Finanses

Pērn pieprasītākais apdrošināšanas veids - joprojām KASKO

Ieva Mārtiņa [email protected], 07.03.2006

Jaunākais izdevums

Pērn kopumā apdrošināšanas sabiedrības parakstījušas prēmijas par 156 milj. Ls, kas, salīdzinot ar 2004. gadu, ir par 25 milj. Ls jeb 19% vairāk, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotā informācija. Izmaksāto atlīdzību apjoms, salīdzinot ar 2004. gadu, arī pieaudzis par 19% jeb 10,9 milj. Ls, un kopumā atlīdzībās izmaksāts 67,5 milj.Ls. Piecu pieprasītāko apdrošināšanas veidu vidū, salīdzinot ar 2004. gadu, vērojamas nelielas izmaiņas. Joprojām pieprasītākais apdrošināšanas veids ir sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana (KASKO), kurā parakstītas prēmijas 45,2 milj.Ls apmērā (29% no kopējā apdrošināšanas tirgus), kas ir par 11,5 milj.Ls jeb 34% vairāk nekā 2004. gadā. Nemainīgi arī vislielākais īpatsvars izmaksāto atlīdzību jomā – 20,1 milj.Ls jeb 29,7% no tirgus – ir sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā. Salīdzinot ar 2004. gadu, atlīdzības pieaugušas par 5,1 milj. Ls jeb 34%. Otrā populārākais apdrošināšanas veids gan 2004., gan 2005. gadā bijusi sauszemes transportlīdzekļu OCTA apdrošināšana. OCTA apdrošināšanā pērn parakstītas prēmijas 28,8 milj.Ls apmērā (18,4% no tirgus), kas ir par 0,2 milj. Ls jeb 1% vairāk nekā 2004. gadā. Izmaksāto atlīdzību ziņā OCTA apdrošināšana arī atrodas 2. vietā ar izmaksātiem 15,3 milj. Ls (22,7% no tirgus). Atlīdzību apjoms pieaudzis par 2,8 milj.Ls jeb 22%, salīdzinot ar 2004. gadu. Trešais populārākais apdrošināšanas veids pēc parakstītajām prēmijām bijusi veselības apdrošināšana (2004. gadā – īpašums). Šajā apdrošināšanas veidā parakstītas prēmijas 24,3 milj. Ls apmērā (15,6% no tirgus), kas ir par 6,4 milj.Ls jeb 36% vairāk nekā 2004. gadā. Atlīdzību ziņā veselības apdrošināšana arī atrodas 3. vietā – pērn atlīdzībās izmaksāti 15 milj.Ls (22,2% no tirgus) – par 2,9 milj.Ls jeb 24% vairāk nekā pērn. Uz ceturto vietu kopš 2004. gada nokritusi īpašuma apdrošināšana – gan pēc parakstītajām prēmijām, gan izmaksātajām atlīdzībām. Šajā veidā parakstītas prēmijas 23,5 milj.Ls apmērā (15,1% no tirgus), kas ir par 4,9 milj. Ls jeb 26% vairāk nekā 2004. gadā. Īpašuma apdrošināšanā izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis diezgan krasi. Kopumā atlīdzībās izmaksāts 9,7 milj.Ls (14,3% no tirgus), kas ir par 52% jeb 3,3 milj. Ls vairāk nekā 2004. gadā. Piektais pieprasītākais apdrošināšanas veids, kurā vērojama arī visstraujākā izaugsme, ir dzīvības apdrošināšana (2004. gadā šajā pozīcijā atradās vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana). Pagājušajā gadā tajā parakstītas prēmijas 10,9 milj.Ls apmērā (7% no tirgus), kas ir par 4,3 milj. Ls jeb 66% vairāk nekā 2004. gadā. Izmaksāto atlīdzību ziņā dzīvības apdrošināšana saglabā 5. vietu ar 2,6 milj. Ls (3,9% no tirgus). Salīdzinot ar 2004. gadu, atlīdzībās izmaksāts par 3,2 mlj. Ls jeb 55% mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: izpēta iemeslus, kāpēc autoīpašnieki riskē un neiegādājas KASKO

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina statistika. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls Latvijā ir autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

AAS "Balta" detalizēti izpētījusi Latvijas KASKO nelietotājus - tika veikta daudzpakāpju telefonaptauja sadarbībā ar "GfK Custom Research Baltic", kurā aptaujāti 392 respondenti -cilvēki, kuru mājsaimniecībā ir automašīna, bet tai nav KASKO apdrošināšanas.

Trūkst atbildības par finanšu riskiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku. 90% KASKO nelietotāju Latvijā atzinušies, ka viņiem ir siltas jūtas pret savu braucamrīku.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu, uzskata Balta.

Aptauja parāda, ka biežākie iemesli, kāpēc Latvijas ģimenēs, kurās ir automašīna, tai nav KASKO apdrošināšanas, ir: "Neesmu par to interesējies, iedziļinājies" (41%). Otra visbiežākā atbilde - 32% respondentu - "Mana automašīna ir pārāk veca". Tikai 11% respondentu minējuši "KASKO apdrošināšanas polise ir pārāk dārga", kas bija trešā minētākā atbilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA savos jaunajos transportlīdzekļu KASKO apdrošināšanas noteikumos ir ietvērusi līdz šim nebijušu nosacījumu, informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

"Minētais BTA jauno KASKO noteikumu 8.12.punkts attiecas tikai uz apdrošināšanas līgumiem, kuru apdrošināšanas prēmijas tiek maksātas latos, kas Latvijas Republikā ir parasta prakse, un tā tiek maksāta pa daļām, kas, ņemot vērā straujo KASKO cenu pieaugumu, varētu būt pieprasīts nosacījums. Tādēļ var secināt, ka norādītais nosacījums attieksies uz lielu daļu BTA noslēdzamo KASKO polišu. Nesaprotams varētu šķist fakts, ka klientiem, kuri apdrošināšanas prēmiju maksā latos un apdrošināšanas atlīdzību saņems latos, nezin kādēļ jāpiemaksā BTA par lata kursa svārstībām pret eiro. Kāpēc ne pret dolāru, vai jēnu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apdrošināšanas firmām draud krīze

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426, 05.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie zaudējumi nedzīvības apdrošināšanas tirgu dzen krīzē, kuras pārvarēšanai šis un nākamais gads var būt izšķirošie. Par šā brīža dramatisko situāciju liecina pēdējo gadu attīstības tendences trīs galvenajos veidos, kuri veido Latvijas apdrošinātāju portfeļa lauvas tiesu - OCTA, KASKO un īpašuma apdrošināšanu, atzina Ergo Latvija pārstāvis Ilmārs Veide.

Lielākie zaudējumi ir OCTA apdrošināšanā - pērn 9 mēnešos OCTA apdrošināšanas nozarē strādājošās kompānijas kopumā cieta virs 2.7 milj. Ls zaudējumus, kuru apmērs līdz gada beigām pārsniegs 3 milj. Ls, prognozē Latvijas lielākā apdrošinātāja Baltas vadītājs Jānis Abāšins.

Atlīdzības aug straujāk

Lai arī apdrošināšanas tirgū pērn parakstīto bruto prēmiju apjoms pieauga strauji, tomēr atlīdzību apjoma pieaugums bija vēl straujāks. J. Abāšins domā, ka apdrošināšanas tirgū patlaban ir izšķirošs mirklis, kāds var neizturēt nežēlīgo konkurenci. "Domāju, ka interesanti laiki var būt šogad, nākamgad - kāda kompānija ies uz pārdošanu, jo konstatēs, ka nevar savilkt galus kopā. Tas būs tieši OCTA zaudējumu dēļ," tā viņš. Latvijas apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati liecina, ka pērn apdrošinātājiem bijuši iespaidīgi administratīvie un klientu piesaistīšanas izdevumi - attiecīgi 22.74 milj. Ls un 19.35 milj. Ls. Pēc J. Abāšina teiktā, kopumā klientu sadale, pārdale, asiņains cīniņš klientam ir labi, bet ilgtermiņā tam vajag arī ilgtspējīgu kompāniju, bet, ja sēž dziļos mīnusos, tad ēd savu kapitālu, "mammai" jāiegulda nauda, atklāts jautājums: cik ilgi? Agri vai vēlu griezīs nost klientam atlīdzības, piebilda J. Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTB piedāvās MINI KASKO

Ieva Mārtiņa [email protected], 18.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu KASKO apdrošināšanas izplatību, apdrošināšanas a/s BTA ir izveidojusi jaunu alternatīvu pakalpojumu uz KASKO bāzes – „ MINI KASKO”. Latvijā 506 502 automašīnām ir OCTA jeb obligātā autovadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, taču 369 746 no tām nav KASKO. Ja autoīpašniekam ir tikai OCTA, mašīna nav pilnvērtīgi apdrošināta, jo OCTA sedz mašīnai radītos bojājumus tikai ceļu satiksmes negadījumā cietušajai pusei. „Brīvprātīgā automašīnu apdrošināšana Latvijā vēl ir maz izplatīta, var teikt, ka tā zināmā mērā ir kļuvusi par elitāru apdrošināšanas veidu, jo vairumā gadījumu to izvēlās dārgo automašīnu īpašnieki,” skaidro Aldis Prokofjevs, BTA Sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas riska parakstītājs. „Taču šāda situācija nav pareiza un neatbilst Eiropas praksei, jo KASKO pasargā autovadītāju no būtiskiem riskiem, ko nesedz obligātā apdrošināšana. Viens no svarīgākajiem riskiem ir zaudējumu segšana automašīnai arī tajā gadījumā, ja tās vadītājs ir izraisījis avāriju”. Pēc BTA iekšējās statistikas 54% no uzņēmuma izrakstītajām polisēm periodā no 1.marta līdz 1.augustam tika noformētas, automašīnu iegādājoties līzingā, kad apdrošināšana ir faktiski obligāta. BTA secinājusi, ka daudzi autovadītāji, kuri nav augstākās klases vai līzingā paņemto automašīnu īpašnieki, KASKO neizvēlas finansiālu iemeslu dēļ. Tāpēc BTA saviem klientiem izveidojusi speciālu pakalpojumu „MINI KASKO”, kas sedz vienu no izplatītākajiem riskiem – zaudējumus satiksmes negadījuma izraisītāja automašīnai. Pakalpojums „MINI KASKO” ir aptuveni četras reizes lētāks nekā tradicionālā KASKO polise, līdz ar to varētu dot iespēju daudziem vadītājiem, kuri pašlaik neizmanto KASKO apdrošināšanu, pasargāt sevi no zaudējumiem. „MINI KASKO” sedz zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījumu izraisījušai automašīnai, turklāt par ceļu satiksmes negadījumu tiek uzskatīta gan sadursme ar citu automašīnu, gan ar citu satiksmes dalībnieku – velobraucēju, gājēju utt. Izraisot satiksmes negadījumu, „MINI KASKO” īpašniekam ir jāuzzvana uz vienoto BTA diennakts infodienesta tālruni 2 6 12 12 12 un jārīkojas saskaņā ar BTA sniegtajām instrukcijām. Vai arī ziņot par CSNg policijai vai aizpildīt saskaņoto paziņojumu, ja to paredz likums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises, Db.lv informēja SIA Domenikss Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas. Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

Marta sākumā SIA Domenikss uz diviem gadiem noslēdzis sadarbības līgumu ar apdrošināšanas kompāniju If Latvia, kas paredz KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecību un līgumu noformēšanu jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. DomenikssKASKO apdrošināšanas polises priekšrocības – izdevīga cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā apdrošināšanas tirgus Latvijā piedzīvojis mērenu izaugsmi – parakstīto prēmiju apjoms gada laikā ir pieaudzis par 7,5%, sasniedzot 555,1 miljonu eiro. Savukārt izmaksāto atlīdzību apjoms kāpis par 24,5%, sasniedzot 366 miljonus eiro, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotie dati.

Apdrošinātāji pieaugumu vērtē pozitīvi, uzsverot, ka atsevišķos apdrošināšanas veidos vērojams straujāks pieauguma temps nekā iepriekš, tāpat palielinās brīvprātīgo apdrošināšanas veidu pieprasījums.

"Dzīvības un veselības apdrošināšana tradicionāli aug dinamiski, bet 2019. gada galvenā iezīme ir īpašuma apdrošināšanas straujais pieaugums gan parakstīto prēmiju, gan izmaksāto atlīdzību ziņā. Tas apliecina, ka klienti novērtē apdrošināšanas nozīmi un vairāk rūpējas par savu īpašumu. Kopumā pērnā gada izaugsme bija prognozētajā apmērā, taču skaitļi vien neatspoguļo apdrošināšanas attīstību. Nozarē notiek nozīmīgas kvalitatīvas pārmaiņas, lai piemērotos klientu prasībām – attīstās attālinātie apkalpošanas kanāli un IT sistēmas, tiek papildināti polišu segumi un piedāvāti jauni apdrošināšanas veidi," komentē LAA prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jāpalielina riska faktoru daudzums KASKO prēmiju noteikšanai, lai autoīpašniekiem nebūtu, iespējams, nepamatoti jāpārmaksā. Sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO) prēmiju nosaka procentuāli no auto apdrošinājuma summas, kas pārsvarā ir arī auto vērtība. Latvijā patlaban procentus nosaka atbilstoši riskiem, kur ņemts vērā ļoti maz kritēriju, salīdzinot ar attīstītām Eiropas valstīm, Db atzina BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva. Viņa atzīmēja, ka ES apdrošinātāji cenšas veikt reālu riska novērtēšanu, rūpīgi pētot da?ādu faktoru ietekmi uz risku - to skaits sniedzas vairākos desmitos, par to raksta pat zinātniskos darbus.

Pagaidām neanalizē

Latvijā KASKO, kas ir izplatītākais riska apdrošināšanas veids, pagaidām neanalizē auto markas un modeļa ietekmi uz apdrošināmo ceļu satiksmes negadījuma risku. "Paaugstināta riska grupas izdala tikai sakarā ar auto zādzību apdrošināšanu, vadoties pēc statistikas par zagļu iecienītākajiem auto modeļiem, kuriem par to nosaka piemaksu," tā J. Alfejeva. Tarifus apdrošinātāji Latvijā aprēķina,vadoties pēc empīriskiem novērojumiem, neizdalot atsevišķus sīkos riska kritērijus. "Latvijā nav standarta apdrošināšanas segumam un vienotība noteikumos veidojas tikai konkurences spiediena rezultātā, kad lielāki tirgus spēlētāji nosaka apdrošināšanas noteikumus, bet pārējie apdrošinātāji tiem pielāgojas. Turklāt tad vienalga klientam ir iespēja maldīties, pērkot lētāku apdrošināšanu, jo problēma var slēpties nepilnīgā segumā, un zaudējumu atlīdzību, uz kuru cer autoīpašnieks, tas var nesaņemt, pat nebūdams vainīgs notikušajā negadījumā," secina J. Alfejeva. Patlaban nav izslēgta situācija, kad par Huyndai jāmaksā tāda pati prēmija kā S klases mersedesam. "Aprēķinātai gada prēmijai par auto jānosedz statistiski aprēķinātās apdrošināšanas atlīdzību izmaksas, komisijas pārdošanas kanāliem, administratīvās izmaksas u.c. Šīs statistiski aprēķinātās apdrošināšanas atlīdzību izmaksas lielā mērā arī nosaka cenu atšķirību atsevišķām auto markām un modeļiem, jo to pamatā ir ilglaicīgi uzkrātā informācija par attiecīgās auto grupas zaudējumu biežumu un smagumu," tā Baltas Riska parakstīšanas pārvaldes Transporta risku parakstīšanas daļas vadītājs Valdis Krols. Seesam Latvia Riska parakstītājs Zigurds Kruglaužs atzīst, ka galvenais princips, kas nosaka KASKO prēmijas apjomu - lai tiktu segtas negadījumā radušās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas, Db.lv informē uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecība un līgumu noformēšana iespējama jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. Domenikss KASKO apdrošināšanas polises priekšrocības ir cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process. Ja negadījuma radītie zaudējumi ir līdz 1000 latiem polises īpašnieks, pirms tam neveicot saskaņošanu ar apdrošināšanas kompāniju, var doties uz jebkuru no Domenikss auto servisa centriem, kur tiks veikti visi nepieciešamie remonta darbi, negaidot apdrošinātāja apstiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs visaktīvāk apdrošinās igauņi, turpretim Latvijas iedzīvotāji apdrošināšanas pakalpojumus izmanto vismazāk, If Latvija veiktais pētījums.

Latvijā nevienu apdrošināšanās veidu sev vai savai mājsaimniecībai nav izvēlējušies 39% iedzīvotāju, savukārt Igaunijā – tikai 18%. Lietuvā apdrošināšanu neizmanto katrs trešais, jeb 33% iedzīvotāju, Db.lv infomē Līga Lētiņa, If Latvia Komunikāciju vadītāja.

Baltijas valstīs populārākais apdrošināšanas veids ir autoīpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA), liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia un pētījumu centra TNS dati par apdrošināšanās paradumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Igaunijā OCTA polises iegādājušies 62% iedzīvotāju, Lietuvā 54% iedzīvotāju, bet Latvijā – tikai 46% aptaujāto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LABA: Nedzīvības apdrošināšanas prēmiju pieaugums 84%

, 30.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši apkopotajiem datiem par 2007.gadu, apdrošināšanas brokeru nozarē Latvijā pagājušajā gadā noticis lēcienveidīgs nedzīvības apdrošināšanā parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums vairāk kā par 84 %, salīdzinot ar 2006.gadu, informē Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācija (LABA).

Kopumā apdrošināšanas brokeri nedzīvības apdrošināšanā 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 77 miljonu latu apmērā. Dzīvības apdrošināšanā, kur bija noteikta cita apdrošināšanas prēmiju uzskaites kārtība kā nedzīvības apdrošināšanā, apdrošināšanas brokeri 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 9 miljonu latu apmērā, bet pārapdrošināšanā vēl 4,6 miljonu latu apmērā. Tādējādi kopējais uzskaitītais apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2007.gadā sasniedz 91 miljonu latu.

Nedzīvības apdrošināšanā nozīmīgs apdrošināšanas prēmiju pieaugums ir vērojams visos apdrošināšanas veidos. Lielā mērā apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumu pagājušajā gadā ir ietekmējusi apdrošinātāju īstenotā apdrošināšanas prēmiju palielināšana. Taču visvairāk nozares kopējo rādītāju izaugsmi sekmēja apdrošināšanas brokeru sabiedrību skaita pieaugums, kas 2007.gadā bija visai nozīmīgs – gada laikā darbību uzsāka vairāk kā 20 jaunas apdrošināšanas brokeru sabiedrības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā Ergo Baltijas valstīs palielinājusi apdrošināšanas prēmiju apjomu, gan peļņu, gan arī tirgus daļu, informē uzņēmums.

Ergo Baltijas valstīs 2017. gadā parakstīja apdrošināšanas prēmijas 242 miljonu eiro apmērā, kas ir par 36 miljoniem vairāk nekā 2016. gadā. Ergo peļņa 2017. gadā sasniedza 8,6 miljonus eiro (2016. gadā – 4,5 miljoni eiro).

2017. gada 11 mēnešos Ergo apdrošināšanas prēmiju apjoma pieaugums 17,6 % apmērā pārsniedza Baltijas apdrošināšanas tirgus pieauguma tempu (14,9 %), tādējādi palielinot tirgus daļu līdz 14,6 %. Vienlaikus pieaudzis arī Ergo izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms, kas 2017. gadā sasniedza 142,6 miljonus eiro, kas ir par 9,2 miljoniem eiro vairāk nekā 2016. gadā (2016. gadā – 133,4 miljoni eiro).

Visās Baltijas valstīs lielākais Ergo parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums nedzīvības apdrošināšanas segmentā sasniegts transportlīdzekļu apdrošināšanā, savukārt dzīvības apdrošināšanas segmentā – uzkrājošajā dzīvības apdrošināšanā. Nedzīvības apdrošināšanas segmentā Ergo Baltijas valstīs parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2017. gadā pieauga par 22 %, dzīvības apdrošināšanā – par 6,1 %, savukārt veselības apdrošināšanā parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums sasniedza 12,5 %. Koncentrējoties uz pozitīvu risku parakstīšanas rezultātu, uzlabots tehniskais rezultāts visās Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Autonams" īpašniekiem maksā par zagtu auto

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk būs iespējams saņemt kompensāciju pilnas nozagtās automašīnas vērtībā, jo SIA "Autonams" tiem automašīnu īpašniekiem, kuriem būs "Autonamā" uzstādīta signalizācija, imobilaizers SKYBRAKE, auto marķēšana un "Autonamā" iegādāta KASKO apdrošināšana, automašīnas nozagšanas gadījumā atlīdzinās starpību starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību (KASKO apdrošināšanas pašrisku).

Tā kā KASKO polise vairums gadījumu tikai daļēji sedz zaudējumus, tad šobrīd "Autonams" piedāvātais risinājums ir daudziem autoīpašniekiem vienīgais veids, kā 100% pasargāt sevi no zaudējumiem, kas rastos, ja automašīnu nozagtu zagļi.

Edvīns Panders, "Autonams" pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis: "Pateicoties mūsu ilgstošajai darbībai automašīnu pretaizdzīšanas jomā, esam izstrādājuši, mūsuprāt, ļoti veiksmīgu formulu jeb pilno aizsardzības komplektu, kas efektīgi pasargā autoīpašniekus no zagļu radītājiem zaudējumiem. Savukārt, ja automašīna tomēr tiek nozagta, tad mēs uzņemamies atbildību un atlīdzinām autoīpašniekam zaudējumus, kas ir starpība starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību."

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Ergo straujš parakstīto prēmiju, peļņas un tirgus daļas pieaugums

Žanete Hāka, 28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada deviņos mēnešos Ergo Baltijas valstīs palielinājusi gan apdrošināšanas prēmiju apjomu, gan peļņu, gan arī tirgus daļu, informē uzņēmums.

Šā gada deviņos mēnešos Ergo Baltijas valstīs parakstīja apdrošināšanas prēmijas 177 miljonu eiro apmērā (2016. gada deviņos mēnešos – 149 miljonus eiro). Ergo apdrošināšanas prēmiju pieaugums 18,4% apmērā pārsniedza Baltijas apdrošināšanas tirgus pieauguma tempu (14,5%), tādējādi palielinot tirgus daļu līdz 14,4 % (2016. gada deviņos mēnešos – 14,0 %). Ergo peļņa deviņos mēnešos sasniedza 6,8 miljonus eiro (2016. gada deviņos mēnešos – 3,5 miljonus eiro).

Lielākais Ergo parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoma pieaugums nedzīvības apdrošināšanas segmentā visās trijās Baltijas valstīs sasniegts transportlīdzekļu apdrošināšanā, savukārt dzīvības apdrošināšanas segmentā – uzkrājošajā dzīvības apdrošināšanā Latvijā un Lietuvā, kā arī dzīvības apdrošināšanas produktos Igaunijā. Peļņas pieaugumu nedzīvības apdrošināšanas segmentā visās trijās Baltijas valstīs sekmēja Ergo koncentrēšanās uz rentablu izaugsmi. Ergo sasniegtais pozitīvais rezultāts veselības apdrošināšanā būtiski sekmēja labu rezultātu sasniegšanu dzīvības apdrošināšanas sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums atspēko mītus par KASKO apdrošināšanu

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, - tā liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

Ceturtdien 13.septembrī, plkst.11 viesnīcas "Hotel Bergs" (Elizabetes 83/85) 1.stāva konferenču zālē notiks pētījuma rezultātu un secinājumu prezentācija, kurā piedalīsies:

- Valdis Krols, AAS "Balta" KASKO produkta vadītājs,

- Madara Melnmate, AAS "Balta" Atlīdzību direktore,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences saasināšanās dēļ KASKO apdrošināšanas cenu samazinājuma tendences turpināsies visa šā gada laikā.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsVisi aptaujātie apdrošinātāji paredz tālāku cenu samazinājumu KASKO polisēm šā gada laikā, vienlaikus atzīstot, ka zināms cenu kritums sācies jau pērn. Viens no galvenajiem iemesliem ir cenu samazinājums auto servisos.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsIf Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.Servisu cenu politikas dēļ KASKO cenas strauji auga iepriekšējos pāris gados. Ja servisos, piem., darbstundu cenas krīt par 50 %, tādai pašai ietekmei, pēc apdrošinātāju teiktā, vajadzētu būt arī uz KASKO cenām. Tiesa, cenu samazinājuma apjoms katrai apdrošināšanas kompānijai būs atšķirīgs, bet kopumā vidējā tendence varētu sasniegt samazinājumu, sākot no 15 %. Vienlaikus apdrošinātāji atzīst, ka straujāku KASKO cenu kritumu bremzē strauji pieaugošie zādzību riski, krāpniecības vai to mēģinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar cenu stabilizāciju vai pat samazinājumu autoservisos apdrošinātāji neceļ cenas nedz OCTA, nedz KASKO, raksta laikraksts Dienas bizness.

Apdrošinātāji ir novērojuši cenu stabilizēšanos oficiālajos autodīleru servisos un atzīst, ka cenas ar auto saistītajos apdrošināšanas veidos - OCTA un KASKO vairs netiek celtas un ir stabilizējušās. Pēc apdrošinātāju teiktā, iemesla pieaugt cenām šobrīd nav. Tiesa, par tālākām cenu izmaiņām apdrošinātājiem domas dalās - vieni pieļauj cenu samazinājumu, citi neizslēdz pat pieaugumu, bet vairums runā par cenu nepalielināšanu. Ja cenas auto servisos izrādīs tendenci samazināties, tas var vēlāk atsaukties arī uz OCTA un KASKO cenām, uzskata Baltas speciālisti. Vienlaikus Baltas Risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sigita Šteina uzmanīgi vērtē iespēju cenu samazinājumam, ņemot vērā zaudējumus, kurus ilgu laiku cieta apdrošinātāji OCTA apdrošināšanas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» turpmāk klientiem piedāvās iegādāties KASKO apdrošināšanu.

Atšķirībā no citām KASKO polisēm, «Tele2» mobilās KASKO polises īpašniekam tiks piedāvāta iespēja nemaksāt par tām dienām, kad ar automašīnu nebrauc. Proti, klients «Tele2» mobilajā aplikācijā var iestatīt līdz desmit stāvdienām mēnesī, kad automašīnu neizmanto, tādā veidā ietaupot līdz 20% no polises cenas, informē mobilo sakaru operators.

KASKO polises klienti varēs iegādāties tikai «Tele2» mobilajā lietotnē. Pakalpojums izstrādāts sadarbībā ar apdrošināšanas akciju sabiedrību BALTA.

«Daudziem noteikti var rasties jautājums, kas notiek situācijā, ja negadījums ar automašīnu notiek stāvdienas laikā? Šajā situācijā «Tele2» mobilais KASKO darbosies, ja klients nebūs braucis ar savu automašīnu. Piemēram, ja stāvvietā kāda automašīna noskrāpēs jūsu auto vai notiks zādzība, KASKO apdrošināšana darbosies,» paskaidro «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā Latvijā startējusi jauna interneta lapa Letakpasam.lv, kurā pieejama 100% pašapkalpošanās auto apdrošināšana no OCTA vai KASKO polises iegādes līdz atlīdzības noformēšanai.

Letakpasam.lv iespējams auto apdrošināt ātrāk un ērtāk, ietaupot līdz pat 25% KASKO izdevumu, jo nav jāmaksā par apdrošinātāja administratīvajiem izdevumiem un apkalpošanu. Šis ir pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Baltijā. Letakpasam.lv ir vienkārša, ātra un droša auto apdrošināšanas sistēma internetā, kas pieejama 24 stundas diennaktī. Tajā pirmoreiz Latvijā pilnībā pašu spēkiem būs iespēja iegādāties arī KASKO apdrošināšanas polisi, kam Letakpasam.lv garantē izdevīgāko piedāvājumu vairumā gadījumu. „Pircēju interese par auto apdrošināšanas iegādi internetā Latvijā arvien aug, taču, piemēram, KASKO polises iegādē to kavē stereotips par pārāk sarežģītu un apgrūtinošu kārtību, kādā var iegādāties šo polisi, secinājām klientu pētījumā,” norāda If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs. „Klientiem, kam būtiski ietaupīt līdzekļus, tagad ir iespēja to izdarīt, pērkot standartizētu polisi www.letakpasam.lv un pašam veikt darbības, kas apdrošinātājam vai starpniekam prasītu iesaistīt cilvēkresursus un izdevumus, par ko rezultātā maksātu klients. Ja agrāk KASKO iegādes dēļ bija jābrauc pie apdrošinātāja, tagad arī tas vairs nebūs jādara. Iegādāties auto apdrošināšanu būs tikpat vienkārši kā nopirkt aviobiļeti. Savukārt klientiem, kam ir būtisks pilna servisa pakalpojums - iespēja izvēlēties pakalpojumus, kas ir plašāki par tirgus vidējo standartu, piemēram, īres automašīna auto remonta laikā, joprojām būs iespēja iegādāties If KASKO polisi If birojā vai internetā If Online sistēmā.” Letakpasam.lv vadītāja Agita Leiboma akcentē: „Atšķirībā no citiem internetā pieejamiem pakalpojumiem, KASKO varēs iegādāties arī agrāka izlaiduma gada automašīnai - līdz pat 10 gadu vecai. Viss, kas būs nepieciešams, lai iegādātos šo polisi, ir auto tehniskā pase un pircēja dati, atsevišķos gadījumos - automašīnas foto. Turklāt, internetā būs pieejams pilns apkalpošanas cikls – ne tikai pirkuma izdarīšana, bet arī atlīdzības pieteikums. Notiekot negadījumam, klients var pieteikt negadījumu internetā un doties uz automašīnas markai un vecumam atbilstošu auto servisu, kas ir mūsu sadarbības partneris, lai nodrošinātu iespējami ātru un izdevīgu remontu. Cietušo auto nofotografēs autoservisā, tā fotogrāfijas pieteikumam var pievienot arī klients pats.” Šobrīd apdrošināšanas tirgū pasaulē attīstās trīs tendences – apdrošināšana zem cita, piemēram, auto dīlera zīmola, banku ienākšana apdrošināšanas tirgū un pašapkalpošanās apdrošināšana. Letakpasam.lv ir pirmā pašapkalpošanās apdrošināšanas preču zīme Baltijā, kas pieder vadošajam apdrošināšanas koncernam Ziemeļeiropā – If, kuru Latvijā pārstāv If Latvia. Pasaulē pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Direct Line savu darbību sāka 1985.gadā, piedāvājot apdrošināšanu pa telefonu un vēlāk apdrošināšanu internetā. Šobrīd Direct Line kļuvis par Lielbritānijas lielāko apdrošinātāju, kā arī ir izvērsis savu darbību Vācijā, Itālijā un Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apdrošināšanas tirgū - zini vai mini

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426, 30.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas, vēloties klientam piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, rada priekšnosacījumus apdrošināšanas brokeru izstumšanai no tirgus.

Brokeri lēš, ka no tā varētu ciest klienti. Virzību varas gaiteņos sākušas banku ierosinātās izmaiņas apdrošināšanas starpniecības jumta likumā, kas paredz bankām iespēju kā aģentiem piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, neapdrošinot savu civiltiesisko atbildību.

Eiropas ekonomiskās zonas vairākās valstīs bankām ir tiesības darboties kā aģentiem, tomēr tās atzīst, ka vairumā gadījumu banka kā aģents pārstāv tikai to apdrošinātāju, kurš ir banku meitas uzņēmums (Francija, Somija, Vācija), bet situācija, kad bankas izplata vairāku apdrošinātāju produktus, nav bieži sastopama, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija. Dažās valstīs ir nosacījums, ka jāsaņem piekrišana no visiem iesaistītajiem apdrošinātājiem par to, ka banka izplatīs arī citu apdrošinātāju produktus (Luksemburga). Polijā noteikts, ka pretējā gadījumā bankai ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību. Ungārijā noteikts, ka bankas ir tiesīgas izplatīt tikai savstarpēji nekonkurējošus apdrošināšanas produktus, ja tie kalpo kā papildinājums banku pamatdarbībai (īpašuma apdrošināšana nav uzskatāma par tādu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veselības apdrošināšanu balsta valsts, citi taupa

Ieva Mārtiņa, Irēna Zandere, 08.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privāto uzņēmēju aktivitāte veselības apdrošināšanas iegādē sākusi sarukt, ko nevarētu teikt par valsts iestādēm. Šogad veselības apdrošināšanā, ko Latvijā pamatā pērk valsts un privātie uzņēmumi saviem darbiniekiem, kopumā gandrīz vairs nepieaug pirkto polišu skaits, bet nelielais pieaugums gūts uz pieaugošo cenu rēķina, ko veicināja cenu kāpums veselības aprūpes iestādēs.

Vienlaikus daži apdrošinātāji secinājuši, ka veselības apdrošināšanas tirgū šobrīd lielākais patērētājs ir valsts sektors, kurā "turpina pirkt veselības apdrošināšanu", kā to darījuši līdz šim. Savukārt pieaugušo izmaksu un ekonomikas bremzēšanās dēļ daļai uzņēmumu nākas savilkt jostas un atteikties no daļas bonusu saviem darbiniekiem.

Daudzi atsakās

"Ir tendence, ka uzņēmumi kļuvuši mazāk aktīvi, nepērk apdrošināšanu. Veselības apdrošināšanas apjomi arī sarūk, jo ir uzņēmumi, kur sarūk darbinieku skaits. Tāpat, ja kādreiz izvēlējās plašākas veselības apdrošināšanas programmas, tad tagad izvēlas vienkāršākas, jo pakalpojums kļūst dārgāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Brokeri apdrošina ceturtdaļu

, 08.03.2007

Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) apkopotie dati liecina, ka apdrošināšanas brokeru nozares pieaugums 2006.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, ir bijis neprognozēti augsts – 55%, sasniedzot vairāk kā 52 miljonus latu kopējo parakstīto prēmiju apjomu, Db.lv informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

Apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjoms ir pieaudzis visos apdrošināšanas veidos, izņemot kredītu apdrošināšanu, kas sastāda nenozīmīgu apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju daļu. Apdrošināšanas brokeru parakstītās prēmijas veselības apdrošināšanā un dzīvības apdrošināšanā 2006.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, ir dubultojušās un dzīvības apdrošināšanā sasniedz gandrīz 6,4 miljonus latu, bet veselības apdrošināšanā jau pārsniedz 9 miljonus latu.

Tradicionāli vislielākais apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjoms ir sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO), kur parakstīto prēmiju apjoms 2006.gadā pārsniedz 18 miljonus latu un pieaugums ir 43%. Samērā lielu apdrošināšanas brokeru parakstīto prēmiju apjomu sastāda arī īpašuma apdrošināšana, kas 2006.gadā sasniedz 6,5 miljonus latu un uzrāda 26% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanas nozarē jāienāk robotikai un mākslīgajam intelektam

Rūta Kesnere, 24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozarei ir vajadzīga visaptveroša digitāla stratēģija, kas ietvertu ne tikai pašapkalpošanos, bet arī robotiku un mākslīgo intelektu

Tā intervijā DB stāsta apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs.

Fragments no intervijas:

Vai ir stingra korelācija starp apdrošināšanas pakalpojumu attīstību un iedzīvotāju pirktspēju? Kā tas ir Latvijā?

Šāda korelācija neapšaubāmi ir – apdrošināšanas nozare ir ļoti cieši saistīta ar katras valsts ekonomisko sniegumu attiecīgajā brīdī, un, palielinoties pirktspējai, palielinās pieprasījums pēc apdrošināšanas. Viens no rādītājiem, ko analizē nozares eksperti un kas liecina par katras valsts ekonomisko attīstību un iedzīvotāju pirktspēju, ir apdrošināšanas īpatsvars ekonomikā attiecībā pret iekšzemes kopproduktu. Latvijā, salīdzinot ar citām valstīm, šī attiecība nedzīvības apdrošināšanā ir 1,8%. Lielbritānijā tie ir 2,8%, Īrijā – 4%, Francijā – 3,2%. Pozitīva tendence, ka Latvijā pieprasījums pēc apdrošināšanas katru gadu palielinās. Ir jāsaprot, ka apdrošināšana ir vērtība. Piemēram, OCTA nereti tiek uztverta kā papildus nodoklis, nevis kā savas atbildības apdrošināšana. Citāda ir situācija, iegādājoties KASKO, ceļojumu un īpašuma apdrošināšanu – klienti saprot, ka līdz ar polisi iegūs lielāku drošību un sirdsmieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana arī šogad apdrošinātājiem varētu nest zaudējumus, taču tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nav pamata, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

«Pagājušā gada OCTA cenu kāpums atspoguļosies visa šā gada laikā, jo ietekme nāk ar 12 mēnešu nobīdi. Nav tā, ka šodien, paceļot cenu, tu jau pelni. To redzēs tikai pēc 12 mēnešiem. Līdz ar to 2017.gadā OCTA vēl būs mīnusos, arī par 2018.gadu vēl būs mīnusiņš, bet jau daudz mazāks. Turklāt reti kurā Eiropas valstī OCTA tirgus ir stabili rentabls - lielas peļņas šajā veidā nav nevienam,» teica Abāšins.

Tāpat viņš sacīja, ka tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nesaskata pamatu, vienlaikus pastāv varbūtība, ka cenas varētu samazināties. «Ja prognozējam, kas notiks tālāk, es neredzu iemeslu tālākam straujam OCTA cenu kāpumam. Mēs cenu līmenī būsim pietuvojušies Lietuvai un Igaunijai. Vai mūsu cenām būtu jābūt augstākām nekā kaimiņvalstīs? Domāju, ka nē. (..) Jautājums ir, vai nebūs vēl arī cenu krituma. Tirgus ir tirgus. Ja kāds sajutīs, ka cena viņam ir pietiekami rentabla, tas var »paspiest« cenas arī uz leju un uz tā rēķina iegūt kādu papildu tirgus daļu. Dzīvosim, redzēsim,» pauda asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru