Pieaug Kazahstānas kravu tranzīts

Pērn būtiski palielinājies importa kravu apjoms no Kazahstānas uz Latvijas pieostas stacijām, veidojot 1898 tūkst. t, kas ir par 424 tūkst. t (jeb 28.8%) vairāk nekā 2011. gadā.

DB jau rakstīja, ka Kazahstānas dzelzceļa prezidents Askars Mamins, kurš vakar tikās ar Valsts prezidentu un savu kolēģi Latvijas dzelzceļa vadītāju Uģi Magoni, meklē investīiciju iespējas Rīgas ostas terminālos kravu apjomu palielināšanai.

Nosūtīto kravu apjoma īpatsvars importa un sauszemes tranzīta pārvadājumos no Kazahstānas 2012. gadā bija 4,1% un ieņem trešo vietu pēc Krievijas un Baltkrievijas, liecina LDz Cargo dati. Ja 2009. gadā tika pārvadāts 1155 tūkst. t kravu, tad 2010. gadā jau 2283 tūkst. t kravu, bet 2011. gadā – 2238 tūkst. t. Kravu pārvadājumi 2012. gadā kopumā veidoja 2610 tūkst. t, kas ir par 372 tūkst. t vai 16,6 % vairāk, nekā 2011. gadā.
   
Lielākā kazahu importa kravu daļa ir naftas produkti: 2012. gadā tika pārvadāti 718,8 tūkst. t, metāli un ferosakausējumi – 515,5 tūkst. t, graudi – 414,5 tūkst. t, akmeņogles – 230 tūkst. t un pārtikas rūpniecības produkti – 231,4 tūkst. t. Turklāt graudu pārvadājumi palielinājušies trīs reizes, pārtikas kravas – par 65%, naftas produkti – par 60%. Pie tam nozīmīgākā kravu daļa tiek pārvadāta konteineros.

Pērn bija vērojama sauszemes tranzīta kravu pārvadājumu samazināšanās caur Latviju uz Kazahstānu, galvenokārt no tām ir pārtikas rūpniecības produkcija un ķīmiskās kravas. Ja iepriekšējos gados vērojams konteinerizēto kravu pārvadājumu pieaugums, tad pērn piedzīvots kritums. 2012.gadā konteineru pārvadājumi veidoja 44711 TEU vienību, kas ir 87,1% no 2011. gadā pārvadāto konteinerkravu apjoma.

Ar konteinervilcienu «Baltika-tranzīts» 2012.gadā tika pārvests 12,9 tūkst. TEU vai 11,6% no kopējiem konteinerpārvadājumiem pa Latvijas teritoriju. Sākot ar 2009. gadu, šo konteinervilcienu intensīvi izmanto nemilitāro kravu pārvadājumiem NATO militāram kontingentam Afganistānā. Pērn gan piedzīvots šī konteinervilciena kravu kritums tieši Afganistānai domāto kravu dēļ. Ja 2011. gadā minētie pārvadājumi bija 15,6 tūkst. TEU vai 15,4% no kopējiem pārvadājumiem pa Latvijas teritoriju, tad 2012. gadā tie samazinājās līdz 12,9 tūkst. TEU vai 11,6 % no kopējiem konteinerpārvadājumiem pa Latvijas dzelceļu.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra