Transports un loģistika

Piedāvā lidojuma vietas rezervēšanu dzīvniekiem, velosipēdiem utml. ..

Aivars Mackevics [email protected], 04.06.2002

Jaunākais izdevums

Kā viena no pirmajām lidsabiedrībām Eiropā, Air Berlin piedāvā interneta lietotājiem jaunu pakalpojumu. No 1. jūlija interneta lietotājs var rezervēt biļeti ne tikai sev, bet arī sunim vai kaķim, velosipēdam un serfošanas dēlim. Līdz šim šāds pakalpojums bija pieejams tikai telefona lietotājiem. Tagad internetā var pasūtīt bērna grozu un 48 stundas pirms lidojuma arī ēdienkarti (diabētiķiem, veģetāriešiem utt.). Klients var maksāt ar kredītkarti vai skaidrā naudā pēc rēķina saņemšanas. Vietas rezervēšana maksā 8 eiro, velosipēda biļete turp un atpakaļ 15 eiro, serfošanas dēlis 30 eiro. Air Berlin patstāvīgie klienti un kartes īpašnieki šos papildus pakalpojumus var izmantot par velti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidasbiedrību kompensācijas kļūdu gadījumos

Aivars Mackevics [email protected], 11.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojuma biļete kā līguma dokuments dod ceļotājam tiesības uz kompensāciju. Dažas lidsabiedrības piedāvā īpašus risinājumus. Lidojuma biļetes īpašnieks ne vienmēr var būt drošs par savu lidojumu, jo aviosabiedrības bieži vien, pildot savas lidmašīnas ar pasažieriem, vienu vietu ir pārdevušas divreiz. Šādos gadījumos ceļotājam tiek piedāvāta biļetes pārrakstīšana uz nākošo vai citu izlidošanas laiku. Šādi notikumi sevišķi bieži ir sastopami lidsabiedrībās, kuras piedāvā regulāros reisus. Lidojuma biļetes īpašniekam principā tiek lauzts vai mainīts iepriekš vienotais līgums, tāpēc ceļotājam ir jāaizstāv savas tiesības, jo lidojuma atteikšana ir saistīta ar laika un naudas papildus izmaksām. Tiesības lidojot no ES ES ietvaros ceļotājam ir dotas tiesības, kur biļetes īpašnieks var pieprasīt lidojuma cenas atmaksāšanu, visātrāko transportēšanas veidu līdz ceļojuma mērķim vai arī lidojuma pārcelšanu uz jebkuru vēlamo termiņu. Papildus šiem noteikumiem, ja biļetes īpašnieks ir savlaicīgi reģistrējies, ir tiesības uz atmaksas atlīdzību. Ceļojumiem līdz 3 500 km biļetes īpašnieks ir tiesīgs saņemt kompensāciju 150 eiro vērtībā un virs 3 500 km 300 eiro. Papildus šiem maksājumiem lidsabiedrībai jāapmaksā ēdienreizes, telefona izdevumi un naktsmītnes. Kompensācijas maksa ir paredzēta biļetes īpašniekam, ja lidojuma starts sakarā ar vietas dubulto pārdošanu ir pārcelts līdz 4 stundām. Lidsabiedrību piemēri. Lidsabiedrības Cathay Pacific un Eurowings: piedāvā ceļotājam pēc iespējas ātrāk lidot ar citu aviosabiedrību lidmašīnām. Savādāk tiek pārņemtas visas izmaksas ar naktsmītnēm un ēdienreizēm. Tiek maksāta kompensācija 150 vai 300 eiro atkarībā no ceļojuma mērķa. Emirates: lidsabiedrības līdzstrādnieks meklē brīvprātīgos savu lidojumu pārcelt uz jebkuru dienu gada laikā. Ja nākošā lidmašīna ir tikai pēc dienas, tad aviokompānija sedz visus izdevumus pārnakšņošanai un ēdienreizēm. British Airways: meklē brīvprātīgos biļetes pārrakstīšanai, vai arī tiek izmaksāta kompensācija, kuras lielums ir atkarīgs arī no lidojuma biļetes klases. Delta Air Lines: brīvprātīgie uz citu lidojuma laiku saņem īpašus "Delta Dollar Transportation Vaucher". Visi citi biļešu īpašnieki pēc ASV tūrisma departamenta normatīvajiem aktiem saņem kompensāciju līdz 4 stundām 200 ASV dolāru un virs 4 stundām 400 ASV dolāru. Lufthansa: pasažieriem tiek piedāvāts citu lidsabiedrību pakalpojumi. Biļetes īpašnieks var vēlēties naudas kompensāciju vai dubultīgu summu kā dāvanu karti nākošajam lidojumam pēc izvēles. Dāvanu karti var nodot arī trešajai personai vai arī izlietot Lufthansas veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansas reformē tarifu sistēmu

Aivars Mackevics [email protected], 28.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atraktīvajā lēto lidojumu tirgus segmentā laužas vairākas jaunas lidsabiedrības, kuras zog pasažierus tradicionālajām lidsabiedrībām. Lufthansa (LH) cenšas pretoties ar jauno cenu tarifu politiku. Lufthansas jaunā sistēma paredz efektīvāku lidojumu rezervēšanu, lai brīvās pasažieru vietas varētu intensīvāk noslogot. Piemēram, cenas Vācijas iekšzemes lidojumiem sākas ar 98 eiro, ieskaitot nodokļus un lidostas nodevas. Lidojumu biļešu rezervēšana internetā izmaksās tikai 88 eiro. Lufthansa uzsver, ka šie tarifi nav atkarīgi no pasažiera uzturēšanās ilguma lidojuma galapunktā vai arī definētiem pirmspārdošanas laikiem. Tarifu džungļi Jaunā cenu sistēma veicina laicīgu rezervēšanu un fleksibilitāti izvēloties lidojuma laikus. Vienlaicīgi pasažieriem kļūs arī komplicētāk orientēties tarifu džungļos, jo no ierastajiem pieciem Eco tarifiem kļūs desmit. Visi lidojuma maršruti turp un atpakaļ maksās 98 eiro un vienā virzienā 60 eiro. Lufthansa ieviesīs sešus tā saucamos kombi-tarifus, kuri katram lidojuma maršrutam būs dažādi. Lidojumi turp un atpakaļ būs veidojami no dažādiem tarifiem. Par šādām kombi-tarifu biļetēm nevarēs saņemt naudas kompensāciju, bet gan tikai pārrezervēt uz kādu citu laiku ar 50 eiro piemaksu. Lufthansa ar šo tarifu miksāciju vēlas aizpildīt lidmašīnu sēdvietas. Par 98 jeb 88 eiro tiks pārdotas apmēram 10% sēdvietu (150 000-200 000 lidojumu biļetes) iekšzemes lidojumos. Aviocenas atšķirsies atkarībā no dienas laika, piemēram, pirmdienas rītos no Hamburgas uz Frankfurti nebūs ne vienas biļetes par lēto cenu. Lidojuma maršrutam Berlīne - Frankfurte jauno tarifu sakarā ar konkurences padomes lēmumu drīkst piedāvāt tikai no nedēļas nogalēs ar pārnakšņošanu, tādā veidā pasargājot lidsabiedrības Germania intereses. Stabila prognoze Lufthansa ar jauno konceptu vēlas piesaistīt ceļotājus, kuri vidējos maršrutos Vācijas iekšienē izmantoja autotransportu. Jaunais tarifa koncepts sāks darboties Vācijas iekšzemes lidojumiem sākot ar 10. septembri un ar oktobri paplašināsies uz Lielbritāniju, Turciju un vēlāk uz citām Eiropas zemēm. LH šo jauno cenu tarifu politiku uzskata par ļoti perspektīvu, kura palīdzēs aviokompānijai uzlabot ne tikai pasažieru skaitu, bet arī finansiālo stāvokli. Lidmašīnu noslogojumam ir jāpalielinās Vācijas iekšējā tirgū par 5%, sasniedzot 68%. Pirms ieviešot jaunos cenu tarifus, LH ir veikusi eksperimentālus lidojumu piedāvājumus, kuri apstiprināja jauna koncepta efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Aicina noteikt vispārēju aizliegumu kosmētikas nozarē izmantot dzīvniekus

Monta Glumane, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībai būtu jāuzņemas diplomātiska iniciatīva, lai līdz 2023. gadam visā pasaulē tiktu aizliegti izmēģinājumi ar dzīvniekiem kosmētikas līdzekļu pārbaudē, Eiropas Parlamenta (EP) deputāti rosina ceturtdien pieņemtā rezolūcijā, informē Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.

Eiropas Savienībā (ES) jau kopš 2013. gada aizliegts pārdot kosmētiku, kuras izstrādē veikti izmēģinājumi ar dzīvniekiem.

EP deputāti norāda, ka aizliegums nav traucējis attīstīties nozarei, kurā nodarbināti apmēram divi miljoni cilvēku. Aptuveni 80% pasaules valstu gan joprojām ļauj veikt izmēģinājumus ar dzīvniekiem un pārdot šādi pārbaudītu kosmētiku. EP deputāti rezolūcijā norāda arī uz trūkumiem ES sistēmā, jo atsevišķi kosmētikas līdzekļi tiek izmantoti izmēģinājumos ar dzīvniekiem ārpus ES, pēc tam veicot citas pārbaudes un laižot tos tirdzniecībā jau ES.

Viņi arī norāda, ka vairums kosmētikas līdzekļu sastāvdaļu tiek izmantotas arī citos produktos – zālēs, mazgāšanas līdzekļos, pārtikā, tāpēc izmēģinājumi ar dzīvniekiem, iespējams, veikti cita tiesiskā regulējuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zambija piedāvā safari ar velosipēdiem

Aivars Mackevics [email protected], 27.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zambijas dienvidos tūristiem tiek piedāvāta lieliska iespēja piedalīties safarī braucienā ar velosipēdiem. Šī ceļojuma iniciators, 32 gadus vecais Sitvalu Ngandu no Livigstonas jeb “Zambijas kovbojs” kā vietējie iedzīvotāji viņu dēvē, strādā kādā ceļojumu firmā par gidu. Ideja veidot safari braucienu ar velosipēdiem viņam radās pēc tam, kad daži tūristi tika izteikuši vēlēšanos iepazīties ar Zambijas dzīvnieku pasauli, skaistajām dabas ainavām un slaveno Viktorijas ūdenskritumu uz Zambezi upes, braucot nevis ar džipiem vai ar helihopteri, bet pārvietojoties ar kādu citā transporta veidu. Pats Ngandu ir liels velosporta cienītājs, līdz ar to brauciens ar kalnu velosipēdiem viņam šķita pats labākais veids kā nokļūt tādās vietās, kur ar citiem transporta veidiem nemaz nevar tikt. Braucot ar velosipēdiem ir iespējams tūristiem, nenobiedējot dzīvniekus, piekļūt tiem ļoti tuvu un mierīgi vērot ziloņus, žirafes, antilopes, kā arī braucot gar Zambezī upes krastiem sastapt begemotus vai saulītē guļošus krokodilus. Pēc Ngandu safari brauciena pieprasījums pieaug, jo netrūkst tādu tūristu, kas vēlas izbaudīt dabas tuvumu vai peldes Viktorijas ūdenskrituma tuvumā. Maksa par četru stundu braucienu vienai personai izmaksā 10 ASV dolārus. Ngandu šie braucieni ļauj paplašināt savu uzņēmumu, uzturēt ģimeni un algot līdzstrādniekus, kuri viņam izpalīdz katrā braucienā, vedot rezerves daļas velosipēdiem, ūdeni un vieglas uzkodas atpūtas brīžiem. Bez tam safari brauciena programmā tūristiem tiek piedāvāts arī iepazīties ar Zambijas ciemu iedzīvotāju dzīvi, pabūt vietējo amatnieku tirgū, baudīt āfrikāņu virtuves mākslu un augļus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ieteikumi, kā karstajā laikā parūpēties par dzīvniekiem

Rudīte Spakovska [email protected], 13.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests karstajā laikā aicina iedzīvotājus, dzīvnieku īpašniekus īpaši pievērst uzmanību dzīvniekiem, jo gan lauksaimniecības, gan mājas (istabas) dzīvnieki ir jūtīgi pret paaugstinātas temperatūras iedarbību. Dzīvniekam ilgstoši uzturoties paaugstinātā temperatūrā notiek perifēro asinsvadu paplašināšanās un ja cirkulējošo asiņu apjoms nepalielinās, dzīvniekam iestājas sirds mazspēja, kas var beigties ar nāvi. Visbiežāk pārkaršana notiek karstās un nevēdinātās telpās, kurās ir paaugstināts mitrums. Pārkaršanu veicina tiešie saules stari, bezvējš, mitrums, nepietiekami uzņemts šķidruma daudzums, fiziskā slodze, liels dzīvnieku blīvums. Lauksaimniecības dzīvnieki karstajā laikā pārkarst, atrodoties atklātās ganībās, bezvējā, kad tiem ir iespējams saņemt saules dūrienu, kā arī transportēšanas laikā, kad iespējams karstuma dūriens. Mazie dzīvnieki – suņi un kaķi visbiežāk pārkarst ieslēgti slikti ventilējamās telpās, kā arī ieslēgti automašīnās pie lielveikaliem. Kaķiem, tāpat kā suņiem, ievērojot ļoti mazo sviedru dziedzeru skaitu, liekais siltums praktiski netiek izdalīts ar sviedriem līdz ar to organisms netiek dzesēts. „Mums ir izglītoti dzīvnieku īpašnieki, zemnieki, kuri rūpējas par saviem dzīvniekiem un zina, kā rīkoties karstajā laikā dienas vidū. Aicinu mazo dzīvnieku saimniekus būt uzmanīgākiem un dodoties iepirkties, neatstāt dzīvnieku uz vairākām stundām aizslēgtā mašīnā pie lielveikaliem. Karstajā laikā domāsim ne tikai par savu, bet arī par dzīvnieku labsajūtu, jo viņi jau par to mums pastāstīt nevar”, aicina dienesta ģenerāldirektors Vinets Veldre. Pārtikas un veterinārais dienests aicina: • Dodoties izbraukumā vai arī iepērkoties, neatstājiet mīļdzīvniekus automašīnā, arī tad, ja logs ir pusatvērts! • Dodiet visiem dzīvniekiem – gan lauksaimniecības, gan mīļdzīvniekiem, pietiekami daudz auksta dzeramā ūdens un ja ir iespējams, mainiet sasilušo ūdeni pret vēsu. • Neganiet govis, aitas, cūkas un, jo īpaši, zirgus karstajā diennakts laikā, no plkst. 12.00 līdz plkst. 16.00, tiešos saules staros. Parūpējieties lai tie atrastos nojumē vai koku ēnā. • Nodrošiniet mītnēs turētajiem dzīvniekiem, bet jo īpaši putniem, kažokzvēriem un cūkām, ventilāciju, gaisa apmaiņu, bet ne caurvēju un ja ir iespējams, paredziet dzīvniekiem lielāku platību, lai tie nebūtu saspiesti. • Transportēšanas laikā transporta līdzeklī neievietojiet pārāk daudz dzīvnieku un nodrošiniet dzīvniekiem ventilāciju. Ja transportēšanas laiks ir ilgs, centieties ik pēc laika apstāties, lai padzirdinātu dzīvniekus un izvēdinātu transporta līdzekli. • Ja vien ir iespējams, dzīvniekus peldiniet. • Ja Jūsu mīļdzīvnieki – suņi, kaķi u.c. tiek turēti dzīvoklī, mēģiniet ierīkot tiem guļvietu vēsākā telpā, piemēram, vannasistabā uz flīžu grīdas. • Ja Jūsu suns tiek turēts piesiets vai ir voljērā, parūpējieties, lai tam būtu iespēja patverties no saules būdā vai nojumē. Ja pamaniet, ka Jūsu dzīvnieki ir nomākti, tiem ir nespēks, karsta āda, ātrs pulss un elpošana, muskuļu trīcēšana, krampji, kā arī acs un mutes gļotādas paliek tumši sarkanas vai zilganas, nekavējoties griežaties pēc palīdzības pie veterinārārsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lauksaimniekiem jāgatavojas knišļu uzbrukumiem

, 06.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina dzīvnieku īpašniekus īpaši pievērst uzmanību dzīvniekiem karstajā laikā. Gan lauksaimniecības, gan mājas (istabas) dzīvniekiem ilgstoša uzturēšanās paaugstinātā temperatūrā var beigties ar nāvi, Db.lv informēja PVD preses sekretāre Solveiga Smiltene.

Lauksaimniecības dzīvnieki pārkarst atklātās ganībās, bezvējā, vai karstās telpās. Mazie dzīvnieki - suņi un kaķi - visbiežāk pārkarst ieslēgti telpās vai automašīnās.

Lai izvairītos no dzīvnieku pārkaršanas, itin visiem dzīvniekiem jādod pietiekami daudz vēsa dzeramā ūdens. Neganiet govis, aitas, cūkas un, jo īpaši, zirgus karstajās pēcpusdienās ( no plkst. 12 līdz 16 ). Gādājiet tiem nojumi vai paēnu, bet ventilāciju (bet ne caurvēju) - mītnēs turētajiem dzīvniekiem, jo īpaši putniem, kažokzvēriem un cūkām. Nesablīvējiet tos nedz mītnēs, nedz transportējot! Mīļdzīvniekiem ierīkojiet guļvietu vēsumā, piemēram, vannas istabā uz flīžu grīdas.

Nekavējoties griezieties pēc palīdzības pie veterinārārsta un sekojiet viņa norādījumiem, ja dzīvnieki ir nomākti, saguruši, tiem ir nespēks, karsta āda, ātrs pulss un elpošana, var novērot muskuļu trīcēšanu un krampjus, acu un mutes gļotāda kļūst tumši sarkana vai zilgana, tas liecina par pārkaršanu. Līdz veterinārārsta atbraukšanai iespēju robežās pārkarsušais dzīvnieks jānogādā ēnā vai vēsā, labi vēdināt telpā, to aplej un dzirda ar vēsu ūdeni, liek vēsa ūdens kompreses. Dzīvniekam nodrošina mierīgu vidi bez papildus stresa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Dzīvnieki birojā veicina veselīgus paradumus

Anda Asere, 27.12.2019

"Golin Riga" sabiedrisko attiecību speciālistes Lelde Adele Cīrule ar

Fellu un Elīna Korba ar Pablo

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba vietu kultūra mainās un mīluļu ņemšana līdzi uz darbu vairs neizraisa pārsteigumu

"Kamēr tikai 6% darba devēju Latvijā piedāvā saviem darbiniekiem atbalstu bērnu uzraudzībai, arvien vairāk darba devēju ir jāreaģē uz nodarbināto vēlmi ierasties darbā ar mājdzīvniekiem. Sākotnēji tas var radīt izbrīnu vai pat šoku, bet darba vietu kultūra mainās visā pasaulē, tostarp Latvijā, un ignorēt to kļūst arvien grūtāk," norāda Dace Helmane, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja un atbildīga biznesa aktīviste.

Uzņēmumos, kur ikviens darbinieks var ņemt līdzi savu četrkājaino mīluli, piemēram, sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" birojā, viņa novērojusi daudz patīkamāku atmosfēru, jo dzīvnieki veicina sarunas un raisa smaidus. Turklāt dažkārt darbinieki atklāti norāda, ka nemaz neizvēlētos darba devēju, kurš nav gatavs atvērt savas durvis suņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien biežāk, lasot ziņas, mēs uzduramies tēmām, kas saistītas ar velosipēdiem vai to pieaugošo lomu mūsu vai vismaz galvaspilsētas iedzīvotāju dzīvē. Pat, ja ikdienā nepārvietojamies ar velosipēdu, tad noteikti pazīstam kādu, kurš velosipēdu izvēlējies par diendienas transporta līdzekli. Pārvietojoties pa Rīgas ielām, ja arī neievērojam uz ielām un trotuāriem gadu no gada pieaugošo velosipēdistu skaitu, tad velojoslas un attiecīgi ar to saistītās neērtības autovadītājiem esam pamanījuši. Par šiem apgrūtinājumiem noteikti esam lasījuši, jo par tiem vismaz augustā ir rakstījis katrs no lielākajiem Latvijas medijiem.

Apdrošinātājs kā finanšu pakalpojumu sniedzējs parasti seko tirgus konjunktūrai. Apskatot to, kā velosipēda ienākšana rīdzinieku ikdienas dzīvē maina mūsu paradumus un dažādus praktiskus jautājumus, mēs varam iedalīt vairākas apspriežamās tēmas.

Vispirms, kādi ir velosipēdu veidi un kurš ar tiem brauc: 1. Pilsētas velosipēdi; 2. Kalnu MTB velosipēdi; 3. Jauniešu un bērnu velosipēdi (fiksīši un BMX); 4. Citi velosipēdi (velorikšas utml.). Gandrīz jebkuru no augstāk norādītajiem var izmantot atpūtai, biznesam, sportam un ikdienas pārvietošanās vajadzībām. Kā no apdrošinātāja viedokļa varētu grupēt šos klientus? Pēc izmantošanas mērķa, pārvietošanās biežuma vai vecuma? Jau ilgu laiku ar velosipēdiem nepārvietojas tikai tie, kas nevar iegādāties auto, tāpēc jādomā, kuri velobraucēji būtu gatavi pirkt apdrošināšanas produktus. Arī savās ikdienas gaitās dārgu biroju priekštelpās var pamanīt slavenos jaunos Erenpreiss velosipēdus, kuru cena ir lielāka nekā vidējā mēneša alga Latvijā . Lielākai daļai Pierīgas privātmāju īpašniekiem, jaunajām ģimenēm pieder kāds brīvdienu velosipēds. Jautājums ir, vai šie velosipēdi ir apdrošināti, piemēram, kā īpašums. Izrādās, ka ir, bieži vien īpašniekiem nemaz nezinot, jo parasti mājas vai dzīvokļa īpašuma apdrošināšanas polisē tiek ietverta arī iedzīve (sadzīves tehnika, mēbeles, zāles pļāvēji utml.), tajā skaitā velosipēdi. Ir arī tādi apdrošināšanas teritorijas paplašinājumi, kas sedz risku, ja kāds iedzīves priekšmets ir nozagts arī ārpus pašas apdrošinātās ēkas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem , 2014. gada jūnijā Rīgā nozagti 146 velosipēdi, Latvijā kopumā - 270 velosipēdi. Iespējams, ka daļai šo nozagto velosipēdu ir apdrošināšanas segums, pašiem īpašniekiem to nemaz nezinot. Privātie uzņēmēji un valsts piedāvā reģistrēt velosipēdus, lai zagļiem tie būtu mazāk iekārojami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidmašīnās varēs lietot mobilos telefonus

, 07.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija veic priekšdarbus, lai visā Eiropā varētu atļaut izmantot mobilo tālruni lidojumu laikā, liecina Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā sniegtā informācija medijiem.

Eiropas Komisija šodien ieviesusi noteikumus, kā saskaņot nosacījumus Viseiropas mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanai lidojumu laikā. Tagad darījumu ļaudis un patērētāji lidojumos pa visu Eiropu varēs izmantot mobilos tālruņus: saņemt zvanus, zvanīt paši, kā arī saņemt un rakstīt īsziņas. Tas nozīmē, ka ar tiem 90 % Eiropas aviopasažieru, kuriem, iekāpjot lidmašīnā, ir mobilais tālrunis, varēs sazināties arī lidojuma laikā.

"Lai sniegtu tādus Viseiropas telekomunikāciju pakalpojumus kā mobilie telefonsakari lidojumā, ir vajadzīga vienota regulatīvā struktūra, kas tos nodrošinātu visā Eiropā. Tāpēc šodien Eiropas Komisija ir attiecīgi rīkojusies. Šāda jauna pakalpojuma ieviešanai bija jāpieņem viens regulatīvs lēmums attiecībā uz visu Eiropas gaisa telpu," teica ES komisāre telekomunikāciju jautājumos Vivjena Redinga. "Mēs tagad ceram, ka operatori, nosakot savu piedāvāto pakalpojumu cenas, rīkosies pārskatāmi un novatoriski. Iespēja izmantot mobilo sakaru pakalpojumus ir ļoti saistošs jauns pakalpojums jo īpaši darījumu klases ceļotājiem, kuriem nepieciešamas saziņas iespējas, lai kur tie būtu un lai kur tie dotos. Tomēr, ja telefona rēķins, kuru patērētājs pēc tam saņems, būs šokējoši liels, šis pakalpojums neattīstīsies. Es arī aicinu aviokompānijas un operatorus nodrošināt lidmašīnā tādus apstākļus, lai tie pasažieri, kas vēlēsies izmantot sakaru pakalpojumus lidojuma laikā, netraucētu pārejos pasažierus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES atļauj lidmašīnās lietot elektroniskās ierīces

Lelde Petrāne, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) nākusi klajā ar jaunākajiem norādījumiem par pārnēsājamu elektronisko ierīču — viedtālruņu, planšetdatoru, e grāmatu lasīšanas ierīču u. c. — lietošanu lidmašīnās. Tā apstiprina, ka šīs ierīces reisa (arī manevrēšanas, pacelšanās un nolaišanās) laikā varēs lietot t.s. lidojuma režīmā — bez datu pārraides.

Tas neapdraudēs drošību.

«Šis ir pirmais solis uz elektronisko ierīču drošu lietošanu lidojuma laikā: manevrējot, paceļoties un nolaižoties. Tad pievērsīsimies tam, kā pieslēgties tīklam lidojuma laikā. Šāds pārskats prasīs laiku, un tas jāsagatavo, balstoties uz apstiprinātiem faktiem. Nākamā gada laikā ir gaidāmi jauni ES norādījumi par datus pārraidošo ierīču lietošanu ES gaisa kuģos,» sacījis ES transporta komisārs un Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Sīms Kallass.

Šodien publicētajos atjauninātajos norādījumos par drošību runa ir par pārnēsājamu elektronisko ierīču lietošanu lidojuma režīmā (bez datu pārraides). Pirmo reizi atļauts lietot personiskās elektroniskās ierīces visos lidojuma posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ļaus pasažieriem piemeklēt atbilstošus blakussēdētājus

Jānis Rancāns, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic sākusi sniegt pakalpojumu airBaltic SeatBuddy, kas ļauj pasažieriem piemeklēt līdzsēdētājus ar līdzīgām interesēm vai ceļojuma noskaņojumu.

Lai tiktu piemeklēts visatbilstošākais blakussēdētājs, izmantojot jauno lidsabiedrības pakalpojumu, pasažieriem jānorāda vēlamais «lidojuma noskaņojumus», kā arī hobiji, intereses vai aktivitātes, kas norādītas sociālajos tīklos, informē aviokompānija.

Tā, piemēram, pasažieri, kuri vēlas koncentrēties uz darbu, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «darbs», bet tie, kuri vēlas atrast jaunus darījumu partnerus, var izvēlēties — «darījumu sarunas». Savukārt pasažieri, kuri dod priekšroku klusumam un nevēlas lidojuma laikā tikt traucēti, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «atpūta».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Veiksmes formula – saprātīgi risinājumi

Māris Ķirsons, 22.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai nav jāatkārto citās valstīs pieļautās kļūdas attiecībā uz dzīvnieku populācijas pieaugumu, bet gan jāmācas no citu pieļautajām kļūdām, kā arī jāizmanto pašiem sava pieredze, vienlaikus jāveicina sabiedrības zināšanas un izpratne par procesiem dabā.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar portālu zemeunvalsts.lv rīkotajā diskusijā Dabas aizsardzības prasību slogs - saimniekošanas izmaiņu indikators Latvijā. Diemžēl cilvēki, kuriem ir viedoklis par konkrēto jautājumu, ne vienmēr ir informēti par to, kāda ir realitāte. Turklāt reti kurš lasa informatīvi izglītojošus rakstus, jo uzmanību vairāk piesaista skaļi virsraksti, kuri pat ne vienmēr atbilst patiesībai.

Plēsēju kļuvis vairāk

„Dabā tukšums nepastāv - ja cilvēku laukos kļūst mazāk, tad, atbrīvojoties dzīves telpai, arī, piemēram, āpšu un dažu citu meža dzīvnieku kļūst vairāk,” situāciju iezīmē Latvijas Mednieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Haralds Barviks. Viņš norāda, ka sīko plēsēju skaits ir būtiski pieaudzis, bet - cik tas ir labi, jāvērtē zinātniekiem. „Pieaug arī vilku skaits, un šī problēma jau ir kļuvusi zināma Saeimas līmenī, bet par citiem dzīvniekiem, jo īpaši pārnadžiem, viņu pārpopulāciju runāt nav īstais brīdis, jo, piemēram, aļņu gadījumā esam kritiskas bedres priekšvakarā,” tā H. Barviks. Savukārt Eiropas Medību un dabas aizsardzības asociāciju federācijas viceprezidente, Latvijas Dāmu mednieču kluba dibinātāja, žurnāla Medības galvenā redaktore Linda Dombrovska uzsver, ka dzīvojam interesantā laikā. „Pagājušā gadsimta nogalē ES ieviestās direktīvas strādā — Eiropā dzīvniekiem klājas labi, jo nav valsts, kurā nebūtu atgriezies kāds no lielajiem plēsējiem. Piemēram, vilki atgriezušies valstīs, kur tie nav bijuši 150 - 200 gadus, pieaudzis lāču skaits,” skaidro L. Dombrovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Velo zagļi kļūst alkatīgāki; tēmē uz ģimenēm ar vairākiem velosipēdiem

Dienas Bizness, 30.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šosezon likumpārkāpēji kļuvuši viltīgāki, jo sava nozieguma pastrādāšanai vienā reizē aplaupa ģimenes ar vairākiem velosipēdiem, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta dati.

Līdz ar pavasara iestāšanos sākas aktīvākais laiks, kad likumpārkāpēji velosipēdus zog ne tikai publiskās vietās, bet vislabprātāk dodas uz saimniecības telpām, kad vienā laupījuma reizē ir iespēja tikt pie vairākiem velosipēdiem. Šogad Balta ir saņēmusi jau trīs pieteikumus par velosipēdu dubultzādzību. Savukārt iepriekšējos gados zādzību antirekords bijis pat četri braucamrīki vienā reizē, kad garnadzis nozaga visas ģimenes velosipēdus.

Baltas dati liecina, ka ārpus dzīvesvietas populārākās velosipēdu zādzību vietas ir veikalu, bibliotēku un citu publisku objektu stāvvietas. Savukārt kopumā zādzību pastrādāšanai garnadži iecienījuši saimniecības telpas - pagrabus, garāžas, kāpņu telpas un šķūnīšus, kā arī māju pagalmus. Turklāt aptuveni 80 procenti no visiem velosipēdiem, kas tikuši nozagti, nav bijuši saslēgti - it sevišķi, ja tie atrodas telpā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. To mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem; ieviest jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas; saskaņot Ceļu satiksmes noteikumu normas ar grozījumiem Valsts standartos par ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem.

Par jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektu iepriekš notikušas konsultācijas, par tiem diskutēts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs, tie saskaņoti ar valsts un nevalstiskā sektora organizācijām. Jaunie noteikumi atrodami šeit: http://likumi.lv/ta/id/ 274865.

Braukšana ar velosipēdu.

Galvenie jaunumi velo jomā:

- precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Piemēram, pa velojoslu (brauktuves daļa, kas paredzēta braukšanai tikai ar velosipēdiem). Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests kādā saimniecībā Pārgaujas novada Stalbes pagastā administratīvā pārkāpuma lietvedības ietvaros izņēmis vairāk nekā 20 liellopus, jo saimniecībā konstatēti dzīvnieku labturības prasību pārkāpumi un cietsirdīga izturēšanās pret dzīvniekiem.

Pārbaude saimniecībā veikta pēc tam, kad PVD saņēma iedzīvotāju sūdzību par klaiņojošiem, novārgušiem liellopiem.

Pārbaudē PVD konstatēja, ka saimnieks nav nodrošinājis dzīvniekiem pienācīgu barošanu, dzirdināšanu un turēšanas apstākļus, tādēļ dzīvnieki ir novārguši un klaiņojuši pa tuvējo apkārtni, meklējot barību. Daži dzīvnieki ilgstoši bijuši piesieti, tādēļ tie dzēruši no tuvējām, daļēji aizsalušām lāmām. Piesietajiem dzīvniekiem striķi bija ieauguši miesā, atstājot pūžņojošas un asiņojošas brūces, kas liecina par to, ka dzīvnieki ir ilgstoši bijuši pakļauti ciešanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pa Papes–Rucavas ceļu joprojām ganās savvaļas zirgi un govis

Dienas Bizness, 23.01.2015

Fotogrāfijā redzams, ka viens no zirgiem pārplēsis aizmugurējo cisku uz dzeloņstieplēm.

Foto: Jānis Goldbergs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sešiem braucieniem pēdējā mēneša laikā pa Papes–Rucavas ceļu četros reģionālais medijs Kursas Laiks uz tā novēroja savvaļas zirgus vai govis. Dzīvnieki atrod caurumus nožogojumā, bet, ja to nav, mēģina pārvarēt šķērsli, plēšot miesu uz dzeloņstieplēm. Satraukums par dzīvniekiem uz valsts nozīmes ceļa tiekot atstāts Rucavas novada pašvaldības un pašu autobraucēju ziņā.

Lopiņi ir Pasaules Dabas fonda (PDF) Papes projekta sastāvdaļa. Dzīvniekiem būtu jāatrodas nožogojumā, un uz papīra tas tā arī ir. Nevar teikt, ka PDF pārstāvji žogu nelabotu. Braucot gar nožogojumu, vietām var redzēt pavisam svaigas dzeloņstieples. «Dzeloņstieples ir īpaši ražotas dzīvnieku norobežojumu veidošanai,» saka PDF Papes projekta vadītājs Ints Mednis. Viņš atzīst, ka dzīvnieku izlaušanās no nožogojuma nav problēma.

Dzīvnieku aizsardzības biedrības Liberta valdes locekle un Rucavas novada pašvaldības deputāte Līga Stendze ir informēta par notiekošo un pagaidām lielu problēmu nesaredz. «Dzeloņdrātis nav tas labākais dzīvnieku ierobežošanas veids. Var savainoties arī meža zvēri, tomēr principiālu iebilžu nav. Galvenais – lai dzīvniekiem būtu, ko ēst, un ir pietiekama platība,» saka deputāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas galvaspilsētas Tallinas centrā augustā un septembrī uz atsevišķiem izsaukumiem ieradīsies mediķi uz velosipēdiem.

Projekta mērķis ir paātrināt palīdzības sniegšanu vietās, kur ir grūti nokļūt ar transportu, pirmām kārtām vecpilsētā, ziņo novosti.err.ee.

Eksperimenta gaitā mediķi, kuri patrulēs Vecpilsētā, saņems izsaukumu vienlaicīgi ar Ātrās palīdzības brigādi. Nonākot izsaukuma vietā, viņi analizēs situāciju, vai brigādei ir nepieciešams ierasties, vai arī arī pietiks ar «velomediķu» palīdzību. Pēc eksperimenta tiks arī pieņemts galīgais lēmums, vai tiks izveidota šāda speciāla mediķu velosipēdistu patruļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaudu apjoms nākotnes elektrostacijām, ko attīstītāji plāno pieslēgt elektroenerģijas sadales operatora AS "Sadales tīkls" infrastruktūrai un kam operators attiecīgi jau rezervējis jaudas, jūlija otrajā pusē ir sasniedzis 1040 megavatus (MW) jeb 1,04 gigavatus (GW).

Savukārt kopējais rezervēto ražošanas jaudu apjoms plānotajām elektrostacijām gan sadales, gan pārvades sistēmā (AS "Augstsprieguma tīkls") vismaz četrkārt pārsniedz šābrīža faktisko patēriņu valstī.

Vēl 2021. gada noslēgumā plānotajām elektrostacijām rezervēto jaudu apjoms "Sadales tīklā" bija ap 180 MW. Tātad pusgada laikā šis apjoms sadales sistēmā vien pieaudzis sešas reizes. Līdz šim sadales sistēmai jau pieslēgtas un pašlaik darbojas AER ģenerācijas iekārtas ar kopējo jaudu aptuveni 300 MW apjomā.

Klienti, kas paši vēlas ražot elektrību, sadales sistēmai var pieslēgt vai nu mikroģeneratoru – ģenerācijas iekārtu elektroenerģijas ražošanai mazos apjomos ar jaudu līdz 11,1 kilovatiem (kW), vai elektrostaciju – ģenerācijas iekārtu, kas pārsniedz 11,1 kW un ir domāta elektroenerģijas ražošanai lielākos apjomos, tostarp arī komerciāliem nolūkiem – elektroenerģijas tirdzniecībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Divi Zemgales velotūristi turpina Eiropas olimpisko pilsētu apceļošanu

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 17.septembrī Itālijas pilsētā Milānā kārtējo ceļojumu pa Eiropas olimpiskajām pilsētām sāka divi Zemgales velotūristi, jelgavnieki Arvis Kalniņš un Aigars Rumpis.

Tas ir jau devītais un noslēdzošais abu aizrautīgo velotūristu ceļojums pa Eiropas olimpiskajām pilsētām, kas būs īstenoti astoņos gados. Šajā laikā Arvis un Aigars ar velosipēdiem savos ikgadējos atvaļinājumos pavisam jau pieveikuši aptuveni 13 000 kilometru, bet šogad, septembra otrajā pusē un oktobra sākumā, garajam maratonam iecerējuši pievienot vēl aptuveni 1 600 kilometru.

Līdz šim abi ceļotāji viesojušies Berlīnē, Sanktpēterburgā, Minhenē, Atēnās, Londonā, Helsinkos, Tallinā un vēl citās Eiropas olimpiskajās pilsētās, kā arī Starptautiskās Olimpiskās komitejas mītnes vietā Lozannā. Savukārt nupat sāktais ceļojuma maršruts no Milānas vedīs uz Turīnu, Lozannu, Šamonī, Albervilu, Grenobli līdz, šķērsojot Andoru, 9. oktobrī noslēgsies Barselonā. Pa ceļam abiem velotūristiem būs jāpārvar vairākas kalnu pārejas, no kurām augstākā būs aptuveni 2 500 metru virs jūras līmeņa. Ik dienu abi jelgavnieki ar velosipēdiem iecerējuši nobraukt caurmērā 87 kilometrus, kas prasīs lielu izturību, taču iepriekšējos gados uzkrātā pieredze vieš pārliecību, ka galamērķi izdosies sasniegt bez nopietniem sarežģījumiem un laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru