Transports un loģistika

Pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem pieaug

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) šogad sertificējis 35 jaunus transportlīdzekļu tehniskos ekspertus, kas vērtē transportlīdzekļiem nodarīto zaudējumu apmēru un nosaka cietušā transportlīdzekļa īpašniekam izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības apmēru. Uzzini, kā kļūt par sertificētu tehnisko ekspertu!

Šobrīd Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā darbojas ap 200 sertificētu ekspertu.

Ar katru gadu, pieaugot automašīnu skaitam Latvijā, pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem palielinās. Sertificēta eksperta slēdziens nepieciešams ikvienā OCTA atlīdzību lietā, kur satiksmes negadījumos bojātas automašīnas. Tāpat tehnisko ekspertu pakalpojumi tiek plaši pieprasīti apdrošināšanas sabiedrībās arī KASKO atlīdzību lietās.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Nepieciešamība pēc jauniem sauszemes transportlīdzekļu tehniskajiem ekspertiem Latvijā ik gadu pieaug. Pēdējos gados ievērojami palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē un attiecīgi pieaudzis arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros nepieciešams eksperta vērtējums, lai apdrošinātājs spētu noteikt nodarīto zaudējumu atlīdzības apmēru.

2006.gad apdrošinātāji saņēmuši ap 52 tūkstošiem zaudējumu pieteikumus saistībā ar ceļu satiksmes negadījumos nodarīto zaudējumu atlīdzību, kas, salīdzinot ar 2004.gadu, ir divas reizes vairāk. Daudzos gadījumos, saskaņā ar likumdošanā noteiktajām prasībām, ekspertam ir jāveic arī vainīgā vadītāja transportlīdzekļa apskate. Tas nozīmē, ka viens zaudējumu atlīdzības pieteikums nereti rada ekspertam papildu darba apjomu."

Ikviens apdrošinātājs cietušā transportlīdzekļa īpašniekam atlīdzības apmēru nosaka, saņemot sertificēta tehniskā eksperta veiktu ekspertīzi. Eksperts ir īpaši apmācīts un sertifikātu ieguvis transportlīdzekļu bojājumu novērtētājs OCTA jomā, kas, vadoties pēc Latvijā apstiprinātas procedūras (aprēķinu metodikām, izmantojot tehniskos katalogus vai datorprogrammas, kā arī noteiktus mērinstrumentus), transportlīdzekļa bojājumus pārvērš naudas izteiksmē.

Saskaņā ar OCTA likumā noteikto kārtību, LTAB ir vienīgā institūcija Latvijā, kas veic ekspertu sertificēšanu darbībai OCTA jomā. Šim uzdevumam izveidota īpaša Sertificēšanas komisija, kas izvērtē katra pretendenta zināšanas un profesionālo kvalifikāciju.

Pretendentiem, kas vēlas kārtot sertifikācijas pārbaudi sertifikāta iegūšanai, LTAB regulāri rīko sagatavošanas kursus. Tāpat regulāri tiek organizētas ekspertu kvalifikācijas celšanas apmācības gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Kā kļūt par sertificētu tehnisko ekspertu?

Lai iegūtu sertifikātu un kvalitatīvi spētu veikt ekspertīzes nepieciešamas ne vien teorētiskas, bet arī praktiskas zināšanas automašīnu uzbūvē, konstrukcijā un to pēcavārijas atjaunošanas remonta tehnoloģijā.

Ekspertu sagatavošanas kursa ietvaros pretendenti apgūst iemaņas darbam ar datorprogrammu, kas nepieciešamas transportlīdzekļu zaudējumu aprēķināšanai, kā arī iemaņas nedatorizēta zaudējumu aprēķina sastādīšanai, tiek iepazīstināti ar jaunāko transportlīdzekļu konstrukcijās un remonta tehnoloģijās, kā arī apgūst citas tehnisko ekspertīžu veikšanai nepieciešamas prasmes. Pēc sekmīgas zināšanu pārbaudes nokārtošanas pretendents iegūst sertificēta tehniskā eksperta statusu.

Katrs eksperts pēc sertifikāta iegūšanas saņem arī eksperta apliecību un personisko zīmogu, ar kuru apstiprina savas veiktās tehniskās ekspertīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar valsts svētku pasākumiem

, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk tekstā NBS) iesniegumu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra iesniegumu, Rīgas domes Komunālā departamenta iesniegumiem, Rīgas domes Kultūras departamenta iesniegumiem, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes iesniegumu, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienesta iesniegumu, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums par satiksmes ierobežojumiem valsts svētkos.

Rīkojumā ņemts vērā, ka Latvijas Republikas proklamēšanas 90.gadadienas svētku ietvaros Rīgā notiks: no 14. līdz 18.novembrim gaismas festivāls Staro Rīga; 14.novembrī no plkst.13.00 Rīgas domes Komunālā departamenta rīkots pasākums Meža kapos pie J. Čakstes pieminekļa; 14.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 15.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 17.novembrī no plkst.18.30 līdz plkst.21.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots svētku koncerts Latvijas Nacionālajā operā, Aspazijas bulvārī 3; 17.novembrī plkst.21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā; 18.novembrī: plkst.11.00 ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa; plkst.14.00 NBS vienību militārā parāde 11. Novembra krastmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jau 200 transportlīdzekļu tehnisko ekspertu

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) šogad sertificējis jau 35 jaunus transportlīdzekļu tehniskos ekspertus, kas vērtē transportlīdzekļiem nodarīto zaudējumu apmēru un nosaka cietušā transportlīdzekļa īpašniekam izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības apmēru, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Agnese Ditke.

Šobrīd Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā darbojas ap 200 sertificētu ekspertu.

Ar katru gadu, pieaugot automašīnu skaitam Latvijā, pieprasījums pēc sertificētiem transportlīdzekļu ekspertiem palielinās. Sertificēta eksperta slēdziens nepieciešams ikvienā OCTA atlīdzību lietā, kur satiksmes negadījumos bojātas automašīnas. Tāpat tehnisko ekspertu pakalpojumi tiek plaši pieprasīti apdrošināšanas sabiedrībās arī KASKO atlīdzību lietās.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Nepieciešamība pēc jauniem sauszemes transportlīdzekļu tehniskajiem ekspertiem Latvijā ik gadu pieaug. Pēdējos gados ievērojami palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē un attiecīgi pieaudzis arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros nepieciešams eksperta vērtējums, lai apdrošinātājs spētu noteikt nodarīto zaudējumu atlīdzības apmēru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Plāno sakārtot transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības un reģistrācijas noteikumus

Žanete Hāka, 10.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 10.novembrī , Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumi - grozījumi Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos un grozījumi Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumos, informē Satiksmes ministrija.

Grozījumu projekts MK 2007.gada 18.decembra noteikumos Nr.876 Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumi paredz noteikt, ka tirdzniecībai Latvijā var pieņemt nereģistrētu transportlīdzekli, kuru tirdzniecībai nodod cits Latvijā reģistrēts komersants, kurš to kā preci ievedis no ārvalsts. Šāda kārtība apgrūtina pievienotās vērtības nodokļa nomaksas kontroles iespējas un tādā veidā pieļauj iespēju komersantiem ļaunprātīgi izvairīties no PVN nomaksas. Attiecīgi grozījumi ir paredzēti arī transportlīdzekļu reģistrācijas kārtībā.

Lai uzlabotu transportlīdzekļu tirdzniecības komersantu tīkla darbību, noteikumu grozījumos paredzēts, ka nereģistrētu transportlīdzekli tirdzniecībai var nodot transportlīdzekļa izgatavotāja oficiālais pārstāvis. Noteikumu piedāvātajos grozījumos paredzēts palielināt minimālo platību tirdzniecības vietas iekārtošanai, nosakot, ka tirdzniecības teritorijai ir jābūt vismaz 150 m2 lielai, kurā izvieto tirdzniecībai paredzētus transportlīdzekļus, nosakot viena gada pārejas periodu tām tirdzniecības vietām, kuras reģistrētas līdz 2016.gada 31. decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Informē par satiksmes ierobežojumiem 18.novembrī

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta, Rīgas domes Kultūras departamenta un Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (NBS) iesniegumu ir sagatavoti Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumi, kuros ņemts vērā, ka Rīgā notiks:

• 17.novembrī plkst. 21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā;

• 18.novembrī plkst. 10.00 ekumēnisks dievkalpojums Doma baznīcā;

• plkst. 11.15 svinīga ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa;

• plkst. 14.00 NBS vienību militārā parāde 11.Novembra krastmalā;

• no plkst. 19.30 līdz plkst. 20.30 svinīgs pasākums pie Brīvības pieminekļa un Valsts prezidenta Valda Zatlera uzruna;

• plkst. 20.30 svētku uguņošana no A-B dambja, informēja Rīgas dome.

Rīkojumā noteikts, ka transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties un stāvēt (izņemot NBS transportlīdzekļus ar Rīgas Garnizona un Latvijas Republikas Saeimas un valsts prezidenta drošības dienesta speciālām caurlaidēm):

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA apdrošinātājiem ievērojami zaudējumi

, 15.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastāda 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.

LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Atlīdzības pieaug par 40%, bet ieņēmumi no OCTA polisēm tikai par 5,6%.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Kravas transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits palielinās

Žanete Hāka, 19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn bija apdrošināti ap 72 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

2013. gadā kravas transportlīdzekļi izraisīja vairāk nekā 6400 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir divas reizes biežāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati.

No tiem 4645 ir izraisīti Latvijā un 1766 – ārvalstīs.

Analizējot pēdējo piecu gadu statistiku, vērojams, ka kravas transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits ar katru gadu palielinās. Ja 2009. gadā tie bija vairāk nekā 4600, tad 2013. gadā, tie jau ir vairāk nekā 6400, norāda LTAB.

Pērnajā gadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 7 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 10 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2012. gada gadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pērnajā gadā ir pieņemti vairāk nekā 30 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu gandrīz 24 miljoni eiro. Arī vidējās atlīdzības apmērs par kravas transportlīdzekļu izraisītiem negadījumiem ir gandrīz 2 reizes augstāks nekā vieglo transportlīdzekļu, kas apliecina, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ir ļoti riskanti autovadītāji ar augstu negadījuma izraisīšanas iespējamības pakāpi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopota informācija par desmit pasaulē lielākajiem auto tirgiem un to izaugsmes prognozēm.

1. Ķīna

2011.gada pārdošanas prognoze: 17,7 miljoni

2010.gadā pārdoto transportlīdzekļu skaits: 17,2 miljoni

Paredzamā izaugsme: 3%

Ķīna padarīja sevi par pasaulē lielāko auto tirgu 2009.gadā, kad transportlīdzekļu pārdošanas apjomi palielinājās par 46% pret iepriekšējo gadu. 2010.gadā auto pārdošanas apjomi pieauga vēl par 32%, palīdzot Ķīnai nostiprināt pārsvaru pār ASV.

Ķīnas valdība ir aicinājusi ārvalstu autoražotājus veidot kopuzņēmumus un dalīties tehnoloģijās ar vietējiem uzņēmumiem. Tas rezultējies daudzos pašmāju zīmolos, piemēram, Geely, Chery un Dongfang.

Populārākais transportlīdzeklis valstī 2010.gadā bija Wuling Sunshine - tika pārdoti vairāk nekā 750 000 šādu automašīnu. Šo modeli ražo GM, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) un Wuling Automobile kopuzņēmums un tas tiek pārdots par aptuveni 5000 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības veido 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.

LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs stāstīja: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas. Piekritušo atlīdzību kāpums par gandrīz 40% ir viens no visstraujākajiem OCTA sistēmas Latvijā pastāvēšanas laikā un daudzkārt pārsniedz ieņēmumu pieaugumu no izsniegtajām OCTA polisēm."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ātrāk pārdos iereibušo šoferu auto

, 06.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu iereibušiem autovadītājiem izņemto transportlīdzekļu apriti un samazinātu valsts aģentūrā Materiālās rezerves glabājamo transportlīdzekļu skaitu, Iekšlietu ministrija 5.jūnijā pieteica izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē grozījumus Ministru kabineta 2006.gada 11.jūlija noteikumos Nr.580 Noteikumi par rīcību ar administratīvo pārkāpumu lietās izņemto mantu un dokumentiem, kas ļaus ātrāk pārdot iereibušiem autovadītājiem izņemtos transportlīdzekļus, Db.lv informēja Iekšlietu ministrijas Preses centra vadītāja Laura Karnīte.

Grozījumi dos izņemtā transportlīdzekļa īpašniekam tiesības rakstiski atteikties no sava transportlīdzekļa. Līdz ar to viņam nebūs jāsedz izdevumi par transportlīdzekļa uzglabāšanu laikā pēc atteikuma saņemšanas, bet VA Materiālās rezerves būs iespēja transportlīdzekli nekavējoties nodot realizācijai, no gūtajiem ienākumiem sedzot glabāšanas izdevumus.

Tāpat grozījumos iecerēts vienkāršot transportlīdzekļu atgūšanas kārtību. Līdz šim transportlīdzekli varēja atgūt tikai īpašnieks vai īpašnieka pilnvarota persona. Taču praksē bieži veidojās situācijas, ka īpašnieks par transportlīdzekļa atrašanos VA Materiālās rezerves uzzināja tikai pēc mēneša, saņemot aģentūras paziņojumu, vai arī īpašnieks ilgstoši atrodas ārzemēs, un tāpēc viņam nav iespējams ne pašam izņemt savu transportlīdzekli, ne arī pilnvarot kādu personu to darīt viņa vietā. Rezultātā transportlīdzekļu glabāšanas izmaksas bieži vien pārsniedza transportlīdzekļu vērtību, un īpašniekiem nebija izdevīgi tos atgūt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība noteiks koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu ātruma ierobežošanas un novietošanas zonas pilsētā, tā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē lēma deputāti.

Izmaiņas Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošajos noteikumos veiktas ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, ieviešot koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Noteikumi paredzēs, ka koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas tiks publiskotas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes www.georiga.eu sadaļā "Satiksme un mobilitāte". Mērķa īstenošanai tika apzināti objekti un teritorijas, kur ieviešams ātruma ierobežojums, kā arī ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti, galvenokārt, atrodas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, taču tiek apzinātas arī jaunas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA vairs neatzīs TrackGuard meklēšanas sistēmu par pietiekami efektīvu

Dienas Bizness, 02.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA Baltic Insurance Company (BTA), izvērtējot līdzšinējo sadarbības pieredzi ar transportlīdzekļu meklēšanas sistēmas TrackGuard izplatītājiem un apkalpotājiem Latvijā, pieņēmusi lēmumu – no 1.novembra neatzīt TrackGuard sistēmu par pietiekami drošu un efektīvu transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmu riska klases transportlīdzekļiem, kas tiek apdrošināti BTA, informē BTA pārstāve Agnese Grīnberga.

Jaunākā gada izlaiduma un dārgu transportlīdzekļu īpašniekus, BTA klientus, kuri savos transportlīdzekļos uzstādījuši TrackGuard sistēmas, BTA aicina izvērtēt šīs sistēmas izmantošanas lietderību.

Pieaugot jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzību skaitam, daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta preventīviem pasākumiem, kas ļautu mazināt iespējamo zādzības risku un veicinātu transportlīdzekļa atrašanu tā aizdzīšanas gadījumā. Apdrošināšanas sabiedrības regulāri izvērtē transportlīdzekļu zādzību skaitu un, ņemot vērā nozagto transportlīdzekļu markas, modeļus un izlaiduma gadus, definē riska klasē iekļaujamos transportlīdzekļus. Šo transportlīdzekļu īpašniekiem tiek noteiktas papildu drošības prasības attiecībā uz transportlīdzekļa aprīkojumu, lai, iegādājoties sauszemes transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polisi, būtu spēkā zādzības risks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.marta klātienē varētu saņemt friziera, manikīra un pedikīra pakalpojumus, ceturtdien konceptuāli vienojās Ministru kabinets.

Gala lēmumu plānots pieņemt otrdien.

Valdība ceturtdien izskatīja Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādāto priekšlikumu, kas atļautu klātienē sniegt atsevišķus skaistumkopšanas pakalpojumus. EM iepazīstināja valdību ar drošas skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanas konceptu, kas balstīts Veselības inspekcijas veiktajā risku analīzē.

EM piedāvāja ministriem lemt par vairākiem variantiem, kādā veidā atļaut sniegt skaistumkopšanas pakalpojumus klātienē - atļaut visus pakalpojumus vai tikai dažus. Izvērtējot riskus un ņemot vērā Veselības ministrijas (VM) ieteikumus, valdība lēma, ka no 1.marta klātienē varēs saņemt tikai friziera, manikīra un pedikīra pakalpojumus. Vienlaikus tika rosināts atļaut no 1.marta strādāt arī sertificētiem speciālistiem, kas sniedz medicīniskus skaistumkopšanas pakalpojumus, tomēr šis priekšlikumus pagaidām neguva valdības atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno grozījumus noteikumos par OCTA garantiju fondu

, 14.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.februārī Finanšu ministrijā notika Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvās padomes sēde, kurā tika nolemts veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.195 "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība", lai nodrošinātu visiem sistēmas dalībniekiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus.

Ar grozījumiem plānots noteikt, ka apdrošinātājam, kurš veicis vienreizējo iemaksu fondā atbilstoši noteikumu 9.punkta redakcijai, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam (iemaksas apmērs Ls 200 000), Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no fonda līdzekļiem atmaksā fondā veiktās iemaksas daļu, kas ir starpība starp apdrošinātāja veikto iemaksas apmēru un pašlaik noteikto iemaksas apmēru (iemaksas apmērs Ls 5000).

Padome izskatīja arī Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes pārskatu par situāciju valstī OCTA jomā. Biroja dati liecina, ka 2006.gadā apdrošinātāju, OCTA sistēmas dalībnieku kopējie zaudējumi no šī apdrošināšanas veida bijuši 4,27 miljoni latu. (Detalizētāku informāciju par šo jautājumu ceturtdien sniegs Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno grozījumus noteikumos par OCTA fondu

, 14.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.februārī Finanšu ministrijā notika Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvās padomes sēde, kurā tika nolemts veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.195 Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība, lai nodrošinātu visiem sistēmas dalībniekiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Ar grozījumiem plānots noteikt, ka apdrošinātājam, kurš veicis vienreizējo iemaksu fondā atbilstoši noteikumu 9.punkta redakcijai, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam (iemaksas apmērs Ls 200 000), Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no fonda līdzekļiem atmaksā fondā veiktās iemaksas daļu, kas ir starpība starp apdrošinātāja veikto iemaksas apmēru un pašlaik noteikto iemaksas apmēru (iemaksas apmērs Ls 5000).

Padome izskatīja arī Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes pārskatu par situāciju valstī OCTA jomā. Biroja dati liecina, ka 2006.gadā apdrošinātāju, OCTA sistēmas dalībnieku kopējie zaudējumi no šī apdrošināšanas veida bijuši 4,27 miljoni latu. (Detalizētāku informāciju par šo jautājumu ceturtdien sniegs Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Veselības pārbaudes būs jāveic arī mopēdu vadītājiem

, 05.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 5. februārī valdības sēdē atbalstīts noteikumu projekts par veselības pārbaudēm esošajiem un topošajiem transportlīdzekļu vadītājiem, informēja Satiksmes ministrija.

Noteikumi precizē veselības pārbaužu veikšanas kārtību un nosacījumus, kā arī paredz plašāku personu loku, kurām būs jāveic obligātās veselības pārbaudes.

Turpmāk veselības pārbaudes būs jāveic arī mopēdu vadītājiem, nosaka Satiksmes ministrijas sagatavotais projekts „Noteikumi par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju, kā arī par veselības pirmstermiņa pārbaudes izdevumu segšanas kārtību”.

Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā veic veselības pārbaudes transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju, medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai, kārtību, kādā transportlīdzekļa vadītājs nosūtāms uz veselības pirmstermiņa pārbaudi, kārtību, kādā atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanu liedz veselības problēmas, kā arī medicīniskās uzziņas iesniegšanas kārtību, lai atgūtu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) skatījumā esošais Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma regulējums ir samērīgs gan negadījumā cietušo personu, gan transportlīdzekļu īpašnieku interesēs, un nebūtu maināms, pavēstīja LTAB pārstāvji komentējot Saeimas deputāta Andra Kulberga (AS) ierosinātos priekšlikumus veikt grozījumus likumā, lai transportlīdzekļa īpašnieks, noņemot transportlīdzekli no uzskaites, var saņemt atpakaļ neizmantotās OCTA apdrošināšanas starpību.

LTAB aģentūrai LETA skaidroja, ka attiecībā uz OCTA polises pārtraukšanu un neizmantotās prēmijas saņemšanu atpakaļ, ja transportlīdzeklis tiek noņemts no uzskaites, jau šobrīd OCTA likums paredz tādu iespēju, ja līdz ar transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) glabāšanā tiek nodotas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes.

Tāpat arī gadījumos, kad transportlīdzeklis tiek nodots tirdzniecībā, tad transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības izbeigt esošo OCTA līgumu un saņemt atpakaļ neizmantoto prēmiju.

Savukārt attiecībā uz zaudējumu atlīdzību no OCTA Garantijas fonda, ja atbildīgais transportlīdzeklis nav noskaidrots - LTAB ieskatā šāds regulējums varētu veicināt atbildīgā transportlīdzekļa vadītāju rīkoties negodprātīgi, bēgt no notikuma vietas, lai netiktu identificēts, tādējādi nebojājot savu apdrošināšanas vēsturi, kā arī tikt izmantots krāpniecības nolūkos, tas ir, visi bojājumi, tostarp, kas attiecas uz KASKO, varētu tikt pieteikti kā OCTA, skaidro LTAB pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī janvārī piegādāto auto skaits ir samazinājies Volkswagen Group kopējo tirgus daļu 2009. gada janvārī ir izdevies pieaudzēt līdz 24.1 %. Proti, par 2.8 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Volkswagen Passenger Cars zīmols janvārī klientiem visā pasaulē piegādāja 246 700 transportlīdzekļu (2008. gadā: 287 500; -14,1 procenti). Volkswagen grupa šajā pašā periodā visā pasaulē piegādāja 382 000 transportlīdzekļu (2008. gadā: 485 300; -21,3 procenti).

Kā jau to varēja paredzēt, pasaulē trešā lielākā autoražotāja veikto piegāžu skaits šajā mēnesī bija zem rekordlīmeņa, kāds tika sasniegts šajā pašā periodā 2008. gadā. To ietekmēja globālā ekonomikas un finanšu krīze, taču koncerns un tā zīmoli tik un tā guva ievērojami labākus rezultātus kā to konkurenti (-24,1 procents).

“Janvārī Volkswagen uzņēmumam un tā galvenajiem zīmoliem ar piegādēm pasaulē veicās daudz labāk kā mūsu konkurentiem. Turklāt mēs spējām palielināt mūsu tirgus daļu nozīmīgākajos tirgos,” teica Detlefs Vitigs, Tirdzniecības un mārketinga nodaļas izpilddirektora vietnieks. Viņš piebilda, ka straujā kopējā tirgus samazināšanās šā gada pirmajos mēnešos nedod cerības par pozitīvām izmaiņām globālajā ekonomiskā. “Neskatoties un vispārējo grūto situāciju, mūsu ilgtermiņa attīstības mērķi paliek, kādi bijuši,” teica Vitigs, piebilstot, ka, pateicoties ārkārtīgi daudzpusīgajam jauno modeļu klāstam, novatoriskajām un videi draudzīgajām tehnoloģijām, piemēram, BlueMotion, DSG un TDI, kā arī vairākiem jauniem modeļiem, kas tiks izlaisti 2009. gadā, uzņēmums šo mērķu sasniegšanai atrodas izdevīgā pozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu koplietošanas mobilā lietotne un datorprogramma, kuru izstrādājis uzņēmums SIA Fleet Complete, veiksmīgi izmantota koncerna Latvenergo meitasuzņēmumā AS Sadales tīkls, ļaujot īsā laikā veikt ievērojamu līdzekļu ietaupījumu un samazinot izmantojamo transportlīdzekļu skaitu par aptuveni 30%, informēja SIA Fleet Complete Latvija pārdošanas daļas vadītājs Toms Grundšteins.

No atslēgu skapja līdz viedtālrunim

Ideja par koplietošanas transportu AS Sadales tīkls bijusi jau sen, tomēr tehniskie risinājumi iesākumā bijuši nepietiekami efektīvam darbam. Pirmsākumos uzņēmums lietojis kodētus automašīnu atslēgu skapjus un vienkāršotu datorprogrammu braucienu rezervēšanai, kas summāri nav devis plānoto efektu vairāku iemeslu dēļ.Pirmkārt, pie atslēgu skapja bijusi nepieciešamība pēc administratora. Nereti radušās jukas, kad atslēgas skapī sajauktas vietām vai izņemtas, neievērojot reģistrācijas kārtību. Otrkārt, bija iespējams steigas gadījumā mašīnu paņemt bez reģistrācijas, kas radīja nesaprašanos brīdī, ja kāds auto bija reģistrējis braucienam iepriekš. Rezultātā uzņēmums bija ieguvis grūti administrējamu rīku ar salīdzinoši augstām izmaksām. Gan kodēti atslēgu skapji, gan administrators tā uzraudzībai ir sistēmas izmaksas. SIA Fleet Complete piedāvātā mobilā lietotne, kas kombinēta ar atbilstošu datorprogrammu, administrēšanu vienkāršoja, papildus dodot iespējas sekot noteiktā braukšanas ātruma ierobežojumu pārkāpumiem un darbinieku braucienu maršrutiem. T. Grundšteins atklāja, ka AS Sadales tīkls, uzsākot sadarbību, pieņēmis izaicinošu lēmumu samazināt autoparku no 1066 līdz 659 transporta vienībām, kas pagaidām realizēts daļēji – uzņēmumā ir par 316 mašīnām mazāk, tomēr optimizācija turpinās, un ir cerība, ka, pareizi plānojot un administrējot procesu, būs iespējams sasniegt mērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Vairums VUGD automašīnu līdz ugunsgrēkam var arī netikt; dienestam trūkst 62% transporta

Gunta Kursiša, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) transportlīdzekļu nodrošinājums nesedz pat pusi no nepieciešamā speciālā tehniskā aprīkojuma apjoma, kas noteikts Ministru kabineta noteikumos. Turklāt vairums esošo speciālo transportlīdzekļu ir vecāki par 20 gadiem, tāpēc, pēc dienesta teiktā, nav nekādas garantijas, ka šīs automašīnas nokļūs līdz notikuma vietai.

Šobrīd VUGD savu funkciju pildīšanai izlīdzas ar mazāk nekā 40% no Ministru kabineta noteikumos paredzētā skaita speciālo transporta vienību. Faktiski VUGD ir 688 transporta vienības, bet Ministru kabineta noteikumos noteiktās normas paredz, ka VUGD rīcībā būtu jābūt 1833 transporta un speciālās tehnikas vienībām. Tādējādi pašlaik ugunsdzēšanas un glābšanas dienestam trūkst 1145 tehniskas vienību.

Šobrīd, lai minimālā apjomā nodrošinātu VUGD darbu, no valsts budžeta tiek prasīti 25,5 miljoni Ls.

«Patlaban situācija ir tāda, ka uz notikumu izbrauc autocisterna, bet, piemēram, autopacēlājs vai glābšanas automobilis tiek izsūtīts no citas struktūrvienības, kas fiziski atrodas vairāku desmitu kilometru attālumā no notikuma vai pat citā pilsētā. Tādējādi VUGD nav iespējams operatīvi un kompleksi sniegt palīdzību,» Db.lv stāstīja V. Šembele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atlaides klasē vairāk nekā 23 tūkstoši auto īpašnieku

, 07.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Bonus - malus riska klašu pārskatīšanas šī gada 15. septembrī bonus jeb pazemināta riska klasēs atrodas 77.4% transportlīdzekļu un to īpašnieku, malus jeb paaugstināta riska klasēs – 3.5% transportlīdzekļu un to īpašnieku, bet sākumklasē jeb 6.riska klasē – 19.1% transportlīdzekļu un to īpašnieku.

Šogad, saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, pirmo reizi sasniegta augstākā iespējamā Bonus-malus sistēmas 17. riska klase, kuru ieguvuši 3.5% jeb vairāk nekā 23 tūkst. transportlīdzekļu un to īpašnieki.

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumi izraisīti ar tiem transportlīdzekļiem, kas jau atrodas zemākajās sistēmas klasēs. Savukārt augstāko bonus klašu īpašnieki procentuāli gada laikā izraisa ievērojami mazāk negadījumus.

"Visvairāk iebildumus pret sistēmu saņemam tieši no malus klases transportlīdzekļu īpašniekiem, kuriem par OCTA ir jāmaksā trīs četras reizes vairāk nekā tiem īpašniekiem, kuru transportlīdzeklis atrodas augstākajās sistēmas klasēs. Mūsuprāt, Bonus – malus risku izvērtēšanas sistēma sevi jau attaisnojusi, jo likusi transportlīdzekļu īpašniekiem atbildīgāk izturēties pret pārgalvīgu braukšanu un to, kam uzticēt savu auto," tā Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aicina uzņēmējus savlaicīgi deklarēt transportlīdzekļus par nākamo gadu

Gunta Kursiša, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicina juridiskās personas savlaicīgi deklarēt transportlīdzekļus par 2013. gadu, kā arī atgādina, ka tas izdarāms, izmantojot CSDD e-pakalpojumus.

Spēkrati, kas jau ir deklarēti par 2012. gadu, atkārtoti nav jādeklarē.

Ja komersanta īpašumā vai turējumā esošais vieglais transportlīdzeklis tiek izmantots tikai un vienīgi saimnieciskajai darbībai, tas ir jādeklarē un par to nav jāmaksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis. Savukārt par tiem transportlīdzekļiem, kurus komersanti izmanto gan saimnieciskiem mērķiem, gan privātām vajadzībām, nodoklis ir jāmaksā un auto nav jādeklarē, norāda FM.

Uzņemējiem, kuri transportlīdzekli par 2012. gadu ir deklarējuši, lai iegūtu atbrīvojumu no uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa, deklarēšana par 2013. gadu un turpmākajiem gadiem nav jāveic līdz brīdim, kad komersants zaudē tiesības uz nodokļa atbrīvojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu

Dienas Bizness, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību un paaugstinātu jauno autovadītāju sagatavotības līmeni, pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu, papildinās esošās normas, informē Satiksmes ministrijā.

To paredz Ministru kabineta sēdē, 28.jūnijā pieņemtie grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām.

Par nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību, tajā skaitā – topošo šoferu apmācības procesu un eksamināciju, arī lemts Ceļu satiksmes drošības padomē. Grozījumus par transportlīdzekļu vadītāju apmācības pilnveidi izstrādāja Satiksmes ministrija un VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Latvijas Profesionālo autoskolu federāciju, kā arī autoskolu pārstāvjiem.

Grozījumi noteikumos paredz papildināt transportlīdzekļu vadītāju teorētiskās apmācības programmas ar jauniem elementiem (piem., bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība), kā arī palielināt minimālo vadīšanas nodarbību skaitu (piem., B kategorijai no 14 uz 20).

Komentāri

Pievienot komentāru