Arvien lielāks skaits ceļu satiksmes negadījumu tiek pieteikti, pamatojoties uz saskaņotajiem paziņojumiem. Tomēr arvien biežāk transportlīdzekļu apdrošinātāji saskaras ar pavirši vai nepareizi aizpildītām saskaņoto paziņojumu veidlapām.
Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem šogad pirmajos deviņos mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās ceļu satiksmes negadījumos cietušie iesnieguši 45,2 tūkst. zaudējumu pieteikumus, kas ir par ¼ vairāk nekā 2006.gada deviņos mēnešos.
Salīdzinot ar 2006.gada 9 mēnešu datiem, par 45% palielinājusies piekritušo atlīdzību summa, kas sastāda 21,9 milj,latu. Savukārt apdrošinātāji OCTA prēmijās saņēmuši 25,1 milj.latu. Turklāt vidējās atlīdzības izmaksa par apdrošināšanas gadījumu no 495,62 latiem pieaugusi līdz 603,91 latam.
Šogad septembrī OCTA palika 10 gadi, kopš sistēma Latvijā uzsāka darbību 1997.gadā.
Apdrošināšanas sabiedrībām papildus atlīdzību izmaksām ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem ir jāveic obligātie atskaitījumi, kas šogad deviņos mēnešos veido 1,96 milj.latu. No tiem lielāko daļu veidoja maksājumi Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondam, kurā iemaksāti 801 tūkst.latu. Lielākā daļa šo līdzekļu tiek izlietoti sociālo kampaņu veidošanai, lai veicinātu autovadītāju sociālo atbildību un uzlabotu braukšanas kultūru. Saskaņā ar OCTA likumu 50% šī fonda finansējuma izmanto Iekšlietu ministrijas padotībā esošās iestādes, tostarp Ceļu policija, bet atlikušo daļu citas institūcijas.
Obligāta prasība ir parakstīto risku pārapdrošināšana, kas no visu apdrošināšanas prēmiju summas 2006.gada deviņos mēnešos veidoja 14%, bet šogad tādā pašā laika posmā jau 23%.
Arvien lielāks skaits ceļu satiksmes negadījumu tiek pieteikti, pamatojoties uz saskaņotajiem paziņojumiem un septembra mēnesī jau 56,18% no visiem apdrošināšanas gadījumiem tika pieteikti tieši ar saskaņotajiem paziņojumiem. Tomēr arvien biežāk transportlīdzekļu apdrošinātāji saskaras ar pavirši vai nepareizi aizpildītām saskaņoto paziņojumu veidlapām, kas apgrūtina ceļu satiksmes negadījumā vainīgā noteikšanu.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Jāatgādina, ka šādos gadījumos, kad pēc abu vadītāju aizpildītajām veidlapām trasologiem objektīvi nav iespējams noteikt negadījuma izraisītāju, apdrošinātāji var pieņemt lēmumu par abu vadītāju daļēju vainu un kompensēt tikai 50% no zaudējumiem. Šādos gadījumos ieguvējs noteikti nav šoferis, kas ceļu satiksmes negadījumu nav izraisījis. Tādēļ vienmēr transportlīdzekļu vadītājiem ļoti rūpīgi jāizlasa un jāaizpilda saskaņoto paziņojumu veidlapas, bet gadījumos, kad savā starpā tomēr nevar vienoties par negadījuma apstākļiem, vērsties Ceļu policijā. ”
Saskaņoto paziņojumu izmantošana gan ir paredzēta tikai tajos gadījumos, kad ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti divi transportlīdzekļi un nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt.
Šobrīd OCTA tirgū darbojas 9 apdrošināšanas sabiedrības: Balta, Baltikums, Balva, BTA, Ergo Latvija, Parekss Apdrošināšanas Kompānija, IF Latvia, Seesam Latvia, Baltijas Apdrošināšanas Nams.