Gaidāmā karadarbība Irākā atstās kaut arī nelielu, tomēr iespaidu uz daudziem uzņēmējdarbības veidiem arī Latvijā, pauž dažādu nozaru uzņēmēji. «Latvija ir stipri maz saistīta ar globālajiem ekonomiskajiem konteksiem nekā jebkura cita vecās Eiropas valsts, turklāt eksporta un importa riski ir diversificēti, tāpēc nekādu būtisku ietekmi karadarbībai Irākā uz Latvijas ekonomiku atstāt nevajadzētu,» skaidro ekonomikas ministrs Juris Lujāns. Viņš gan norāda, ka tiek izteiktas daudz un dažādas prognozes, lai spekulatīvi ietekmētu cenas pasaules biržās. Tomēr ar bažām uz karu raugās pašmāju uzņēmēji. Latvijas pasts prognozē, ka, sākoties karadarbībai, iespējama pasta sūtījumu kavēšanās apmaiņā ar Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV) un vairākām arābu valstīm. Latvijas pasta ģenerāldirektora palīgs Edijs Šauers norāda, ka līdzīga situācija izveidojusies pēc 11. septembra notikumiem, kad visi dienesti strādāja pastiprinātā drošības režīmā. Šobrīd nekādi oficiāli paziņojumi par to, ka sūtījumu piegāde varētu tikt kavēta, nav saņemti, apstiprina E. Šauers. Latvijas pasta sūtījumu apmaiņa ar ASV veido apmēram 10 % no kopējā apjoma. TNT Latvija direktors Mārtiņš Gerkens uzskata, ka karadarbība pasta pakalpojumus neietekmēs, jo jau šobrīd visi drošības pasākumi tiek veikti ļoti stingri. Baltic Motors ģenerāldirektors Ansis Auziņš uzsvēra: «Ja kara darbība sāksies un eventuāli Amerikai tā nesīs ātru uzvaru, tas noteikti stiprinās saļodzījušās ASV dolāra pozīcijas. Attiecīgi dolāra kursa nostiprināšanās vājinās stipro eiro, kurš ir bijis galvenais vaininieks, kāpēc Latvijā pēdējā gada laikā cenas jauniem automobiļiem ir ievērojami pieaugušas.» Viņš skaidro, ka pēc šī scenārija ieguvēji būs visi autotirgotāji, kas importē automašīnas no Eiropas, un to cenas varētu samazināties. Bet, ja karš ieilgtu, no kara ieguvēja nebūtu ne Eiropas, ne arī Amerikas ekonomika. Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Agris Staņēvičs pagaidām neredz ietekmējošus faktorus, kas varētu skart vietējos autotirgotājus, ja sāktos karadarbība Irākā. «Pastarpināti mēs jau izjūtam un turpināsim izjust degvielas cenu kāpumu, taču, kas attiecas uz autotirdzniecību, tiešu ietekmi pagaidām es neredzu.» Arī SIA Domenikss mārketinga direktors Ralfs Dakters atzīst, ka ir grūti prognozēt, kādu ietekmi varētu izraisīt karadarbība Irākā. «Visdrīzāk tas varētu izraisīt psiholoģiskās nestabilitātes faktoru, kura rezultātā cilvēki centīsies pietaupīt naudu.» Latvijas kuģniecības (LK) Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska Db informēja, ka šobrīd Persijas līcī neatrodas neviens šī uzņēmuma kuģis. «Mēs nesūtām savus kuģus uz zonām, kur ir bīstama situācija,» sacīja M. Ozoliņa-Tumanovska. Runājot par to, kā iespējamā karadarbība varētu ietekmēt lielākā šā uzņēmuma ekonomisko situāciju, viņa teica: «Viss ir atkarīgs no tā, cik ilga būs šī karadarbība. Ja karš būs īss, mēs būsim ieguvēji, jo šajā laikā mēs varēsim prasīt augstākas kuģu frakts likmes. Turklāt, ņemot vērā, ka daudzi kuģi visā pasaulē būs nodarbināti militārām vajadzībām un samazināsies to kuģu apjoms, kas pārvadās, piemēram, naftu, tas mums dotu iespēju iegūt jaunus pasūtījumus,» teica Latvijas kuģniecības pārstāve. Pretēja situācija būšot tad, ja šī karadarbība ieilgs, jo tās rezultātā var samazināties ekonomiskā aktivitāte visā pasaulē. Tāpat jārēķinās ar iespēju, ka var būtiski krist ASV dolāra kurss, bet visas kuģu frakts likmes tiek noteiktas šajā valūtā. «Nekādu nervozitāti no Rona izstrādājumu pircējiem ASV neesmu novērojis, jo ASV ir superlielvalsts ,un karadarbība, ja arī būs, tad notiks ļoti tālu no ASV robežām,» skaidro kokapstrādes SIA Rona prezidents Valdis Aunītis. Viņš gan atzīst, ka būtiskas iespējamās karadarbības Irākā atskaņas ir jūtamas Japānā, kur pircēji ir atcēluši visas atlikt iespējamās vizītes uz Eiropu un saīsinājuši piegāžu līgumu slēgšanas termiņus līdz vienam mēnesim. «Faktiski Japāņu korporācijas šobrīd cenšas nogaidīt, taču tas var ietekmēt Latvijas piegādātāju darbu,» norāda V. Aunītis.