Paveras iespējas apkalpot kravu plūsmu starp Ķīnu un Ziemeļeiropu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijas atzara izveidošana konteinerizēto kravu piegādei starp Ķīnu un Ziemeļeiropu arvien vairāk tuvinās realitātei. Cits jautājums ir, cik lielā mērā Latvijas spēlētāji – valsts, ostas, komersanti – spēs sadarboties savā starpā un ar citiem loģistikas ķēdē iesaistītajiem, lai šo lielo iespēju pilnīgāk izmantotu. Tas izriet no 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmes «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē» dalībnieku teiktā gan konferencē, gan intervijās Dienas Biznesam.
«Pats svarīgākais nosacījums ir atrast vietu, jo mēs plānojam divus (transporta/ loģistikas) mezglus – vienu Ķīnā un vienu Eiropā,» norāda Sičuaņas provinces galvaspilsētas Čengdu Loģistikas biroja ģenerāldirektors Čeņs Džunveiss (Chen Zhong Wei), atbildot uz jautājumu, pēc kādiem principiem tiek izvēlētas Eiropas valstis un kompānijas, ar kurām sadarboties loģistikas ķēdes veidošanā. Eiropā koncentrēšanās ir uz vietu, no kuras var veikt tālākas preču piegādes (gala patērētājam) divu līdz trīs dienu laikā pēc tam, kad kravas ir ieradušās no Ķīnas. Vietai, kas tiek izvēlēta, jābūt viszemākajām izmaksām līdz attiecīgajai (dzelzceļa) stacijai. «Tā kā nodarbojamies arī ar loģistiku, tad ir iesaistītas arī tirdzniecības aktivitātes, un arī tas ir viens no aspektiem, kas jāņem vērā,» atzīmē Č. Džunveiss. Tādējādi izvēlētajai vietai jābūt izdevīgai loģistikas ziņā neatkarīgi no tā, vai tiek izmantots gaisa, dzelzceļa vai jūras transports. Paralēli loģistikas mezgls tiek veidots arī Ķīnā, un tas aktīvi sadarbojas ar Eiropas mezglu.