VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmuma SIA LDz Cargo izsludinātajā konkursā par 100 segto vagonu, 100 graudu vagonu un 100 fitingu platformu iegādi saņemti trīs vietējo un ārvalstu kompāniju piedāvājumi.

LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs norāda, ka uzņēmums izvērtēs saņemtos piedāvājumus, lai iespējami ātrākā laikā varētu iegādāties jaunos vagonus un atjaunot novecojušo vagonu parku. «LDz Cargo [..] turpina īstenot savu investīciju programmu, lai ne tikai saglabātu, bet arī vēl vairāk nostiprinātu savas pozīcijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū,» saka G. Mačs.

Viņš uzsver, ka vagonu iegāde ir ilgtermiņa ieguldījums, jo vidēji viena dzelzceļa vagona kalpošanas ilgums ir 28–32 gadi. «Tas nozīmē, ka vagonu ekspluatācijas cikls ievērojami pārsniedz ekonomikas un atsevišķu izejvielu un produktu cenu dinamikas ciklu robežas,» skaidro G.Mačs.

DB jau rakstīja, ka LDz Cargo plāno iepirkt šogad un nākamajā gadā pa 300 vagoniem. Šogad iecerēts iegādāties 100 platformas zāģmateriālu pārvadāšanai un 200 pusvagonus, savukārt nākamgad vagoni tiks iegādāti atbilstoši pieprasījumam un pārvadājumos dominējošai kravu nomenklatūrai, sacīja G. Mačs. Pirkumam izmantos gan pašu kapitālu, gan kredītus. Pēc VAS Latvijas dzelzceļš prezidenta Uģa Magoņa teiktā, viena vagona cena svārstās ap 100 tūkstošiem ASV dolāru. Tātad kopumā izmaksas divu gadu periodā veidos ap 30 milj. Ls.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra