Pakalpojumi

Post24 izveido vienotu Baltijas «pakomātu» tīklu

Jānis Rancāns, 09.04.2013

Jaunākais izdevums

Sūtījumu termināļu pakalpojumu sniedzējs Post24 apvienojis termināļus, kas līdz šim darbojās katrā valstī kā atsevišķs pakalpojums, vienotā Baltijas valstu tīklā.

Uzņēmums norāda, ka paku sūtīšana ar «pakomātu» satarpniecību nodrošina sūtījumu piegādi starp visām trim Baltijas valstīm vienas līdz divu darba dienu laikā, turklāt jebkurā brīdī tiešsaistē ir iespējams noteikt sūtījuma atrašanās vietu un maršrutu.

Post24 visā Baltijā ir 114 «pakomāti»: 29 no tiem atrodas Latvijā, 50 – Igaunijā un 35 – Lietuvā.

Db.lv jau vēstīja, ka janvārī darbu Latvijā uzsāka Post24 sūtījumu termināļi. Attīstot Post24 projektu, Latvijā izveidotas 14 jaunas darba vietas.

Termināļi ir uzstādīti ārpus telpām, strādā 24 stundas diennaktī, kā arī to atrašanās vietas ir izvēlētas tā, lai tie būtu klientiem viegli pieejami, gan braucot ar mašīnu, gan ejot ar kājām vai izmantojot sabiedrisko transportu.

Papildus pakalpojumam sūtīšanai no termināļiem, internetā ir atvērta pašapkalpošanās mājas lapa, kurā arī klienti var reģistrēt savus sūtījumus un veikt maksājumu par pakalpojumu. Pēc tā klienti var ievietot savus sūtījumus termināļos tad, kad tas viņiem ir ērti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbu uzsākuši 28 Post24 sūtījumu termināļi. Tie izvietoti Rīgā, Jelgavā, Ogrē, Ventspilī, Liepājā, Tukumā, Cēsīs, Valmierā, Rēzeknē, Daugavpilī, Jēkabpilī un Jūrmalā.

Marta sākumā Baltijā būšot uzstādīti 114 Post24 sūtījumu termināļi, tie tiks saslēgti vienā tīklā, sniedzot klientiem internacionālu piegādes servisu. Attīstot Post24 projektu, Latvijā izveidotas 14 jaunas darba vietas.

Termināļi ir uzstādīti ārpus telpām, strādā 24 stundas diennaktī, kā arī to atrašanās vietas ir izvēlētas tā, lai tie būtu klientiem viegli pieejami, gan braucot ar mašīnu, gan ejot ar kājām vai izmantojot sabiedrisko transportu.

Papildus pakalpojumam sūtīšanai no termināļiem, internetā ir atvērta pašapkalpošanās mājas lapa, kurā arī klienti var reģistrēt savus sūtījumus un veikt maksājumu par pakalpojumu. Pēc tā klienti var ievietot savus sūtījumus termināļos tad, kad tas viņiem ir ērti un pa ceļam, un sūtījums uzsāk savu ceļu pie saņēmēja. Post24 mājas lapā ir iespējams sekot līdz katra sūtījuma piegādes progresam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas pasts pirmo pusgadu noslēdzis ar peļņu

Gunta Kursiša, 31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pasts (Eesti Post) šā gada pirmajā pusgadā nopelnījis 700 tūkstošus eiro, savukārt kompānijas ieņēmumi no uzņēmējdarbības veido 26,3 miljonus eiro jeb par 6% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika posmā, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmuma sūtījumu piegādes pakalpojumu apjoms minētajā laika posmā ir pieaudzis par 33%, e-pakalpojumu (elektronisko rēķinu) apjoms – par 24%, bet reklāmas pakalpojumu apjoms – par 16%.

Vēstuļu sūtījumu pakalpojumi ir samazinājušies par 8%, savukārt elektroniski nosūtīto dokumentu apjoms ir pieaudzis gandrīz 80 reizes.

Eesti Post finanšu rezultāti atbilst gaidītajiem un, lai sasniegtu nospraustos mērķus, uzņēmumam vēl vairāk jāpaplašina savu darbību gan Igaunijā, gan visā Baltijā, uzskata uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Āvo Kermas (Aavo Karmas). «Igaunijas Pasta mērķis ir kļūt par Baltijas e-tirdzniecības flagmani,» viņš pauda uzņēmuma ambīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šodienas, SIA Post24 un tā mātes uzņēmuma Eesti Post (Igaunijas pasta) jaunais starptautiskais nosaukums būs Omniva. Tas tiks lietots uzņēmuma darbības un loģistikas risinājumu pakalpojumu virzīšanai visā Baltijas tirgū. Preču zīmes maiņā ieguldīti 140 tūkstoši eiro.

Jaunā zīmola ieviešana ir saistīta ar uzņēmuma darbības izvēršanu starptautiskā mērogā un vietējā tirgus paplašināšanu no Igaunijas uz Latviju un Lietuvu, norādījusi uzņēmuma vadība. Jaunais zīmols tiks izmantots uzņēmuma un tā meitas uzņēmumu informācijas un loģistikas pakalpojumu nodrošināšanā, tajā skaitā Latvijā jau esošajam pakomātu tīklam un kurjeru pakalpojumiem.

Omniva kļūs arī par uzņēmuma starptautisko nosaukumu, bet līdzšinējais Igaunijas pasta zīmols Eesti Post turpmāk tiks izmantots tikai kā zīmols pasta nodaļām un kā uzņēmuma juridiskais nosaukums Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eesti Post noskata arī Latvijas elektronisko vēstuļu tirgu, savu risinājumu varētu sākt piedāvāt jau šī gada beigās.

To DB sacīja a/s Eesti Post meitasuzņēmuma Latvijā Post24 valdes loceklis Jona Saluvers (Joona Saluveer). Post24 Latvijas tirgū ienāca pērn, bet galvenās aktivitātes ar saviem automātiskajiem paku nodošanas un saņemšanas termināļiem- pakomātiem- ir izvērsis šogad. Pakomātu tirgus attīstoties labi, tomēr tas ir tikai pirmais no soļiem, par ko Latvijā interesējas Igaunijas valstij piederošais pasta un loģistikas uzņēmums, kas visu Baltiju redz kā savu mājas tirgu .

«Eesti Post ir izveidojis trīs sava biznesa virzienus: loģistika, kas nodarbojas ar paku sūtījumiem gan Igaunijā, gan ārpus tās, tradicionālais pasta bizness un info loģistika jeb elektroniskie pakalpojumi. Tieši elektroniskie pakalpojumi ir joma, kurā mēs, iespējams, jau šī gada beigās Latvijas tirgū varētu sākt piedāvāt kādu no saviem risinājumiem,» stāsta J. Saluvers. «Nav noslēpums, ka tradicionālo vēstuļu bizness visur Eiropā krīt ļoti strauji – ap 15 – 20% gadā, tāpēc arī mēs pastiprināti strādājam pie e-vēstuļu pakalpojumiem. Piemēram, mums ir savs risinājums ierakstītām vēstulēm, ko cilvēki var nosūtīt no mājām, izmantojot savu ID karti. Arī Latvijā ID karšu izmantošana kļūst arvien populārāka,» iespējamās biznesa nišas ieskicē J. Saluvers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasta komersanti apstrādājuši un piegādājuši 61 milj. pasta sūtījumu, ko veidoja tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonētās preses piegādes pakalpojumi.

Kopējais skaits gan iekšzemes, gan pārrobežu sūtījumiem samazinājies par 6%, kur lielākais jeb 16% sūtījumu samazinājums bijis abonētās preses piegādei, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati.

“Pasta tirgus turpina piedzīvot pārmaiņas līdz ar lietotāju paradumu maiņu. Joprojām, novērojama tendence, ka lietotāji arvien vairāk izmanto iespēju pasūtīt preces no ārvalstīm, kā rezultātā paku sūtījumi, kas saņemti no ārvalstīm, pērn bijuši par 16% vairāk, salīdzinot ar 2022. gadu. Redzam arī, ka pērn bijis pēdējo piecu gadu laikā mazākais pasta komersantu skaits. Lai arī ir komersanti, kas pērn darbību beiguši, vienlaikus tirgum pievienojušies arī jauni dalībnieki,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta Eksprespasts konkurē par iekārojamāko kumosu – e-komercijas sūtījumiem

Viens no augošākajiem Latvijas Pasta (LP) pakalpojumu segmentiem ir e-komercijas sūtījumi. Uzņēmuma kurjera pakalpojumu sniedzējs Eksprespasts sūtījumus piegādā uz 58 pasaules valstīm un no tikpat daudzām valstīm tos arī saņem piegādei Latvijas klientiem – tie ir daudzu un dažādu interneta veikalu un interneta tirdzniecības platformu sūtījumi. Patlaban LP klienti ir faktiski visi lielākie Latvijas internetveikali. Vienlaikus uzņēmumam ir daudz klientu, kas nav uzskatāmi par klasiskiem internetveikaliem, jo tirgo preces arī veikalā.

LP Eksprespasts piedāvā trīs dažādu kategoriju piegādes iespējas – sūtījumus pa Latviju, Baltiju vai visu pasauli. Atšķirībā no parastajiem pasta sūtījumiem eksprespasta sūtījumi interneta sistēmās ir izsekojami visā to piegādes ceļā, tiek piegādāti noteiktā termiņā arī uz ārvalstīm un tiek nodoti klientam rokās, ko apliecina paraksts. Eksprespasta sūtījumu segments ir viens no augošākajiem LP, liecinot par e-komercijas pieauguma tendencēm. Vidēji gadā eksprespasta sūtījumu skaits LP aug par aptuveni 15%. Savukārt kopš 2016.gada eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējušies saņemt LP sadarbības partnera Circle-K degvielas uzpildes stacijās, ir palielinājies par aptuveni 1000%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dubultojusies Eesti Post peļņa; palielinās algas darbiniekiem

Lelde Petrāne, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas loģistikas uzņēmums Eesti Post, kas ir vienīgais universālais pasta pakalpojumu sniedzējs Igaunijā, aizvadīto finanšu gadu noslēdzis ar 2,52 miljonu eiro peļņu, liecina auditētie finanšu rezultāti.

2012.gadā uzņēmuma ieņēmumi bija 52,7 miljoni eiro, kas veidoja 9% pieaugumu pret iepriekšējo gadu, savukārt uzņēmējdarbības izdevumi bija 50,3 miljoni eiro, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Paku nosūtīšanas pakalpojumu apjoms pērn pieauga par 15%, reklāmas pakalpojumu apjoms – par 8%, savukārt e-komercijas pakalpojumu apjoms palielinājās gandrīz uz pusi – par 48%.

Kritums bija vērojams vienīgi vēstuļu nosūtīšanas apjomos – tās tika nosūtītas par 8% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Uzņēmuma investīciju apjoms pērn palielinājās no 2,5 miljoniem eiro 2011.gadā līdz 4,8 miljoniem eiro 2012.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pakomāti ir pareizais risinājums Latvijas iedzīvotāju mentalitātei

Egons Mudulis, 15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva plāno 30–40% apgrozījuma kāpumu vēl piecus gadus; grib jaunu loģistikas centru līdz nākamā gada beigām

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze.

Viņa vada uzņēmumu vienu gadu, bet pirms tam 11 gadus strādājusi Swedbank. «Banka kļuva ļoti zviedriska ar lēnāku organizāciju, bet man gribas rezultātu redzēt ātrāk,» darbības virziena maiņu un vēlmi pamēģināt kaut ko jaunu skaidro B. Krauze. Omniva šķitis inovatīvs un strauji augošs uzņēmums, un nevienu brīdi viņa šo izvēli nav nožēlojusi.

Igaunijas pasta meitas uzņēmums – tobrīd SIA Post24 ‒ darbu Latvijā sāka 2012. gadā. Tāpat igauņi iegādājās lietuviešu kurjerpasta kompāniju UAB Unipakas un tās filiāli Latvijā. Pašlaik Omniva Igaunijā darbojas kā valsts pasts ar plašu pakalpojumu klāstu, bet Latvijā un Lietuvā veic kurjerpiegādes klientiem uz mājām, birojiem un t.s. pakomātiem. Kaut arī automatizētus pasta termināļus Latvijā pirmā ieviesusi Post Service, Omnivai, ienākot tirgū, izdevies strauji izplesties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt

Ilze Žaime, 22.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums "DHL" globāli pieredzējis kritumu biznesā vidēji 20% apmērā. Latvijā svārstības piedzīvoja tikai ienākošo sūtījumu skaits, kas samazinājies par apmēram 10%.

"DHL Latvia" rīkotājdirektore Sņežina Kazakova informē, ka izejošo sūtījumu bijis pat vairāk nekā pērn šajā laikā vai šā gada janvārī un februārī. "Tas mani ļoti priecēja. Ticu, ka tas ir biznesa pamatā - ja gribi, lai uzņēmumam veiktos, ir jāmeklē veidi, kā darbību turpināt," viņa teic.

"Un tas attiecas arī uz "DHL" visā pasaulē, lai gan mēs darbu neesam pārtraukuši ilgāk kā dažas stundas. Iesākumā kravas automašīnas saskārās ar sarežģījumiem, šķērsojot robežas, kas bija pārblīvētas un katrs vadītājs pēc kārtas tika apturēts. Krīzes laikā piedzīvojām posmu, kad no Ķīnas, sevišķi Uhaņas reģiona, kas ir gana liels, nenāca tik daudz sūtījumu kā parasti, bet mūsu lidmašīnas turpināja lidot pustukšas," par globālo situāciju stāsta S. Kazakova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne Latvijas Pastā, ne muitā ikdienišķās situācijās trešo valstu sūtījumi neuzkavējas ilgāk par divām dienām, taču patlaban sakarā ar Ķīnas interneta veikalu piedāvātajām atlaižu akcijām sūtījumu apstrāde gan muitā, gan Latvijas Pastā var aizņemt vairāk laika.

Kā aģentūrai LETA skaidroja pastā, Ķīnas interneta veikali aicina preces iegādāties pat ar 50% atlaidi un šīs akcijas iepriekš nevar prognozēt ne Latvijas Pasts, ne muitas iestāde.

No Eiropas Savienības valstīm Latvijā ienākošie pasta sūtījumi saskaņā ar Latvijai saistošo starptautisko pasta nozares normatīvo regulējumu netiek pakļauti Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes pārbaudēm, līdz ar to šos sūtījumus Latvijas Pasts apstrādā nekavējoties pēc to saņemšanas no pārvadātājiem vai kravu aģentūrām. Savukārt trešo valstu sūtījumi, arī Ķīnas, tiek apstrādāti ne tikai Latvijas Pastā, bet pārbaudīti arī muitā, kas to dara atbilstoši savam normatīvajam regulējumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tradicionālo gada nogales kravu plūsmas pieaugumu pastiprināti ietekmē arī ierobežotās aviotransportēšanas iespējas, tāpēc vērojama starptautisko sūtījumu piegāžu kavēšanās, īpaši virzienā uz Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV), informē VAS "Latvijas pasts" pārstāve Gundega Vārpa.

Uzņēmumā skaidro, ka gada nogale tradicionāli ir noslogotākais darba periods pasta iestādēm visā pasaulē, bet šogad būtisks sūtījumu piegādes ietekmes faktors ir arī Covid-19 izplatība, kas atstāj negatīvu iespaidu uz transportēšanas iespējām un piegādes laikiem.

Jo tālāk no Latvijas atrodas galamērķa valsts, jo sūtījums ilgāku laiku var kavēties ceļā, īpaši gadījumos, kad starp valstīm vispār nav tiešās aviosatiksmes un sūtījumi ceļo tranzītā starp dažādām valstīm.

Patlaban lielākie sastrēgumi vērojami piegādēs uz ASV, jo starpkontinentālo pārvadājumu reisos pasta sūtījumu kravām atvēlēto vietu skaits ir nepietiekams, tāpēc izveidojusies Eiropas pasta sūtījumu rinda, gaidot vietu lidmašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Starptautisko sīkpaku apjoms Latvijas Pastā palielinās

Lelde Petrāne, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada sākumā apkopotie starptautisko sūtījumu apjomi liecina, ka sīkpaku apjoms turpina pieaugt. Janvāra mēnesī Latvijas Pastā apstrādāts par 11% sīkpaku vairāk nekā analogā periodā 2015.gadā, pavēstīja Latvijas Pasta pārstāve Vineta Danielsone.

Sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā pienāk ar interneta veikalu starpniecību, turpinot strauji pieaugt. Joprojām ienākošo sīkpaku lielāko īpatsvaru veido sūtījumi no Ķīnas.

Latvijas Pastā 2015.gads noslēdzies ar starptautisko sīkpaku skaita pieaugumu 34% apmērā, kas ir gandrīz par vienu miljonu vienību vairāk nekā 2014.gadā.

Latvijas Pasts turpina attīstīt alternatīvos sūtījumu piegādes kanālus. Viens no tiem ietver sadarbību ar Statoil Fuel & Retail Latvia.

Šādās alternatīvās sūtījumu izsniegšanas vietās tiek izsniegti sūtījumi, kuru svars nepārsniedz septiņus kilogramus, - smagāki sūtījumi tiek nosūtīti uz adresāta apkalpojošo pasta nodaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: No Lielbritānijas gaidītā paciņa var atnākt pilnībā izmirkusi

Dienas Bizness, 25.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānija Latvijas Pasts (LP) bojātā veidā saņēmusi 63 pasta sūtījumu maisus no Lielbritānijas, kas piegādāti ar aviosatiksmi. Maisos ievietotie sūtījumi ir samirkuši, daļa no tiem mitruma dēļ izjukuši, tāpēc ne visiem sūtījumiem iespējams noteikt adresātu, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Bojātie maisi saņemti ar avioreisiem 2017.gada 24.jūlija vakarā. Katrā no 63 maisiem ievietoti vairāki desmiti sūtījumu - visi sūtījumi ir samirkuši, un daļa no tiem mitruma rezultātā pat pilnībā izjukuši, neļaujot noteikt adresātu, kam sūtījums bijis paredzēts.

LP sūtījumi no ārvalstīm nereti tiek saņemti bojātā veidā, taču tradicionāli tas notiek rudens un pavasara sezonā. Tomēr tik liela apjoma sūtījumu saņemšana bojātā veidā ir retums.

LP darbinieki pašlaik aktīvi strādā, pārpakojot bojātos sūtījumus, lai vispār varētu nodrošināt piegādi tiem adresātiem, kam tas iespējams. Katrs šāds sūtījums tiek attiecīgi marķēts ar norādi par saņemšanu mitrā/bojātā veidā, un katram sūtījumam tiks pievienota arī Latvijas Pasta informatīvā vēstule. No savas puses LP jau sagatavojis aktu par sūtījumu saņemšanu bojātā veidā, ko šādiem gadījumiem nosaka starptautiskie pasta nozari regulējošie tiesību akti un kas tiks iesniegts Lielbritānijas pasta operatoram Royal Mail.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DHL Express starptautisko sūtījumu skaits audzis par 17%

Žanete Hāka, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja DHL Express datiem, salīdzinot ar 2013. gada pirmo pusgadu, šogad par 17% pieaudzis Latvijas uzņēmēju starptautisko sūtījumu skaits, bet sūtījumu svars - par 67%, kas ir augstākais sūtījumu svara pieauguma rādītājs Baltijas valstu starpā.

DHL Express dati liecina, ka kopš 2012. gada nemainīga tendence ir sūtījumu svara straujš pieaugums. No 2012. gada janvāra līdz 2014. gada jūnijam vidējais DHL Express starptautisko sūtījumu svars ir palielinājies par 85%.

DHL Express pārstāve Ilze Vītiņa norāda, ka kurjerpasta pakalpojumus visvairāk izmanto finanšu sektors – tas veido aptuveni 12% no kopējā apgrozījuma, tāpat arī izdevniecības un poligrāfijas kompānijas, būvniecības nozares un vairumtirdzniecības uzņēmumi. Šogad starptautisko sūtījumu skaita un svara ziņā visstraujākais kāpums ir tieši vairumtirdzniecības uzņēmumiem, kuri savu sūtījumu apjomus ir gandrīz divkāršojuši kopš 2013. gada pirmās puses. Sūtījumu svara pieaugumu var skaidrot ar vairumtirgotāju aktivitāti un restrukturizāciju – tiek paātrināta preču plūsma un samazināts noliktavās uzglabāto preču apjoms. Šo sūtījumu piegādēm sauszemes transporta vietā tiek izmantots DHL Express aviotransports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kurjerpasta sūtījumus turpmāk varēs noformēt arī attālināti

Lelde Petrāne, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu un paātrinātu muitošanas procesu, Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka turpmāk fiziskām personām ir iespēja noformēt saņemtos kurjerpasta sūtījumus ne tikai līdzšinējā kārtībā, bet arī attālināti, organizējot dokumentu apriti elektroniski un neapmeklējot VID Lidostas muitas kontroles punktu klātienē. Jaunā iespēja attiecas gan uz komerciāliem, gan nekomerciāliem kurjerpasta sūtījumiem.

Lai persona, saņemot uzaicinājumu no kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja par pasta sūtījuma saņemšanu, ar to saistītās muitas formalitātes varētu nokārtot attālināti, tai ir jānosūta VID Lidosta muitas kontroles punktam uz e-pasta adresi [email protected]šādi dokumenti (skenēti vai fotografēti): kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja aicinājums un tam pievienotie dokumenti muitas formalitāšu kārtošanai; preču iegādi apliecinošs dokuments (preču rēķins/invoice, internetveikala pirkuma orderis), kurā ir norādīts pasūtītājs, informācija par preci, daudzums, preces vērtība, transporta un apdrošināšanas izmaksas; maksājuma izdruka (internetbankas pārskaitījums, PAYPAL, WESTERN UNION izdruka vai tml.); pases vai ID kartes kopija ar apliecinājuma tekstu uz kopijas vai e-pastā: «Piekrītu, ka mani personas dati tiek izmantoti pasta sūtījumu deklarēšanai», norādot datumu, vārdu, uzvārdu (1). E-pasta temata laukā jānorāda kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja nosaukums un gaisa transporta pavadzīmes (AWB) numurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interneta veikalos labprāt iepērkas pircēji gan no Eiropas, gan Ķīnas un Honkongas

To intervijā DB stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Jāpiebilst, ka 24.11.2017. DB sadarbībā ar DHL rīkos speciāli e-komercijai veltītu konferenci.

Cik nozīmīga ir e-komercija DHL Express, un kāds ir tās īpatsvars kopējā sūtījumu apjomā?

Mums e-komercija ir ļoti svarīga, jo tie ir 30-40% no visiem sūtījumiem. Vietējie uzņēmumi, kas ir mūsu klienti, ļoti aktīvi atver interneta veikalus, kuros var iegādāties viņu produkciju. Mēs esam priecīgi, ka šie uzņēmumi ir izvēlējušies mūs, lai savu produkciju nogādātu klientiem visā pasaulē.

No kurām valstīm uz Latviju visvairāk nāk e-komercijas sūtījumi?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts saņēmis teju 160 sabojātus sūtījumus no Nīderlandes un Kanādas

Zane Atlāce - Bistere, 02.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts bojātā veidā saņēmis gandrīz 160 avioceļā piegādātu pasta sūtījumu no Nīderlandes, starp kuriem ir arī tranzīta sūtījumi no Kanādas. Daļa sūtījumu ir pilnībā samirkuši un atsevišķi no tiem šā iemesla dēļ pat izjukuši, informē uzņēmumā.

Starptautiskajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts sastādījis attiecīgu dokumentu, kas iesniegts Kanādas pasta operatoram Canada post un Nīderlandes pasta operatoram PostNL. Sūtījumi Latvijas Pastā tiek pārpakoti, lai tos varētu piegādāt identificējamajiem adresātiem, un īpaši marķēti, informējot par saņemšanu bojātā veidā.

Tā kā daļa bojāto sūtījumu ir eksprespasta sūtījumi, to izsūtītājiem iespējams pretendēt uz starptautiskajos normatīvajos aktos noteikto kompensāciju. Lai izteiktu savas pretenzijas par sūtījuma nekvalitatīvu piegādi, saņēmējam par bojātā veidā saņemto sūtījumu jāinformē tā izsūtītājs, kam savukārt jāvēršas attiecīgi Kanādas vai Nīderlandes pasta uzņēmumā. No savas puses Latvijas Pasts jau informējis abu valstu pasta operatorus par konkrētajiem bojātā veidā saņemtajiem pasta sūtījumiem. «Klientiem, saņemot bojātos sūtījumus, ir tiesības no tiem atteikties un vērsties ar pretenziju pie izsūtītāja. Ja sūtījumu piegādā Latvijas Pasta Eksprespasta kurjers, atteikšanās no tā ar attiecīgu aktu jānoformē, sūtījumu saņemot, bet, ja sūtījums tiek saņemts pasta nodaļā, atteikšanās ar aktu jānoformē uz vietas pasta nodaļā,» skaidro Latvijas Pasta Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Starptautisko sīkpaku apjoms Latvijas Pastā pieaudzis par miljonu

Dienas Bizness, 06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā Latvijas Pastā apstrādāto starptautisko ienākošo sīkpaku apjoms pieaudzis par gandrīz 34% jeb gandrīz par vienu miljonu sūtījumu vairāk, informē uzņēmumā.

Savukārt decembrī, kas tradicionāli ir noslogotākais darba laiks pasta uzņēmumiem visā pasaulē, Latvijas Pastā apstrādāts par 25% sīkpaku vairāk kā analogā periodā 2014.gadā.

Joprojām strauji turpina pieaugt sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā pienāk ar interneta veikalu starpniecību, īpaši no dažādām Āzijas valstīm, starp kurām lielāko īpatsvaru veido sūtījumi no Ķīnas. 2015.gadā starptautisko sīkpaku skaits Latvijas Pastā sasniedza vairāk nekā 3,6 miljonus vienību jeb par gandrīz 34% vairāk kā 2014.gadā. Paredzams, ka interneta veikalos iegādātu sūtījumu pieauguma tendences saglabāsies arī 2016.gadā.

2015.gada decembrī, aktīvākajā dāvanu sūtīšanas un saņemšanas periodā, Latvijas Pastā apstrādāts nepilns pusmiljons gan ienākošo, gan izejošo sūtījumu, kas ir par 25% vairāk kā analogā periodā 2014.gadā. Savukārt vienkāršo iekšzemes un starptautisko vēstuļu korespondences sūtījumu apjoms decembrī, salīdzinot ar analogu periodu 2014. gadā, palicis nemainīgs, šādi korespondences sūtījumi pārsūtīti mazliet vairāk kā 71 tonna. Līdzīgi kā iepriekšējos gados arī 2015.gadā visvairāk vēstuļu korespondences sūtījumu tika saņemts un nosūtīts uz Lielbritāniju, Īriju, Vāciju un Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

DHL Express sūtījumus var pāradresēt uz Pasta Stacijas termināļiem

Lelde Petrāne, 19.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DHL Express sācis sadarbību ar paku terminālu tīklu PastaStacija, kas paredz to, ka DHL Express klienti, saņemot informāciju par gaidāmo sūtījumu, var izvēlēties piegādi arī uz kādu no 53 PastaStacijas termināļiem jeb «servisa punktiem».

DHL Express pārdošanas un mārketinga direktors Artis Dekšenieks stāsta, ka sadarbība ar PastaStaciju sākta decembrī un klientu atsaucība ir lielāka nekā gaidīts. Divu nedēļu laikā 300 sūtījumi tika pāradresēti uz Pasta Stacijas termināļiem. Pārsvarā tie ir sūtījumi privātpersonām, nevis uzņēmumiem. Tās ir dažādas preces, kas ir pasūtītas ārzemju internetveikalos. Vairāk nekā 50% no DHL Express pakām tika izņemtas pirmo četru stundu laikā, bet 80% - pirmo astoņu stundu laikā, kas norāda uz to, ka cilvēki vēlas saņemt savus sūtījums arvien ātrāk.

PastaStacija izpilddirektore Austra Priede norāda: «Paku piegāde ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm un attiecīgi prasa arvien plašākus un elastīgākus risinājumus. Infrastruktūras dalīšana ir tikai loģisks solis, kas samazina izmaksas un paku piegādes laiku partneriem, bet klientiem dot ērtību izvēlēties sev piemērotāku piegādes veidu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augot pieprasījumam pēc pārtikas piegādes uz mājām, virtuālā tirgus "Svaigi.lv" komanda izkāpa no komforta zonas un dažu dienu laikā dubultoja sava darba jaudu un piegādātās produkcijas apjomu.

Db.lv jau rakstīja, ka plašāku noliktavas telpu nepieciešamības dēļ uzņēmumus pārcēlās uz "Imantas tirgu", kur tagad tiek komplektēti sūtījumi, kā arī pēc saviem pirkumiem ierodas nu jau līdz 20% no visiem klientiem.

Tiešas saskarsmes klientiem ar uzņēmuma pārstāvjiem nav, sūtījumi lielākoties tiek nodoti attālināti. Pārējā daļa sūtījumu uz klientu mājām nonāk, pateicoties kurjeru darbam, no kuriem liela daļa kļuva par SIA "Svaigi" komandu reizē ar pārcelšanos uz "Imantas tirgu" pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ukrainas pasta operators oficiāli informē Latvijas Pastu, ka pārtrauc pieņemt pasta sūtījumus uz Krimu

Lelde Petrāne, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts ar Pasaules Pasta savienības starpniecību ir saņēmis oficiālu paziņojumu no Ukrainas pasta operatora Ukrpošta, ka tiek pārtraukta ienākošo starptautisko pasta sūtījumu pieņemšana adresātiem Krimas Autonomajā Republikā un Krimas pussalā izvietotajā valsts nozīmes pilsētā Sevastopolē. Latvijas Pasts šobrīd izvērtē citas iespējas, kā virzīt pasta sūtījumus uz Krimu, bet līdz tam uz minētajām teritorijām no klientiem pieņemtie pasta sūtījumi tiks uzglabāti Latvijas Pasta Rīgas šķirošanas kompleksā.

Ukrainas pasta operatora oficiāli izplatītā informācija vēsta, ka Ukrpošta vairs nepieņem ienākošos pasta sūtījumus, kas adresēti uz Krimas Autonomo Republiku un Sevastopoli. Pasta sūtījumu piegādē uz pārējo Ukrainas teritoriju nekādu izmaiņu nav, un visi no klientiem pieņemtie sūtījumi tiek apstrādāti un virzīti ierastajā kārtībā.

Latvijas Pasts informēs klientus par pasta sūtījumu piegādes risinājumu uz Krimas Autonomo Republiku un Sevastopoli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānijas Latvijas Pasts (LP) neto apgrozījums 2016.gadā sasniedzis 62,7 miljonus eiro, savukārt neto peļņa - 3,6 miljonus eiro. Finansiāli ekonomiskie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015.gadā, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Būtiskākais sniegto pakalpojumu pieaugums vērojams tādās jomās kā vēstuļu korespondence, kas ietver arī sīkpaku sūtījumus no interneta veikaliem, un eksprespasta sūtījumi.

LP neto apgrozījums 2016.gadā ir par 2 miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa - par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015.gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi - kurjera sūtījumi no rokas rokā - un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.

LP eksprespasta sūtījumu skaits 2016.gadā veidoja 1 miljonu vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015.gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt LP sadarbības partnera Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%. 2016.gads iezīmējās ar aktīvu LP rīcību, atsākot, turpinot vai uzsākot sadarbību ar Latvijas un Baltijas reģiona e-komercijas nozares līderiem - piemēram, ar internetveikaliem 220.lv, 1A.lv, no 2017.gada - arī ar Membershop.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pastā apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu

Lelde Petrāne, 25.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā Latvijas Pasts iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus. Projekta ietvaros Latvijas Pastā 2017.gada otrajā pusē apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu, no kurām lielākās – ar lidmašīnām Boeing 747.

Līdzīga Alibabas grupas sadarbības partnerība darbojas arī citur, piemēram, ASV un Honkongā.

2017.gadā Latvijas Pastā kopumā apstrādāti vairāki desmiti miljonu dažāda veida sūtījumu: sīkpakas, pakas, vēstules, pastkartes, eksprespasta sūtījumi, bandroles, reklāmas materiāli, abonētie preses izdevumi, informē uzņēmumā.

VAS Latvijas Pasts (LP) valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns pagājušā gada novembrī sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness sacīja, ka uzņēmuma darbību patlaban var iedalīt divās daļās. Viena ir tradicionālā, ko visi zina un pie kā visi ir pieraduši, proti, pasta, abonētās preses, pensiju, kā arī eksprespasta piegāde, un daļa no šiem pakalpojumiem tiek sniegta universālā pasta pakalpojuma groza ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tranzīts prasa ātrumu un uzticamību

Monta Glumane, 27.11.2018

Latvijas Pasta Starptautiskā biznesa un loģistikas attīstības vadītājs Gunārs Deniškāns (no kreisās), Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns un Latvijas Pasta Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija, tāpēc Latvijas Pasts aktīvi meklē veidus, kā kompensēt vienus pakalpojumus ar citiem un rast papildu ieņēmumus.

VAS Latvijas Pasts 2017. gada otrajā pusē iesaistījās e-komercijas sūtījumu piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm partnerībā ar vienu no lielākajām pasaules loģistikas kompānijām – Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, ar kuru pilnībā veikta datu integrācija un virkne citu pasākumu projekta veiksmīgai īstenošanai. Cainiao šo sadarbību novērtējis ar īpašu Latvijas Pastam piešķirtu balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teic, ka tranzīta sūtījumu projekts tika iniciēts no uzņēmuma puses ar proaktīvu rīcību, saredzot tajā līdz šim nebijušas biznesa perspektīvas iespējas. Viņš norāda, ka uzņēmuma šā brīža darbību varētu nosacīti dalīt divās daļās. Tradicionālā pakalpojumu daļa, kuru raksturo universālais pasta pakalpojums, piemēram, vēstuļu un abonēto preses izdevumu piegāde, šobrīd uzskatāmi par visai izaicinošiem pakalpojumiem, jo pēdējos gados līdz ar interneta tehnoloģiju attīstību šajā segmentā vērojamas būtiskas apjoma izmaiņas. Savukārt otra pakalpojumu daļa izriet no mūsdienu dinamikas un iziešanas ārpus ierastajiem biznesa rāmjiem. Viņaprāt, šīs daļas attīstība atkarīga no uzņēmuma proaktīvas rīcības, ātruma un spējas pielāgoties, lai rastu kompromisus gan kopējai sadarbībai, gan arī daudzos tehniskos jautājumos. «Risināt dažādas ne- standarta situācijas, kuras nav bijušas ierastas pirmajā – tradicionālajā segmentā. Tur vairāk jāvadās pēc sen zināmiem rāmjiem, atkāpes no normas vai izaicinājumi netiek prasīti un sagaidīti,» skaidro M. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojot tuvojošos Lielbritānijas izstāšanās datumu no Eiropas Savienības 2019.gada 29.martā un patlaban pieejamo informāciju par iespējamajiem variantiem pasta sūtījumu piegādē un saņemšanā no šīs valsts, kā reāli tiek izskatīti divi potenciālie scenāriji: bez vienošanās starp Lielbritāniju un Eiropas Savienību (ES) un ar attiecīgu vienošanos, informē Latvijas Pasts.

Bez vienošanās sūtījumu apmaiņai ar Lielbritāniju tiks piemēroti tie paši nosacījumi, kādi ir spēkā ar jebkuru citu valsti ārpus ES, savukārt vienojoties būtu jāfiksē virkne nosacījumu pasta sūtījumu apmaiņā starp ES un Lielbritāniju. Taču patlaban nav skaidrības ne par vienu no minētajiem variantiem.

Ja vienošanās starp Lielbritāniju un ES Brexit sakarā netiek panākta, sūtījumu apmaiņai ar šīs valsts pasta operatoriem tiks piemērotas visas tās pašas procedūras un tarifi, kas attiecas uz jebkuru citu valsti ārpus ES. Pastkartēm, bandrolēm, vēstulēm un sīkpakām uz Lielbritāniju šādā variantā tarifi mainītos, piemērojot tos atbilstoši sūtījumiem uz valstīm ārpus ES.

Komentāri

Pievienot komentāru