Transports un loģistika

Piedāvās vairāk savienojumu Eiropas ietvaros

Aivars Mackevics [email protected], 28.03.2006

Jaunākais izdevums

No Drēzdenes lidostas no 26.marta lidojumu plānā tiks iekļauti jauni galamērķi valsts iekšienē un uz ārvalstīm. Pirmo reizi Air Berlin no Saksijas galvaspilsētas Drēzdenes piedāvās tiešos lidojumus uz Grieķijas Samas salu, kā arī uz Atēnām. DBA no maija sākuma piedāvās lidojumus no un uz Diseldorfu. Austrijas zemo izmaksu lidsabiedrība Intersky piedāvās jaunus Vācijas iekšējos lidojumus no Drēzdenes. Kopumā no Drēzdenes vasaras sezonā katru nedēļu lidos 28 lidsabiedrību 293 lidmašīnas uz 54 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2008. gada 31. marta SIA ONNINEN pārņem visas SIA TELETEKNO juridiskās saistības un sāks tirdzniecību ar telekomunikāciju aprīkojumu. Visi SIA TELETEKNO noslēgtie līgumi ar klientiem paliek spēka un turpinās darboties.

Šis darījums palielinās uzņēmuma konkurētspēju tirgū un esošie un topošie klienti varēs saņemt vēl labākus un pilnvērtīgākus pakalpojumus kā līdz šim. Klientiem būs iespēja iegādāties profesionālās telekomunikāciju iekārtas un komponentes SIA Onninen centrālajā noliktavā, Dzelzavas ielā 124.

Zīmoli

ADC KRONE vārds unLSA PLUS produktu grupa ir viens no populārākajiem zīmoliem. Otra vispieprasītākā produktu grupa ir optiskās šķiedras sistēmasFinnFlash komponentes, kuras perspektīvas ir milzīgas, pateicoties paredzamaiFTTH (Fiber To The Home) jeb optikas līdz mājai ekspansijai tuvākajā nākotnē. Mūsu produktu klāstā ir lielāko pasaules ražotāju testēšanas un mērīšanas aparatūra, kas sevi pierādījusi telekomunikāciju un datu pārraides tīklu, un elektronikas nozarē, piemēram,LeCroy oscilogrāfi signālu pētījumiem,Agilent Technologies,Trend Communications,Andoun Fluke Networks aparatūra sakaru sistēmu testēšanai. Zvanu centri Latvijā attīstās un aug kā sēnes pēc laba lietus. Teletekno pārstāvētaisGN Netcom profesionālo austiņu zīmols ir ļoti populārs visā pasaulē.Polycom konferenču telefoni ir iecienīti juristu biroju vidē, savukārtCeotronics specializētās komunikāciju sistēmas der ugunsdzēsējiem, drošības darbiniekiem un lidostu apkalpojošajam personālam.Teletekno savā darbā irelastīgs, tāpēc piedāvā īpašus pēc klienta vēlmēm un vajadzībām darinātus optiskās šķiedras un vara tīklu produktus no savām ražotnēm Helsinkos un Tallinā. Saražotie produkti tiek vairākkārt pārbaudīti un testēti, tāpēc nodrošina lielisku kvalitāti. Ražotnes ir apgādātas ar modernākajām iekārtām, un procesu uzrauga pieredzējuši speciālisti. Mobilo sakaru tīklu operatoriem mēs piedāvājam pēdējās paaudzesWI-MAX unWI-FI sistēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas Komisija ieceļ Eiropas koordinatorus galvenajiem projektiem enerģētikas nozarē

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija šodien iecēla četrus projekta koordinatorus enerģētikas nozarē, lai tie uzraudzītu un sekmētu vairāku prioritāru projektu īstenošanu. Koordinatori būs atbildīgi par augstsprieguma līniju savienojumu starp Franciju un Spāniju, savienojumiem ar jūrā ierīkotām vēja spēkstacijām Baltijas jūras un Ziemeļjūras reģionā, NABUCCO cauruļvadu gāzes piegādei un savienojumu starp Vācijas, Polijas un Lietuvas elektrotīklu.

"Eiropas koordinatoru iecelšana liecina par ciešu apņemšanos veicināt vērienīgāko prioritāro projektu īstenošanu enerģētikas nozarē un Komisijas centieniem neatstāt bez ievērības vajadzību stiprināt energoapgādes drošību un veidot elektrotīklu starpsavienojumus. Visiem izraudzītajiem koordinatoriem ir plašas politiskas un tehniskas zināšanas, un esmu pārliecināts, ka viņi palīdzēs nodrošināt šo projektu sekmīgu izpildi," sacīja enerģētikas komisārs Piebalgs.

Koordinatoru uzdevums ir sniegt stratēģisku atbalstu, kā arī palīdzēt ar praktiskiem ieteikumiem. Viņu pienākums būs gan novērst šķēršļus un aicināt kopā dažādu valstu ieinteresētās aprindas optimālu risinājumu rašanai, gan novērtēt projektu ietekmi un noteikt piemērotas stratēģijas projektu īstenošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievijas transporta forumā akcentē Latvijas tranzītkoridora iespējas

Dienas Bizness, 21.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš otrdien Maskavā uzstājās lielākajā Krievijas transporta forumā – izstādē Transrussia 2015 plenārsesijā, kurā akcentēja Latvijas tranzītkoridora iespējas, informē SM.

Uzstājoties foruma-izstādes plenārsesijā, K. Ozoliņš norādīja, ka Latvija kā Eiropas Savienības (ES) Padomē prezidējošā valsts šī gada pirmajā pusgadā īpašu uzmanību pievērš Eirāzijas transporta savienojumu attīstībai. Transporta jomā izvirzīti trīs prioritārie virzieni – tranzīta koridoru attīstība starp ES, Krieviju, Ķīnu, NVS valstīm, Āziju un Tuvajiem Austrumiem, liekot uzsvaru sadarbībai transporta jomā ar trešajām valstīm, kā arī Eirāzijas transporta sauszemes, jūras un gaisa savienojumu stiprināšanā un IV dzelzceļa pakotne.

Valsts sekretārs K. Ozoliņš informēja, ka jau nākamajā nedēļā Rīgā, 29.-30.aprīlī notiks ASEM 3.transporta ministru augsta līmeņa sanāksme, uz kuru uzaicināti 51 valsts transporta ministri. Sanāksmes tēma Eirāzijas multimodālo transporta savienojumu attīstība - status quo un nākotnes redzējums, kuras laikā ASEM valstu ministri un uzņēmēji diskutēs par Eiropas un Āzijas sauszemes savienojumu attīstību, identificējot esošās problēmas, kā arī meklētu risinājumus, kas stiprinātu Eirāzijas valstu sadarbību transporta jomā un veicinātu visu iesaistīto valstu transporta attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" (Lietuvas dzelzceļi) pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link" jau šoziem plāno pasažieriem piedāvāt jaunu starptautisku dzelzceļa savienojumu ar Latviju.

Pēc visu triju Baltijas valstu transporta ministru un premjerministru vienošanās par šī pasažieru vilcienu maršruta atklāšanu, paredzams, ka pirmais vilciens no Viļņas uz Rīgu varēs izbraukt jau šā gada 27.decembrī. Vilcieni, kas nodrošinās starptautisko savienojumu, kursēs pa tiešo maršrutu Viļņa-Kaišadore-Šauļi-Jonišķi-Jelgava-Rīga.

Uzņēmums pašlaik veic sagatavošanās darbus jaunā maršruta izveidei, un jau ir parakstījis līgumu ar "Latvijas dzelzceļu" par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Brauciens uz Rīgu caur Šauļiem un Jelgavu būs ātrāks nekā citas alternatīvas, un tādējādi šī maršruta vilcieni būs ērti pieejami gan abu galvaspilsētu iedzīvotājiem, gan pasažieriem, kas dodas uz vai no citām Lietuvas un Latvijas pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MolPort piesaistījis FlyCap un Imprimatur investīcijas

Dienas Bizness, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA MolPort, globāls spēlētājs R&D ķīmisko savienojumu iepirkumos, piesaistījis investīcijas 500 tūkstošu eiro apmērā uzņēmuma tālākai attīstībai no diviem Latvijas riska kapitāla fondiem - FlyCap un Imprimatur Capital, kuru lielākais investors ir ALTUM, informē kompānijas pārstāvji.

MolPort ir izveidojis ķīmisko savienojumu tirdzniecības platformu, kas risina zinātniekiem un vielu ražotājiem aktuālo informācijas apmaiņas problēmu. Tirdzniecības vietne molport.com apvieno daudzu piegādātāju katalogus un integrē tos ar viegli izmantojamu, izmaksu ziņā efektīvu un centralizētu reto ķīmisko savienojumu pasūtīšanas platformu.

«Piesaistītie līdzekļi tiks ieguldīti mārketingā un pārdošanas komandas stiprināšanā, kā arī tehniskos portāla uzlabojumos, lai atvieglotu klienta iepirkumu procesu un nodrošinātu, ka MolPort var turpināt strauju izaugsmi», stāsta MolPort SIA vadītājs Imants Zudāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Hidraulisko savienojumu ražotājs svin rūpnīcas spāru svētkus

Vēsma Lēvalde, 22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hidraulisko savienojumu ražošanas un tirdzniecības SIA Hydraulic Bauteile Baltic jaunās ražotnes būvniecība Ventspilī tuvojas noslēgumam.

22.oktobrī Ventspilī svin topošās rūpnīcas spāru svētkus. Objekts būve notiek no Ventspils brīvostas pārvaldes nomātā zemesgabalā Ventspilī, Rūpniecības ielā. Rūpnīca paredzēta hidraulisko savienojumu daļu – hidraulisko cauruļu un šļūteņu savienojumu sērijveida ražošanai.

DB rakstīja, ka pagaidām Hydraulik Bauteile Baltic strādā nomātās telpās vienā no Ventspils rūpniecības zonām. Tā lielākais klients ir komunālo mašīnu ražotājs Bucher Schoerling Baltic, taču pakāpeniski Latvijā ir iegūti arī citi klienti. Sākumā tika tirgoti hidrauliskie savienojumi un to rezerves daļas. 2010. gadā uzņēmums iegādājās presi, lai savienojumu montāžu veiktu paši, iepriekš DB informēja Hydraulik Bauteile Baltic pārdošanas vadītājs Alfrēds Grieze. Paplašinot produktu klāstu, uzņēmums pievērsās mazumtirdzniecībai, tika atrasts noieta tirgus arī ārpus Latvijas, un tagad jau ir stabils eksports uz Vāciju. Jaunās ražotnes būvniecība tiek plānota galvenokārt Vācijas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspilī ražos hidraulisko savienojumu daļas

Vēsma Lēvalde, 15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Hydraulic Bauteile Baltic 2013.gada sākumā Ventspilī plāno uzsākt hidraulisko savienojumu daļu – hidraulisko cauruļu un cauruļvadu savienojumu sērijveida ražošanu jaunā rūpnīcā. Ventspils brīvostas pārvalde ražošanas ēkas būvniecībai iznomājusi zemes gabalu Ventspilī, Rūpniecības ielā 24.

SIA Hydraulic Bauteile Baltic Ventspilī darbību uzsāka 2008.gadā, lai piegādātu hidrauliskās detaļas sadarbības partnerim SIA Bucher Schoerling Baltic. Šobrīd uzņēmums strādā nomātās telpās. Ņemot vērā veiksmīgo darbību Ventspilī, uzņēmums vēlas paplašināt savu darbību un uzsākt hidraulisko savienojumu daļu – hidraulisko cauruļu un šļūteņu savienojumu sērijveida ražošanu.

Ražošanas ēkas būvniecībai izvēlētais zemes gabals Ventspilī ir aptuveni 8050m2 platībā. Uzņēmums plāno būvēt ap 1000m2 lielu ražošanas ēku ar biroja telpām un telpām saražotās produkcijas tirdzniecībai un ražošanas telpām. Ražošanas vajadzībām tiks iegādātas griešanas, presēšanas, virpošanas iekārtas, noliktavas aprīkojums, pacēlāji un cits darbībai nepieciešamais aprīkojums. Projektu plānots finansēt no uzņēmuma un no kredītiestādēm piesaistītiem līdzekļiem. Šīs ražošanas ēkas projekta realizāciju paredzēts veikt līdz 2013.gada sākumam, bet nākotnē uzņēmums apsver iespēju vēl paplašināt savu darbību, būvējot vēl vienu ražošanas ēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

SPRK piemēro 1500 eiro sodu SIA Camel Mobile

Žanete Hāka, 22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) šī gada administratīvi sodījusi SIA Camel Mobile par regulatora likumīgā lēmuma nepildīšanu, piemērojot kompānijai 1500 eiro lielu naudas sodu, informē SPRK.

SIA Camel Mobile ir elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi balss savienojumu pabeigšanai individuālajos mobilajos tīklos tirgū. Neviens cits elektronisko sakaru komersants nevar nodrošināt balss savienojuma pabeigšanu SIA Camel Mobile publiskajā mobilajā tīklā, tāpēc regulators tirgus analīzes rezultātā SIA Camel Mobile ir noteicis būtiskas ietekmes balss savienojumu pabeigšanas individuālajos mobilajos tīklos tirgū statusu.

SIA Camel Mobile ir pienākums nodrošināt starpsavienojumu un piekļuvi savam elektronisko sakaru tīklam vai ar to saistītajiem elementiem tā, lai citiem elektronisko sakaru komersantiem būtu iespēja saņemt balss savienojumu pabeigšanas SIA Camel Mobile individuālajā publiskajā mobilajā telefonu tīklā pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rīkojot vērienīgu vides festivālu visai ģimenei, pateiksies par iedzīvotāju nopelniem atkritumu šķirošanā

Zaļā josta, 24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli valstī ieviestajai šķiroto atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūrai Zaļā josta rod veidus, kā vēl plašāku sabiedrības daļu iesaistīt atkritumu šķirošanā un atkritumu pārstrādes veicināšanā. Par vienu no efektīvākajiem veidiem atzīts darbs ar izglītības iestādēm, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm un izklaides pasākumiem sekmējot jauniešu interesi par videi draudzīgu dzīvesveidu.

Paralēli iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanai, neatņemama Zaļā josta ikdienas sastāvdaļa ir sabiedrības vides izglītība. Un nozīmīga mērķgrupa ir bērni un jaunieši, kas ir atvērti jaunām zināšanām, labprāt apgūst jaunas iemaņas un visu skolā apgūto steidz pavēstīt mājiniekiem. Tāpēc uzņēmuma rīkotie otrreizējo izejvielu vākšanas konkursi mācību iestādēm ir viens no veidiem, kā ne tikai runāt un mācīt par pareizu rīcību ar atkritumiem, bet arī ir praktisks instruments, kā atkritumu šķirošanā atraktīvā veidā iesaistīt visu ģimeni.

“Šķiroto atkritumu savākšanas infrastruktūra ir pieejama visā Latvijā, tāpēc mūsdienās vairs nav objektīvu argumentu atkritumus nešķirot,” norāda Zaļā josta valdes priekšsēdētājs Jānis Lapsa. “Taču mūsu rīkotie konkursi skolēniem sniedz papildu iespēju savākt vēl vairāk vērtīgu otrreizējo izejvielu un šķūnīšos vai bēniņos gadiem krātos atkritumus pārvērst jaunos, otrreiz pārstrādātos izstrādājumos. Lai arī sabiedrības izpratne par atkritumu šķirošanas nepieciešamību ik gadu strauji aug, tomēr vēl joprojām iedzīvotājiem ir nepieciešams papildus stimuls izdarīt vides labā vēl vairāk,” atzīst J. Lapsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atran Airlines uzsāk tiešos regulāros kravas reisus no Ķīnas uz Latviju

Lelde Petrāne, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Volga-Dnepr Group koncernā ietilpstošais gaisa pārvadātājs Atran Airlines ir uzsācis pirmos Baltijā regulāros tiešos kravas reisus no strauji augošā Ķīnas tehnoloģiju centra un e-komercijas mājvietas Handžou uz lidostu «Rīga», informē VAS Starptautiskā lidosta «Rīga».

Atran Airlines veiks lidojumus maršrutā Handžou - Rīga katru ceturtdienu ar gaisa kuģi Boeing 737-800BCF, nodrošinot vairāk nekā 23 tonnu kravas kapacitāti Ķīnas Alibaba Group e-komercijas sūtījumu loģistikas uzņēmumam Cainiao Network.

Jaunais maršruts ir vēl viens solis sadarbības veicināšanā starp Volga-Dnepr Group un Cainiao Network, īstenojot Saprašanās memorandu, kas tika parakstīts 2018. gada beigās ar mērķi nostiprināt Volga-Dnepr Group pozīcijas pārrobežu pārvadājumu tirgū un kopīgi veidot globālu viedo tehnoloģiju loģistikas tīklu, lai apmierinātu augošo pieprasījumu pēc e-komercijas pārvadājumiem, norāda Atran Airlines.

«Handžou - Rīgas maršruta atklāšana ir kopīgas sadarbības rezultāts, analizējot pieaugošo pieprasījumu pēc pārrobežu sūtījumiem un meklējot labāko piedāvājumu patērētājiem. Atran Airlines piedāvās kravas savienojumu starp Jandzi upes deltas reģiona lielāko pilsētu Hangdžou un Rīgu, kas nodrošina savienojamību gan ar Krievijas, gan Eiropas Savienības tirgiem. Papildu tam mūsu klienti novērtēs iknedēļas gaisa kravu pārvadājumus no Rīgas uz Maskavu (Vnukovo) ar tālāku iekšzemes un NVS valstu savienojumu iespēju,» norāda Atran Airlines ģenerāldirektors Dmitrijs Obsharovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. novembrī Tallinā Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūra (INEA - Innovation and Networks Executive Agency) un triju Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS parakstīja finansēšanas līgumu par Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma piešķiršanu no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltic/Rail Baltica projekta attīstības pirmajam posmam. Finansēšanas līgumu parakstīja RB Rail AS valdes priekšsēdētāja Baiba A. Rubesa un INEA direktors Dirk Beckers.

«Šī ir vienreizēja iespēja parādīt un pierādīt, ka trīs Baltijas valstis spēj vienoti darboties nozīmīga kopēja mērķa vārdā,» saka Rubesa.

RB Rail AS ir Rail Baltic/Rail Baltica centrālais koordinators. Tam ir dots mandāts saņemt visu projekta finansējumu un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši noteiktam regulējumam trīs dalībvalstu finansējuma saņēmējiem - Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas lietu ministrijai, Latvijas Satiksmes ministrijai un Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijai.

Līguma ietvaros bez RB Rail AS aktivitātes īstenotāji ir Igaunijas Tehniskās uzraudzības iestāde un Rail Baltic Estonia OU, Latvijas SIA Eiropas dzelzceļa līnijas, kā arī Lietuvas AB Lietuvos geležinkeliai un UAB Rail Baltica statyba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic oktobrī pāriet uz ziemas sezonas grafiku

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic šī gada 26. oktobrī sāks piedāvāt lidojumus saskaņā ar ziemas sezonas grafiku, kas turpināsies līdz pat 2009. gada 28. martam. Aviokompānija piedāvās četrus jaunus maršrutus, kā arī palielinās lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic piedāvās 49 maršrutus no Rīgas un 14 maršrutus no Viļņas.

Ziemas sezonā airBaltic piedāvās četrus jaunus maršrutus no Rīgas – uz Amsterdamu (Nīderlande, katru dienu), uz Hannoveri (Vācija, piecas reizes nedēļā), uz Tamperi (Somija, divas reizes dienā), kā arī uz Dubaiju (Apvienotie Arābu Emirāti, divas reizes nedēļā), Db.lv informē Jānis Vanags, Starptautiskās lidostas Rīga A/S Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks: „Ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu, mēs atvērsim jaunus maršrutus un palielināsim lidojumu skaitu. airBaltic patlaban piedāvā lidojumus uz teju 50 galamērķiem, savukārt kopumā no lidostas Rīga var nokļūt vairāk nekā 60 galamērķos. Tāpēc arvien biežāk cilvēki no Igaunijas un Lietuvas izvēlas lidot caur Rīgu.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paveras iespējas apkalpot kravu plūsmu starp Ķīnu un Ziemeļeiropu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas atzara izveidošana konteinerizēto kravu piegādei starp Ķīnu un Ziemeļeiropu arvien vairāk tuvinās realitātei. Cits jautājums ir, cik lielā mērā Latvijas spēlētāji – valsts, ostas, komersanti – spēs sadarboties savā starpā un ar citiem loģistikas ķēdē iesaistītajiem, lai šo lielo iespēju pilnīgāk izmantotu. Tas izriet no 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmes «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē» dalībnieku teiktā gan konferencē, gan intervijās Dienas Biznesam.

«Pats svarīgākais nosacījums ir atrast vietu, jo mēs plānojam divus (transporta/ loģistikas) mezglus – vienu Ķīnā un vienu Eiropā,» norāda Sičuaņas provinces galvaspilsētas Čengdu Loģistikas biroja ģenerāldirektors Čeņs Džunveiss (Chen Zhong Wei), atbildot uz jautājumu, pēc kādiem principiem tiek izvēlētas Eiropas valstis un kompānijas, ar kurām sadarboties loģistikas ķēdes veidošanā. Eiropā koncentrēšanās ir uz vietu, no kuras var veikt tālākas preču piegādes (gala patērētājam) divu līdz trīs dienu laikā pēc tam, kad kravas ir ieradušās no Ķīnas. Vietai, kas tiek izvēlēta, jābūt viszemākajām izmaksām līdz attiecīgajai (dzelzceļa) stacijai. «Tā kā nodarbojamies arī ar loģistiku, tad ir iesaistītas arī tirdzniecības aktivitātes, un arī tas ir viens no aspektiem, kas jāņem vērā,» atzīmē Č. Džunveiss. Tādējādi izvēlētajai vietai jābūt izdevīgai loģistikas ziņā neatkarīgi no tā, vai tiek izmantots gaisa, dzelzceļa vai jūras transports. Paralēli loģistikas mezgls tiek veidots arī Ķīnā, un tas aktīvi sadarbojas ar Eiropas mezglu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Alexela un Infortar pārtrauc sarunas ar Elering par Paldisku LNG termināļa būvniecību

LETA/BNS, 06.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātās kompānijas "Alexela" un "Infortar" pārtraukušas sarunas ar Igaunijas valsts pārvades sistēmu operatoru "Elering" par sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa izveidi Paldisku ostā, piektdien paziņoja kompānijas.

Abu kompāniju skatījumā "Elering" piedāvājums par LNG termināļa piestātnes būvniecību privātajiem partneriem nav pieņemams un tādēļ sarunas ar valsts kompāniju ir uzskatāmas par izbeigtām, jo "Elering" neesot izrādījusi pietiekamu vēlmi īstenot projektu.

Lai garantētu piegāžu drošību, "Alexela" un "Infortar" turpinās sarunas ar Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministriju, paziņojumā medijiem norādīja uzņēmumi.

"Alexela Group" valdes priekšsēdētājs Marti Hēls pauda viedokli, ka divus mēnešus ilgušajās sarunās "Elering" nav izrādījusi vēlmi strādāt, lai Igaunijā "līdz rudenim vai vispār jebkad" izveidotu LNG termināli.

Hēls paskaidroja, ka runa bijusi par to, vai kompānijai uzņemties 15 vai 30 miljonu eiro zaudējumus, investējot nepilnus 40 miljonus eiro, kamēr "Elering" plāno par "gandrīz simt miljoniem eiro Igaunijas nodokļu maksātāju naudas praktiski nopirkt kuģi somiem. Un šķērslis nav tas, ka desmit gadu noma vairāk nekā divas reizes pārsniedz sākotnējās kuģa būvniecības izmaksas un kuģa īpašnieks gūst ārkārtīgi lielu peļņu".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skype maina cenu stratēģiju maksas zvaniem

, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien globālā interneta komunikāciju kompānija Skype paziņo par jaunu SkypeOut cenu stratēģiju visā pasaulē, kas nodrošinās Skype lietotājiem vienkāršu, ērtu un izmaksu ziņā izdevīgu zvanu veikšanu internetā uz mobilajiem un fiksētajiem tālruņiem.

Sākotnēji cenu stratēģija tiks ieviesta Europas valstīs, bet pakāpeniski 2007. gada laikā arī visā pasaulē.

Tad, kad cenu stratēģija būs pilnībā ieviesta, tā ietvers premium abonēšanas pakotni (Skype Pro), kas nozīmēs to, ka SkypeOut zvani uz vietējiem fiksētajiem tālruņiem būs bez minūtes tarifa, bet par nelielu samaksu par savienojumu.

"Cilvēkiem patīk izmantot Skype, lai veiktu bezmaksas zvanus savā starpā, tomēr arvien vairāk cilvēki izvēlas arī mūsu maksas produktus. Tāpēc mēs šodien ieviešam jaunu cenu stratēģiju, kas ietvers premium pakotni. Šī pakotne mums nodrošinās panākumus, kurus guvām Ziemeļamerikā un Lielbritānijā, pateicoties abonentzvanu veicināšanas aktivitātēm. Tā piedāvā mūsu lietotājiem vairāk iespēju par zemākām izmaksām, jo tie var iegādāties papildus Skype maksas produktu par mazāku samaksu," saka Stefans Obergs (Stefan Öberg), Skype Telekomunikāciju vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Aizmirstam tikai par starpsavienojumiem, Baltijas mērķis – dalība elektroenerģijas pārvades supertīkla izveidē

Juris Antužs, Enefit Green vadītājs Latvijā, 04.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskajā telpā daudz tiek diskutēts par pašreizējo elektroenerģijas pārvades tīklu – kāda ir tā kapacitāte, vai mums ar to pietiek un cik lielā mērā to paplašināt.

Tīkla attīstībā koncentrējamies uz esošās infrastruktūras uzlabošanu un jaunu starpvalstu savienojumu izveidi, taču, ja analizējam un prognozējam attīstības tendences plašākā reģionā, šāda pieeja ir pārāk lokāla. Pašreiz vēl katra valsts veido savu redzējumu un nav vienprātības pat starp iesaistītajām ministrijām un pārvades operatoru Latvijā. Baltijas enerģijas tirgus integrācijas plānā (BEMIP), gatavojot elektrotīklu sinhronizācijas tehnisko scenāriju, Latvija iekļāvusi mērķi līdz 2030.gadam no atkrastes vēja iegūt 0,4 GW, taču industrija un investori prognozē, ka jaudas būs krietni lielākas. Tātad nozare nav tikusi ņemta vērā, un būs nepieciešams daudz spēcīgāks pārvades tīkls. Ja jau saprotam, ka pārvades tīkls tiks pilnveidots, protams, ekonomiski pamatoti un pārdomāti, kādēļ jau uzreiz to nedarīt ar ambiciozāku nākotnes skatījumu? Mums jāatbalsta Baltijas supertīkla (supergrid) izveide, ņemot par piemēru Ziemeļjūru, kur deviņas reģiona valstis ir apvienojušās Ziemeļjūras enerģētikas sadarbības padomē (North Seas Energy Cooperation) ar mērķi koordinēt atkrastes vēja enerģijas plānus, likumdošanas iniciatīvas un veidot vienotu tīklu, kas savienotu atkrastes vēja parkus ar enerģijas salām un sauszemi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas un Āzijas valstu politiķu un biznesa līderu sanāksme dos iespējas Latvijas biznesam veidot jaunus kontaktus

Tā par aprīļa beigās Rīgā gaidāmo 3. ASEM (Āzijas un Eiropas sanāksme) transporta ministru sanāksmi «Multimodālā transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē» sarunā ar Dienas Biznesu norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Pasākuma ietvaros paredzētas gan ministru tikšanās, gan vairākas darba sesijas konferences formā.

Kāds ir 3. ASEM sanāksmes mērķis un loma gan Eiropas Savienības (ES), gan Latvijas kontekstā?

Sanāksme ir ļoti nozīmīga, jo mēs uzstādām mērķi – multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā. Latvija par to ir ļoti daudz runājusi, un šajā gadījumā mēs iesaistām arī visas ES dalībvalstis. Turklāt formāts ir tāds, ka par to, kā labāk dibināt un attīstīt transporta saites, diskutē ne tikai Eiropas un Āzijas ministri, bet arī starptautisku organizāciju vadītāji, kravu īpašnieki un ražotāji. Tas ir svarīgi ne tikai ES, bet arī Latvijai, jo esam sevi pozicionējuši kā vietu, kur veidot Ziemeļeiropas distribūcijas centrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Starp Latviju un Igauniju par 133 miljoniem būvēs jaunu elektroenerģijas pārvades savienojumu

Gunta Kursiša, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) atbalstījusi projektus, kas paredz starp Igauniju un Latviju izbūvēt jaunu elektroenerģijas starpvalstu savienojumu, un pieņēmusi lēmumu par ieguldījumu izmaksu sadalījumu starp Latviju un Igauniju, informē SPRK pārstāvji.

Projektu mērķis, izbūvējot 330kV elektropārvades līnijas, ir novērst elektropārvades līniju pārslodzi Latvijas - Igaunijas starpvalstu savienojumā, palielinot caurlaides spēju Latvijas - Igaunijas starpvalstu savienojumam par 500 - 600 MW.

«Tas ievērojami palielinās elektroapgādes drošumu Baltijas valstīs un atbilst Eiropas Savienības mērķim izveidot vienotu un integrētu elektroenerģijas tirgu, novēršot Baltijas elektroenerģijas tirgus izolāciju,» teikts SPRK paziņojumā.

Elektroenerģijas pārvades tīkla Latvijas - Igaunijas trešo starpvalstu savienojumu plānots izbūvēt līdz 2020. gadam, paredzot 75% projekta izdevumu segšanai piesaistīt ES finansējumu 133,25 miljonu eiro apmērā. Latvijas pārvades sistēmas finansējamās izmaksas veido 25,8 miljonus eiro, Igaunijas - 18,8 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaspersky: Vingruma aproču datus var iegūt arī citas personas

Žanete Hāka, 27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā popularitāti ieguvušie vingruma skaitītāji, kas vāc informāciju par lietotāja fizisko aktivitāti, var pārsūtīt datus ne tikai tieši savam īpašniekam, informē Kaspersky Lab.

Uzņēmums atklāja šo sporta aproču īpatnību, pētot to mijiedarbības veidus ar viedtālruņiem.

Tika noskaidrots, ka vairākās populārās vingruma aprocēs īstenotā pievienojamās ierīces autentifikācijas metode dod iespēju citām personām nemanāmi izveidot savienojumu ar viedtālruni, izpildīt vairākas komandas un pat iegūt ierīcē saglabātos datus. Tas viss ir iespējams, ja viedtālruni pārvalda 4,3 vai jaunākas versijas operētājsistēma Android un tajā ir instalēta neatļauta lietotne sinhronizācijai ar aktivitātes aproci.

Kā zināms, lai izveidotu vingruma skaitītāja un viedtālruņa savienojumu, lietotājam šī darbība ir jāapstiprina, piespiežot atbilstošu aproces pogu. Taču pašlaik lielākajai daļai šo ierīču nav ekrāna, tāpēc ļaundari var viegli apiet šo obligāto noteikumu, jo tad, kad vingruma aproce vibrē, pieprasot apstiprināt savienojumu ar viedtālruni, lietotājs nevar zināt, vai ir runa par viņa paša vai par kādu citu tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gerhards: starpsavienojums no Zviedrijas uz Kurzemi lētāks

, 23.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija aicinās Baltijas valstis pilnveidot elektrības tirgu, trešdien, 23. jūlijā ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards intervijā Latvijas Radio.

Savienojot Latvijas, Lietuvas un Igaunijas augstspriegumu tīklus un izveidojot vienotu pārvades sistēmu operatoru, norāda K. Gerhards.

Kā skaidro K. Gerhards, Baltijas valstis ir mazas, tāpēc Zviedrija savienojumu ar Latviju vai Lietuvu uztver kā savienojumu ar Baltijas valstīm, nevis Latviju vai Lietuvu. Tāpēc, pirmkārt, būtu jāizveido kopējs pārvades sistēmu operators, savienojot Baltijas valstu augstspriegumu tīklus, uzskata K. Gerhards.

Minētais risinājums ļautu pieņemt lēmumu, uz kuru valsti veidot Zviedrijas un Baltijas savienojumu. Ministrs piezīmē, ka starpsavienojums no Zviedrijas uz Kurzemi būtu par 150 kilometriem īsāks un arī lētāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa projektam Paldiskos, ko attīsta kompānija "Alexela", pievienojusies investīciju kompānija "Infortar".

Kā teikts abu kompāniju paziņojumā, to mērķis ir līdz novembrim izveidot termināli un garantēt drošu gāzes piegādi patērētājiem.

"Alexela" valdes priekšsēdētājs Heiti Hēls norādījis, ka terminālim aicināti pievienoties arī citi tirgus dalībnieki un investori. Pēc viņa teiktā, ja valdība nosaka galīgo termiņu, kurā Igaunija atteiksies no Krievijas gāzes, un pārvades sistēmu operators "Elering" izveido savienojumu ar gāzesvadu, privātais sektors spēs apvienot spēkus, lai terminālis varētu sākt darboties jau līdz šā rudens apkures sezonas sākumam.

Paldisku termināli iecerēts pabeigt divās kārtās. Pirmajā paredzēts izbūvēt piestātni un savienojumu ar starptautisko cauruļvadu "Balticconnector", kā arī organizēt peldošā LNG termināļa nomu, bet otrajā - izveidot pastāvīgu termināļa risinājumu. Infrastruktūra, ko domāts pabeigt šoruden, izmaksās 40 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Būvniecības gaitā mainīts Zolitūdes lielveikala jumta metāla konstrukciju veids

NOZARE.LV, 24.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zolitūdes lielveikala Maxima būvniecības laikā projektā mainīts jumta metāla konstrukciju veids un sākotnējā projektā paredzētās vienlaidus metāla sijas aizstātas ar divdaļīgām sastiprinātām sijām, atzina ēkas inženierprojekta autora SIA HND grupa īpašnieks, projektētājs Ivars Sergets.

«Pārprojektēt jumta metālkonstrukcijas nācās tāpēc, ka to ražotājs lielās vienlaidus sijas nevarēja piegādāt uz būvlaukumu,» sacīja Sergets.

Jautāts, vai pēc vienlaidus siju aizstāšanas ar divdaļīgajām tika pārrēķinātas slodzes un tās atbilda sākotnējam projektam, Sergets atbildēja apstiprinoši. «Arī pēc noslodzes pārrēķina jumta metāla sijām bija jāiztur sākotnēji paredzētā vidējā noslodze ap tonnu uz kvadrātmetru un 1,5 tonnas uz kvadrātmetru atsevišķās vietās uz jumta, kurās bija paredzēti koki,» skaidroja Sergets.

Inženieris piebilda, ka būvniecības laikā siju stiprinājuma vietās izmantotais stiprinājuma skrūvju skaits atbilda projektā paredzētajam. «Man gan nav informācijas, vai skrūvju materiāls atbilda projektā paredzētajam,» piebilda Sergets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datora klaviatūra ir diezgan plašs termins, pastāv daudz un dažāda veida klaviatūras, ieskatīsimies populārākās datora klaviatūru kategorijās, kas atvieglos iegādes procesu:

Multivides klaviatūra

Multivides klaviatūrā ir pogas, kas ļauj kontrolēt multivides atskaņošanu datorā. Varat ieslēgt vai izslēgt skaļumu, pāriet uz nākamo dziesmu vai videoklipu vai iepauzēt to. Katrai funkcijai ir īpaša poga vai taustiņu kombinācija. Dažām šāda tipa klaviatūrām ir arī īpašas pogas, lai atvērtu e-pasta vai interneta pārlūkprogrammu.

Mehāniskā klaviatūra

Tradicionālā mehāniskā klaviatūra ir ar atsperes principa taustiņu darbību. Mehāniskās klaviatūras taustiņu darbība ir gandrīz kā rakstāmmašīnai. Rakstnieki vai žurnālisti tieši šī iemesla dēļ labprāt izmanto savā darbā mehāniskās klaviatūras.

Bezvadu klaviatūra

Komentāri

Pievienot komentāru