2012.gadā Ventspils brīvostā kopējais kravu apgrozījums sasniedzis 30,4 miljonus tonnu, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 3,4 miljoniem tonnu jeb 13% pārsniedz iepriekš plānoto apjomu, informē Ventspils brīvosta.

Pēdējo reizi 30 miljonu tonnu robežu Ventspils brīvosta pārsniedza 2007.gadā, bet pirms tam – tikai līdz 2001.gadam, kad vēl darbojās naftas cauruļvads.

Visvairāk ostā pārkrauti naftas produkti – 16 miljoni tonnu, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Otrs lielākais kravu apjoms bija akmeņoglēm – gandrīz astoņi miljoni tonnu, kas nozīmē palielinājumu par 19% salīdzinājumā ar pagājušo gadu, kā arī jaunu akmeņogļu rekordapjomu Ventspils brīvostā. Trešais lielākais bijis Ro-Ro kravu apjoms – gandrīz divi miljoni tonnu, kas nedaudz pārsniedz 2011.gada līmeni un arī ir jauns Ro-Ro kravu rekordapjoms ostā. 2012.gadā Ventspils brīvostā bija arī jauns pasažieru skaita rekords – vairāk nekā 61 tūkstotis prāmju un kruīzu kuģu pasažieri.

Astoņi no desmit Ventspils brīvostas termināļiem divpadsmit mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret pagājušo gadu. Lielākais kravu pieaugums bijis a/s Ventbunkers – par 34% , SIA Ventspils Nafta termināls – par 6%, un a/s Baltic Coal Terminal – par 18%.

Veiksmīgs gads Ventspils brīvostā bijis arī rūpniecības attīstībā, jo atklātas divas jaunas rūpnīcas - Malmar Sheet Metal un Ventspils metināšanas rūpnīca, tiek būvēta šķidro kristālu tehnoloģiju ražotne. Arī rūpnieciskais sektors nodrošina daļu no kravu apjoma Ventspils ostā.

Savukārt, izvērtējot ekonomisko situāciju Eiropā, prognozes 2013.gadam Ventspils ostā tiek izteiktas piesardzīgi.
Krīzes ietekmē valstis īsteno plašas taupības programmas, apgrozībā nenonāk miljardi eiro, kas nozīmē, ka samazinās pieprasījums pēc precēm, tostarp energoresursiem – naftas produktiem un akmeņoglēm, kas ir visvairāk pārkrautās kravas Ventspils ostā, norāda brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Ventspils brīvostā pieļauj, ka varētu būt kravu apgrozījuma kritums salīdzinājumā ar 2012.gadu, pārkraujot aptuveni 28,5 miljonus tonnu, kas ir par 1,9 miljoniem tonnu mazāk nekā 2012.gadā.

Šogad, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, Ventspils brīvostā tiks būvēta 12. piestātne, kur būs jauns terminālis, turpināsies sauskravu termināļa celtniecība starp abiem Ventas tiltiem, turpināsies ostas pievadceļu rekonstrukcija un būvniecība, kā arī tiks veikta pirmā muliņa demontāža, lai varētu attīstīt Baltic Coal Terminal otro kārtu. Vairāk nekā 60% Ventspils brīvostas budžeta izdevumu tiks ieguldīti attīstības projektu īstenošanai.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra