Transports un loģistika

Piecas lidsabiedrības protestē pret Alitalia kapitāla palielinājumu

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2002

Jaunākais izdevums

Piecas Eiropas lidsabiedrības - Lufthansa, British Airways, BMI British Midland, KLM un SAS Scandinavian Airlines - protestē pret Alitalia kapitāla palielinājumu ar valsts palīdzību. Visas minētās 5 lidsabiedrības ir iesniegušas prasību ES Satiksmes komisārei par konflikta neitralizēšanu. Jūnijā ES Komisija atļāva Alitalia palielināt savu kapitālu līdz 1,43 miljardiem eiro, kur 892 miljoni nāca no valsts un pārējie no privātā kapitāla. Līdz ar to ir izjaukts privātinvestora princips, jo privātais kapitāls ir piedalījies tikai ar 38%, bet valsts ar 62%. Tas rada negodīgu konkurenci. Šajā gadījumā lidsabiedrības nevar izprast ES Komisijas atļauju, kas ir pretrunā ar ES gaisa satiksmes politiku attiecībā uz Eiropas tirgus konsolidēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Alitalia, kas 62 gadus atradās Itālijas valsts kontrolē un galu galā bankrotēja, tagad atdzimusi kā privāta kompānija, kuras akcionāri ir Air France-KLM un 25 Itālijas investoru grupa ar nosaukumu Italian Air Company, ziņo Associated Press.

Līgums starp Air France-KLM un Italian Air Company paredz, ka Air France-KLM tuvāko četru gadu laikā nevarēs palielināt savu kontroli Alitalia.

Par Alitalia izpilddirektoru kļuvis Italian Air Company ieceltais Rokko Sabelli (Rocco Sabelli).

Izsakoties par Alitalia nākotni, aviokompānijas analītiķis norāda: "Es domāju, ka tagad tā [Alitalia] būs daudz labāka aviokompānija... Vismaz sākumā tā būs tikai Itālijas un Eiropas aviokompānija. Tā nav globāla aviokompānija. Tā nevar konkurēt ar Lufthansa, British Airways, Air France un pat ne ar Iberia.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtības piemeklējusī Itālijas nacionālā lidsabiedrība «Alitalia» pirmdien paziņoja, ka kopumā saņēmusi septiņus pārņemšanas piedāvājumus, tostarp no Vācijas nacionālās aviokompānijas «Lufthansa» un Lielbritānijas «easyJet».

Pirmdien noslēdzās termiņš, kad ieinteresētās puses varēja izteikt piedāvājumus «Alitalia».

«Lufthansa» un «easyJet» norāda, ka uzņēmumi vēlas iegādāties vien daļas no «Alitalia», tādējādi šie piedāvājumi varētu sagādāt vilšanos Itālijas valdībā, kas vēlas «Alitalia» pārdot vienā komplektā, lai izvairītos no masveidīgām darbvietu likvidēšanām.

«Alitalia» vēsta, ka īpaši aviokompānijas komisāri tagad sāks izvērtēt saņemtos piedāvājumus.

Kā ziņots, «Alitalia» akcionāri maijā vienbalsīgi nobalsoja par ārkārtas administratīvās procedūras īstenošanu, kas ir solis tuvāk aviokompānijas likvidācijai, turpinoties pūliņiem atrast pircēju.

Itālijas valdība maijā pavēstīja, ka tā piešķirs «Alitalia» pagaidu aizdevumu, lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu aptuveni sešus mēnešus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālā aviokompānija «Lufthansa» ir gatava izteikt piedāvājumu aptuveni 500 miljonu eiro apmērā, lai iegādātos daļu no grūtības piemeklējušās Itālijas nacionālās lidsabiedrības «Alitalia», pirmdien vēsta laikraksts «Corriere della Sera».

Laikraksts norāda, ka «Lufthansa» piedāvājums attiektos uz «Alitalia» aviācijas biznesu, neietverot uzņēmuma darbību lidostās, un paredzētu uz pusi likvidēt aptuveni 12 000 darbvietu.

«Corriere della Sera» raksta, ka Itālijas valdība šo piedāvājumu uztver par pārāk nežēlīgu attiecībā uz darbvietu likvidēšanu.

Gan «Lufthansa», gan «Alitalia» komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Šodien noslēdzas termiņš, kad ieinteresētās puses var izteikt piedāvājumus «Alitalia».

Kā ziņots, «Alitalia» akcionāri maijā vienbalsīgi nobalsoja par ārkārtas administratīvās procedūras īstenošanu, kas ir solis tuvāk aviokompānijas likvidācijai, turpinoties pūliņiem atrast pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa par interesi iegādāties airBaltic: Nevaram to komentēt

Egons Mudulis, 01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konsolidācija palīdz iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā.

Pārņem daļu no Air Berlin, vēlas pirkt Alitalia daļas, attīsta dažādas klases lidsabiedrības, diversificē floti un investē digitalizācijā

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lufthansa grupas viceprezidents Dr. Štefans Kroicpaintners, kas ir atbildīgs par grupas pakalpojumu pārdošanu Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā, un grupas runasvīrs šajos reģionos Boriss Ogurskis.

Rīgā jums ir samērā maza tirgus daļa – 3,3% pērn. Kāda ir Lufthansa vieta pasaulē?

Esam lielākā aviācijas grupa pasaulē ar trīsdaļīgu stratēģiju. Pirmais pīlārs ir augstākās klases lidsabiedrības, otrs – aviolīnijas, kas veic tiešos savienojumus, un trešais – pakalpojumu kompānijas kā Lufthansa Technik, LSG, kas ir ēdināšanas kompānija, Lufthansa Cargo, kas veic kravu pārvadājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair trešdien paziņoja, ka atceļ ieceri iegādāties ar zaudējumiem strādājošo Itālijas lidsabiedrību Alitalia, šādu lēmumu skaidrojot ar pilotu nepietiekamību, kuras dēļ aviosabiedrība bijusi spiest atcelt tūkstošiem lidojumu.

Ryanair skaidro, ka galvenais uzdevums lidsabiedrībai šajā ziemā būs atrisināt pilotu nepietiekamības problēmu.

Aviokompānija piedāvājumu iegādāties Alitalia izteica šā gada jūlijā.

Kā ziņots, Alitalia akcionāri maijā vienbalsīgi nobalsoja par ārkārtas administratīvās procedūras īstenošanu, kas ir solis tuvāk aviokompānijas likvidācijai, turpinoties pūliņiem atrast pircēju.

Itālijas valdība maijā pavēstīja, ka tā piešķirs Alitalia pagaidu aizdevumu, lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu aptuveni sešus mēnešus.

Interesenti piedāvājumus Alitalia iegādei var izteikt līdz oktobrim. Ja pircējs netiks atrasts, administratori organizēs lidsabiedrības likvidēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija vienojusies ar Eiropas Komisiju (EK) par jaunas nacionālās lidsabiedrības izveidi, lai aizstātu finanšu grūtībās nonākušo aviokompāniju "Alitalia", ceturtdien paziņoja valsts Ekonomikas ministrija.

Jaunā lidsabiedrība "Italia Trasporto Aereo" (ITA) darbību pilnībā sāks no 15.oktobra pēc tam, kad Itālijas valdība panākusi konstruktīvu un sabalansētu risinājumu ar EK, norāda ministrija.

Iepriekš bija paredzēts, ka jaunā lidsabiedrība darbību sāks augustā, pašā tūrisma sezonas karstumā, tūrisma sezona, taču mēnešiem ilgušās sarunas ar EK turpinājās pat pēc sākotnējās vienošanās maijā.

Darboties, izmantojot valdību naudu, turpina kompānijas, kurām bija jābankrotē 

Īrijas aviokompānija Ryanair jau pirms laika ziņoja par plāniem investēt 200 miljonus...

ITA būs par pusi mazāka flote nekā "Alitalia", tās operācijas uz zemes tiks atdalītas atsevišķā uzņēmumā, kā arī atdotas lidostu laika nišas.

Paredzams, ka pašreizējie "Alitalia" darbinieki savas darbavietas nezaudēs.

"Alitalia" jau gadiem strādā ar zaudējumiem, ņemot vērā zemo cenu lidsabiedrību izrādīto sīvo konkurenci un degvielas cenu kāpumu.

Itālijas valdība vairākus gadus nesekmīgi centās atrast "Alitalia" pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Alitalia» riskē ar visu

Aivars Mackevics [email protected], 30.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas lidsabiedrības Alitalia padomes priekšsēdētājs Giancarlo Cimoli atkal ir spiests izšķiroši rīkoties, lai paglābtu Alitalia, jo sanācijas un reorganizācijas plānu nav iespējams pietiekami ātri īstenot, tādēļ visu laiku tiek tērētas finansiālās rezerves. Tagad Cimoli ir jāķeras klāt pēdējiem brīvajiem līdzekļiem 235 miljonu eiro, lai samazinātu iepriekšējā saimnieciskā gada zaudējumus 575 miljonu eiro apmērā. Cimoli vēl joprojām cer, ka atradīsies pietiekami daudz investori, kas būs ar mieru finansēt Alitalia kapitāla palielināšanu. Rudenī vajadzētu sanākt 1,2 miljardiem eiro. ES Komisija ir piekritusi kapitāla palielināšanai ar nosacījumu, ka Itālijas valsts kapitāla daļas tiks samazinātas no 62% līdz 50%. Turklāt šo kapitāla pasākumu ir jāgarantē Deutsche Bank. ES Komisija ir piekritusi sanācijai, kaut arī citas lidsabiedrības bija pret to, jo Alitalia jau vairākkārt ir saņēmusi subsīdijas, bet tas vēl nekad nav devis ekonomiski veiksmīgus rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aeroflot atjaunos sarunas par Alitalia pirkšanu

, 18.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas aviokompānija Aeroflot gatava atjaunot sarunas par itāļu aviokompānijas Alitalia daļu pirkšanu, kā paziņojis Krievijas prezidents Vladimirs Putins pēc tikšanās ar Itālijas premjerministru Silvio Berluskoni, informē lenta.ru.

Itālijas valdība jau vairākus gadus izskata iespējas pārdot savas Alitalia daļas. Jāpiebilst, ka Alitalia strādā ar zaudējumiem.

Aviokompānijas valsts daļas bija gatavs pirkt gigants Air France - KLM, taču pret to iebilda S.Berluskoni un arī arodbiedrības. Alitalia ir starp Itālijas lielākajām aviokompānijām, un ar savu 179 lidmašīnu parku tā ir alianses Sky Team sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Alitalia ir piekritusi Air France pārņemšanas piedāvājumam, kā rezultātā Air France zaudējumus nesošo Itālijas aviokompāniju iegādāsies par rekordzemu summu - 138 miljoniem eiro, ziņo BBC.

2007. gadā rīkotajā izsolē Itālijas valdībai, kurai pieder 49,9% no Alitalia, neizdevās pārdot aviokompāniju, kura pēdējos 5 gadus strādājusi ar zaudējumiem.

Air France piedāvā akciju maiņas darījumu, kas paredz mainīt vienu Air France akciju pret 160 Alitalia akcijām, novērtējot vienu Alitalia akciju uz 0,10 eiro, kas ir par 81% mazāk nekā Itālijas aviokompānijas akciju cena biržā.

Piedāvājumā Air France sola aviokompānijas pamatkapitālā injicēt 1 miljardu eiro, kā arī investēt 608 miljonus eiro Alitalia parādzīmju izpirkšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas valdība apstiprinājusi kādas investoru grupas piedāvājumu iegādāties valsts zaudējumus nesošo aviokompāniju Alitalia, ziņo Associated Press.

Alitalia par kopumā 1.025 miljardiem eiro iegādāsies investoru grupa ar nosaukumu Compagnia Aerea Italiana (CAI).

Itālijas valstij piederošā aviokompānija iegādāta divus gadus pēc tam, kad valdība uzsāka procesu, kurā vēlējās pārdot tai piederošās 49.9% Alitalia kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas jaunā nacionālā lidsabiedrība "Italia Trasporto Aereo" (ITA), kas aizstās finanšu grūtībās nonākušo aviokompāniju "Alitalia", saņēmusi atļauju lidojumu un biļešu pārdošanas sākšanai, trešdien paziņoja valsts nacionālais civilās aviācijas dienests ENAC.

ENAC norāda, ka ITA biļešu pārdošanu un lidošanu varēs sākt 15.oktobrī.

Itālijas valdība vienošanos ar Eiropas Komisiju (EK) par ITA izveidi panāca jūlijā.

Iepriekš bija paredzēts, ka jaunā lidsabiedrība darbību sāks augustā, pašā tūrisma sezonas karstumā, tūrisma sezona, taču mēnešiem ilgušās sarunas ar EK turpinājās pat pēc sākotnējās vienošanās maijā.

ITA būs par pusi mazāka flote nekā "Alitalia", tās operācijas uz zemes tiks atdalītas atsevišķā uzņēmumā, kā arī atdotas lidostu laika nišas.

Paredzams, ka pašreizējie "Alitalia" darbinieki savas darbavietas nezaudēs.

"Alitalia" jau gadiem strādā ar zaudējumiem, ņemot vērā zemo cenu lidsabiedrību izrādīto sīvo konkurenci un degvielas cenu kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air France» un «Alitalia» piedāvā speciālus lidojuma tarifus Eiropā

Aivars Mackevics [email protected], 15.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France un Alitalia kopīgi piedāvā speciālus tarifus lidojumiem uz dažādām Eiropas valstīm. Speciālais piedāvājums „Café au Lait vai Latte Macchiato” attiecas uz Franciju, Itāliju, Spāniju un Portugāli. Biļešu rezervācija iespējama tikai līdz 25. janvārim, bet lidojumi jāveic laika posmā no 18. janvāra līdz 29. martam. Piemēram, viens lidojums no Vācijas turp un atpakaļ uz Parīzi maksā 139 eiro ieskaitot lidostas nodokļus un nodevas, tikpat izmaksā arī lidojums uz Milānu, ko piedāvā tikai Alitalia lidsabiedrība. www.airfrance.de,

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Itālijā haosu izraisa Windjet lidojumu atcelšana

Jānis Rancāns, 13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Haosu Itālijas gaisa satiksmē izraisījis Sicīlijas aviokompānijas Windjet lēmums par lidojumu atcelšanu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Atcelto lidojumu dēļ uz saviem galamērķiem netika tūkstošiem pasažieru Itālijā un Sicīlijā.

Itālijas civilās aviācijas dienests (ENAC) izveidojis krīzes centru, lai ļautu citām aviokompānijām, ieskaitot Alitalia, Meridiana un Blu Panorama pārņemt Windjet lidojumus. Pasažieriem par to jāpiemaksā neliela samaksa.

Tāpat lidsabiedrības Alitalia un Meridiana ieplānojušas papildus lidojumus no Sicīlijas uz lielākajām Itālijas pilsētām, ieskaitot, Romu, Turīnu, Milānu, Veronu un Boloņu.

Sicīlijas lidsabiedrībai var nākties zaudēt arī licenci, kas ļauj tai veikt pasažieru pārvadājumus.

Paredzēts, ka satricinājumi Itālijas gaisa satiksmē turpināsies līdz pat oktobrim, jo uz tuvāko nedēļu lidojumiem ar Windjet vietas rezervējuši 300 tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība «Alitalia» piedzen sodu no «KLM»

Aivars Mackevics [email protected], 05.02.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidsabiedrības Alitalia ziņām nīderlandiešu lidsabiedrība LKM ir lauzusi alianses līgumu 2000. gadā. Lai gan sākumā tika pieprasīti 250 miljoni eiro no KLM, tiesa pēc triju gadu tiesāšanās atzina par maksājamiem tikai 171,5 miljonus eiro. KLM savu lēmumu līguma laušanā pamatoja ar neskaidrībām Alitalia privatizācijas procesā un Milānas lidostas Malpensa nenoteikto nākotnes vīziju no Alitalia puses. Savukārt Alitalia pārmet KLM par sarunām alianses ietvaros ar British Airways par iespējamo apvienošanos. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku peļņa šogad būs krietni pieticīgāka un kreditēšana - piesardzīga, toties finansējuma piesaiste kapitāla tirgos var augt pat reizēs, ja parādīsies lielais biržas piemērs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

Banku peļņas rādītāji 2023. gadā raksturojami kā lieliski, līdztekus – inflācija ir apturēta, un maz ticams, ka vēl tiks palielinātas Eiropas Centrālās bankas (ECB) procentu likmes, kas bija virspeļņas cēlonis. Kādu paredzat 2024. gadu? Kādas būs galvenās tendences banku darbībā kopumā? Vai nesākas otrāds process un termiņnoguldījumi ar augstām likmēm šobrīd nerada riskus nākotnē?

Kopumā, protams, banku sektoram pērnais gads bija ļoti labs, bet Saeima un Ministru kabinets arī to ievēroja un, redzot šo peļņu, nolēma nedaudz mazināt baņķieru prieku. Tajā pašā laikā, skatoties nākotnē, ir skaidrs, ka šādus rezultātus atkārtot neizdosies. Tik labu gadu, manuprāt, banku sektorā tuvākajā laikā vairs nepiedzīvosim. Euribor varētu samazināties, bet, visticamāk, ne tik strauji, kā finanšu tirgos tiek gaidīts. Ir jau redzams neliels samazinājums, ievērojot to, ka ir ECB likmes samazinājuma gaidas. Tas vien nozīmē, ka banku ienākumi jau sākuši sarukt. Savukārt, ja runājam par depozītiem, kas pērn tika piesaistīti par samērā augstām procentu likmēm, – tie tūdaļ nebeigsies. Tie ir noguldījumi vismaz uz gadu, diviem, dažkārt trim. Tas nozīmē, ka augstās likmes būs jāturpina maksāt. Vēl viens aspekts - bilances struktūra visām bankām ir mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. februārī vismaz 146 reisi tika atcelti streika laikā Milānas lidostās Itālijā. Streika iemesls bija Alitalia plāni samazināt aviokompānijas aktivitātes Itālijas ziemeļos, ziņo aģentūra Reuters.

Četru stundu ilgā streika laikā lidostā Malpensa tika atcelti 102 reisi, savukārt lidostā Linate tika atcelti 44 reisi.

Zaudējumus nesošā aviokompānija Alitalia ar šā gada 1. aprīli plāno samazināt reisu skaitu lidostā Malpensa no 360 līdz 105 reisiem dienā. Tas pazeminās Milānas lidostas statusu attiecībā pret Romas lidostām.

Db.lv jau ziņoja, ka tuvākajā laikā Itālijas aviokompānija Alitalia, iespējams, pilnībā nonāks Air France-KLM rokās. Tas būs iespējams, ja Itālijas valdība nolems pārdot tai piederošās 49,9% Alitalia kapitāldaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas nacionālā aviokompānija Alitalia paziņojusi, ka Krievijas aviokompānija Aeroflot vairs nav ieinteresēta iegādāties Itālijas aviokompāniju, un izstājusies no Alitalia privatizācijas procesa, ziņo Reuters.

Pēc Aeroflot atteikšanās no Alitalia, pēc Itālijas aviokompānijas kāro vēl trīs aviokompānijas - Air One, Air France un Lufthansa.

Itālijas satiksmes ministrs Alesandro Bianči apgalvojis, ka jaunais Alitalia, kuras vērtība ir 1,2 miljardi eiro, īpašnieks tiks paziņots ap 23. novembri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair izpilddirektors Maikls O'Līrijs apgalvojis, ka Ryanair Itālijas aviokompāniju Alitalia neņemtu par velti, kur nu vēl maksātu par to naudu, raksta Reuters.

Itālijas valdība intensīvi meklē pircēju tai piederošajai aviokompānijai Alitalia. Pat pēc septiņus mēnešus ilgas izsoles Alitalia neatrada sev īpašnieku.

"Alitalia valda bardaks. Tas netiks atrisināts, kamēr netiks pārtraukta valdības iejaukšanās tās darbībā," saka O'Līrijs "aviokompāniju privatizēt tās pašreizējā modelī nevar, jo tās darbiniekiem ir garantētais darbs un nekādas izmaiņas tur veikt nevar."

"Taču, ja aviokompāniju pārstrukturizētu un tā pazeminātu cenas, tai varētu būt spoža nākotne," apgalvo O'Līrijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Alitalia» ir atradusi veidu kā dzēst savus parādus

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā gadā Itālijas nacionālās lidsabiedrība Alitalia pārvadāja 22 miljonus pasažieru, ienākumi no tā sasniedza 4 miljardus eiro. Tai pašā laikā lidsabiedrības parādi sastāda ne mazāk par 1,7 miljardiem eiro. Nesen lidsabiedrībai izdevās vienoties ar Eiropas Komisiju par parādu restrukturalizāciju. Alitalia ģenerāldirektors Džankarlo Čamoli paredz, ka lidsabiedrība savas darbības pārveidošanai un tekošo izdevumu segšanai varēs piesaistīt ne mazāk kā 2 miljardus eiro. Daļai no restrukturēšanas lēmumiem neizbēgami ir jābūt saistītiem ar lidsabiedrības darbinieku atlaišanu. Šobrīd nodarbināti vairāk par 22 tūkstošiem darbinieku. Pēdējo mēnešu laikā viņi nevienu vien reizi streikoja, protestējot pret šādu problēmu risināšanu. Alitalia konkurenti centās nepieļaut restrukturēšanas plāna akceptēšanu Eiropas Komisijā. British Airways un Lufthansa uzskata, ka atbalsts, ko tagad Itālijas valdība var sniegt lidsabiedrībai, ir pretrunā ar konkurences noteikumiem gaisa pārvadājumu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Alitalia» sarukusi cerība drīz pievienoties «KLM/Air France»

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrībai Alitalia samazinājusies cerība drīzumā pievienoties Air France/KLM savienībai. Atzinīgi tiek vērtēts itāļu lidsabiedrības Alitalia privatizācijas process, taču šobrīd stratēģiski patlaban pats svarīgākais ir lidsabiedrībai Air France nostiprināt attiecības ar KLM. Lidsabiedrības Alitalia šefs Francessco Mengozzi rēķinās, ka pievienošanās varētu notikt ne ātrāk kā 2005. gadā, nevis 2004. gada pavasaris kā iepriekš tika paredzēts. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Alitalia» rekordlieli zaudējumi

Aivars Mackevics [email protected], 01.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu lidsabiedrībai Alitalia zaudējumi, salīdzinājumā ar jau sliktajiem 2002. gada rezultātiem, pagājušajā gadā ir ievērojami palielinājušies, sasniedzot mīnus 510 miljonus eiro (2002: mīnus 260 miljoni eiro). Gada pēdējā ceturksnī vien tika sasniegti mīnus 146 miljoni eiro, bet apgrozījums attiecīgajā laikā posmā ir samazinājies par 9%, sasniedzot 4,38 miljardus eiro. Šī gada martā savu posteni jau atstāja lidsabiedrības Alitalia vadītājs Francesco Mengozzi, jo arodbiedrības stingri turējās pretī viņa izveidotajam uzņēmuma atveseļošanās plānam. Plāns paredzēja svītrot 2 700 darba vietas. Mengozzi darba turpinātājs, Marco Zanichelli ir izteicies par nedaudz “vieglāka” plāna īstenošanu, kas paredz līdz 2006. gadam lidsabiedrības novešanu līdz pozitīva kursa uzņemšanai ar flotes samazināšanu un uzlabotu lidojumu tīklu. Taču kā atzīst Zanichelli, tad 2004. gada pirmajos divos mēnešos apgrozījums ir ievērojami samazinājies. Kā iemesli šādai situācijai tiek minēti biežie streiki un aizkavētā atveseļošanās plāna īstenošana. 2003. gada bilancē Alitalia uzrāda neto parādu 1,44 miljardu eiro apmērā, kas no pagājušā gada 30. septembra līdz 31. septembrim tika palielinājies vēl par 229 miljoniem eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālijā jauns streika vilnis vilcienu un gaisa satiksmē

Aivars Mackevics [email protected], 13.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā šodien streikoja dzelzceļnieki, bet nākošās nedēļas otrdienā (no 12:30 līdz 16:30) streikos lidsabiedrības Alitalia piloti. Piloti protesē, ka lidsabiedrības Alitalia 80% meitas uzņēmuma Eurofly akciju tiks pārdotas galvenajam konkurentam iekšzemes tirgū lidsabiedrībai Volare Group. 21.septembrī streikos atkal 120 000 dzelzceļnieki, kuri vēlas 100 eiro algas palielinājumu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru