Komersanti apsūdz Latvijas Pastu negodīgā konkurencē, un Konkurences padome vienā gadījumā ierosina lietu.

Ja vēl pērn, kad bija spēkā VAS Latvijas pasts (LP) monopols uz vēstuļu nosūtīšanu līdz 50 gramiem, valsts uzņēmumam nebija problēmu pieņemt tālakai nosūtīšanai SIA Abonēšanas centrs Diena (ACD) klientu sūtījumus, tad no šā gada 15. janvāra LP līgumu ar ACD lauzis un atsakās šādus sūtījumus turpmāk pieņemt. Proti, runa ir par ACD klientu sūtījumiem, kuriem ACD vēstuļu piegādes pakalpojumus nesniedz un kurus ACD piegādā tālakai nosūtīšanai LP, pirms tam, piemēram, to saturu izdrukājot, saliekot aploksnēs, sašķirojot u.tml.

ACD vadītājs Valters Streļuks pieļauj, ka LP nevēlēšanās turpināt pakalpojuma sniegšanu saistīta ar mērķi maksimāli ierobežot citu komersantu iespēju darboties un attīstīt vēstuļu piegādes pakalpojumus. Tikmēr Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) LP rīcību publiski nekomentē. Taču ACD padoties negrasās un sola vērsties Konkurences padomē, kura pagaidām strīdā neiejaucas, gaidot papildu informāciju. «Jautājumi, kas skar konkurenci un pasta komersantu līgumiskās attiecības, nav Regulatora kompetences ietvaros,» DB norādīja Regulators. Savukārt LP «uzskata par nepieņemamu masu saziņas līdzekļu izmatošanu, lai ietekmētu valsts institūciju [Regulatora] darbu lēmumu pieņemšanas procesā, tāpēc neredz iespēju atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem.

Savukārt saistībā ar LP meitasuzņēmuma Mailmaster uzvaru Rēzeknes novada pašvaldības iepirkumā par vēstuļu izdruku un piegādi Konkurences padome pēc Itella Information iesnieguma ir ierosinājusi lietu par iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem. Kad SIA Drukātava prasījusi LP iedot zemāku tarifu nekā Regulatora apstiprinātie 17 santīmi par attiecīgo pasta sūtījumu, LP norādījis, ka tas nav iespējams. Savukārt Mailmaster konkursā uzvarējis ar cenu  12,5 santīmi, kas nozīmē, ka LP par nosūtīšanu prasījis ap deviņiem santīmiem, norāda Drukātavas direktors Valdis Jirgens.

Pēc šī nekustamā īpašuma nodokļa izdrukāšanas un piegādes konkursa noslēgšanās griezāmies KP un Regulatorā, kas piegāja lietai formāli, atzīst Itella Information valdes priekšsēdētājs Alvis Dimitris. Proti, tas mutiski norādīja, ka LP savam meitas uzņēmumam Mailmaster sniedzis neizpaužamus pakalpojumus, kas nav pasta pakalpojumi, kuru rezultātā vēstules ir nonākušas pie saņēmējiem Rēzeknē un citviet. Tā kā tie neesot pasta pakalpojumi, tad Regulators šīs cenas neregulējot. Savukārt LP vēstulē Regulatoram norāda, ka šis pakalpojums neietilpst universālā pasta pakalpojuma (UPP) grozā, un tādēļ Regulatora apstiprinātie 17 sant. uz tiem neattiecas, jo neatbilst noteiktajām kvalitātes prasībām, piemēram, piegādes termiņa ziņā. Tādēļ LP varot sniegt pakalpojumu par jebkādu cenu, sašutis ir A. Dimitris, jo UPP jēga jau esot vēstules piegāde. Apkopojot zināmos gadījumus, kad LP piedāvājis neadekvātas cenas, kopējās summas mērāmas simtos tūkstošu Ls gadā, tā viņš.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra