Citas ziņas

Pelna tūkstošus, izplatot maldinošu brīnumlīdzekli

Atis Rozentāls, Sanita Igaune, Db, 23.01.2009

Bioaktivatora dziednieciskajam spēkam notic simtiem cilvēku - Db novēroja, ka daudzi pircēji, pārsvarā pensionāri, iegādājās pat divus un trīs šādus brīnumlīdzekļis, nekatoties uz iespaidīgo cenu. Centrā redzams prezentācijas vadītājs, kurš sanākušajiem solīja atbrīvot viņus no daudzām saslimšanām.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Izplatot brīnumlīdzekli pret gandrīz visām kaitēm, uzņēmīgas personas no Ukrainas pamanījušās Latvijā pelnīt vairākus tūkstošus latu dienā, visticamāk, nemaksājot par to nodokļus.

Šī prece, ko tirgo bez kases aparāta, visticamāk, izskatās pēc cilvēku mānīšanas, Db norādīja vairākas Db aptaujātās personas. Veselības ministrs Ivars Eglītis Db pastāstīja, ka viņa nostāja par šādām darbībām ir negatīva, un jau iepriekš Latvijā ir bijuši gadījumi, kad cikliski parādās dažādi cilvēki, kas apmaiņā pret naudu sola cilvēkiem palīdzēt pret dažādām kaitēm vai sola visādus uzlabojumus cilvēka izskatā.

Produkts ir tā dēvētais Bioaktivators jeb enerģijas informācijas apmaiņas normalizētājs. Veselības amulets ir iesaiņots nelielā kārbiņā, kurā ir plastmasas aplītis, kurā ir ziedei līdzīga viela. Šo aplīti, ieliktu maisiņā, cilvēkam ir jānēsā piesietu enerģētiskajiem punktiem, kas sola izveseļošanos no daudzām slimībām, pat onkoloģiskām un pārkinsona slimības.

Bioaktivatoru ražo SIA Džus Siti, kas, spriežot pēc reklāmas bukleta, atrodas Maskavā, bet uz iepakojuma norādīts, ka Krasnodaras novadā. Kā izplatītājs minēts kāds Ukrainas uzņēmums Galla – Grup, taču Ukrainas biznesa portāla rynok.biz pārstāvim, kurš pēc Db lūguma centās noskaidrot šāda uzņēmuma eksistences faktu, tādu atrast neizdevās.

Gan uz iepakojuma, gan mājas lapā atrodamas atsauces uz dažādu institūciju atļaujām šādu produktu ražot un izplatīt Ukrainā un Krievijā, taču par Latvijas tirgu ziņu nav. Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūrā (VSMTVA) Db noskaidroja, ka Medicīnisko ierīču reģistrā LATMED, kur tiek reģistrētas medicīnas ierīces, Ukrainas veselības amulets Bioaktivators nav reģistrēts un VSMTVA nav informācijas par šādu produktu importu un pielietošanu Latvijas tirgū.

Bioaktivatora izplatītāji prezentācijas Rīgā rīkoja trīs dienas, iepriekš ievietojot sludinājumus preses izdevumos. Db par to izlasīja Jelgavas rajona avīzē Zemgales ziņas (16. janvāra izdevumā). Par reklāmas seju šajos sludinājumos izmantots aktieris Armens Džigarjanjans. 19., 20. un 21. janvārī Rīgā notika četras prezentācijas dienā – divas kinoteātra Rīga Mazajā zālē, pa vienai Kultūras un atpūtas centrā Imanta un Garkalnes novada domē. Produkta izplatītāji zināja informēja, ka arī februārī Latvijā trīs dienas tiks tirgots Bioaktivators pēc līdzīgas shēmas. Db noskaidroja, ka persona, kas slēdz līgumus par prezentāciju rīkošanu, ir Kijevā dzīvojošā Larisa Protsenko. Viņa darbojas pārī ar kādu vīrieti, kurš vada prezentāciju. Preparātam ir arī sava mājaslapa internetā, kur norādīts, ka Kijevas teritorijā tas ar piegādi maksā 127 grivnas, kas pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa ir 8.67 Ls. Savukārt Latvijā produktu tirgo par 30 Ls gabalā, bet kopā ar maisiņu, kurā to ievietot, tas maksā 32 Ls. Savukārt pensionāriem ir 3 Ls atlaide. Aptuvena informācija no tirdzniecības vietām ļauj secināt, ka vienas dienas laikā brīnumlīdzekļa tirgotāji pārdevuši ap 150 – 200 iepakojumu.

Vairāk lasiet šodienas Dienas Biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic, reklamējot lidojumus no Lietuvas pilsētas Palangas, izmanto Latvijas skatu attēlus.

Kompānijas pārstāvis Jānis Vanags sākumā atzina, ka tā ir nepatīkama kļūda, taču pēc tam norādīja, ka teksta pēdējā rindkopā, reklamējot lidojumus Palangu, piebilsts, ka tūristi no Palangas var ērti apmeklēt trīs valstis - Liepājas rajonu Latvijā, Klaipēdas reģionu Lietuvā un Kaļiņingradas apgabalu Krievijā, kas arī izskaidrojot pievienoto fotomateriālu.

Foto: airbaltic reklāmas materiāls

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PTAC piemēro 2800 eiro sodu BigBank par reklāmu, kas veicina bezatbildīgu aizņemšanos

Žanete Hāka, 23.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 2800 eiro lielu naudassodu AS BigBank, izplatot reklāmu ar saukli «Tik vienkārši», informē PTAC.

PTAC skaidro, ka AS BigBank īstenotā prakse, izplatot patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmu ar saukli «Tik vienkārši», atzīta par profesionālai rūpībai neatbilstošu komercpraksi. Lai gan reklāmā minēts brīdinājums «aizņemies atbildīgi, izvērtējot nepieciešamību aizņemties», PTAC secinājis, ka reklāmas kopējais saturs un tās pasniegšanas veids, informācija un noformējums vērtējams kā bezatbildīgas aizņemšanās veicinošs un varēja negatīvi ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību.

2013.gada 21.jūnijā PTAC sāka izvērtēt AS BigBank īstenotās komercprakses atbilstību normatīvajiem aktiem, izplatot kreditēšanas pakalpojumu reklāmu video formātā ar saukli «Tik vienkārši». Reklāmas sižetos tiek salīdzināta darbojošos personu Mārtiņa – BigBank klienta un Kaspara – kaimiņa ekonomiskā situācija, uzsverot atšķirības personāžu sadzīves precēs, tehnikā un transportlīdzekļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

FKTK ierobežo Xtrade Europe Ltd pakalpojumu sniegšanu

Zane Atlāce-Bistere, 02.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) informē par Kiprā reģistrētas ieguldījumu brokeru sabiedrības Xtrade Europe Ltd (iepriekšējais nosaukums: XFR Financial Ltd; licences numurs 108/10) licences ieguldījumu pakalpojumu un blakuspakalpojumu sniegšanai ierobežošanu.

Šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz Kipras Vērtspapīru un biržu komisijas (Cyprus Securities and Exchange Commission; turpmāk – CySEC) 29.maija lēmumu, kas paredz ierobežojumu noteikšanu šī sabiedrības finanšu pakalpojumu sniegšanā un jaunu klientu piesaistīšanā Kiprā un ārvalstīs, tai skaitā Latvijā. Sabiedrībai ir atļauts turpināt sniegt ieguldījumu pakalpojumus un blakuspakalpojumus esošiem klientiem.

CySEC lēmums ir pamatots ar aizdomām par pārkāpumiem saistībā ar Xtrade Europe Ltd s un/vai tās partneru, iespējams, nepatiesu, neskaidru un maldinošu mārketinga materiālu izplatīšanu un, iespējams, nepietiekamu politiku un procedūru īstenošanu, lai nodrošinātu kontroli pār mārketinga materiāliem, ko Xtrade Europe Ltd un/vai tās partneri izplata. Šis CySEC lēmums tika pieņemts, ņemot vērā faktu, ka iepriekšminētie pārkāpumi varētu apdraudēt minētā uzņēmuma klientu intereses un godīgu kapitāla tirgus darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maxima Latvija» esot saņēmusi «neviennozīmīgi vērtējamus aicinājumus no skaistumkopšanas produktu ražotāja «Keune» un tā pārstāvja Latvijā pārtraukt «Keune» skaistumkopšanas produkcijas tirdzniecību par pircējiem draudzīgu cenu», pausts «Maxima Latvija» šodien izplatītā paziņojumā. «Maxima» ieskatā tas «apdraud pircēju iespējas izvēlēties produktus par labākām cenām», tādēļ «Maxima Latvija» izvērtē iespēju vērsties Konkurences padomē un tiesību sargājošās institūcijās.

««Maxima Latvija» rīkotajam «Skaistuma festivālam» izvēlējās «Keune» skaistumkopšanas produktus, kas tika iepirkti no «Keune» oficiālā izplatītāja Lietuvā, piedāvājot «Maxima Latvija» klientiem īpaši izdevīgu cenu. Zīmola «Keune» oficiālais izplatītājs Latvijā, kas nenodrošināja produktu piegādi, sociālajos tīklos izvērsa sabiedrību maldinošu kampaņu par «Maxima Latvija» piedāvājumu «Skaistuma festivālā», norādot, ka «Maxima Latvija» tirgo nezināmas izcelsmes skaistumkopšanas produkciju, izmantojot «Keune» preču zīmi – iespējams, viltojumu. Tā ir nepatiesas un maldinošas informācijas izplatīšana, diskreditējot «Maxima Latvija» labo vārdu klientu un partneru acīs. Norādot, ka tikai pie viena komersanta iegādāta produkcija ir atzīstama par oriģinālu un kvalitatīvu, tiek mēģināts ierobežot konkurenci, samazinot Latvijas patērētāju izvēles iespējas,» informē mazumtirgotājs. .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības cents (PTAC) pieņēmis lēmumu, ar kuru AS BIGBANK īstenotā prakse, izplatot reklāmu un tajā norādot, ka tās piedāvājums ir «lētāks» un «izdevīgs», vizuāli to atspoguļojot salīdzinošās reklāmas veidā, iekļaujot maldinošu informāciju par piedāvāto aizdevuma likmi 31% gadā, tomēr ar patērētājiem slēgtajos līgumos piemērojot augstākas procentu likmes, atzīta par profesionālai rūpībai neatbilstošu un maldinošu komercpraksi.

2014.gada 14.novembrī PTAC uzsāka izvērtēt AS BIGBANK īstenotās komercprakses atbilstību normatīvajiem aktiem, skaidro PTAC pārstāve Vineta Ore.

PTAC konstatēja, ka AS BIGBANK izplatot reklāmu, norādījusi, ka tās piedāvājums ir «lētāks» un «izdevīgs». Reklāmā tika iekļauta maldinoša informācija par piedāvāto aizdevuma likmi 31% gadā, tomēr patērētājiem netika nodrošinātas lētākās un izdevīgākās aizdevuma izmaksas. Reklāmā vizuāli tika atspoguļots maldinošs reprezentatīvs piemērs, tajā neietverot konkrētajam piemēram tipiskāko skaitlisko informāciju (aizdevuma līguma ilgums, summas apmērs, veids, gada procentu likme, aizņēmuma likme).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas pašvaldības uzņēmumu vadītājiem algas kā ministriem

Vēsma Lēvalde, Db, 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat pēc 15 % obligātās algu samazināšanas vairākiem Liepājas pašvaldības uzņēmumu vadītājiem algas ir valsts vadītāju līmenī, izpētījis laikraksts Kurzemes Vārds.

Vislielāko algu 2009. gadā saņem pērn 115 tūkstošu latu lielus zaudējumus piedzīvojušās pašvaldības SIA Liepājas ūdens vadītājs Andis Dejus - 2.04 tūkstošus latu. Viņš arī salīdzinoši daudz zaudējis no algas, jo pērn viņa alga vidēji bijusi 3.024 tūkstoši latu, raksta Kurzemes Vārds.

Liepājas reģionālā slimnīca pērn cietusi gandrīz 379 tūkstošus latu zaudējumus, valdes priekssēdētājs Juris Bārzdiņš saņem 1.97 tūkstošus latu algā, bet viņa vietnieks ārstniecības jautājumos, patologs Edvīns Striks - 1.78 tūkstošus latu, valdes locekle Liene Busele - 1.42 tūkstošus latu.

Atkritumu poligona apsaimniekotāja Liepājas RAS, kas pērn nopelnījusi 120 tūkstošus latu, valdes priekšsēdētājs Normunds Niedols saņem 1.62 tūkstošu latu algu. Viņam ir arī 1.2 tūkstošus latu liela amatalga PSIA Vecliepāja. Komunālās pārvaldes vadītājs Ģirts Reinbergs - 1.5 tūkstošus latu, Liepājas teātra direktors Herberts Laukšteins - 1.5 tūkstošus latu. Arī domes izpilddirektors Edgars Rāts saņem algu arī PSIA Komunālā pārvalde - 1.35 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām visvairāk iztērējusi Tautas partija, liecina Db veikta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam partiju iesniegto deklarāciju izpēte.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vēl gaida deklarācijas, kas nosūtītas pa pastu, tādēļ visu partiju tēriņi pagaidām nav zināmi, piemēram, šobrīd nav pieejamas ziņas par partiju LPP/LC. Deklarācijas par priekšvēlēšanu tēriņiem bija jāiesniedz līdz 6. jūlijam, bet tas var būt arī vēstules izsūtīšanas datums, norādīja KNAB Sabiedrisko attiecību un izglītošanas nodaļas vadītāja Diāna Kurpniece.

Apvienība TB/LNNK priekšvēlēšanu kampaņai izlietojusi 406.7 tūkstošus latu. Par reklāmas kampaņas sagatavošanu un plānošanu apvienība samaksājusi 26.99 tūkstošus latu, bet 346.3 tūkst. Ls izlietoti reklāmas izvietošanai, lielākoties (205.5 tūkst. Ls) komerciālajā TV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Neapstiprinās pieņēmums par pārtikas produktu zemāku kvalitāti Austrumeiropā

LETA, 24.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pirmdien publicēja Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs veiktas pārtikas produktu testēšanas kampaņas rezultātus, kuri neapstiprina pieņēmumu, ka viena zīmola produktiem, kuri tiek pārdoti Austrumeiropā, būtu zemāka kvalitāte nekā tāda paša zīmola produktiem, kuri tiek piedāvāti pircējiem Rietumeiropā.

Pētījumā konstatēts, ka dažiem produktiem ir vienāds vai līdzīgs zīmols un iepakojums, bet atšķirīgs sastāvs, taču šīs atšķirības nevar sagrupēt pēc ģeogrāfiskā principa, norādīts EK paziņojumā.

EK pētījumā tika testēti produkti ES dalībvalstīs, izmantojot vienu metodiku, nolūkā gūt labāku izpratni par pārtikas produktu divējādu kvalitāti ES. Pētījumu veica EK iekšējais zinātnes un zināšanu dienests — Kopīgais pētniecības centrs —, analizējot 128 pārtikas produktu 1380 paraugus no 19 ES valstīm.

Noskaidrots, ka vairumā gadījumu produktu sastāvs bija atbilstošs to noformējumam: 23% produktu bija identiska iepakojuma priekšpuse un identisks sastāvs, savukārt 27% produktu sastāvs dažādās ES valstīs atšķīrās, bet uz šīm atšķirībām norādīja atšķirīga iepakojuma priekšpuse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kiberdrošības vide kļūst arvien izaicinošāka

LETA, 15.07.2022

"Google" viceprezidents globālās politikas un attiecību ar valdībām jautājumos Karans Bhatija.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Google" katru dienu saskaras ar simtiem tūkstošu dažāda veida apdraudējumu, kuri ir jāiztur uzņēmuma sistēmām, lai pasargātu lietotājus, un kopumā kiberdrošības vide kļūst arvien izaicinošāka, sacīja "Google" viceprezidents globālās politikas un attiecību ar valdībām jautājumos Karans Bhatija.

Viņš norādīja, ka kiberuzbrukumi nāk no visas pasaules, un "Google" iegulda miljardiem ASV dolāru uzņēmuma sistēmu drošībā.

Vienlaikus arī dezinformācija un maldinoša informācija ir globāls izaicinājums, un "Google" ir veltījis 10 miljonus ASV dolāru, lai cīnītos ar šo problēmu, taču šim izaicinājumam bieži ir arī ļoti lokālas dimensijas, ko bieži ir grūti efektīvi novērst. Tādēļ "Google" sadarbojas ar faktu pārbaudes organizācijām un ar masu medijiem.

Vienlaikus Bhatija sacīja, ka Covid-19 bija nozīmīgs globāla mēroga notikums, kura laikā uzņēmums pieņēma politiku, kas ļauj izņemt no platformas maldinošu informāciju, un viena lieta, kas no Covid-19 laika ir pārņemama attiecībā uz citām krīzēm, ir izaicinājumu mērogs, ar kādu tādi uzņēmumi kā "Google" var saskarties. Interneta platformās ir pieejams milzīgs informācijas apjoms, ar kuru ir jātiek galā ar mākslīgā intelekta un tehnoloģiju rīkiem, un "Google" tajā arvien turpina investēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemgales rajona tiesa apmierinājusi prasību uz laiku apturēt 42% zāļu ražotāja «Olainfarm» akciju īpašnieces SIA «Olmafarm» balsstiesības «Olainfarm» akcionāru sapulcēs, aģentūra LETA uzzināja Zemgales rajona tiesā.

Prasību par pagaidu aizsardzības līdzekļu noteikšanu tiesai lūdza nelaiķa Valērija Maligina nepilngadīgā meita Anna Emīlija Maligina, kurai pieder 8% no «Olmafarm» akcijām.

Tāpat «Olmafarm» uz laiku pilnībā aizliegts rīkoties ar tās īpašumā esošajām «Olainfarm» akcijām apmēram 60 miljonu eiro vērtībā.

Neapmierinātībā ar tiesneses Mairas Griķes lēmumu, «Olmafarm» ar iesniegumu vērsusies pie tieslietu ministra Jāņa Bordāna (JKP) un Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) ar lūgumu izskatīt viņas darbību.

«Latvija ir tiesiska valsts, kurā valsts mērogā lielam, nozarē vadošam uzņēmumam ir jāspēj attīstīties, aizstāvēties pret izsaimniekošanu, turpināt maksāt nodokļus un nodrošināt izaugsmi darbiniekiem. Vairākuma akcionāriem ir jābūt iespējām nodrošināt šīs funkcijas tiesiskā un likumīgā veidā. Mēs lūdzam valsts augstākās amatpersonas nekavējoties rīkoties un novērst turpmākās nelikumības Zemgales rajona tiesas un konkrētās tiesneses darbā, kā arī nodrošināt tiesiskumu un īpašuma tiesību aizsardzību,» norādīja «Olmafarm» valdes priekšsēdētājs Pēteris Rubenis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Tiesa: Parex pensiju plānu reklāma bijusi maldinoša

, 18.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa atstāj spēkā Konkurences padomes lēmumu par

Reklāmas likuma pārkāpumu Parex bankai piederošās aktīvu pārvaldes kompānijas Parex Asset Management darbībās.

Tiesa atstājusi spēkā Konkurences padomes (KP) 2006.gada 17.jūlijā un 2006.gada 14.augustā pieņemtos lēmumus par Parex Asset Management izdarīto Reklāmas likuma pārkāpumu, reklamējot tās piedāvātos pensiju plānus. Tiesas spriedums stājies spēkā un vairs nav pārsūdzams.

Savā lēmumā KP konstatēja, ka Parex Asset Management, reklamējot pensiju plānus, izmantojusi maldinošus salīdzinošus datus un noklusējusi patērētājiem būtisku informāciju – reklāmā ietvertais paziņojums «Parex pensiju plāni ilgtermiņā vispelnošākie! * Pieaugums kopš darbības sākuma 26%» tika atzīts par maldinošu, jo ne visi Parex Asset Management piedāvātie pensiju plāni bija vispelnošākie, turklāt reklāmā nebija norādīta patērētāju objektīvai izvēlei nepieciešamā informācija par reklamēto pensiju plānu darbības sākuma datumu, kopš kura sasniegts reklamētais pensiju plānu pieaugums 26%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Valmieras piens: Zemnieku saeimas informācija ir nekorekta

, 11.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums a/s Valmieras piens norāda, ka biedrība Zemnieku saeima maldina sabiedrību, izplatot nepilnīgu informāciju par piena iepirkuma cenas samazināšanos.

Kā norāda a/s Valmieras piens pārstāve Lija Ozoliņa, no 16.marta par ekstra klases pienu uzņēmums maksās 14.5 santīmus par kilogramu. Līdz ar to biedrības Zemnieku saeima izplatīto paziņojumu medijiem, kurā arī minēts, ka Valmieras piens daļai zemnieku no 1.aprīļa plāno maksāt vien trīs santīmus par litru, uzskatām par demagoģiju, neņemot vērā kontekstu, neiedziļinoties lietas butībā un izplatot nepilnīgu informāciju, īpaši laikā, kad piena nozarē ir krīze, uzskata Valmieras piens. Vidējo izejvielas cenu no marta vidus uzņēmums prognozē virs 13 santīmu robežas. Tikai tādā gadījuma, ja piena piegādātājs nespēs saražot un nodrošināt kvalitātes un

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

OC finance saņem 3500 eiro sodu par bezatbildīgu aizņemšanos veicinošas reklāmas izplatīšanu

Dienas Bizness, 09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) februārī pieņēmis lēmumu, ar kuru SIA OC finance īstenotā prakse, izplatot video reklāmu ar saukli Tavs otrais maks, atzīta par profesionālai rūpībai neatbilstošu komercpraksi, jo veicina patērētāju bezatbildīgu aizņemšanos, informē PTAC.

PTAC konstatēja, ka SIA OC finance, izplatot video reklāmu, tajā atainojis pāri restorānā, kuri maksāšanas brīdī saprot, ka pirkumam nav pietiekami naudas, lai apmaksātu vakariņas un reklāmā redzamais vīrietis izvelk otru maku, tādējādi simboliski tiek parādīts, ka tiek paņemts kredīts, lai veiktu apmaksu par izklaides pasākumu.

Secināms, ka, šajā reklāmā izteiktais aicinājums aizņemties, lai apmaksātu izklaides pasākumu, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību. PTAC ieskatā dažādi izklaides un atpūtas pasākumi, nav primārās nepieciešamības vajadzības pakalpojumi, bez kuriem patērētājs nevarētu iztikt. Līdz ar to aicinājums aizņemties, lai apmaksātu rēķinu restorānā, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zivju produktu marķējumā būs jānorāda arī zivju sugas zinātniskais nosaukums

Dienas Bizness, 03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien atbalstīja Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavoto jauno noteikumu projektu par zvejas un akvakultūras produktu papildu marķējumā lietojamiem sugu tirdzniecības nosaukumiem, kas sagatavots, lai noteiktu izplatīšanai mazumtirdzniecībā paredzētajiem zivju produktiem marķējumā norādāmo sugu tirdzniecības nosaukumus latviešu valodā., informē ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Viktorija Kalniņa.

Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, izplatot zvejas un akvakultūras produktus mazumtirdzniecībā, marķējumā jānorāda ne tikai zivju sugas komerciālais nosaukums, bet arī tās zinātniskais nosaukums.

V. kalniņa piebilst, ka noteikumu projekts sagatavots saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulām par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem, kā arī grozījumiem Pārtikas aprites uzraudzības likumā.

Vispārīgos principus, prasības un atbildību, kas reglamentē pārtikas produktu informāciju, jo īpaši pārtikas marķēšanu, nosaka regulapar pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem. Saskaņā ar minētās regulas prasībām marķējumā obligāti jānorāda pārtikas produkta nosaukums, sastāvdaļu apraksts, pārtikas produkta neto daudzums, minimālais derīguma termiņš vai „izlietot līdz” datums, paziņojums par uzturvērtību u.c. informācija. Šīs regulas prasības jāievēro neatkarīgi no marķēšanas prasībām, kas paredzētas īpašos ES noteikumos, kurus piemēro konkrētiem pārtikas produktiem. Tāpēc regulā par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju noteikts, ka, izplatot zvejas un akvakultūras produktus mazumtirdzniecībā, marķējumā jānorāda zivju sugas komerciālais nosaukums un tās zinātniskais nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpmāk Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija (IAUI) un valsts institūcijas kopumā nepieļautu prettiesiskas rīcības esamību, kas var radīt valstij pienākumu segt šādas rīcības rezultātā radītos materiālos zaudējumus, Biznesa augstskola Turība aicina inspekcijas darbiniekus pieteikties augstskolā uz bezmaksas lekciju kursu par normatīvo aktu ievērošanu, Db.lv informēja Biznesa augstskolas Turība.

Masu medijos 11. martā tika izplatīta ziņa, ka IAUI ieradusies augstskolas Studējošo pašpārvaldes rīkotajā kāršu spēļu vakarā un sastādījusi pārbaudes aktu, atzīstot šo pasākumu par nelikumīgi organizētu azartspēļu vakaru, turklāt izplatot šo ziņu publiskajā telpā.

Kā skaidro Studējošo pašpārvaldes un augstskolas pārstāvji, ļoti izbrīna fakts par to, ka inspekcijas pārstāvji ieradušies studentu organizētā kāršu spēļu vakarā, jo šajā pasākumā netika veiktas nekādas prettiesiskas darbības.

«Studējošo pašpārvalde organizēja kāršu spēli, kas nav aizliegts nevienā Latvijas Republikas likumā. Kāršu spēles ir intelektuālas spēles, kas sniedz iemaņas stratēģiskajā domāšanā, kas ir ļoti būtiska jaunajiem uzņēmējiem. Pasākumā netika veiktas nekādas naudas iemaksas, netika piešķirtas naudas balvas, tādēļ, atbilstoši likumam, nekorekti apgalvot, ka tika organizētas azartspēles,» skaidro Studējošo pašpārvaldes priekšsēdētājs Jānis Dāboliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ko saka paši megapelnītāji

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 10.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andrejs Livanovičs (Energy Consulting):

„Tas ir tāds pīķis kā Everests Himalajos. Tas bija ļoti trekns gads, ar kura augļiem man jāapietas daudz prātīgāk nekā Aigaram Kalvītim ar saviem treknajiem gadiem. Manā konsultāciju biznesā viens cikls ir 5-6 gadi. Tas nozīmē, ka es uz šīs peļņas rēķina dzīvoju iepriekšējos divus gadus un vēl dzīvošu 3-4 gadus. Jāturpina strādāt, un ar peļņu jāapietas ļoti prātīgi. Es to uztveru kā lielu debesu dāvanu, par kuru jābūt pateicīgam un ar kuru jāapietas ļoti prātīgi. 2008. gadā peļņa būs, taču daudzas reizes mazāka, bet 2009.gadā – vēl mazāka.”

Guntis Rāvis (Skonto būve):

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā peļņa 2021.gadā starp Latvijas bankām, tāpat kā gadu iepriekš, bija "Swedbank" - pagājušajā gadā "Swedbank" peļņa bija 73,414 miljoni eiro, kas ir par 2,5% mazāk nekā 2020.gadā, liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati.

Seko "SEB banka", kuras peļņa pagājušajā gadā bija 72,538 miljoni eiro, kas ir divas reizes vairāk nekā 2020.gadā.

Savukārt trešā lielākā peļņa starp Latvijas bankām pagājušajā gadā bija bankai "Citadele" - bankas auditētā peļņa pagājušajā gadā bija 29,643 miljoni eiro pretstatā zaudējumiem 2020.gadā.

Asociācijas datos nav uzrādīti "Rietumu bankas", kura nav asociācijas biedrs, dati, taču, pēc bankas publiskotās informācijas, "Rietumu bankas" provizoriskā peļņa pagājušajā gadā bija 21,5 miljoni eiro, kas ir par 18,6% vairāk nekā 2020.gadā, tādējādi pēc gūtās peļņas apmēra ierindojot "Rietumu banku" ceturtajā pozīcijā.

Tāpat asociācijas dati liecina, ka "Reģionālās investīciju bankas" peļņa pagājušajā gadā bija 9,08 miljoni eiro, kas ir pieaugums vairāk nekā 11 reizes, kamēr "BlueOrange Bank" peļņa pieaugusi par 45,1%, sasniedzot 7,117 miljonus eiro. Vienlaikus atbilstoši "BlueOrange Bank" publiskotajiem auditētajiem datiem bankas peļņa pērn bija 9,766 miljoni eiro, kas ir 2,6 vairāk nekā 2020.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas mērs pērn izdevīgi pārdevis īpašumu

Vēsma Lēvalde, Db, 03.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas mērs Uldis Sesks 2008. gadā pārdevis nekustamo īpašumu Liepājā par 325 tūkstošiem latu Askoldam Kļaviņam. Kopējie mēra ienākumi bijuši vairāk nekā 391 tūkstotis latu, liecina iesniegtā amatpersonas deklarācija.

Liepājas domē Uldis Sesks nopelnījis 39.5 tūkstošus latu, kā a/s Latvenergo padomes loceklis 10.8 tūkstošus latu, Latvijas Hipotēku un zemes bankā peļņa bijusi 2494 lati, kā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs viņš nopelnījis 13.2 tūkstošus latu. Skaidrā naudā Uldis Sesks paspējis uzkrāt 15 tūkstošus ASV dolāru, 30 tūkstošus eiro un 35.1 tūkstoti latu. Banku kontos Liepājas mēram glabājas 211.2 tūkstoši eiro un mazliet vairāk nekā 13.7 tūkstoši latu.

Uldis Sesks izsniedzis aizdevumos 198 tūkstošus latu, tostarp SIA Kalnmuiža - 160 tūkstošus latu. Parādsaistību Liepājas mēram nav. Viņš ziedojis Liepājas partijai 1500 latu un 4500 latu labdarībai. Liepājas mēra īpašumā ir dzīvojamā māja Otaņķu pagastā, 1653 daļas SIA ELKAUTO un 4 daļas SIA Kalnmuižas viesnīca. Viņa lietošanā ir viena dienesta automašīna Audi A6 un viena automašīna ar ģenerālpilnvaru Subaru Impreza, personiskajā īpašumā tikai 1991. gadā ražota piekabe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas "Coface" publiskotajā Baltijas valstu lielāko uzņēmumu "Top50" reitingā šogad iekļuvuši 27 Lietuvas uzņēmumi, 17 Igaunijas un seši Latvijas uzņēmumi, aģentūru LETA informēja "Coface" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka Latvijas pozīcijas šajā reitingā ir vispieticīgākās un turklāt tās šogad pasliktinājušas - ja iepriekšējos divus gadus Baltijas "Top50" klasificējās astoņi uzņēmumi no Latvijas, tad šajā gadā - par diviem mazāk.

Kopumā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu apgrozījums pērn veidoja 74 miljardus eiro, bet peļņa - 2,78 miljardus eiro. Latvijas uzņēmumu pienesums starp Baltijas "Top50" lielākajām kompānijām ir 9,4% apgrozījuma un 10,6% peļņas ziņā.

Igaunija savas pozīcijas šī gada Baltijas "Top50" uzņēmumu reitingā nostiprinājusi un tajā pārstāvēto uzņēmumu skaits ik gadu būtiski pieaug - šogad reitingā iekļuvuši 17 Igaunijas uzņēmumi, pērn - 14, bet 2021.gadā tādu bija tikai 10. Lietuvas uzņēmumu pozīcijas uzņēmumu reitingā ir samērā stabilas - šogad reitingā pārstāvēti 27 uzņēmumi no Lietuvas, pērn - 28, savukārt 2021.gadā - 32.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sporta klubu pārstāvji: Sliktāk vairs nevar būt!

Db.lv, 25.03.2021

Latvijas Veselības un Fitnesa asociācijas vadītājs un valdes loceklis Gints Kuzņecovs.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Veselības un Fitnesa asociācija informē, ka nozares apgrozījums 2021.gadā ir samazinājies par 90% un zaudējumi sasniedz gandrīz pusmiljonu eiro mēnesī, kas jau ir sarkanā gaisma luksoforā.

Tā atgādina, ka sports un sporta klubi ir viena no retajām nozarēm, kuras darbība tika pilnībā pārtraukta kopš decembra, un tās darbība bijusi ierobežota praktiski visu laiku kopš pandēmijas sākuma valstī.

“Sliktāk vairāk nav kur! Runājot veselības ministra žargonā, sporta nozares luksoforā jau no gada sākuma ir ieslēgusies sarkanā lampiņa. Tas nozīmē, ka ir jāsāk apsvērt, vai nav vieglāk slēgt sporta centrus un sporta klubus, nevis mēģināt izdzīvot laikā, kad redzams, ka valdībai nav cita plāna, kā tikai sagaidīt pandēmijas beigas pasaulē. Varbūt valdība to var atļauties, bet mēs kā nozare to nevaram, jo valsts atbalsts ir nepietiekams. Valdībai ir steidzami jāpieņem lēmums – sekot citu valstu pieredzei un ļaut sportam pastāvēt. Pasaules piemēri ir pierādījuši, ka arī pandēmijas apstākļos var nodrošināt gudru un vienlaikus drošu sportošanu gan iekštelpās, gan ārā,” norāda asociācijas vadītājs un valdes loceklis Gints Kuzņecovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir maz ticams, ka nākamajā gadā akciju cenas sagaida straujš uzplaukums, taču Money CNN eksperti ir atraduši 10 akcijas, kurām ir perspektīva augt pat, ja tirgi neaugs.

Kods: MA

Tirgus kapitalizācija: 30 miljardi dolāru

Ienākumi 2008. gadā: 5 miljardi dolāru

P/E attiecība: 18*

Dividenžu ienesīgums: 0.3 %

Tādam no patērētājiem atkarīgam uzņēmumam kā MasterCard 2009. gads bijis pārsteidzoši labs. Tomēr sliktākajā ekonomiskajā stāvoklī kopš Lielās Depresijas laikiem, MasterCard ne tikai izdevies palielināt ienākumus par 1 % triju ceturkšņu laikā (jo patērētāji kredītkartes lieto vairāk), bet arī palielināja operatīvo peļņu par 24 % (palielinot komisijas maksas un samazinot mārketinga izmaksas). Tas notika tad, kad patērētāji netērējās. Tomēr patlaban ir zīmes, ka maciņi atkal varētu tikt atvērti. Viens faktors, kas par to liecina, ir – MasterCard darījumu skaits ir pārstājis kristies. Tas nozīmē, ka MasterCard ienākumi pieaugs, uzskata analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā tehnoloģijas palīdz investīciju instrumentus padarīt pelnošākus

Kārlis Purgailis, “CBL Asset Management” valdes priekšsēdētājs, 24.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezrūpīgā attieksme pret uzkrājumiem 2. pensiju līmenī, kurus lielākoties cilvēki neasociē ar savu tiešo uzkrājumu, parasti mainās krīzes un ekonomisko satricinājumu brīžos, un Covid-19 nav izņēmums.

Pandēmijas izraisītais tirgus kritums šī gada pavasarī bija lielākais kopš 2008. gada, taču tai pašā laikā atgūšanās periods viens no īsākajiem. Tas ir veicinājis interesi – kāpēc kādam ieguldījumu plānam klājas ievērojami labāk, kur un kā nauda tiek ieguldīta, kāds no tā ieguvums pašam un ekonomikai?

Viens no lielajiem jautājumiem, ko sev uzdod ieguldījumu fondu un pensiju uzkrājumu pārvaldnieki, ir pareizākās jeb pelnošākās ieguldījumu stratēģijas izvēle. Protams, vienkārša atbilde uz šo jautājumu nav atrasta, jo ir atkarīga no daudziem un dažādiem apstākļiem, tomēr pamatā viss sākas ar divām filozofijām jeb ieguldījumu pārvaldīšanas pamata stratēģijām – pasīvo un aktīvo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo 12 mēnešu laikā, Statoil stacijās izmalkoti 1.52 miljoni litru, kas satilptu 40 benzīna vedējos, aromātiskā dzēriena - salīdzinot ar tādu pašu laika periodu iepriekš, tas ir 5% vairāk.

Latvijā ik dienu dzirdams vārdu salikums "ekonomiskā krīze" un tiek publiskoti aizvien jauni dati par dažādu preču patēriņa kritumu, kafijas noietā vērojams pieaugums, Db informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

"Šie dati liecina, ka cilvēku aizņemtība un ikdienas steiga tikai pieaug un cilvēki pesimistisko ziņu ietekmē nav pārtraukuši rosīties. Kafija tonizē un paaugstinās darba spējas, uzlabo garastāvokli un gādā par darba spara pilnu dienas sākumu," saka Gatis Pavārs, SIA Latvija Statoil Iepirkumu un kategoriju attīstības daļas vadītājs. Vienlaikus G. Pavārs norāda, ka preču "kustība" Statoil veikalos liecina - cilvēki savos pirkumos kļūst līdzsvarotāki un izvēlas gudrāk. Preču izvēle vairs nav tik impulsīva un cilvēki vairāk, nekā agrāk, izvēlas akciju preces. "Es gan šīs izmaiņas vairāk saistu ar to, ka mūsu sabiedrībā sarūk patēriņa kults un sabiedrība vienkārši sāk nobriest," uzskata G. Pavārs. Noslēgumā G. Pavārs arī atzīmē, ka malkot kafiju no rītiem Statoil stacijās veicina arī fakts, ka jaunā veikala koncepcija ar kvalitatīviem expresso kafijas pupiņu aparātiem jau ieviesta gandrīz visā Statoil tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Zaļš iet kopā ar visu – SIA Rīgas meži vides izglītības projekts Zaļā klase

Laura Slišāne, SIA Rīgas Meži projekta Zaļā klase vadītāja, 07.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes mākslinieki ir pārliecināti, ka balts, melns un pelēks iet kopā ar visu. SIA Rīgas meži valda pārliecība, ka ar visu iet kopā tieši zaļais. No ekoloģijas aspekta Rīgas mežos ligzdo zaļās vārnas, veselās koalīcijās aug zaļās bērzlapes, bet opozīcijā – zaļās mušmires. No ekonomiskā aspekta Rīgas mežos ir papilnam zaļās enerģijas – ekonomiku sildām, bet mājsaimniecības apkurinām ar biomasu, šķeldu un kokskaidu granulām. Taču pāri visam zaļo jaunība. Tāpēc no sociālā aspekta SIA Rīgas meži vairāku gadu garumā ir iedzīvinājusi vides izglītības projektu Zaļā klase, jo par zaļu pat vēl zaļāks patiešām ir tikai skolas laiks.

Kas lācītim vēderā

Sevišķi zaļš skolas laiks ir Rīgas un Pierīgas pirmsskolas, vispārizglītojošo un profesionālo mācību iestāžu audzēkņiem, jo 35 km attālumā no Rīgas – Ogres pusē – SIA Rīgas meži veido informācijas un vides izglītības kompetenču centru Zaļā klase. Un kompetenču te patiesi ir daudz.

Pirmkārt, izglītot skolēnus par to, kas ir mežs, kāda ir meža nozīme un kāds ir pilns meža apsaimniekošanas cikls, sākot no sēklas līdz dēlim. Otrkārt, tā kā prakse parasti apgāž teoriju, ļaut pašiem iemēģināt roku dažādos mežsaimnieciskajos darbos un izšķirties, vai grūtāk ir stādīt kartupeļus vai tomēr mežu. Treškārt, iemācīt justies labi dabā jebkuros apstākļos. Proti, pieņemts uzskatīt, ka saimnieks nedzen suni laukā lietus laikā, taču mežā darbu pārtrauc tikai tad, ja vēja ātrums pārsniedz 11 m/s! Ceturtkārt, iemācīt pazīt dabu. Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā spēja pazīt dabu ir handikaps turpmākajā dzīvē: ir labi zināt, kā neapmaldīties mežā, bet, ja nu tomēr ir gadījies apmaldīties, – kā rīkoties, kur mežā slēpties negaisa laikā, pat tas, kā mežā noņemt cepuri, ir svarīgi. Ja cepuri atstās pamestu augšpēdus, tad, liekot to atpakaļ galvā, ar vieglu roku galvā var uzlikt arī ērces. Ar tādām zināšanām dzīvē nepazudīsi.

Komentāri

Pievienot komentāru