, ceturtdien nolēmusi Satversmes tiesa (ST).

Sūdzību tiesā iesniedza AS "Ziedi JP", SIA "AD Biogāzes stacija", SIA "Bio Future", SIA "Gas Stream", SIA "Conatus BIOenergy", AS "International Investments", SIA "Agro Iecava", SIA "RZS Energo", kā arī Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (iepriekš - Latvijas Lauksaimniecības universitāte) pētījumu saimniecība "Vecauce".

Pieteikuma iesniedzēji ražo elektroenerģiju koģenerācijas procesā, izmantojot biogāzi. To tiesības piedalīties obligātajā iepirkumā ir saistītas ar "Noteikumiem par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus, kā arī par cenu noteikšanas kārtību un uzraudzību" prasību ievērošanu.

Komersanti iebilduši pret konkrētām ar lietderīgās siltumenerģijas nodrošināšanu saistītām prasībām, kā arī pret lietderīgās siltumenerģijas sasaisti ar obligātā iepirkuma apjoma noteikšanu, aprēķinot enerģijas ražošanas lietderības koeficientu. Pēc pieteikuma iesniedzēju ieskata, minētās prasības nav izpildāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā noslēgušies Rīgas ostas piestātņu un kuģošanas kanāla padziļināšanas darbi, padziļinot Daugavgrīvas kuģu kanālu līdz grunts atzīmei -16.5m un paplašinot to par vēl 20m.

Galvenā kuģošanas kanāla tīrīšanas darbus pēc Rīgas brīvostas pārvaldes pasūtījuma veica atklātā iepirkumu procedūrā izraudzīta beļģu kompānija “Jan De Nul N.V.”, kas ir viens no vadošajiem padziļināšanas darbu veicējiem pasaulē.

“Visā pasaulē, tāpat arī Rīgas ostā, apkalpoto kuģu izmēri pēdējo divdesmit piecu gadu laikā ir auguši visos parametros – kuģi kļuvuši platāki, garāki, ar lielāku iegrimi un kravnesību. Tajā pašā laikā pieejas kuģošanas kanāls Rīgas ostā jau kādu laiku nebija paplašināts”, stāsta Rīgas ostas kapteinis Arnis Šmits.

“Kanāla paplašināšana un padziļināšana būtiski uzlabos kuģošanas drošību, uzlabos kuģu kopējo kustības efektivitāti gan kanālā, gan pie piestātnēm, kā arī padarīs Rīgas ostu pievilcīgāku arī tāda tipa kuģiem kā AFRAMAX (tankkuģi ar garumu līdz 250 m un kravnesību 80+ tūkst. t) un BABYCAPE (sauskravu beramkravu tipa kuģi ar garumu līdz 260 m un kravnesību 120+ tūkst. t.)”, skaidro Rīgas ostas kapteinis.“

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Kuģniecība (LK) mazais akcionārs Atholl Greece LTD uzskata, ka uzņēmumā notiek akcionāru maldināšanu un nesodīta starptautiski atzītu principu pārkāpšana, kas LK varot nozīmēt pat maksātnespēju.

Kompānijas pārstāvju izplatītajā vairāku lappušu garajā paziņojumā teikts, ka Atholl Greece LTD ir Grieķijā reģistrēta kompānija, kura pārstāvot starptautiskajā kuģošanas biznesā strādājošus investorus, ziņo Delfi. Kompānija uzsver, ka ir iegādājusies nelielu LK akciju paketi - 50 000 akcijas, ar mērķi iepazīties ar LK darbību nolūkā palielināt ieguldījumus šajā Latvijas akciju sabiedrībā.

LK akcionāre uzskata , ka LK publiski izplatītie paziņojumi par tās darījumiem un finanšu stāvokli ir apšaubāmi un var radīt bažas par LK maksātspēju nākotnē, - uzskata akcionāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

«Acu pievēršanā» uz iespējamu naudas atmazgāšanu pieķerta arī viena maksājumu iestāde

Ieva Mārtiņa, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz brangiem sodiem, ik gadu Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) kādā no bankām konstatē trūkumus Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma ievērošanā. Pērn pieķerta arī kāda maksājumu iestāde.

Pagājušā gadā FKTK veikto pārbaužu laikā konstatēto trūkumu rezultātā FKTK vienai bankai piemēroja soda naudu 75 000 latu apmērā, vienlaikus izsakot brīdinājumu par atbildīgā valdes locekļa atsaukšanu no amata un nosakot pienākumu veikt pasākumus iekšējās kontroles sistēmas darbības uzlabošanai, liecina FKTK 2012.gada darbības pārskats.

Vēl FKTK vienai maksājumu iestādei par likuma prasību neievērošanu piemēroja soda naudu 1000 latu apmērā, vienlaikus nosakot darbības ierobežojumus līdz brīdim, kad būs novērstas nepilnības uzņēmuma iekšējās kontroles sistēmā.

Maksājumu iestāde ir Latvijas finanšu sistēmā jaunākā uzņēmējdarbības forma, kas ieviesta 2010.gadā. Maksājumu iestādes var sniegt maksājumu pakalpojumus - ieskaitīt un izņemt naudu no maksājuma konta, nodrošināt maksājumu veikšanu, naudas pārvedumus u.c. Par maksājumu iestādi var kļūt dažādi uzņēmumi, arī veikals vai vai komunālo pakalpojumu sniedzējs, reģistrējoties FKTK vai saņemot attiecīgo licenci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mērīs dziļumu Buļļupē un Ķīšezerā

Atis Rozentāls, Db, 20.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja šodien atbalstīja 9470 latu piešķiršanu no Pilsētas attīstības fonda dziļuma mērījumu darbiem Buļļupē un Ķīšezera posmā no Mīlgrāvja tilta līdz piestātnei Mežaparkā.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka, pamatojoties uz dziļuma mērījumiem, Hidrogrāfijas dienests ir gatavs sagatavot parocīgu planšeti (karti) kuģotāju vajadzībām, kas vēlas kuģot Rīgas un Jūrmalas iekšējos ūdeņos. Šī informācija būs noderīga ne tikai pasažieru kuģu vadītājiem, bet arī atpūtas kuģotājiem, kam šobrīd nav iespējas iegūt informāciju par dziļumiem iekšējos ūdeņos. Jautājumu vēl izskatīs Finanšu un administrācijas lietu komitejā un galīgo lēmumu par līdzekļu piešķiršanu pieņems Rīgas domes Prezidijs. Pēc tam tiks rīkota iepirkuma procedūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apstiprina vairākas būtiskas izmaiņas zvejas noteikumos

Dienas Bizness, 12.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 12.maijā, valdība atbalstīja Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavotās izmaiņas noteikumos par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos. Izmaiņas noteikumos paredz vairākus būtiskus jauninājumus zvejniekiem, informē ZM.

Izmaiņas noteikumos nosaka, ka reņģu zvejas periodā zvejā ar stāvvadiem Rīgas jūras līcī zvejniekiem par savu nozveju jāziņo Valsts vides dienestam (VVD) ik pēc 5 dienām ar elektroniskās saziņas līdzekļiem. Lai mazinātu zvejniekiem administratīvo slogu, izmaiņas noteikumos paredz iespēju piekrastes zvejas žurnālus iesniegt VVD līdz nākamā mēneša15. datumam.

Lai veicinātu invazīvās sugas - jūrasgrunduļa - zveju ar grunts tīkliem, noteikumi paredz iespēju zvejā izmantot grunts tīklus ar acs izmēru 60-70 mm un tīkla augstumu ne vairāk kā 1,5 m. Savukārt, lai mazinātu zvejnieku un valsts institūciju administratīvo slogu, izmaiņas noteikumos paredz, ka papildu pilnvarojums (īpaša atļauja) un zvejas atļauja (licence) tiek apvienoti vienā dokumentā un to turpmāk izsniegs Zemkopības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas meklētājiem ir jārēķinās ar vairākus miljonus eiro vērtām investīcijām, kas var nevainagoties ar kārotā medus poda atrašanu

Ekonomikas ministrija (EM) izsludinājusi atklātu konkursu ogļūdeņražu izpētei un ieguvei Latvijas teritoriālajā jūrā. Konkursa priekšmets ir licences laukums 31,65 km2 platībā starp Papi un Būtiņģi, kas atzīta par perspektīvu ogļūdeņražu iegulu, kurā iespējama naftas ieguve. Iesniegumu pieteikšanas termiņš ir 2017. gada 11. septembris.

«To, cik pievilcīga būs iespējamā ieguve, noteiks neskaitāmi faktori,» saka SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis. «Primāri, protams, juridiskās formalitātes, respektīvi – vai nav kādu domstarpību ar kaimiņvalstīm, precīzi noteiktas attiecības ar valsti utt. Tāpat jārēķinās arī ar šobrīd pastāvošo situāciju naftas tirgū pasaulē un attiecīgi arī ar salīdzinoši zemo cenu, kas daudzu spēlētāju interesi varētu mazināt. Protams, tas neizslēdz iespēju, ka apstākļi varētu novest arī līdz ieguves uzsākšanai, taču visticamāk, ka ne ātrāk kā tuvāko trīs-piecu gadu laikā. Noteikti izšķirīgi parametri interesentiem būs ieguves apstākļi – naftas ieguves īpatnības, dziļums, naftas kvalitāte.» Viņš vērtē, ka naftas ikgadējais ieguvums nebūtu liels. «Tas nozīmē, ka arī ietekme uz ekonomiku būtu pozitīva, bet ne milzīga. Piemērs ir Lietuva. Reti kurš zina, ka nelielos apjomos dienvidu kaimiņš naftu jau iegūst. Tas ļautu uzlabot valsts finanses, taču būtu jārēķinās, ka atkarībā no ieguves intensitātes ieguves ilgums būtu ierobežots,» saka ekonomists. Uzņēmējam apņemoties meklēt naftu jūrā, jārēķinās ar vairāku miljonu eiro lielām investīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru