Jaunākais izdevums

No Čehijas uz Rīgu ir nogādāts pirmais jaunais zemgrīdas tramvajs, bet līdz gada beigām tiks atvesti visi 20 pasūtītie tramvaja sastāvi.

Jaunais tramvajs, kas vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus, satiksmē iekļausies tikai rudenī, jo pirms tam tas jātestē, kā arī jāpārbauda tramvaja saderība ar infrastruktūru. Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī tiek pārbūvēti sliežu ceļi un kontakttīkli krustojumos.

Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji tika plānots, ka projekta realizācijai vajadzēs aptuveni 500 miljoni latu, taču, ļoti iespējams, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

2008.gada vidū Nordea, SEB banka un Swedbank piešķīra sindicēto aizdevumu Rīgas satiksmei infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.

Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šonedēļ sāk izmēģināt zemās grīdas tramvaju

Sandra Dieziņa, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo zemās grīdas tramvaja vagonu sāks izmēģināt jau šonedēļ, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Līdz šim rīdziniekiem tika solīts, ka zemās grīdas tramvajs pasažierus sāks pārvadāt šoruden, taču nu pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis informē, ka tas varētu notikt vasaras sākumā.

Līdz šim, gatavojoties zemās grīdas tramvaja ieviešanai, ir pārbūvēti kontakttīkli, daļēji nomainītas sliedes, modernizēta iebraukšana zem VEF tilta un tiek projektēts jauns depo tramvaja apkopei. Pagaidām infrastruktūras uzlabošanā iztērēti kopumā 4,5 miljoni latu. Savukārt depo izmaksas būs zināmas pēc pilnīgas projekta izstrādes.

Pirms tam saskaņošanas procesā tika izteiktas piezīmes zemās grīdas tramvaju depo apkopes ceha jaunbūves metam Brīvības ielā 191. Plānots, ka cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi un vienlaikus varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā jau 18 zemās grīdas tramvaji

BNS, 11.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS) līdz šim saņēmis 18 zemās grīdas tramvajus, aģentūrai BNS pastāstīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis. Tostarp 18.zemās grīdas tramvajs piegādāts piektdien.

Savukārt atlikušos divus no kopumā 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem RS paredzēts piegādāt šogad decembrī, informēja Zaķis. Iepriekš gan uzņēmums plānoja visus 20 jaunos tramvajus saņemt līdz oktobra beigām. «Izmaiņas piegādes grafikā ir saistītas ar jauno tehnisko risinājumu izstrādi un tā realizāciju tramvajos,» paskaidroja RS pārstāvis un norādīja, ka zemās grīdas tramvaju izmēģinājuma laikā konstatētas atsevišķu sastāvdaļu nepilnības konstrukcijā, kā arī tika izvirzītas papildu prasības tramvaju aprīkošanai ar iespējām to īslaicīgai kustībai ārpus kontakttīkla.

Pēc Zaķa teiktā, pašlaik ekspluatācijā pieņemti astoņi zemās grīdas tramvaji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11. tramvaja maršrutā uz Mežaparku uzsākta zemās grīdas tramvaju satiksme. Turpmāk minētajā maršrutā tie kursēs regulāri, informē Rīgas dome (RD).

Zemās grīdas tramvajs no 2010. gada 1. jūnija pasažierus apkalpo 6. tramvaja maršrutā uz Juglu. Šobrīd minētais maršruts posmā no 45. vidusskolas līdz galapunktam tiek rekonstruēts, lai to labāk pielāgotu zemās grīdas tramvaja specifikai.

Kā nākamais zemās grīdas tramvaja pārvadāšanai tuvākajos gados tiks pielāgots 4. tramvaja maršruts, informē RD.

Uzņēmuma Rīgas satiksme pārziņā šobrīd ir 26 zemās grīdas tramvaji. Divdesmit no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318, un seši pagarinātie, četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir nodevusi ekspluatācijā un atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā. Cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, informē uzņēmums.

Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi sešiem zemās grīdas tramvajiem.

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD.

Citā līnijā ir uzstādītas speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī biroja un sadzīves telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pirmais tramvajs ir piegādāts, bet, pirms tas sāk kursēt, tas jāsagatavo un jāveic testa braucieni. Paredzēts, ka pirmais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās.

Pārējos 19 tramvajus piegādās līdz šī gada beigām.

Pērn Rīgas satiksme ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation noslēdza 62,5 miljonu eiro līgumu, kas paredz 20 zemās grīdas tramvaju piegādi - 15 triju sekciju tramvajiem un pieciem četru sekciju tramvajiem. Visiem tramvajiem jābūt piegādātiem 2017.gada laikā.

Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, videonovērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Rīga būs saņēmusi 20 zemās grīdas tramvaju sastāvus no Čehijas, šādus tramvajus Rīgai varētu turpmāk ražot Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) un Minskas automašīnu rūpnīcas (MAZ) kopuzņēmums.

Tā šodien vēsta laikraksts Bizness&Baltija.

Db jau vēstīja, ka RVR kopā ar Belkomunalmaš strādāja pie modeļa tramvaju parka atjaunošanai Rīgai. Tā kā savulaik RVR ražoja arī tramvajus, a/s RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.

Kā apgalvo RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs, tad rūpnīcai Latvijā ir visas nepieciešamā pieredze un tehnoloģijas, lai šādus zemās grīdas tramvajus ražotu. Tiesa gan, ka paša tramvaja koncepts vēl neesot izstrādāts. Šonedēļ Rīgā ierodas MAZ pārstāvji, lai runātu par ražošanas iespējām RVR. L. Raizbergs arī norādīja, ka iepriekš radušās domstarpības abu uzņēmumu starpā, jo MAZ bija paredzējis, ka Rīgā tikšot ražoti tikai tramvaju vagonu karkasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zemās grīdas tramvaji Rīgā – vēlāk

Lāsma Vaivare, 07.09.2010

Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens vizinās zemās grīdas tramvajā.

Dienas mediji arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par trim gadiem grib pagarināt zemās grīdas tramvaja ieviešanas projektu.

100 milj. Ls vērtā zemās grīdas tramvaja ieviešana 6. tramvaja maršrutā varētu netikt pabeigta šogad, kā iepriekš iecerēts, bet pagarināta līdz 2013. gadam.

Par to liecina šodien lemšanai Rīgas domes deputātiem iesniegtais lēmumprojekts.

Lēmumprojekts saistīts ar 6. tramvaja līnijas pagarināšanu. Proti, šobrīd tramvajs kursē maršrutā Radio iela – Jugla – apgriešanās loks, kur jau daļēji veikta infrastruktūras pārbūve, ļaujot pa to braukt pirmajam zemās grīdas tramvajam Rīgā. Maršrutu iecerēts pagarināt abos virzienos - Ausekļa iela – Jugla – apgriešanās loks Berģi Jaunciema un Brīvības gatves krustojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atbalsta speciālu pieturu izveidi zemās grīdas tramvajiem Rīgā

Vēsma Lēvalde, 28.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti šodien, 28. aprīlī, konceptuāli atbalstījuši speciālu pieturvietu izveidošanu zemās grīdas tramvajam.

Zemās grīdas tramvaja vagonus iecerēts izmantot 6.maršrutā un radīt iespēju to izmantot arī maršrutos, kas apkalpo Vecrīgu pa Aspazijas un Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri. Gan Aspazijas bulvārī, gan Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī, gan 6.tramvaja maršrutā aiz dzelzceļa loka virzienā uz Juglu nav grūtību labiekārtot pieturvietas atbilstošā augstumā, jo ielu platums to atļauj. Sarežģījumi rodas, izskatot iespējas izveidot pieturvietas Krišjāņa Barona ielā, it sevišķi posmos, kur saglabājies vēsturiskais ielas šķērsprofils ar bruģējumu, vēsta lēmumprojektam pievienotais informatīvais ziņojums. Vismazāk vidi ietekmējošais risinājums ir pieturvietu laukumā izveidot paaugstinājumus vienā līmenī ar trotuāru kā ātrumvaļņus jeb guļošos policistus. Šo versiju arī atbalstījuši deputāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien 12.56 Stacijas laukuma tramvaja pieturā pienāca jaunais zemās grīdas tramvajs, ko sagaidīt bija ieradies krietns pulks cilvēku.

Neskatoties uz to, ka smidzināja lietus, cilvēki ieradās jau iepriekš un ar nepacietību gaidīja tramvaju, kas turpmāk kursēs 6.tramvaja maršrutā. Pasažieru vidū ir jūtams patīkams satraukums. Tam iebraucot pieturā tika nodemonstrēta invalīdu un bērnu ratiņu vieglākai iekļūšanai tramvajā paredzētā platforma.

Ietilpība ir ievērojami lielāka, kā vecajos tramvajos. Tas spēj vienlaicīgi pārvadāt 300 cilvēkus. Tomēr izmēģināt gribētāju skaits bija tik liels, ka nācās stāvēt nedaudz ciešāk, lai visiem pietiktu vietas. Jaunais tramvajs ievērojams arī ar to, cik klusu tas darbojas. Kopumā sabiedrībai bija labs iespaids par jauno tramvaju, tomēr daži izteica žēlumu par to, ka jau drīzumā tas būs netīrs un tiks izdemolēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā iepriekš iecerēts, jau nākamajā mēnesī Rīgā sāks kursēt pirmais zemās grīdas tramvajs, kurš pasažierus gan uzreiz nepārvadās, bet brauks testa režīmā, raksta Diena.

Vēl 19 tramvaji tiks piegādāti līdz marta beigām. Pilnvērtīgai zemās grīdas tramvaju kustībai vēl nepieciešams veikt daudzus darbus, piemēram, jāpārbūvē 5. tramvaju depo, jāuzbūvē tramvaju apkopes cehs, kā arī jāpielāgo sliedes un jānomaina pārmijas.

Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro piegādās uzņēmums Škoda Transportation.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Rīgas vagonbūves rūpnīcā izstrādās jaunu vilcienu un zemās grīdas tramvaju

Māris Ķirsons, 03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) sāksies jauna ēra – tuvāko gadu laikā tiks izstrādāts un tirgū piedāvāts piepilsētas pasažieru vilciens, kā arī zemās grīdas tramvajs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes loceklis Eduards Boze. Viņa vadītais uzņēmums izsolē no likvidējamās a/s Latvijas krājbanka par 4,5 milj. eiro iegādājās ne tikai šajā bankā ieķīlātās a/s RVR 100% akcijas, bet arī prasījuma tiesības vairāk nekā 13,7 milj. eiro apmērā. Jaunais īpašnieks iecerējis RVR izveidot mašīnbūves un metālapstrādes klasteri, cenšoties reanimēt ne tikai pasažieru vilcienu ražošanu, bet arī to projektēšanu. Pašlaik svarīgākais būs ar metālapstrādes pasūtījumiem nodrošināt darbu vairākiem RVR iecirkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 5. jūnija uz Imantu sākuši kursēt zemās grīdas tramvaji, kas pasažierus apkalpo jaunatklātajā 1. tramvaja maršrutā Imanta – Jugla, informē uzņēmumā Rīgas satiksme.

Simboliskajā pirmajā reisā šodien uz Imantu izbrauca arī pirmais zemās grīdas tramvajs, kas tika piegādāts Rīgai šī gada aprīlī.

Rīgas satiksmes rīcībā pašlaik ir 27 zemās grīdas tramvaji, kas kursē 1., 6. un 11. tramvaja maršrutā. Pārējos 19 zemās grīdas tramvajus plānots saņemt šī gada laikā. Jauno tramvaju kopējā vērtība ir 62,5 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot Eiropas finansējumu, uz Skanstes ielas rajonu Rīgā iecerēts izbūvēt tramvaja līniju

Projekta kopējā vērtība ir 128 milj. eiro, taču pagaidām nav zināms, vai tā īstenošanai tiks saņemta piekrišana. Tāpēc ir pāragri spriest, cik liela būs Eiropas Savienības (ES) atbalsta intensitāte un līdz ar to – cik naudas būs jāiegulda pašvaldības SIA Rīgas satiksme. Projekts paredz gan infrastruktūras attīstību, izbūvējot jaunu tramvaja līniju, gan 12 zemās grīdas tramvaju iegādi, DB apliecina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Tiek pieļauts, ka jaunā līnija varētu sākties Pētersalas un Ganību dambja krustojumā, turpinātos pa Sporta ielu, Skanstes ielu un gar Arēnu Rīga. Šobrīd Rīgā ir deviņi tramvaju maršruti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tramvaji kavējas vismazāk

Elīna Pankovska, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tramvajs ir uzticamākais sabiedriskā transporta veids Rīgā. Autobusi un trolejbusi sliktos laika apstākļos atpaliek no grafika vidēji par stundu, tad tramvajiem nobīdes no grafika ir vērojamas mazākas, liecina Rīgas satiksmes apkopotā informācija.

Lielākos kavējumus tramvajiem radot vieglās un kravas automašīnas, kas, mēģinot apsteigt lēni braucošās automašīnas, izmantojušas tramvaju sliežu ceļus, kā arī kreisie pagriezieni no tramvaju sliežu ceļiem.

Tramvajs ir videi draudzīgs transporta līdzeklis un viens no ātrākajiem sabiedriskā transporta līdzekļu veidiem. Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49 km/h, bet sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 km. Rīgas satiksmei patlaban ir 252 tramvaju vagoni.

No šī gada 1.jūnija Rīgā sāka kursēt Čehijā ražotie Škoda zemās grīdas tramvaji. Līdz nākamā gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmos pasažierus jaunais zemās grīdas tramvajs 6.tramvaja maršrutā varētu uzņemt jau šīs vasaras sākumā.

Kā uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, šodien prezentētais transportlīdzeklis ir pirmais jaunais tramvajs pilsētas sabiedriskā transporta parkā kopš 1991.gada.

Saskaņā ar līgumu, kas 2008.gadā noslēgts starp RP SIA Rīgas satiksme un izsludinātā konkursa uzvarētāju Škoda Transportation, līdz 2011.gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus. Līguma kopējā summa par tramvaja iegādi ir 52 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnībā atjaunota 3. un 6. maršruta tramvaja kustība posmā no 45. vidusskolas līdz Juglai, kā arī mainīts abu maršrutu kustības saraksts.

Līdz ar tramvaja kustības atjaunošanu, slēgts 6T. maršruts, taču no 28. maija 1., 14. un 40. maršruta autobusi apstāsies autobusu pieturvietā Meža skola, informē Rīgas Satiksme. Līdz šim šajā pieturvietā apstājās tikai 6T. maršruta autobuss.

Neskatoties uz tramvaju kustības atjaunošanu, rekonstrukcijas darbi turpinās un plānots, ka tie tiks pabeigti septembrī. RS norāda, ka pēc tramvaju līnijas posma Ropažu iela – Jugla rekonstrukcijas tiks nodrošināta zemās grīdas tramvajam atbilstoša infrastruktūra. Tāpat tiks izveidota zemās grīdas tramvajam atbilstoša energoapgāde. Attiecīgajā ceļa posmā ir arī uzlabota pasažieru iekļūšana/izkļūšana no tramvaja salona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6.decembrī Kristofers Krūmiņš saņēmis pirmo e talonu, uz kura attēlots viņa zīmētais tramvajs.

Jaunā e talona kopējā tirāža ir 4 miljoni un no vakardienas, 6.decembra, tas pakāpeniski būs pieejams mazumtirdzniecības vietās.

Jaunā dizaina e talonos varēs ielādēt biļetes noteiktam braucienu skaitam, laika biļetes un grupas biļetes. E talonā ielādēto biļešu derīguma termiņš ir 12 mēneši no pirmās reģistrācijas.

Starptautiskajā bērnu aizsardzības dienā – 1.jūnijā, Rīgas satiksme rīkoja pasākumu bērniem 5.tramvaja depo. Pasākuma ietvaros bērni devās izbraukumā ar Retro tramvaju un piedalījās zīmēšanas konkursā e talona noformējumam. Zīmēšanas konkursa darbi bija apskatāmi Rīgas satiksmes interneta mājas lapā, par kuriem nobalsot varēja ikviens apmeklētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien pēcpusdienā no sliedēm bija nobraucis 6. maršruta zemās grīdas tramvajs, apstiprināja SIA Rīgas satiksme.

Tādējādi uz laiku bija apturēta tramvaju satiksme, taču tagad tā atkal atjaunota. Pagaidām Rīgas satiksme pārstāvji db.lv atturējās minēt iemeslus, kādēļ tramvajs nobraucis no sliedēm – tos analizēs speciālisti, un, iespējams, sīkāka informācija varētu tikt sniegta otrdien vai trešdien.

Jāpiebilst, ka otrdien, 28. maijā, plkst.14 tiks atjaunota 6.tramvaja kustība posmā no 45.vidusskolas līdz Juglai, tādējādi 6.tramvaja maršruts kursēs pilnā maršrutā: Ausekļa iela - Jugla.

Ņemot vērā, ka 6.maršruts ir noslogotākā tramvaja līnija pilsētā, satiksme pa rekonstruēto posmu tiek atklāta jau tagad, līdzko tehniski iespējams veikt drošu tramvaja pārvietošanos pa rekonstruēto sliežu ceļu. Posma labiekārtošanas darbus pilnībā pabeigs līdz šī gada septembrim, skaidro Rīgas satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Virza stāvparka projektu

Ingrīda Drazdovska, 06.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Brīvības gatves un Jaunciema gatves krustojumā (Bukultu apkaimē) plānots izveidot t.s. stāvparku.

Līdz šī gada 25.janvārim sabiedriskai apspriešanai nodota šīs teritorijas detālplānojuma 1.redakcija. Rīgas pilsētas Attīstības departaments informē, ka atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam 2006.– 2018. gadam Brīvības gatves un Jaunciema gatves krustojuma tuvākās apkārtnes teritorijas attīstības mērķis ir izveidot stāvparku tramvaja maršruta galapunktā un nodrošināt sabiedriskā transporta tīkla attīstību.

Stāvparks ir paredzēts kā modernizēts tramvaja galapunkts ar ērtu pārsēšanās iespēju no privātā transporta uz sabiedrisko, lai nokļūtu pilsētas centrā. Paredzēts, ka stāvparks būs arī apvienots ar nelielu iepirkšanās centru un sadzīves pakalpojumu objektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pagarinās 6. tramvaja līniju

Aisma Orupe, 06.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas 6. tramvaja līniju paredzēts pagarināt abos virzienos un iekārtot jaunas pieturas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārvadātāji prognozēs nākamo gadu

Vēsma Lēvalde, 20.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumlatvijas pārvadātāji pulcēsies, lai prognozētu 2011. gadu nozarē Pasaules Bankas prasību izpildes kontekstā.

22.oktobrī Ventspilī notiks kārtējā Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas Rietumlatvijas sekcijas sanāksme. Tajā piedalīsies Kurzemes un Zemgales reģionu pasažieru pārvadātāji, autobusu parki, SIA Liepājas tramvajs – kopskaitā 18 dažādas pasažieru pārvadātāju organizācijas un viesi, pārstāvji no Autotransporta direkcijas, CSDD un plānošanas reģioniem.

Sanāksmes dalībnieki apspriedīs pasažieru pārvadāšanas jomas aktualitātes, no kurām svarīgākie ir jautājumi par izvirzītajām kvalitātes prasībām autobusiem un par CSDD prasībām autobusiem, nosakot sēdvietu un stāvvietu skaitu, kā arī prognozes nākamajam 2011.gadam, kas saistītas ar Pasaules Bankas prasību izpildi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, plkst.5, tiks atjaunota tramvaju kustība pār Brasas tiltu, tomēr būvdarbi uz tilta vēl netiks atsākti, pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR).

Viņš norādīja, ka no Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) saņemts atzinums, kas atļauj atjaunot tramvaju kustību pār tiltu. Pār pārvadu varēs kursēt visu modeļu tramvaji, tostarp, arī zemās grīdas tramvaji.

Tāpat pa uz pārvada esošajām tramvaja sliedēm varēs braukt autobusi un vieglais transports līdz 3,5 tonnām. Aizliegta būs gājēju kustība.

Lēmumu atjaunot tramvaju satiksmi pašvaldība un BVKB pieņēmuši, balstoties uz būvdarbu projektētāju un neatkarīgu ekspertu veiktajām analīzēm un pārbaudēm par tilta tehnisko stāvokli.

«Rīgas satiksme» informē, ka līdz ar tramvaju kustības atjaunošanu atsāks kursēt arī retro tramvajs, kas pasažierus pārvadā brīvdienās un svētku dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru